به نظرشما مفيدترين نوشيدني جهان چيست؟

ثمینی

عضو جدید
چاي, چاي سبز, آب معدني, قهوه نسكافه, كاپوچينو, كافه ميكس يا...

هيچكدام از نوشيدني ها جواب صحيح نيست, اگر كنجكاو شده ايد و مي خواهيد بدانيد جواب اين معماچيست، پس متن زير رابه دقت بخوانيد :
طي تحقيقات پروفسور برديشيف روسي راز طول عمر رهبران اتحادجماهيرشوروي سابق, هند و كره شمالي نوشيدن اين آب مي باشد. اين پروفسور روسي كه 82 سال سن دارد در خصوص چگونگي تهيه اين آب دستور زير را ارائه داده است :
آب معمولي شير را منجمد وسپس آن را از يخچال خارج كرده و اجازه دهيد تا دوباره ذوب شود به اندازه اي كه درون ظرف فقط قطعه يخي به حجم يك تخم مرغ باقي بماند. اين قطعه يخ تمام ناخالصي هاي آب را ازجمله موادي كه سلول هاي بدن را از بين مي برد, به خود جذب مي كند. با خارج كردن اين قطعه يخ يك ليوان آب سبك به دست مي آيد كه مفيدترين نوشيدني دنيا است و همچنين در طولاني كردن عمر انسان نيز موثراست:smile:


 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
من میخاستم بگما
چرا خودت گفتی؟
میزاشتی حدس میزدیم دیگه :w00:
ممنون
:gol::gol:
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قطعا و یقینا آب بهترین و مفیدترین نوشیدنیست .
بی خودی که نیس میگن آب مایه حیات است .
 

minerva

عضو جدید
عزيزم تكراري بود...يعني خودم اين تاپيك رو خيلي وقت پيش زده بودم....اون موقع هم تكراري بود.
 

کانادا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه نگاه به پایین صفحه بندازید این تاپیک هر ماه یکبار توسطه یک نفر گذاشته میشه و به هیچ وجه هم حقیقت نداره ، دانشمندانه دانشگاه امام صادق به کمک چند تن از اساتید حوزه به این نتیجه رسیدند که ساندیس بهترین نوشیدنی جهان است .
 

سکولار

عضو جدید
کاربر ممتاز
موافقم
البته به اندازه
که در مورد همه چیز اندازش مفید بودنش رو تضمین میکنه

موافقم.اگر اب هم زیاد بخوری هم ضرر داره.
به اندازه و سالم که متاسفانه اگر مشروب ها در ایران سالم نیستند چون تقلبی هستند
.ولی چون پولدار نیستیم مجبوریم همین عرق ها و قوطی های تقلبی رابخوریم.
همین الان هم رفتم بیرون یک قوطی گرفتم که بخورم.دلتون اب:smile:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهترین آب

بهترین آب

خب متاسفانه این جا یه سری مسائلی داره مطرح میشه که مجبورم کرد وارد شم .
ظاهرا بعضیها نمیدونن و حتی خودشونو به ندونستن میزنن برام خیلی جالبه:eek:

برخی فواید آب برای بدن :
آب منبع خوبی برای حفظ و شادابی پوست به شمار می‌رود و برای سلامت قلب مفید است و انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن است و .....

