اشتباهات در طراحی سایت بخش 1

iacpabahman

عضو جدید
اشکال در کلمات کلیدی متن (Bad Search)

بیشتر موتورهای جستجو نسبت به کلمات جمع، دارای خط تیره در میان آنها (-) و همچنین نسبت به غلط املائی ضعیف هستند بنابر این در طراحی وب سایت و ایجاد محتوا برای سایت به این موارد دقت کنید تا از رنکینگ بالایی در موتورهای جستجو بهره مند شوید.

جستجوهای نا موفق:

حتما دیده اید وقتی عبارتی را در موتورهای جستجو سرچ می کنید سایت های زیادی لیست می شوند که وقتی وارد بعضی از آنها می شوید میبینید سایتی که باز کرده اید مرتبط با جستجوی شما نیست و فقط وقت شما را هدر می دهند. شما به عنوان یک طراح سایت نباید افراد بازدیدکننده و موتورهای جستجو را گمراه کنید و واژه های کلیدی نامربوط در سایت اضافه کنید. ضرر بزرگی که این کار دارد این است که افرادی که سایت شما را باز کرده اند به سرعت آن را می بندند و این باعث کاهش رتبه شما در گوگل می شود. زیرا گوگل این زمان ها را محاسبه می کند.


PAGE CANNOT BE FOUND:


بدترین چیز وجود لینک های شکسته در سایت است . هیچ چیز آدمو اینقدر عصبانی نمیکنه که لینکی رو کلیک کنه و با پیام PAGE CANNOT BE FOUND روبرو شه .

استفاده از فونت های فانتزی


کاربران در اینترنت همواره در حال بدست آوردن اطلاعات جدید برای خودشان هستند و می خواهند که این اطلاعات را به سرعت بدست آورند. اگر شما در سایتتان از فونت هایی استفاده کنید که خوانا نباشد و این به دلیل اندازه یا نوع قلم و یا رنگ آن باشد ممکن است کاربران خود را از دست بدهید. و دیگر هیچ گاه به سایت شما بازنگردند.
با طراح قالب سایت خودتان صحبت کنید. آن های ایده های خوبی را در این زمینه به شما ارائه می کنند.


از قرار دادن متن درون تصاویر خودداری کنید. تا آنجایی که می توانید از متن HTML استفاده کنید. طراحان وب سایت معمولا بعضی اوقات از تصویر به جای متن استفاده می کنند چون آنها محدودیت

نوع فونت و اندازه را ندارند. اما این کار باعث می شود که آنها مثل متن HTML به راحتی تغییر اندازه ندهند.

استفاده از فریم

جدا کردن صفحه با استفاده از فریم باعث گیج شدن کاربران می گردد. همینطور کاربر نمی تواند صفحه ای را که در داخل آن می باشد بوکمارک نماید. آدرس صفحات مشخص نیست و مهمتر اینکه موتورهای جستجو سایت هایی که توسط فریم طراحی می شوند را به خوبی جستجو نمی نمایند.

استفاده از فایل pdf بجای متن آنلاین

نکته بعدی که اکثر طراحان در طراحی وب سایت به آن دقت نمی کنند استفاده از فایل های pdf است. باید تا جایی که امکان دارد از بکار بردن اینگونه صفحات در طراحی وب سایت خودداری شود و متن را به صورت متن آنلاین و قابل جستجو و انتخاب بنویسیم. موتورهای جستجو صفحاتی که به فرمت pdf هستند را دوست ندارند.

کاربران اینترنت از بازکردن فایل های pdf داخل مرورگر خود متنفرند. زیرا در بسیاری از مرورگرها پشتیبانی نمی شوند و با مشکل مواجه می شوند. همچنین حجم بالای pdf ها باعث می شود سایت دیرتر بالا بیاید و این یعنی ضرر کاربر و صاحب سایت. هرچند موتورهای جستجو با pdf مشکلی ندارند! پیشنهاد بهتر این است که قسمت های نوشتاری سایت خود را به صورت متن در سایت بیاورید و اگر جایی pdf لازم بود مانند هنگام پرینت گرفتن از مقالات شما ، اطلاعات را در سایت خود بنویسید و یک نسخه pdf را در زیر نوشته ها جهت دانلود بگذارید.

