بررسی سونی اریکسون Xperia X10 mini

senobarqi

عضو جدید
بررسی سونی اریکسون Xperia X10 mini :

این روزها تلفن های هوشمند دارای صفحه نمایش های لمسی بزرگ می باشند اگرچه بنظر می رسد سونی اریکسون با ارائه گوشی Xperia X10 mini خلاف این روند حرکت می کند. این گوشی دارای امکاناتی بیش از ویژگی های مورد نیاز کاربران است و یک تلفن کوچک و جالب می باشد که از قابلیت های بسیاری برخوردار است. Xperia X10 mini به راحتی در جیب جا می گیرد.

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و نسل سوم با HSPA
• نسخه 1.6 از سیستم عامل آندروید با منوی Timescape
• ساختار شیک و باریک
• صفحه نمایش لمسی 2.55 اینچ خازنی با وضوح QVGA
• پردازشگر Qualcomm MSM7227 600MHZ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون ثابت ، فلش LED و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA
• Wi-Fi 802.11 b/g
• گیرنده داخلی GPS و قطب نمای دیجیتال
• حسگر شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• پورت استاندارد miniUSB برای شارژ و داده
• بلوتوث استریو (A2DP)
• محل کارت حافظه microSD با پشتیبانی تا 8GB (کارت 2GB در جعبه گوشی)
• سوکت صوتی 3.5 میلی متری
• دسترسی مستقیم به فهرست رسمی برنامه های آندروید

معایب :

• وضوح QVGA تعداد نرم افزارهای سازگار را محدود می کند
• امکان جابجایی باتری وجود ندارد
• کارایی محدود صفحه اصلی آندروید
• شماره گیری هوشمند ندارد
• تایپ پیام های طولانی روی صفحه نمایش کوچک ، سخت است
• در گالری انتقال فایل از طریق بلوتوث وجود ندارد
• مرورگر وب پشتیبانی Flash ندارد
• منوی دوربین گزینه های محدودی دارد

طراحی :

جعبه گوشی X10 mini اقلام اصلی را به همراه دارد. در داخل جعبه یک کایل microUSB و یک شارژر مشاهده می شود. سایر محتویات شامل یک دفترچه راهنما و یک کارت حافظه 2GB microSD است که مستقیما در گوشی قرار می گیرد. هدست موجود در جعبه گوشی یک هدست MH610 سونی اریکسون است که دارای یک سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری می باشد.


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید


ابعاد گوشی 83 x 50 x 16 میلی متر و وزن آن فقط 88 گرم است. قطر 16 میلی متری آن ممکن است برای استانداردهای امروزی خیلی زیاد باشد اما از طرفی از زیبایی گوشی کم نمی کند. کار کردن با X10 mini و در دست گرفتن آن چندان راحت نیست. در ساختار این گوشی از مواد پلاستیکی استفاده شده است. قاب پشت گوشی دارای نمای لاستیکی است و اثر انگشت را نشان نمی دهد.


شش رنگ شاد و متفاوت برای قاب پشت گوشی وجود دارد که در اکثر موارد می توان گوشی را با دو قاب پشت خرید. موجودی این قاب ها به بازار عرضه گوشی بستگی دارد. پلاستیک براق در قاب جلوی گوشی که در تمامی نسخه های رنگ به رنگ مشکی است پس از کمی استفاده کدر می شود اگرچه بخش عمده قاب جلو توسط صفحه نمایش در بر گرفته شده است.


این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید



سه کلید سخت افزاری زیر صفحه نمایش وجود دارد که عبارتند از منوی Context ، دکمه home و back. این دکمه ها با اینکه اندازه کوچکی دارند دارای برآمدگی می باشند و بخوبی واکنش می دهند. دکمه Search وجود ندارد و در عوض یک Widget جستجو روی صفحه اصلی قرار گرفته است. LED وضعیت ، خروجی صدای گوشی و حسگر Proximity بالای صفحه نمایش مشاهده می شود. حسگر Proximity مسئول قفل کردن صفحه نمایش در طول مکالمه است که با نزدیک کردن گوشی به صورت کاربر ، صفحه نمایش قفل می شود.


در طرف چپ گوشی فقط یک شیار کوچک برای بیرون کشیدن درب باتری وجود دارد. کلید ولوم و کلید دیافراگم در طرف راست گوشی قرار دارد که کلید ولوم بخوبی سه کلید زیر صفحه نمایش است اما کلید دوربین کمی کوچک است. کلید دوربین دارای حالت مشخص برای فشار نیمه است و کمی زمان می برد تا به آن عادت کنید.


