گوگل به کاربران امکان جست‌وجوي مسدودکنندگان وب مي‌دهد

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
گوگل طرح جديدي را ارايه کرده که به کاربران امکان مي‌دهد تشخيص دهند فراهم‌کنندگان خدمات اينترنتي مانند کام کست فعاليت آنلاين آن‌ها را کند يا مسدود مي‌کنند يا خير.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گوگل با موسسه فن‌آوري باز بنياد آمريکاي جديد، کنسرسيوم Planet Lab و محققان آکادميک براي ايجاد لابراتوار سنجش آنلايني به نام M-Lab که محققان با استفاده از آن مي‌توانند دستکاري ترافيک اينترنت را تشخيص دهند کار کرده است.

وينت سرف، مدير اينترنت معروف گوگل که به پدر اينترنت نيز معروف است، اظهار کرده كه گوگل به‌منظور تحليل داده‌ها براي محققان آکادميک 36 سرور در 12 نقطه در آمريکا و اروپا فراهم خواهد کرد.

اين طرح جديدترين پيشنهاد در منازعه بر سر بي‌طرفي شبکه است که شرکت‌هاي محتوايي مانند گوگل را در ميدان مبارزه با فراهم‌کنندگان خدمات اينترنت آمريکايي قرار مي‌دهد.

اين شرکت‌ها اعلام كرده‌اند لازم است اقدامات منطقي براي کنترل رشد روزافزون ترافيک در شبکه خود به نفع تمامي کاربران در پيش گيرند اما شرکت‌هاي عرضه کننده محتوا و برنامه از اين واهمه دارند که ISPها قدرت تبعيض يا طرفداري از ترافيک يک شرکت در برابر شرکت ديگر را داشته باشند.
 
بالا