PAGE UNDER CONSTRUCTION :


بهتره تا وقتی صفحه در حال ساخته لینک بهش ندین . چون باعث میشه که وقت بیننده شما در سایت تلف بشه !

زمان بالا آمدن سایت

اکثر صاحبان سایت وقت خود را صرف تصاویر گرافیکی سایت خود می کنند ولی این نکته یعنی زمان بالا آمدن سایت خودشان را فراموش می کنند. هر صفحه ای باید خیلی سریع باز شود. یعنی سایت حداقل در کمتر از 30 ثانیه بالا بیاید. زیرا هنور بسیاری از کاربران با اینترنت دیال آپ به اینترنت متصل هستند. می توانید از طراح سایت خود بخواهید که به گونه ای سایت شما را پیاده سازی کند که ابتدا متن صفحه باز شود و سپس تصاویر گرافیکی خوانده شوند.


رنگ لینکهای ملاقات نشده را با لینکهای ملاقات شده متمایز کنید.

این یکی از اولین کارها در Uasability هست، کاربران تفاوت رنگها رو به خوبی تشخیص می دهند و میخواهند بدانند که به کدام لینک سر زده اند و به کدام یک نه !

استفاده از آخرین تکنولوژی ها

جهت جذب مخاطب بیشتر در سایت خود از آخرین تکنولوژی ها استفاده ننمایید. بهتر است در سایت خود مطالب خوبی قرار دهید و پشتیبانی خوبی به مشتریان خود ارائه نمایید. استفاده از آخرین تکنولوژی ها این را سبب می شود که برخی از کاربران سایت شما نتوانند سایت شما را به خوبی رویت نمایند زیرا سیستم آنها از تکنولوژی جدید پشتیبانی نمی نماید. بهتر است طراحی خود را با استفاده از تکنولوژی های مرسوم و متداول انجام دهید که در اکثر کامپیوترها پشتیبانی می شود.

متن های خسته کننده

از انتشار متن های به صورت یک دیوار مطالب که باعث اذیت شدن چشم کاربران می شود خودداری کنید. سعی کنید در طراحی وب سایت و صفحات از نوشتاری استفاده کنید که مناسب برای خواندن آنلاین باشند نه متنی که فقط باید از آن پرینت گرفت تا قابل خواندن باشد. یک متن خوب متنی است که دارای:
- عناوین
- لیست شماره ای
- کلمات کلیدی بولد
- پاراگراف های کوتاه
- ساده و قابل فهم (گرامر ساده)
- به شکل هرم معکوس
باشد.


نوشته های درهم:


برخی از نویسندگان وبلاگ ها یا وبسایت ها بدون توجه به موضوع تمام آن را به صورت یک شکل می نویسند و هیچ تبعیضی در نوشته های یک مقاله قائل نمی شوند.

شما به عنوان یک نویسنده ی وب سایت یا وبلاگ باید حتما مطالب خود را با ایده های خوب از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال:

برای هر بخش نوشته از header استفاده کنید.
برای بخش های داخلی نوشته از subheader استفاده کنید.
کلمات کلیدی را highlight کنید.
پاراگراف های کوتاه با تعداد بیشتر استفاده کنید.
از قالب های متن و فونت های جذاب و خوانا استفاده کنید.
بین متن هایتان از عکس و تصاویر استفاده کنید.
غلط املایی نداشته باشید.


MULTIPLE POP UPS :


استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو باید در زمان مناسب خودش باشه ، نه اینکه تا بیننده وارد سایت میشه چند تا پنجره با هم باز شن و نذارن صفحه مورد نظرش رو ببینه . بیننده های سایتتون هیچ وقت شما رو بخاطر وقتی که از اونا برای بستن این پنجره ها تلف کردین نمی بخشند .
 

Similar threads

بالا