[بازسازی] هنر طراحان داخلی ( نوسازی و تغییر کاربری و ... )

فنجون

عضو جدید
کمتر پیش می‏آید ( البته در ایران) که یک طراح داخلی، به اندازه مهندس معمار، از ابتدای ساخت یک ساختمان، مورد مشورت کارفرما قرار گیرد و نقش خود را به عنوان مهره ای اصلی در کلیه مراحل ساخت ایفا کند. عموما زمانی از وی برای همکاری دعوت به عمل می‏آید که دیگر کار از کار گذشته و برای اجرای برخی اصول اولیه طراحی و کاربری‏های متفاوت، چاره‏ای جز تخریب و تعویض قسمتهای عمده ای از ساختمان نبوده و هزینه های نا خواسته یک به یک خود را به کارفرما تحمیل خواهند کرد... :eek:

حالا بگذریم که امروزه یکی از مهمترین دغدغه های معماران داخلی، ایجاد فضاهایی چند منظوره و انعطاف پذیر است که بتواند همپای تغییر سریع نیازهای مخاطبان، حرکت کند.
برای عقب نماندن از این قافله، امروزه مشتریان پرو پا قرص بازار طراحی داخلی، بیشتر شامل کسانی می شود، که خواستار نوسازی فضاهای ناکارآمد و منسوخ شده، به مکانی جدید با کاربری جدید هستند. مانند این سوئیت مدرن، که نتیجه نوسازی یک کارگاه نساجی است!



طبق سناریوی طراح بیشتر دیوارها به رنگ سفید در آمده اند اما ریسمان‏های فلزی آویخته از سقف، به حال خود رها شده اند. این سوئیت هنرمندانه واقع در فرانسه، متعلق به یک کلکسیونر آثار هنری است. طبیعتاً مهمترین دغدغه این کلکسیونر این بوده که بتواند روی کف و دیوارهای سوئیتش تعداد زیادی اسباب و اثاثیه را کاملا در معرض دید بگذارد.



فضای نشیمن با ترکیب سیاه و سفیدش، غیر طبیعی به نظر می رسد اما در کنار دیوار نارنجی رنگ و صندلی تخم مرغی _طراحی شده توسط آرن یاکوبسن_، کنتراست جذابی ایجاد کرده است.

این سوئیت شگفت انگیز، با تعداد زیادی مجسمه، تابلوی نقاشی و مبلمان مدرن تزئین شده که فضای آنرا شبیه یک گالری آثار هنری کرده است.

محدوده کوچک ناهارخوری با یک میز شیشه‏ای که پایه‏هایی بی‏نظیر دارد و یک پیکره دایناسور قرمز رنگ، آراسته شده است. برای آراستن اتاق خواب از سبکی کمینه گرا استفاده شده و پنجره های بزرگ و متعدد اجازه می دهد که نور طبیعی به راحتی داخل شود. طراحی داخلی این سوئیت به دلیل مجموعه آثار شگفت انگیز هنری موجود در آن بسیار زنده است.












همینجا و در پستهای بعدی، نمونه‏های دیگه‏ای رو معرفی خواهم کرد... ;)
 

فنجون

عضو جدید
یه نمونه دیگه

یه نمونه دیگه



این سوئیت 123 متری، در طبقه بالای خانه ای واقع در ایتالیا، و متلق به romolo stanco می‏باشد. طبقه همکف ( نشیمن،ناهارخوری و آشپزخانه) 81 متر و نیم طبقه بالا (خواب و سرویس ها) 42 متر مربع وسعت دارد.
همانطور که می‏بینید طراح تاکید زیادی روی رنگ سفید داشته که فضا را از آنچه هست بزرگتر جلوه می‏دهد. از طرفی کاناپه با رنگ تند و آتشین خود، مجموعه کوچک گیتارها و یخچال صورتی رنگ، تا حدی از سردی فضا کاسته و یکنواختی آزاردهنده سفید مطلق را می شکند.
شاید بدون دیدن پلان فوق العاده این سوئیت، متوجه حضور خطوط مورب در طراحی آشپزخانه، شومینه و میز ناهار خوری نشویم! در حالی که همین چیدمان مورب است که به طرز زیرکانه ای به عنوان ترفندی علیه یکنواختی رنگ سفید، به کار گرفته شده است.
فکر نمیکنم دیگه نیازی به توضیح باشه؛ تصاویر کاملا گویا هستند:














 

فنجون

عضو جدید
اینم یکی دیگه!

اینم یکی دیگه!

اگر یک ساختمان قدیمی ساز به شما بدن و بخوان که بدون تغییر یا تخریب دیوارها و سقف یه کاربری جدید براش طراحی کنید، چگونه عمل خواهید کرد؟
معمار این سیستم چوبی زیبا، با استفاده از قابلیت سقف مرتفع این ساختمان، فضاهای لازم برای یک زندگی مجردی ساده رو طوری طراحی کرده که فضای خصوصی با مهارت زیادی از فضای عمومی جداشده؛ نماهای مختلف این سیستم فشرده ولی کارآمد رو ببینید:









 
بالا