بررسی گوشی هواوی P9

ranginkaman2016

عضو جدید
هواوی P9 پرچمدار جدید سومین شرکت بزرگ تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند دنیا است که قصد دارد با مجهز شدن به دوربینی دوگانه و ویژگی‌های متمایزکننده‌ی دیگر، خود را از رقبای سرسخت‌اش جدا کند. اما آیا پی 9 هواوی می‌تواند رقبای بزرگ خود را کنار بزند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی جدیدترین پرچمدار هواوی بپردازیم.

هواوی پی 9 / Huawei P9 جدیدترین پرچمدار هواوی است که مهم‌ترین مشخصه‌ی آن استفاده از دو دوربین در پشت دستگاه است که با همکاری لایکا توسعه داده شده اما حسگر آن ساخت شرکتی دیگر است و در واقع همکاری با لایکا برای هماهنگی بیشتر سخت‌افزار با نرم‌افزار بوده است. اما آیا این دوربین دوگانه کافی است تا هواوی پی ۹ خود را از رقبا جدا کند.هواوی پی ۸ گوشی بسیار خوبی بود و پی ۹ نیز با داشتن زبان طراحی مشابه اما برخی ویژگی‌های متمایزکننده سعی دارد تا در مسیر موفق نسل قبلی خود قدم بردارد. [h=2]طراحی[/h]هواوی پی ۹ زبان طراحی مشابه هواوی پی ۸ دارد اما تغییرات جزئی در این طراحی مشاهده می‌شوند که توانسته به بلوغ پی ۹ از این لحاظ کمک کند. استفاده از محافظ شیشه 2.5D و انحنای لبه‌های جلوی دستگاه باعث شده تا پی ۹ جلوه‌ی زیباتری بگیرد. از طرفی وجود دو حسگر دوربین در پشت گوشی موجب شده تا پی 9 ظاهر متفاوتی داشته باشد و البته ذکر این نکته الزامی است که دوربین دوگانه برخلاف تصاویر قبلی ظاهر بدی نداشته و به نوعی باعث شده تا گوشی متمایز شود.
[h=3]مشخصات فنی:[/h]
  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی کرین ۹۵۵ با فرکانس پردازنده ۲.۵ و ۱.۸ گیگاهرتز
  • نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل همراه با پنل IPS LCD و تراکم پیکسلی ۴۲۳
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T880 MP4
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت با فلش Dual Tone LED و فوکوس لیزری و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی
  • اندروید نسخه‌ی ۶
  • ابعاد ۱۴۵ در ۷۰.۹ در ۷ میلی‌متر با وزن ۱۴۴ گرم
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت و رابط نرم‌افزاری Emotion UI
لبه‌های تراش خورده‌ی قاب فلزی گوشی باعث شده‌اند تا در زمان استفاده از پی ۹ حس بسیار خوبی به شما منتقل شود و حس راحتی کاربر را بیشتر بکند. حاشیه‌های باریک در طرفین نمایشگر، موجب شده‌اند تا گوشی ابعاد بسیار خوبی داشته و اکثر کاربران بتوانند به راحتی و با یک دست از آن استفاده کنند. البته بدنه‌ی فلزی و لبه‌های تراش خورده باعث شده‌اند تا گوشی اندکی لیز باشد ولی این مشکل پس از گذشت مدتی به دلیل عادت کاربر، برطرف می‌شود.در فریم سمت راست گوشی شاهد حضور دکمه‌ی پاور و دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم. دکمه‌ی پاور دارای طراحی خاص و سطحی زبر است تا بتوانید به راحتی این دکمه را تنها با لمس از دکمه‌های تنظیم صدا تشخیص دهید. کیفیت این دکمه‌ها بسیار خوب است و عملکرد آن‌ها نیز فوق‌العاده است.




