آموزش و ترفندها و نكات آفیس (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook)

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش سوم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش سوم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاورپوینت بخش سوم
در بخش اول نرم افزار پاور پوینت کار با کادرهای متنی و ایجاد اسلاید و در بخش دوم وارد کردن عکس و اعمال تغییرات بر روی تصاویر را به طور کامل آموزش دادم . در این بخش می خواهم کار با اشکال و ایجاد شکل های دلخواه در اسلاید با تنظیمات آن را به طور کامل برای شما توضیح بدهم .
--------- کار با اشکال در پاور پوینت ---------------در نرم افزارهای دیگر مجموعه آفیس نیز از گزینه Shape استفاده کرده ایم اما می خواهیم در این قسمت به طور کامل با کاربرد این ابزار آشنا شویم .برای شروع نرم افزار پاور پوینت را باز کنید1. بعد از اجرایی برنامه ، بر روی گزینه Insert در نوار ابزار کلیک کرده و گزینه Shape را انتخاب می کنیم .(برای مشاهده تصاویر با سایز اصلی بر روی آنها کلیک راست کرده گزینه View Image را انتخاب کنید)
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای ترسیم کردن یک شکل انتخابهای متفاوتی را ، این جعبه ابزار در اختیار شما قرار داده است کافیست هر کدام از شکل هایی که در لیست زیر مشاهده می کنید انتخاب کرده و در وسط اسلاید خود بکار ببرید.برای مثال چند نمونه از شکل های موجود در این لیست را برای شما در وسط اسلاید خودم ترسیم کردم

2. برای ترسیم خطوط آزاد باید چکار کرد؟ در بعضی از مواقع ممکن است احتیاج داشته باشید تا یک شکل را خودتان ترسیم کنید برای انجام اینکار نیز دو ابزار بسیار کاربردی در لیست با نام های Freeform.Scribble وجود دارد .
تفاوت این دو ابزار در این است که با ابزار FreeFormشما می توانید با درگ کردن یا ایجاد نقاط در اسلاید به شکل دلخواه خود برسید اما ابزار Scribble این امکان را برای شما فراهم نمی کند یعنی اگر شما در حال درگ کردن دستتان از روی کلیک راست ماوس برداشته شود کادر شما همان جا نیمه کاره باقی می ماند. برای درک خودتان یکبار این تمرین را با هر دو ابزار انجام دهید .
------------ وارد کردن عکس و بافت داخل اشکال ترسیم شده --------------3. شما می توانید به جای رنگ ، داخل اشکال ترسیمی را با تصاویر و بافت هایی که به صورت پیش فرض در نرم افزار پاور پوینت وجود دارد را پر کنید . به تصاویر زیر دقت کنید.
4. چند دایره در وسط اسلاید خود بکشید . بر روی یکی از دایره ها کلیک کرده تا تب Drawing Tools فعال شود .5. در این تب تنظیمات پیشرفته مربوط به اشکال در نرم افزار پاور پوینت وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید . برای تغییر رنگ داخل اشکال ترسیمی گزینه Shape Fill را انتخاب کرده و یک رنگ را به دلخواه انتخاب کنید . در صورتیکه به رنگ بیشتری احتیاج دارید گزینه More Fill Color را انتخاب کرده و در لیست باز شده به رنگهای بیشتری دسترسی خواهید داشت .
6. می خواهیم داخل دایرهای ترسیم شده یک تصویر یا بافت دلخواه را وارد کنیم برای انجام اینکار گزینه Shape Fill را انتخاب و بر روی گزینه Picture کلیک کنید .
شما می توانید تصاویر مورد نظر خودتان را انتخاب و بر روی کلید Open کلیک کنید .

7. برای وارد کردن بافت مورد نظر نیز به همین ترتیب گزینه Shape Fill را انتخاب و از لیست باز شده گزینه Texture را انتخاب کنید

8. برای تغییر رنگ خط دور دایره ها نیز در تب Drawing Tools از گزینه Shape Outline می توانید استفاده کنید .
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید می توانید رنگ مورد نظر خود را در طیف نمایش داده شده انتخاب نمایید یا با انتخاب گزینه Weight ضخامت خط دور اشکال و با انتخاب گزینه Dashes نوع خط را تغییر دهید
9. در قسمت Shape Effect هم می توانید سایه ، بعد و شفافیت اشکال خود را تغییر دهید .
------------ تراز کردن اشکال کشیده شده ---------------10.برای اینکه اشکال کشیده شده شما در اسلاید در یک راستا قرار بگیرد کافیست آنها را با پایین نگه داشتن کلید Ctrl انتخاب و کلید Align را در تب Format انتخاب کنید.از لیستی که برای شما باز می شود با در نظر گرفتن شکلهای خود می توانید آنها را از بالا، پایین ، راست و چپ تراز کنید .

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اشکال ترسیم شده از سمت راست با هم تراز شده اند .

منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش چهارم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش چهارم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاورپوینت بخش چهارم
در این بخش میخواهم کار با Smart Art ، ایجاد جدول و کاربرد آنها را برای شما کاربران عیزیز توضیح بدهم . قرار بود که در بخش اول یک آموزش کاربردی و خلاصه و مفید ایجاد کنم که کاربرانی که با این نرم افزار کم و بیش آشنایی دارند نیازی به خواندن مطالب تکراری نداشته باشند اما اولیت را بر این گذاشتم که بیشتر دوستان شاید به تازگی با این نرم افزار آشنا شده باشند و یک آموزش مختصر بدون در نظر گرفتن تمام ابزار شاید کمی گیج کننده برای افراد مبتدی باشه ولی سعی می کنم در یک یا دو درس بعدی به جمع بعدی برسم و یک پروژه کامل را برای شما آموزش بدهم .
کار با Smart ART
در بخش های قبلی به طور خلاصه کارکرد Smart Art را توضیح دادم اما می خواهم در این بخش به طور کامل به این موضوع پرداخته وشما را بیشتر با این ابزار آشنا کنم . گزینه Smart Art از تب Insert قابل دستیابی است .
1. بر روی تب Insert کلیک کرده و گزینه Smart artرا انتخاب کنید . می خواهم سر فصل هایی که در اسلاید نمایش داده شود را با Smart art ایجاد کنم .قبل از هرچیز یک اسلاید جدید از تب Home ایجاد کنید(برای مشاهده تصاویر با سایز اصلی بر روی آنها کلیک راست کرده گزینه View Image را انتخاب کنید)

