امکان دانلوداطلاعات از مغز انسان به رایانه...!!!Ww0owW

shiva_bkr68

عضو جدید
تا سال ‪ ۲۰۵۰‬امكان دانلود اطلاعات از مغز انسان به رايانه ممكن مى‌شود!!! ( اخبار IT)
گروهى از دانشمندان كه در حال امكان سنجى طرح انتقال اطلاعات و هوشيارى از مغز انسان به رايانه‌ها هستند به تازگى اعلام كرده‌اند كه اين امر تا سال ‪ ۲۰۵۰‬ممكن مى‌شود.

به گزارش سايت اينترنتى گيك اينفورمد، دكتر ايان پيرسون از دانشگاه بوستون ترير و سرپرست اين مطالعه اعلام كرد كه انسانها تا ‪۴۵‬ سال ديگرى با دستيابى به امكان انتقال كليه اطلاعات و هوشيارى از مغز خود به رايانه، در واقع به نوعى حيات ابدى مجازى دست پيدا خواهند كرد.

اين محقق بيان داشت كه فن‌آورى اطلاعات با سرعت سرسام آورى در حال پيشرفت است و ‪ ۴۵‬سال ديگر اين علم چنان پيشرفت كرده كه دستيابى به فن‌آورى مذكور تا آن زمان واقع بينانه به نظر مى‌رسد.

به گفته دكتر پيرسون، تا سال ‪ ۲۰۵۰‬انتقال كليه اطلاعات و آگاهى‌هاى موجود در مغز انسان به رايانه ممكن مى‌شود اما هزينه اين امر در آن زمان زياد خواهد بود و تنها افراد ثروتمند خواهند توانست موجودى درون مغز خود را به رايانه دانلود كنند.

وى افزود: تا سال ‪ ۲۰۷۵‬يا ‪ ،۲۰۸۰‬فن‌آورى انتقال اطلاعات و هوشيارى از مغز به رايانه ارزان شده و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

دكتر پيرسون تاكنون در زمينه‌هاى رياضيات، فيزيك نظرى، شبكه‌هاى نورى، تكامل شبكه‌هاى رايانه‌اى باند پهن و علم فيزيولوژى فعاليت كرده و معتقد است كه نوجوانان امروزى در آينده شاهد به ثمر نشستن فن‌آورى دانلود آگاهى‌ها از مغز به رايانه خواهند بود.

دكتر پيرسون براى نشان دادن روند سريع پيشرفت فن‌آورى اطلاعات اين مثال را مطرح كرد كه دستگاه بازى‌هاى رايانه‌اى پلى استيشن ‪2 ،‬از نظر توان محاسباتى با ابر رايانه‌هاى ‪ ۱۰‬سال قبل قابل مقايسه است و داراى حدود ‪ ۱‬درصد از توان محاسباتى مغز انسان است.

وى افزود: اگر روند توليد دستگاه‌هاى پلى استيشن همچون گذشته ادامه يابد، احتمالا دستگاه پلى استيشن ‪ ۵‬داراى قدرت محاسباتى برابر با توان مغز انسان خواهد بود.

اين محقق عقيده دارد كه هوشيارى انسان بر پايه اطلاعات جمع‌آورى شده از دنياى خارج و همچنين ساير نواحى مغز ايجاد مى‌شود و هر بخش از مغز انسان هوشيارى را بر پايه يك حس پردازش مى‌كند.

به گفته پيرسون، ساخت ابر رايانه‌هاى هوشيار تا سال ‪ ۲۰۲۰‬ميلادى ممكن مى‌شود و سال ‪ ۲۰۵۰‬نيز زمان انتقال هوشيارى انسانها از مغز به رايانه‌ها خواهد بود.
 
بالا