هر آنچه که باید درباره ی طراحی لوگو و تاریخچه ی ادوبی بدونین

fidnah

عضو جدید
اکثر طراحان گرافیک، ورود به دنیای طراحی رو در کنار ادوبی تجربه کردن و یجورایی وابستگی خاصی به این شرکت و نرم افزارهای قدرتمندش دارن. اگه شما هم برای طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی تبلیغات محیطی یا هر نوع طراحی دیگه به سراغ فتوشاپ و سایر ابزارهای ادوبی میرین، خوبی کمی در مورد تاریخچه ی اون هم اطلاعات داشته باشین.
همیشه وقتی پا به یه عرصه ی جدید میزارین و تصمیم میگیرین یه کسب و کار برای خودتون ایجاد کنین، افق نامعلومی پیش رو دارین. در این شرایط فقط با برنامه ریزی، تلاش، تلاش، تلاش و مدیریت درست میشه به هدف رسید. برای مثال اون روزی که چارز گشکه و جان وارناک در سال 1982 تصمیم به راه اندازی شرکت جدیدشون گرفتن، مسلما حتی در خواب هم نمیدیدن که تا این حد پیشرفت کنن. چرا شما به عنوان یه طراح گرافیک، وقتی شروع به طراحی لوگو یا طراحی تبلیغاتی می کنین، نباید ایده هاتون رو جدی بگیرین و زود دلسرد بشین؟
[h=2]تاریخچه ی شرکت ادوبی[/h]چارز گشکه و جان وارناک هر دو کارمند شرکت زیراکس بودن و در بخش تحقیقاتی این شرکت کار میکردن. روز یا شب و ساعتش رو نمیدونیم کی بود، ولی میدونیم سال 1970 بود که برای اولین بار یه جرقه در ذهن این دو نفر باعث شده امروز چیزی به نام ادوبی وجود داشته باشه. دو موسس اصلی ادوبی در سال 1970 با خودشون فکر کردن که چطور میشه یه سیستم گرافیکی داشت که برای کار به هیچ سخت افزاری وابسته نباشه؟ البته اونا مطمئنا نمیخواستن این سیستم گرافیکی بتونه کار طراحی های خاص مثل طراحی بسته بندی رو انجام بده. سیستم مورد نظر چارز و جان وارناک، یه سیستم ساده برای چاپ متون بود.

بعد از 12 سال دوباره چارز و جان وارناک با خودشون گفتن چطور میشه متن و تصویر رو از صفحه کامپیوتر برای پرینت فرستاد؟ این ایده خیلی زود عملی شد و درست بعد از یک سال برای اولین بار Adobe postscript به بازار وارد شد و برای چاپ تصویر و متن روی کاغذ کاربرد داشت. و اینطوری شد که به مرور adobe illustrator و adobe photoshop پا به بازار گذاشتن و حسابی مورد توجه طراحان گرافیک قرار گرفتن. لازمه بدونین فتوشاپ برای اولین بار در سال 1992 با قدرت زیاد پا به عرصه ی طراحی گرافیک گذاشت و به مرور ارتقا یافت و به جایگاهی مثل چیزی که امروز شاهد اون هستیم دست پیدا کرد.

[h=2]معروف ترین نرم افزارهای شرکت ادوبی[/h]افرادی که زیاد با طراحی گرافیک و طراحی آشنا نیستن، شاید ادوبی و طراحی گرافیک رو در فتوشاپ خلاصه می کنن. اما ادوبی علاوه بر نرم افزار بسیار قدرتمند فتوشاپ، نرم افزارهایی مانند illustrator، indesign، adobe flash، dream weaver، adobe reader، after effect رو معرفی کرده که هر کدوم به تنهایی کاملا قدرتمند هستن. مسلما وقتی دارین طراحی پوستر یا طراحی لوگو انجام میدین و یا حتی اون زمانی که یه فایل متنی پی دی اف رو میخونین، با این ابزارها کار کردین و بارها و بارها ازشون استفاده کردین.

[h=2]چرا نام ادوبی برای شرکت تولید نرم افزرهای طراحی گرافیک انتخاب شد؟[/h]بنظرتون چارز گشکه و جان وارناک بعد از اینکه تصمیم گرفتن به صورت مستقل کار کنن و با زیراکس قطع همکاری کردن، چطور کارشون رو شروع کردن؟ ادوبی هم مثل خیلی از شرکت ها و برندهای معروف دنیا، کار خودش رو از یه جای کوچیک و از منزل جان وارناک شروع کرد. از پشت این خونه، رودخونه ای به نام ادوبی میگذشت و موسسین ادوبی تصمیم گرفتن وقت زیادی برای انتخاب اسم برندشون نزارن و اینطوری شد که ادوبی بوجود اومد.

[h=2]طراح لوگو ادوبی چه کسی بود؟[/h]نمیشه یه شرکت در زمینه ی طراحی گرافیک داشت و فکری برای طراحی لوگوی اون برنداشت. به همین خاطر طراحی لوگوی اولیه این شرکت که از سال 1982 تا 1990 استفاده میشد رو ماروا وارناک، همسر جان وارناک انجام داد. البته طراحی لوگوی دیگه ای بعد از 1990 برای این شرکت در نظر گرفته شد و در حال حاضر این لوگو روی تمام محصولات ادوبی استفاده میشه.

[h=2]فروش بخشی از شرکت ادوبی به استیو جابز[/h]جالبه بدونین که شرکت کامپیوتری اپل، در سال 1982 درخواست خرید ادوبی رو با 5 میلیون دلار مطرح کرد و البته با این درخواست موافقت نشد. در نهایت 19 درصد از سهام ادوبی به استیو جابز واگذار شد و این سرمایه گذاری استیو در پیشبرد اهداف ادوبی کمک زیادی کرد.

بعد از این، وقتی با هر کدوم از نرم افزارهای ادوبی مشغول به کار شدین، هر موقع از طراحی لوگو، طراحی بسته بندی یا طراحی پوستر و هر نوع طراحی تبلیغاتی دیگه خسته و نا امید شدین، به یاد بیارین که با تلاش به همه چیز دست پیدا می کنین. نمونه کارهای انجام شده با این نرم افزارها رو می تونین در بخش نمونه کارهای طراحی گرافیک برای مثال طراحی لوگو ظریف گرافیک مشاهده کنین
منبع: ظریف گرافیک
 

Similar threads

بالا