اخبار کامپیوتر

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
روش های افزایش امنیت جی‌میل

روش های افزایش امنیت جی‌میل

برترین ها: جی‌میل یکی از رایج ترین و کاربردپسندترین سرویس های ارسال ایمیل در دنیای مجازی است و میلیون ها کاربر در سراسر دنیا دارد.

البته رایج بودن آن اگرچه اهمیت فراوانی دارد اما باعث شده تا بیشتر در معرض خطر بیشتری هم باشد. هکرهای زیادی به فکر سوء استفاده از حساب های کاربران ایمیل گوگل هستند. به همین منظور، در ادامه تعدادی از روش های امنیت را برایتان توضیح داده ایم.


1. استفاده از پروتوکل https

یکی از روش های امن برای استفاده از جی‌میل https است. این پروتکل، اتصال اینترنتی امنی را برای کاربر ایجاد می کند. استفاده از آن به خصوص وقتی از کافی نت، کافی شاپ یا مراکز عمومی برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، بسیار لازم و ضروری است.

برای این منظور فقط کافیست به قسمت «تنظیمات عمومی» بروید گزینه always use httpsبه معنای «همیشه با پروتکل https به جی‌میل وصل شو» را فعال کنید.

2.استفاده از سوال امنیتی

پیش از ساختن حساب کاربری در جی‌میل، از شما خواسته می شود سوالی برای امنیت حسابتان انتخاب کنید و پاسخ آن را فقط پیش خود محفوظ نگه دارید. بهتر است در این قسمت خلاقیت به خرج دهید و سوالی انتخاب کنید که یافتن پاسخ آن برای هکرها آسان نباشد. به این فکر کنید شاید یکی از اطرافیان شما که، شما را به خوبی می شناسد یکی از هکرهای حساب کاربریتان باشد.



3. کلمه رمز با عبارت ترکیبی و غیرقابل حدس

بهترین روش برای امنیت بیشتر حساب کاربری استفاده از عبارت ترکیبی و غیر قابل حدس به عنوان رمز عبور است. از عباراتی استفاده کنید که هکرها نتوانند آن را به سادگی پیدا و از حسابتان سوءاستفاده کنند. به طور مثال از حروف و اعداد و نشانه ها در عبارت رمز استفاده کنید. اگر کلمات و اعدادی که برای رمز استفاده می کنید به اندازه کافی قوی نباشند، حتی نزدیکان شما نیز می توانند به راحتی با استفاده از نرم افزارهایی همچون «مدیریت پسوورد مایکروسافت» برای پیدا کردن رمز عبورتان اقدام کنند.
این ابزار مایکروسافت در این مورد – یعنی یافتن کلمات رمز – بسیار کارآمد است؛ شاید بتوان گفت بسیار بهتر از ابزار گوگل در این زمینه عمل می کند. حتما به امنیت اکانت خود اهمیت بدهید و از رمزهای پیچیده استفاده کنید.

4. کنترل اطلاعات IP

چک کردن IP اتصال به اینترنت، به کاربر کمک می کند تا از آخرین فعالیت های حساب کاربریش آگاه شود. در این صورت اگر فردی غیر از کاربر، از آدرس آی پی جداگانه ای به حساب کاربری او وارد شده باشد، کاربر متوجه خواهد شد.

5. نسخه پشتیبان ایمیل

تهیه کردن نسخه پشتیبان از جی میل علاوه بر امنیت حساب، به کاربر این اطمینان را می دهد که اگر در هر صورت و به هر دلیلی حسابش از بین برود، یک نسخه از فعالیت هایش را دارد. این که هر کاربری مورد حمله هکرها قرار گیرد، بسیار عادی است. حمله هکرها همیشه با علت خاصی نیست اما به هر حال می توانید با رعایت کردن مسایلی جزئی، امنیت خودتان را تضمین کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان می توانید یک کپی از فعالیت های حسابتان را در حساب کاربری دیگری به صورت آنلاین ذخیره کنید. خوشبختانه گوگل این امکان را به کاربرانش می دهد تا هر تعداد حساب که می خواهند برای خود بسازند و از آن استفاده کنند.

6.استفاده از keyscrambler

Keyloggerها برنامه های بسیار کوچک و هوشمندی هستند که می توانند به راحتی از فیلتر نرم افزارهای امنیتی عبور کنند و همچون تروجان اطلاعات حساب کاربر را بدزدند. برای حفاظت از امنیت حساب کاربری خود در جی میل می توانید از keyscramblerها استفاده کنید. این نرم افزار هویت هکرها و لاگرها را تشخیص می دهد و از نفوذ آنها به حساب کاربر جلوگیری می کند.

www.bartarinha.ir
 

amir107

عضو جدید
از عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های‌تان یک فیلم زیبا بسازید

از عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های‌تان یک فیلم زیبا بسازید

مجموعه: گرافیک دستی و کامپیوتری
امروزه هارد‌دیسک رایانه بسیاری از کاربران مملو از عکس‌ها ویدئوها و حتی صداهای خاطره‌انگیزی است که با مشاهده آنها لحظات فراموش شده را بازسازی کرده و شادی‌ها و اشک‌های گذشته را به یاد می‌آورند. تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید عکس‌ها، صداها و ویدئوهای خود را با یکدیگر ترکیب کرده و با چیدمان مناسب آنها از لحظات به ثبت رسیده خود، داستان‌هایی به‌یادماندنی خلق کنید؟ نرم‌افزار Fantashow ابزاری مناسب برای خلق فیلم‌های به‌یادماندنی از لحظات شماست. به‌کمک این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک ساده ماوس و بدون نیاز به مهارت در کار با نرم‌افزارهای پیچیده طراحی و میکس یا مونتاژ، عکس‌ها و ویدئوهای خود را به فیلم‌هایی به‌یاد ماندنی تبدیل کنید. اعمال سلیقه
اگر یک فیلمنامه را در اختیار چند کارگردان قرار دهید، هرکدام از آنها به سلیقه خود، فیلمنامه را کارگردانی می‌کند. نرم‌افزار Fantashow به این موضوع توجه کرده و ابزارهای مورد نیاز برای اعمال سلیقه کارگردان را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزارها می‌توانید تغییرات مختلفی همچون چرخش، برش و اعمال افکت‌های گرافیکی را روی عکس‌ها پدید آورید. همچنین می‌توانید با افزودن متون به عکس‌های خود خاطرات پنهان درپس لحظه‌ها را شرح داده (به‌عنوان مثال دلیل یک لبخند در عکس می‌تواند لطیفه‌ای باشد که از طرف شما تعریف شده است و شما می‌توانید لطیفه مربوط را هنگام پخش آن عکس به‌نمایش درآورید) و جذابیت داستان را چند برابر کنید.
درصورتی که می‌خواهید همچون راوی داستان به روایت اسلایدها بپردازید، می‌توانید از فایل‌های صوتی در میان ویدئوها و عکس‌های خود کمک بگیرید. به کمک قابلیت افزودن موزیک و صوت در این نرم‌افزار می‌توانید علاوه بر روایت خاطرات، از موزیک‌های دلخواهتان برای جذاب‌تر‌کردن آن کمک بگیرید. طرح عملی
الگوهای جذاب و حرفه‌ای، پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها‌کردن، افکت‌های زیبا و حیرت‌انگیز، فرمت‌های استاندارد ویدئویی و بسیاری از امکانات دیگر موجب شده ‌است تا به‌کارگیری این نرم‌افزار از سوی کاربران مبتدی نیز لذتبخش باشد. چنانچه قصد دارید لحظات به‌ثبت رسیده از تولد فرزندتان تا دو سالگی او را به‌ فیلمی زیبا تبدیل کنید یا خاطرات زندگی مشترک خود را کارگردانی کنید یا حتی آخرین سفر تفریحاتی که همراه با خانواده و دوستانتان رفته‌اید برای همیشه در خاطره‌ها ثبت شود، می‌توانید با طی مراحل زیر این کار را به انجام برسانید: دکور و صحنه
ایجاد یک فیلم به‌یاد ماندنی در این نرم‌افزار نیازمند طی سه مرحله است. در مرحله اول که Select a style نام دارد ‌باید صحنه یا دکور را انتخاب کنید.در این صفحه تعداد زیادی الگوی پیش‌ساخته در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید براحتی پس از کلیک روی هریک از آنها و انتخاب گزینه Apply نسبت به استفاده از الگوی موردنظر اقدام کنید. چنانچه به‌دنبال الگویی با موضوع خاص هستید، علاوه بر استفاده از کادر جستجو در این صفحه، می‌توانید از ستون سمت چپ که شامل فهرست گروه‌های الگوست، کمک بگیرید.توجه: برای استفاده از الگوها ‌باید اتصال شما با اینترنت برقرار باشد تا الگوی موردنظر روی رایانه شما دانلود شود. بازیگران و فیلمنامه
پس از انتخاب الگوی موردنظر ‌باید بازیگران فیلم خود را مشخص کنید. در این مرحله که Personalize نام‌دارد می‌توانید چیدمان نمایش و پخش تصاویر، ویدئوها، موزیک‌ها و متن‌های موردنظرتان را مشخص کنید. به‌عبارتی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی را ‌باید در این مرحله به انجام برسانید. در این صفحه گزینه‌های مختلفی وجود دارند که عبارت است از:
Add pics & Video: با استفاده از این گزینه می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای موردنظرتان را به فیلم اضافه کنید. برای اضافه‌کردن این موضوعات ‌باید پس از مراجعه به محل ذخیره‌سازی آنها روی هارد‌دیسک، با به‌کارگیری عملیات کشیدن و رها‌کردن آنها را به داخل الگوی انتخاب شده که در بخش زیرین نرم‌افزار قابل مشاهده است، انتقال دهید. Add Music: چنانچه می‌خواهید موزیک دلخواه خودتان را روی اسلایدها پخش کنید، می‌توانید از این گزینه کمک بگیرید. با انتخاب این گزینه همچون مرحله قبل با عملیات کشیدن و رها‌کردن موزیک موردنظر به الگوی دلخواهتان اضافه می‌شود. Add Text: اضافه‌کردن توضیحات متنی روی عکس‌ها و ویدئوهای درحال نمایش، از دیگر امکاناتی است که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید پس از انتخاب گزینه Add Text و انتقال افکت متنی موردنظر از فهرست موجود به اسلاید دلخواه خود، روی آیکون کوچکی که به شکل حرف T روی اسلاید به‌نمایش درمی‌آید کلیک و متن دلخواهتان را وارد کنید. Add Intro & Credit: تیتراژ آغاز و پایان فیلم خود را می‌توانید در این بخش مشخص کنید. با استفاده از الگوهای پیش‌ساخته در این بخش می‌توانید تیتراژ آغاز یا پایان را به قبل و بعد از الگوی اصلی فیلم انتقال داده و پس از اعمال تغییرات دلخواه روی آن، پیش‌نمایشی کامل از فیلم موردنظرتان را مشاهده کنید.نکته1: برای جابه‌جا کردن و اعمال تغییرات در ترتیب قرارگیری اسلایدها در هریک از الگوها، می‌توانید با استفاده از عملیات کشیدن و رها‌کردن، آنها را در میان یکدیگر جابه‌جا کنید. نکته 2: چنانچه روی هریک از اسلایدهای اضافه شده به الگوها کلیک کنید، گزینه‌هایی به‌صورت آیکون‌های کوچک در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این آیکون‌ها امکانات مختلفی همچون ویرایش اسلاید و افزودن افکت، ضبط صدا روی اسلاید و تنظیم مدت زمان پخش اسلاید را در اختیار شما قرار می‌دهند. ذخیره‌سازی و اشتراک
با طی مرحله دوم، ساخت فیلم به یاد ماندنی شما به پایان می‌رسد و تنها کاری که ‌باید انجام دهید ذخیره‌سازی آن برای انتشار و پخش است. عملیات ذخیره‌سازی و انتشار نیز در مرحله سوم یعنی Share صورت می‌گیرد. با ورود به این صفحه گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این گزینه‌ها عبارتند از: Social: اشتراک‌گذاری آسان و سریع فیلم‌های شما روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک و سایت یوتیوب با انتخاب این گزینه امکان‌پذیر است. با استفاده از این گزینه و ارائه مجوز لازم برای دسترسی نرم‌افزار به کاربری شما در فیس‌بوک یا یوتیوب، بدون نیاز به طی مراحل پیچیده و تبدیل فرمت فیلم ایجاد شده به فرمت‌های قابل پخش در این سایت‌ها، فیلم شما به‌طور خودکار در این سایت‌ها برای دوستانتان به اشتراک گذاشته می‌شود.
Local: چنانچه قصد دارید فیلمتان را روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید، ‌باید از این گزینه کمک بگیرید. ذخیره‌سازی فیلم در فرمت‌های مختلف با کیفیت استاندارد و اچ‌دی از جمله امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
Devices: این گزینه شما را قادر می‌سازد بدون طی مراحل پیچیده و با چند کلیک ساده دستگاه همراه (تبلت یا تلفن هوشمند) موردنظر خود را جهت پخش فیلم انتخاب کرده و در نهایت فیلم را مطابق با استانداردهای آن دستگاه روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید.
DVD: اگر می‌خواهید فیلم‌های ساخته شده را روی دستگاه‌های پخش خانگی مشاهده کنید و قصد دارید بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی مستقیما آنها را روی دیسک‌های دی‌وی‌دی رایت کنید، می‌توانید از این گزینه کمک بگیرید. با انتخاب این گزینه استاندارد تلویزیون، کیفیت ویدئوی نهایی و نوع دیسک دی‌وی‌دی را مشخص کنید و پس از قرار دادن یک دیسک خالی در درایو نوری، نسبت به رایت فیلم روی آن اقدام کنید.

این نرم‌افزار در تمامی نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز و مک او‌اس ایکس 6/10 تا 8/10 قابل اجراست و می‌توانید نسخه رایگان آن را با قابلیت استفاده به‌صورت محدود همراه با نشان آبکی روی ویدئوهای خود از لینک‌های زیر دریافت کنید:Windows: http:‌/‌‌/‌download.wondershare.com‌/‌fantashow_full1394.exe

Mac: http:‌/‌‌/‌download.wondershare.com‌/‌mac‌ـ‌fantashow_full1395.dmg
توجه: برای استفاده از نرم‌افزار به‌صورت رایگان ‌باید یک کاربری رایگان در سایت شرکت ارائه‌دهنده ایجاد کنید. پس از آن ویدئوهای شما همراه با نشان آبکی این نرم‌افزار روی هارد‌دیسک ذخیره خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل و استفاده از نرم‌افزار به‌صورت نامحدود می‌توانید فایل فعال‌سازی موجود در لینک زیر را دریافت کرده (قابل استفاده در نسخه ویندوزی) و پس از کپی کردن آن در محل نصب نرم‌افزار، با کلیک روی آیکون موجود در آن نسبت به فعال‌سازی برنامه اقدام کنید. پس از انجام این کار می‌توانید نرم‌افزار را بدون نیاز به نام کاربری در سایت و بدون اضافه‌کردن نشان آبکی مورد استفاده قرار دهید.http:‌/‌‌/‌danlod.com‌/‌jamejam‌/‌WF‌ـ‌Patch.zip
منبع:jamejamonline.ir
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
گوگل تحریم اندرویدی‌‌ های ایران را لغو کرد

گوگل تحریم اندرویدی‌‌ های ایران را لغو کرد

خبرگزاری فارس: گوگل بعد از مدتها بلوکه کردن دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اینترنتی آنلاین خود موسوم به گوگل پلی بارگذاری نرم افزارهای رایگان را از آن ممکن کرد؛ این در حالی است که ایرانی‌ها بازار‌های جایگزین گوگل را در این زمینه ایجاد کرده‌اند.

گوگل امروز اعلام کرده که برنامه نویسان سیستم عامل اندروید از این پس می‌توانند تنها برنامه های رایگان خود را برای کاربران ایرانی عرضه کنند. گوگل در اقدامی خصمانه و به بهانه تحریم های کاخ سفید تاکنون اجازه دسترسی کاربران ایرانی گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید را به این فروشگاه آنلاین نداده بود.

این شرکت اعلام کرده کماکان اجازه دسترسی به برنامه‌های پولی یا برنامه‌هایی که استفاده از آنها مستلزم صدور صورت حساب است را به کاربران ایرانی نمی دهد.

برخی کارشناسان معتقدند این اقدام بازار جدیدی را بر روی برنامه نویسان و طراحان برنامه‌های همراه می گشاید. در مقابل برخی دیگر از صاحب نظران می گویند ایرانیان از طریق روش های جایگزین و فروشگاه های محلی برنامه‌های همراه به برنامه ها و نرم افزارهای مورد نظرشان دسترسی داشته اند و این اقدام تحول چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

گوگل هنوز به صراحت اعلام نکرده به چه دلیل سیاست خود را در این زمینه تغییر داده است، اما باید توجه داشت که برنامه های همراه از قابلیت های متنوعی برای جمع آوری اطلاعات شخصی و همین طور ردگیری عادات کاربری استفاده کنندگان از گوشی های همراه برخوردارند و از این اطلاعات می توان برای بازاریابی، تبلیغات هدفمند، نقض حریم شخصی، جاسوسی و ... استفاده کرد.
www.bartarinha.ir
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
خبرگزاری فارس: گوگل بعد از مدتها بلوکه کردن دسترسی کاربران ایرانی به فروشگاه اینترنتی آنلاین خود موسوم به گوگل پلی بارگذاری نرم افزارهای رایگان را از آن ممکن کرد؛ این در حالی است که ایرانی‌ها بازار‌های جایگزین گوگل را در این زمینه ایجاد کرده‌اند.

گوگل امروز اعلام کرده که برنامه نویسان سیستم عامل اندروید از این پس می‌توانند تنها برنامه های رایگان خود را برای کاربران ایرانی عرضه کنند. گوگل در اقدامی خصمانه و به بهانه تحریم های کاخ سفید تاکنون اجازه دسترسی کاربران ایرانی گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید را به این فروشگاه آنلاین نداده بود.

این شرکت اعلام کرده کماکان اجازه دسترسی به برنامه‌های پولی یا برنامه‌هایی که استفاده از آنها مستلزم صدور صورت حساب است را به کاربران ایرانی نمی دهد.

برخی کارشناسان معتقدند این اقدام بازار جدیدی را بر روی برنامه نویسان و طراحان برنامه‌های همراه می گشاید. در مقابل برخی دیگر از صاحب نظران می گویند ایرانیان از طریق روش های جایگزین و فروشگاه های محلی برنامه‌های همراه به برنامه ها و نرم افزارهای مورد نظرشان دسترسی داشته اند و این اقدام تحول چندان مهمی محسوب نمی‌شود.

گوگل هنوز به صراحت اعلام نکرده به چه دلیل سیاست خود را در این زمینه تغییر داده است، اما باید توجه داشت که برنامه های همراه از قابلیت های متنوعی برای جمع آوری اطلاعات شخصی و همین طور ردگیری عادات کاربری استفاده کنندگان از گوشی های همراه برخوردارند و از این اطلاعات می توان برای بازاریابی، تبلیغات هدفمند، نقض حریم شخصی، جاسوسی و ... استفاده کرد.
www.bartarinha.ir
واقیه این قضیه؟
من الان امتحان میکنم...
ارور میده:(
 

it_solver

عضو جدید
واقیه این قضیه؟
من الان امتحان میکنم...
ارور میده:(

بله سرچ کردن توی گوگل پلی باز شده اما فقط سرچ یعنی وقتی میخواهی دانلود کنی sign in میخواد و وقتی هم از ایمیلی که از ایران ساخته شده میخواهی استفاده کنی اجازه نمیده.
در واقع اسمی و ظاهری باز شده.
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشخصات کامل سخت افزاری Xbox One

مشخصات کامل سخت افزاری Xbox One

ساعاتی پیش شاهد رونمایی از کنسول نسل جدید شرکت Microsoft بودیم که با نمایش خیره کننده خود تماشاگران حاضر را بسیار امیدوار کرد. کنسول جدید که Xbox One نام گذاری شده است قرار است در سال پیش رو در دسترس گیمران قرار گیرد. هم اکنون می توانید مشخصات سخت افزار قدرتمند این کنسول را مشاهده فرمایید.


گزارشات به شرح زیر است:

۸ Core CPU – پردازنده ۸ هسته ای
۸ GB RAM (memory) – حافظه ۸ گیگابایتی
۵۰۰ GB Hardrive
Blu-ray player
802.11n Wireless with Wi-Fi Direct
HDMI in/out
USB 3.0
ساختار ۶۴ BIT

پشتیبانی Xbox Live از تکنولوژی Cloud

پشتیبانی کینکت از فیلم برداری Full HD

طبق گزارشات شرکت مایکروسافت در سال اول شاهد عرضه ۱۵ عنوان انحصاری بزرگ خواهیم بود که تعداد ۸ تای آن ها IP جدید خواهد بود که در نوع خود بی نظیر به نظر می رسد.

و همان طور که در اخبار قبلی مشاهده کردید عنوان FORZA MOTORSPORTS 5 نیز معرفی شد و بعد از آن نیز شاهد رونمایی از عنوان جدید Remedy با نام Quantum Break بودیم.
بر خلاف شایعاتی که در روز های قبل بر روی سایت ها آمده بود Xbox One برای کار کردن نیاز به اتصال همیشگی اینترنت ندارد و شما می توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید


به این صورت زمانی که شما قصد دارید تک نفره بازی کنید احتیاجی به اتصال اینترنت نیست و به صورت آفلاین هم می توانید بازی های خود را انجام دهید.

البته به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد سیستم پردازش ابری را بر روی کنسول خود پیاده سازی کند که باید تا کنفرانس بعدی مایکروسافت در E3 صبر کرد تا خبر های بیشتری از این قابلیت منتشر شود
 

paraxweb

عضو جدید
رونمایی از نرم افزار

رونمایی از نرم افزار

نرم افزار جامع صحیفه سجادیه برای تلفن های همراه رونمایی شد.

این نرم افزار در تلفن های اپل ، سیستم های آیپاد ، آیپد ، آیفون و نیز تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید قابل استفاده است.

این نرم افزار که به طور رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است با حضور حجت الاسلام سالک ، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، برخی از نمایندگان مجلس ، خانواده های شهدا و شماری از جانبازان و با حضور اصحاب رسانه درخبرگزاری بین المللی قرآن وابسته به سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت پاراکس وب تولید کننده نرم افزار صحیفه سجادیه برای تلفن های همراه از امکان استفاده رایگان این نرم افزار خبر داد.

حسن طاهری در حاشیه مراسم رونمایی از این نرم افزار گفت: این نرم افزار برای تلفن های همراه و سیستم های آیفون،آیپد وآیپاد همچنین اندروید قابل استفاده است.

وی افزود: این نرم افزار در طرح اولیه ۱۷۴ مگابایت حجم دارد که در طرح های تکمیلی و تفکیک متن از صوت این حجم تغییر خواهد کرد.

طاهری با بیان اینکه این نرم افزار به دو زبان فارسی و عربی است ، گفت: در طرح جدید که تا پایان سال آماده خواهد بود صحیفه سجادیه به چندین زبان زنده دنیا ترجمه خواهد شد و در یک مناسبت مذهبی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: نرم افزار رایگان صحیفه سجادیه اکنون حدود ۱۵ روز است که به صورت آزمایشی روی سایت قرار گرفته است و تاکنون بیش از ۵ هزار کاربر که نیمی از آنها از کشور عربستان بوده اند آن را برداشته اند.

طاهری گفت: دانلود رایگان نرم افزار صحیفه سجادیه در اپل استور و سایت شرکت به نشانی http://www.paraxweb.com امکان پذیر است.
 

رامین رحمانی

عضو جدید
رونمایی از خارق العاده ترین نوع کامپیوتر های Mac Pro اپل

رونمایی از خارق العاده ترین نوع کامپیوتر های Mac Pro اپل

اپل امروز علاوه بر iOS 7 و نسخه جدید سیستم عامل OS X از کامپیوتر جدید Mac Pro با طراحی استوانه‌ای شکل پرده برداشت. نمونه اولیه از این کامپیوتر استوانه ای، دارای ظاهری متفاوت و نسبتا عجیبی است که اپل قصد دارد توسط آن، بازار کامپیوترهای رومیزی را رونق بخشد. شاید بتوان این Mac Pro را زیباترین کامپیوتر رومیزی و شاید هم قدرتمندترین آنها نامید
تنها اطلاعاتی که از این کامپیوتر جذاب در دسترس است به وجود 4 پورت USB 3.0 و شش پورت تاندربولت 2، همچنین یک خروجی HDMI، جک 3.5 میلی متری هدفون و شبکه گیگابیت اترنت خلاصه می‌‍‌شود.

اپل سخت افزار قدرتمندی را در یک ابزار کوچک جا داده است. این کمپانی در خلال کنفرانس امروز خود گفت که Mac Pro جدید نسبت به نسل قبلی از حجم یک هشتمی برخوردار است. Mac Pro اپل مجهز به پردازنده Xeon - از خانواده پردازنده‌های مخصوص سرور اینتل – و دو پردازنده گرافیکی (GPU) ساخت AMD است. از آنجایی که این پردازنده های قدرتمند قاعدتا دمای بسیار زیادی را نیز تولید خواهند کرد به نظر می‌رسد اپل سیستم خاصی را برای خنک نمودن کامپیوتر و خروج دمای گرم از قسمت پایین استوانه در نظر گرفته است.



Mac Pro جدید اپل از حافظه رم ECC با باس 18636MHz و پهنای باند فوق العاده 60GB/s بهره می برد. پردازنده این کامپیوتر از نوع FirePro ای ام دی است که از 6 گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار بوده و از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می کند. این پردازنده قادر به ارائه بازده 7 پتافلاپی است.

این موضوع آن قدر جالب بوده است که صفحه اختصاصی Mac pro در سایت اپل جزء صفحات پربازدید آن به حساب می آید
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
ناامنترین مرورگر جهان را بشناسید!

ناامنترین مرورگر جهان را بشناسید!

اینترنت اکسپلورر؛ "ناامنترین" مرورگر جهان
بسیاری از کاربران اینترنت اطلاعات قابل توجهی درباره روشهای نفوذ به سیستمهای کامپیوتری ندارند و معمولا به این نکته توجه نمیکنند که آسیبپذیریهای امنیتی موجود در نرمافزارهای مختلف نصبشده روی سیستم، تا چه اندازه آنها را در معرض خطر قرار میدهد و شرایط را برای رخنه هکرها و سارقان اطلاعات فراهم میکند.

مرورگرهای اینترنت از جمله برنامههایی هستند که وجود آسیبپذیری امنیتی (Bug) در آنها، کل سیستم را به شدت در معرض خطر نفوذ هکرها قرار میدهد و به همین خاطر رعایت برخی ملاحظات برای کاهش احتمال سرقت اطلاعات ضروری است. کاربران اینترنت باید بدانند که توجه به آسیبپذیریهای امنیتی مرورگرها یک ضرورت است.

یافتههای پژوهشی مختلف نشان میدهند که هر یک از مرورگرهای رایج در دنیای اینترنت به نوعی آسیبپذیر است و این یعنی یک هکر از هر نقطهی دنیا میتواند به آن سیستم (در زمانی که آنلاین است) حمله کند، کنترل آن را در دست بگیرد و به همه اطلاعات دسترسی پیدا کند.

از آنجایی که اکثر سیستمهای کامپیوتری موجود در دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند و اینترنت اکسپلورر هم مرورگر پیشفرض این سیستم عامل است، بسیاری از کاربران از این مرورگر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده میکنند. قاعدهای کلی در دنیای مجازی وجود دارد: هر نرمافزاری که بیشتر استفاده شود، طمع هکرها را بیشتر برمیانگیزد.

این در حالی است که برخی دیگر از مرورگرهای موجود مزایای بیشتری نسبت به اینترنت اکسپلورر دارند و با نصب افزونههای مختلف روی آنها میتوان مرورگر را بسته به نوع کاربری شخصیسازی کرد و نیز حضوری امنتر در جهان مجازی داشت.

استفاده از اینترنت اکسپلورر بهویژه به دلیل اخبار مختلفی که مبنی بر ناامنی نسخههای مختلف آن منتشر شد، سیری نزولی در پیش گرفته است.

بررسی سهم مرورگرها ازاستفاده کاربران در دنیای مجازی از ژانویه ۲۰۰۹ تا ژوئیه ۲۰۱۳ روند زیر را نشان میدهد.

اینترنت اکسپلورر: از بیش از ۶۵ درصد به زیر ۲۵ درصد

فایرفاکس: از کمی بیش از ۲۷ درصد به کمی بیش از ۲۰ درصد

سافاری: از ۲.۵ درصد به بیش از هشت درصد

کروم: از ۱.۳۸ درصد به بیش از ۴۳ درصد

کدام مرورگر برای من مناسب است؟
پژوهشهای مختلف نشان میدهد که کاربران عموما به صورت کاملا شخصی در مورد مرورگر خود تصمیمگیری میکنند. سرعت، عادت، امکانات و البته امنیت از جمله معیارهای گزینش مرورگرها هستند.

گروهی از مرورگرها سریعتر هستند اما از برخی پروتکلهای اینترنتی پشتیبانی نمیکنند و به همین دلیل یا برخی از صفحات را به درستی نمایش نمیدهند یا از انجام برخی کارها عاجزند. این موضوع بیش از همه در مرورگرهای دستگاههای موبایل دیده میشود.

برخی از مرورگرها هم به صورت پیشفرض از شبکههایی مانند "تور" استفاده میکنند. این مرورگرها به همین دلیل برای کاربرانی جذاب هستند که یا میخواهند ناشناس بمانند یا از دیوار فیلتر بگذرند. هر چند برای ناشناس ماندن در اینترنت رعایت نکات دیگری نیز ضروری است.

با گسترش روزافزون دستگاههای موبایل، طراحان مرورگرها هم محصولات خود را در نسخههای مختلف با ویژگیهای این دستگاهها تطبیق میدهند.

در نهایت بسته به نوع کاربرد هر کاربری باید در مورد مرورگر مطلوب خود تصمیمگیری کند. اما استفاده از مرورگرهای کمکاربرد اما نسبتا امن مانند سافاری یا مرورگرهایی که در دل نرمافزارهای امنیتی هستند، مانند کومودو، میتواند به امنیت بیشتر کمک کند.

بر اساس اطلاعات دویچه وله، کومودو صفحات اینترنتی را در داخل یک "سندباکس" باز میکند. سندباکسها در واقع سیستمی مجازی در دل سیستم عامل شما باز میکنند. به همین دلیل پروسههای در حال انجام در سندباکسها (وبگردی یا باز کردن فایلها و ...) به بخشهای دیگر سیستم عامل دسترسی ندارند. این نکته امنیت سیستم را افزایش میدهد.

اگر به استفاده از کروم تمایل دارید و همزمان گوشهچشمی به حریم شخصی خود دارید، به سراغ "آیرن" (Iron) بروید. این مرورگر بر اساس کد کروم نوشته شده اما اطلاعات کمتری از سیستم عامل یا عادتهای وبگردی کاربر و ردپای او در اینترنت به بیرون میفرستد.

راههای مقابله با خطر
از هر مرورگری که استفاده میکنید، مهمترین نکته بهروزرسانی آن است. بررسیها نشان میدهند که امنترین مرورگرها آنهایی هستند که روی حالت آپدیت اتوماتیک قرار دارند.

کمپانیهای سرویسدهنده (مایکروسافت، گوگل، موزیلا و ...) آسیبپذیری محصولاتشان را پیوسته رصد میکنند و در صورت یافتن ضعف امنیتی، بسته امنیتی(Patch) برای حل آن را به سرعت منتشر میکنند. مهم این است که کاربران یا مرتب مرورگر خود را به روز کنند، یا با قرار دادن تنظیمات آن در حالت اتوماتیک، خود را تا حد امکان از منطقه خطر دور نگه دارند.

اما این پایان کار نیست. اگر از مرورگرهایی مانند فایرفاکس یا کروم استفاده میکنید که افزونههای متعددی را میتوان روی آنها نصب کرد، باید همیشه به هشدارهای امنیتی درباره آنها نیز دقت کنید. بهعنوان مثال پلاگین پر کاربرد جاوا که روی بسیاری از سیستمها فعال است، یکی از گزینههای مورد علاقه هکرهاست.

از این گذشته پنجرههای تبلیغاتی روی صفحههای اینترنتی که با استفاده از جاوا نمایش داده میشوند، عموما ارتباط مستقلی با اینترنت برقرار میکنند. به همین دلیل کاربری که قصد وبگردی ناشناس دارد، نمیتواند با اتکا به "ناشناس" کردن مرورگر خود مطمئن باشد که هویتاش برملا نمیشود.

پلاگین مشاهده فایلهای "PDF" در درون مرورگر هم درصد قابل توجهی از سیستمهای کامپیوتری را در معرض خطر قرار داده است. کارشناسان حتی توصیه میکنند این افزونهها غیرفعال شوند و کاربر به صورت موردی در مورد فعالکردن این افزونهها در سایتهای بیخطر تصمیمگیری کند.

توجه کنید که این توصیهها تنها مربوط به مرورگر کاربران است. برنامههای مختلفی که برای مقاصد مختلف روی کامپیوتر نصب میشوند نیز میتوانند در صورت به روز نبودن خطرساز باشند.

در این میان گسترش پروتکلهای امن مانند "HTTPS" تا حد زیادی به امنیت کاربران کمک میکنند. متخصصان امنیتی همچنین نسل جدید مرورگرها و وبسایتها را از نظر امنیتی مطمئنتر از نسلهای پیشین میدانند. با فراگیرشدن استانداردهای "HTML۵" بسیاری از افزونهها و پلاگینهایی که امکانات جانبی در اختیار مرورگرها قرار میدادند، عملا حذف و بخش عمدهای از مشکلات امنیتی با بهروزرسانی اتوماتیک مرورگر برطرف میشوند.
 

parienaz

عضو جدید
همه چیز در مورد الگوریتم جدید گوگل “مرغ مگس خوار”

همه چیز در مورد الگوریتم جدید گوگل “مرغ مگس خوار”

[h=2]تعریفی از الگوریتم های جستجوگر[/h] الگوریتم جدید گوگل برای بهینه سازی سایت و سئو

این یک سیستم و یا یک اصطلاح است برای استفاده از یک دستورالعمل که گوگل مورد استفاده قرار داده است، برای کنکاش میلیاردها صفحه وب سایت و مرتب سازی دیگر اطلاعات موجود در انها، برای بازگشت به نتایج دلخواه کاربران از این طریق.
[h=2]از مرغ مگس خوار چه خبر؟[/h] این یک نام جدید است برای الگوریتم جستجو ی جدید که گوگل ان را برای بازگرداندن نتایج مورد استفاده تر و مفید تر از گوگل تهویه نموده است.
[h=2]آیا page rank و رتبه بندی صفحات وب سایت مرده است؟[/h] رتبه و یا page rank یک صفحه وب سایت یکی از مهمترین عوامل از دید مرغ مگس خوار می باشد به طوریکه بالا بودن این رتبه را دلیل بر مفید بودن صفحه و کارا بودن ان می داند ، همراه با بقیه عوامل : در این موقعیت گوگل صحفه را یک صفه ای با کیفیت خوب و کلمات مورد استفاده در آن را کلمات مناسبی می داند.
[h=2]چرا نام این الگوریتم مرغ مگس خوار اعلام شده است؟[/h] مرغ مگس خوار : موجودی که در هر ثاینه 200 بار بال می زند و قادر است به صورت ساکن و یا برگشت به عقب هم این کار را انجام دهد، دقت این مرغ برای شکار مگس ها در حین سرعت فوق العاده بالای این موجود مثال زدنی است، دلیل انتخاب این الگوریتم به این نام، انتخاب صفحات مفید وب سایت از بین میلیارد ها صفحه وب سایت و صد البته انتخاب اصلح و مفید این الگوریتم می باشد.
[h=2]زمان شروع الگوریتم مرغ مگس خوار[/h] طراحی سایت و طراحان سایت آماده باشند که این الگوریتم شروع به کار کرده است، یک ماه پیش اعلام گوگل برای استفاده از این الگوریتم بوده و حالا شروع به کار رسمی این الگوریتم و بازبینی وب سایت ها توسط این الگوریتم اغاز شده است.
[h=2]چرا مرغ مگس خوار مورد استفاده قرار گرفته است؟[/h] اولین ماشین سال 1950 ساخته شد که یک موتور بزرگ و فاقد امکاناتی مانند تزریق سوخت و یا عدم استفاده از سوخت
همه چیز درباره الگوریتم جدید مرغ مگس خوار، بهینه سازی و سئو سایت

بدون سرب بود ، گوگل دلیل خود را برای استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار برای بهینه سازی سایت ، این اعلام داشته که از ان به عنوان یک ماشین جدید با قابلیت های بالا و سرعت سریع اعلام داشته است.
[h=2]ایا ممکن است انقلابی عظیم در ساختار گوگل رخ دهد؟[/h] نه اینطور نیست، این الگوریتم در امتداد حرکت الگوریتم های قبلی بوده و در کنار انها بهبود کارایی موتورهای جستجو کمک خواهد کرد، Amit Singhal رئیس تیم جستجوی گوگل اینطور اعلام کرده است سال 2001 هنگام ورود او به تیم جستجوی گوگل یک تحول عظیمی در این راستا اتفاق افتاد که الان هیچ اتفاقی برای همچین موضوعی مطرح نشده است و گوگل به روند قبلی در حال کار و روزمرگی می باشد و این الگوریتم اتفاق جدید ی است برای جمع آوری بهینه اطلاعات از صفحات وب سایت.
[h=2]کمی درباره پاندا، پنگوئن و دیگر عوامل به روز رسانی، ایا الگوریتم ها در حال تغییر هستند؟[/h] پاندا و پنگوئن الگوریتم هایی هستند که جایگزین روند قبلی جستجو ها و ساختار ها شده اند، اما این اتفاق دلیل بر تعویض کل ساختار نمی شود، ساختار پابرجا است در حین کار الگوریتم جدید ملحق شده به ساختار قبل برای بهبود روند عملگرد گوگل
[h=2]موتور جدید با استفاده از قطعات قدیمی[/h] بله و خیر، برخی از قطعات کاملا خوب و به روز هستند پس دلیلی برای شیر یا خط انداختن بین انها برای استفاده نیست، بخش های دیگر دائم در حال جایگزینی هستند ، به طور کلی مرغ مگس خوار گوگل می گوید: در هر دو بخش ، بخش موجود و بخش جدیدی که اضافه شده است در حال کار و کمک به بالا بردن سطح کیفی نتایج گوگل می باشد، به جای استفاده از ساختارهای قدیمی با روند های کهنه و قبلی
[h=2]چه نوع فعالیت ها به مرغ مگس خوار کمک می کند؟[/h] روش جدید بهینه سازی سایت و سئو

برای شروع در وب سایت های خود از تقلب دست بردارید، اطلاعاتی وارد کنید که کاربر به انها نیاز دارد و برای رسیدن به انها وقت خود را در گوگل صرف می کند، این الگوریتم طوری تهویه شده است که می تواند کلمات را معنی کند، به طور مثال می تواند تشخیص دهد که وقتی کاربری در گوگل جستجو می کند که نیاز به یک قطعه برای ماشین خود دارد، گوگل از ان برداشت می کند که کاربر به دنبال خرید قطعه ماشین می باشد
یا وقتی کاربر جستجو می کند که نحوه کار با ماشین ، گوگل ان را اموزش کار کرد با دستگاه خاص صرف می کند، توصیه من به شما این است که خود را جای کاربر وب سایت خود قرار دهید، ببینید چه نیازی دارید و دنبال چه چیزی هستید در شغل خاص وب سایت خود. مرغ مگس خوار می گوید باید در پس استفاده از کلمات تمرکز داشته باشید ادبیات مورد استفاده خود را تقویت کنید در ساختار جدید گوگل تا به پیدا کردن صفحات از طریق تطبیق به گوگل کمک کنید
معیار اصلی در الگوریتم مرغ مگس خوار هم پیدا کردن مغز و اصلی خواسته توسط کاربران می باشد.
[h=2]قبل و بعد در ساختار الگوریتم جدید چه نقشی دارد؟[/h] هنوز به طور قطعی چیزی به اثبات نرسیده است، تنها چیزی که مشهود است بهبود عملکرد روی کلمات و خواسته های ریز در این الگوریتم است
[h=2]ایا روند بهتر شده است یا بدتر؟[/h] شکایانی زیادی رسیده است که نتایج در گوگل به طور مشهود و گسترده ای تغییر کرده است، آیا واقعا این یک ایراد است و یا ما از بهبود روند کاری این الگوریتم غافل هستیم؟؟؟ در کل باید صبر داشت
[h=2]ایا این به معنی این است که جستجوگرها مرده اند؟[/h] نه ، جستجوگرها کاملا با روال قبلی در حال کار هستند، جای نگرانی نیست، هیچ روندی نوع کار سئو را تعویض نخواهد کرد، محتوای اصلی با کیفیت بالاو سیگنالهایی که در گذشته مهم بوده است مهم باقی می ماند، مرغ مگس خوار فقط امیدواری می دهد به بازگرد نتایج مفید و مورد جستجو شده در صفحات وب سایت
[h=2]ایا ترافیک وب سایت خود را از دست داده اید؟[/h] اگر شما در ماه گذشته از مرغ مگس خوار لطمه دیده اید، به یک ماه قبل ان باز گردید که طبیعی در حال کار بودید، مشکلات وب سایت شما مخفی بود و شما به کار ادامه می دادید، حال مشکلات وب سایت شما بارز شده، ایا این خوب نیست برای رفع انها؟
اعتراض عمده ای در میان ناشران وجود دارد که انها رتبه بندی وب سایت خود را از دست داده اند، برای حمایت از گوگل می توان گفت: ایا این بد است که نتیجه پرس و جو ها واقعی و زنده و مفید باشد؟ به ویژه جستجوهایی که پیچیده تر هستند و نیاز به تخصص بیشتر برای انتخاب اصلح است.
این تغییرات را انجام دهید مطمئنا مشاهده خواهید کرد رشد رتبه بندی و ترافیک وب سایت خود را
[h=2]ایا ترافیک وب سایت از دست داده اید؟[/h] شاید ان به دلیل مرغ مگس خوار است، اما گوگل تاکید کرد می تواند به خاطر برخی از بخش های دیگر الگوریتم باشد،
بهینه سازی سایت و سئو

