بررسي فني و اقتصادي در معدن

majid jafarpoor

عضو جدید
بررسي فني و اقتصادي
1- اقتصاد در معدنکاری :
احتياج جهان به مواد معدني رو به افزايش است و در اين روز، اقتصاد معدنكاري نقش مهمتري در زندگي مالي بشر پيدا مي‌كند. هر ساله مقدار قابل توجهي به وزن مواد اوليه معدني اضافه مي‌گردد. مهمترين دلايل اين افزايش بالا رفتن سطح زندگي بشر و ازدياد جمعيت آن است. البته ممكن است يكي از مواد معدني از نظر مقدار محصول سير نزولي طي مي كند ولي در كل، نياز بشر به مواد معدني افزايش مي‌يابد.
پاره‌اي از محصولات معدني فلزي و بسياري از مواد غير فلزي و كليه محصولات نفتي ارزش زيادي نسبت به وزن كم دارند به قسمتي كه حمل و نقل آنها از يك كشور به كشور ديگر و حتي يك قاره به قارة ديگر اقتصادي است . در حمل و نقل مواد معدني مايع و گازمشکل امكان استفاده از لوله هاي حمل و نقل مخارج رساندن مادة معدني به خريدار به مقدار زيادي مي كاهد .

2- ساختار توليد در صنعت معدن كاري :
منظور از بررسي فني – اقتصادي عبارت است از برآورد و پيش بيني كليه هزينه هاي لازم جهت استخراج و درآمد ناشي از فروش ذخيره معدني به انضمام سود است .
بايد توجه داشت كه تخمين هزينه به هر روشي كه صورت مي‌گيرد . و از ضريب اطمينان مناسبي بايد استفاده شود . عامل ديگري كه در محاسبه درآمد مؤثر است مقدار ذخيره ماده معدني است كه در مراحل مختلف فعاليت هاي معدني و با توجه به اطلاعات كسب شده همواره مورد محاسبه مجدد قرار مي گيرد . تقسيم بندي متداول ذخاير در ايران در قسمت اكتشاف ذخاير معدني مي باشد و اين تقسيم بندي باينگر درجه اطمينان وجود منابع معدني است تفاوت بين درآمد و هزينه توليد نشان دهنده سود است كه اين سود با توجه به ريسك بالاي اين نوع فعاليت هاي بايد پوشش هزينه فرصت را نيز بنمايد.

وبلاگم به روز شده حتما بازدید بفرمایید ...
http://osmadan.blogfa.com
 

iraj20

عضو جدید
ما اين ترم داريم
دوره كارشناسي هم بود
ولي......زياد به كارمون نيومد
 

Similar threads

بالا