با توجه به روند کنونی بازار گوشی‌های پرچمدار، هواوی پی ۹ نیز مجهز به پورت یو‌اس‌بی نوع C شده است تا علاوه بر ظاهر زیباتری که دارد افزایش سرعت انتقال داده و راحتی کار با کابل‌ها را نیز با خود به همراه آورد.در قاب پشتی گوشی شاهد حسگر اثر انگشت هستیم. در مورد محل‌ قرارگیری حسگر باید گفت که این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و برخی پشت دستگاه را مناسب دانسته و برخی پنل جلو را ترجیح می‌دهند. با این حال حسگر اثر انگشت هواوی پی ۹ اندکی بالاتر از محل ایده‌آل پشت گوشی قرار گرفته و باید اندکی دست خود را بالاتر ببرید تا به آن دسترسی داشته باشید.از طرفی ضخامت دستگاه نیز بسیار کم بوده و تنها ۷ میلی‌متر است که باعث زیباتر شدن گوشی شده و البته هواوی با وجود ضخامت کم توانسته باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در پی ۹ تعبیه کند.به طور کلی هواوی پی ۹ طراحی دگرگون شده‌ای در قیاس با پی ۸ ندارد اما این موضوع نکته منفی به شمار نمی‌رود، چرا که پی ۸ طراحی زیبایی داشت و پی ۹ در واقع تلاش داشته تا بهبودهایی در این بخش ایجاد کند که به نظر می‌رسد موفق نیز بوده است چرا که پی ۹ گوشی زیبایی است، بسیار خوب در دست جای می‌گیرد و ابعاد مناسبی دارد و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر استفاده از بدنه‌ی فلزی با تراش‌های دقیق و زیبا در لبه‌ها باعث شده است تا حس یک کالای با کیفیت به کاربر منتقل شود. در طراحی بخش‌های مختلف پی ۹ تلاش شده است تا طراحی یکپارچه و ظرافت‌های لازم رعایت شود و حتی دوربین دوگانه نیز به خوبی در بدنه‌ی دستگاه جای گرفته است تا حد ممکن موجب بهم‌ریختگی طراحی گوشی نشود. پس اندکی استفاده از هواوی پی ۹ متوجه می‌شوید که با یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستیم.هواوی پی ۹، درگاه کارت حافظه دارد و کاربر به میل خود می‌تواند حافظه‌ی ذخیره سازی را افزایش دهد. [h=2]حسگر اثر انگشت[/h]اسکنر اثر انگشت در پی ۹ همچون نکسوس ۶ پی در قسمت پشت دستگاه قرار گرفته است. این سنسور بی‌نهایت سریع و دقیق عمل می‌کند. برای باز کردن قفل گوشی با این سنسور نیازی نیست که انگشت را بر روی دکمه‌ای فشار دهید یا ابتدا دستگاه را با فشار دادن دکمه‌ی پاور از حالت استندبای خارج کنید، تنها کافی است که انگشت سنسور را لمس کند تا در کسری از ثانیه قفل باز شود. محل قرار گیری سنسور در پشت دستگاه است و از این بابت زمانی که گوشی در دست کاربر قرار دارد به راحتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد اما در عوض اگر گوشی روی میز باشد، برای باز کردن قفل گوشی باید رمز خود را وارد کنید.
گوگل پشتیبانی از حسگر اثرانگشت را به اندروید ۶ اضافه کرده است و از این رو احتمالا درآینده استفاده‌ی بیشتری از این سنسور خواهد شد. شناسایی انگشت به سیستم نیز با سرعت قابل قبولی انجام می‌شود تنها با ۴ تا ۶ بار قرار دادن انگشت خود بر روی حسگر می‌توانید اثر انگشت خود را در حافظه‌ی حسگر ثبت کنید.البته از حسگر اثر انگشت برای پایین آوردن نوار اعلانیه‌ها، اسکرول در مرورگر، حرکت بین تصاویر گالری و حتی پاسخ به تماس نیز می‌توانید استفاده کنید که می‌توانند بسیار کاربردی باشند.[h=2]اسپیکر[/h]صدای خروجی از این اسپیکر بسیار واضح و باکیفیت بوده و حجم حداکثری صدا نیز مناسب است. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که با بالابردن حجم صدا، کیفیت صدای خروجی افت محسوسی نکرده و همچنان کیفیت خوب خود را حفظ می‌کند.
هدفون‌های تعبیه شده درون جعبه‌ی این گوشی نیز به راحتی درون گوش جا گرفته و کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را به خصوص در هنگام گوش دادن به موسیقی در اختیار کاربر قرار دهند.هدفون‌های موجود در جعبه‌ی این گوشی نیز همانند سایر پرچمداران سال حاضر کیفیت متوسط و البته قابل قبولی دارد اما برای داشتن تجربه‌ی صوتی بهتر قطعا نیاز به هدفون حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.[h=2]صفحه نمایش[/h]هواوی در پی ۹ از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS استفاده کرده است. رزولوشن این تلفن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که باعث می‌شود وضوح تصاویر در آن بسیار خوب باشد. دقت نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار خوب بوده و تصاویر در آن زنده و زیبا دیده می‌شوند. به لطف بهره‌گیری از فناوری IPS، زاویه دید نمایشگر پی ۹ وسیع و کنتراست آن هم عالی است. رنگ سفید با دقت بسیار خوبی نمایش داده می‌شود و عمق رنگ مشکی نیز با توجه به این که با یک نمایشگر IPS روبرو هستیم، مناسب است.
 

Similar threads

بالا