دستور رهبر انقلاب درباره نحوه برخورد با زنان بدحجاب

وضعیت
موضوع بسته شده است.

rezashimi

عضو
عصرایران - مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی ، در بخشی از سخنانشان به موضوع برخورد با زنان بدحجاب پرداختند و نکات جالبی را در این باره مطرح کردند که هم برای عموم آموزنده است و هم میزان عمل به این دستور العمل اخلاقی - اجتماعی می تواند محکی باشد برای سنجش صداقت کسانی که به اسم ولایت ، از هیچ گونه تند روی ابا ندارد.


متاسفانه این بخش از سخنان رهبری ، در میان سایر خبرهای مربوط به سفر ایشان به خراسان شمالی ، چندان برجسته نشد ؛ بخوانید:

من سفارش ميكنم كه كانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نكنيد؛ البته با همكارى بسيج. بد است كه بين روحانى مسجد و بسيج مسجد، اختلاف به وجود بيايد. نه، با همكارى بسيج، اين كانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر كنيد، برايش كار كنيد. بنشينيد فكر كنيد، مطالعه كنيد و سخنى كه متناسب با نياز آن جوانى است كه آنجا حضور پيدا ميكند، فراهم كنيد. مطالعه كنيد.

كتابهائى وجود دارد كه ميشود از اين كتابها استفاده كرد. كتابهائى هست؛ برويد بپرسيد، تحقيق كنيد از كسانى كه اهلش هستند. خودتان را مجهز كنيد، مسلح به سلاح معرفت و استدلال كنيد، بعد به اين كانونهاى فرهنگى - هنرى برويد و پذيراى جوانها باشيد. با روى خوش هم پذيرا باشيد؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبيّه»، كه ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا كنيد.
ممكن است ظاهر زننده
اى داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضى از همينهائى كه در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان
نواز، هم بقيهى آقايان - الان در اين تريبون از آنها تعريف كرديد، خانمهائى بودند كه در عرف معمولى به آنها ميگويند «خانم بدحجاب»؛ اشك هم از چشمش دارد ميريزد. حالا چه كار كنيم؟ ردش كنيد؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به اين جبهه است؛ جان، دلباختهى به اين اهداف و آرمانهاست. او يك نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى اين حقير باطن است؛ نمىبينند. «گفتا شيخا هر آنچه گوئى هستم / آيا تو چنان كه مينمائى هستى؟».

ما هم يك نقص داريم، او هم يك نقص دارد. با اين نگاه و با اين روحيه برخورد كنيد. البته انسان نهى از منكر هم ميكند؛ نهى از منكر با زبان خوش، نه با ايجاد نفرت.
http://www.khabaronline.ir/Images/News/AtachFile/23-7-1391/FILE634858161161423180.mp3
 

rezashimi

عضو
گفتگوی سالم

گفتگوی سالم

باسلام خدمت تمامی کسانی که نظر دادن.
بدبختی کشورهایی که زیاد نمیتونن پیشرفت کنن تمسخروتوهینه،بنده الان تمامی افراد رو مورد شماتت قرار میدم نه اینکه گیر بدم به گروهی.
جوابی کوتاه وکلی برای تمام نظراتی که تا حالا خوندم.
منظور ازفرهنگ سازی وکارهایی که باید انجام داد وتا حالا انجام نشده! چیه؟
شاید یه جورایی حرف بیشتر دوستان درست باشه !!
1-سابقه برخورد نامناسب با بی حجابی در دولت های مختلف
2-اوضاع سینمای ایران
3-اظهار نظرهای نادرست شخصیت های سیاسی ودینی
4-نداشتن برنامه های تلویزیونی جذاب(خودتون میدونید که بیشتربرنامه های دینی سخنرانی و صحبته،که کمتر کسی حوصله داره)
5-نداشتن گفتگوی مناسب وعلمی

در تمامی موارد بالا درست عمل نگردیده. به همین دلیل میگن که فرهنگ سازی بشه:
2دلیل که گویای حرف بنده هستند اینه:
1-وضع کنونی جامعه
2-بعضی از افراد هیچ علاقهای به حجاب ندارن هیچ، حتی متنفر هم هستند!


در ضمن خاطر نشان کنم در مورد انقراق و... هیچ کدوم انقراض نمیشین تا وقتی که خدا خودش امر کرده،اونو خدا خودش میدونه.تازه در زمان ظهور امام زمان(عج)هم من یکی نمیدونم اوضاع حجاب چطوره؟میخواد چه طوری این آدمایی که از حجاب متنفرن رو......!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پرهیز کنین از تفرقه دوستان که هیچ کس دلسوز کشورتون نیست جز هموطن خودتون نه ماهواره و.....:gol::gol::gol:
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
.
.
.
.
.
تاپیک قفل شد...


از اینکه عده ای انقدر منطقی و مستدل به پستهای ما پاسخ میدن به وجد می آییم و تشکر می کنیم. اگه قادر به بحث کردن پیرامون حجاب نیستید بحث رو منحرف نکنید. به خدا واسه خودتون میگم...ضایع ست! حجاب که هیچی...بحث رو کشوندید به سینما و توش هم موندید!!

سعی کنید موفق باشیدhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/icon_gol.gif
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا