اخبار کامپیوتر

Sinishia

عضو جدید
مایکروسافت رایانه لوحی جدید مخصوص ویندوز ۸ تولید می‌کند

مایکروسافت در حال کار کردن روی دستگاهی به اندازه رایانه‌های لوحی است که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ فعالیت می‌کند. به گزارش فن آوری اطلاعات ایران، روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال در گزارشی ویژه نوشته است که شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت در حال ساخت بخش سخت‌افزاری سری رایانه‌های لوحی Surface است، از جمله آنها می‌توان به یک محصول با نمایشگر ۷ اینچی اشاره کرد که احتمال می‌رود اواخر سال جاری میلادی به تولید انبوه برسد.
هفته قبل نیز شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد مایکروسافت قصد تولید مدل کوچک‌ شده رایانه لوحی Sueface را دارد، کیفیت نمایشگر را در این محصول به حداقل رسانده است و قرار است با سیستم‌عامل ویندوز به دست کاربران برسد که البته این محصول احتمالا با رایانه لوحی ۷ اینچی جدید فرق می‌کند. یکی از اشخاص نزدیک به چرخه تولید محصولات مایکروسافت توضیح داد که رایانه لوحی ۷ اینچی جزئی از استراتژی سال گذشته این شرکت محسوب نمی‌شود، اما با این وجود مدیران مایکروسافت به این نتیجه رسیده‌اند که آن‌ها باید پاسخی به بازار محبوب و روبه‌رشد رایانه‌های لوحی کوچک بدهند.این موضوع می‌تواند با تصمیم سال گذشته نوکیا مبنی بر توقف طرح تولید سری رایانه‌های لوحی در این شرکت فنلاندی در ارتباط باشد.

منبع خبر: iritn.com
 

Sinishia

عضو جدید
جی میل به وارثان می رسد



شرکت گوگل سرویسی جدید را به کاربرانش معرفی کرده که بر اساس آن کاربران می‌توانند به گوگل بگویند پس از مرگشان با اطلاعات آنها چه‌ کند؟
به گزارش سیتنا، کاربران می‌توانند از گوگل بخواهند پس از مرگشان اطلاعات آنها را به کلی از فضای وب پاک کند و یا آنها را به وارثان دیجیتالی‌ یا بستگانشان تحویل دهد.

سرویس مدیریت حساب‌های غیرفعال (Inactive Account Manager) به کاربران تمامی سرویس‌های گوگل امکان می‌دهد تا حساب‌های کاربری قابل اعتماد خود را که می‌توانند پس از غیر فعال بودن حساب کاربری فرد به مدت سه،‌6 یا 12 ماه، به اطلاعات وی دسترسی داشته باشند،‌به ترتیب اولویت انتخاب کند.

گوگل به عنوان آخرین اخطار پیش از انتظار اطلاعات کاربر مرحوم، ایمیل و پیامکی را برای وی ارسال خواهد کرد تا از مرگ وی اطمینان حاصل کند! و اگر کاربر به دلیلی به جز مرگ حسابش را به حال خود رها کرده،‌ از آن آگاه شود.

کاربران همچنین می‌توانند گزینه حذف همیشگی اطلاعاتشان را نیز انتخاب کنند.

آندرآس توئرک مدیر محصولات گوگل می‌گوید تعداد کمی از انسان‌ها هستند که دوست دارند به مرگ بیاندیشند، به ویژه به مرگ خودشان، اما داشتن برنامه برای پس از مرگ برای بازمانده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

توئرک امیدوار است این سرویس جدید بتواند به کاربران در مدیریت ثروت دیجیتالشان پس از مرگ، کمک کند، به شکلی که حریم خصوصی و امنیت اطلاعات آنها حفظ شود و زندگی بازماندگان کاربران آسانتر شود.

برای استفاده و تنظیم این سرویس کاربران باید وارد صفحه تنظیمات حساب گوگل خود شوند و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.
منبع خبر: citna.ir
 

ompr

عضو جدید
[h=1]بعد از مرگ چه اتفاقی برای اطلاعات شما در دنیای آنلاین می افتد؟[/h]تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بعد از مرگ چه اتفاقی برای اطلاعات شما در دنیای آنلاین می افتد؟ شاید هم دلتان می خواهد بعد از مدتی مراجعه نکردن به اکانت تان، از دستش خلاص شوید و اطلاعات آن برای همیشه از بین برود.
گوگل از امکان جدیدی پرده برداری کرد که Account Manager نام دارد و در بخش تنظیمات حساب کاربری گوگل شما قرار گرفته است.


در این بخش می توانید تنظیم کنید در صورتی که طی مدت زمانی مشخص به حساب گوگل تان وارد نشده اید (بین ۳ ماه تا ۱ سال) گوگل به افراد مورد اعتمادی که مشخص کرده اید اطلاع میدهد.
در این بخش می توانید تنظیم کنید که اطلاعات حساب گوگل شما شامل ایمیل ها، پلاس وان و… در اختیار فرد مورد اعتمادی قرار بگیرد و حتی می توان یک متن خودکار هم تعیین کرد که به صورت Auto Reply برای ایمیل های وارده بعد از این زمان کار خواهد کرد و می توانید از آن برای درج وصیت نامه استفاده کنید!
در پایان هم می توانید تنظیم کنید که پس طی مدت مشخصی حساب کاربری شما و اطلاعاتش برای همیشه از گوگل پاک شود.
می دانید که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند!
 

ompr

عضو جدید
[h=1]ترسناک‌ترین موتور جستجوی جهان چیست؟[/h]خالق ترسناک‌ترین موتور جستجوی جهان می‌گوید زمانی که کسی نمی‌تواند چیزی را بر روی گوگل بیابد، تصور می‌کند هیچ‌کس دیگری نیز نمی‌تواند آن موضوع را بیابد،‌اما این تصور کاملا اشتباه است.
برخلاف موتور جستجوی گوگل که در جستجوی وب‌سایت‌های مختل کل فضای اینترنت را زیر‌و‌رو می‌کند، موتور جستجوی Shodan کانال‌های پشتی اینترنت را جستجو می‌کند. این موتور چیزی شبیه به یک گوگل تاریک است که در میان سرور‌ها،‌وب‌کم‌ها،‌پرینتر‌ها،‌روترها و تمامی تجهیزاتی که به اینترنت وصل هستند و بخشی از آن را تشکیل می‌دهند، جستجو می‌کند.

این موتور جستجو اطلاعات مربوط به ۵۰۰ میلیون تجهیزات متصل به اینترنت و خدمات اینترنتی را به صورت ماهانه جستجو می‌کند. اینکه چه موضوعاتی را می‌توان با یک جستجوی ساده در Shodan یافت بسیار خیره‌کننده است، تعداد زیادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های امنیتی، ابزارهای خودکارسازی منازل مسکونی و سیستم‌های حرارتی که به اینترنت وصل هستند توسط این موتور جستجو قابل دسترسی است.
این موتور جستجو می‌تواند سیستم کنترل یک پارک آبی، پمپ بنزین، سیستم خنک کننده یک هتل و یک کوره زباله‌سوزی ر ا بیابد. محققان امنیت سایبری حتی با استفاده از این موتور توانسته‌اند سیستم‌های فرمان و کنترل نیروگاه‌های اتمی و شتابگرهای ذره‌ای را نیز بیابند.
آنچه درباره توانایی‌های جستجوی Shodan قابل توجه است،‌ و آنچه موجب ترسناک‌شدن این موتور می‌شود، این است که تعداد کمی از این سیستم‌های یافته شده از امنیت کافی برخوردارند. جستجوی ساده یک رمز عبور از پیش تعیین شده کارخانه‌ای می‌تواند تعداد بیشماری از چاپگرها، سرورها، و تجهیزات سیستم‌های کنترلی که از نام ادمین به عنوان نام کاربری و رمز ۱۲۳۴ به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند را در اختیار کاربران قرار دهد.
تاکنون متخصصان امنیت سایبری زیادی از این موتور جستجو برای نمایش دادن نقاط ضعف در اینترنت استفاده کرده‌اند.برای مثال سال گذشته دن تنتلر در کنفرانس Defcon با استفاده از این موتور جستجو توانست یک کارواش را خاموش و روشن کند و یخ یک زمین هاکی در دانمارک را با تنها یک کلیک، ذوب کند. وی همچنین نشان داد سیستم کنترل ترافیک یک شهر کاملا بر روی اینترنت قرار داشته و به راحتی می شد آن را مختل کرد. همچنین وی توانست به نیروگاه هیدروالکتریکی در فرانسه دسترسی پیدا کند که از دو توربین با قدرت تولیدی کلی ۶ مگاوات برخوردار بودند.
هریک از این موارد درصورتی که توسط فردی تبه‌کار مختل شوند، فاجعه به بار خواهد آمد! این درحالی است که بسیاری از این تجهیزات اصلا نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و تنها به صرف اینکه بتوان آنها را از راه دور کنترل کرد،‌شرکت‌ها دسترسی به آنها را برای کل جهان امکان پذیر می‌سازند.
با این‌همه نکته مثبت موتور جستجوی Shodan این است که این موتور جستجو کاربرد منفی ندارد. بدون داشتن حساب کاربری تنها می‌توان ۱۰ نتیجه جستجو را بر روی آن مشاهده کرد و با داشتن حساب کاربری تعداد نتایج جستجو به ۵۰ افزایش پیدا خواهد کرد. اگر کاربری بخواهد به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند باید دلیل این نیاز خود را برای موتور توضیح داده و مبلغی نیز پرداخت کند.
 

ompr

عضو جدید
[h=1]مردم ۲۶ کشور دنیا در مورد اینترنت می گویند[/h]تحقیقات جدید بر روی ۲۷ هزار نفر از ۲۶ کشور جهان نشان می دهد کاربران به این توصیف که اینترنت یکی از حقوق اولیه انسانی است و همه انسانها باید به شبکه مجازی اینترنت دسترسی داشته باشند اعتقاد جدی دارند.
در حال حاضر کشورهایی از قبیل فنلاند و استونی دسترسی به اینترنت را به عنوان یکی از قوانین حقوق بشر برای شهروندان خود اعلام کرده اند و سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل نیز تلاش خود را برای دسترسی جهانی به اینترنت و پهنای باند آغاز کرده اند.
رئیس اتحادیه ارتباطات بین الملل معتقد است حق برقراری ارتباط امری نیست که بتوان آن را انکار کرد و اینترنت منبعی بالقوه و قدرتمند از روشنگری است که تا به حال خلق شده است. به گفته وی دولتها باید به اینترنت به عنوان زیرساختی بنیادین احترام گذاشته و به آن توجه کنند. به گفته “هامادون توره” بشر اکنون وارد جامعه ای آگاه شده است و برای حضور در این جامعه همه باید به آن دسترسی داشته باشند.
این تحقیق که توسط موسسه GlobeScan شبکه بی بی سی انجام گرفته است دیدگاه کاربران را درباره دسترسی دولتها به برخی از بخشها و تظیمات اینترنت اعلام کرده است. به اعتقاد کاربران در کره جنوبی و نیجریه دولتها هرگز نباید به تنظیمات اینترنت دسترسی داشته باشند و یا در آن مداخله کنند با این حال اکثریت کاربران در چین و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی با این نظر مخالفت کردند.
برای مثال ۵۵ درصد از کاربران در انگلستان بر این باور بودند که در برخی موارد مداخله دولت در تنظیمهای اینترنت نیاز خواهد بود. لایحه اقتصاد دیجیتال انگلستان که در کنار وعده ارائه اینترنت پرسرعت و پهنای باند جهانی تا سال ۲۰۱۲، امکان کاهش سرعت و یا قطع اتصال به اینترنت کاربران متخلف را به شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی خواهد داد یکی از نمونه های بارز مشارکت دولت در محدود سازی دسترسی به اینترنت در کشورهای اروپایی است و فرانسه نیز دیگر کشوری است که قوانینی مشابه را وضع کرده است.
در این میان اتحادیه اروپا به تازگی مقرراتی مبنی بر آزادی اینترنت ارائه کرده که در آن تاکید شده است اقدام هر یک از اعضای این اتحادیه که بر روی استفاده از اینترنت یا دسترسی شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به اینترنت تاثیر بگذارد باید تحت حقوق اولیه و حقوق آزادیهای شهروندان صورت گیرد. به بیانی دیگر در این مقررات جدید آمده است شهروندان اتحادیه اروپا قبل از صورت گرفتن هر اقدامی که به محدودیت دسترسی آنها به شبکه اینترنت منجر شود، سزاوار برخوردی عادلانه و بیطرفانه هستند.
دیگر بخشهای این تحقیق نشان می دهد ۸۷ درصد از کاربران اینترنت معتقدند دسترسی به شبکه باید به یکی از حقوق اصلی و بنیادین تمامی انسانها در جهان تبدیل شود و ۷۰ درصد از افرادی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند معتقدند دسترسی به شبکه حق طبیعی آنها است.
به طور کلی ۷۹ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق چه به اینترنت دسترسی داشته اند یا نه با توصیف اینترنت به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشر موافقت کردند.
کشورهایی مانند مکزیک، برزیل و ترکیه نیز در میان طرفداران قدرتمند این نظر به شمار می روند. نکته جالب در اینجاست که درصد بیشتری از شهروندان کشورهایی مانند ترکیه و کره جنوبی، دارنده پرسرعت ترین دسترسی به اینترنت در جهان نسبت به کشورهای اروپایی با این نظریه موافقت کرده اند.
از دیگر جنبه های این تحقیق آشکار شدن این واقعیت بود که اینترنت به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از حیاتی ترین بخشهای زندگی بسیاری از انسانها در جهان است به طوری که سه چهارم کاربران در کشورهای ژاپن، مکزیک و روسیه اعلام کردند توانایی مقابله با این تغییر حیاتی را ندارند.
در عین حال اکثر سئوال شوندگان بر این باور بودند که دسترسی به اینترنت آزادی بیشتری به زندگی آنها بخشیده است. آزادی که بخشی دیگر از کاربران نسبت به آن احساس خطر می کنند. به بیانی دیگر خطرهایی مانند کلاهبرداری، آسانی دسترسی به مفاهیم خشونت بار و غیر اخلاقی و به خطر افتادن حریم شخصی از جمله مواردی است که نگرانی شدید برخی از کاربران حاضر در این تحقیق را برانگیخته بود.
بر اساس گزارش بی بی سی، اکثر کاربران ژاپنی، کره جنوبی و آلمان بر این باور بودند که آزادی بیان در اینترنت برای آنها ایمنی چندانی را به همراه ندارد اما کاربران کشورهایی مانند نیجریه، غنا و هند نظری متفاوت در این باره داشته و از ابراز عقیده آزادانه در شبکه مجازی منطقه خود احساس امنیت و ایمنی داشتند.
 

ompr

عضو جدید
[h=1]نسخه جدید مرورگر کروم، ۵ درصد سریع‌تر از نسخه‌های پیشین[/h]نسخه‌ای تازه از مرورگر کروم منتشر شده است که گفته می‌شود پنج درصد سریع‌تر از نسخه‌های پیشین، صفحات اینترنتی را لود می‌کند.
رقابت جدی میان مرورگرها برای ارائه نسخه‌های سریع‌تر و کاربردی‌تر وجود دارد و در همین راستا تنها یک هفته پس از آنکه نسخه بتای ۲۶ مرورگر کروم عرضه شد، از ارایه نسخه ۲۷ بتا برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس خبر داده شد. البته شاید با سرعت پایین اینترنت در کشور،‌ این مرورگر بتواند کمی مرهم سرعتتان باشد!از جمله ویژگی‌های جدید این نسخه سرعت بالا در نمایش صفحات اینترنتی است که پنج درصد افزایش یافته است. همچنین به روز رسانی‌های مهم برای توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان.
ابتدا ممکن است به نظر تفاوت عمده‌ای در نمایش صفحات دیده نشود، اما بررسی‌های دقیق لود شدن یک صفحه تصریح می‌کند که یک تغییر بزرگ قابل مشاهده است.
به گزارش دویچه وله، نسخه ۲۷ بتا در ماه می سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و کاربران به سادگی می‌توانند نسخه‌های قبلی خود را به روز کنند.
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
مایکروسافت کلید Start را به ویندوز ۸ بازمی‌گرداند.


همکاران سیستم- شنیده‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد تولید نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۸ را دارد که شامل گزینه‌ای برای بوت کردن سیستم رابط سنتی ویندوز به‌جای سیستم Metro می‌شود. لازم به ذکر است در سیستم‌عامل ویندوز ۸ که هم‌اکنون در رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار می‌گیرد ابزار Metro جایگزین Start Screen شده است.
بر اساس گزارش وب سایت pcmag، این تغییر که کاربران مجبور به آن‌ هستند در نسخه‌ جدیدی از این سیستم‌عامل با نام ویندوز ۱. ۸ که با نام Windows Blue نیز شناخته می‌شود، به دست کاربران می‌رسد.
نسخه Blue ویرایشی در راستای سیستم‌عامل ویندوز ۸ محسوب می‌شود که اکتبر سال گذشته برای نخستین بار وارد بازار جهانی شد و بر اساس گزارش‌های رسیده قرار است امسال به دست کاربران برسد.
شرکت مایکروسافت پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ عمومی اعلام کرد که قصد عرضه ویرایش‌های جدید از آخرین نسخه سیستم‌عامل خود را دارد که در ماه مارس سال جاری میلادی اخبار منتشر شده نشان داد که کارمندان غول نرم‌افزاری جهان «در حال همکاری روی طرحی هستند که بر مبنای آن خدمات و دستگاه‌های ما ارتقا یابند که طرح‌های مختلف موجود در این زمینه در شرکت مایکروسافت با نام Blue دنبال می‌شود».
با این وجود، «فرانک ایکس.شاو» (Frank X. Shaw) یکی از مدیران مرکز ارتباطات سازمانی مایکروسافت در آن زمان توضیح داده بود، شانس اینکه محصول نهایی با نام ویندوز Blue وارد بازار شود بسیار اندک است.
پایگاه خبری The Verge به نقل از منابع آگاهی که نامشان ذکر نشده است توضیح داد که مایکروسافت در حال آزمودن ویندوز Blue است تا بر مبنای قابلیت جدید آن کاربران بتوانند رایانه خود را به صورت مستقیم به فضای دسکتاپ سنتی بوت کنند.


منبع:http://www.systemgroup.net
 

Sinishia

عضو جدید
ال‌جی رونمایی از گوشی‌های سری اپتیموس جی خود را در ماکائو ادامه می‌دهد



آیا یک رونمایی گسترده آسیایی در انتظار پرچمدار جدید گوشی‌های هوشمند ال‌جی، یعنی اپتیموس جی پرو می‌باشد؟ رویدادی که ال‌جی زمان برگزاری آن را برای ۳۰ می (۹ خرداد) برنامه‌ریزی نموده است. به نظر می‌رسد ال‌جی، قصد دارد، رونمایی از گوشی‌های جدید خود را در سراسر آسیا ادامه بدهد.
به نقل از زومیت؛ ال‌جی دعوت‌نامه‌ای را با عنوان «صرفه‌جویی زمان»، برای رویداد آینده خود در ماکائو (چین) ارسال کرده است؛ رویدادی که برای ۳ هفته دیگر برنامه‌ریزی شده است. این رویداد بر روی معرفی عضو جدیدی از خانواده مشهور

اپتیموس جی متمرکز شده و اصحاب رسانه به منظور شرکت در این مراسم از سوی ال‌جی دعوت شده‌اند. این دعوت‌نامه حکایت از یک رونمایی گسترده آسیایی برای گوشی اپتیموس جی پرو، پس از نسخه‌های کره‌ای و ژاپنی آن در سال جاری، دارد. گوشی که در آگهی تبلیغاتی زیر مشاهده می‌کنید، شباهت بسیاری به گوشی سیاه‌رنگ اپتیموس جی پرو دارد.
باید منتظر ماند و دید ال‌جی چه چیزی برای بیرون آوردن از آستین خود آماده نموده است. با این حال، با توجه به رویداد پیش رو در چین، انتظار می‌رود این کمپانی به شدت بر روی این بازار متمرکز شده است.

منبع خبر: zoomit.ir
 

Sinishia

عضو جدید
آیا یاهو از همکاری در زمینه‌ی جستجوی اینترنتی با مایکروسافت روی گردان شده؟




مریسا میر یک سالی است که پایش به کرسی مدیریت یاهو باز شده و ایده‌هایی نو برای شرکت مطبوع جدید خود دارد. وی که دل خوشی از توافق پیشین یاهو و مایکروسافت بر سر خدمات جستجوی اینترنتی ندارد، می‌کوشد تا به نحوی به این همکاری دو جانبه پایان دهد؛ هر چند توفیقی در این راه نیافته است. آیا این وضعیت ادامه پیدا می‌کند یا میر جایگزین بهتری برای مایکروسافت در آستین دارد؟
به نقل از زومیت؛ بنا به اظهارات فرد مطلعی که با خبرنگار وال استریت ژورنال صحبت کرده و نخواست نامش فاش شود، خانم مایر مدت‌هاست به دنبال راهی برای پایان این توافق دو جانبه است؛ اما هنوز به نتیجه‌ی مثبت و عملی دست پیدا نکرده است. میر از زمان ترک گوگل و پیوستن به یاهو به دنبال راهی برای فسخ قرارداد بین آن‌هاست.
گفتنی است، دو شرکت مایکروسافت و یاهو در سال 2010 توافقی ده ساله در زمینه‌ی ارائه خدمات جستجوی اینترنتی به امضاء رسانده‌اند، و قرار شد در ازای قدرت بخشیدن به موتور جستجوی یاهو از سوی مایکروسافت به کمک موتور جستجوی بینگ، یاهو نیز در زمینه‌ی فروش محصولات درجه یک مایکروسافت خدمات ارائه دهد. بنا به گزارش داخلی یاهو، هرچند هنوز این توافق به نتایج عملی برای «کسب درآمد به ازاء جستجو» نائل نشده، مایکروسافت قصد دارد یک سال دیگر ضمانت اجرایی یاهو را افزایش دهد.
از آغاز همکاری دوجانبه، این دومین مرتبه‌ای است که مایکروسافت دست به چنین تمدیدی می‌زند. پس از آنکه مایکروسافت موفق نشد در سال نخست به «کسب درآمد به ازاری جستجو» برسد، آن‌ها این توافق را تا مارس 2013 تمدید کردند و ادامه‌ی همین روند ناموفق، مایکروسافت را وادار کرده که به ناچار توافق خود را یک سال دیگر تمدید کند.
این در حالی است که خانم میر نارضایتی خود را از این نوع همکاری رسانه‌ای کرده بود. وی معتقد است که این مشارکت به افزایش فروش یا بیشتر شدن سهم آن‌ها از بازاری که مد نظرشان بوده منتهی نشده است. میر پیش‌تر در کنفرانس فناوری و اینترنت گلدمن ساکس در ماه فوریه اذعان کرده بود،
نکته اینجاست که ما به دنبال افزایش سهم خود از این بازار هستیم و تمایل چندانی به تبادل آن نداریم.
البته هنوز یاهو نظر رسمی خود درباره‌ی این گزارش وال استریت ژورنال اعلام نکرده است، و سخنگوی آن‌ها تنها به این نکته بسنده کرده که، «مایکروسافت همچنان یکی از شرکای مهم یاهو است.» از سوی دیگر مایکروسافت نیز در این رابطه موضع گیری نکرده و ابراز داشته که برای افزایش سطح همکاری‌ها با یاهو می‌کوشد. سخنگوی مایکروسافت در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد،
می‌کوشیم تا در آینده به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ی در همکاری خود با یاهو دست پیدا کرده و ارزش و انتخاب‌های حقیقی را به آگهی‌دهندگان و مشتریان ارائه کنیم.
از سوی دیگر گوگل که بنا به حکم دادگاه ضد انحصار در سال 2008 ناچار به عقب نشینی از همکاری با یاهو شده، مایل است جایگزین مایکروسافت شده و کمک‌های فنی خود را به رقیب سنتی ارائه دهد. در همین راستا اریک اشمیت، رئیس اجرایی گوگل، سپتامبر گذشته در خلال سفرش به کشور ژاپن اعلام کرده بود که گوگل مایل به همکاری با یاهو است.
علی رغم اینکه ممکن است از دور چنان به نظر آید که هر یک از این شرکت‌ها، رقیبی سرسخت برای یکدیگر هستند، لزوم همکاری مشترک و نیل به منافع دو جانبه باعث شده حداقل در ارتباطات حرفه‌ای پشت‌پرده، به هم نزدیک‌تر باشند، نظر شما درباره‌ی همکاری‌های بین غول‌های فناوری چیست؟ این «نان به هم قرض دادن‌ها» چه معنی دارد؟

منبع خبر: zoomit.ir
 

Sinishia

عضو جدید
افزونه‌ خارق العاده فتوشاپ که مشکلات تصاویر ناشی از لرزش دوربین را از بین می‌برد




دو هفته پیش، شرکت ادوبی اعلام کرد که با ارائه یک پلاگین فوق‌العاده برای فتوشاپ، مشکل تاری عکس‌ها به دلیل لرزش دوربین یا هر علت دیگری را برای همیشه حل خواهد کرد. حتی پیش نمایشی از آن نیز منتشر شد و عده‌ی زیادی از عکاسان و طراحان منتظر عرضه نهایی آن بودند. اما استارتاپی نوظهور به نام Intelligent Imaging Solutions در این امر پیش‌دستی کرده و افزونه خود را زودتر از نسخه ادوبی روانه بازار کرده است. پس در ادامه مطلب با بررسی این افزونه جالب و کاربردی با زومیت همراه باشید.
به نقل از زومیت؛ پلاگین‌ها، افزونه های سودمندی هستند که کاربردهای زیادی دارند. یکی از نرم افزارهایی که پلاگین های متعدد و بسیار خوبی برای آن ارائه شده، فتوشاپ شرکت ادوبی است. شما می‌توانید با کمک این افزونه‌ها قابلیت‌های فراوانی به نرم افزار مورد نظر خود بی‌افزایید، روند انجام امور را سرعت بخشیده یا برخی افکت‌ها و تنظیمات خاص را اعمال کنید.
یکی از مشکلاتی که اکثر عکاسان حرفه‌ای یا حتی کاربران معمولی همواره از آن رنج می‌برند، لرزش دوربین یا حرکت سوژه مورد نظر درست در زمان عکاسی است که باعث تار شدن عکس‌ها می‌شود.
برخی از دوربین‌های جدید قابلیتی به نام لرزش گیر دست دارند که برای مرتفع ساختن این مشکل به وجود آمد‌ه‌اند. این امکان گاهی می‌تواند مفید باشد ولی کارایی کاملا رضایت بخش و قابل اطمینانی ندارد. پس عکاسان مجبورند به سراغ نرم افزارهای حرفهای کار بر روی عکس مانند فتوشاپ بروند. حال پلاگین جدید Piccure، انجام این کار را برای آن ها بسیار ساده‌تر و و نتیجه آن را رضایت بخش‌تر می‌کند.

این پلاگین که سازندگانش به آن، لقب «اولین نرم افزار رفع تاری تصویر به صورت تمام خودکار» را اطلاق کرده‌اند، با استفاده از یک الگوریتم خاص، چگونگی و جهت حرکت دوربین در زمان عکس برداری و میزان و مناطق تاری را مشخص کرده و با انجام چند فرآیند برنامه ریزی شده، تصویر را اصلاح می‌کند.
این افزونه برای فتوشاپ CS4 به بالا قابل استفاده است و بدون شک نسبت به نمونه مشابه ادوبی خود، از قیمت نازل تری برخوردار خواهد بود. نسخه‌ی آزمایشی آن از امروز تا 12 روز دیگر و تا پیش از عرضه رسمی رایگان خواهد بود.
البته بعد از نصب این پلاگین، متوجه شدیم که برخی آنتی ویروس ها آن را به عنوان نوعی تروجان شناسایی می‌کنند. پس از جویا شدن دلیل این مشکل، دریافتیم که به سبب استفاده از فناوری محافظتی LimeLM در ساخت آن، چنین مشکلاتی به وجود می‌آید و مطمئن باشید که با نصب این افزونه هیچ خطری سیستم شما را تهدید نخواهد کرد.


منبع خبر: zoomit.ir
 

Sinishia

عضو جدید
با فناوری ویدئوی محیطی بی‌بی‌سی و ایلومی‌روم مایکروسافت آشنا شوید





از مدت‌ها پیش اخبار و شایعاتی در مورد اتاق مجازی مایکروسافت شنیده‌ایم و در هفته‌ی اخیر نیز حرف و حدیث‌هایی در مورد فناوری جالب مایکروسافت در وب منتشر شده است. اتاق مجازی یا IllumiRoom نام فناوری جدیدی است که برای گسترش تصویر تلویزیون در اتاق، مورد استفاده قرار می‌گیرد و آخرین‌بار در نمایشگاه CES سال 2013 آن را دیدیم. بی‌بی‌سی هم از سال 2006، روی تکنولوژی مشابهی کار می‌کند؛ در ادامه‌ی مطلب می‌خواهیم آخرین شایعات را بررسی کرده و با طرز کار این فناوری‌ها بیشتر آشنا شویم.
به نقل از زومیت؛ بنابر شایعات قبلی، احتمالاً در کنسول بعدی مایکروسافت که Xbox 720 و یا Xbox Infinity نام‌گذاری شده، به نوعی از تکنولوژی جالبی به نام ایلومی‌روم استفاده می‌شود. مایکروسافت می‌گوید فعلاً ایلومی‌روم برای کنسول بعدی حاضر نشده است و این در حالی است که کمتر از 2 هفته به رونمایی رسمی این کنسول زمان باقی مانده و بالاخره در روز 21 می، همه چیز مشخص می‌شود.

ایلومی‌روم از ترکیب حسگر کینکت و یک پروژکتور که برای تاباندن تصاویر روی دیوارهای اتاق به کار می‌رود، استفاده کرده و تجربه‌ای نوین در بازی‌های رایانه‌ای ایجاد می‌کند.
البته هنوز خبر قطعی در این رابطه منتشر نشده و همچنین هیچ مدرکی مبنی بر وجود این تکنولوژی به دست نیامده است. تنها چیزی که می‌دانیم بر اساس یک سری اخبار خاکستری است که شاید خبر از وجود یک طرح مفهومی می‌دهند. تا عرضه‌ی کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس حداقل 6 ماه زمان باقی مانده است؛ بنابراین هنوز شکل نهایی آن مشخص نشده و شاید بعدها بالاخره زمان رونمایی از این فناوری هم فرا برسد.
در حال حاضر بهتر است قضاوت زودهنگام نکرده و ناامید نشویم؛ چرا که بازی‌خورها به خوبی می‌دانند که کینکت هم در ابتدای کار یک طرح ساده‌ی مفهومی بود و تدریجاً و با گذشت زمان، رنگ واقعیت گرفت. علی‌رغم اینکه کینکت یکی از وسایل جانبی ایکس‌باکس است، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین آنها به شمار می‌رود.
تیم تحقیقاتی مایکروسافت می‌گوید:
ایده‌آل ما این است که ایلومی‌روم، مستقیماً در کنسول نسل بعدی به کار گرفته شود و بازی‌های جدید نیز از همان ابتدای کار برای ایلومی‌روم طراحی شوند. امید است که یک واسط برنامه‌نویسی برای ایجاد تصاویر مجازی، تغییر ظاهر سطوح، کنترل کردن نورپردازی اتاق و اضافه کردن اشیاء به محیط واقعی و غیره، حاصل فعالیت‌های ما باشد.
در حال حاضر برای استفاده از ایلومی‌روم به 2 پروژکتور نیاز است و تنها در مورد بازی‌هایی که برای آن بهینه شده باشند، قابل استفاده می‌باشد. تصور کنید که یکی از عناصر درون بازی به بیرون از تلویزیون پرتاب شده و پس از چند بار برخورد با زمین به شما برسد؛ یا تصور کنید برف به صورتی شبیه به واقعیت در اتاق شما در حال باریدن است؛ آن هم در حالی که در ماشین نشسته‌اید و در یک کوهستان برفی به سرعت رانندگی می‌کنید! اگر ایلومی‌روم تا این حد پیشرفت کند، بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌ها در دنیای وسایل الکترونیکی می‌شود.
یک احتمال دیگر در مورد نامگذاری ایلومی‌روم است؛ شاید این تکنولوژی هم به صورت یک وسیله‌ی جانبی با عنوان ایکس‌باکس اینفینیتی رونمایی و روانه‌ی بازار شود؛ در این صورت نام کنسول بعدی مایکروسافت، ایکس‌باکس اینفینیتی نخواهد بود. ایکس‌باکس‌ها هم مثل آیپدها در عنوان خود یک بخش ثابت به نام ایکس‌باکس دارند و بخش دیگر با معرفی محصولات جدید، تغییر می‌کند.
اما از مایکروسافت بگذریم و در مورد BBC صحبت کنیم که بنابر شایعات، حدود 7 سال است که پروژه‌ای شبیه به ایلومی‌روم را در فهرست پروژه‌های تحقیقاتی خود قرار داده است. بخش تحقیق و توسعه‌ی بی‌بی‌سی از سال 2006 روی ویدئوی سِراند که به غلط سوراند تلفظ می‌شود و به معنای محیطی است، کار می‌کند و هدف از این پروژه، گسترش تصویر در اطراف نمایشگر مرکزی است تا بیننده غرق تماشای ویدئوی محیطی شود. مدیر بخش مربوطه، علیا شیخ می‌گوید قبلاً برای نمایش یک فیلم اکشن از این تکنولوژی استفاده کرده‌ایم.
مایکروسافت از دوربین فیلم‌برداری خاصی استفاده کرده که به صورت همزمان، دو تصویر جهت نمایش روی نمایشگر مرکزی، ثبت می‌کند. پس از آن یک پروژکتور مشابه، برای تاباندن تصویر در اطراف تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روشی که بی‌بی‌سی انتخاب کرده هم، چنین اتفاقی می‌افتد؛ با این تفاوت که از یک لنز بزرگ فیش-آی یا چشم-ماهی استفاده می‌شود. منظور از لنز چشم-ماهی در دنیای عکاسی، لنزهایی با زاویه دید فوق‌العاده باز است که بخش زیادی از محیط روبرو را پوشش می‌دهند. محتوای ثانویه از سمت پشت بیننده توسط بازتابی از یک آینه‌ی خمیده، روی دیوارها و سقف می‌افتد و بدین‌ترتیب، تصویری محیطی ایجاد می‌شود.
وجه تمایز دیگری که در فناوری مایکروسافت خودنمایی می‌کند، این است که به کمک کینکت می‌توان با اشیاء تصویر شده در اتاق تعامل داشت؛ به این صورت که نقشه‌ی دیجیتالی سه‌بعدی از مبلمان و اشیاء ایجاد شده و برای تطبیق با آنچه در محیط بازی وجود دارد، حرکت می‌کنند. کاربر هم می‌تواند با اشیاء ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را لمس کند. کینکت مثل گذشته مأموریت تشخیص حرکات کاربر را عهده‌دار است و اگر وی یکی از عناصر تصویر شده را لمس کند، نتیجه‌ی کار، حرکت شیء مورد نظر است. در حقیقت سیستمی که بی‌بی‌سی از سال 2006 روی آن کار کرده، نسبت به مشابه مایکروسافتی‌اش، ساده‌تر و ابتدایی‌تر است.
اگر به روش بی‌بی‌سی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که تقریباً هیچ پردازشی لازم ندارد، محتوا توسط دوربینی با زاویه دید بسیار باز تهیه شده و توسط پروژکتور مشابهی که زاویه‌ی تابش آن هم بسیار باز است، روی اجسام اطراف تابانده می‌شود. ایده‌ی جالبی است؛ مخصوصاً که نیازی به سطوح کاملاً صاف نداریم؛ چرا که آینه‌ی پروژکتور فاصله‌ی کمی با سر بیننده دارد.
بی‌بی‌سی در گسترش فناوری خود به مالتی‌مدیا فکر می‌کرده و مایکروسافت به بازی‌ها؛ به همین علت است که در محصول مایکروسافت، تعامل کاربر با عناصر تصویر شده، در نظر گرفته شده است. موفقیت بیشتر فناوری ویدئوی محیطی بی‌بی‌سی نسبت به ویدئوی سه‌بعدی به نظر محتمل می‌رسد؛ اما در حال حاضر خبری از گسترش و تجاری شدن آن منتشر نشده است.
بی‌بی‌سی در سال 2011 هنگام فیلم‌برداری فیلم Broken به این نتیجه رسید که ویدئوی سراند، در صحنه‌هایی که شخص به سمت بیننده حرکت می‌کند و دوربین تدریجاً به عقب حرکت می‌کند، بهتر از مواقعی است که شخص از بیننده و دوربین دور می‌شود.
یک انیمیشن کوتاه دیگر به نام Kill Mode هم به زودی در فستیوال فیلم‌های علمی-تخیلی لندن پخش می‌شود تا دنیای تکنولوژی، شاهد پیش‌نمایشی از فناوری ویدئوی محیطی بی‌بی‌سی باشد.
منبع خبر: zoomit.ir
 

Sinishia

عضو جدید
HTC تبلت‌های R7 و R12 را با ویندوز RT، در سه ماهه سوم امسال رونمایی می‌کند




تقریباً اواخر سال میلادی گذشته بود (مهرماه ۹۱) که شنیده‌ها حکایت از تمرکز HTC برای تولید تبلت‌های ویندوزی 7 و 12 داشتند. یک ماه و نیم پیش نیز منبع دیگری، این شنیده‌ها را تأیید کرد و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری از این تبلت‌ها را در اختیار داریم. البته به یاد داشته باشید که اطلاعات جدید فقط از سوی یک منبع به دست ما رسیده و سایر منابع هنوز آن را تأیید نکرده‌اند. با این حال بررسی حدس و گمان‌ها در رابطه با تبلت‌های HTC، موضوع جالبی به نظر می‌رسد که توجه شما را به آن، در ادامه مطلب جلب می‌نماییم.

به نقل از زومیت؛ به نظر می‌رسد HTC در تلاش است تا با تولید دو تبلت R7 و R12، از بازار رقابت تبلت ها نیز عقب نماند. احتمالا وجود حرف R در نام این دو تبلت برگرفته از ویندوز هشت نسخه RT می باشد. نسخه‌ای که گفته می‌شود HTC از آن برای این دو تبلت بهره خواهد برد. البته مشخص نیست که با وجود تبلت‌هایی که از نسخه کامل ویندوز ۸ استفاده می‌کنند، چه لزومی در استفاده از نسخه RT از سوی این کمپانی بوده است.

پس از تأیید خبر پشتیبانی ویندوز ۸ از تبلت‌های کوچک، از سوی مایکروسافت، به نظر می‌رسد HTC R7 از اولین محصولات این رده باشد که با صفحه‌نمایشی ۷ اینچ و با رزولوشن Full HD ،از ویندوز استفاده خواهد کرد. البته اگر این شایعه درست باشد، R7 با استفاده از این رزولوشن، قصد رقابت با تبلت های ۷ اینچی اندرویدی را نخواهد داشت. این تبلت از چیپ قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۰۰ کوالکام با فرکانس پردازشی ۲.۳ مگاهرتز و البته ۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد که عملکرد سریع و بدون نقص این تبلت را تضمین می‌نمایند.
همچنین این تبلت از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از درگاه میکرو اس دی) و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با امکان فوکوس خودکار، برخوردار خواهد بود. طبق اطلاعات منبع این خبر، این تبلت ویندوزی احتمالاً از از HDMI، DLNA و NFC پشتیبانی نمی‌کند؛ اما احتمالاً نسخه‌ای برخوردار از اتصال LTE/HSPA+، وای-فای، بلوتوث ۴ و A-GPS نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
تبلت بزرگ‌تر یعنی HTC R12 نیز با همین مشخصات فنی، منتها با صفحه‌نمایشی ۱۲ اینچی و رزولوشن 2048×1536 و البته گزینه‌های بیشتری برای اتصال، تولید خواهد شد.
ابعاد دقیق، ظرفیت باتری و قیمت احتمالی این تبلت‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام می‌باشد؛ اما ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ۹۲) به عنوان زمان معرفی این محصولات اعلام شده است؛ زمانی که با بازه زمانی معرفی نسخه جدید ویندوز آبی نیز مطابقت دارد. باید دید با توجه به زمان نزدیک ارائه این دو تبلت با زمان عرضه سرفیس مایکروسافت، آیا HTC قادر به رقابت با سازنده ویندوز خواهد بود یا خیر.


 

Sinishia

عضو جدید
عذرخواهی سامسونگ به خاطر انتشار بدون مجوز یک عکس




سامسونگ، با انتشار عکسی تبلیغاتی، بدون توجه به حق مالکیت معنوی اثر (Copyright) خود را در شرایط ناخوشایندی قرار داده است. این مسأله به خاطر عدم توجه به قانون کپی‌رایت سامسونگ را خجالت زده نکرده است؛ بلکه عکس منتشر شده، با یک دوربین نیکون گرفته شده است.

به نقل از زومیت؛ سروصدای این عکس زمانی بلند شد که دنی سانتوس دوم (Danny Santos II)، عکاس سنگاپوری، پست زیر را در صفحه فیس‌بوک سامسونگ مشاهده کرد.

در کنار این عکس متنی نیز درباره آن درج شده بود:
جالب. سینمایی. این عکس خیابانی، توسط یکی از عکاسان سامسونگ در سنگاپور گرفته شده است. عکس‌های خود را از خیابان‌های سنگاپور برای ما ارسال کنید. شاید عکسی از شما که با یک دوربین مدل NX300 سامسونگ گرفته شده باشد، برنده شود.
سانتوس با مشاهده این عکس، در اعتراض به این کار، پست زیر را در صفحه خود منتشر کرد:
می‌توانید باور کنید؟ یکی از عکس‌های من، بدون کسب اجازه از من، توسط سامسونگ، در صفحه فیس‌بوکش منتشر شده است.
این پست، به کمک صدها کامنت، لایک و اشتراک، در سراسر اینترنت پخش شد. عکس اصلی متعلق به سانتوس، در زیر آمده است.
با نگاهی به اطلاعات EXIF عکس، به راحتی می‌توان دریافت که عکس فوق، به کمک دوربین DSLR D700 گرفته شده نه دوربین بدون آینه سامسونگ.
سامسونگ پس از این اتفاق، عکس‌العمل نشان داد. یک ساعت بعد از انتشار پست سانتوس، شرکت سامسونگ با وی تماس گرفته و توضیح داده که در حال بررسی این مسأله است.
به نظر می‌رسد یکی از عکاسان آزاد، این عکس را بدون اجازه سانتوس در اختیار آژانس برگزارکننده مسابقه عکاسی سامسونگ قرار داده و در ادامه، این اتفاق رخ داده است.
چند ساعت بعد، سامسونگ از سانتوس عذرخواهی کرده و پست خود را به شرح زیر، بروز رسانی نمود:
ما صمیمانه از دنی سانتوس عذرخواهی می‌کنیم. گویا عکاسی به طور اشتباهی این عکس را در اختیار مؤسسه برگزار کننده مسابقه قرار داده است. ما با آقای سانتوس تماس گرفته و این مسأله را توضیح دادیم. هم‌اکنون نیز در حال اصلاح وضعیت پیش‌آمده هستیم.
ما همیشه به کپی‌رایت احترام گذاشته‌ایم و انتظار داریم مؤسسه‌های همکار نیز این کار را انجام بدهند. ما به طور جدی در حال پیگیری این مسأله و جلوگیری از وقوع مجدد آن هستیم.
احتمالاً سامسونگ از این به بعد قبل از انتشار یک عکس علاوه بر وضعیت قانون کپی‌رایت، اطلاعات EXIF عکس را نیز بررسی کند!

 

Sinishia

عضو جدید
امی هوود مدیر ارشد مالی مایکروسافت شد






مایکروسافت روز گذشته رسما اعلام کرد که Amy Hood که پیش از این در سمت مدیر ارشد مالی بخش تجارت مایکروسافت فعال بود؛ جایگزین پیتر کلین خواهد شد. او یکی از تاثیرگذارترین افراد در تصاحب سرویس‌های ارزشمند اسکایپ و یمر توسط مایکروسافت به شمار می‌رود.
به نقل از زومیت؛ امی هوود از ماه آینده رسما در این سمت فعایت خود را ادامه خواهد داد و کلین نیز کمپانی را ترک خواهد کرد. کلین اخیرا اعلام نموده که از ماه ژوئن مایکروسافت را ترک خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست که او چه شرکتی را به مایکروسافت ترجیح داده یا به چه دلیلی این شرکت را ترک نموده است.

مایکروسافت برای سمت مدیریت ارشد مالی و جایگزینی با کین دو گزینه را پیش رو داشته است یکی تمی رلر –مدیر ارشد مالی بخش ویندوز- و دیگری امی هوود که هر دو تجربه کافی برای این موقعیت جدید شغلی را داشته‌اند.
امی هوود که در حال حاضر 41 سال سن دارد در دسامبر سال 2002 به مایکروسافت پیوست و در سمت گزارش دهنده مالی تجارت خارجی این شرکت، مشغول به کار شد. هوود اولین زنی است که سمت مدیریت ارشد مالی مایکروسافت را برعهده می‌گیرد. او پیش از این نقش بسیار مهمی را در تصاحب اسکایپ و یمر (Yammer) بازی کرده بود و در این باره ارتباط نزدیکی با استیو بالمر داشت.

 

Sinishia

عضو جدید
حکم مرگ توییتر صادر شد




برنامه Efemr ، وسیله‎ای مفید و مضر برای کاربران شبکه‎ی اجتماعی Twitter است؛ چراکه این برنامه در صورت دسترسی به رمز کاربری به راحتی می‎تواند تمامی مطالب نوشته شده در این صفحات را پاک کند.

به نقل از سیتنا، نوشتن یک متن با کد ویژه به کاربران می‎تواند کمک کند تا مطالب را در مدت زمان مشخصی پاک کند.

وارد کردن دستور #5 کمک خواهد کرد تا ظرف مدت 5 ثانیه مطالب منتشر شده در صفحه فرد پاک شود و یا با وارد کردن کد #2h ، مطالب پس از دو ساعت حذف خواهند شد.
 

Sinishia

عضو جدید
فروش صد میلیون نسخه و دانلود ۲۵۰ میلیون اپ


بیش از صد میلیون کپی از ویندوز 8 در 6 ماه، در بازار سیستم عامل ها فروخته شده است.


به نقل از خبرآنلاین؛ بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه Q&A دانلود اپلیکیشن از اپ استور ویندوز نیز 6 برابر زمانی شده که فروشگاه برای اولین بار افتتاح شد.
تامی رلر مدیر بازایابی در Q&A می گوید این آمار در حالی منتشر می شود که ویندوز بلو یا همان ویندوز 8.1 قبل از پایان سال میلادی جاری، عرضه خواهد شد. ظاهرا مایکروسافت روی فروش سیستم عامل تکیه نکرده و می گوید 250 میلیون اپلیکیشن نیز از روی اپ استور ویندوز، دانلود شده است.
در قسمت کلود مایکروسافت نیز اخبار خوشی از سوی مایکروسافت اعلام شده است. رسیدن تعداد کاربران SkyDrive به 250 میلیون کاربر و 400 میلیون کاربر فعال در آتلوک و بیش از 700 میلیون کاربر فعال با اکانت مایکروسافت نشان می دهد اوضاع برای این کمپانی نرم افزاری خوب بوده است.
نقل و انتقال کاربران از هات میل به آتلوک به خوبی جلو رفته و مشکل خاصی هم بروز نکرده است.
40 میلیون کپی ویندوز 8 در ماه اول فروش رفته است و در ماه بعد از آن به 60 میلیون رسید که نشان دهنده رشد خوب در قسمت فروش ویندوز 8 بود که بعد از آن فروش کمی کند شد و در طول 4 ماه گذشته به رقم 40 میلیون کپی به طور متوسط در هر ماه رسیده است.
علی رغم این آمار، اوضاع برای ویندوز 8 خوب است یا بد؟
مخالفان مایکروسافت می گویند چون ویندوز 7 با سرعت بالاتری سهم خود در بازار سیستم عامل ها را بالا برد، داستان سهم کم ویندز 8 یک شکست محسوب می شود.
نکته مهم اینکه پروسه تغییر از ویندوز ایکس پی 11 و نیم ساله به ویندوز 7 همچنان ادامه دارد و ورود سیستم عامل جدید روند انتقال ها را دچار اخلال کرده است و مردم هنوز از ایکس پی به سوی 7 نرفته، باید آنرا با 8 عوض کنند و به همین خاطر اختلال و سهم کم ویندوز 8 به وجود آمده است.
خود مایکروسافت معتقد است که ویندوز 8 تحولی بزرگ در سیستم عامل ها است و این بزرگی ، زمان بیشتری را می طلبد.
رقم 100 میلیون یعنی پی سی هنوز نمرده است.
 

Sinishia

عضو جدید
فرضیه های بسیار جالبی که شاید واقعی شوند شاید ایده ماشین پرنده کمی دور از ذهن و واهی باشد اما برقراری تماس تلفنی سه بعدی چیزی نیست که نتوان انتظارش را داشت. در اینجا فرضیه های بسیار جالبی را نام برده ایم که امیدواریم در دنیای واقعی شاهد حضور آنها باشیم.

1. تماس تلفنی سه بعدی

به نقل از برترین ها؛ فرضیه: احتمالادر آینده ای نزدیک قادر هستیم با دوستان خود با تصاویر سه بعدی و زنده چت کنیم. تصاویری که می توانیم در اتاق خود منعکس کنیم و گویا با فردی زنده در گفت‌وگو هستیم. خیلی رویایی و جالب است. حتی تلفن های همراه نیز می توانند آواتارهای سه بعدی از مخاطب تماس را بسازند.

واقعیت: در حال حاضر تماس های تصویری همچون اسکایپ یا فیس‌تایم اپل در دنیای واقعیت وجود دارند. اما تماس های سه بعدی فعلا فقط به فیلم های علمی-تخیلی و آزمایشگاه های تجربی منحصر هستند.





نکته امیدوارکننده چیست؟ حتی در عصر حاضر که فناوری حرف اول را می زند نیز برقراری تماس های تلفنی هولوگرام بسیار پیچیده و گران قیمت است. سه‌بعدی همچنان یک رویای دور از دسترس است. باید بدانید که تصاویر برای ایجاد یک سه‌بعدی در ابعاد واقعی بسیار بزرگ هستند.

البته شاید شما در خانه خود تلویزیون سه‌بعدی داشته باشید اما حتما می دانید که این فناوری گران است و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. در ضمن، هنوز سرعت اینترنت در دنیا آن قدر سریع نیست که بتواند در لحظه تصویر سه‌بعدی بسازد. اما با همه این اوصاف رسیدن به چنین فناوری هیجان انگیزی خیلی هم دور از انتظار نیست.

آزمایشگاه رسانه ای هیومن در دانشگاه ملکه کانادا روی چت تصویری سه‌بعدی به نام TeleHuman کار می کند که از حسگرهای کینکت مایکروسافت، پروژکتور سه‌بعدی و نمایشگرهای استوانه ای استفاده می کند.



2. زنده کردن مردگان

فرضیه: چرا باید برای همیشه مُرد وقتی می توان فریز شد و سال ها بعد سالم به زندگی بازگشت؟ برخی از کشفیات علمی نشان داده اند که می توان انسان های مرده را منجمد و ده ها سال بعد دوباره آنها را احیا کرد.

واقعیت: موسسه سجن شناسی و توسعه عمر آلکور در حال حاضر صدها انسان را منجمد کرده است.





سجن‌ شناسى‌ نوعی علم‌ جدید یخ‌ زدن‌ جسد به‌ این‌ امید که‌ در آینده‌ چاره‌اى براى آن‌ بیمارى که‌ موجب‌ مرگ‌ او شده‌ است‌ پیدا شود و بتوان‌ جسد را گرم‌ و زنده‌ کرد، است. البته هنوز هیچ بیمار از دنیا رفته ای تاکنون به زندگی بازنگشته است.

نکته امیدوارکننده چیست؟ ایده منجمد کردن جسد انسان ها به امید زنده کردن آنها در آینده از سال 1962 میلادی، هنگامی که روبرت اتینگر کتابی به نام «استاد جاودانگی» را منتشر کرد، وجود داشته است. این ایده در فیلم هایی همچون «آسمان وانیلی» نیز به کار رفته است و در دنیای واقعی نیز کالبد بازیکن مشهور بیس‌بال به نام تد ویلیامز نیز در سال 2002 میلادی منجمد شده است.

بر اساس اظهارات موسسه سجن شناسی، روند کار به این صورت است که جسد انسان مرده تا دمای نیتروژن مایع منجمد می شود تا روند فاسد شدن اعضا متوقف شود، به این امید که در آینده درمان بیماری آن فرد کشف یا فناوری جدیدی اختراع شود که بتوان دوباره او را احیا کرد. البته تاکنون هیچ پستانداری دوباره زنده نشده است اما حشراتی بوده اند که پس از مرگ به زنده بازگردانده شده اند. همچنین، باید امید داشت که دانشمندان توانسته اند برخی از بافت ها، سلول ها و ارگان های بدن را دوباره زنده کنند.

متخصصان این امر امید دارند در خلال سال های 2040 تا 2050 میلادی بتوانند انسانی کامل را پس از مرگ به زندگی بازگردانند.




3. این‌باکس های خالی از اسپم

فرضیه: بیل گیتس در سخنرانی خود در سال 2004 میلادی اعلام کرده بود: تا دوسال دیگر همه اسپم ها از بین خواهند رفت.

واقعیت: این مساله چندان واقعیت ندارد. بر اساس آماری که در سال 2008 میلادی به دست آمده بود، تقریبا 97 درصد از ایمیل های دریافتی اسپم بودند. البته فناوری ضد اسپم در حال پیشرفت است اما روند بسیار کندی دارد. بر اساس آمار منتشر شده توسط کسپرسکی در ماه گذشته حدود 71 درصد از ایمیل ها اسپم بوده اند.





نکته امیدوارکننده چیست؟ فناوری های ضد اسپم در حال گسترش هستند.

این روزها اسپم ها وارد قلمرو تخصصی شده اند. یعنی اسپمرها باید افراد کار بلدی باشند. به طوریکه برخی از آنها برای اطمینان از درستی کدهای خود، ویرایشگر استخدام می کنند تا انگلیسی آنها را کنترل کند. سرویس های ضد اسپم به قدری پیشرفت کرده اند که اسپمرها باید از روش های پیشرفته تری برای نفوذ به کامپیوتر قربانی خود استفاده کنند.

با همه این حرف ها، باید گفت دنیای بدون اسپم چندان هم واقعی نیست و باید همچنان اسپم ها را از ایمیل خود پاک کنید.




4. روبات اجراکننده دستورات

فرضیه: آیا روباتی ساخته شده که به او بگوییم ظرف بشوید یا خانه را جارو کند و او هم بی چون و چرا قبول کند؟

واقعیت: خیر. همچنان باید خودتان کارهایتان را انجام دهید.





نکته امیدوارکننده چیست؟ در ده سال گذشته، دانشمندان در زمینه علم روباتیک و هوش مصنوعی دستاوردهای بسیار مهمی داشته اند. اما برای استفاده روزمره از این دستاوردها باید سال ها صبر کنید زیرا در حال حاضر هزینه بالایی دارند.

اینکه چه انتظاری از روبات داشته باشید به تعریف شما از روبات بر می گردد. ابررایانه واتسون آی‌بی‌ام یکی از معروف ترین ماشین های هوشمند است. نمایشگاه های سالانه تکنولوژی نشان از رشد روبات های انسان نما دارند. برخی از این پروتوتایپ ها می توانند راه بروند یا برقصند، اما توانایی یادگیری ندارند. به طور مثال، هوندا روباتی به نام «آسیمو» را در سال 2000 میلادی معرفی و عرضه کرد. مدل جدید این روبات می تواند به توپ فوتبال ضربه بزند یا هنگامی که انسانی در مسیر او قرار بگیرد، به کنار می رود. اما آسیمو هنوز اپلیکیشن های واقعی ندارد.



5. خانه هوشمند

فرضیه: حسگرها، اتصالات بی سیم و روترهای ویژه می توانند یک خانه معمولی را به خانه هوشمند تبدیل کنند. خیلی جالب می شود که کابینت و یخچال بتوانند حرف بزنند و مثلا هنگامی که شکلاتی بر می دارید به شما دیگر مواد لازم برای پخت کیک شکلاتی را بگویند.

واقعیت: عناصر لازم برای ساخت یک خانه هوشمند موجود است و قیمت چندان بالایی نیز ندارند. شرکت هایی همچون AT&T و سونی در حال حاضر فناوری های بسیار جالبی ارائه کرده اند که برای چنین خانه های مناسب هستند. اما متاسفانه محصولات هر کدام از این شرکت ها با دیگری سازگاری ندارد و نمی توان با هم استفاده کرد.





نکته امیدوارکننده چیست؟ هر کدام از سیستم های کنترلی خانه به طور مجزا کار می کنند و پلتفورم های مختلف با هم سازگاری ندارند. بنابراین، مشتری ها باید از یک پلتفورم واحد استفاده کنند و این مساله آنها را به شدت محدود می کند.

پلتفورم امنیتی خانه های هوشمند AT&T در بقیه کشورها هم عرضه خواهد شد و شامل قفل در، لامپ، اجاق گاز و دستگاه تنظیم حرارت است که می توان با گوشی هوشمند یا تبلت آنها را از راه دور کنترل کرد. اینتل نیز پلتفورم مشابه دارد که گجت های خانگی را از دستگاهی به دستگاه دیگر وصل می کند.

نکته امیدوارکننده این است که مایکروسافت اعلام کرده است در 5 تا 10 سال آینده می توان شاهد خانه های هوشمند بیشتری بود.
 

Sinishia

عضو جدید
کلمه‌ای که در پیامک‌ها فیلتر می‌شود
همراه اول پیام هایی را که در آن حاوی نام حجر بن عدی باشد را فیلتر کرد و از ارسال چنین پیام هایی خودداری می شود.

به نقل از آی تی آنالیز؛ پس از وقایع تلخ و ناگوار هتک حرمت به مرقد مطهر"حجر بن عدی" از صحابه پیامبر اکرم(ص) و امیر المومنین(ع)، همراه اول پیام هایی که در آن حاوی نام "حجر بن عدی" باشد را فیلتر کرد.
بر اساس این گزارش از صبح امروز پیام هایی را که در آن اسم حجر بن عدی به کار رفته باشد به مخاطبان همراه اول تحویل داده نمی شود.
این در حالی است که هزینه پیامک از مخاطب کسر می شود و گزارش تحویل نیز داده می شود.
همچنین در برخی از سامانه های پیامک طی اطلاعیه ای بر روی سامانه نوشته اند که از هرگونه پیامک با نام حجر بن عدی خودداری شود.
تاکنون اطلاعیه ای از سوی مخابرات و شرکت همراه اول صادر نشده است.
 

Sinishia

عضو جدید
پایانی خوش برای پیامک‌های تبلیغاتی


همه ایرانی‌ها تقریباً یکبار با پیشنهاد سفر ارزان به کوش‌آداسی ترکیه برخورد کرده‌اند. این پیشنهاد نیز بر بستر یکی از پرکاربردترین خدمات ارزش افزوده در ایران یعنی پیامک میسر شد.

به نقل از آی تی آنالیز؛ هدفمند نبودن و گستره ارسال این قبیل پیامک‌ها موجب شده تا این ابزار مفید به یکی از مشکلات کاربران موبایل تبدیل شود.
نمونه‌های دیگر از این هدفمند نبودن را می‌توان در ارسال پیامک باشگاه بدنسازی برای یک مادربزرگ 80 ساله، پیامک وعده قبولی در کنکور برای یک پزشک، پیامک تبلیغ یک محصول ویژه بزرگسالان برای یک نوجوان و مواردی از این دست یافت.
این تنها بخشی از استفاده نادرست از پیامک‌های تبلیغاتی در کشور است. این پیامک‌ها در تعداد بالا و در ساعات مختلف به دست کاربران رسیده و موجبات ناراحتی ایشان را در پی داشته و دارد. اما در خبرها آمده بود که در نهایت پیگیری رسانه‌ها و اعتراضات عمومی مبنی بر اصلاح شیوه ارسال پیامک‌های انبوه به نتیجه رسیده و کاری اساسی برای هدفمندی پیامک‌ها انجام خواهد شد.
روز گذشته مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از عملیاتی شدن سامانه متمرکز ارسال پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی خبر داد و گفته، تمامی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پیامک ( CP ) از طریق این سامانه و به صورت متمرکز و از یک مسیر مشخص پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال می‌کنند تا به این ترتیب نارضایتی مشترکان از دریافت پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی رفع شود.
بر اساس ظرفیت پیش‌بینی شده در هر ثانیه به طور متوسط ۱۸۰ هزار پیامک از طریق این سیستم متمرکز ارسال خواهد شد که این مهم نشان از حجم بالای پیامک‌های روانه‌شده به سوی مشترکان تلفن‌همراه است.
یکی از دلایل ایجاد سامانه مذکور نظارت و فیلتر پیامک‌ها، رسیدگی متمرکز به شکایات و جلوگیری از ثبت یک شکایات در چندین سامانه و همچنین پیشگیری از موازی کاری و ارسال تکراری تبلیغات برای کاربران است. به این مفهوم که برای مثال در یک روز یک مشترک تلفن همراه با 20 پیامک تبلیغاتی مواجه شده و مشترک دیگر حتی یک پیامک هم دریافت نکند.
بی‌شک ایرانی‌ها از شنیدن این خبر خوشحال شده و پیامک تبلیغاتی هم از یک ابزار شکنجه به جایگاه اصلی خود یعنی یک ابزار مفید برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکان تبدیل می‌شود.
 

Sinishia

عضو جدید
مایکروسافت دوباره رقیب اپل می‌شود این روزها جنگ رقابتی در بازار دستگاه‌های دیجیتال هوشمند و به خصوص تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند شکل جدی‌تری به خودش گرفته است و به این ترتیب شرکت‌های تولید کننده را درگیر کرده است. در حالی که در سال‌های اخیر دو شرکت اپل و سامسونگ در بازار این محصولات به عنوان رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می‌شوند، حالا گویا شرکت‌های بزرگ و شناخته شده‌ای مانند مایکروسافت هم به تدریج به این رقابت جنجالی می‌پیوندند. هر چند مایکروسافت و اپل از سال‌ها پیش و بر سر سیستم عامل‌ها رقابت داشته‌اند، اما حالا گویا این دو رقیب قدیمی وارد مرحله جدیدی از این جنگ شده‌اند.

آی‌پد خسته کننده!
به نقل از آی تی ایران؛ حالا مایکروسافت هم وارد بازار داغ و پر رونق تبلت‌ها شده است و اپل را که پر فروش‌ترین و پیشتاز بازار جهانی تبلت‌ها است، رقیب اصلی خودش می‌داند. درست به همین دلیل هم هست که بیل گیتس به تازگی در آخرین اظهار نظرش آی‌پد را خسته کننده خوانده است. او در مصاحبه‌ای که با CNBC داشته، گفته است که «آی‌پد خسته کننده اپل باید بیشتر شبیه سرفیس مایکروسافت شود.»

این در حالی است که در تمام سال‌های اخیر تبلت آی‌پد اپل بالاترین رتبه رضایتمندی خریدارانش را دریافت می‌کند و تمام شواهد نشان می‌دهند که اکثر کاربران این تبلت از خرید خودشان کاملا راضی هستند. اما بیل‌گیتس یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت معتقد است که بسیاری از کاربران آی‌پد از این تبلت خسته‌ شده‌اند و دلیل آن هم عدم وجود صفحه کلید فیزیکی و دسترسی به مجموعه آفیس است.

وب‌سایت Business Insider گزارشی از خلاصه این مصاحبه منتشر کرده که بر اساس آن بیل گیتس مدعی شده است که کاربران آی‌پد از این تبلت خسته شده‌اند، چون نمی‌توانند اسناد مورد نظر خودشان را به راحتی ایجاد کنند و از همه مهم‌تر اینکه به آفیس مایکروسافت هم دسترسی ندارند. جالب‌تر اینکه گیتس از سرفیس به عنوان جایگزین تبلت آی‌پد یاد کرده است و آن را محصولی با قابلیت حمل آسان یک تبلت، اما با قدرت یک کامپیوتر شخصی معرفی کرده است. بد نیست بدانید که بیل گیتس در این مصاحبه همچنین به لوازم جانبی تبلت سرفیس مایکروسافت هم اشاره کرده و گفته است: «داکت فیزیکی کیبورد آن ابزاری مناسب برای استفاده راحت در نرم افزار Office است.» این در حالی است که آمارها و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که کل فروش تبلت سرفیس به اندازه فروش یک ماه تبلت آی‌پد هم نبوده است و این تبلت جدید و تازه وارد هنوز راه زیادی برای رسیدن به آی‌پد که از بدو ورود تا امروز پرفروش‌ترین تبلت دنیا بوده، در پیش دارد.

آمارها چه می‌گویند؟
با این همه آمارها بهترین راه برای قضاوت هستند. درست به همین دلیل هم هست که وب سایت ZDnet به تازگی گزارش را منتشر کرده است که در آن به مقایسه وضعیت درآمد و شرایط مالی دو شرکت مایکروسافت و اپل پرداخته است. سیستم‌عامل ویندوز 8 حدود شش ماه پیش به طور عمومی عرضه شده و این در حالی است که در این مدت صنعت کامپیوترهای شخصی و به خصوص کامپیوترهای رومیزی با افت شدیدی مواجه بوده است. به همین دلیل هم خریداران ویندوز 8 بسیار کمتر از آن چیزی بودند که انتظار می‌رفت.

هر چند محصولات اپل محبوبیت زیادی دارند و مایکروسافت هنوز نتوانسته آن طور که باید با آنها رقابت کند، اما شرایط مایکروسافت از نظر مالی چندان هم بد نیست. آمار مربوط به سهام این دو شرکت نشان می‌دهد که درست از زمان عرضه‌ ویندوز 8 وضعیت مالی و تجاری آنها تغییر کرده است. هفته گذشته هر دو شرکت مایکروسافت و اپل نتایج مربوط به عملکرد فصل اول سال 2013 خودشان را منتشر کردند و با توجه به آنها بود که شباهت‌های زیادی بین این دو شرکت مشخص شدند.

در مایکروسافت استیو بالمر به خاطر ناتوانی این شرکت در ایجاد و پیگیری سیاست‌های اصولی در بازار موبایل‌های هوشمند، مورد انتقاد است. از طرف دیگر بعد از شش ماه حضور در بازار، هیچ کدام از سیستم‌ عامل‌های ویندوز 8 یا ویندوز فون 8، نتوانسته‌اند چندان با اقبال کاربران مواجه شوند.
با این حال اما این شرکت توانسته سود خودش در اولین فصل سال جاری را به نسبت سال گذشته تا 19 درصد افزایش بدهد. بخش تجارت مایکروسافت که مسوولیت بخش‌هایی مانند آفیس 365 را برعهده دارد، قرار است این تجارت را به کسب و کاری پرسود برای همکاران بیل گیتس تبدیل کند. از این گذشته، بخش‌هایی مانند «سرور و ابزارها» که همچنان چندین میلیارد دلار برای آنها سودآوری دارد را می‌توان دو بخش کلیدی و درآمدزای مایکروسافت دانست. از طرفی بخش ویندوز با وجود کاهش چشمگیر فروش کامپیوترهای شخصی همچنان درآمد ثابتی را برای مایکروسافت به همراه داشته است. البته بعضی کارشناسان معتقدند که مدیران مایکروسافت با قرار دادن آمار فروش تبلت سرفیس خود در بخش ویندوز تا حدودی درستی آمار را زیر سوال برده‌اند.

در مقابل اپل ظاهرا کسب و کارش نسبت به این رقیب قدیمی در جایگاه بهتری قرار دارد و از انواع محصولات محبوبش درآمد مناسبی به دست می‌آورد، اما این شرکت در فصل اول امسال با افت 18 درصدی سودش نسبت به فصل اول سال 2012 مواجه بوده است.

هرچند این شرکت در بازارهای توسعه ‌یافته به خوبی و با فروش محصولات گران ‌قیمتش درآمد مناسبی به دست می‌آورد، اما این بازار اشباع شده و بهتر است اپل فکری به حال حضورش در بازارهای نوظهور و نه چندان بزرگ بکند. با اینکه سود حاصل از iTunes و دیگر سرویس‌های نرم‌افزاری اپل در فصل گذشته چیزی در حدود 30 درصد بوده است، اما همچنان که این گزارش‌ها نشان می‌دهند که این سود حاصل از محصولات جانبی ابزارهای iOS است که در نهایت چنین منفعتی را برای آنها در پی داشته است.

در واقع، این تفاوت اساسی مایکروسافت و اپل است. در حالی که بالمر در یکی از بخش‌های شرکت که ارائه دهنده‌ یک چهارم درآمد مایکروسافت است با چالشی اساسی روبه‌رو است، بخش‌های دیگر با رشد مداوم همراه هستند و در خارج از حوزه‌ بازار گجت‌ها، توانسته‌اند خود را اثبات کنند. از طرف دیگر، تحلیل‌گران بازار معتقدند که اپل روندی کند و قابل پیش‌بینی‌تر از گذشته را در پیش گرفته است.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آیپد 12.9 اینچی اپل با نام iPad Maxi در سال 2014 و برای رقابت با اولترابوک‌ها وارد بازار می‌شود[/h]



وب سایت کره‌ای ETNews گزارش کرده که اپل در حال طراحی یک آیپد بزرگ با صفحه نمایش 12.9 اینچی است که قرار است در سال 2014 وارد بازار شود. در حال حاضر آیپد در سایز 9.7 اینچ و 7.9 اینچ تولید می‌شود و ظاهرا اپل قصد دارد یک آیپد غول پیکر را نیز معرفی کند؛ آیپدی که احتمالا به کمک داک صفحه کلید به لپ تاپ تبدیل خواهد شد و بازار هدفش نیز اولترابوک‌های ویندوزی هستند.


بسیاری از کاربران به دنبال تبلت‌های بزرگ هستند، تبلت‌هایی که کار کردن دراز مدت با آنها ساده‌تر باشد و بتوان از آنها برای انجام امور جدی بهره جست. در این زمینه تولیدکنندگان ابزارهای تحت ویندوز 8 بسیار خوب عمل کرده‌اند و ابزارهای خلاقانه‌ای همچون یوگا لنوو یا ترنسفورمربوک ایسوس را خلق نموده‌اند. حال به نظر می‌رسد که اپل نیز دست به کار شده و قصد ندارد این بخش از بازار را به راحتی به ردموندی‌ها واگذار کند.
تا اینجای کار هیچ کمپانی نتوانسته همچون اپل در بازار تبلت‌ها موفق باشد؛ همواره تبلت‌های آیپد اپل، پرفروش و محبوب بوده‌اند. پس به این ترتیب ممکن است اپل در این بخش از بازار نیز موفق شود و رقابت برای مایکروسافت و شرکایش سخت‌تر از قبل گردد.
وب سایت شایعه پراکنی ETNews پیش از این اطلاعات درستی را در رابطه با محصولات آینده اپل منتشر نموده بود و یکی از شایعات این رسانه نیز وجود سنسور اثرانگشت خوان در آیفون 5s است.
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
تعداد کاربران نسخه جدید آفیس 365 از یک میلیون نفر گذشت


مایکروسافت اعلام کرده است تعداد کاربران یکی از راهکارهای پردازش ابری این شرکت که به نسخه هوم پریمیوم آفیس ۳۶۵ معروف شده است، از صد میلیون گذشته است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cmswir، آفیس ۳۶۵ یکی از راهکارهای آفیس است که مایکروسافت آن را در فضای پردازش ابری عرضه کرده است. نسخه جدید این راهکار حدود سه ماه قبل روانه بازار شد و به آفیس ۲۰۱۳ معروف شد.

بنابر اعلام مایکروسافت، این نسخه از سوی کاربران مورد استقبال زیادی واقع شده و تعداد مشترکان آن در عرض کمتر از چهار ماه از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

شرکت مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را در نسخه‏های متفاوتی عرضه کرده است که از آن جمله می‏توان به نسخه‏های ویژه کاربران خانگی، دانشگاهی، اداری و نیز نسخه‏هایی با نام‏های پروپلوس و ۲۰۱۳ اشاره کرد.

آفیس ۲۰۱۳ نیز در نسخه‏های مختلفی مثل آفیس پروفشنال، آفیس استاندارد، آفیس هوم اند استیودنت (Home & Student) و آفیس هوم اند بیزینس (Home & Business) اشاره کرد.

در حال حاضر کاربرانی که مایل به استفاده از نسخه تحت پردازش ابری آفیس هستند می‏توانند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه از این راهکار استفاده کنند. پرداخت ماهیانه این حق اشتراک‏ها به‌ویژه برای کسب و کارهای کوچک بسیار جذاب است.

بر اساس این گزارش، کاربرانی که قصد استفاده از نسخه هوم پریمیوم آفیس ۳۶۵ را دارند باید سالانه ۱۰۰ دلار (یا ماهیانه ۸.۳۳ دلار) به عنوان حق اشتراک بپردازند.

نسخه ویژه کاربران دانشگاهی این راهکار نیز ارزان‏تر است و کاربران دانشگاهی در آمریکا با پرداخت ۷۹.۹۹ دلار به ازای چهار سال می‏توانند از آن استفاده کنند.

یکی از موفقیت‏های مایکروسافت در زمینه بازاریابی نسخه هوم پریمیوم آفیس ۳۶۵ این است که در مقایسه با راهکارهای پردازش ابری دیگر رقبا در مدت بسیار کمتری توانسته یک میلیون کاربر جذب کند.

منبع:http://www.itna.ir


 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
[h=1] بازار نرم افزارهای امنیتی از مرز 19 میلیارد دلار گذشت
[/h][h=1]

[/h]
[h=1]
همکاران سیستم- شرکت گارتنر اعلام کرده است بازار نرم افزارهای امنیتی در سال 2012 یک رشد 7.9 درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش شرکت پژوهشی گارتنر، مجموع درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای امنیتی در سال 2012 با رشد 7.9 درصدی در مقایسه با سال پیش از آن، از مرز 19 میلیارد دلار گذشته است. افزایش استفاده از ابزارهای همراه شخصی در محل کار و توجه کسب و کارها به تهدیدها و چالش‌های امنیتی این روند از جمله مهمترین دلایل رشد بازار نرم افزارهای امنیتی در سال 2012 اعلام شده است.
گزارش گارتنر نشان می‌دهد شرکت سایمانتک برترین عرضه کننده نرم افزارهای امنیتی در سال 2012 بوده است. درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی با 2.3 درصد رشد در مقایسه با سال 2011 به مرز 3.75 میلیارد دلار رسیده است. سایمانتک در سال 2012 توانسته بیش از 19 درصد از کل بازار نرم افزارهای امنیتی جهان را از آن خود کند.
در رتبه‌بندی گارتنر، شرکت مک کافی (McAfee) با سهم 8.8 درصدی از بازار جهانی نرم افزارهای امنیتی در جایگاه دوم قرار دارد. درآمد این شرکت در سال گذشته با رشد خیره کننده 37 درصدی به بیش از 1.68 میلیارد دلار افزایش یافته است. شرکت‌های ترند میکرو (Trend Micro) و آی بی ام نیز که هر کدام به ترتیب 6.1 درصد و 5 درصد از درآمدهای این بازار را از آن خود کرده‌اند و در جایگاه‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند. جایگاه پنجم این بازار نیز از آن شرکت ای ام سی است که 3.7 درصد
از این بازار را از آن خود کرده است. ارزیابی‌های گارتنر حاکی از این است که بیش از 43 درصد از کل بازار نرم افزارهای امنیتی در اختیار این پنج شرکت است.


منبع:
http://www.systemgroup.net[/h]
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
آمریکا و ژاپن به ابداع جایگزینِ اینترنت می‏اندیشند.



همکاران سیستم- گزارش برخی منابع خبری حاکی از این است که کشورهای ژاپن و آمریکا به فکر جایگزینی برای فناوری اینترنت هستند و می‌کوشند برای نقل و انتقال داده‌ها و طلاعات شیوه‌ای به غیر از اینترنت بیابند.به گزارش وب سایت zdnet، کشورهای آمریکا و ژاپن می‏کوشند با یافتن جایگزینی برای اینترنت دو مشکل اصلی این شبکه جهانی، یعنی چالش‏های امنیتی و مصرف زیاد انرژی را برطرف کنند. هدف این دو کشور این است که شبکه جدیدی برای نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات بیابند که چالش‏های امنیتی اینترنت را نداشته باشد و در عین حال راه‏اندازی و استفاده از آن مستلزم مصرف انرژی کمتری باشد.نشریه ژاپن تایمز روز جمعه گزارش داده بود که پژوهشگران موسسه ملی فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی ژاپن و بنیاد ملی علوم در آمریکا می‏کوشند برای این شبکه جایگزین که در نهایت جای اینترنت را خواهد گرفت، استانداردهای جدیدی تعریف کنند.براساس این گزارش، این دو کشور تصمیم گرفته‏اند با همکاری یکدیگر از پژوهش‏های چندجانبه در این زمینه حمایت کنند و تا چهار سال دیگر شبکه‏ای ابداع کنند که در آن برای نقل و انتقال داده‌ها و اطلاعات از فیبر نوری و فناوری‏های پردازش همراه استفاده شود.


منبع:http://www.systemgroup.net
 

ferez-co

عضو جدید
دنیای سخت افزار

دنیای سخت افزار

[h=1]پایه خنک‌کننده برای لپ‌تاپ‌های اپل به بازار آمد[/h]

در بازار خرید و فروش تجهیزات ایمنی لپ‌تاپ، پایه‌های نگهدارنده و خنک‌کننده لپ‌تاپ عمومیت بیشتری داشته و مورد توجه اکثریت کاربران لپ‌تاپ، چه نمونه‌های جدید و چه نمونه‌های قدیمی واقع شده‌اند.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان بازار، این دستگاه‌ها طی یکسال اخیر با توجه به رشد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ و اهمیت یافتن سلامت لپ‌تاپ‌ها و افزایش طول عمر آنها محبوب شده‌اند. آنها معتقدند اگر چه طول عمر مفید یک لپ‌تاپ در حدود ۳ تا نهایتا ۴ سال است، اما استفاده از ابزار و وسایل ایمنی و امنیتی می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش عمر مفید دستگاه کمک کند و همچنین از خراب شدن قطعات یا مشکلات زیادی که از اکثرا ناشی از داغ شدن دستگاه است جلوگیری کند.
به همین دلیل شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات کامپیوتری به عرضه این کالاها در بازار پرداخته‌اند و در نتیجه در بازار این کالا شاهد افزایش تنوع چه از لحاظ برند و چه از لحاظ مدل و طرح و رنگ و… هستیم.یکی از برندهای عرضه‌کننده این محصولات در بازار داخلی Choiix است که پایه‌های خنک‌کننده فن دار برای لپ‌تاپ‌های اپل طراحی و به بازار عرضه کرده است.در حقیقت این دستگاه که C-HL01-WS نام دارد برای انواع مک‌بوک، مک‌بوک ایر و در کل نوت‌بوک‌های ۱۳ تا ۱۷ اینچی اپل طراحی و به بازار عرضه شده است. البته کاربران اولترابوک‌های باریک و سبک وزن با برندهای دیگر نیز می‌توانند از این پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ استفاده کنند.این دستگاه همچنین دارای دو عدد فن ۶۰ میلی‌متری برای به جریان درآوردن هوای بیشتر به منظور کارآیی بیشتر و خنک‌کنندگی موثرتر است و همچنین به پانل آلومینیومی و طراحی قاب‌دار برای تهویه فوق‌العاده بیشتر و عملکرد خنک‌کننده بسیار بهتر مجهز است.C-HL01-WS همچنین به چهار پورت USB برای گسترش اتصال مجهز است. این دستگاه ۸۳۰ گرمی که با ابعاد ۲۱×۲۳۹×۳۳۹ میلی‌متر به بازار عرضه شده‌ است، قیمتی در حدود ۵۵ هزار تومان دارد.
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ؟ مسئله این است!

لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ؟ مسئله این است!

برترین ها: شاید خیلی از مردم این سوال را از خود پرسیده باشند که آیا لپ‌تاپ بهتر است یا دسک‌تاپ؟ به همین دلیل ما مزیت‌های هر دو آنها، خطرهای احتمالی استفاده از آنها و نتیجه گیری خود را برایتان نوشته ایم.
سقوط دسک‌تاپ؟
استیو جابز در سال 2010 میلادی با معرفی آی‌پد کنجکاوی همه کاربران را بر انگیخت و در آن زمان ادعا کرد که دوره کامپیوترهای رومیزی رو به پایان است. اکنون نیز با معرفی و عرضه تبلت های ویندوز 8 و قابلیت استفاده از نسخه لمسی آفیس، شاید به نظر برسد که بدون کامپیوترهای رومیزی نیز می توان زندگی و کار کرد.
این نظریه بد نیست اما واقعیت این است که دستگاه های قابلی حمل همچون تبلت را نمی توان دلیلی برای انقراض نسل دسک‌تاپ ها به شمار آورد. درست است که این وسایل قابل حمل و تقریبا همه جا همراه کاربر هستند اما برای انجام امور دفتری همچون استفاده از آفیس مایکروسافت نمی توان با آنها به راحتی یک دسک‌تاپ کار کرد. اینجاست که برتری کامپیوترهای رومیزی هویدا می شود.
تلفن همراه، تبلت و حتی لپ‌تاپ ها کوچک هستند و به راحتی در کیف یا جیب جا می شوند اما موارد قابل تاملی نیز همچون قدرت پردازش، اندازه صفحه نمایش یا حتی قیمتشان را نیز باید در نظر گرفت.
با این حساب باید گفت، هنوز زمان انقراض کامپیوترهای رومیزی فرانرسیده است و لپ‌تاپ ها نیز همه نیازهای کاربر را تامین نمی کنند.


مزیت های دسک‌تاپ

در همه اداره ها و شرکت ها از دسک‌تاپ استفاده می شود. این دستگاه ها ارزان، قابل آپ‌گرید شدن، قابل تعمیر و بسیار قدرتمند هستند. دسک‌تاپ قیمت ارزان تر و کارایی و قابلیت های بیشتر دارد. با این نوع کامپیوتر می توان انواع برنامه های سنگین همچون CAD، فتوشاپ و ... را روی آن اجرا کرد. تنها ایرادی که می توان به دسک‌تاپ گرفت این است که نمی توان آن را همه جا با خود برد. اما این مشکل قابل حل است. اگر برنامه، نرم افزار یا فایلی را نیاز دارید، می توانید به راحتی روی USB بریزید، یا داکیومنت موردنظر را پرینت بگیرید و به هر جلسه ای که می خواهید با خود ببرید.
می توانید از Google Apps یا دیگر سرویس های آنلاین استفاده کنید.


استفاده از دسک‌تاپ

قیمت: دسک‌تاپ از لپ‌تاپ ارزان تر است. این ارزانی فقط در مورد خرید یک کامپیوتر جدید نیست بلکه هزینه تعمیرات و به‌روزرسانی دسک‌تاپ ها نیز ارزان تر از لپ‌تاپ هاست. این تفاوت قیمت دلایل مختلفی دارد اما اصلی ترین دلیل آن این است که در دستگاه های قابل حمل از قطعات کوچک تر استفاده می شوند تا درون موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ جا شوند و از آنجا که عناصر کوچک، مهندسی ساخت دشوارتری دارند در نتیجه قیمت آنها نیز گران تر است.
قدرت: پردازنده کامپیوترهای رومیزی بسیار قوی تر از پردازنده لپ‌تاپ های مشابه است. پردازنده های دسک‌تاپ این شانس را دارند که از پریز برق تغذیه بشوند. برای خنک نگه داشتن آنها نیز می توان از فن های خنک کننده یا سیستم خنک کننده مایع کمک گرفت. بنابراین، آنها نه تنها قدرتمند هستند بلکه می توانند به راحتی برای کار با سرعت بیشتر اورکلاک بشوند.
لوازم جانبی: به دسک‌تاپ لوازم جانبی بیشتری می توان وصل کرد. از ماوس و صفحه کلید گرفته تا اتصالاتی همچون هدست های یو‌اس‌بی. اما لپ‌تاپ ها گزینه های متنوعی برای اتصال ندارند.
صفحه نمایش: تحقیقات نشان داده است، صفحه نمایش بزرگ تر خلاقیت کاربر را نیز افزایش می هد. صفحه نمایش بزرگ تر داشتن به دو روش میسر است: اینکه اندازه نمایشگر بزرگ تر باشد یا اینکه از چند مانتیور به طور همزمان استفاده شود. بزرگ ترین اندازه ای که برای نمایشگر یک لپ‌تاپ وجود دارد، 17.3 اینچ است که برای لپ‌تاپ بسیار بزرگ است. اما نمایشگر 17.3 اینچ در برابر مانیتورهای 20 یا 24 اینچ کامپیوترهای هیچ هستند. در ضمن، لپ‌تاپ 17.3 اینچ را به راحتی نمی توان با خود به این طرف و آن طرف حمل کرد. به همین منظور شاید مجبور باشید همچون یک دسک‌تاپ با آن کار کنید.
بیشتر لپ‌تاپ ها از چندین نمایشگر به طور هم‌زمان پشتیبانی نمی کنند. البته شاید بتوانید از نمایشگرهای یو‌اس‌بی یا تبلت برای این منظور کمک بگیرید. اما دسک‌تاپ اینگونه نیست. با توجه به کارت گرافیک خود می توانید از دو، سه یا چهار مانیتور به طور هم‌زمان استفاده کنید.
بازی:در کامپیوترهای رومیزی می توان از سه کارت گرافیک در کنار سیستم خنک کننده مایع، کارت صدا و دیگر لوازم جانبی بازی استفاده کرد در حالیکه در لپ‎‌تاپ فقط از یک کارت گرافیک می توان بهره مند شد.
تعمیر آسان دسک‌تاپ: تعمیرات لپ‌تاپ بسیار گران تر از کامپیوترهای رومیزی است. به طور مثال اگر کارت گرافیک لپ‌تاپ بسوزد باید کلی هزینه کنید تا تعمیر شود اما اگر همان اتفاق برای کامپیوتر بیفتد می توانید یک کارت گرافیک نو بخرید و به سرعت و راحت آن را با نمونه خراب شده جایگزین کنید. این در مورد دیگر قطعات دسک‌تاپ همچون مانتیور و پردازنده و ... نیز مصداق دارد اما لپ‌تاپ اینگونه نیست.
نرم‌افزار: درست است که همه لپ‌تاپ های این زمانه قابلیت پشتیبانی از نرم‌افزارهای سنگینی همچون ادوبی فتوشاپ یا پریمایر را دارند اما استفاده از آنها در نمایشگر کوچک لپ‌تاپ و با تراک‌پد کمی دشوار به نظر می رسد. برای بهترین استفاده از این نرم‌افزارها باید پردازنده قوی، کارت گرافیک قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و لوازم جانبی همچون صفحه‌کلید، ماوس و حتی تبلت داشت. داشتن لپ‌تاپی با چنین مشخصاتی شاید بسیار گران یا حتی غیرممکن - به ویژه در مورد صفحه نمایش بزرگ - باشد. اما یک کامپیوتر رومیزی با مشخصات خوب می تواند این نرم‌افزارها را با کیفیت خوب اجرا کند.


امنیت: کامپیوترهای رومیزی همان طور که از نامشان پیداست قابلیت حمل ندارند. این مساله شاید در دنیای امروز چندان جالب نباشد اما از نظر امنیت و دوام بسیار اهمیت دارد. از آنجا که پی‌سی را نمی توان خیلی جابه‌جا کرد، بنابراین از دسترس دزدها در امان است. هیچ وقت شما کامپیوتر رومیزی خود را در قطار یا اتوبوس جا نمی گذارید یا هیچ گاه کسی آن را از شما نمی دزدد. به همین دلیل که نمی توان آن را جابه‌جا کرد، در نتیجه احتمال از دست افتادن، شکستن یا خراشیدگی نیز ندارد. یک پی‌سی سال ها می تواند همراه کاربر باشد. برای به روزرسانی آن نیز کافیست قطعاتش را تعویض کنید. اما لپ‌تاپ ها یا تبلت ها این گونه نیستند.
اسمبل: همه افراد می توانند کامپیوتر رومیزی خود را جمع آوری کنند و بسازند. نه تنها وب سایت های متعدد و مقاله های فراوانی برای کمک به افراد برای ساخت سیستم کامپیوتری خودشان وجود دارند، بلکه قطعات کامپیوتر نیز به وفور در فروشگاه های کامپیوتری موجود هستند. کاربران با کمی دانش می توانند پی‌سی مورد علاقه خود را جمع آوری کنند و راه بیندازند. اما در مورد لپ تاپ برخی از قطعات را آنهم به کمک کارشناسان می توانید هنگام خرید از کارخانه سفارش دهید اما خودتان نمی توانید مانند دسک‌تاپ آنرا تعویض کنید.


مزیت های لپ‌تاپ
بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای کارهای شخصی و اداری خود از لپ‌تاپ استفاده کنند. لپ‌تاپ این مزیت را دارد که می تواند همه جا همراه کاربر باشد. البته این کامپیوترها نیز انواع مختلفی دارند. شما مثلا در طول جلسه های کاری وقتی حوصله تان سر می رود، می توانید از اپلیکیشن های لپ‌تاپ خود استفاده کنید. یا در طول سفر آن را با خود همراه داشته باشید. با لپ‌تاپ می توانید دورکاری کنید، کاری که با دسک‌تاپ قابل انجام نیست. مزیت و برتری لپ‌تاپ به دسک‌تاپ قابل حمل بودن آن است.


استفاده از لپ‌تاپ
امنیت: اگر قرار است از لپ‌تاپ استفاده کنید بهتر است رمز غیر قابل حدسی برای آن تعریف کنید. برای داکیومنت یا فایل های حساس و محرمانه خود نیز رمز عبور تعیین کنید. بسیاری از کمپانی ها از نرم افزاری جانبی برای ردیابی و امنیت بیشتر سیستم های خود استفاده می کنند.
میزان شارژدهی باتری: اگر به منبع انرژی (برق) دسترسی داشته باشید این پموضوع اهمیتی ندارد. اما هنگام استفاده از کامپیوتر در بیرون از خانه، باید مطمئن شوید که لپ‌تاپ برای چندین ساعت استفاده شارژ کافی دارد. یا بهتر است یک باتری اضافه هم خریداری کنید و همراه داشته باشید.
تعمیرات: در دسک‌تاپ به راحتی می توان قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کرد اما در لپ‌تاپ اینگونه نیست. خود کاربر نمی تواند مشکلات سخت افزاری لپ‌تاپ را برطرف کند و باید به متخصص مراجعه کرد. البته باید هزینه دستمزد آن را نیز در نظر بگیرید.



نتیجه گیری
انتخاب میان لپ‌تاپ یا دسک‌تاپ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شاید به مواردی که در بالا ذکر کردیم تا حدی بتوانید میان آن دو گزینه مناسب تر را انتخاب کنید. اگر قابل حمل بودن دستگاه، دورکاری، ارتباط دایم با همکاران و دوستان برایتان مهم است باید لپ‌تاپ را انتخاب کنید. البته از طرفی پرداخت هزینه برای باتری لپ‌تاپ که پس از دو یا سه سال فاسد می شوند نوعی پول هدر دادن به حساب می آید.
البته، درست است که این روزها لپ‌تاپ، تبلت، اسمارت‌فون کاربرد و طرفداران بسیاری دارند اما کامپیوترهای رومیزی نیز به دلیل قیمت ارزان، کارایی عالی، قدرت بالا و دوام بسیار خوب همچنان طرفداران خودشان را دارند. این کامپیوترها به این زودی ها از رده خارج نخواهند شد و یار شفیق کاربران باقی خواهند ماند.
http://www.bartarinha.ir
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
معرفي جديدترين سرويس هاي گوگل

معرفي جديدترين سرويس هاي گوگل

روزنامه خراسان: درنشست سالانه گوگل با عنوان "کنفرانس Google I/O" که با حضور 6 هزار توسعه دهنده نرم افزار در سان فرانسيسکو برگزار شد ، سرويس ها و خدمات متعددي معرفي شد و در حقيقت تکليف توسعه دهندگان و خريداران نهايي سرويس ها، خدمات و تجهيزات گوگل روشن شد .
البته به جز سرويس موسيقي گوگل ديگر مورد تازه اي در اين نشست مهم مطرح نشد و تنها نسخه هاي جديدي از برخي سرويس هاي گوگل و گوشي گلکسي S4 مجهز به آندرويد معرفي شد. اين در حالي است که بسياري از علاقه مندان منتظر اطلاعات بيشتري درباره عينک گوگل يا نسخه هاي آتي آندرويد بودند.

نسخه بعدي آندرويد با پشتيباني از بلوتوث هوشمندتا2 ماه ديگر عرضه مي شود
همه انتظار داشتند که در کنفرانس Google I/O از نسخه جديد آندرويد رونمايي شود؛ اما اين اتفاق رخ نداد و در عوض گوگل هسته اصلي بسياري از سرويس ها و اپليکيشن هاي خود را به روز و سعي کرد با معرفي ابزارهاي مختلف کار را براي توسعه دهندگان اپليکيشن هاي آندرويدي ساده تر کند. اما يک گروه فعال در زمينه فناوري بلوتوث گزارش کرده اند که آندرويد 4.3 با پشتيباني از قابليت بلوتوث هوشمندتا 2 ماه ديگر منتشر خواهد شد.