کلید فقل صفحه نمایش در بالای گوشی است که از آن به عنوان دکمه Power نیز استفاده می شود. کارکردن با این کلید خیلی راحت نیست و از طرفی دیگر بطور تصادفی فشار داده نمی شود. برای فشار دادن این کلید اغلب از ناخن استفاده می شود. سوکت صوتی و پورت microUSB در پایین گوشی وجود دارند که این پورت دارای یک پوشش محافظ است در حالی که سوکت صوتی فاقد پوشش می باشد و کاملا با استاندارد 3.5 میلی متری سازگاری دارد.


در جعبه این گوشی هدست Hi-Fi MH810 که بطور خاص برای Xperia X10 mini طراحی شده است وجود ندارد و در عوض هدست MH610 در آن مشاهده می شود.


لنز دوربین 5 مگاپیکسل با فلش LED و بلندگو در قاب پشت گوشی سونی اریکسون Xperia X10 mini قرار دارد.


با برداشتن درب باتری می توان به کارت حافظه و محل سیم کارت دسترسی پیدا کرد. امکان جابجایی کارت حافظه microSD در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد اگرچه باتری قابل جابجایی نیست. باتری گوشی در یک شبکه نسل دوم در زمان Stand by حداکثر 258 ساعت و در مکالمه مداوم تا 4 ساعت دوام می آورد که این زمان ها در یک شبکه نسل سوم به ترتیب به 360 ساعت و سه ساعت و سی دقیقه می رسد.

این عکس کوچک شده است برای مشاهده ی سایز اصلی کلیک کنید




این گوشی به اندازه ای کوچک است که به راحتی بدون اینکه مشخص شود می توان آن را در دست نگه داشت. کار با این گوشی ممکن است برای بعضی از کاربران خوشایند نباشد اما استفاده از صفحه نمایش لمسی آن دشوار نیست. در X10 mini صفحه کلید QWERTY روی صفحه نمایش وجود ندارد.
 

senobarqi

عضو جدید
صفحه نمایش :

اندازه صفحه نمایش لمسی 2.55 اینچ است که امکان کار با انگشت را فراهم می کند. آیکن های منو به اندازه کافی بزرگ هستند و مشکلی در استفاده از آنها ندارید. از آنجایی که صفحه نمایش دارای تکنولوژی خازنی است از حساسیت کافی برخوردار می باشد و کوچکترین لمس آن برای ثبت یک کلیک کافی است. از طرفی دیگر وضوح QVGA برای این صفحه نمایش کافی نیست و بکارگیری گرافیک و نرم افزار را محدود می کند. برای مثال اکثر برچسب آیکن ها و خود آیکن ها بخوبی گوشی های آندروید با وضوح HVGA و WVGA نمی باشند.


صفحه نمایش 65K رنگ را نشان می دهد که این محدودیت مختص نسخه های پیش از آندروید 2.0 است. زمانی که X10 mini به آندروید 2.1 ارتقاء یابد این مشکلات برطرف می شود. کیفیت تصویر رضایت بخش است ، صفحه نمایش از روشنایی کافی برخوردار است و کنتراست آن نیز بالاتر از حد متوسط می باشد. میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید نیز نسبتا خوب است و به راحتی می توان با آن در هوای آزاد کار کرد.

ساختا منو :

گوشی Xperia X10 mini سونی اریکسون دارای نسخه 1.6 آندروید است. آنچه این گوشی را خاص کرده است وضوح QVGA می باشد که در دنیای آندروید کمی عجیب است. سونی اریکسون توانسته است ساختار منو را شخصی کند. آیکن های منو به اندازه کافی بزرگ هستند و به فضای بیشتری نیاز دارند . این گوشی به Plug-in منوی Timescape مجهز است اگرچه فاقد Mediascape می باشد. این منو تاکنون فقط برای گوشی X10 بکار گرفته شده است.