2.بر روی کلید Insert Smartart Graphic کلیک کنید
3.در این صفحه شما می توانید به دلخواه یکی از شکل های مورد نظر را با توجه به اسلاید خود انتخاب کرده و عناوین مقدمه یا صفحات خود را وارد کنید .من عناوین اسلایدهایی که می خواهم در پروژه معرفی سایت قرار بگیرد را وارد می کنم
4. دقت داشته باشید که شما هر اسلایدی که بخواهید در تب Layout می توانید انتخاب کنید و محدودیتی در انتخاب طرح خود ندارید .برای ایجاد کلید های بیشتر در Smart art کشیده شده کافیست در تب Design گزینه Add Shape را انتخاب و یک یا چند کلید قبل و بعد از نقطه مشخص شده ایجاد کنید .
نکته برای ایجاد یک زیر مجموعه همانند تصویر زیر کافیست کلید Add Bullet را بزنید
5. در قسمت layout در صورتیکه از باکس کشیده شده خود راضی نیست می توانید شکل آن را تغییر دهید
6. در قسمت Smart Art Style می توانید نوع نمایش باکس کشیده شده را تغییر دهید .
7. در قسمت Change Color می توانید رنگ باکس کشیده را تغییر دهید پ
لینک دادن Smart Art به صفحات دیگردر این قسمت با توجه به تصاویر بالا یک صفحه به نام آموزش نرم افزارهای کاربردی ایجاد کرده و کلید های Smart Ar که دراین آموزش ساخته ایم را به صفحه مقصد لینک می دهیم .8. بر روی متنی که می خواهید به صفحه مقصد لینک دهید کلیک راست کرده گزینه Hiperlink را بزنید
9.بسیار خوب همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اگر لینک انتخابی شما در یک سایت یا وبلاگ باشد می توانید آدرس مورد نظر خود را در قسمت Address تایپ کنید .
اگر می خواهید به یکی از صفحات اسلاید خود لینک داشته باشید گزینه Place In this Document را انتخاب کرده و لیست اسلایدهای طراحی شده را به شما نمایش می دهد با انتخاب هر کدام از آنها و کلید بر روی گزینه Ok لینک شما ساخته می شود .
برای نمایش اسلاید ساخته شده کلید F5 را از روی کیبرد بزنید .لینک ساخته شده را تست کنید
وارد کردن جدول
10. کاربا جدول ها در نرم افزار Word 2007 به طور کامل توضیح داده شده است ولی می خواهم در این قسمت توضیحات را کمی کاملتر کنم .بر روی تب Insert کلیک کرده و گزینه table را انتخاب کنید . یک صفحه کوچک برای شما نمایش داده می شود .خانه های کوچکی که در تصویر زیر مشاهده می کنید ستون های یک جدول می باشد بای مثال می خواهیم یک جدول 4×4 ایجاد کنیم کافیست در جهت های عمودی و افقی 4 مربع را انتخاب نمایید .
11. در صورتیکه تعداد خانه های جدول شما از مربع های کوچک بیشتر بود می توانید گزینه Insert Table را انتخاب و خانه های جدول خودتان را وارد کنید .
12. در صورتیکه 2 گزینه بالا کار راه انداز شما نبود و جدول ساخته شده با جدولی که شما می خواهید متفاوت بود گزینه Draw Table را انتخاب کرده و جدول خود را ترسیم کنید
13. برای تغییر و تنظیمات ظاهری جدول یکبار بر روی آن کلیک کرده تا تب Table Tools فعال شود . حال می توانید در این صفحه در قسمت Table Style Option ستون های عنوان و ردیف را با رنگ متفاوت نمایش دهید
14.می توانید در قسمت Table Style تم ظاهری جدول را تغییر دهید
15. در قسمت Border Style شما می توانید اطلاعات مربوط به خطهای موجود در جدول های را ویرایش ، حذف ، یا نوع خط نمایش داده شده را تغییر دهید .
16. کافیست بعد از انتخاب خط مورد نظر با قلمی که فعال می شود بر روی جدول های مورد نظر بکشید یا با ابزار Eraser خط جدول ها را پاک کنید


منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش پنجم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش پنجم - Power Point 2010

تغییر ظاهری اسلایددر این مرحله می خواهم تغییر ظاهری اسلایدها و چیدمان یک صفحه را براش شما به طور کامل توضیح بدهم.1. در مرحله اول نرم افزار را اجرا کرده ، بر روی تب Design کلیک کنید .شما با انتخاب گزینه Page Setup می توانید اندازه اسلاید ، نمایش طولی و عرضی اسلاید را تغییر دهیدبا انتخاب گزینه Slide Orientation اسلاید خودتان را به صورت عمودی یا افقی تنظیم کنید
2. اما مهمترین بخش در تب Design قسمت Themes می باشد . شما در این بخش می توانید تغییرات ظاهری اسلاید خودتان را به صورت دلخواه تغییر دهید . فقط کافیست ماوس خود را در لیستی که در تصویر زیر مشاهده می کنید برده تا پس زمینه اسلاید شما تغییر کند.
شما در تنظیمات رنگ بندی و چیدمان تم ها هیچ محدودیتی ندارید و هر تغییری که بخواهید می توانید با انتخاب گزینه Background Styles بدهید .بر روی Background Styles کلیک کرده و گزینه Format Background را انتخاب می کنیم .
3. در ویزارد Format Background قسمت اول Fill می توانید پس زمینه رنگی ، گرادیانت ، عکس و بافت اسلاید را تغییر دهید . تنظیمات این ابزار بسیار ساده بوده فقط کافیست گزینه مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و درصدهای آن را کم یا زیاد کنید تا به اسلاید دلخواه برسید .
4. در صورتیکه گزینه Picture Or Texture را در قسمت Fill تیک بزنید سه گزینه بعدی نیز فعال می شود .
5. با انتخاب سه گزینه قسمت چپ می توانید روشنایی ، رنگ و افکت را نیز تغییر دهید
6. بیشتر ابزارها در تب های مختلف تکرار شده اند و از توضیح در مورد آنها خودداری میکنم .شما با انتخاب گزینه Color می توانید طیف رنگی پس زمینه را مشاهده کنید .کافیست رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید .
نحوه نمایش اسلایدها در پاور پوینتشما در تب transitions می توانید نحوه نمایش اسلایدها را تعیین کنید به عنوان مثال بعد از نمایش دادن اسلاید اول اسلاید دوم به صورت مربع مربع نمایش داده شود . بر روی تب transitions کلیک کنید .
6.بسیار خوب شما می توانید در قسمت transitions to this slide حالت های نمایش را انتخاب کنید .یکی را انتخاب کرده و کلید F5را بزنید .
اگر بخواهید تمام اسلاید ها از یک حالت نمایش استفاده کنند کلید Apply To All را بزنید . برای اینکه متوجه بشید همه اسلایدها از حالت نمایش انتخاب شده بهره می برند ، یک ستاره در قسمت سمت چپ اسلاید مشخص می شود
7. در قسمت Effect Options می توانید نحوه نمایش اسلاید را تغییر دهید .به عنوان مثال اگر اسلاید شما از سمت راست نمایش داده می شوند می توانید نوع نمایش را به سمت چپ یا وسط یا هر قسمت دیگر تغییر دهید
8. دو گزینه دیگر در تب transitions وجود دارد یکی Sound که زمانی بکار می رود که بخواهید هنگام نمایش اسلاید یک صدا هم پخش شود .دیگری Duration مدت زمان نمایش اسلاید می باشد .
9. در قسمت Advance Slide اگر تیک گزینه On Mouse Clickرا بزنید دیگر نیازی نیست در هنگام نمایش اسلایدها کلیک کنید کافیست در قسمت After یک مدت زمانی را برای نمایش اسلایدها وارد نمایید .


منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش ششم - Power Point 2010

آموزش نرم افزار پاور پوینت بخش ششم - Power Point 2010

در بخش آخر می خواهم نحوه اعمال انیمیشن بر روی آبجکت ها و کار با کلیدهای اکشن باتن را به صورت کامل برای شما توضیح بدهم .یکی از مهمترین مباحث هم پرینت گرفتن از اسلایدها و تنظیمات پرینت بود که در قسمت آخر این آموزش به صورت کامل توضیح دادم.

افکت یا انیمیشن بر روی آبجکت ها

1. پاور پوینت را اجرا کنید .از منو بار بالای صفحه روی تب Animation کلیک کنید .
دقت داشته باشید تا آبجکتی را در اسلاید انتخاب نکنید ابزارهای تب Animation فعال نمی شود .شما می توانید در این صفحه بر روی هر آبجکت یک انیمیشن اجرا کنید.2. در قسمت Animation یک حالت را برای نمایش آبجکت خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب حالت نمایش به صورت پیش فرض Animation انتخاب شده به صورت Preview نمایش داده می شود .عدد 1 که در تصویر زیر نمایش داده می شود نشانگر این است که اولین آبجکت در اسلاید شما متحرک شده است
3. تب Animation Panel را فعال کنید تا تغییرات اعمال شده را مشاهده کنید. شما می توانید با زدن کلید Play تغییرات اعمال شده بر روی آبجکت را مشاهده کنید .
4. در قسمت Timing می توانید مدت زمان باقی ماندن و سرعت لود شدن انمیشن را در این قسمت تغییر دهید
5.در بعضی مواقع احتیاج دارید چند آبجکتی که در صفحه دارید به صورت مربع پشت سرهم اجرا شود به عنوان مثال ابتدا لگو اجرا شود بعد متن پایین صفحه و بعدش هرچی که توی اسلاید خودتون دارید . اینجا باید به اعدادی که به آبجکت های شما تعلق گرفته دقت داشته باشید یعنی آبجت اول برای اجرا را عدد 1 قرار بدید و آبجکت های بعدی را به ترتیب اعداشو تغییر بدید برای انجام اینکار فقط کافیست در قسمت Animation Panel جای اعداد را با توجه به نوع و ترتیب نمایش با زدن کلید Red-Order تغییر بدید
6. تو قسمت Add Animation هم برای ورود ، تاکید و پایان یک اسلاید می توانید Animation هایی را در نظر بگیرید .
کلیدهای اکشن باتن هادر بعضی از مواقع هنگامیکه می خواهید اسلاید خودتان را به نمایش بگذارید شاید لازم باشد که بخواهید با یک کلید به اسلاید قبلای برگردید یا با استفاده از یک لینک در صورتی که تعداد اسلایدهای شما زیاد باشد به صفحات بعدی بروید ، در این مواقع باید چکار کرد ؟ باید از کلیدهای اکشن باتن استفاده نمود.برای انجام اینکار :
7. بر روی نوار ابزار بالای صفحه Insert کلیک کرده سپس گزینه Shape را انتخاب می کنیم .پایین لیست Shape همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کلیدهای اکشن باتن قرار گرفته است.کافیست با در نظر گرفتن فعالیتی که می خواهید انجام دهید کلید مورد نظر را انتخاب و هر کجای اسلاید که مد نظر تان باشد قرار دهید .(برای اینکه کلیدهای شما به صورت مرتب و با یک اندازه قرار بگیرد کلید Shift را پایین نگاه دارید )
من یک کلید Next یک کلید Back و یک کلید Home به اسلاید خودم اضافه کردم.وقتی کلید مورد نظر خودتان را روی اسلاید قرار میدهید بلافاصله صفحه Action Settingفعال می شود . شما در این صفحه می توانید مشخص کنید که بعد از کلیک کردن بر روی کلید Next اسلاید شما به کدام صفحه برود یا هنگام کلیک کردن بر روی کلید Next یک موزیک یا یک صدای دلخواه پخش شود.
8. در مرحله بعد کافیست از روی این سه کلید کپی گرفته و در اسلاید های بعدی قرار بدهیدنکته : شاید بخواهید بعد از کلیک کردن بر روی کلید Home اسلاید دوم یا هر صفحه ای که مد نظر شما هست نشان داده شود برای انجام اینکار بر روی کلید Home کلیک راست کرده گزینه Edit Hyperlink را انتخاب کنیدکافیست در قسمت Hyperlink To: گزینه Slide را انتخاب کرده و از لیستی که در اختیار شما قرار میدهد یک اسلاید را به عنوان اسلاید خانه انتخاب کنید
یک نکته در قسمت View وجود داره که واقعا برای کسانیکه اسلایدهای زیادی دارند و میخواهند خروجی اسلایدها را مشاهده کنند تا در صورتیکه مشکلی داشته باشد اونو درستش کنند قسمت Slide Sorter هست .فقط کافیه بر روی کلید Slide Sorter کلیک کنید تا تمام اسلایدها را مشاهده نمایید تا هر کدام اگه مشکلی داشته باشند با دابل کلیک کردن روی هرکدام ایرادهاشو بگیرید . بقیه ابزار هم توضیح داده شده و از تکرار خودداری میکنم .
قسمت آخر پرینت گرفتن از اسلایدهادر بعضی از مواقع لازم است که یک پرینت از اسلاید مورد نظر خودمان بگیریم و برای کسی بفرستیم برای انجام این کار بر روی منوی File کلیک کرده و گزینه Print را انتخاب کنید.
همانطور که مشاهده می کنید در این قسمت 4 گزینه وجود دارد که هرکدام دارای تنظیمات خاص خودشان هستند .در قسمت اول Print All Slide می توانید با انتخاب گزینه اول از تمام صفحات پرینت بگیریدPrint Selection : فقط از اسلایدهای انتخاب شده پرینت بگیریدPrint Current Slide : فقط اط اسلایدی که در حال نمایش است یا انتخاب کرده اید پرینت بگیریدCustome Range: می توانید شماره صفحات اسلایدها را مشخص کنید و فقط از همان ها پرینت بگیرید
در قسمت Print Layout می توانید اسلاید انتخاب شده را در یک صفحه ، همراه با متن ، دو یا چند اسلاید در یک صفحه پرینت بگیرید
درسمت Collated می توانید به صورت پشت سرهم یا سه بار از اسلاید 1 ، سه بار از اسلاید 2 و ... پرینت بگیرید
در قسمت آخر هم می توانید رنگ اسلاید مورد نظر را به صورت سیاه و سفید یا رنگی پرینت بگیرید