عينک گوگل با اپليکيشن هاي جديد فيس بوک و توييتر کاربردي تر مي شود
پيش از اين تنها 2 اپليکيشن متفرقه براي عينک گوگل وجود داشت اما ظاهرا سرويس هاي مطرح ديگري قرار است به زودي از اين ابزار تازه پشتيباني کند. در کنفرانس Google I/O مشخص شد که تعداد زيادي اپليکيشن جديد مانند فيس بوک، توييتر، اورنوت و... براي عينک گوگل ارائه خواهد شدتا کاربران بتوانند تصاوير را به اشتراک بگذارند.
نقشه جديد گوگل، يک گام فراتر از مکان!
نسخه جديد نقشه گوگل نيز معرفي شد. امکانات جديد بسياري به آن اضافه شده است تا نياز هر کاربري در مسيريابي و امور مختلف مربوط به نقشه را برطرف کند. گوگل در نسخه جديد نقشه که قرار است از تابستان امسال به طوررسمي راه اندازي شود، رابط کاربري را نيز به طور کامل تغيير داده است.حتي نسخه فعلي نقشه گوگل نيز مدرن و جذاب به نظر مي رسد اما گوگل قصد دارد آن را از نو تعريف کند.به گزارش the verge ،رابط کاربري نقشه به طور کامل تغيير کرده است تا کار کردن با آن لذت بخش تر شود. در نقشه جديد گوگل، وقتي با حساب خود لاگين مي کنيد اماکني که براي شما اهميت بيشتري دارد، نمايش داده مي‌شود. به اين ترتيب هر شخصي نقشه سفارشي خاص خود را دراختيار دارد و مي تواند آن را براساس نياز خود تغيير دهد. در اين سرويس جديد تمام نرم افزار هاي مرتبط نظير Google Earth و Google Street نيز با آن يکپارچه شده، تمام اطلاعات مربوط به آب و هوا، موقعيت کره زمين در فضا، عبور و مرور خودروها و بسياري از موارد ديگر نيز به اين سرويس اضافه شده است.قابليت جديد ديگري که به نقشه گوگل اضافه شده، آدرس يابي است.


Google Now سرانجام براي کروم عرضه شد

گوگل در کنفرانس خود سرانجام Google Now را براي رايانه هاي شخصي معرفي کرد. جست وجوي پيشرفته که اطلاعات را به شکل کاربردي تر و مشابه آنچه در آندرويد آب نبات پاستيلي تجربه کرده ايم، نمايش مي دهد. اين سرويس از جنبه هاي مختلف بهبود يافته و درک بهتري نسبت به دستورات صوتي پيدا کرده است. گوگل هميشه به شما گوش مي کند؛ بعضي اوقات پاسخ پرسش شما يک آهنگ يا ويدئو است. به گزارش zoomit ، اين سرويس به موسيقي، فيلم، کتاب ها، بازي ها و غيره دسترسي دارد و آن ها را به کاربر پيشنهاد مي‌کند. مي توانيد از اين سرويس به راحتي استفاده کنيد آن هم با صدا، لهجه و زبان خودتان.


Photos؛ سرويس جديد براي نگهداري و اشتراک گذاري عکس ها

گوگل سرويس جديد Photos خود را معرفي کرد و در آن قابليت هاي بي نظيري را براي بهبود کيفيت تصاوير و اشتراک گذاري آسان آن ها قرار داده است. Photos نام سرويس جديد گوگل است که در دل شبکه اجتماعي گوگل پلاس قرار دارد و نقش آلبوم عکس شما را بازي مي کند. از جمله قابليت هاي خاص سرويس Photos مي توان به بهبود خودکار تصوير،پشتيباني از عکس هاي با کيفيت بالا،ترميم تصاوير کم کيفيت، مات، تيره و تار،تشخيص خودکار پوست بدن و بهبود کيفيت آن وکاهش نويز تصاوير يا بهبود کنتراست اشاره کرد.



Hangouts؛ اپليکيشن جديد براي مکالمه صوتي و تصويري تحت آندرويد، وب و iOS

اين اپليکيشن تمام امکانات سرويس هاي مشابه را داراست و با تمام سرويس هاي گوگل منطبق شده است. از هنگ اوتس به راحتي مي توانيد براي کارهاي شخصي يا اداري خود استفاده کنيد و مطمئن باشيد تمام اطلاعات و ارتباطات شما تا هر وقت که بخواهيد محفوظ خواهد ماند تا در مراجعات بعدي در دسترش شما باشد. با هنگ اوتس به راحتي مي توانيد با دوستان و آشنايان خود مکالمه تصويري يا نوشتاري داشته باشيد. سيستم جديد گفت وگو و ارسال پيام براي سيستم عامل هاي آندرويد، iOS و همچنين مرورگر گوگل کروم عرضه مي شود.هنگ اوتس جانشين تمام محصولات ارتباطي گوگل است.هنگ اوتس جديد اساساً يک نرم افزار ارسال پيام است و در رده مسنجرهايي مانند اسکايپ يا فيس بوک مسنجر قرار مي گيرد، اما تغييرات و مزاياي خاص خود را دارد.
ارائه سرويس Google Play for Education براي مدارس
گوگل سعي دارد با افزودن امکانات بسيار زياد به آندرويد و کروم جاي واقعي خود را در بين دانش آموزان و معلمان پيدا کند. اين شرکت با راه اندازي سرويس جديد Google Play for Education سعي دارد از رايانه هاي لوحي آندرويدي و همچنين کروم بوک هاي خود بيش از پيش در زمينه آموزش استفاده کند.
آپديت براي گوگل پلي ، ورود به گوگل پلاس و پيام رساني ابري
رئيس بخش آندرويد جديد ترين APIهاي آندرويد را معرفي کرد که مي توان به قابليت هاي بسيار تاثيرگذار براي بازي و همچنين مکان يابي، سرويس پيام رساني ابري و ورود به گوگل پلاس اشاره کرد.سيستم مکان يابي جديد، داراي ويژگي هاي جالبي از جمله صرفه جويي در مصرف انرژي هنگام کار وتعيين محدوده جغرافيايي است.قابليت پيام رساني ابري، سال گذشته معرفي شد؛ اما از امسال اين سيستم به صورت يکپارچه با گوگل پلي کار خواهد کرد. قابليت جديد ديگر، ورود به گوگل پلاس است؛ به گونه اي که زماني که وارد حساب کاربري خود در اين سرويس مي شويد، ديگر نيازي نيست براي انجام کارهاي ديگر از قبيل دانلود نرم افزار و يا بازي کردن، دوباره وارد سيستم شويد.


بازطراحي فروشگاه و اپليکيشن هاي گوگل پلي

فروشگاه نرم افزارهاي آندرويد يا گوگل پلي استور نيز تغييراتي داشته است. اولين تغيير در ظاهر فروشگاه است که اگر با استفاده از مرورگر خود، سري به آن بزنيد، چيزي شبيه نرم افزار آندرويدي فروشگاه را مشاهده خواهيد کرد. البته منظور آخرين نسخه برنامه فروشگاه نرم افزارهاست. کليدهاي کنترلي در سمت چپ فروشگاه قرار داده شده است تا به راحتي بتوان بين بخش هاي موسيقي، نرم افزار، کتاب ها و غيره حرکت کرد.اگرهم ازرايانه لوحي استفاده مي کنيد با واسط کاربري جديدي روبه رو خواهيد شد. در واقع قسمت خاصي به نام Desigened for tablets در فروشگاه گوگل ايجاد شده است.

معرفي سرويس بازي گوگل پلي
طي کنفرانس Google I/O 2013، گوگل سرويس بازي خود را معرفي کرد. اين پلتفورم بسيار شبيه پلتفورم مرکز بازي اپل است و تقريبا تمام قابليت هاي آن شبيه اين سرويس است.از طريق سرويس Google Play Games کاربران قادر خواهند بود بازي چند نفره را تجربه و رکوردهاي خود را در فضاي ابري ذخيره کنند.
گلکسي S4 سامسونگ به خانواده نکسوس گوگل اضافه شد
گوگل با تغيير سيستم عامل گلکسي S4 و تجهيز آن به آندرويد آنلاک شده، اين گوشي را به عضوي تازه از خانواده گوشي هاي نکسوس خود تبديل کرده که قرار است از 26 ژوئن (5 تير)، با قيمت 649 دلار عرضه شود.


معرفي استاندارد ويدئويي جديد VP9

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال از فناوري جديد فشرده سازي عکس و فيلم پرده‌برداري کرد که با حفظ کيفيت، سايز فايل را تا 50 درصد کاهش مي دهد. کُدِک VP9 گوگل يکي از بهترين اقدامات براي صرفه جويي در پهناي باند اينترنت به شمار مي رود .

http://www.bartarinha.ir
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
دنیای اقتصاد: وقتی شرکت کوچک شما با عمر تنها شش ساله، با درآمد کم و تقریبا هیچ سودی با قیمتی بیش از یک میلیارد دلار خریده شود، چه چیزی می‌توانید بگویید؟ «دیوید کارپ» مدیرعامل شرکت Tumblr در چنین شرایطی فقط خوشحال بود. موضوع خرید Tumblr توسط یاهو وجود بعضی چالش‌ها در این شرکت اینترنتی را تایید می‌کند که تلاش برای پرداخت هزینه 1/1 میلیارد دلاری این خرید یکی از این چالش‌ها است.


خریدهای اخیر

از زمانی که ماریسا مایر به‌عنوان مدیرعامل یاهو فعالیتش را در این شرکت شروع کرده است، خریدهای مختلفی انجام داده و چندین سرویس آنلاین و موبایل را خریده است که اغلب آنها سرویس‌های کوچک و نسبتا ارزان قیمت بوده‌اند. او در زمان آغاز کارش در یاهو گفته بود که تصمیم دارد شرکت‌های کوچک را برای رشد بیشتر و همراهی با نیاز روز کاربران بخرد و آنها را به مجموعه یاهو اضافه کند. در این میان نزدیک شدن به تجارت موبایل که این روزها سود خوبی را هم نصیب شرکت‌های فعال در این زمینه کرده، یکی از اهداف ماریسا مایر است. درست به همین دلیل هم بود که استارتاپ Summly را خرید تا موسس 17 ساله‌اش را برای تقویت سرویس‌های موبایل خود به کار بگیرد. Summly یک استارتاپ است که اخبار و مقالات مختلف را به‌صورت جمع‌بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سرویس دارای یک اپلیکیشن مخصوص ابزارهای مبتنی بر iOS است و یاهو بابت خرید Summly حدود 30 میلیارد دلار هزینه کرده است.


حدود یک ماه پیش هم یاهو برنامه کاربردی Astrid را که یکی از محبوب‌ترین برنامه لیست کارهای روزانه برای سیستم‌عامل آندروید و iOS است، خرید. این اپلیکیشن بیش از چهار میلیون بار دانلود شده است و ارائه پولی خودش را متوقف کرده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که خرید Astrid برای یاهو چقدر هزینه داشته است، اما بعضی از کارشناسان معتقدند که از آنجا که خرید سرویس Summly برای یاهو نزدیک به 30 میلیون دلار هزینه داشته است، احتمالا Astrid هم ارزش مشابهی داشته است. این در حالی است که Astrid در سال 2012 تنها 400 هزار دلار از سرمایه‌گذارانش شامل گوگل و Nexus Venture Partners دریافت کرده است.
بعد از یک هفته از خرید سرویس Astrid، شرکت یاهو اقدام به خرید دو سرویس دیگر هم کرد. این سرویس‌ها شامل GoPollGo یک سرویس نظرسنجی و MileWise یکی از بهترین سرویس‌های موتور جست‌وجوی مربوط به سفر بوده‌اند. وب‌سایت هر دو سرویس GoPollGo و MileWise در صفحه اصلی خود پیوستن به یاهو را اعلام رسمی کرده و گفته‌اند که سرویس‌های آنها تعطیل شده است.
هنوز دقیقا مشخص نیست که یاهو از این دو سرویس در چه زمینه‌ای استفاده خواهد کرد؛ اما براساس بیانیه این دو سرویس به نظر می‌رسد که بخش موبایل یاهو این خرید را انجام داده و احتمالا از این سرویس‌ها در بخش موبایل این شرکت هم استفاده خواهد شد. براساس بیانیه این دو وب‌سایت مشخص شده است که تیم‌های کاری فعلی این دو سرویس به یاهو می‌پیوندند و کار خود را در این شرکت ادامه خواهند داد. انتظار می‌رود از سرویس MileWise در بخش سفر یاهو استفاده شود. همچنین ممکن است یاهو به کمک امکانات GoPollGo سرویس آنلاین رای‌گیری اختصاصی خودش را راه‌‌اندازی کند؛ سرویسی که احتمالا وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند از آن در صفحه‌های مورد نظر خود استفاده کنند.


یک خرید گران

با این همه اما یاهو گویا این بار تلاش کرده است تا خرید گران قیمت و بزرگی را تجربه کند. در حالی که در روزهای گذشته شایعاتی درباره احتمال خرید Tumblr توسط یاهو منتشر شده بود، روز بیستم ماه مه یعنی سه روز پیش هیات مدیره یاهو خبر خرید این شرکت با قیمت 1/1 میلیارد دلار را تایید کرد. Tumblr که یک سرویس بلاگینگ و شبکه اجتماعی است، در ماه‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و مهم‌تر اینکه کاربران موبایل این سرویس هم استقبال بسیاری خوبی از آن داشته‌اند. همین کافی است تا یاهو که در ماه‌های اخیر تمرکز ویژه‌ای بر دنیای موبایل داشته، با اطمینان بیشتری برای خرید آن هزینه کند. در واقع به همین دلیل هم هست که مدیرعامل یاهو برای خرید Tumblr پافشاری داشته و به اعتقاد او این خرید بخشی از استراتژی است که برای آینده و پیشرفت یاهو در نظر دارد.
این در حالی است که بر اساس اخبار مختلفی که در این مورد منتشر شده‌اند، علاوه بر یاهو، شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، مایکروسافت و حتی توئیتر هم با Tumblr مذاکراتی برای خرید انجام داده بودند. براساس گزارش AllThingsD، مدیرعامل Tumblr بعد از فروش سرویس خود به یاهو علاوه بر ثروت قابل ملاحظه‌ای که به دست آورده، حداقل تا 4 سال در یاهو فعالیت کاری خودش را ادامه خواهد داد تا کنترل این سرویس را در اختیار داشته باشد. از طرفی یاهو اعلام کرده است که سیستم تبلیغات این سرویس بلاگینگ را به طور کامل تحت کنترل خودش داشته و روش‌های خودش را در آن به کار خواهد گرفت.
بد نیست بدانید که Tumblr در سال 2007 راه اندازی شد و در ماه‌های اخیر توانسته است 125 میلیون دلار سرمایه را جذب کند تا به ارزش 800 میلیون دلار برسد. این شبکه اجتماعی در ماه آوریل گذشته 117 میلیون بازدید کننده داشته است و همچنین دارای 8/107 میلیون وبلاگ و 6/50 میلیارد پست در شبکه‌های اجتماعی است. شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد خانم مایر زمان زیادی را برای متقاعد کردن مدیرعامل Tumblr صرف کرده است تا او را مجاب کند که پیوستن به یاهو به پیشرفت تجارت آنها کمک خواهد کرد. مدیرعامل یاهو در مصاحبه‌ای در روز یکشنبه گذشته گفت: «خرید Tumblr به سرعت تعداد کاربران فعال یاهو را با افزایش پنجاه درصدی به یک میلیارد نفر می‌رساند و ترافیک وب‌سایت این شرکت را تا 20 درصد افزایش می‌دهد که این ارقام واقعا ما را برای این خرید مطمئن‌تر کرد. یادمان نرود که رشد در صنعت تکنولوژی‌های مصرفی ابتدا با ترافیک کاربران آغاز می‌شود.»
ماریسا مایر بارها گفته است که افزایش نفوذ یاهو یا تعداد بازدید از صفحات وب آن تنها راه برای افزایش درآمد این شرکت خواهد بود. این استدلال در واقع شعار اغلب مدیرعامل‌های شرکت‌های اینترنتی است. از طرفی تنوع محتواهای به اشتراک گذاشته شده روی Tumblr به راحتی با بخش‌های مختلف یاهو هماهنگ شده و به گفته ماریسا مایر شرکت‌ها و کاربران می‌توانند به محتواهای جالب و منحصر به فرد Tumblr روی صفحات وب یاهو دسترسی داشته باشند.
بازگشت یاهو به جمع با ارزش‌ترین‌ها
شرکت یاهو که به دنبال سوء مدیریت طی چند سال اخیر از فهرست ارزشمندترین شرکت های جهان خارج شده بود، دوباره به این فهرست بازگشته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مارکتینگ لند، در میان شرکت‌های مختلف اپل همچنان برترین و ارزشمندترین شرکت باقی مانده و جایگاه فیس‌بوک هم در فهرست یاد شده نزول کرده است. در حالی که یاهو در فهرست یاد شده رتبه 92 را کسب کرده، اپل در صدر قرار دارد. یاهو آخرین بار در سال 2009 توانسته بود در این فهرست موسوم به BrandZ حضور یابد. ارزش یاهو طبق این لیست 83/9 میلیارد دلار برآورد شده است. برترین شرکت این فهرست یعنی اپل ارزشی برابر با 185 میلیارد دلار دارد و گوگل با 114 میلیارد دلار ارزش در رتبه دوم قرار دارد.
http://www.bartarinha.ir
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
فناوری های تاثیرگذار سال 2013

فناوری های تاثیرگذار سال 2013

روزنامه هفت صبح: هر سال نشریه MIT Technology Review وابسته به دانشگاه MIT، فهرستی از تحول برتر فناوری ها را برمی گیرند. این نشریه از سال 1899 یعنی 114 سال پیش به صورت مستمر اخبار فناوری را بازتاب می دهد و یکی از معتبرترین منابع خبری محسوب می شود. با هم فناوری های تاثیرگذار سال 2013 را مرور می کنیم که چند روز پیش از سوی این نشریه اعلام شده بودند:

1- یادگیری ژرف
کامپیوترهای ما در حال هوشمندتر شدن هستند و گرچه هنوز در زمینه خلاقیت یا تحلیل و استنباط نیرویی فراتر از مغز انسان ها پیدا نکرده اند اما نشانه هایی از هوشمندتر شدن و شبیه شدن عملکرد آنها به مغز انسان به چشم می خورد، به یاری کامپیوترها ما حالا می توانیم بی درنگ و با خطایی کم ترجمه کنیم، به یاری موتورهای جست و جوی هوشمندتر، سوزنی را در انبار کاهی پیدا کنیم، پروتئین ها را بپیچانیم و از آنها برای مبارزه با بیماری ها استفاده کنیم.