Timescape نرم افزاری است که تمامی ارتباطات کاربر را با هم ارائه می دهد و تصویری از SMS ، MMS ، ایمیل ، تماس های ناموفق ، به روز رسانی Facebook و Twitter را روی یک صفحه نشان می دهد. همچنین دارای تعداد زیادی tab است که محتوای آنها را می توان براساس نوع ***** کرد. سونی اریکسون برای حداکثر استفاده از فضای محدود صفحه نمایش تعدادی میانبر بزرگ را در چهار گوشه صفحه اصلی اضافه کرده است که با انگشت می توان در آنها مرور کرد. این میانبرها کاربر را به صفحه ایجاد پیام ، پخش موسیقی ، دفترچه تلفن و Log تماس/ صفحه شماره گیری می برد. کاربر در صورت تمایل می تواند به راحتی آنها را جایگزین کند.


این گوشی آندروید کلیدهای سخت افزاری ندارد. صفحه اصلی نیز بدلیل اندازه کوچک صفحه نمایش ، محدود شده است و تعداد Widgets کمتری دارد. امکان اضافه کردن میانبر یا پوشه وجود ندارد و فقط می توانید در هر صفحه یک Widget اضافه کنید. از طرفی دیگر تعداد پنل های صفحه اصلی محدود نیست و بنابراین هربار که یک Widget را اضافه می کنید یک صفحه جدید ظاهر می شود. سپس می توان صفحات را بدلخواه مرتب کرد.


بخش هشدار بصورت یک نوار باریک در بالای صفحه نمایش ظاهر می شود و اطلاعاتی را در رابطه با باتری ، شدت سیگنال ، بلوتوث یا رویدادهای ناموفق ارائه دهد. با باز کردن این نوار بصورت کشویی بطرف پایین ، لیست کاملی از تمامی هشدارهای اخیر ارائه می شود. مانند سایر گوشی های آندروید با فشار دادن و نگه داشتن کلید Home می توانید task switcher را ظاهر کنید که این برنامه دسترسی به شش نرم افزاری را که اغلب استفاده می شوند فراهم می کند ، به موجب ویژگی خاص این سیستم عامل تعدادی از آنها ممکن است در عوض اجرای واقعی در زمینه بصورت غیر فعال باشند.
 

senobarqi

عضو جدید
تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن می تواند اطلاعات بسیاری را ذخیره کند و امکان وارد کردن شماره تلفن برای محل کار و منزل را فراهم می کند اگرچه برچسب های شخصی وجود ندارد. یک زمینه برای ایمیل نیز فراهم شده است و می توانید برای مخاطب یک زنگ شخصی تعیین کنید. علاوه بر این می توان نام مستعار چت ، آدرس پستی ، کمپانی ، عنوان شغلی ، چندین یادداشت و ... را تعیین کرد. گزینه ای برای هدایت مستقیم تماس ها به صندوق پست صوتی وجود دارد. در زمان مشاهده یک مخاطب ، اطلاعات مختلف بصورت بخش نشان داده می شوند. با کلیک روی شماره مورد نظر می توان با آن مخاطب تماس گرفت و آیکن پاکت نامه نزدیک به آن نیز ویرایشگر پیام را فعال می کند. این دو دکمه روی یک نوار افقی قرار دارند که با انگشت می توان در آنها مرور کرد.


کیفیت صوتی گوشی در طول مکالمه رضایت بخش است و مشکل آنتن دهی ندارد. از آنجایی که گوشی اندازه کوچکی دارد ممکن است در حین استفاده از آن انگشت کاربر روی میکروفن قرار گیرد. این گوشی نیز مانند سایر گوشی های آندروید ، شماره گیری هوشمند ندارد. Log تماس بخشی از نرم افزار شماره گیر است که با مرور در آن می توان در کل مخاطبین جستجو کرد. به موجب حسگر Proximity با نزدیک شدن گوشی به صورت کاربر در طول مکالمه بطور اتوماتیک صفحه نمایش خاموش می شود تا دکمه های موجود روی صفحه لمسی بطور تصادفی فشار داده نشوند.



پیام :

بخش SMS و MMS منوی ساده ای دارند. در این قسمت هیچ پوشه ای وجود ندارد و فقط دکمه پیام جدید مشاهده می شود که زیر این دکمه لیستی از تمامی پیام ها وجود دارد که بصورت زنجیره مرتب شده اند. در زمان مشاهده یک زنجیره ، جدیدترین پیام در پایین قرار می گیرد. در پایین صفحه نمایش یک باکس برای ایجاد پیام و همچنین کلید Send وجود دارد. شمارشگر در طرف راست مشاهده می شود که در صورت باقی ماندن 16 کاراکتر یا کمتر از حد 160 کاراکتر تعداد آنها را نشان می دهد. تعداد بخش هایی که پیام برای ارسال به آن تقسیم می شود نیز قابل مشاهده است. تبدیل SMS به MMS بسیار آسان است. در زمان اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام ، SMS بطور اتوماتیک به MMS تبدیل می شود. شما می توانید یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کنید و یا براساس نیاز خود ، ویرایشگر کامل MMS را انتخاب نمایید.