  • نوشیدن آب برای سلامت پوست و نیز سیستم هاضمه مفید است.
  • قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. همچنین با نوشیدن آب، اسید معده، معالجه می‌‌شود، از این ‌رو برای سیستم هاضمه مفید است.
  • برای قلب مفید است.
  • با نوشیدن مقدار آب توصیه شده در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشره در نشریه آمریکایی "اپیدمیولوژی"، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از 5 لیوان در روز آب می‌نوشند نسبت به کسانی که کمتر از 2 لیوان در روز آب می‌نوشند، 41 درصد کاهش می‌یابد.[کاهش حملات قلبی با رعایت چند نکته]
  • باعث افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود.
  • میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار است.نکته بهداشتی روز: نوشیدن آب برای پیشگیری از سنگ کلیه]
  • کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب‌آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد.
آب می‌تواند با تحریک بدن با این تفکر که "پر است" از افزایش وزن پیشگیری کند و به این ترتیب شما را از افراط در خوردن غذاها باز ‌دارد.
  • توصیه کارشناسان
پزشکان و متخصصان تغذیه، مقدار 8 لیوان آب در روز را پیشنهاد می‌کنند و برای افرادی که روزانه به مقدار کافی میوه و سبزی‌جات مصرف می‌کنند، 6 لیوان در روز را توصیه می‌کنند.
برای افرادی که هر روز ورزش می‌کنند، 8 لیوان آب در روز را کافی می‌دانند.
آب خواص مهمی دارد که در زندگی ما بسیار با ارزشند. از جمله
حلال بسیار خوبی است.
گرمای تبخیر آب بالاست. یعنی برای تبدیل مقدار کمی آب به بخار، گرمای زیادی لازم است. این خاصیت برای بدن ما بسیار با اهمیت می‌باشد. گرمای اضافی بدن با تبخیر تنها مقدار کمی از آب بدن از طریق منافذ پوست کاسته می‌شود..آب مواد مختلفhttp://pishgo.wordpress.com/wp-admin/mavara-index.php?page=%D9%86%D9%85%DA%A9+%C2%AB%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C%C2%BB را براحتی در خود حل می‌کند. بسیاری از واکنش های شیمیایی تنها در حضور آب انجام می‌شوند. البته پاره ای مواد با آب مخلوط نمی‌شوند،http://pishgo.wordpress.com/wp-admin/mavara-index.php?page=%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%88%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7 غشاء سلولی که حاوی پروتین ولیپیدها است، از این خاصیت آب سود جسته و تعاملات محتویات سلولی با مواد شیمیایی خارج سلول را بدقت تحت کنترل دارد.
وجود هر گونه حیات، متکی به وجود آب است. آب در بیشتر فرایندهای متابولیسمی بدن، نقش حیاتی دارد. هنگام گوارش غذا، مقادیر قابل توجهی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.تقریباً 70 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. برای عملکرد درست، بدن ، روزانه به 1 تا 7 لیتر آب نیاز دارد البته این میزان آب به مقدار فعالیت بدن ، دمای هوا ،میزان رطوبت و دیگر عوامل بستگی دارد. آب از طریق ادرار ، مدفوع ، تعریق و همچنین از طریق بازدم به شکل بخار آب دفع می‌شود.
بدن انسان به آبی نیاز دارد که نمک یا ناخالصی های دیگر ( مثل باکتری یا دیگر عوامل بیماری‌زا و یا مواد شیمیایی) نداشته باشد. البته برخی مواد محلول در آب طعم و مزه آن را بهتر هم می‌کند.
يك فرد سالم حداقل يك ليتر آب در روز بنوشد. البته براي فرد بيمار مقادير بيشتري مورد نياز است شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد آب، درد را هم تسكين مي‏دهد. اگر فردي دچار هيجان شديد شد، ناراحتي عصبي و اضطراب شده باشد با نوشيدن آب تسكين مي‏يابد البته در بين مردم هم رايج شده است وقتي كسي عصباني است يك ليوان آب دست او مي‏دهند.بي آب شدن بدن روند بروز برخي بيماريهاي را تسريع مي‏كند مثل سنگ كليه و كساني كه استعداد سنگ سازي را دارند بايد مقادير زيادتري آب بنوشند. توجه داشته باشيد خواصي را كه برشمرديم فقط براي آب خالص است و مايعات ديگر جاي آب خالص را نمي‏گيرد. لازم نيست فقط هنگامي كه احساس تشنگي مي‏كنيد آب بنوشيد و فواصل زماني معيني را انتخاب كنيد و آب بنوشيد. قطعا احساس سلامتي و نشاط مي‏كنيد. امتحان كنيد!
منابع : همشهری و آفتاب
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماء الشعیر

ماء الشعیر

تنها ماده اي كه به عنوان افزودني در ماءالشعير استفاده مي شود عصاره رازك است كه خواص طبي زيادي دارد كه از آن جمله مي توان به دافع سنگ كليه، مدر بودن، ضدعفوني كننده دستگاه گوارش و ضدعفوني كننده دستگاه تنفس اشاره كرد. علاوه بر تمام اينها ماءالشعير با دارا بودن ويتامين هاي گروه B و اسيد آمينه براي پوست و مو بسيار مناسب است، خواص درماني بسياري براي خانم هاي باردار و شيرده دارد و تا حدودي در افزايش ضريب هوشي موثر است.
ماء الشعیر به واقع آب جو اسلامیس یا بهتر بگم بدون الکل است .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواص اعجاب آور چای سبز

