آیا این ضد آفتاب طبیعی را می شناسید؟

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک متخصص تغذیه گفت: در صنعت مواردی وجود دارد که از سولفات آهن که برای سلامتی خطرناک است برای سیاه کردن رنگ زیتون استفاده می کنند بنابراین بهتر است حتی الامکان زیتون سبز مصرف کنید.

دکتر ضیاء الدین مظفری، متخصص تغذیه با بیان اینکه گاه در صنعت از سولفات آهن برای سیاه کردن زیتون استفاده می شود و تشخیص زیتون سیاه طبیعی از زیتون سیاه تقلبی دشوار است بنابراین مصرف زیتون سبز بر سیاه ترجیح داده می شود.

*زیتون سرشار از بتاکاروتن است

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیتون سرشار از بتاکاروتن است گفت: بتاکاروتن آنتی اکسیدانی است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برخلاف ویتامین A که مصرف زیاد آن برای بدن مضر و خطرناک است مصرف بتا کاروتن برای سلامتی ضرری ندارد.

*مصرف سرانه زیتون در ایرانیان پائین است

دکتر مظهری گفت: مصرف سرانه زیتون در ایران یک صد و شصت گرم است در حالی که این رقم در یونانیان به 500 گرم می رسد.

وی گفت: فرزندان خود را به خوردن روغن زیتون با نان سنگک برشته عادت دهید.

*روغن زیتون در بدن امگا 3 می سازد

دکتر مظهری گفت: اسید اولئیک از روغن های ضروری در بدن است که به وفور در شیر مادر و زیتون وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اسید اولئیک موجود در زیتون در بدن به اسید لینولئیک تبدیل شده و این ماده به امگا 3 تبدیل می شود.

*روغن زیتون بهترین ضد آفتاب

این متخصص تغذیه گفت: روغن زیتون علاوه بر اینکه بهترین روغن به عنوان ضد آفتاب است برای رفع خارش و ترک های ناشی از بارداری نیز بسیار سودمند است.

*روغن زیتون برای سرخ کردن مناسب است

مظهری گفت: با اشاره به اینکه هر قاشق غذاخوری روغن زیتون صد و بیست کیلو کالری انرژی دارد گفت: برای مصرف این مقدار انرژی به یک ساعت پیاده روی نیاز است.

وی گفت: روغن زیتون بهترین دارو برای رفع یبوست است.


این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه روغن زیتون تا دمای نود و پنج درجه سانتی گراد خواص خود را حفظ می کند گفت: عمدتاً در فرآیند سرخ کردن دما تا 170 درجه سانتی گراد افزایش می یابد ولی اگر سرخ کردن مواد غذایی با حرارت ملایم باشد می توان از روغن زیتون برای سرخ کردن مواد استفاده کرد.


مظهری در پایان گفت: روغن زیتون باید بدور از نور نگهداری شود.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
طی این تحقیق که بر روی دو گروه 10 نفره انجام شد به 10 نفر اول، روزانه 10 گرم روغن زیتون و 55 گرم رب گوجه‌فرنگی داده شد و به 10 نفر دیگر تنها روغن زیتون داده شد.

پس از سه ماه نمونه‌های پوستی گروهی که علاوه بر روغن زیتون گوجه‌فرنگی مصرف کرده بودند، نشان داد که پوستشان 33 درصد بیشتر نسبت به آفتاب‌سوختگی مقاومت کرده است.

محققان طی این بررسی همچنین دریافتند مقدار پروکلاژن پوست - مولکول ساختاردهنده پوست - در این گروه بیشتر شده بود.

آن‌ها دریافتند، زمانی که گوجه‌‌فرنگی پخته می‌شود نسبت به زمانی که خام است مقدار بیشتر و غلیظ‌تری از آنتی‌اکسیدان لیکوپن را داراست.

این گروه از محققان معتقدند که لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، رادیکال‌های آزاد را که توسط تابش اشعه UV بر روی پوست تشکیل می‌شوند، خنثی می‌کند. رادیکال‌های آزاد موجب ایجاد سرطان و پیری زودرس می‌شوند.

با این حال پژوهشگران هشدار می‌دهند که بهتر است به گوجه‌فرنگی به عنوان یک افزودنی مفید و نه یک جایگزین برای کرم ضد‌آفتاب نگریسته شود.



گردآوری : گروه سبک زندگی تالار گفتگوی ایرانیان
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقریبا همگی ما این ضرب‌المثل را که خوردن یک سیب در روز، دکتر را از خانه دور می‌کند شنیده‌ایم. اما آیا می‌دانستید خوردن یک تکه شکلات در روز باعث حفظ زیبایی شما می‌شود؟
محققان می‌گویند:‌ در روزهای آفتابی برای پیشگیری از مضرات تابش اشعه UV، خوردن شکلات، موثرتر از کرم و لوسیون‌های ضدآفتاب عمل می‌کند.

طبق نتایج حاصله از تحقیقات اخیر که در مجله تغذیه نیز منتشر شده، شکلات به نحو شگفت‌انگیزی می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب عمل کند. برای این کار نیازی به پخش کردن شکلات بر روی پوستتان ندارید، بلکه تنها یک تکه از آن را در دهان خود گذاشته و از خواص مفید آن که داشتن پوستی نرم و بدون چین و چروک است بهره‌مند شوید.

تحقیق

در این تحقیق به دو گروه از زنان مقداری کاکائو با درجات متفاوت فلاوونوئید داده شد. این دو گروه طی سه ماه از کاکائوها مصرف کردند و در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که تحت رژیم فلاوونوئید بالا قرار گرفته بودند نه تنها پوست آن‌ها به طور قابل توجهی نرم و مرطوب شده بود بلکه در برابر تابش اشعه UV ، ‌به راحتی دچار سوزش و قرمزی پوست نمی‌شد.

لازم به توضیح است، آسیب‌های اشعه UV جدی است و کودکان بیش از دیگران در معرض آسیب هستند.

اکنون دانشمندان معتقدند، افزودن شکلات تلخ و غنی به برنامه غذایی روزانه می‌تواند راهی موثر و حتی مطمئن‌تر از استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در برابر مضرات اشعه UV باشد.

نتایج

نتایج حاصله از تحقیقات صورت گرفته بر روی این دو گروه از زنان،‌ حاکی از آن بوده زنانی که بیش از 329 میلی‌گرم کاکائو در روز مصرف کرده بودند، جریان خون در پوست آن‌ها افزایش یافته و باعث رطوبت و در نتیجه سلامت بیشتر آن‌ها گردیده و پوست آن‌ها منقبض‌تر، نرم و ضخیم‌تر شده بود.

رطوبت حفظ شده درون پوست به مقدار زیادی باعث نرمش و انعطاف‌پذیری آن می‌شود و پوست‌های زبر و خشن نیز که اکثر اروپایی‌ها با آن مواجه هستند با پیروی از یک رژیم سرشار از آنتی‌اکسیدان و شکلات تلخ غنی از فلاوونوئید،‌ برطرف می‌شود.
 
  • Like
واکنش ها: cora

Similar threads

بالا