نرم افزار Gmail از ویژگی های گروهی پشتیبانی می کند که امکان آرشیو ، برچسب گذاری یا حذف چند ایمیل را فراهم می نماید. نرم افزار عمومی ایمیل نیز برای سایر حساب های ایمیل وجود دارد و از صندوق های پستی pop یا IMAP پشتیبانی می کند. کاربر به پیام ها در پوشه های اورجینال که بصورت آن-لاین ایجاد می شوند دسترسی دارد و علاوه بر آن می تواند به پوشه های محلی استاندارد مانند صندوق پستی ، پیش نویس ها و آیتم های ارسالی دسترسی پیدا کند.


Google Talk در ارتباط با بخش چت است. شبکه G-Talk با بسیاری از Clients معروف مانند ichat ، Kopete ، Pidgin و OVi Contacts سازگار است. این گوشی از پشتیبانی نرم افزاری مناسب برای کار با پیام برخوردار است اگرچه گزینه های محدودی برای وارد کردن متن دارد.


در Xperia X10 mini یک صفحه کلید چند ضربه ای استاندارد با پشتیبانی T9 وجود دارد. روی این صفحه نمایش لمسی خازنی نمی توان از قلم نیز استفاده کرد. در بازار آندروید نرم افزارهایی وجود دارند که امکان استفاده رایگان از صفحه کلید QWERTY مجازی را فراهم می کنند. این گوشی برای کاربرانی که پیام های متنی زیادی ارسال نمی کنند مناسب است.


موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی در این گوشی علیرغم اینکه طراحی جدیدی دارد دارای ویژگی ها و امکانات جدیدی نیست. این برنامه با فایل های صوتی بخوبی کار می کند اگرچه از کارایی عالی برخوردار نیست. بهترین ویژگی آن یک کلید میانبر است که به سرعت یک آهنگ یا آلبوم را روی YouTube یا بخش Play Now سونی اریکسون جستجو می کند و به این منظور باید دکمه Infinite را فشار دهید. در این گوشی نمی توان با تایپ کردن تدریجی یک آهنگ خاص را جستجو کرد بنابراین باید از مرور kinetic یا گزینه ای برای تفکیک براساس خواننده استفاده کنید.


حداقل سه Playlist کوچک هوشمند وجود دارد که بطور اتوماتیک آهنگ هایی که جدیدا اضافه شده اند ، تراک هایی که اغلب پخش می شوند و تراک هایی که هرگز پخش نشده اند را گروهبندی می کنند. نرم افزار پخش موسیقی پیش تنظیمات اکولایزر و پوسته های متعدد ندارد.


نرم افزار پخش ویدئو از نظر ظاهر و کارایی مطابق با استانداردهای امروزی نیست. کاربر لیستی از تمامی ویدئوهای موجود روی گوشی ، کنترل های Play / Pause ، Skip و یک نوار پیشروی فایل را در اختیار دارد که می توان در این نوار مرور کرد. پشتیبانی Divx/xviD وجود ندارد و این برنامه بخوبی با فایل های H.264 MP4 کار می کند. نرم افزاری تحت عنوان Yxflash در بازار آندروید وجود دارد که از ویدئوهای Divx/xviD پشتیبانی می کند.



Xperia X10 mini به یک رادیو FM نیز مجهز است که دارای یک منوی ساده و مناسب می باشد. رادیو بطور اتوماتیک ایستگاههای موجود را جستجو می کند و برای مرور آسان بین آنها می توان بعضی ایستگاهها را بعنوان Favorites علامتگذاری کرد.
 

senobarqi

عضو جدید
دوربین :

گوشی Xperia X10 mini دارای یک دوربین 5 مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح 2592x1936 پیکسل و یک فلش LED است. منوی دوربین بسیار ساده است و در کل چهار دکمه دارد که شامل سوئیچ دوربین عکاسی/فیلمبرداری ، دکمه گالری ، حالت صحنه و تنظیمات فلش است. چهار گزینه برای پیش تنظیمات صحنه فراهم شده است که شامل اتوماتیک ، افقی ، اسپرت و تیره-روشن است. سونی اریکسون سادگی را بر کارایی ترجیح داده است و ویژگی های بسیاری برای دوربین در نظر نگرفته است. کیفیت تصاویر دوربین رضایت بخش است و میزان نویز آن تحت کنترل می باشد ، از طرفی دیگر کنتراست آن در بعضی موارد تا حدودی پایین است. دوربین در وضوح VGA در سرعت پایین تر از 30fps فیلمبرداری می کند که خیلی جالب نیست.


منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عکاسی است اگرچه تنظیمات کمتری دارد. کاربر می تواند کیفیت ویدئو را تنظیم کند و نور ویدئو را فعال/غیر فعال نماید. ویدئوها در فرمت 3gp ضبط می شوند و سرعت بیت پایین آنها موجب فشردگی زیاد در آنها می شود. از آنجایی که ویدئو ها کنتراست پایینی دارند برای مشاهده روی صفحه یک کامپیتر مناسب نیستند.


سایر امکانات :

گالری در این گوشی صرفنظر از محل ذخیره تصاویر بطور اتوماتیک آنها را مرتب می کند. در گالری مانند گوشی های آندروید 2.0 و نسخه های بالاتر جلوه های ویژه وجود ندارد و فقط یک ماتریس ساده فراهم شده است که تصویر در آن براساس تاریخ تفکیک می شوند.


گالری از جستجو یا مرور با انگشت پشتیبانی می کند و بنابراین بدون برگشت به حالت مشاهده پیش فرض می توانید به تصویر قبلی/بعدی بروید. زمانی که در حالت تمام صفحه یک عکس قرار دارید با کشیدن انگشت بطرف چپ یا راست می توانید به عکس قبلی /بعدی بروید.



امکان زوم با نیشگون گرفتن صفحه وجود ندارد اگرچه سونی اریکسون نسخه خود از زوم با یک انگشت را ارائه می دهد که باید انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و برای بزرگ نمایی آن را بطرف بالا و برای کوچک نمایی بطرف پایین بکشید. با دو بار ضربه زدن روی صفحه نیز می توان زوم کرد. در گالری نمی توان فایل ها را از طریق بلوتوث انتقال داد. X10 mini یک ابزار کوچک برای پیش نمایش تصاویر است و کارایی بیشتری در این رابطه ندارد.


این گوشی از مجموعه کاملی از گزینه های ارتباطی برخوردار است. X10 mini از چهار باند GSM/GPRS/EDGE برای رومینگ جهانی و دو نسخه دو بانده (900/2100 MHZ) یا سه بانده (850/1900/2100 MHZ) نسل سوم با HSPA پشتیبانی می کند. از گزینه های ارتباط محلی آن می توان به USB 2.0 ، بلوتوث 2.1 با A2DP و Wi-Fi اشاره کرد. نوی USB استاندارد microUSB است که پیدا کردن یک کابل مناسب را آسان تر می کند. از محل کارت حافظه microSD می توان برای انتقال داده نیز استفاده کرد. از کارت خوان نیز برای سرعت دادن به انتقال استفاده می شود.
این یک گوشی آندروید است و مرورگر وب بخشی مهم از قابلیتهای آن محسوب می شود. به استثنای Flash ، مرورگر از کارایی لازم برخوردار است. منوی مرورگر نسبتا ساده است و فقط کنترل های زوم روی صفحه وجود دارند. نوار آدرس طبق پیش فرض پنهان شده است تا فضای بیشتری فراهم شود زیرا وضوح پایین امکان قرارگیری محتوای زیادی را فراهم نمی کند.


مرورگر فقط دارای یک روش زوم است که آن هم دکمه های اختصاصی روی صفحه نمایش می باشد. امکان زوم با یک انگشت یا دو بار ضربه روی صفحه وجود ندارد. مرورگر از تنظیم مجدد متن پشتیبانی می کند و به محض اجرای زوم ، ستون های متن با عرض صفحه نمایش متناسب می شوند.


حالت مرور با ذره بین نیز وجود دارد که امکان مرور سریع در صفحه برای رسیدن به قسمت مورد نظر و سپس زوم روی آن را فراهم می کند. با ضربه زدن روی کلید منو چهار کلید بصورت pop-up ظاهر می شوند که با کمک آنها می توان tabs را باز / سوئیچ کرد ، صفحه را پردازش نمود ، به صفحه بعدی رفت و bookmarks را باز کرد. پشتیبانی Flash وجود ندارد اگرچه نرم افزار YouTube فراهم شده است اما محتوای Flash با آن اجرا نمی شود.


در این گوشی مرورگر مستندات بصورت از پیش نصب شده وجود ندارد اگرچه در بازار آندروید می توان نرم افزارهای بسیاری را به این منظور پیدا کرد. زمانی که یک نرم افزار را دانلود کنید بطور اتوماتیک با نرم افزار Gmail ادغام می شود و بنابراین می توان پیوست ها را مشاهده کرد. امکان ذخیره کردن پیوست ها در حافظه گوشی وجود ندارد (فقط برای تصاویر این امکان وجود دارد) با اینحال می توان فایل های ذخیره شده را پیوست کرد. برای ویرایش مستندات باید یک نرم افزار خریداری کنید.
تقویم فقط دارای دو حالت مشاهده براساس روز و ماه است. اضافه کردن یک رویداد جدید ، سریع و آسان است و می توان برای آن یک آلارم قرار داد تا بعنوان یادآوری کار کند.


ماشین حساب ، تایمر و کرنومتر نیز وجود دارد که تمام آنها دارای قابلیت لمسی می باشند. دکمه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و کارکردن با آنها آسان است.


نرم افزار آلارم در این گوشی امکان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می کند که هریک دارای زمان اجرا و برنامه تکرار خود است.


نرم افزارهای Roadsync که بصورت از پیش نصب شده وجود دارند از پروتکل Microsoft Exchange Activesync برای هماهنگی push ایمیل ، مخاطبین و تقویم استفاده می کنند. نرم افزار YouTube تاحدودی عدم پشتیبانی مرورگر وب از Flash را جبران می کند که دارای منوی ساده ای است و امکان سریع پیدا کردن موارد مورد نظر را فراهم می کند.


X10 mini دارای Google Maps خارج از باکس است. ویژگی های multi-touch کار نمی کند و برای زوم می توانید از دکمه های مجازی در پایین صفحه نمایش استفاده کنید. این دکمه ها فقط با لمس صفحه نمایش ظاهر می شوند و در مواردی که کاربرد ندارد بصورت پنهان هستند.


با ضربه زدن روی صفحه نمایش و نگه داشتن انگشت ، حالت مشاهده خیابان فعال می شود که دارای حالت مشاهده سه بعدی است و با کشیدن انگشت روی صفحه کنترل می شود. برای تجربه بهتر می توان از قطب نمای داخلی نیز استفاده کرد. فقط کافی است تا گوشی را در دست بگیرید و در اطراف بچرخانید تا از حالت مشاهده خیابان لذت ببرید.


مسیریابی با راهنمای صوتی مرحله به مرحله وجود ندارد با اینحال مسیر و محل فعلی روی صفحه ظاهر می شوند و با دنبال کردن نقشه می توانید به محل مورد نظر برسید. نرم افزار از پیش نصب شده دیگر برای نقشه ، Wisepilot است که برای راهنمای صوتی نیازمند مجوز است و داده را روی اینترنت دانلود می کند. بنابراین استفاده از آن پر هزینه است.


بازار آندروید نرم افزارهای بسیاری را متناسب با نیاز کاربر ارائه می دهد اگرچه اندازه صفحه نمایش و خود گوشی برای مسیریابی بسیار کوچک است. تعداد نرم افزارهای موجود در بازار آندروید همچنان در حال افزایش است و بخش عمده ای از آنها بصورت رایگان می باشند. نرم افزارها و بازی ها در این بازار در دو tab جداگانه مرتب شده اند که هر tab بهترین ها در گروه مربوطه را ارائه می دهد.


سومین tab موارد دانلود شده را نشان می دهد. جستجو بسیار آسان است و فقط کافی است روی دکمه Search ضربه بزنید و عبارت مورد نظر را تایپ کنید. هر نرم افزار دارای یک رده بندی ، توضیح کوتاه نویسنده ، نظرات کاربر و عکس هایی از برنامه است. در بازار آندروید نرم افزارهای ساده ای مانند چراغ قوه و همچنین نرم افزارهای مهم مانند File manager ، مسیریابی و ... وجود دارد.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی موبایل ایران
 

Similar threads

بالا