خواص اعجاب آور چای سبز

مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده ها رایج است اما این اطمینان وجود دارد كه افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می شوند. اخیرا از فواید بسیار چای سبز صحبتهای زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی هستند که اثر کاهش ابتلا به سرطانهای مختلف در آنها دیده شده است. زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است. با این حال چای بدون کافئین هم وجود دارد.
مردم چین از دیرباز چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی مصرف کرده و می کنند و به دلیل اهمیت ویژه این گیاه، اصول خاصی نیز برای تهیه آن دارند. به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته است. دلیل اصلی این استقبال، آشنایی مردم دیگر کشورها با خواص درمانی این نوع نوشیدنی است. هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف برخی مواد غذایی یا نوشیدنیها است اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تایید کرده اند. نوشیدن روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز مانع از ابتلا به بسیاری از بیماریها می شود. پژوهشگران ۲۵ مورد را به عنوان دلایل اصلی مصرف چای سبز می دانند.
گیاه چای در آب و هوای گرم رشد می كند. برای تولید چای معمولا برگهای كوچكتر و جوانتر انتخاب می شوند. در مجموع سه نوع چای وجود دارد: چای سیاه، چای سبز و چای اولانگ (نوعی چای چینی). مزیت چای سبز بر چایهای دیگر این است كه كمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و تركیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز به عنوان یک ترکیب ضدسرطان و آنتی اكسیدان شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سبز می تواند در پیشگیری و درمان بیماریهای لاعلاجی مثل سرطان بسیار موثر باشد.
بسیاری از خواص چای سبز مربوط به ماده ای به نام كاتچین است كه فعالیت آنتی اكسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی اكسیدانهای معروفی چون ویتامینهای C و E بسیار قویتر عمل می كند. نوشیدن چای سبز می تواند احتمال ابتلا به بیماریهای مختلف را كاهش دهد؛ از بیماریهای ساده باكتریایی گرفته تا بیماریهای مزمنی چون بیماریهای قلبی، سكته، سرطان، مشکلات دهانی دندانی، و استئوپرز. گیاه چای گل بزرگی است که دارای برگهای همیشه سبز است و همانطور که اشاره شد، چای سبز بومی کشور چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخشهایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود. چای سیاه تخمیر داده می شود و به اندازه چای سبز سالم نیست. چای سبز تخمیر داده نمی شود و چای اولانگ نیمه تخمیر شده است.
مروری بر خواص چای سبز:
پیشگیری و درمان سرطان:
چای سبز حاوی ترکیباتی بنام كاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیبها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. میزان شیوع سرطانهایی چون پستان،‌ كولون، ‌پوست، پانكراس و معده در بین افرادی كه چای سبز می نوشند بسیار كمتر است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبز می نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.
همچنین اشخاص مبتلا به سرطانهایی نظیر سرطان خون، ریه، معده، سینه و روده که چای سبز می نوشند در درمان بیماری خود کمک عمده ای می کنند. محققیق نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند چراکه میزان آنتی اکسیدانهای موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند. به این ترتیب با نوشیدن چای سبز و دریافت آنتی اکسیدان، بدن در مقابل ابتلا به سرطان مصون می شود. تحقیقات نشان می دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می کنند موارد سرطان کمتر بوده است، هرچند بین این دو هیچ رابطه علت و معلولی تایید نشده است. اما چای سیاه فاقد چنین خاصیتی است. حتی اگر به مقدار زیاد چای سیاه مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان روده، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می دهید. به افراد سرطانی نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز پشنهاد می شود. در ژاپن با وجود بالاترین آمار در استعمال سیگار، كمترین مقدار سرطان ریه در آنها مشاهده شده است. مطالعات حاكی از آن است كه مصرف بیشتر چای سبز با كاهش بروز سرطان سینه ارتباط دارد.
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی:
یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می شود که این موضوع خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می آورد. همچنین مصرف چای سبز می تواند از بروز بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری كند. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز یا بیشتر می تواند تا 61 درصد از بروز بیماریهای قلبی بكاهد. وجود رادیكالهای آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماریهای قلبی عروقی شود. در حالی‌كه كاتچین موجود در چای سبز قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیكالهای آزاد محافظت كرده و به این وسیله از بروز بیماریهای قلبی جلوگیری كند. در ژاپن با وجود اینكه استعمال سیگار بسیار رایج و معمول است اما كمترین آمار بیماریهای قلبی در آنها گزارش شده است. عده ای دلیل این کاهش را مصرف زیاد چای سبز می دانند. همچنین از آنجاییكه چای سبز موجب كاهش كلسترول بد خون (LDL)، تری‌گلیسیرید و فیبرینوژن (پروتیینی در خون كه در شكلگیری لخته خون نقش دارد) می شود، به این وسیله قادر است از بروز آرترواسكلروز (سخت شدن سرخرگها) پیشگیری كند. با مصرف چای سبز کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب می توان با نوشیدن چای سبز میزان کلسترول خون که یکی از شاخصهای مهم ابتلا به بیماریهای قلبی است را کاهش داد. پژوهشگران معتقدند حتی پس از سکته قلبی نیز نوشیدن چای سبز باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده رگها و قلب می شود و روند ترمیم سلولها را تسریع می کند. نوشیدن روزانه حداقل سه فنجان چای سبز به بیماران قلبی توصیه می شود.
نكته دیگر این است كه معمولا بعد از حمله قلبی پروتیینهایی در بدن تولید می شود كه مرگ سلولی را به همراه دارد، درحالی كه كاتچین موجود در چای سبز فعالیت این پروتیین را متوقف كرده و به این وسیله سكته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود را افزایش می دهد. یکی از عناصر فعال در چای سبز به اندازه آسپرین از تجمع پلاکتهای خونی جلوگیری می کند که این امر گردش خون را بهبود می بخشد.
کاهش تری گلیسیرید:
كاتچین موجود در چای سبز ‌فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسوول هضم چربیها) پانكراس (لوزالمعده) را مهار می كند. در نتیجه، شكسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار كمی صورت می گیرد. با توجه به اینكه افزایش تری‌گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یك ریسك فاكتور در بروز بیماریهای قلبی است، مصرف یك فنجان چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب در كاهش تری گلیسیرید خون است.
كاهنده فشارخون:
مصرف نیم تا 5/2 فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پرفشاری خون را تا 64 درصد كاهش می دهد. در حالیكه مصرف بیش از 5/2 فنجان در روز از بروز این بیماری تا 56 درصد می كاهد. بنابراین روزانه مصرف سه الی چهار فنجان چای سبز توصیه می شود.
جلوگیری از دیابت:
معمولا با افزایش سن، قندخون هم كم كم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه كافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می یابد. مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری كند. چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماریهای كلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری كند. اما چای سبز چطور قادر به كاهش قندخون است؟ به نظر می رسد ‌اصلی ترین مكانیسم، ‌مهار كردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته ای می شكند و در نتیجه قندخون با سرعت كمی بالا می رود.
