افزایش مصرف "شيشه" در ميان دانش‌آموزان، دانشجويان و زنان! تو رو خدا مراقب خودتون باشید

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يک فعال اجتماعي با تاكيد بر اين‌كه اعتياد، حلقه رابط بين سه معضل اجتماعي فقر، بيکاري و طلاق است، گفت: دولت‌مردان با ايجاد اشتغال و رفع فقر و خانواده‌ها نيز با حفظ کيان خانواده، بايد حلقه اعتياد را از هم جدا كنند.

نازخند صبحي در گفت‌وگو با ایسنا با بيان اين مطلب افزود: بايد بپذيريم كه مقوله اعتياد، يکي از معضلات و مشکلات امروزي کشور است، ولي با طرد معتاد، مشکل حل نخواهد شد. حل اين مشکل وظيفه دولت است، خانواده‌ها نيز به‌عنوان کوچک‌ترين واحد جامعه، نقش اساسي را در اين زمينه ايفا مي‌كنند و در همين راستا مدارس، دانشگاه‌ها، ائمه‌جمعه و همه اقشار مختلف جامعه بايد در بسيجي ملي، مبارزه با موادمخدر به‌خصوص روان‌گردان، مشارکت داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: توليد موادمخدر صنعتي در کشور، پايين بودن قيمت آن، استفاده آسان و مهم‌تر از همه اين‌كه در دسترس بودن، منجر به مصرف بي‌رويه اين مواد در کشور شده است.

صبحي با بيان اين‌كه در 5 سال اخير شاهد گرايش افراد معتاد به‌ويژه جوانان به‌سمت مواد محرک هستيم، افزود: مي‌توان از علل اين گرايش را کم شدن موادمخدر سنتي در بازار و ارزان شدن مواد مخدر صنعتي دانست كه متأسفانه طبق اعلام آمار از سوي مسوولان ذيربط، تا چندي پيش موادمخدري به‌نام شيشه به‌صورت غيرقانوني از جنوب‌شرق آسيا وارد کشور مي‌شد، ولي امروزه توليد اين مواد در کشور به‌قدري افزايش يافته است که حتي مي‌توانيم آن را صادر كنيم.

وي، يکي از عوامل بحران و ايجاد خشونت در جامعه را مصرف مواد روان‌گردان دانست و تصريح كرد: تعداد کساني که به پزشکي‌ قانوني مراجعه مي‌کنند، در حال افزايش است، به‌طوري که در سال 88، حدود 58 هزار نفر كه اكثريت در اثر مصرف شيشه اقدام به خشونت كرده بودند، به پزشکي قانوني مراجعه داشته‌اند، در حالي که سال گذشته بيش از 620 هزار نفر در اين زمينه گزارش شده است.

اين فعال اجتماعي در رابطه با مصرف شيشه، اظهار كرد: آمار تعداد زندانيان و افزايش بيماران رواني، خروجي مصرف شيشه را به‌خوبي نشان مي‌دهد. متأسفانه مصرف موادمخدر به‌ويژه شيشه در ميان دانش‌آموزان، دانشجويان و زنان در حال افزايش است. به‌ويژه زنان به اين باور هستند که مصرف شيشه در لاغري و خوش‌اندام شدن آنها تأثير دارد، لذا به مصرف اين مخدر هولناک روي مي‌آورند.

!!!
!!
!
http://www.dadna.ir/fa/news/18352/افزایش-مصرف-شيشه-در-ميان-دانش‌آموزان،-دانشجويان-و-زنان
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا