مردم ده ها سال بر این باور بودند که بدون داشتن ساعت مچی، احساس گمگشتگی می کنند.
کافی بود ساعتشان عقب می ماند یا جلو می رفت یا باتری آن از کار می افتاد تا با عجله و مستاصل نزد ساعتساز بروند و از او بخواهند زندگی آنها را با تیک تاک منظم دوباره ساعتشان، نظم بدهد.
در دنیای پرکار و پرشتاب امروز، احساس نیاز به ساعت و دانستن دقیق وقت، بیش از پیش شده است.
اما بر اساس نظر موسسه مینتل، تحلیلگر مسائل بازار، رشد محصولات دیجیتالی از قبیل تلفن، لپ تاپ و ام پی ۳ پلیر، که ساعت را نیز نشان می دهند، صنعت ساعت سازی را با فضایی تیره روبه رو کرده است.
بر اساس تحقیق مینتل، از میان بیش از ۱۵۰۰ نفر در بریتانیا ۱۴ درصد گفتند که نیازی به ساعت ندارند. این رقم یعنی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر بریتانیا؛ این درصد برای افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله دو برابر می شود.
تحلیلگران مینتل بر این باورند که این روند ادامه خواهد داشت؛ آمار نشان می دهد نسبت به سال ۲۰۰۵ٰٰ میزان مالکیت گوشی های تلفن همراه ۹ درصد بیشتر شده است. در همین حال، تعداد صاحبان ساعت ثابت مانده است.
تامارا سندر از موسسه مینتل می گوید که جوانترهایی که با تکنولوژی بزرگ شده اند، احتمال دارد برای دانستن زمان، بیشتر و بیشتر به گوشی های همراه خود نگاه کنند. " ساعت نیز همچنان محبوب مانده است. ۸۶ درصد از مردم هنوز دستکم یک ساعت دارند، اگرچه شاید خیلی از آنها آخرین بار ساعت خود را در کشو جورابشان دیده اند! انتظار می رود میزان فروش ساعت، اگر بیشتر نشود، ثابت بماند، چون مردم به تدریج ساعت های خرابشان را با ساعت های نو جایگزین می کنند."
خانم سندر می گوید:"ولی مفهوم ساعت مچی هیچ وقت تغییر نخواهد کرد."
مینتل نانوهای تازه آی پاد را مثال می زند که نسخه کوچکی از پخش کننده دیجیتالی موزیک اپل است، به صفحه ساعت بی شباهت نیست و گیره ای پشتش دارد که اجازه می دهد با یک بند مچی، مثل ساعت به مچ بسته شود."