ضد انعقاد:
چای سبز خون را رقیق و از لخته شدن خون جلوگیری می كند. با مصرف گوشت و روغنهای غیراشباع گیاهی مثل روغن ذرت و سویا تركیباتی در بدن ایجاد می شود كه منجر به ایجاد پلاكهای خونی می شود، در حالی كه با مصرف چای سبز می توان از ایجاد لخته های خونی جلوگیری كرد.
چای سبز و جوانی:
چای سبز را به عنوان داروی ضدپیری (Anti - Aging) می شناسند. دلیل اصلی آن وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در چای سبز به ویژه آنتی اکسیدانهای موثر در حفظ شادابی و جوانی است. آنتی اکسیدانها یکی از شاخصترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلولهای بدن اند که باعث به تعویق انداختن شروع روند پیری سلولها هستند.
کاهش وزن و چای سبز:
با نوشیدن چای سبز متابولیسم (سوخت و ساز) چربیهای بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی در بدن ذخیره نمی شود. پژوهشها نشان می دهد نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می تواند تا ۷۰ کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند. همچنین چای سبز قادر است جذب روده ای گلوكز و چربی را كاهش دهد و به این وسیله منجر به كاهش وزن در فرد می شود. ثابت شده که افرادی که چای سبز مصرف می كنند دارای وزن پایین تری نسبت به افرادی هستند که چای سبز مصرف نمی كنند. چای سبز مانع از ذخیره گلوکز در سلولهای چربی می شود. به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سبز، کنترل میزان مصرف کربوهیدراتها (قندها) و ورزش مداوم به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندامها نام برد. چاى سبز و عصاره آن باعث افزایش سوخت كالرى و چربیهاى ذخیره شده بدن و در نتیجه باعث كاهش وزن مى شود. تحقیقات پیشین بر روى حیوانات نشان داده كه عصاره چاى سبز باعث افزایش فرآیند «ترموجنسیز» مى شود.
پوست و چای سبز:
آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز سلولهای پوست را در مقابل آسیبها به ویژه رادیکالهای آزاد که یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست اند، محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.
چای سبز و ورم مفاصل:
پژوهشگران چای سبز را به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیمهای تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.
چای سبز و استحکام دندانها و استخوانها:
این نوع چای حاوی ماده ای بنام فلورین (flourine) نیز هست. فلورین سبب می شود تا ساختار داخلی دندانها محکم شود و از تضعیف مینا و پوسیدگی دندان جلوگیری بعمل آید. درصد بالای فلوراید چای سبز عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر دندان و استخوانها است. به این ترتیب، درصد بالای فلوراید در چای سبز می تواند استخوانها و دندانها را در مقابل آسیب، به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.
آرامبخش و ضد استرس:
این نوشیدنی گیاهی نوعی آرام بخش نیز محسوب می آید. با نوشیدن این چای سیستم عصبی بدن شما مقاومتر شده، آرامش اعصاب و دوری از فشارهای عصبی را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیم با استرس و سیستم عصبی دارند، نوشیدن این چای را می توان به نوعی داروی تمام عیار بیماریها نام برد.
عملکرد مغز و چای سبز:
چای سبز فعالیت سلولهای مغز به ویژه بخشهای مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی چای سبز باعث کاهش میزان استیل کولین در سلولهای مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلولهای مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود. از طرفی آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز مانع از تخریب سلولهای مغز که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می شود. به عبارتی، آنتی اکسیدانهای چای سبز با به تعویق انداختن قرار گیری سلولهای مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شوند.
آسم و چای سبز:
تئوفیلین موجود در چای سبز در حکم داروی گشادکننده برونش (برونکودیلاتور) است که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافتهای آسیب دیده) می شود. از این رو نوشیدن چای سبز برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که به دلیل مشاغل ویژه ای که دارند (مثل کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر)، توصیه می شود.
دیگر فواید:
- چای سبز همچنین قادر است كبد را سمزدایی كرده و از تجمع چربی در كبد جلوگیری كند. چای سبز نقص و كمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران كرده و از پوكی استخوان جلوگیری می کند. در نهایت اینكه چای سبز منجر به ایجاد آرامش روح و روان شما می شود و در نتیجه، مصرف عصرانه آن برای رفع خستگی توصیه می شود.
- از فواید دیگر چای سبز می توان به این موارد اشاره کرد: بالا بردن قدرت فکری و تمرکز، پیشگیری از امراضی مثل آلزایمر، درمان التهاب و آماس مفاصل، درمان و پیشگیری از بیماری MS (multiple sclerosis) . جالب است بدانید کاتچین موجود در چای سبز باعث از بین بردن باکتریهای مولد مسمومیت غذایی یا سم تولیدشده توسط این باکتریها شده و بدین ترتیب در مسمومیتهای غذایی هم به عنوان دارویی مفید استفاده می شود.
- ویتامین C موجود در چای سبز با تقویت سیستم ایمنی بدن، بدن را در مقابل بیماریهای مختلف به ویژه بیماریهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا در زمستان، اسهال و استفراغ در تابستان و حساسیتهای فصل پاییز مقاوم می کند. در چین باستان برای افرادی که دائما بیمار بودند چای سبز تجویز می کردند.
- نوشیدن چای سبز نه تنها گوش را در برابر عفونت و تورم محافظت می کند بلکه در صورت بروز این مشکل، نمدار کردن پارچه تمیزی با چای سبز و سپس تمیز کردن گوش با آن می تواند تا حدی از تورم و عفونت بکاهد.
- تبخال مشکلی است که عامل ویروسی دارد اما با چای سبز می توان بهبود آن را تسریع کرد؛ به این ترتیب که اگر محل مورد نظر را با چای سبز مرطوب کرده و صبر کنیم تا خشک شود و این عمل را سه بار در روز تکرار کنیم، روند بهبودی و رفع محل زخم تسریع می شود.
- چای سبز بسیاری از عوامل بیماری زا را که بر سلامت دهان و دندان تاثیر منفی دارد از بین می برد. به این ترتیب می توان نوشیدن چای سبز را مکملی برای سلامت دهان و دندان دانست. علاوه بر این، چای سبز با از بین بردن باکتریهای نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند. در چین باستان از چای سبز به عنوان داروی خوشبوکننده دهان پیش از حضور در مراسم رسمی و میهمانیها استفاده می کردند.
- ترکیبی موسوم به "ال تیانین" موجود در چای سبز که نوعی اسید آمینه است خاصیت آرام بخشی داشته و می تواند حالت تنش، افسردگی و استرس و هیجان را از بین ببرد.
- پژوهشگران ژاپنی با بررسی ترکیبات موجود در چای سبز دریافتند ترکیب اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) با عملکردی عایق مانند مانع از اتصال ویروس HIV روی سلولهای سیستم ایمنی بدن و ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می شوند. به عبارت دیگر نوشیدن چای سبز را می توان به عنوان عامل مکملی برای جلوگیری از ابتلا به ایدز (AIDS) با عایق کردن سلولهای سیستم ایمنی بدن دانست.
- چای سبز از تاثیرات مخرب اشعه ماورا بنفش روی DNA جلوگیری می كند.
احتمال مرگ ناشی از بیماریهای قلبی- عروقی 25 درصد كاهش‌ پیدا می كند. پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر است. زنانی كه روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند در مقایسه با كسانی كه یك فنجان یا كمتر مصرف می كردند 31 درصد كمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند. در نهایت اینکه به دلیل خواص فراوان چای سبز اکنون آن را در بسیاری از کشورهای جهان نه به عنوان یک نوشیدنی که به عنوان یک داروی گیاهی می شناسند و نوشیدن روزانه آن را توصیه میکنند .
 

