استدلال عباس

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما باید ریزبینانه تر به موضوع نگاه کنید.
چرا اکثریت مردمان دین والدین خود را انتخاب می کنند؟ آیا این یک موضوع تصادفی است؟ آیا این موضوع تاثیر جبر محیط و آموزش هایی که از کودکی می بینیم نیست؟ من الان شخصی دیندار نیستم ولی این به کمک وجود اینترنت بود. اگر من فقط تحت تاثیر آموزش های مردمان همفکر خودم بودم بعید بود که الان دیندار نباشم. من الان می تونم دیگه فارسی حرف نزنم ولی چرا باید به این تصمیم برسم؟ آیا فرآیند رسیدن من به این تصمیم، یک عمل مختارانه است؟ بیایید فرآیند رسیدن به تصمیم گیری فارسی حرف زدن را اینگونه فرض کنیم:

A+B+C=D یعنی سه عامل اساسی باعث شدند تا شما عمل D که فارسی حرف زدن هست را انجام دهید.( این سه عامل را به عنوان مثال می توان زندگی در یک کشور فارسی زبان، مسلط نبودن به یک زبان دیگر و اعتقاد به زیبایی زبان فارسی دانست.) حالا اگر شما تصمیم بگیرید به خاطر اظهارنظر من به خودتان و من ثابت کنید دارای اختیار هستید می توانید دیگر فارسی حرف نزنید. ولی فرمول ما دچار تغییر می شود:
A+B+C+Y=E عامل Y، عامل اثبات اختیار داشتن به خودتان است که تحت تاثیر محیط (حرف من) وارد معادله شده است و نتیجه معادله را تغییر داده است.
عجیبه که اینترنت رواخلاق من تاثیرنداشته!!!
ممنون ازتوضیحاتتون ولی قانع نشدم;)
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجیبه که اینترنت رواخلاق من تاثیرنداشته!!!
ممنون ازتوضیحاتتون ولی قانع نشدم;)

من فقط برای منتقل کردن پیامم مثال زدم وگرنه صدها عامل دیگر نقش دارند و دقیقا چون تعداد متغیرها بسیار زیاد است بطوریکه قابل محاسبه نیست، ما توهم آزادی اراده داریم ولی برای موجودات ساده تر می توانیم براحتی اعمالشان را پیشبینی کنیم چون مغزی ابتدایی دارند. قانع شدن شما که هدف من نیست. شما نخست پست من رو نقل قول کردید. شما همچنین می توانید به سوالاتی مثل این بپردازید که با وجود خدایی که به آینده شما آگاه هست و همه حرکات شما را می داند آیا شما درگیر جبر زندگی نشده اید؟ همانند ریپلی کردن یک فیلم. شما صرفا دارید ریپلی می شوید و همه حرکاتتان از پیش مشخص شده است.
 

Similar threads

بالا