--------------------------------------------------------------------------------
2- رسانه های اجتماعی موقتی
ما وقتی در توییتر، گوگل پلاس یا فیس بوک چیزی می نویسیم، معمولا در مورد لحظه نگاشت های خود فکر زیادی نمی کنیم و به این فکر نیستیم که یک متن، عکس، ویدئو یا تفسیر ما از یک رخداد یا حرف خودمانی، ممکن است، بعدها علیه ما استفاده شود. در شبکه های اجتماعی چیزی خود به خود پاک نمی شود و ممکن است سال ها بعد از ما به خاطر نحوه تفکری که حالا داریم، انتقاد شود! چاره کار چیست؟
چاره کار استفاده از رسانه های اجتماعی است که بتوانند از حریم خصوصی ما محافظت کنند؟ Snapchat یک اپلیکیشن موبایل است که با آن کاربر می تواند تاریخ انقضایی برای پیام ها و عکس های خود تعیین کند تا بعد از این تاریخ آنها خود به خود پاک شوند. Wickr هم پیام رسانی است که با یک رمزبندی سطح بالا در حد نظامی از پیام ها و عکس ها و ویدئوهای شما محافظت می کند.

--------------------------------------------------------------------------------
3- آزمایش DNA جنین انسان قبل از تولد به صورت غیرتهاجمی
خیلی خوب است بتوانیم تا زمانی که جنینی متولد نشده است، بتوانیم تشخیص بدهیم که جنین مبتلا به بیماری هایی مثل سندرم داون است. ما شیوه های مختلفی برای تشخیص بیماری قبل از تولد داریم، یکی از دقیق ترین شیوه آزمایش DNA جنین است، منتها این کار مشکلاتی دربر دارد.
علاوه بر مسئله گران بودن، مشکل دیگر این است که برای آزمایش DNA جنین باید بافت ژنتیکی او را برداریم. برای این کار معمولا از آمنیوسنتز استفاده می شود که مخاطراتی دارد اما به لطف پژوهش هایی که چهار شرکت از جمله Verinata انجام می دهند، ما به زودی خواهیم توانست تنها با گرفتن خون مادر، پی به توالی دقیق DNA جنین ببریم و اصطلاحا DNA جنین جنین را سکانس کنیم.

--------------------------------------------------------------------------------
4- تولید قطعات با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی
هر چقدر می گذرد ما اخبار بیشتری در مورد فناوری چاپ سه بعدی می خواهیم، این فناوری در آستانه صنعتی شدن است و حالا شرکت هایی مثل جنرال الکتریک برای تولید بعضی از قطعات ترجیح می دهند به جای قالب ریزی از چاپ سه بعدی استفاده کنند. شرکت های زیست - پزشکی هم برای تولید اعضا و بافت ها به این فناوری روی آورده اند.

--------------------------------------------------------------------------------
5- پیوند حافظه
به دلایل مختلفی ما ممکن است حافظه خود را از دست بدهیم: صدمه مغزی به دنبال تصادف، سکته مغزی یا بیماری هایی مثل آلزایمر. با کمک فناوری آزمایش هایی روی موش ها و میمون ها برای برگرداندن یا پیوند حافظه به آنها انجام شده است، دانشمند پیشگامی که از دو دهه پیش روی تراشه های سیلکونی که قابل پیوند به مغز باشند کار می کند، تئودور برگر نام دارد، او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی کار می کند و امیدوار است این تراشه ها با تقلید از مدارهای نورونی مغز، روزی بتوانند حافظه را به انسان های دچار فراموشی برگردانند.

--------------------------------------------------------------------------------
6- ساعت های هوشمند
دو سه ماه است که اخبار ضد و نقیضی در مورد ساعت هوشمند اپل به گوش می خورد اما قبل از اپل، افراد دیگری دست جنبانده اند و با کار روی یک ساعت هوشمند به نام Pebble به سرعت در این مسیر حرکت می کنند. ایده این ساعت آنقدر خوب بوده که به سرعت 10.2 میلیون دلار از طریق Kickstarter جمع کرده است.

--------------------------------------------------------------------------------
7- آینه های خورشیدی با بازدهی بالا
به رغم پیشرفت های زیاد در زمینه تولید انرژی از نور وخورشید، هنوز هم در مقایسه تجاری میزان بازدهی این فناوری بیشتر از 20 درصد نیست اما تحولات جدید این نوید را می دهند که میزان بازدهی تا 50 درصد افزایش یابد. برای این کار هری آتواتر و همکارانش، صفحات خورشیدی جدیدی را طراحی کرده اند که نور خورشید را به 6 تا 8 طول موج مختلف تجزیه می کندو هر یک از این طول موج هات به سلول های نیمه هادی هایی هدایت می شوند تا جذب شوند و از آنها الکتریسیته تولید شود.

--------------------------------------------------------------------------------
8- کسب اطلاعات ارزشمند از طریق گوشی های موبایل
اطلاعاتی که با تحلیل شبکه های اجتماعی می توان به آنها رسید، ارزشمند هستند. هم اکنون در دنیا شش میلیارد گوشی موبایل وجود دارند و این گوشی ها حجم انبوهی از اطلاعات را تولید می کنند.
یکی از کاربردهای این اطلاعات را اپیدمیولوژیست ها یافته اند، آنها توانسته اند به یاری همین اطلاعات که به نظر ما بی ارزش می نماید، متوجه بروز و نحوه اشاعه بیماری هایی مثل مالاریا در آفریقا یا تب دنگو در آمریکای شمالی شوند. خیلی جالب است که اپیدمیولوژیست دانشگاه هاروارد در خانه نشسته باشد و با بررسی اطلاعات و پیامک های رد و بدل شده در کنیا، متوجه نحوه جابجایی و سفر مردم به مناطق پرخطر شود و از روی آن پیش بینی شیوع بیماری مالاریا را بکند!

--------------------------------------------------------------------------------
9- مدارهای توانمند برای تولید برق DC
برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیری مثل نور خورشید، باد یا جزر و مد نیاز به مدارهای تولید برق DC توانمندی داریم. خطوط انتقال برق DC با ولتاژ بالا می توانند نیرو را هزاران کیلومتر انتقال دهند اما برای اینکه از این نیرو به صورت پایدار در سیستم ها استفاده شود، نیاز به شبکه های پیچیده ای است. شرکت سوئیسی ABB یکی از شرکت هایی است که پیچیدگی های این امر را حل کرده است.
http://www.bartarinha.ir
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
برترین ها: اگر گرایش بعدی دنیای فناوری ساخت ساعت های هوشمند است، مایکروسافت هم مثل همیشه نمی خواهد از این قافله عقب بماند. در همین راستا، در حال ساخت ساعت لمسی هوشمند است. این شرکت بزرگ قصد دارد در زمینه تولید محصولات کامپیوتری با برندهایی همچون اپل وارد رقابت تنگاتنگ شود.

اوایل سال جاری میلادی بود که مایکروسافت از همکاران آسیایی خود درخواست کرده بود تا عناصر لازم برای ساخت وسیله ای ساعت مانند را تهیه و تولید کنند. یکی از مجریان این طرح می گوید در دفتر مرکزی شرکت تولید نرم افزار «ردموند» در واشنگتن با گروه تحقیق و توسعه مایکروسافت ملاقات داشته است. اما هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد این وسیله را به صورت ساعت بسازد یا خیر.
بسیاری از سرمایه گذارهای بزرگ و شرکت های فناوری در تلاش برای ساخت فناوری های پوشیدنی و کامپیوتری با حسگرهایی با کارایی بالا و اندازه باریک هستند که بتواند دمای بدن، موقعیت مکانی و دستورات صوتی افراد را در طول حرکت تشخیص دهد و اجرا کند.
برخی از فناوری های پوشیدنی جدید همچون FuelBand نایک، فعالیت های فیزیکی کاربر را اندازه می گیرند در حالیکه شرکت های دیگر در حال تلاش برای اضافه کردن قابلیت های گوشی های هوشمند همچون دریافت پیامک، عکاسی یا چک کردن وضعیت آب و هوا هستند. اپل نیز در حال ساخت ساعت مچی هوشمند است.
موسسه فناوری Pebble در حال حاضر ساعت های می فروشد که به طور بی‌سیم با اسمارت‌فون کاربر سینک می شود و با لرزش دریافت تماس تلفنی، ایمیل یا پست جدید در توئیتر را به اطلاع کاربر می رساند. شرکت گوگل نیز در حال حاضر محصول جدید خود به نام «عینک گوگل» را به بازار عرضه کرده تا قابلیت های آن را در دنیای واقعی آزمایش کند. این گجت اطلاعات مختلف را روی شیشه های عینک روی چشم کاربر به او نمایش می دهد.
این روزها شاهد رشد روزافزون تولید و عرضه فناوری های پوشیدنی در دنیا هستیم و به نظر می رسد حمل گجت هایی همچون گوشی های همراه کمی بزرگ و دست و پا گیر شده است. ساعت مچی که قابلیت سازگاری با گوشی هوشمند کاربر را دارند مسلما طرفداران بسیاری میان مردم پیدا خواهد کرد.
موسسه تحقیقاتی گارتنر انتظار دارد بازار وسایل الکترونیک پوشیدنی تا سال 2016 میلادی به حدود 10 میلیارد دلار آمریکا برسد.
شاید جالب باشد بدانید این نخستین باری نیست که مایکروسافت درحوزه ساخت فناوری های پوشیدنی قدم گذاشته است. حدود ده سال پیش، این شرکت وسیله ای به نام «ساعت هوشمند» وارد بازار کرد که با نرم افزار خود مایکروسافت کار می کرد. کاربران این ساعت می توانستند در ازای پرداخت مبلغ اشتراک، از سرتیتر خبرها، نتایج مسابقات ورزشی و پیام های فوری خود از طریق رادیو FM روی ساعت خود مطلع شوند. اما تولید این ساعت در سال 2008 میلادی متوقف شد.
مایکروسافت به عنوان نمونه نخستین و آزمایشی ساعت لمسی آینده خود، از شرکت ساخت قطعات خواسته است تا صفحه نمایش 1.5 اینچی برای آن تولید کند.
اکتبر سال گذشه میلادی، مایکروسافت تبلت سرفیس خود را عرضه کرد. اکنون نیز بسیار اصرار دارد تا کامپیوترهای کوچک تر در اندازه 7 اینچ تولید کند تا با گجت هایی همچون آی‌پد مینی اپل وارد رقابت شود.


از امکانات احتمالی این ساعت لمسی هوشمند می توان موارد زیر را حدس زد:
• کاشی های زیبایی که در ویندوزفون و ویندوز شاهد آنها هستیم برای این ساعت بسیار مناسب به نظر می رسند. کاربر می تواند یک یا دو کاشی Live برای نمایش آب و هوا، زمان یا دیگر اطلاعات ابتدایی تعیین کند. کاشی های بیشتر نیز همه صفحه ساعت را پر خواهند کرد.
• یکی از قابلیت های بسیار خوب ویندوزفون این است که به کاربر اجازه می دهد با صوت برنامه های جانبی را کنترل کند. به طور مثال، می توانید از نرم افزار ماشین حساب بخواهید اعداد موردنظر شما را با هم جمع کند یا با صدای خود تنظیمات گوشی را تغییر دهید. این نوع دستورات خیلی راحت برای گوشی هوشمند نیز قابل ترجمه هستند. در ضمن، iOS یا اندروید فرمان صوتی برای برنامه های جانبی را ندارند و از این نظر مایکروسافت، پیشگام این فناوری است.
• در مقایسه با اندروید گوگل، مایکروسات نظارت بیشتری روی ویندوزفون خود دارد. به طوری که کمپانی می تواند تضمین کند ساعت هوشمند شما قابلیت سازگاری با ویندوزفون های ساخت اچ‌تی‌سی، سامسونگ یا نوکیا را دارد.
• شاید بتوان گفت ممکن است مایکروسافت «کیف پول دیجیتال» که اکنون برای گوشی های ویندوزفون است را روی ساعت هوشمند خود هم پیاده کند. این قابلیت به کاربر اجازه میدهد تا با اشاره به گوشی خود، پول خریدهای خود را پرداخت کند. اگر این طور شود بدون اینکه مجبور به بیرون آوردن گوشی موبایل از جیب یا کیف خود باشید، می توانید پرداخت های خود را انجام دهید.


البته این ساعت هوشمند و لمسی می تواند نقاط ضعفی هم داشته باشد. به طور مثال:

• مایکروسافت بسیار عقب تر از فناوری های Google Now یا Siri اپل در زمینه ارائه خدمات دستیار مجازی است. البته با ویندوزفون نیز می توان پیغام صوتی را به نوشتاری تبدیل کرد اما امکان تنظیم آلارم، تعیین برنامه ملاقات یا نوشتن یک ایمیل کامل با صحبت کردن را ندارد، در حالیکه همه این کارها را می توان با Siri انجام داد. ویندوزفون همچنین نمی تواند همچون Google Now وضعیت ترافیک را بگوید.
• مایکروسافت با عرضه تبلت های سرفیس آر.تی و سرفیس پرو نشان داده است می تواند سخت‌افزار اختصاصی خود را نیز تولید کند. اما معلوم نیست که آیا قرار است فناوری جدیدی به بازار ارائه دهد یا خیر! اگر بازار ساعت های هوشمند داغ شود دلیل آن احتمالا برای نمایشگرهای خمیده با طراحی زیباتر از ساعت های وجود است. البته مایکروسافت در این مسیر رقیب های قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ دارد که همیشه سخت‌فزار محصولاتشان را خودشان تولید می کنند.
• ویندوزفون هنوز خیلی بین کاربران محبوب نیست. به همین دلیل، برنامه نویس های کمی در تولید اپلیکیشن های این سیستم‌عامل همکاری دارند. این مساله می تواند در ساعت هوشمند مایکروسافت نیز مشکل ساز شود و در مقایسه با اپل یا اندروید، نرم افزارهای کمتری برای آن تولید شود.
در حال حاضر مایکروسافت در حال آزمایش ساعت هوشمند خود است و معلوم نیست چه زمانی این دستگاه را وارد بازار خواهد کرد.
http://www.bartarinha.ir
 

Similar threads

بالا