faranak123susmar

عضو جدید
موافقم.اگر اب هم زیاد بخوری هم ضرر داره.
به اندازه و سالم که متاسفانه اگر مشروب ها در ایران سالم نیستند چون تقلبی هستند
.ولی چون پولدار نیستیم مجبوریم همین عرق ها و قوطی های تقلبی رابخوریم.
همین الان هم رفتم بیرون یک قوطی گرفتم که بخورم.دلتون اب:smile:


پس من چی؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مضررات شراب

مضررات شراب

یکی از گناهان کبیره از نظر دین اسلام خوردن مشروبات الکلی مییاشد که در این جا به برخی مضرت جسمانی مشروبات الکلی که با طب نوین به اثبات رسیده است اشاره می کنیم :
زیانهای الکل بر مغز و اعصاب :
اثر اصلی عمده و کوتاه مدت الکل بر سیستم اعصاب مرکزی است. مصرف نوشابه های الکلی در ابتدا موجب نوعی آرامش و رها شدن کاذب و افراطی می گردد. ولی پس از مدتی اثرات واقعی آن از جمله : ناهماهنگی در حرکات عضلات، اختلال در تصمیم گیری آسیب اعمال حرکاتی و مهارتی کندی واکنش و فعالیتهای دماغی و فکری تشدید حالت تهاجمی و پرخاشگری درهم و برهم حرف زدن سوزش قلب پرحرفی دوتا دیدن اشیا و افراد و افزایش ادرار میباشد.شایع ترین اختلال سیستم عصبی در الکلیسم مزمن آسیب قرنیه و اعصاب چشم است.
2- زیان های الکل بر استخوانها :
بررسی گروهی از پژوهشگران نشان داده است که مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوانها می شود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد. پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی سبب ضعیف شدن و شکستگی استخوانها میشود و استخوانهای شکسته در طولانی مدت به سختی درمان خواهند شد. پزشکان می گویند مصرف مشروبات الکلی به تدریج مانع کار بافتهای استخوان ساز میشود و در ظی چند سال استخوانها صدمه می بینند و همچنین مصرف این مشروبات سبب کشیدگی تاندونها می گردد.
کلیه : یکی از اطبا معروف انگلیس می گوید : اشخاصی که مبتلا به امراض کلیه می شوند 5/87درصد آن به واسطه مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی میزان ادرار را زیاد کرده و سبب تورم بعضی اعضا چون شکم و پاها و پلک های چشم می گردد.
گردن :در اثر استعمال الکل و مخصوصا آب جو گاهی پی گردن زیاد و محتاج به عمل جراحی میگردد.
تاثیر مشروبات الکلی بر کبد :کسانی که به طور مزمن الکل مصرف می کنند در معرض خطر بالای نارسایی کلیه و کبد هستند
moonshine می تواند برای کلیع شما بسیار مضر باشد زیرا حاوی سرب است و این عنصر برای کلیه ها مسمومیت زاست. از کارهای مهم کبد تجزیه و خنثی کردن سمومی است که به داخل آن راه پیدا میکند اما متاسفانه در برابر سم الکل اثری ندارد و این الکل است که قدرت تحریک خود را روی کبد نیز اعمال می کند. تاثیر مشروبات الکلی بر گردش خون : متخصصان می گویند الکل به همان شکل خالص، بدون آنکه تغییر ماهیت دهد وارد خون می شود و دستگاه گردش خون در معرض آسیب آن قرار می گیرد. گلبول های سفید خون را که به منزله سربازان مدافع بدن در مقابل میک روب ها نابود می باشند را از بین می برند و هموگلوبین خون را که محتوای آهن می باشد نابود و بدن را دچار کم خونی عجیبی مینماید. مشروبات الکلی باعث اختلال در هضم غذا : الکل مواد غذایی را سفت و سخت می سازد چنانچه اگر گوشتی را در مقداری الکل بیاندازیم مانند چرم میشود و در این حالت معلوم است که چه به سر معده می آید به علاوه الکل شیرهای معده را کم و نامرتب و فاسد می سازد و اجازه نمی دهد روی غذا تاثیر کند و غذای هضم نشده سربار معده میماند همچنین الکل اشتها را ازبین می برد. مشروبات الکلی عامل جنون است، آمار دقیق تیمارستان ها نشان می دهد که تکثر دیوانگان کسانی هستند که سالهای دراز عمر خود را با میخوارگی و مستی بسر برده اند به موجب یک آمار در یک خانواده در آمریکا هفت نفرشان ابله و احمق بودند که پدر و مادرشان الکلی بوده اند. دکتر پارکر که یکی از دکترهای مشهور نیویورک به شمار می رود گفته است که نصف حوادث دیوانگی و سفاهت به واسطه مشروبات است.طبق آماری که در سال 1902 میلادی در انگلستان گرفته شده بود افرادی که در اثر خوردن مشروبات الکلی مبتلا به جنون و دیوانگی گردیده اند به این ترتیب است :2249 نفر مرد و 976 نفر زن. طبق تحقیقات در انگلستان دانشمندانبه این نتیجه رسیده اند که تقریبا 95 درصد از دیوانگی افراد جامعه در انگلیس به علت اعتیاد به الکل است. (البته ذکر این نکته به جاست که در دین مبین اسلام حتی خوردن یک جرعه شراب هم حرام میباشد) ضررهای مشروب بر سایر اعضا : مشروب نه تنها دستگاه گردش خون بلکه تمام اعضا بدن را به افت الکل دچار می کند و شراب خوار را به سو هاضمه ، تشنج معده، شکم درد، و استفراغ و آسیب معده و ضایعات نوسوج مغزی و ناراحتی های قلبی از جمله اریتمی و تاکیکاردی، گرفتار می کند. پزوهشگران می گویند مصرف زیاد الکل موجب فلج شدن فعالیتهای مغزی و دستگاه تنفس و در نتیجه مرگ می گردد.
مضرات مشروب بر نوزاد و جنین امروزه آمار نشان می دهد مرگ کودکانی که والدین آنها مشروبات الکلی می نوشند بیشتر از سایر کودکان است که بر اثر سایر امراض از بین می روند و اطفالی که از پدران شراب خوار به وجود می آیند غالبا ضعیف علیل و غالبا به تشنج های شدید مبتلایند و قدرت دفاعی آنها در مبارزه با مشکلات زندگی ناچیز است و در برابر عفونت های مختلف بسیار حساسند، نقص بدنی انحراف ستون فقرات کر و لالی عوارض ناشی از غده تیروئید و همچنین ضایعات مغزی مانند عقب ماندگی رشد نکردن ماهیچه ها دیوانگی های حاد و غیره در آنان فراوان دیده می شود.