که همیشه در حال تغییر بهینه سازی و یا بهبود است ، هیچ راهی برای دانستن قطعی وجود ندارد.
[h=2]چگونه می توان در این باره اطلاعات کسب کرد؟[/h] گوگل برخی از انها را در رویداد مطبوعاتی خود به اشتراک گذاشته است و از طریق مهندسین گوگل Amit Singhal و Ben Gomes می توان اطلاعات خوب و به روزی به دست اورد
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
نقاط خطرناک در اینترنت را بشناسید

نقاط خطرناک در اینترنت را بشناسید

چند سالی است که گوگل به جزو جدایی‌ناپذیر زندگی امروزه کاربران تبدیل شده تا جایی که نتایج جست‌وجو در آن پاسخ اکثر سؤالات آنها را در هر زمینه‌ای می‌دهد اما همین فناوری به‌شدت پیچیده می‌تواند دردسرهای جدی هم به لحاظ امنیتی برای کاربران فراهم کند.
به گزارش پاندا سکیوریتی، کاربران اینترنت معمولاً برای یافتن عکس‌ها، ویدئوهای خنده‌دار، مقالات علمی و... خود در گوگل جست‌وجو می‌کنند اما ممکن است در خلال همین جست‌وجو‌ها یکباره سیستم آنها با مشکلات جدی روبه‌رو شود. بسیاری از متخصصان امنیتی، محیط مجازی را به میدان مین تشبیه کرده‌اند چراکه درست زمانی که شما فکر می‌کنید همه جوانب امنیتی را رعایت کرده‌اید، به بدافزارهای کلاهبرداری آن‌لاین آلوده می‌شوید.
از این‌رو به تازگی وزارت امنیت داخلی آمریکا اقدام به بررسی درجه و میزان خطرآفرینی هر یک از محیط‌های مجازی در فضای اینترنت کرده و براساس رنگ، درجه خطر هر یک را طبقه‌بندی کرده است. این گزارش همچنین 6‌ نقطه پرخطر را در اینترنت معرفی و در نهایت راه مقابله و محافظت از کاربران را در هر یک از این فضاها عنوان کرده است.
براساس طبقه بندی مذکور وب‌سایت‌ها در 5 سطح آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز از ایمن تا خیلی خطرناک دسته‌بندی شده‌اند. بر این اساس سطح آبی شامل وب‌سایت‌هایی است که کاملا امن بوده و امکان وجود هیچ‌گونه خطر امنیتی در آنها وجود ندارد. سطح بعدی سبز رنگ است که اگر کاربری به‌دنبال ریسک‌های امنیتی باشد، شاید بتواند نوع خفیفی از آن را پیدا کند اما به هیچ عنوان آسیب جدی به‌حساب نمی‌آید. سطح زرد رنگ وب‌سایت‌های خطرناکی را در بر می‌گیرد که به‌خودی خود آلوده نیستند اما لینک‌های رد و بدل‌شده در آنها می‌تواند آلوده باشد و یک کلیک کاربر می‌تواند او را با مشکلات جدی روبه‌رو کند. سطح نارنجی، وب‌سایت‌های خطرناک را در بر می‌گیرد. در این وب‌سایت‌ها آلودگی به کاربر بسیار نزدیک بوده و بهتر است کاربر اصلاً به آنها مراجعه نکند و در نهایت سطح قرمز، وب‌سایت‌های بسیار خطرناک و آلوده را شامل می‌شود که کاربر به محض بازدید از آنها قطعاً آلوده خواهد شد.
این گزارش، به بررسی موقعیت‌های خطرناک و همچنین محیط‌های ناامنی پرداخته است که کاربران در مواجهه با این محیط‌ها و موقعیت‌ها باید هوشیاری بیشتری به خرج داده و بیشتر از قبل نکات امنیتی را رعایت کنند. در ادامه به بررسی هر یک از این موقعیت‌ها می‌پردازیم:
موقعیت اول: فایل‌های مخرب فلش
محیط خطرآفرین: وب‌سایت‌های حاوی فایل‌های فلش
طی سال‌های اخیر نرم‌افزارهای گرافیکی ادوبی فلش به هدف مطلوب بدافزارها تبدیل شده‌اند به‌طوری که این شرکت به‌طور مداوم در حال انتشار اصلاحیه‌های امنیتی است! اما آنچه در این نرم‌افزار محل خطر است، کوکی‌های فلش است که به سازندگان آن این امکان را می‌دهد تا تنظیمات کمتری روی فلش اعمال کنند و از این طریق سایت‌هایی که شما بازدید کرده‌اید را ردیابی کنند. بدتر از آن زمانی است که حتی با حذف کوکی‌های مرورگر، باز هم کوکی‌های فلش در پشت صحنه باقی می‌مانند.
پس اگر شما از یک وب‌سایت حاوی فلش بازدید کردید، به‌منظور حفاظت در برابر حملات مبتنی بر فلش، پلاگین فلش مرورگر خود را به روز نگه داشته و قبل از هرگونه دانلود آن را با تنظیمات مرورگر خود بررسی کنید.
موقعیت دوم: لینک‌های کوتاه‌شده
محیط خطرآفرین: شبکه‌های اجتماعی
از زمان ایجاد شبکه‌های اجتماعی، کلاهبرداران اینترنتی سعی می‌کنند با استفاده از لینک‌های کوتاه شده کاربران را برای کلیک روی لینک‌های مخرب‌ترغیب کنند چراکه پنهان کردن بدافزارها پشت لینک‌های کوتاه کار بسیار ساده‌تری است.
پس هر زمان که به شبکه‌های اجتماعی سر زدید به هیچ وجه روی هیچ لینکی کلیک نکنید. اگر هم می‌خواهید لینک‌های مخرب را از سالم تشخیص دهید از برنامه Tweet Deck که دارای ویژگی نمایش کامل لینک‌ها قبل از ورود به سایت است، استفاده کنید.
موقعیت سوم: ای‌میل‌ها و فایل‌های پیوست
محیط خطرآفرین: Inbox ای‌میل شما
اگرچه کلاهبرداری‌های فیشینگ و حملات مخرب به ای‌میل‌ها اتفاق تازه‌ای نیست اما روش‌های این کلاهبرداری‌ها دائماً در حال تحول است به‌طوری که این روزها پیام‌های عادی از پیام‌های مخرب قابل تشخیص نیستند. به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود به هرآنچه به Inbox‌شان وارد می‌شود، اعتماد نکرده و به جای کلیک روی لینک‌های ارسال شده به‌صورت مستقیم به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنند.
موقعیت چهارم: موزیک‌ها، ویدئوها و نرم‌افزارها
محیط خطرآفرین: وب‌سایت‌های دریافت (Download) موزیک، ویدئو و نرم‌افزار
سایت‌های دریافت (Download)موزیک، ویدئو و نرم‌افزار، گنجینه‌ای از نرم‌افزارهای مخرب در لباس مبدل هستند! بسیاری از متخصصان امنیتی معتقدند وب‌سایت‌های این چنینی یکی از خطرناک‌ترین محیط‌ها برای بازدید هستند چراکه اغلب این وب‌سایت‌ها یک مدل مشخص از کسب و کار و همچنین اعتبار امنیتی کافی ندارند.
اگرچه بهتر است به‌دلیل محتوای غیرقابل اعتماد این وب‌سایت‌ها به‌طور کامل از بازدید آنها صرف‌نظر کنید اما اگر به هر دلیلی به این وب‌سایت‌ها سر زدید، بهتر است به‌منظور حفاظت از سیستم اصلی خود، از یک سیستم دوم با یک آنتی ویروس کاملا به روز استفاده کنید. در نهایت فایل‌های دانلودشده را اسکن کرده و یکی ‌دو روز بعد آنها را باز کنید چراکه نرم‌افزارهای مخرب به محض بازشدن به همه سیستم شما رسوخ می‌کنند اما با تأخیر در باز کردن آنها، به آنتی ویروس اجازه می‌دهید مجوزهای لازم را مورد بررسی قرار دهد.
موقعیت پنجم: بدافزارهای پنهان در فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی
محیط خطرآفرین: وب‌سایت‌های نامشروع
سایت‌های نامشروع به‌خودی خود نسبت به سایر سایت‌های فعال و عمومی از درجه امنیت کمتری برخوردار هستند اما این فرضیه تمام داستان نیست. اگرچه بازدید از این وب‌سایت‌ها به‌دلیل محتوای آنها، به‌طورکلی مخرب است اما به‌دلیل اینکه هیچ خط‌مشی امنیتی مشخصی ندارند علاوه بر محتوای مخرب می‌توانند حاوی برنامه‌های آلوده و بدافزار هم باشند. از این‌رو کاربران بهتر است به هیچ دلیلی به هر یک از این وب‌سایت‌ها وارد نشوند.
موقعیت ششم: ویدئوهای آنلاین
محیط خطرآفرین: وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو
شاید برای شما پیش آمده، در حال تماشای یک ویدئوی آن‌لاین، هشداری نمایش داده می‌شود مبنی براینکه برای دانلود این ویدئو نیازمند نرم‌‌افزار خاصی هستید؛ چراکه نرم‌افزار فعلی شما فایل مربوطه را پشتیبانی نمی‌کند.
قانونی بودن نرم‌افزار معرفی شده به اعتبار وب‌سایتی که شما در حال بازدید از آن هستید بر می‌گردد. اگر در حال تماشای ویدئو از یک وب‌سایت ناآشنا هستید بهتر است به پیغام داده شده اعتنا نکرده و نرم‌افزار را دانلود نکنید. اما به‌طور کلی بهتر است برای تماشای ویدئوهای آن‌لاین به وب‌سایت‌های شناخته شده‌ای مثل Vimeo و یوتیوب مراجعه کنید.
در نهایت اینکه اگرچه امروز اینترنت فاصله‌ها را کم و دسترسی‌ها را آسان کرده است اما هر لحظه از حضورمان در این فضا می‌تواند موقعیت مناسبی را در اختیار سودجویان قرار دهد. 6 موقعیتی که توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت اگرچه ممکن است خطرآفرین باشند اما تمام پهنه گسترده اینترنت را شامل نمی‌شوند. از این جهت به‌نظر می‌رسد تنها راه‌حل مطمئن برای مقابله با کلاهبرداران و نفوذگران، هوشیاری کاربران و استفاده به جا از ابزارهای امنیتی مناسب است.
itiran.com
 

فرزانه 343

کاربر فعال تالار شیمی ,
کاربر ممتاز
کامپیوتر انسانی

کامپیوتر انسانی

"شاکونتالا دوی" معروف به "رایانه انسانی" به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی در بیمارستان بنگلور هند درگذشت.
انتخاب عنوان «رایانه انسانی» برای این بانوی هندی به نبوغ وی در علم ریاضی مربوط می شود؛
نبوغ خارق العاده «شاکونتالا» در ریاضی از سن سه سالگی با به خاطر سپاری اعداد نمایان شد و ابرتوانایی محاسباتی وی در سن شش سالگی مشخص شد.


وی در سال 1977 میلادی و در سن 47 سالگی موفق به شکست یک رایانه در محاسبه ریشه مکعب عدد 188 میلیون و 132 هزار و 517 شد.


بخش دیگری از توانایی محاسباتی خارق العاده «شاکونتالا» با محاسبه ریشه بیست و سوم یک عدد 201 رقمی مشخص شد؛
این محاسبه در مدت 56 ثانیه انجام شد، اما رایانه UNIVAC 1108‌ صحت انجام این عملیات را در کمتر از 70 ثانیه تأیید کرد.


سریعترین «رایانه انسانی» رکوردی در گینس نیز به نام خود ثبت کرده است؛
در سال 1980 «شاکونتالا» موفق شد به پرسش اعضای دپارتمان رایانه کالج سلطنتی لندن برای ضرب دو عدد 13 رقمی پاسخ دهد.


عملیات ضرب عدد 2465099745779 * 7686369774870 ظرف 28 ثانیه انجام شد.


وی در انجام محاسبات ریاضی از تکنیک های ساده ای استفاده می کرد و کتاب های متعددی برای تسهیل آموزش ریاضی و اعداد به کودکان به نگارش در آورده است.

منبع: صفحه اول گوگل
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
بنا بر هشدار مايكروسافت زمان تغییر ویندوز اعلام شد

بنا بر هشدار مايكروسافت زمان تغییر ویندوز اعلام شد

اگر هنوز هم از سیستم عامل 12 ساله مایکروسافت یعنی ویندوز XP استفاده می کنید براساس هشدار جدید این شرکت باید سیستم عامل خود را تا فروردین 93 ( آوریل 2014) تغییر دهید چرا که میزان آلوده شدن این سیستم عامل با بدافزارها پس از این تاریخ افزایش می یابد. در تاریخ 8 آوریل سال 2014 (19 فروردین 1393) پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP رسما خاتمه می یابد و پس از این تاریخ این سیستم عامل قدیمی دیگر آپدیتهای امنیتی، هاتفیکسهای غیر امنیتی، پشتیبانی رایگان/غیر رایگان و آپدیتهای تکنیکی محتوایی دریافت نمی کند.
این امر الزاما به این معنا است که حفره های جدید روی این سیستم عامل، تأثیرگذار خواهند بود و مایکروسافت برای رفع آن کاری از پیش نمی برد.
در دومین سه شنبه هرماه میلادی مایکروسافت بسته های امنیتی جدید منتشر می کند که نوعا به صورت اتوماتیک توسط رایانه های ویندوزی دانلود و نصب می شود. هکرها در روزهای پس از آن یعنی روزهای چهارشنبه دستگاه هایی که این بسته ها را دریافت نکرده اند را هدف می گیرند، چرا که آنها پیش از آن آپدیتهای مایکروسافت را به دقت بررسی کرده و تلاش می کنند حفره هایی که مایکروسافت در این بسته ها سعی در اصلاح آن دارد را شناسایی کنند.
پس از آوریل 2014 این پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP خاتمه می یابد و اگر مشکل جدی برای کاربران آن ایجاد شود مایکروسافت از آنها پشتیبانی نخواهد کرد. از سوی دیگر مجرمان سایبر از حفره امنیتی مطلع شده و ویندوز XP برای رفع آن به روز نمی شود.
درحال حاضر نرخ آلوده شدن سیستم عامل XP نسبت به سایر ویندوزها بیشتر از سایر سیستم های عامل است که این میزان در مقایسه با ویندوز 8 به شش برابر می رسد.
//itiran.com
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
درآمد سامسونگ و اپل چقدر در ثانیه است؟

درآمد سامسونگ و اپل چقدر در ثانیه است؟

جام نیوز: آمار منتشره از سوی کمپانی انگلیسی Happier نشان می دهد سامسونگ با ۶۴۸۶ دلار در هر ثانیه رتبه اول کسب درآمد را بین کمپانی های دنیای آی تی به خود اختصاص داده است.

Happier در حالت مقایسه ای کمپانی های موفق را با هم مورد مقایسه قرار داده است.

نتایج بر اساس میزان درآمد هر کمپانی در پایان فصل مالی اعلام شده اخذ شده و اپل با درآمد هر ثانیه ۴۵۴۰ دلار مقام دوم را در اختیار دارد.

کمپانی فاکسکان با درآمد ثانیه ای ۳۸۱۵ دلار، اچ پی با ۳۴۵۹ دلار، آی بی ام با ۳۱۶۶ دلار، مایکروسافت با ۲۳۳۱ دلار، آمازون با ۱۹۹۶ دلار، گوگل ۱۸۷۳ دلار،

دل با ۱۸۶۵ دلار، اینتل ۱۶۲۸ دلار، سیسکو ۱۵۹۴ دلار، اوراکل ۱۰۶۸ دلار و نوکیا ۹۴۱ دلار در هر ثانیه در رده های بعدی دنیای آی تی جای گرفته اند.

همچنین فیس بوک با درآمد ثانیه ای ۲۳۰ دلار و بلک بری با درآمد ثانیه ای ۲۰۵ دلار در رده کمترین ها جای گرفته اند.

همان طور که گفته شد بر اساس اظهار نظر رسمی کمپانی ها درباره درآمد فصل مالی خود این اطلاعات استخراج و چینش شده است. سامسونگ در این لیست در رتبه اول، اپل در رتبه دوم و بلک بری نیز در رده آخر قرار گرفته اند.
www.bartarinha.ir/
 
روترهای WiFi به سادگی هک میشوند!!

روترهای WiFi به سادگی هک میشوند!!


یک فرد آشنا با چنین روترهایی می تواند با استفاده از دسترسی LAN یا WLAN به راحتی شما را هک کند و متاسفانه تنها راه اینکه امنیت شما تامین شود این است که سازندگان مودم های وای-فای امنیت دستگاه های خود را افزایش دهند. در حال حاضر اکثر این مودم ها با حمله های سطح پایین قابل هک شدن اند.

برای بالا بردن درجه امنیت مودم تان، تنها راه این است که تنظیمات امنیتی آن را درست انجام داده و در زمانی که آنلاین هستید، احتیاط را رعایت کنید. مطمئن شوید که نام کاربری و رمز اولیه مودم را عوض کرده اید، البته همه مودم ها امکان این کار را نمی دهند. نیز لازم است که حتما از پروتکل WPA2 به جای WEP استفاده کنید و آی پی آدرس مودم خود را در صورت امکان از حالت استاندارد تغییر دهید.

یکی از گزینه های دیگر هم نصب کردن firmware های مستقلی نظیر openwrt یا tomatoاست که امکان کنترل کامل مودم را به شما می دهند. ولی نکته مهم این است که حرکت اصلی در این زمینه را شرکت های سازنده مودم های وای-ای باید انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که بسته های به روز رسانی امنیتی به راحتی توسط کاربران نصب شوند.
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
چهارچشمی مراقب اطلاعات اینترنتی خود باشید

چهارچشمی مراقب اطلاعات اینترنتی خود باشید

برترین ها: امروزه محافظت از رمز عبور در وسایل الکترونیک یکی از مراتب احتیاطاست. قدیم ها برای محافظت از مال و اموال و اسناد مهم آن را در گنجه های قفل دارمی گذاشتند. بعدها گاوصندوق آمد، بعدها صندوق امانات و ... اما اکنون دارایی افرادفقط کاغذ و پول و سند نیست، اطلاعات شخصی آنها است که در دنیای مجازی به راحتیسرقت می شوند و فرد حتی روحش هم خبردار نمی شود.

دنیای مجازی، قفل های مجازی هم می طلبد. در این مطلب راهکارهای ساده ای به شما میآموزیم تا از همه وسایل الکترونیک همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر خود بهدرستی محافظت کنید تا اطلاعات و داده های شخصی شما به سرقت نروند.

قرار دادن Google Alert در نام خود

این کار کمتر از یک دقیقه زمان می برد و برای انجام آن به نشانی انترنتی
http://www.google.com/alerts بروید و نام و مدل هایمختلف نام خود را داخل گیومه بنویسید. همین.

فعال کردن تایید دومرحله‌ایدر جی‌میل

با انجام چند مرحله ساده می توانید امنیت جی‌میل خود را تضمین کنید. به این ترتیب،هنگامی که بخواهید از وسیله دیگری به جی‌میل خود متصل شوید، باید رمز تایید راداشته باشید. این کار باعث کوتاه شدن دست سواستفاده کننده ها می شود. به این مفهومکه، اگر حتی به طور اتفاقی کسی به رمز عبور جی‌میل شما دسترسی پیدا کرد، باز همنمی تواند از کامپیوتر دیگری وارد اکانت شما بشود. میلیون ها کاربر در سراسر جهاناز این ابزار استفاده می کنند. شما نیز به آنها ملحق شوید.

پس از استفاده از حسابهای کاربری خود حتما از آنها را خارج شوید

این کار نه تنها باعث می شود تا ردپای وب‌گردی شما در اینترنت کمرنگ شود، بلکه اگرپس از شما فرد دیگری پشت سیستم بنشیند نمی تواند از روی کنجکاوی، اطلاعات شخصیاکانت شما را نگاه و بررسی کند. اگر از کامپیوتر شخص دیگر یا کافی نت ها استفادهمی کنید که بیرون آمدن از حساب کاربری یکی از فعل های بسیار واجب برای انجام است.گاهی برخی از کاربران این مساله را فراموش می کنند و بعدها مشکلات بزرگی برای آنهابه وجود می آید.

نشانی ایمیل، شمارهموبایل یا کدپستی خود را به هرکسی ندهید

بدون شک هیچ کاربری اینگونه اطلاعات شخصی خود را به افراد غریبه نمی دهد. اما هنگامیکه در یک فروشگاه بسیار معتبر هستید و مسوول فروش آنجا که یونیفورم پوشیده و بسیارشیک است از شما چنین تقاضایی می کند، نمی توانید به او شک کنید و با کمال میل،شماره موبایل یا نشانی ایمیل خود را به او تقدیم می کنید. شرکت ها، فروشگاه ها،آرایشگاه ها و ... این اطلاعات را برای تکمیل پروفایل مشتری های خود طلب می کنند.اما شما می توانید از ارایه آنها خودداری کنید.

رمزگذاری کامپیوتر

اینکراپت کردن کامپیوتر یا رمزگذاری آن به این مفهوم است که اگر فردی غیر از خودشما بخواهد به هارددرایو شما دسترسی داشته باشد، باید رمز عبور داشته باشد. درسیستم های مک، کاربر باید به قسمت تنظیمات برود و گزینه
Security and Privacy (امنیت و حفظ حریم شخصی) را انتخاب کند. سپس به قسمت FileVault (سیستم رمزگذاری در مک) برود و گزینه Turn on FileVault را انتخاب کند. به این ترتیب سیستم رمزگذاری هارددرایو در مک فعالمی شود. کاربران دیگر سیستم‌عامل ها باید از Bitlocker استفاده کنند.

تنظیمات فیس‌بوک را به«فقط دوستان» تغییر دهید

کاربران فیس‌بوک باید تنظیمات اکانت خود را به «فقط دوستان» تغییر دهند. این گزینهدر حالت پیش‌فرض روی بازدید عموم تنظیم شده است. حتی برای امنیت بیشتر می توانیداز طریق گزینه
Custom آن را کاملا شخصی سازیکنید و تحت کنترل خود در بیاورید.

به طور مرتب تاریخچه جست‌وجوهاو کوکی‌های خود را چک کنید

اگر فراموش می کنید یا چندان مایل به این کار نیستید، حداقل تنظیمات مرورگر را طوریتغییر دهید که در فاصله های زمانی کوتاه، همه تاریخچه و کوکی ها را به طوراتوماتیک پاک کند. برای این منظور باید به قسمت
Options بروید و privacy را انتخاب کنید. درپنجره ای که باز می شود، گزینه never remember your history (هرگز تاریخچه را ذخیره نکن) را فعال کنید. این کار باعث می شوداثری از فعالیت های آنلاین شما باقی نماند و کمتر مورد ردیابی هکرها قرار خواهیدگرفت. افزونه هایی همچون TACO نیز می تواند فعالیت هایآنلاین شما را تا حد امکان مخفی کند.

از IP Masker استفاده کنید

برای مخفی کردن ردپای خود در اینترنت می توانید از
Tor یا ازگزینه های مبتنی بر مرورگر همچون HideMyAss.comاستفاده کنید.
bartarinha.ir/
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
Power7 و Nehalem-EX جدال دو غول معماری کامپیوتر در عرصه پردازنده‌های سرور

Power7 و Nehalem-EX جدال دو غول معماری کامپیوتر در عرصه پردازنده‌های سرور

  • Power7 و Nehalem-EX جدال دو غول معماری کامپیوتر در عرصه پردازنده‌های سرور
  • الف) نگاهی اجمالی بر این دو پردازنده:
  • ب) واحد‌های محاسباتی و توان عملیاتی این پردازنده‌ها
  • ج) ارتباط با سایر اجزا
  • د) نگاهی به برد و دیگر جزئیات
  • هـ)سخن پایانی


اشاره:
ما در این مقاله قصد داریم با توجه به تقارن ارائه دو پردازنده قدرتمند یکی از نسل گذشته یعنی CISC و دیگری از نسل جوان و پیشتاز RISC نگاهی دقیق‌تر بر جزئیات این پردازنده‌ها بی اندازیم و دورنمایی از آینده دنیای HPC و ابر کامپیوتر‌های این عرصه را برای شما به نمایش در‌آوریم. و در پایان نیز به مقایسه اجمالی کارایی و توان عملیاتی این پردازنده‌ها بپردازیم.
مقدمه:
زمان موعود بعد از مدتها فرا رسید و IBM تصمیم به ارائه نسل جدید پردازنده‌های خوش آوازه Power گرفته، اهمیت این موضوع تا جایی است که اگر خاطرتان باشد ارائه نسل قبلی این خانواده یعنی Power6 منجر به تولید یکی از قدرتمندترین ابر کامپیوترهای کمپانی IBM یعنی Blue Gene شد که بعد از گذشت بیش از 4 سال همچنان جزء 10 ابر کامپیوتر برتر دنیا در سایت Top500 می‌باشد.
در سوی دیگر اینتل نیز با اتکا به معماری کارآمد و منعطف خود یعنی Nehalem این بار نیز قصد دارد با یک بروز رسانی جامع بر روی این معماری توانایی‌های قابل توجهی را به آن اضافه کند به همین دلیل نام Nehalem-EX را برای آن در نظر گرفته است.
در مورد پردازنده‌های جدید اینتل باید گفت که در این بروزرسانی این هدف را دنبال می‌کرده که در تمامی رده‌های پردازندهdesktop,workstation , server خود نوآوری و تغییر داشته باشد.
در مورد پردازنده‌های Xeon-DP که البته در این مقایسه مورد بحث قرار نمی‌گیرند به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که سری از پردازنده‌ها در قالب سری intel Xeon 56xx قرار می‌گیرند که به سبب بهره بردن از تکنولوژی ساخت 45nm دارای فرکانس کاری بالاتر و همچنین حافظه نهان سطح 3 بزرگتری نسبت به مدلهای قدیمیتر خود هستند.
اما بحث اصلی ما در مورد سری جدید پردازنده‌های xeon-MP است که جز معماری چند پردازنده (بیش از 2 پردازنده) روی یک برد به حساب می‌آیند.

الف) نگاهی اجمالی بر این دو پردازنده:
از نظر ظاهری باید گفت که این پردازنده‌ها نخستین پردازنده‌های 8 هسته‌ای این کمپانی هستند که به صورت یکپارچه بر روی یک die پیاده سازی می‌شوند. و از همان سوکت LGA 1567 مخصوص پردازنده‌های سرور پشتیبانی می‌کند. همانطور که در شکل هم می‌بینید در این پردازنده‌ها تعداد واحد‌های QPI که همان درگاه ارتباطی معروف Nehalem در ارتباط با واحد‌های I/O وPCIe است به چهار درگاه افزایش یافته که هر یک با فرکانس 6.4GTps کار می‌کنند. در مورد نحوه ارتباط با حافظه اصلی نیز باید گفت که در این پدازنده یک واحد کنترلر حافظه چهار کاناله با توانایی پشتیبانی از حافظه‌های DDR3 دارد. در این پردازنده‌ها به طور متوسط 2.3 میلیارد ترانزیستور استفاده شده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
همچنین به دلیل استفاده از تنکولوژی ساخت 32nm میزان حافظه سطح 3 به 24MB افزایش یافته اما همچنان از همان تکنولوژی SDRAM که برای هر سلول (یک بیت) به 6 ترانزیستور نیاز دارد استفاده می‌کن. نکته قابل توجه حفظ توان مصرفی به میزان 90/105/130w است که در نوع خود یک رکورد خوب به حساب می‌آید.

همانطور که IBM در سال 2006 اعلام کرده بود، سال جاری میلادی سال ارائه هفتمین نسل از پردازنده‌های مبتنی بر معماریRISC خود را که جزء موفق‌ترین معماری‌های ارائه شده از سوی این کمپانی به شمار می‌رود را ارائه کند. طبق گفته IBMهمانطور که ارائه Power6 منجر به ارائه ابر کامپیوتر Blue Gene/P شد ارائه Power7 مقدمات تولید نسل جدید ابر کامپیوترهایBlue Gene/Q خواهد شد.
این پردازنده که در ابتدا با تکنولوژی 45nm ارائه می‌شود از تکنیک SOI در فرآیند ساخت ترانزیستورهای آن بهره می‌برد (IBMعلاقه خاصی به ابن تکنولوژی دارد و از پیشگامان این عرصه نیز به حساب می‌آید!) برای پیاده‌سازی 8 هسته محاسباتی روی یک die یکپارچه از یک die بسیار بزرگ با مساحت 567mm[SUP]2[/SUP] استفاده شده.
همانطور که می‌دانید IBM همواره در تولید خود از فرکانس‌های بالایی استفاده می‌کرد به طوری که فرکانس کاری power64.5GHz بود این سری از پردازنده‌های IBm نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از فرکانسی بین 3.0-4.14GHZ برخوردارند.

ب) واحد‌های محاسباتی و توان عملیاتی این پردازنده‌ها
با اینکه هر دو سری پردازنده‌های اینتل و IBM به 8 هسته محاسباتی مجهز هستند اما تفاوت فاحشی بین کارآیی این دو پردازنده دیده می‌شود علت هم آن است که هر هسته پردازنده Power7 توانایی اجرای 4Thread (البته در نسخه Alx 6.1) را به صورت همزمان دارد که در مجوع به اجرای همروند 32thread در هر کلاک می‌شود و این در حالی است که پردازنده‌های اینتل در هر کلاک تنها 16thread را به صورت موازی اجرا می‌کنند که سهم هر پردازنده 2thread است.

همچنین در Power7 ما شاهد یک نوآوری دیگر نیز هستیم و آن استفاده از سلول‌های حافظه با تکنولوژی eDRAM است که نسبت به تکنولوژی پیشین که SDRAM (6 ترانزیستور) با شد از تعداد ترانزیستورهای کمتری استفاده کند و در عین حال باعث کاهش سرعت این واحد حافظه بسیار سریع نشود. همین موضوع باعث شده که Power7 با وجود داشتن حافظه بزرگتر سطح 3 36MB، در مقایسه با Intel Xeon 75xx از تعداد ترانزیستورهای بسیار کمتری (1.2 میلیارد در مقابل 2.3 میلیارد) استفاده کند.

در مرود واحد منطق و محاسبات نیز باید گفت که IBM Power7 شامل:

- 2 واحد محاسبات Fixed point یا ممیز ثابت

- 2 واحد load و Store

- 4 واحد ممیز شناور با دقت مضاعف یا Double precision

- 1 واحد محاسباتی برداری (vector) یا VSX

- 1 واحد محاسباتی ممیز شناور دهدهی یا decimal

- 1 واحد محاسبه مقصد پرش (branch)

- 1 واحد محاسبه Register Condition

که در مجموع شامل 12 واحد محاسبه است.

همچنین این پردازنده به 32KB حافظه نهان سطح یک و 256KB حافظه نهان سطح دو برای هر هسته (همانند پردازنده‌های اینتل) و 32MB حافظه نهان سطح 3 که بین هر 8 هسته مشترک است.

با تمامی این توضیحات IBM Power7 توانسته به توان محاسباتی فوق‌العاده 33.12GFlops برای هرهسته و در مجموع 264.96GFlops دست یافته است این در حالی است اینتل 75xx به توان عملیاتی به اندازه نیمی این پردازنده نیز دست نیافته البته باید مسئله قیمت و تعداد پردازنده‌هایی که روی یک برد جای می‌گیرند را نیز مد نظر قرار دهیم که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.


ج) ارتباط با سایر اجزا
همانطور که در مباحث پیشین ذکر شد در هر دو پردازنده از کنترلر مستقر در خود پردازنده اسفاده شده با این تفاوت که در پردازنده اینتل از یک کنترلر و در Power7 از دو کنترلر استفاده شده که در نتیجه Power7 توانایی آدرس دهی دو حافظه Quad channel DDR3 را در هر کلاک دارد و در مجموع می‌تواند به پهنای باند 100 GBps دست پیدا کند این درحالی است که Beckton تنها از یک کنترلر حافظه Quad channel DDR3 بهره می‌برد.

همچنین Power7 برای ارتباط با سایر اجزا مانند واحدهای I/O و اسلاتهای PCIe از یک استاندارد اختصاصی و جدید استفاده می‌کند که پهنای باند فوق‌العاده 360 GBps (اشتباه تایپی نیست، Gigabyte است نه Gigabit) که درمقابل 4 واحد از استندارد معروف Nehalem یعنی Quick path interface که با نرخ انتقال 6.4GT/s کار می‌کند حداکثر در مجموع سرعت 100GB/s را نتیجه می‌دهد، که حداقل 3 برابر کندتر از استاندارد IBM Power است.

د) نگاهی به برد و دیگر جزئیات
در این سری IBM قصد دارد همانند اینتل پردازنده‌های 4 و 6 هسته‌ای نیز ارائه کند. همچنین این پردازنده‌ها حداکثر توانایی قرار گیری دو سوکت را بر روی هر برد دارند که در مقابل پردازنده intel 75xx تونایی قرار گیری چهار سوکت را بر روی هر برد دارد.

همانطور که در شکل نیز مشاهده می‌شود ماجولهای حافظه این بردها به صورت اسلات بر روی برد قرار می‌گیرند.
جزئیات بیشتری از پردازنده‌های Power7 از نظر اسم رمز مدلهای سطح پایین‌تر این پردازنده‌ها در دست نیست اما از آنجایی که شاید قرار دادن جدیدترین پردازنده‌های Nehalem در یک جدل برای دوستان جالب باشد. در جدول زیر جزئیات خوبی از این پردازنده‌ها جمع‌آوری شده که ملاحظه می‌فرمایید:
CodenameMarketCores
(Threads)
SocketProcessor No.Clock rateTDPInterfacesL3 cache
ChipsetMemory
BecktonMP8 (16)LGA-1567--90-130w4x QPI4x DDR324 MB
GainestownDP4 (8)LGA-1366W55803.2 GHz130 W2x QPI 6.4GT/s3x DDR3-13338 MB
X55702.93 GHz95 W
X55602.8 GHz
X55502.66 GHz
E55402.53 GHz80 W2x QPI 5.86 GT/s3x DDR3-1066
E55302.4 GHz
E55202.26 GHz
L55202.26 GHz60 W
Gulftown (32nm)Extreme
Desktop
6 (12)LGA-1366980 XE3.33 GHz130 W2x QPI3x DDR3-106612 MB
BloomfieldExtreme Desktop4 (8)LGA-13669753.33 GHz130 W1x QPI 6.4 GT/s3x DDR3-10668 MB
9653.2 GHz


هـ)سخن پایانی
با توجه به صحبتهایی که در مباحث پیشین انجام شد می‌توان گفت که Power7 در تمامی موارد از فرکانس کاری و تعدادThreadهای محاسباتی در هر کلاک گرفته تا سرعت ارتباط با حافظه و یا دستگاه‌های ورودی خروجی، به طور قابل ملاحظه‌ای کارایی بیشتری از خود نشان داده اما اینها همیشه مسائل عامل اصلی در یک خرید مناسب نیستند بلکه همواره این توان مالی است که حد و مرز بلندپروازی‌های یک طراح HPC را مشخص می‌کند. در این مورد باید گفت که قیمت هر پردازنده Power7حداقل 3 برابر یک پردازنده intel xeon 75xx است که البته باید محدودیت خرید از یکی از برندهای HP,SUN,… را نیز به آن اضافه کرد (لازم به ذکر است که بردهای IBM Power به صورت مستقل در بازار موجود نیست بلکه باید به صورت پک از vendorها تهیه شود.)
 

hiden93

عضو جدید
ال‌جی اولین مانیتور فوق عریض 4K خود را معرفی کرد

ال‌جی اولین مانیتور فوق عریض 4K خود را معرفی کرد


بخش تولید مانیتورهای ال‌جی، سال گذشته با تولید مانیتورهای فوق عریض خود با نسبت تصویر 21 به 9، استاندارد جدیدی را برای مانیتورهای عریض تعریف نمود. امروز نیز این کمپانی از مانیتور 31 اینچ 31MU95 خود پرده برداشت که اولین مانیتور فوق‌عریض این کمپانی با رزولوشن 4K‌ به شمار می‌رود.





این مانیتور نیز از نسبت تصویر 21 به 9 پیروی می‌کند و پنل نمایش مورد استفاده در آن DCI 4K IPS است که رزولوشن 4,096 در 2,160 را ارائه می‌دهد. برای مقایسه بهتر است بدانید که بسیاری از تلویزیون‌های اولترا HDTV یا اولین مانیتور اخیر ایسوس، رزولوشن 3,840 در 2,160 را با نسبت تصویر 16 به 9 در اختیار کاربران قرار می‌دهند.


کیفیت ارائه شده توسط این مانیتورها کاملا منطبق بر تصاویری است که توسط دوربین‌های Epic و Scarlet کمپانی RED ثبت شده است، همچنین مانیتور ال‌جی از دو درگاه تاندربولت با نرخ انتقال داده‌ی 20 گیگابایت برثانیه بهره می‌برند. براساس ادعای ال‌جی این مانیتور قابلیت کار روی ویدئوهایی با رزولوشن 4K را همزمان با ذخیره‌ی آن از طریق پورت‌های تاندربولت می‌دهد که این مانیتور را به گزینه ی مناسبی برای ویرایش فیلم و ویدئو تبدیل می‌کند.


این مانیتور در اندازه‌ی 29 اینچ نیز عرضه خواهد شد که هر دو نسخه قابلیت نمایش 99 درصد از طیف رنگ sRGB را دارند، ضمنا این مانیتورها به همراه نرم‌افزار کالیبره سازی LG True Color عرضه خواهند شد.


هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول ارائه نشده است، اما شاید خالی از لطف نباشید تا بدانید کمپانی دل اخیرا مانیتوری 32 اینچ را با رزولوشن 4K تولید کرده است که قیمت آن برابر با 3,299 دلار تعیین شده است. مطمئنا تمامی مدل‌های فوق عریض ال‌جی را در نمایشگاه CES 2014 مشاهده خواهیم کرد.
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیا گوگل کروم از شما جاسوسی می کند؟

آیا گوگل کروم از شما جاسوسی می کند؟








کارشناسان امنیت رایانه کشف کرده اند هکرها می توانند از نرم افزار و ظرفیت تشخیص صدای مرورگر گوگل کروم برای حمله به حریم شخصی کاربران استفاده کنند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: این متخصصان می گویند اگرچه این امر را سپتامبر گذشته به شرکت گوگل اطلاع داده اند اما این شرکت هنوز این مشکل را برطرف نکرده است.
کارشناسان می گویند پس از اعلام مشکل، گوگل به آنها اعلام کرده است مهندسان شان در حال حل مشکل هستند و طی دو هفته از گزارش این مشکل، یک بخش برای حل این مساله آماده شده، اما تا به امروز حل مساله اجرایی نشده است.
بیشتر وب سایت‌های نرم افزارهای تشخیص صدا، از سرورهای امن HTTPS نیز استفاده می کنند یعنی گوگل کروم نیازی ندارد تا هر بار برای اجرای نرم افزار حساس به صدا از کاربر اینترنت اجازه بگیرد.
در حالی که این امر به کاربران اینترنت کمک می کند با سایت هایی که از تشخیص صدا استفاده می کنند آسان تر ارتباط برقرار کنند، اما این امر در این نمونه به آن معناست که این پتانسیل برای مجرمان اینترنتی نیز وجود دارد تا به اطلاعات مورد نیاز برای حمله به حریم شخصی افراد دست یابند.
این برنامه نویسان هشدار می‌دهند که اگرچه گفته می‌شود HTTPS یک سرور امن است اما یک برنامه نویس خرابکار و هکر می تواند با طراحی یک پنجره پاپ آپ امکان شنود مکالمات یافته و حتی مکالمات کاربران گوگل کروم را ضبط کنند. این کار برای هکرها حتی پس از آنکه یک وب سایت تشخیص صدای خاص بسته شده باشد امکان پذیر خواهد بود.
اگرچه این خطر شناسایی شده است اما هیچ کس نمی داند یک هکر چقدر می تواند از این نقص سوء استفاده کرده و چه میزان می تواند شنود کند چرا که افراد کمی با مرورگرهای اینترنتی خود صحبت می کنند مگر آنکه عمدا از وب سایت های تشخیص صدا استفاده کند.
این در حالی است که خطر شنود از گفتگوهای کاربران چت ویدیویی و بازیهای آن لاین نیز وجود دارد.
کارشناسان می گویند افرادی که در مورد ناامنی این مرورگر نگرانند می توانند به جای استفاده از نسخه HTTPS، از نسخه HTTP یک وب سایت که از تشخیص صدا استفاده می کند بهره مند شوند.
این در حالی است که کارشناسان می گویند کاربران هر بار که می خواهند از این ویژگی تشخیص صدا استفاده کنند باید شاهد کسب اجازه باشند.


