دستیار گوگل یا گوگل شخصی برای هر کاربر؟

siavash82ir

اخراجی موقت
سخنان دیروز ساندر پیچای در مراسم رونمایی از گوشی‌های پیکسل این نبود که کاربران می‌توانند چه چیزهایی از گوگل بگیرند، بلکه روی این نکته تاکید کرد که کاربران از گوگل‌ خودشان چه چیزهایی میتوانند بگیرند؟
در4 اکتبر، ساندر پیچای مدیر اجرایی گوگل درباره توسعه هوش مصنوعی AI و دستیار دیجیتالی گوگل صحبت کرد و اینکه هر کاربر به زودی قادر به ساخت گوگل متعلق به خودش خواهد بود و نه مثل حالا که یک گوگل برای همه داریم، بلکه گوگل برای هر کاربری مطابق با تعریف انجام‌ شده توسط کاربر درخواهد آمد.
با این ادبیات مطرح‌ شده از سوی مدیر اجرایی گوگل، می‌ توان آینده گوگل و آینده وب و دنیای سرچ را حدس زد.
گوگل با قراردادن محتوای دیجیتال از طریق دستیار خود می‌ خواهد ما را به‌ سوی زندگی شخصی‌ مان هدایت میکند و از این طریق مدیریت بر زندگی ما را از طریق دستیار دیجیتال گوگل، آسان‌ تر کند.
اما برای این کار گوگل به دو چیز نیاز دارد: هوش مصنوعی بهتر و توسعه‌ یافته تر در کنار داشتن اطلاعات بیشتر از زندگی شخصی‌ ما.
قبل از دستیار گوگل Google Assistant ما Google Now را داشتیم که در سال 2012 راه اندازی شد که قول اطلاعات درست در زمان و مکان را وعده داده بود و ترافیک را ثانیه‌ ای می‌گفت. حالا خواندن ایمیل، برنامه‌ ریزی براساس تقویم کاری، چه زمانی به‌ کار برویم، چگونه به سرکار برویم و صدها تسک دیگر که حالا می‌ توان با دستیار گوگل به همه آنها دست‌ یافت و به همین خاطر برای توسعه هوش مصنوعی نیاز به دیتای بیشتری از کاربران دارد و فلسفه توسعه گوگل شخصی نیز دقیقا همین است.

http://www.rahkarenovin.com/article/242/دستیار-گوگل-یا-گوگل-شخصی-برای-هر-کاربر؟/
 
بالا