.............. دانشمندان تعداد امراضى را که عامل اصلى آنها شراب و عرق است تقریبا 11 نوع شمرده اند.
1 - امراض معدى :
الف - ((گاستریت ))ساده و مزمن کهبالاخره به ضعف و نابودى قوا منجر مى شود.
ب - ((فلگمن معده ))
ج - ((انتتریت ))سخت و اغلب ((اسفلگیت ))دل دردهاى مختلف ودرد معده که بیشتر در وقت اعتیاد به وقوع مى رسد و درد دل هاى دایمى اثر دیگر آن درمعده اتساع معدى است که گاهى چنان این عضو را بزرگ مى کند که مانند کیسه اى شده وپنج برابر موقع عادى گنجایش پیدا میکند یعنى ممکن است ده تا 12 لیتر آب بیشتر جابگیرد. بطور کلى الکل باعث التهاب جهاز هاضمه مى شود، در روده ها نیز تاءثیر سختنمود، باعث خراشیدگى جدار آنها، و دفع خون ، و ضعیف ساختن قوا میشود، و بالاخرهاسهال سخت تولید مى کند، و گاهى نیز یبوست مى آورد در اثر استعمال نوشابه ((قولون )) (روده بزرگ ) لطمهدیده ، یبوست و لینت پشت سر هم به وجود مى آورد. الکل زبان را ضخیم و سخت مى کندو سلولهاى مخصوص ذائقه را ضعیف و بالاخره محو مى نماید، بطوریکه شخص دائم الخمردیگر طعم غذاها را درست حس نمى کند، و این خود یکى از علل بى اشتهایى در شخص الکىمى باشد و بیشتر از همه باعث خرابى دستگاه هاضمه مى شود. الکل ، شیره هاى دهان (بزاق ) و شیره هاى معدى و سایر شیره هاى بدن را کم کرده از بین مى برد.
2 - امراض دستگاه تنفس
الکل از بزرگترین علل ابتلاى بهمرض سل ، مى باشد ریه ها در اثر الکل تورم یافته ؛ لکه هاى بنفش یا سفیدى روى آنهاظاهر مى گردد، و لخته هاى خون در خلط شرابخوار ظاهر میشود که نتیجه خرابى ریه است ،شرابخوار هر صبح در رختخواب مدتى سرفه مى کند خود مى اندازد و گاهى لخته هاى خون یاصفراء به حال تهوع از دهانش بیرون مى آید و بدون استثنا در اشخاص الکلى عمل تنفسسخت و پر زحمت است .
3 - گردشخون
در اثر شراب مواداصلى خون از جمله فیبرین و گلبولهاى قرمز و غیره خیلى کم شده و از دست رفته ، مایعخون ، آهکى و خراب شده است ، چون خون فاسد شود کلیه بدن دچار اختلال و کم غذایى وضعف مى گردد، گلبولهاى سرخ و سفید را از بین برده شخص را آماده براى سکته مىنماید. هر نوع نوشابه الکلى ؛ از جمله آبجون ، رگها را سخت و شکننده مى کند ومرونت یا ارتجاع آنها را از دست مى دهد و موجب مى شود در در اثر جزئى فشار مانندعصبانیت ، کار زیاد، سرما، یا گرماى فوق العاده پاره شده و سکته ناقص یا کامل بوجودآورد؛ عروق در اثر الکل ، تصلب و شریان ، تکلس پیدا مى کند.
4 - امراض قلب
در نتیجه خرابى خون ، عمل قلبمختل شده کم کم چربى و پیه دور آنرا مى گیرد، و آن را سنگین و بزرگ مى کند، و چونقلب در حین ضربان ، با قوت حرکت مى کند سنگینى مزبور موجب کندى حرکت و نامرتبى مىگردد، و روى این اصل نبض اشخاص الکلى ، آهسته و نامرتب مى زند.
5 - بیماریهاى عصبى
الکل وضع اعصاب را فلج مى سازداعصاب آخذ، و محرکه ضعیف شده ، فلج و رعشه پیدا مى کند، در تمام بدن حالت خارشى بهوجود مى آید و الکى بدون سبب احساس حرارت مى کند، بدنش مخصوصا دستها و سر، مى لرزدسخنش نامفهوم و بى معنى مى شود، و علائم روحى ، عصبانیت ، حالت قیافه حیوانى ، ترسو سردرد، در او به وجود مى آید. در اثر ضعیف شدن اعصاب ، در معرض برخى امراضعصبى ، واقع مى شود، و راه براى سکته و خونریزى باز مى گردد.
الکل در اثر داخلکردن ((اسید اوریک ))درخون تولید درد اعصاب و رماتیسم مى کند.

