آشنایی با ابزار جالب گوگل آلرتز (Google Alerts)

ITJOO.COM

عضو جدید

  • می خواهید از استخدامی های جدید اطلاع داشته باشید؟
  • می خواهید از چیزایی که در مورد شما در فضای مجازی میگن مطلع بشید؟
  • می خواهید از مقالات جدید اطلاع پیدا کنید؟
  • می خواهید از تازه های اینترنت و وب اطلاع پیدا کنید؟
  • می خواهید در مورد اخبار شرکت خاص اطلاع پیدا کنید؟
  • می خواهید از تازه های سایت مورد نظرتان مطلع بشید؟

پیشنهاد می کنیم به این مقاله از آی تی جو توجه کنید. در این مقاله ما می خواهیم ابزاری مناسب برای شما در این زمینه معرفی کنیم. این ابزار متعلق به غول دنیای اینترنت یعنی گوگل می باشد! البته در حق این ابزار کارآمد مقداری کم لطفی شده و تقریبا به مانند سایر سرویس های گوگل شناخته شده نیست!
این ابزار جالب و مفید گوگل آلرتز (Google Alerts) نام دارد. همانطور که از اسمش پیداست، میشه هشدار دهنده یا خبر کننده گوگل ترجمه اش کرد!
طرز کار گوگل آلرتز به این شکله که شما کلماتی که می خواهید آخرین اخبار و تحولات رو در موردشون بدونید رو به این سرویس معرفی می کنید. شاید فکر کنید که این ابزار چطور میتونه به شما کمک کنه؟!
باتوجه به سوالاتی که در ابتدای مقاله عنوان شد، ممکن است شما شخصی علاقه مند به "رباتیک" باشید یا کارمند بورس باشید و یا اصلا تولید کننده یک وسیله یا نرم افزار و ...! با این ابزار میتونید به محض اینکه مطلبی در مورد موضوع مورد نظرتون در اینترنت منتشر بشه ازش اطلاع پیدا کنید!
تنها کافیست کلمات خود ، برای مثال رباتیک یا نام محصول تولیدی خودتون را درکادر اول از ادرس زیر وارد کنید و در کادر اخر نیز یک ایمیل معتبر وارد کنید که تائیدیه گوگل به اون ادرس فرستاده میشه و شما حتما باید آن را تائید کنید، در غیر اینصورت این سرویس برای شما فعال نخواهد شد!
در کادر دوم میتونید مشخص کنید که چه نوع نتایجی رو براتون ارسال کنه. مثلا اخبار، وبلاگ ها، کتاب و یا ویدئو. در کادر سوم هم می تونید مشخص کنید که چند وقت یکبار نتایج رو براتون ارسال بکنه، روزی یکبار، هفته ای یکبار یا بحض اینکه مطلبی منتشر بشه! در کادر چهارم هم بین گزینه های "همه نتایج" و یا "بهترین نتایج یافت شده" یکی را انتخاب کنید.
سرویس گوگل آلرتز Google Alerts
حال آی تی جو قصد دارد راه کارهایی برای شما معرفی کنه که حداکثر استفاده را از این سرویس ببرید!

دنبال کردن عناوین مورد علاقه
برای مثال اخرین تغییرات مربوط به ابزار های رایگان تحت وب(free web apps)

در فضای مجازی چه چیزی در مورد شما میگن!
با وارد کردن نام خود میتونید از اخرین مباحثی که در مورد شما در فضای اینترنت منتشر شده باخبر بشید!​
دنبال کردن اخبار و رویداد های مربوط به مقالات و یا کتاب هایتان!
کافیست عبارتی از مقاله و یا کتاب های نوشته شده را مابین دو تا دابل کوتیشن " قرار بدین تا به این مهم دست پیدا کنید!​
دنبال کردن آخرین بروزرسانی ها و نسخه های جدید نرم افزار ها
برای اطلاع از آخرین بروز رسانی های نرم افزار های مورد علاقه تان و یا زمان انتشار نسخه های جدید شان کافیست نام نرم افزار را در گوگل آلرتز ثبت کنید.​
دنبال کردن نوشته های نویسنده موردنظر
برای اطلاع از نوشته های منشتر شده از نویسنده مورد نظرتون کافیست نام نویسنده را داخل دابل کوتیشن بعد از اپراتور inpostauthor: وارد کنید.​
استفاده حرفه ای تر از این ابزار!!
اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد محصولات تولیدی یک شرکت یا اخبار استخدام و یا کلا اتفاقات مربوط به یک شرکت خاص را دنبال کنید، بهترین گزینه همین گوگل آلرتز است.​
خب دوستان عزیز آی تی جو امیدوارم این مقاله از آی تی جو مورد توجه شما قرار بگیرد.​
موفق و پیروز و آی تی جو باشید!
 
بالا