این خوراکی بدخُلقی را درمان می کند

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

[h=1] این خوراکی بدخُلقی را درمان می کند [/h]
[h=3] خوراکی ها تاثیرات خاصی بر بدن آدمی و حتی خلق و خوی او دارند به عنوان مثال با نوع خاصی از تغذیه می توان بدخُلقی را درمان کرد. [/h]
به گزارش قدس آنلاین، خوراک آدمی در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تضمین سلامت روح و جسم از طریق تعذیه مورد توصیه آموزه های این دین است و جالب آنکه برای تامین این سلامت نیز راهکارهایی را توصیه می کند.

پيامبر اکرم (ص) به روايت امام صادق (ع) فرموده اند: «بر شما باد خوردن گوشت، چون گوشت گوشت مى‏آورد. هر كس چهل روز بر او بگذرد و در آن فاصله گوشت نخورده باشد، بدخُلق خواهد شد. و هر كس بدخُلق شد، به او گوشت بخورانيد.»
همچنین در روایت دیگری از ایشان که امام صادق (ع) نقل کرده اند، می فرمایند: «آقاى خوراك دنيا و آخرت گوشت است، و آقاى نوشابه ‏هاى دنيا و آخرت آب‏.»
همچنین امام صادق (ع) از امیرمومنان علی (ع) روایت کرده اند که فرمودند: «چون مسلمانى سست و ضعيف شود، لازم است گوشت و شير بخورد، كه خداى بزرگ نيرو را در آنها آفريده است.»
همچنین، موسى بن بكر مى‏گويد: ابوالحسن (امام كاظم) (ع) به من فرمود: «چرا رنگت زرد شده است؟» عرض کردم: گرفتار بيمارى شده ‏ام. فرمودند: «گوشت بخور!»، گوشت خوردم و چون پس از يك هفته مرا ديدند و من به همان حال پيشين زردگونه بودم، به من فرمودند: «مگر به تو دستور نداده بودم كه گوشت بخورى؟» عرض کردم: از آن روز كه مرا فرمان دادى جز گوشت چيزى نخورده ‏ام. فرمودند: «آن را چگونه مى‏خورى؟» عرض کردم: آب پز. فرمودند: «نه، آن را بريان بخور.» پس به خوردن آن پرداختم و پس از يك هفته كسى را فرستادند و مرا به نزد خود فرا خواندند و خون به چهره من بازگشته بود، (چون مرا ديدند) فرمودند: «حالا درست شد.»

البته اگرچه در روایات بر خوردن گوشت برای سلامت و استحکام بدن اما استفاده از این ماده غذایی بنابر روایات اندازه خاصی دارد.
امام صادق (ع) می فرمایند: «... (گوشت) بايد هر سه روز يك بار خورده شود كه در ماه مى ‏شود 10 بار، نه بيش از اين.»
احاديثى نيز در محدود كردن خوردن گوشت آمده و استمرار بخشيدن به آن را نكوهش كرده است، همچون اين حدیث نبوی که فرمودند: «هر كس چهل روز پياپى گوشت بخورد، سختدل خواهد شد.»
منابع:
وسائل الشیعه
کافی
بحارالانوار
انتهای خبر/
 
بالا