اجرای سیستم کنترل هوشمند حریم در تهران

Arch-Azadeh

همکار مدیر مهندسی شهرسازی متخصص طراحی شهری
مدیر کل حریم شهرداری تهران گفت: سیستم کنترل هوشمند حریم ، امسال در همه مناطق اجرایی می شود و با اجرای این سیستم تا چهار سال آینده هزینه صیانت از حریم به یک دهم کاهش می یابد .

سید صباح الدین متقی با بیان این مطلب گفت: طبق وعده ای که داده شده بود ، سیستم کنترل هوشمند در عرصه حریم برای نخستین بار در منطقه 20 اجرایی شد و با این اقدام رصد کردن بخشی از عرصه حریم این منطقه که به عنوان نقاط پر خطر تعریف شده بود انجام شد .

وی با اشاره به روش عملکرد این سیستم افزود : با استفاده از این سیستم از طریق صفحات مونیتورینگ نقاط واقع در حریم رصد می شود که این اقدام در منطقه 20 از ناحیه دو این منطقه صورت گرفت .

مدیر کل حریم شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای این سیستم نیازی به حضور فیزیکی حریم بانان نخواهد بود ، اظهار کرد : این اقدام برای نخستین بار در کشور عملیاتی شد و امیدوارم با استفاده از این روش در سه سال آینده هزینه های صیانت از حریم به یک پنجم کاهش یابد و از سال چهارم به بعد این هزینه به یک دهم برسد .

متقی با تاکید بر اهمیت استفاده از این روش تصریح کرد : با این اقدام علاوه بر صیانت از حریم در هزینه منابع مالی و انسانی نیز صرفه جویی می شود و همچنین می توان علاوه بر کنترل حریم در دیگر موارد مانند محیط زیست و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز از آن استفاده کرد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در سال جاری همه مناطق دارای حریم به این سیستم هوشمند مجهز می شوند و شهرداری تهران نیز این آمادگی رادارد تا اطلاعات مربوط به این سیستم را در اختیار سایر سازمان ها قرار دهد .

منبع: شاسا
 
بالا