منبع
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش قرار دادن صدا بر روی اسلاید Power Point 2010

آموزش قرار دادن صدا بر روی اسلاید Power Point 2010

یکی از قسمت هایی که در آموزش پاور پوینت 2007 به آن اشاره ای نکرده بودم اضافه کردن صدا به اسلایدها می باشد . روش انجام اینکار زیاد مشکل نمی باشد و دارای تنظیمات زیادی نیست کافیست از سربرگ Insert اقدام به اضافه کردن کلیپ ، موسیقی ، شکل ، تصاویر و چیزهای دیگری که به صورت پیش فرض در این سربرگ گنجانده شده است کنید .
برای اضافه کردن صدا به اسلایدها کافیست ابتدا یک صفحه ایجاد کرده و با موس بر روی تب Insert کلیک کنید . دقت داشته باشید که روش صدا گذاری باید به صورت دقیق انجام شود تا در هنگام عوض شدن اسلاید صدا قطع نشود .

1. پاور پوینت 2010 را باز کنید . یک اسلاید ایجاد کرده و بر روی سربرگ Insert همانند تصویر زیر کلیک کنید .
اگر می خواهید صدا از ابتدای شروع نمایش اسلایدها پخش شود کافیست به اسلاید اول رفته و از سربرگ Insert بر روی آیکون Audioکلیک کنید .
یک صفحه همانند تصویر زیر باز شده و از شما می خواهید تا موسیقی مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد اسلاید مورد نظر شما شود .

2. همانطور که مشاهده می کنید یک آیکون بلندگو به اسلاید اضافه شده است که این آیکون هنگام نمایش اسلایدها مشاهده نمی شود .
3. بر روی آیکون بلند گو 2بار کلیک کنید . برای اینکه موسیقی انتخاب شده در تمام اسلایدها پخش شود و قطع نشود بر روی لیست کشویی گزینه Start کلیک کرده و گزینه Play Across Slides را انتخاب کنید .
با استفاده از گزینه Trim Audio می توانید کمی موزیک انتخاب شده را ویرایش کنید و تعیین کنید که موسیقی انتخاب شده از کدام نقطه آغاز و در کدام قسمت پایان بپذیرد . اینکار بوسیله اهرم هایی که در تصویر زیر وجود دارد امکان پذیر است . اهرم سبز رنگ برای شروع و اهرم قرمز پایان موسیقی مورد نظر است .
Loop until Stopped : با تیک دار کردن این گزینه فایل شما تا زمان استوپ کردن آن از سوی شما نمایش داده خواهد شد.
Hide During Show : با تیک دار نمودن این گزینه آیکون فایل صوتی وارد شده در زمان نمایش ارایه نشان داده نخواهد شد.

