من از ی استادی پرسیدم گفتن صحیح نیست برای ازمون نظام....
حالا شاید در عمل اینجوری اجرا باشه....ولی حداقل برای نظام مهندسی خیلی صحیح نیست
منم شنیدم راهکار اولی غلطه....یعنی تائید نمیکنن...باید اختلاف ارتفاع تو باکس پله رد بشه....
اونجوری یکی بخاد بره از زیرزمین بالا پیچ پیچییییییییییییییی میشه
سلام دوست عزیز
یه ضرب المثلی هست که میگه : شنیدن کی بود مانند دیدن...
به نظرم از اونجایی که پستهایی که اینجا گذاشته میشه آموزشی هستن بهتره اگه چیزی رو اینجا میخوایم بگیم درسته یا غلطه باید با ذکر منبع باشه . چون میشه مثل اون قضیه"
درز انقطاع" که یه نفر از دوستان با قاطعیت اومد گفت که استادم گفته یک صدمه و منم باورم شده بود . و بعدش فهمیدیم که همون یک دویستمه .....
میشه بفرمایید که کجای مباحث مقررات ملی نوشته که مطمعن بشیم . چون من بعضی وقتا اینجا اطلاعاتی رو دیدم که دوستان از اساتید خودشون نقل قول کردن و بعد از اینکه در موردشون تحقیق کردم و از جاهای دیگه پرسیدم فهمیدم اشتباه بوده و با دیدن ظابطه در مقررات ملی عکس اونو ثابت شده.
من ساختمونی رو دیدم که نوسازه و باکس پله زیر زمین و طبقات در یک راستا نیست و هر کدوم در یک طرف آسانسور قرار داره و از مهندس طراح اون که خودم هم اونجا کار میکنم پرسیدم گفت کاملا قانونیه و بر طبق مقررات ملی هست و مشکلی نداره تاییدیه شهرداری هم داره . و پلکان خروج طبقات بالا و پایین همکف میتونه جدا باشه وفقط نباید از طبقات بالا تا خروجی یا پایین تا خروجی مانعی باشه . اتفاقا ایشون گفت که از نظر ضوابط آتش نشانی بهتره که تصرف پارکینگ و مسکونی راههای خروجش جدا بشه چون پارکینگها درجه خطر بیشتری دارن.( البته بهم گفته ظوابط آتش نشانی رو بخونم که هنوز وقت نشده)
البته در طراحیهای نظام مهندسی نمیشه همه اینها رو رعایت کرد ولی به نظرم این دلیل بر غلط بودن نیست.
منم دارم مباحث رو میخونم و اگه چیزی گیرم اومد بهتون میگم. فعلا بند 3-1-5-2 مبحث 3 صفحه 37 رو پیدا کردم که این موضوع رو تایید میکنه.