منبع : پرشین بلاگ
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصرف اندک مشروبات الکلی ضرر دارد ؟

مصرف اندک مشروبات الکلی ضرر دارد ؟

خب دیدم بعضیا اومدم تعریف کردن . گفتم چه خوبه نظر چندی از پزشکان رو بدونن بعد این چنین بگن :surprised:
اولین نظر : مثلا یکی از عوارضش که حتی با مصرف کمش هم بروز میکنه اینه که در دوران پیری ( از حدود 40 سالگی به بعد ) بافت پوست ( منظورم عضله و روکشش که همون پوست باشه ) خیلی زودتر شل و حالت آویزونی پیدا میکنه . اگه کمی دقیق تر به آدمهایی که پا به سن گذاشتن دقت کنی منظور منو متوجه میشی .
دومین نظر : سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای که داشته اعلام کرده که مصرف هر میزان الکل از عوامل افزاینده خطر سرطان ها محسوب میشه. اگر خواستید بقیه بیانه رو به زبان پارسی می گذارم
سومین نظر : براي مصارف پزشكي ميشه گفت مفيد هست. ولي عوارضي كه بعدا ايجاد ميكنه از فايده اش بيشتره. ولي تو قرآنم هست كه شراب منفعت داره ولي گناه و ضرر اون بيشتره. كسايي كه شراب رو تجويز مي كنن تنها راه آخر رو مي بينن و به عوارض بعديش توجه نميکنند .
چهارمین نظر : خوب این جا پای بحث های آماری می خواد باز بشه ....مثلا شما باید آمار تصادفات ناشی از مصرف الکل ....سرطان های معده ناشی از مصرف ساکی در ژاپن ...و ..و ..و ....رو با جوامعی که به دلایل فرهنگی یا برخی دلایل دینی الکل مصرف نمی کنند مقایسه کنید تا به نتیجه برسید ( البته قبلا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند )
در ضمن علت اصلی مضر بودن الکل حتی به مقدار کم ، علاوه بر جهش زا بوده ( افرایش ریسک سرطان ) ایجاد وابستگی به اون هست...به طوری که دفعه بعد شخص بیشتر از دفعات اول باید مصرف کنه ...تا به تغییر خاصی که میخواد برسه ...و این آروم آروم زیاده میشه تا حدی که باعث مشکلات شخصی و اجتماعی ممکنه باشه .....( من به هیچ وجه قصد توجیه دینی قضیه رو ندارم........)

و ............. .

منبع : سایت پزشکان ایران
 

سکولار

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب دیدم بعضیا اومدم تعریف کردن . گفتم چه خوبه نظر چندی از پزشکان رو بدونن بعد این چنین بگن :surprised:
اولین نظر : مثلا یکی از عوارضش که حتی با مصرف کمش هم بروز میکنه اینه که در دوران پیری ( از حدود 40 سالگی به بعد ) بافت پوست ( منظورم عضله و روکشش که همون پوست باشه ) خیلی زودتر شل و حالت آویزونی پیدا میکنه . اگه کمی دقیق تر به آدمهایی که پا به سن گذاشتن دقت کنی منظور منو متوجه میشی .
دومین نظر : سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای که داشته اعلام کرده که مصرف هر میزان الکل از عوامل افزاینده خطر سرطان ها محسوب میشه. اگر خواستید بقیه بیانه رو به زبان پارسی می گذارم
سومین نظر : براي مصارف پزشكي ميشه گفت مفيد هست. ولي عوارضي كه بعدا ايجاد ميكنه از فايده اش بيشتره. ولي تو قرآنم هست كه شراب منفعت داره ولي گناه و ضرر اون بيشتره. كسايي كه شراب رو تجويز مي كنن تنها راه آخر رو مي بينن و به عوارض بعديش توجه نميکنند .
چهارمین نظر : خوب این جا پای بحث های آماری می خواد باز بشه ....مثلا شما باید آمار تصادفات ناشی از مصرف الکل ....سرطان های معده ناشی از مصرف ساکی در ژاپن ...و ..و ..و ....رو با جوامعی که به دلایل فرهنگی یا برخی دلایل دینی الکل مصرف نمی کنند مقایسه کنید تا به نتیجه برسید ( البته قبلا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند )
در ضمن علت اصلی مضر بودن الکل حتی به مقدار کم ، علاوه بر جهش زا بوده ( افرایش ریسک سرطان ) ایجاد وابستگی به اون هست...به طوری که دفعه بعد شخص بیشتر از دفعات اول باید مصرف کنه ...تا به تغییر خاصی که میخواد برسه ...و این آروم آروم زیاده میشه تا حدی که باعث مشکلات شخصی و اجتماعی ممکنه باشه .....( من به هیچ وجه قصد توجیه دینی قضیه رو ندارم........)