منبع
 

بهار امیدوار

عضو جدید
سلام دوستان من دو تا فرم میخام درست کنم که خود فرم ها فرق دارن اما هر دو دارای ردیف لیست قطعات هستند و لیست قطعات تکراری هستند
به اینصورت که واحد فنی فرم 1 که دخواست کالا هست رو میده به انبار و انبار از روی اون ، لیست قطعاتو وارد میکنه در فرم 2 که حواله انبار هست

حالا این فرمو نمیدونم کجا ایجاد کنم
ورد که قطعا میدوتم نمیشه
ولی اکسل اطلاع ندارم
میشه راهنمایی بفرمایید

مرسی
 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان. ببخشید من یه سوال داشتم در رابطه با چنتا از فرمولای برق قدرت مثه لاندای اس مساوی سیگمای لاندا یک، (i عضو A) و (f/yr) و اینکه یه همچین فرمولی رو چطوری میشه وارد ورد کرد؟ البته من با نحوه وارد کردن فرمول های پیچیده ریاضی در ورد آشنا هستم. منتها اصلا ورد 2010 علامت لاندا نداره....و صد البته فرمولی که من مد نظرمه توش لاندای اس به کار رفته.ینی یه دونه علامت لاندا و یه دونی علامت اس کوچیک در پایین سمت راست لاندا......دوستان بسیار ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.:gol::gol:
 

amshahbazikl

عضو جدید
جمع کردن اعداد غیر تکراری در اکسل
فرض کنید ستونی از اعداد داشته باشیم و بعضی از مقادیر این ستون تکراری باشند و بخواهیم با یک فرمو ل این اعداد را طوری جمع کنیم که هر عدد فقط یک بار در محاسبه در نظر گرفته شود. مثلاً اگر عددی دوبار یا سه بار در لیست تکرار شده باشد فقط یک بار در جمع منظور گردد.
برای این منظور از ترکیب سه تابع sum، IF،Frequncey استفاده می کنیم.
فرض کنید در ناحیه A2:A12 تعدادی عدد وارد کرده ایم. فرمول را به شکل زیر می نویسیم:
=SUM(IF(FREQUENCY(A2:A12,A2:A120)>0,A2:A12,0))
این فرمول اعداد ستون داده شده را جمع می کند به طوری که هر عدد بدون در نظر گرفتن اینکه چند بار تکرار شده باشد فقط یک بار در نتیجه جمع ظاهر می شود.
برای درک بهتر این فرمول ابتدا باید نتیجه تابع FREQUENCY را بررسی کنیم.
شکل کلی تابع FREQUENCY به این صورت است.
=FREQUENCY(data_array,bins_array)
FREQUENCY(A2:A12,A2:A120مثال
همانطور که در فرمول می بینید به جای data_array و bins_array ناحیه A2:A12 قرار گرفته است. توجه داشته باشید اگر از تابع FREQUENCY به تنهایی (بدون ترکیب با فرمول دیگری) استفاده می کنید باید آن را به صورت آرایه ای بنویسید.
در این مثال ما تعداد 11 عدد را در ناحیه A2:A12 وارد کرده ایم. اگر بخواهیم با استفاده از تابع FREQUENCY تعداد تکرار هر عدد را حساب کنیم باید ابتدا تعداد 11 سلول را انتخاب نموده و سپس فرمول (FREQUENCY(A2:A12,A2:A120 را در اولین سلول نوشته و کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+enter را فشار دهیم تا فرمول به صورت آرایه ای ثبت شود.
تذکر: در فرمول های آرایه ای علامت های { } در ابتدا و انتهای فرمول به صورت اتوماتیک نوشته می شوند.
در فرمول =SUM(IF(FREQUENCY(A2:A12,A2:A120)>0,A2:A12,0)) اگر تعداد تکرار در تابع FREQUENCY بیشتر از عدد صفر باشد آن عدد یک باردر محاسبه منظور می شود و اگر صفر بود یعنی تکرار آن عدد بیش از یک بار بوده و در جمع در نظر گرفته نمی شود.
دادهنتیجه تابع FREQUENCYنتیجه تابع IFنتیجه تابع SUMتوضیحات
15211522220عدد 152 یک بار وارد شده است
7253725عدد 725 سه بار تکرار شده است
3261326عدد 326 یک بار وارد شده است
15115عدد 15 یک بار وارد شده است
45245عدد 45 دوبار تکرار شده است
72500 این عدد تکراری می باشد فقط یک بار در جمع شرکت داده می شود
1471147عدد 147 یک بار وارد شده است
72500این عدد تکراری می باشد فقط یک بار در جمع شرکت داده می شود
1981198عدد 198 یک بار وارد شده است
4500این عدد تکراری می باشد فقط یک بار در جمع شرکت داده می شود
6121612عدد 612 یک بار وارد شده است

