[بازسازی] تصاویری از قبل و بعد بازسازی خانه و طراحی فضاهای داخلی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار





بازسازی نشیمن و ورودی

تصویر اولیه فضایی متروک ، با رنگ آمیزی یکنواخت سفید ، کرم بسیار روشن و کفپوش چوبی و در سفید را نشان می دهد.
پس از اعمال تغییرات، رنگی خنثی در دیوار ها استفاده شده. کفپوش ها تیره شده اند و فرشی روشن روی کفپوش استفاده شده که تضاد ایجاد می کند. قفسه ی زیر راه پله باعث استفاده ی بهینه از فضا شده و مبل و آباژور فضای موضعی برای مطالعه ایجاد کرده اند. نرده های جدیدی که برای پله استفاده شده اند سبب ایجاد ریتم و نظم در محیط شده اند.

نکات بارز پروژه:

استفاده ی بهتر از فضاها ، تنوع مصالح(استفاده از چوب) و ایجاد تضاد های رنگی در دیوار و کف از نکات بارز این طراحی به شمار می رود.




بازسازی نشیمن و ورودی
فضای اولیه به سبب داشتن یک پنجره، اين امكان را دارد تا به محيطى با طراحى مناسب تبديل شود. نکاتی که در خصوص رنگ ها و یکنواختی تصویر اول ذکر شد برای این تصویر هم صادق است.
اما تغییرات صورت گرفته ، در مرحله ی اول کنترل مناسب نور با کرکره های افقی جلب توجه می کند، کرکره هایی که با رنگ تیره ، تضادی نسبی با دیوار ایجاد کرده اند و همرنگ میز گوشه ی اتاق هستند. استفاده از کفپوش تیره و فرش رنگ روشن در کف هم نکته ی قابل ذکر بعدی است. در خانه با داشتن بخشی شفاف در بالا، باعث ورود نور بیشتر به داخل خانه شده است. در کل استفاده از رنگ خنثی و تضاد های ملـایم باعث شده فضایی ساده و آرام به وجود بیاید


نکات بارز پروژه:
کنترل نور و استفاده از رنگ های خنثی و تضاد های رنگی




بازسازی نشیمن
در تصویر مربوط به پیش از بازسازی ، یکنواختی و بی روحی و عدم کنترل مناسب نور ورودی از در به وضوح به چشم می خورد.
در تصویر پس از بازسازی ، رنگ خنثی دیواره ها و سقف با تیرگی کف تضادی مناسب دارد. در کنار آن فرشی به رنگ روشن و با رگه هایی از رنگ بنفش -که به نوعی accent color این فضا است- تضادی با کفپوش تیره ایجاد کرده است.
نور ورودی نیز با پرده های کرکره ای افقی و پرده های پارچه ای (که ویدیوی آموزشی نصب آن در سایت موجود است) به خوبی کنترل شده است.


نکات بارز
تغییر کفپوش ها به رنگی تیره ، کنترل نور




طراحی فضای نشیمن
تصویر اولیه، تصویری از فضای خام است و قابل بررسی نمی باشد.
در تصویر دوم نکات جالبی به چشم می خورد.در خصوص رنگ ها، استفاده از رنگ خنثی در سقف و کف و رنگ قرمز در دیواره ها، فضایی جذاب ایجاد کرده. با اینکه کف و سقف به لحاظ رنگی تفاوت چندانی ندارند ، مشاهده می شود که بافت استفاده شده در کف، باعث شده وزن بصری کف بیشتر شود.
تابلو های استفاده شده در دو طرف پنجره، ضمن تاکید بر تقارن فضا، باعث ایجاد تنوع هم شده اند.


بازسازی اتاق خواب





طراحی اتاق خواب
تصویر اولیه، تصویری از فضای خام است و جای بحث ندارد.
اما در تصویر دوم، رنگبندی فضا در عین شلوغ نبودن، دچار یکنواختی هم نیست. استفاده ی به جا از طیفی خاص از رنگ قهوه ای و رنگ شیری با حضور رنگی خنثی از طیف آبی عامل اصلی این تناسب رنگی فضاست.
نور ورودی و دیدهای خارج به داخل با استفاده از پوشش پنجره ها به خوبی قابل کنترل است و مبل های قرار گرفته در اتاق، ضمن ایجاد فضایی موضعی برای نشستن، باعث شده اند اتاق صرفا محلی برای خوابیدن نباشد و بتوان از گفت و گویی دو نفره در فضا، لذت برد.

اتاق نشیمن شومینه دار




طراحی اتاق نشیمن
فضای اولیه، فضایی است با پنجره های زیاد، شومینه ای بزرگ و تقارن در آن احساس می شود.
در تصویر پس از اجرای طراحی داخلی، استفاده از رنگ آبی و بافت چوبی بیش از سایر نکات جلب توجه می کند. طیف های مختلف رنگ آبی ، از تیره تا فیروزه ای در بخش های مختلف اتاق به چشم می خورند. نکته ی قابل توجه این اتاق، وجود شومینه است که خود را به عنوان کانون توجه به اتاق تحمیل کرده و چیدمان مبل ها رو به سوی آن دارد.بزرگی دودکش شومینه با استفاده از تابلویی که تضاد رنگی زیادی با کل اتاق دارد ، شکسته شده و یکنواختی دودکش کمتر به چشم بیننده می آید.




منابع :
nstudioz.com
hgtv.com
 
آخرین ویرایش:
بالا