منبع: ایتنا
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نسخه جعلی Whatsapp

نسخه جعلی Whatsapp


مجرمان اینترنتی با استفاده از محبوبیت نرم افزار whatsapp بین کاربران، اقدام به تولید و انتشار نسخه‌ جعلی از این نرم افزار کردند. با توجه به گزارش کارشناسان حوزه نرم افزار های مخرب در آزمایشگاه کسپراسکی این نسخه جعلی را تروجان تشخیص دادند و هدف سازندگان این نسخه جعلی دسترسی به حساب‌های بانکی و سایر اطلاعات حساس کاربران بیان شده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با بیان مطلب فوق گفت: این نسخه جعلی برای PC و سیستم عامل windows می‌باشد در حالی که در سایت رسمی این کمپانی به آدرس whatsapp.com نسخه‌ای از این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز ارائه نشده است. و فقط برای نسخه‌ ،iPhone،Nokia S40،Symbian،Windows Phoneو BlackBerry تولید شده است .
از این رو پلیس فتا به همه کاربران عزیز توصیه می‌کند نرم افزارهای مورد نظر خود را از سایت‌های رسمی و یا وب‌سایت‌های مورد تأیید خریداری و یا دانلود نمایند. در پرونده‌های جرایم سایبری متاسفانه افرادی هستند که فریب این کلاهبرداران را خورده و با دانلود نرم افزار از سایت‌های نامعتبر سیستم خود را آلوده کرده‌اند و هکرها توانسته‌اند اطلاعات حساس بانکی آنها را اعم از رمز دوم ، CVV2 و ... را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری مالی از این افراد نمایند.
در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدارهای پلیس را جدی بگیرید.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قبل از اينکه ايميل شما هک شود، چه کاری بايد انجام دهيد

قبل از اينکه ايميل شما هک شود، چه کاری بايد انجام دهيد

- عدم استفاده از کلمه‌های عبور يکتا برای وب‌سايت‌های مهم
مانند سايت بانکی و ايميل خود با اين کار در صورت افشا کلمه عبور يکی از حساب‌های کاربری، امکان دسترسی به تمام حساب‌های کاربری مهم شما وجود ندارد، در عين حال بايد کلمه های عبور قوی انتخاب کنيد.

2- امن نگه داشتن کلمه عبور و نام کاربری
هر زمان از شما کلمه عبور و نام کاربری خواسته شد، حتما قبل از ارائه آنها فکر کنيد. هرگز اين اطلاعات را در پاسخ به ايميلی ارائه نکنيد.
اگر به نظر میرسد ايميل از بانکی که در آن حساب داريد ارسال شده است، حتما به جای کليک بر روی لينک يا تماس با شماره تلفن ارسال شده، به وب سايت بانک مراجعه کرده و از آن طريق اقدام نماييد.

3- روی لينک‌های داخل ايميل کليک نکنيد و ضميمه‌های ايميل را باز نکنيد.
مگر اينکه ارسال کننده آن را بشناسيد و همچنين بدانيد که آن لينک‌ها و ضميمه‌ها چه هستند. کليک بر روی لينک‌ها يا ضميمه نامه‌ها ممکن است منجر به نصب برنامه‌های مخرب بر روی رايانه شما گردد.
همچنين شما هم لينک‌های تصادفی را برای دوستانتان ارسال نکنيد.

4- نرم افزارهای رايگان را فقط از سايت هايی که می‌شناسيد و مورد اعتماد است دانلود کنيد.
اگر نمیدانيد سايتی مطمئن است يا نه، حتما قبل از دانلود نرم افزار از آن سايت، از مورد اطمينان بودن آن سايت مطمئن شويد.
فراموش نکنيد که برخی از بازی‌ها، برنامه‌های به اشتراک گذاری فايل و برخی نوار ابزارهای رايگان حاوی برنامه‌های مخرب هستند.

5- با رايانه های عمومی مانند رايانه‌های شخصی برخورد نکنيد
اگر از طريق رايانه‌های عمومی به ايميل يا ساير حساب های کاربری خود دسترسی میيابيد، کلمه عبور خود را در مرورگرهای وب ذخيره نکنيد و حتماً مطمئن شويد که در انتهای کار از حساب کاربری خود خارج شده‌ايد .
همچنين در هنگام استفاده از شبکه های wi-fi عمومی هم بايد مواظب باشيد .
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایمیل خود را به راحتی در هر سایتی برای عضویت ثبت نکنید

ایمیل خود را به راحتی در هر سایتی برای عضویت ثبت نکنید

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص ارائه ایمیل و مشخصات فردی به سایت‌ها یا گروه‌های اینترنتی توضیحاتی ارائه و به مردم هشدار داد.
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص ارائه ایمیل و مشخصات فردی به سایت‌ها یا گروهای اینترنتی مطالبی به شهروندان ارائه و بیان داشت: سایت‌ها یا گروه‌های اینترنتی وجود دارند که عضویت در آنها منوط به دادن آدرس ایمیل و مشخصات فردی می‌باشد لذا همیشه این سایت‌ها در نگهداری و حفظ اطلاعات و آدرس ایمیل، مورد اعتماد نبوده و اطلاعات را در اختیار دیگر افراد و یا شرکت‌ها قرار می‌دهند، چه بسا فروشگاه‌ها یا کلاهبرداران اینترنتی ایمیل‌های ثبت شده این سایت‌ها را خریداری یا به طریقی بدست آورند و در جهت اهداف خود مورد سوءاستفاده قرار دهند.
وی افزود: در بعضی از مواقع پس از اینکه عضویت خود را ثبت می‌کنید ایمیل‌های زیادی با عنوان‌های مختلف برای شما ارسال می‌گردد این ایمیل‌ها ممکن است تبلیغاتی، خبری، برای فروش کالایی و یا از سوی فردی کلاهبردار برای رسیدن به هدف خاصی ارسال گردند.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: فایل‌های پیوست شده به ایمیل‌های ناشناس می‌تواند حاوی یک بدافزار باشد که باعث بروز مشکلاتی از جمله ارسال اطلاعات بانکی و تصاویر خصوصی، تخریب اطلاعات و یا تغییر در ان در سیستم شما شود. لازم به توضیح است بیشتر این ایمیل‌ها با موضوعاتی فریبنده برای اشخاص ارسال می‌گردد.
رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: آدرس ایمیل خود را به راحتی در هر سایتی برای عضویت ثبت نکنید؛ همچنین برروی هر لینکی که برای شما ارسال می‌شود و منبع آن را نمی‌دانید کلیک نکنید و موارد مشکوک را به شماره 2182429 پلیس فتای استان کرمانشاه گزارش نمایید.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
فیس بوک هک شد

فیس بوک هک شد

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سایت خبر گذاری راشاتودی (rt) نوشت: ارتش الکترونیک سوریه (گروهی از هکرهای طرفدار بشار اسد) دامین سایت فیس بوک را هک کردند.




















در ادامه این گزارش آمده است: ارتش الکترونیک سوریه ادعا کرده بودند که قادر بودند سرورهای فیس بوک را هم تغییر دهند، اما به خاطر این که این کار زمان زیادی می گرفت، از این کار منصرف شدند.

در پایان این گزارش آمده است: درماه اگوست ۲۰۱۳ که آمریکا از شورشیان سوریه حمایت کرد و گفت باید اسد از قدرت برکنار شود، این ارتش بعضی از سایت های خبری که تصور می کرد نسبت به اسد رویکردی خصمانه دارند مانند هافینگتون پست و نیویورک تایمز را هک کرد.

منبع:جام
 

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
انگشتری که جایگزین خط بریل می‌شود

انگشتری که جایگزین خط بریل می‌شود

به گزارش افکارنیوز، این دستگاه به شکل یک انگشتر در انگشت قرار می گیرد و با ردیابی جهت انگشت کاربر می تواند متونی را که فرد به آن اشاره می کند بخواند.

نمونه اولیه این دستگاه که FingerReader (انگشت خوان) نام دارد می تواند جایگزین نرم افزارهای شنیداری- دیداری شود که اغلب غیر دقیق و محدود هستند.



این ابزار که توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه فناوری ماساچوست MIT ساخته شده به کاربر امکان می دهد تا خط متن را با انگشت اسکن کرده و بازخورد صوتی کلمات آن را دریافت کند.

این انگشتر همچنین بازخورد حرکتی را به شکل لرزش بسیار کوچکی ارائه می کند تا مطمئن شود کاربر از متن منحرف نشده باشد.

این ابزار در مرحله ساخت است و تصاویر ویدیویی منتشر شده از آن نشان می دهد که هنوز باید منتظر پیشرفت های لازم در آن باشیم.

به عنوان مثال در نمونه اولیه سرعت بسیار کندتر از میزان لازم است و جک هدفون نیز وجود ندارد.

در نهایت انگشت خوان جایگزین خط بریل خواهد شد که در حال حاضر به خاطر افزایش استفاده از نرم افزارهای دیداری شنیداری ، کمتر آموزش داده می شود.

علاوه بر کمک به افراد کم بینا و نابینا، این ابزار جدید می تواند به عنوان یک ابزار ترجمه به کار گرفته شود که به دانشجویان کمک کند بهتر زبان خارجی را بیاموزند و ارتباط برقرار کنند.
 

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
معرفی برترین آنتی ویروسهای سال 2013 از سوی AV-Test

معرفی برترین آنتی ویروسهای سال 2013 از سوی AV-Test

معرفی برترین آنتی ویروسهای سال 2013 از سوی AV-Test
لابراتوار AV-Test که یکی از معروفترین و معتبرترین آزمایشگاه های آزمون و تست نرم افزارهای امنیتی است، هر ساله اقدام به انتشار گزارش نهایی خود از وضعیت شرکتها و محصولات امنیتی آنها در پایان آن سال میکند.
لابراتوار AV-Test که یکی از معروفترین و معتبرترین آزمایشگاه های آزمون و تست نرم افزارهای امنیتی است، هر ساله اقدام به انتشار گزارش نهایی خود از وضعیت شرکتها و محصولات امنیتی آنها در پایان آن سال میکند. اخیرا این لابراتوار گزارش نهایی خود برای سال 2013 را منتشر کرده است.
به گزارش «تابناک» اخیرا لابراتوار AV-Test برترین آنتی ویروسها و نرم افزارهای امنیتی برای سال گذشته میلادی یعنی 2013 را معرفی کرده است. جوایز این لابراتوار در بخش محصولات برای کاربران خانگی و شرکتها تحت سیستم عامل ویندوز در دو بخش صیانت و محافظت (Protection) و عملکرد (Performance) تدوین و تخصیص داده شده است.
همچنین در سال جاری این لابراتوار برای اولین بار اقدام به معرفی برترین محصول امنیت سال 2013 برای سیستم عامل اندروید نیز کرده است. این جوایز بر اساس آزمونهای انجام شده بر روی محصولات امنیتی شرکتها در حوزه های مختلف طی سال 2013 تخصیص داده شده است.
در بخش بهترین صیانت و محافظت در سال 2013 جوایز این لابراتوار بر اساس ارائه بهترین متد و روش در راه مقابله با بدافزارها در سال 2013 بر روی سیستم عامل ویندوز و اندروید اهدا شده است. این بخش بر اساس ارزیابی محصولات بر اساس عملکرد آنها در برابر بدافزارهای شناخته شده و همچنین بدافزارهای به اصطلاحzero-day که بر روی وب و فضا سایبری منتشر میشوند تطبیق داده شده است.
در این بخش نرم افزار امنیتی Bitdefrnder Internet Security به عنوان برترین نرم افزار امنیتی برای کاربران خانگی تحت سیستم عامل ویندوز، نرم افزار امنیتی F-Secure Client Security به عنوان برترین محصول سال برای شرکتها تحت سیستم عامل ویندوز و محصول Antiy AVL به عنوان برترین محصول امنیتی سال برای سیستم عامل اندروید شناسایی شده اند:
همچنین در بخش بهترین عملکرد که مربوط به ارزیابی محصولات در خصوص تاثیر آنها بر عملکرد کلی سیستم بعد از نصب آنها است نیز در سال جاری بهترین نرم افزار امنیتی مشخص شده است. این بخش شامل آزمون وضعیت سیستم در خصوص اقداماتی نظیر اجرای نرم افزارها، دانلود از اینترنت و سرعت بارگذاری وب سایتها و همچنین کپی فایلها بعد از نصب نرم افزار امنیتی است.
در این بخش همچنین نرم افزار Bitdefender Internet Security در بخش کاربران خانگی تحت سیستم عامل ویندوز و Symantec Endpoint Protection در بخش شرکتها و تحت سیستم عامل ویندوز برترین نرم افزارهای امنیتی سال 2013 شناخته شده اند:
به شکل کلی وضعیت نرم افزارهای امنیتی و رده بندی آنها طی سال 2013 از دید این لابراتوار و بر اساس آزمونها صورت گرفته از سو آن به شرح زیر است:
میانگین وضعیت حفاظتی نرم افزارها در سال 2013 برای کاربران خانگی:
میانگین وضعیت حفاظتی نرم افزارها در سال 2013 برای شرکتها:
میانگین وضعیت حفاظتی نرم افزارها در سال 2013 برای موبایل (سیستم عامل اندروید):
میانگین امتیازی نرم افزارها در بخش عملکرد برای کاربران خانگی:
میانگین امتیازی نرم افزارها در بخش عملکرد برای شرکتها:
گفتنی است که لابراتوار AV-Test یکی از چندین موسسه و آزمایشگاهی است که مشغول به بررسی عملکرد و وضعیت سیستمها و نرم افزارهای امنیتی در سراسر جهان میکند. در کنار این موسسه موسسات دیگری نظیر AV Comparative نیز حضور دارند که به روشهای خاص خود اقدام به آزمون نرم افزارها و اهدای جوایز به آنها میکنند.

منبع :
http://www.ghatreh.com/news/nn18742951/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%88%DB%8C
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
چگونه به تاریخ نصب ویندوز پی ببریم؟!

چگونه به تاریخ نصب ویندوز پی ببریم؟!

فارنت: ممکن است تا کنون این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تاریخ نصب ویندوز شما چه زمانی بوده است؟ در این مطلب کوتاه قصد داریم تا با روشی آسان، نحوه آگاهی از تاریخ نصب ویندوز را آموزش دهیم.



ویندوز ابزار مناسبی را برای دستیابی به اطلاعاتی سیستمی و تاریخ نصب ویندوز، تعبیه کرده است. برای این کار منوی استارت را باز کرده و در قسمت Run سه حرف cmd را تایپ کنید (فشردن کلید پنجره ویندوز و حرف R نیز پنجره Run را باز می‌کند.)

بعد از تایپ cmd و فشردن اینتر در پنجره باز شده کلمه systeminfo.exe را تایپ نمایید.



جمع آوری اطلاعات حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه زمان می‌برد. پس از اینکه اطلاعات جمع آوری شده نمایش داده شدند، کافیست به دنبال تاریخ نصب ویندوز و یا کلمه Original Install Date بگردید. تاریخ نصب ویندوز شما در جلوی عبارت فوق نوشته شده است!

برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دنیای فناوری اطلاعات: به کمک لیستی از جستجو هایی که افراد در سایت گوگل کرده اند می توان به دیگر ابعاد این سایت پی برد . با ما همراه باشید تا این لیست را با هم بررسی کنیم.

ماشین حساب

شما می توانید فقط با وارد کردن عبارت محاسباتی ، همان گونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، به کمک سایت گوگل نتیجه ی آن محاسبات را مشاهده کنید . بنابر این اگر در جایی دسترسی به ماشین حساب نداشتید فقط کافیست تا از سایت گوگل کمک بگیرید . این ماشین حساب جامع و کامل بوده و شما می توانید اکثر عملیات محاسباتی را به کمک آن انجام دهید .




تبدیل واحد ها

گوگل همچنین می تواند عمل تبدیل واحد ها را انجام دهد . فقط باید طبق الگوی زیر واحد ها را در کادر مربوط تایپ کنید : X Unit to Unit مثلا طبق عکس زیر عبارت ۴۰ Degrees f to c گوگل نتیجه ی این عبارت که تبدیل ۴۰ درجه ی فارنهایت به سانتی گراد است را به شما می دهد . در این حالت هم امکان انتخاب انواع واحد ها وجود دارد .

نکته ی جالبی که وجود دارد و در تصویر زیر هم نمونه ای از آن را مشاهده می کنید امکان همزمان انجام تبدیل واحد و عملیات محاسباتی در گوگل است .




تبدیل واحد های پولی

شما به کمک این ویژگی سایت گوگل می توانید نرخ پول های هر کشور با واحد پولی یک کشور دیگر مقایسه کرده و بدست آورید .در تصویر زیر واحد پولی دلار آمریکا با کانادا مقایسه شده است . مطابق الگوی زیر شما می توانید دیگر واحد ها را با هم مقایسه کنید .





IP Addres شما

اگر شما عبارت What is my ip را در کادر مربوط تایپ کنید سایت گوگل آی پی شما را خواهد گفت .




وضعیت آب و هوا

برای مشاهده ی وضعیت جوی یک منطقه ی خاص کافیست تا عبارت weather و بعد از آن نام آن منطقه را تایپ کنید . مثلا در تصویر زیر عبارت weather new york تایپ شده است و نتیجه ی جستجو شده آب و هوای نیو یورک را نمایش می دهد . اگر شما بعد از کلمه ی weather هیچ عبارت دیگری تایپ نکنید ، گوگل وضعیت آب و هوای مکان فعلی شما را به شما خواهد گفت .





زمان طلوع و غروب آفتاب

به کمک تایپ عبارت Sunrise/Sunset و بعد نام مکان مورد نظر ، گوگل زمان طلوع و غروب آفتاب را در اختیار شما قرار خواهد داد .





زمان

برای اینکه زمان را در یک نقطه ی خاص از دنیا بدانید می توانید به کمک سایت گوگل و با تایپ عبارت time و بعد نوشتن نام مکان مورد نظر به نتیجه برسید . مثلا در تصویر زیر زمان شهر پاریس مورد جستجو قرار گرفته است . مثل دیگر قسمت ها اگر فقط کلمه ی time را وارد کنید ، زمان برای مکان فعلی شما مشخص خواهد شد .





پیگیری مرسوله ارسالی

در ادامه ی این لیست امکان Package tracking قرار دارد که به کمک آن می توانید یک بسته را رد یابی و دنبال کنید . برای این کار کافی است تا UPS یا USPS را وارد کرده و یا اینکه مستقیما شماره ی پیگیری بسته ی خود را وارد کنید تا گوگل شما را به صفحه ی آن بسته لینک کند .





دیکشنری

امکان دیگری که اکثرا هم با آن آشنایی دارید دیکشنری گوگل است . شما برای استفاده از این امکان باید طبق الگوی زیر Define سپس کلمه ی مورد نظر را تایپ کرده تا خروجی را به شما بدهد . همچنین برای شنیدن تلفظ آن کلمه شما می توانید روی علامت بلند گو کلیک کنید .

علاوه بر اینها می توانید به کمک سایت گوگل پرواز های فرودگاه ها را پیگیری کنید .برای این کار نام شرکت هواپیمایی و شماره ی پرواز را وارد کنید تا اطلاعات کامل آن پرواز در اختیار شما قرار گیرد .



اطلاعات پرواز

یک امکان دیگر نیز در زمینه ی اطلاعات پروازی در سایت گوگل قرار دارد که اطلاعات پرواز های موجود را برای یک مبدا و مقصد مشخص را به همراه نام شرکت هواپیمایی آن و قیمت بلیط آن را به طور کامل ارائه می دهد . برای این کار باید عبارت flight from نام شهر تا شهر بعدی را تایپ کنید تا اطلاعات کامل در اختیار ما قرار گیرد .



اطلاعات شهری

امکان دیگری که گوگل دارد دادن هر گونه داده در مورد یک شهر است . مثلا با تایپ عبارت population نام شهرتان می توانید به اطلاعات آماری دقیق در مورد جمعیت شهر مورد نظر دسترسی پیدا کنید .

دادن اطلاعات انبارهای مختلف هم از دیگر ویژگی های این سایت است . گوگل اطلاعاتی راجع به موجودی انبار و قیمت کالاهای آن را در احتیار کاربرانش قرار می دهد . فقط کافیست تا نماد نام آن انبار را در کادر جستجو تایپ کنید .

گوگل هنوز هم امکانات زیاد دیگری دارد که می توان از آنها برای تسهیل در انجام کارهای خود استفاده کرد . اگر شما هم در این زمینه اطلاعاتی دارید آن را به ادامه ی مطلب ما بیافزایید .

 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
۴ مشکل جدی HTTPS و امنیت SSL در وب

۴ مشکل جدی HTTPS و امنیت SSL در وب

دنیای فناوری اطلاعات: HTTPS با استفاده از SSL یک محیط امن برای کاربر فراهم می کند بنابراین شما می دانید به یک وب سایت معتبر متصل شده اید ، ولی این یک نظریه است و در عمل SSL نوعی آشفتگی بوجود می آورد.

این مطلب به این معنی نیست که HTTPS و رمزنگاری SSL فاقد ارزش است ، زیرا آنها قطعا خیلی بهتر از اتصالات HTTP عمل می کند حتی در بدترین حالت .

تعداد گواهینامه های معتبر دیجیتال


مرورگر شما یک لیست Built-in از گواهینامه های مورد اعتماد دارد .که مرورگرها تنها به این گواهینامه ها اعتماد می کنند .

مرورگر خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید گواهی SSL آن از یک مرجع معتبر صادر شده است .

اگر گواهی برای دامنه دیگری و یا از یک مرجع نا معتبر صادر شده باشد شما یک هشدار جدی را در مرورگز خود خواهید دید.

یک مشکل اصلی که در بسیاری از مجورها وجود دارد این است که شما ممکن است یک گواهینامه SSL در دامنه خود داشته اما یک هکر می تواند با بکار بردن ترفند هایی از مجوز دامنه ی شما استفاده کند .



گواهینامه های دیجیتال همیشه معتبر نیستند

تصویب گواهی دیجیتال دلیل بر مطمئن بودن نیست.

مطالعات نشان داده است که برخی از این مصوبات هنگام صدور گواهی با کمترین تلاش و کوشش به ثبت رسیده اند . گواهی SSL برای نوع آدرس است که هرگز نباید برای برخی از کاربرد ها مانند localhost، که نشان دهنده کامپیوتر های محلی است صادر شود . در سال ۲۰۱۱ EEF بیش از ۲۰۰۰ گواهی معتبر صادر شده برای localhost پیدا کرد .

اگر این گواهی ها با بررسی صحت ان صادر شده است بسیاری از این گواهی نامه ها بدون تایید صحت درستی معتبر به شمار می اید . که در نگاه اول طبیعی به نظر می رسد اما شما بسیار متعجب خواهید شد اگر بدانید که چه اشتباهاتی از این طریق به وجود آمده است .شاید آن گواهی های غیر مجاز صادر شده سایت هایی باشد که از اطلاعات مردم سوء استفاده میکنند .



صادر کننده های گواهی دیجیتال ممکن است مجبور به صدور گواهینامه های جعلی شوند


از انجا که بسیاری مراجع صدور کواهی دیجیتال در سرتا سر جهان وجود دارد و هر کدام از انها میتوانند برای هر سایتی گواهی صادر کنند .دولت میتواند مراکز صدور گواهی را وادار به صدور کواهینامه برای سایت های مورد نظر کند .

اتفاقی که جدیدا در فرانسه افتاده است که در ان یک جستجوگر تقلبی گوگل برای google .com از سازمان گواهی دیجیتال ANNSI فرانسه مجوز گرفته است . این اجازه از طرف دولت فرانسه باعث شده هرکسی بتواند به جعل سایت گوگل پرداخته و به سوء استفاده از اطلاعات مردم بپردازد. البته ANNSI مدعی است که این گواهی فقط برای پیدا کردن متخلفین در شبکه های خصوصی است که دولت فرانسه از آن استفاده میکند . اما حتی اگر این حرف ANSSI درست باشد این کار نقض قوانین است .

Perfect Forward Secrecy همه جا استفاده نمیشود


بسیاری از سایتها از Perfect Forward Secrecy استفاده نمی کنند ، که این تکنیک رمزگذاری سخت تری روی کرک ها اعمال می کند .

بدون این تکنیک مهاجمان می توانند مقدار زیادی از داده های رمزگذاری شده را با یک کلید مخفی ضبط و رمزگشایی نمایند.و ما می دانیم که NSA و دیگر سازمانهای دولتی در سراسر جهان متقاضی دریافت این اطلاعات هستند اگر آنها موفق به کشف کلید رمزگذاری مجوز وب سایت ها شوند می توانند با استفاده از آنها به تمام اطلاعات هر کسی که به این وب سایت ها متصل شده است دسترسی پیدا کنند .



برترین ها
 

self.f_t_m990

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
شرکت مایکروسافت گزارش اطلاعات امنیتی(SIR) دوسالانه خود را منتشر کرده است که نشان دهنده این است که ویندوز ۷ و ویندوز ویستا نسبت به ویندوز اکس پی، بیشتر در معرض ابتلا به بد افزاری و ویروس ها می باشند. داده های گزارش شده احتمالا شرکت مایکروسافت را بر آن دارد تا به منظور جلوگیری از ابتلای بیشتر به ویروس، حتی کاربران خود را از ویندوز اکس پی به سمت سیستم عاملی جدید و مشکل تر بکشاند. این گزارش حاکی از این می باشد که کامپیوترهایی که دارای ویندوز اکس پی هستند، حدود ۲٫۴۲ % مبتلا به ویروس می باشند.

مایکروسافت گزارش داد ویندوز ۷ و ویستا به اندازه xp امن نیست .


این درحالیست که در صد قرار گرفتن در معرض بد افزاری و ویروس برای ویندوز های ویستا و ویندوز ۷ هر کدام به ترتیب، ۳٫۲۴% و ۲٫۵۹ % می باشد. خبر خوب برای کاربران دارنده آخرین نسخه ویندوزها، این بود که ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ هر کدام به ترتیب %۱٫۷۳ و ۰٫۰۸% خطر گرفتن ویروس دارند.

در صد قرار گرفتن در معرض بد افزاری و ویروس برای ویندوز های ویستا و ویندوز ۷ هر کدام به ترتیب، ۳٫۲۴% و ۲٫۵۹ % می باشد.

http://www.worldit.ir
 

Similar threads

بالا