در ستون A اعداد تکراری مشخص شده اند
فرمول ستون B به صورت آرایه ای ثبت شده است
در ستون C اگر مقدار ستون B از 0 بیشتر شود عدد واقع در ستون A قرار میگیرد و در غیر این صورت نتیجه تابع IF عدد 0 می باشد
در ستون D جمع نتیجه تابع IF محاسبه شده است.
 

toorjoor

عضو جدید
ویرایش گروهی را می‌توان یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های عرضه‌شده در آفیس 2016 دانست. با این ویژگی اعضای یک گروه می‌توانند به‌صورت جمعی و با استفاده از کامپیوترهای خود به ویرایش اسناد بپردازند. در سمت راست ورد گزینه‌ای به نام Share قرار دارد. این گزینه به شما اجازه می‌دهد اسناد خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارید. اگر در نظر دارید، سندی را که در حال کار روی آن هستید، با کاربری به اشتراک بگذارید، کافی است آدرس ایمیل کاربر مدنظر را در کادر Invite People وارد کرده و روی دکمه Share کلیک کنید. در این حالت زمانی‌که شخص مذکور ایمیل خود را باز کند، پیغام دعوتی همراه با دکمه View In OneDrive را مشاهده می‌کند که از او درخواست شده است سند را باز کند. با این کار سند در ورد آنلاین در مرورگر کاربر باز می‌شود. همچنین برای اینکه از ویرایش سند خود باخبر شوید، توصیه می‌کنیم گزینه Automatically share changes را فعال کنید تا هر زمان تغییری به وجود آمد، بی‌درنگ از این تغییر اطلاع پیدا کنید.
 

ros.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ببخشید پست بی ربط میذارم
میخوام بدونم چه جوری از فایل کرک میشه استفاده کرد
یعنی نصبش و ....
راهنمایی لطفا
 

pandarm

کاربر بیش فعال
سلام ببخشید پست بی ربط میذارم
میخوام بدونم چه جوری از فایل کرک میشه استفاده کرد
یعنی نصبش و ....
راهنمایی لطفا

درود
نخست اینکه هر گروه کرکری مانند cpy و ... که کرک یک نرم افزاری یا بازی رو بیرون میدن ، همراه اون آموزش استفاده هم میگذارن ، پس طبق آموزش باید جلو برید.
دودیگر اینکه استفاده از سیستم عامل و یا نرم افزار کرک شده کار غیر اخلاقی و یک نمونه دزدی به حساب میاد.
 

pandarm

کاربر بیش فعال
یا از معادل آزاد اون نرم افزار استفاده کنید و یا پول بدید برای خرید لایسنس
 

dr-heidari

عضو جدید
مدت زمان زیادی بود که از نرم افزارهای افیس استفاده نکرده بودم و تقریبا به طور کامل یادم رفته بود
تشکر از همه دوستان بابات مطالب مفیدشون
زیبایی
 

mehrnoosh2010

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید


بازیابی سند حذف شده مایکروسافت ورد چگونه است من سند را از طریق shift +del پاک شده است؟؟؟؟
لطفا مرا راهنمایی فرمایید.
با تشکر
 

Similar threads

بالا