و ............. .

منبع : سایت پزشکان ایران

من میتونیم 1000 تا مطلب از سایت های معتبر پزشکی دنیا در مورد ضرر گوشت کپی پیست کنم.
عزیز من کسی گوشت نخوره نمیمیره ولی با توجه به لذتی که داری گوشت مصرف میکنه و میدونه گوشت برایش ضرر داره ولی باز گوشت میخوره.میگند عمر کسی که گوشت قرمز مصرف نکنه 10 سال بیشتر هست.
من شراب میخورم برای لذتی که به من میده.
اگر این ظرر هایی که شما میگید فراگیر بود.میتونم بهتون بگم که تا به حال بشر منقرض میشد.
چون تا بوده بشر شراب خورده .. و لذت برده.
 

fire dragon

عضو جدید
کاربر ممتاز

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من میتونیم 1000 تا مطلب از سایت های معتبر پزشکی دنیا در مورد ضرر گوشت کپی پیست کنم.
عزیز من کسی گوشت نخوره نمیمیره ولی با توجه به لذتی که داری گوشت مصرف میکنه و میدونه گوشت برایش ضرر داره ولی باز گوشت میخوره.میگند عمر کسی که گوشت قرمز مصرف نکنه 10 سال بیشتر هست.
من شراب میخورم برای لذتی که به من میده.
اگر این ظرر هایی که شما میگید فراگیر بود.میتونم بهتون بگم که تا به حال بشر منقرض میشد.
چون تا بوده بشر شراب خورده .. و لذت برده.
خیلی ممنون من متاسفانه یا خوشبختانه دکتر نیستم که بخوام از خودم بگم . بله گوشت قرمز مضرر .شما رو نمیدونم تو خوندواده ما نسبت مصرف گوشت سفید نسبت به قرمز بالاتر هست .

نکته بعد گوشت قرمز برای مغز ضرر نداره ولی شراب ............ .
و آخرین نکته ای که به شما بزرگوار میتونم بگم اینکه دوپینگ هم خواص خوب داره هم مضر ولی خواص مضرش به مراتب بالاتر هس .
ببینید حتی یکی از دکتران هم گفت که ما گاهی مجبور میشیم از این ماده به عنوان دارو تزویج کنیم جایی که راهکار دیگه نداشته باشیم با اینکه میدونیم چه عوارض بدی داره .
یه سوال شما دارو رو همینطوری میخورید . خیلی دارو ها هستن که الآن اومدن و خواص جنسی و لذت دارن اما میدونید که تمامی دارو ها چهقدر عوارض دارن .
هر چی انسان کمتر به سمت دارو بره سالم تر خواهد بود . مگر اینکه مجبور بشه .
در ضمن اینم خیلی خوبه بدونید که بعضی دکترا هم که تجویز میکنن برای افراد سالخورده این کار رو میکنن نه برای جوونا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در تایید فرمایشات دوست عزیزمون جناب سکولار نظر شما رو به تاپیکی که بیش از یکماه قبل اینجا بود جلب میکنم
اینهم لینکش
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...راب-را-نه-حرام-بلکه-جایز-شمرده-اند?highlight=

عنوانش هم بود
ابن سینا شراب را نه حرام بلکه جایز شمرده اند
دوست عزیز شما این حرفی رو که گفتی چقدر خودت با چشم خودت دیدی گفته میشه ابن سینا در کتاب قانون چنین فرموده اند :
روزانه يك ليوان براي بيماري هاي قلبي عروقي مفيده نه انسان سالم .
تعجب میکنم از شما که این چنین میگید : مگر زمان ابن سینا چقدر پیشرفت پزشکی داشتیم
من قبول دارم ابن سینا مرد بزگ و قابل اطمینانیست ولی خب هر چه زمان گذشته پیشرفتهای بیشتری شده .
ابن سینا اون زمان این چنین دستوری تزویج کرده و بازم این ماده رو محدود به افرادی دانسته ، حال که خیلی علم پیشرفته تر شد . مثلا یه نمونش امروزه علم بیوشیمی جزئیات آثار فیزیولوژیک الکل را تفسیر می کند در حالیکه آن زمان ناشناخته بود .
اینکه دلیل نمیشه . مگر اینکه شما معتقد باشی علم ساکن میمونه و هیچ گاه پیشرفتی نمیکنه .
مثلا بیایم مثل گذشته فقط از طب سوزنی استفاده کنیم بر اساس آموخته های گذشتگان و کاری به عصر حاضر نداشته باشم .
قرآن هم گفته میشه گفته که هم فوایدی داره هم عوارضی ولی عوارضش سر به فلک میکشه



 

Similar threads

بالا