ادعای جنجالی درباره علت جنگ عراق با ایران

آقا سید

مدیر بازنشسته
فرمانده سابق گارد رياست جمهوري عراق، مدعي شد حمله اين کشور به ايران با هدف به قدرت رساندن نیروهای ملی گرا از جمله مهدی بازرگان شروع کردیم.

به گزارش آخرین نیوز، سرلشگر رعد الحمداني در گفتگو با شبکه روسيا اليوم، با طرح برخی ادعاهای عجیب درباره دلایل شروع جنگ عراق علیه ايران گفت: بر اساس دستوراتي که آن زمان به ما ابلاغ شد، فلسفه جنگ ناشي از جنگ سياسي و رواني ايران عليه عراق، آن بود که در صورت بروز جنگ، نیروهای انقلابی به طرف مرزها حرکت خواهند کرد و نيروهاي ملي گرا در ايران مانند مهدي بازرگان خواهند توانست حکومت در تهران را در دست بگيرند و ما را از عوارض انقلاب اسلامي در ايران رنجات خواهد داد.

وی افزود:قرار بود نيروهاي عراقي 10 تا 20 کيلومتر در عمق خاک ايران و در طول هزار و سيصد و پنجاه کيلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ايران نيروهاي خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. اين شرايط مي توانست به نهضت آزادي، مهدي بازرگان و ديگر افراد نخبه در ايران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگيرند.

فرمانده سابق گارد رياست جمهوري عراق در ادامه ادعاهای خود گفت: اين فلسفه آغاز جنگ در آن زمان بود. اين مساله به ما ابلاغ شده بود. ما تمرين هايي را براي عبور از مرزها و رفتن تا عمق 20 کيلومتري خاک ايران انجام داديم. اين هدف، با اهدافي که ما در دانشکده هاي نظامي در مورد دفاع از عراق در برابر تهديدات ايران آموخته بوديم، تفاوت فراوانی داشت.

وی مدعی شد: حمله عراق به ايران ، جنگ بازدارنده در برابر اين کشور بود. از نظر علمي، آنچه عراق در برابر ايران انجام داد، جنگ بازدارنده بود. در ابتداي جنگ، نيروهاي عراقي موفقيتهاي قابل توجهی به دست آوردند. واقعيت اين است که سران عراق تصور مي کردند جنگ بيش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشيد. بر اساس همين ارزيابي، عراق پس از آن،مجبور شد به آتش بس تن دهد.
تابناک
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهدی بازرگان کسی نیست که به خاطر قدرت حتی راضی باشه از دماغ هموطنش خون بیاد
وطن پرستی حزب نهضت آزادی و ملی گرایان برای همه ثابت شدست
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مورد اون ادعای جنگ بازدارنده یه جورایی بیراه هم نمیگه اما در موردی که میخواستند امثال بازرگان رو برگردونند به قدرت یعنی خود بازرگان هم خبر داشت ؟!!!
 

Similar threads

بالا