آزاده نامداری ; نقض حریم خصوصی یا نفع عمومی .. ؟! نظر شما ؟

سحر صبح

عضو جدید
با نام و یاد خدا
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت تمامی دوستان
دوستان نظرات جالبی را بیان کردند من با اجازه دوستان مطلبی را از دیدگاه روانشناسی بیان می کنم یکی از رویکرد های روانشناسی رویکردی است به نام روانشناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ هست در این دیدگاه مانند تمامی رویکرد های دیگر روانشناسی دارای مفاهیمی هست که در آن رفتار های انسان ها را اعم طبیعی و نابهنجار تببین میکند در این رویکرد مفهومی هست به نام پرسونا که زبان فارسی بهش میگن نقاب. براساس دیدگاه روانشناسی تحلیلی نقاب شخصیت آنچیزی است که شخص در انظار عمومی به نمایش می گذارد که الزاما خود او نیست شخصیتی است که ما در روابط شخصی و یا محیط های کاری خود به جامعه نشان می دهیم مثل رفتاری که یک مدیر در محل کار متناسب با وظایف و مسئولیتهایش از خود بروز می دهد یا رفتاری که یک دکتر در مطب خود در برخورد با منشی یا مراجعین از خود نشان می دهد. گفته می شود
اگر تاثیر جامعه شدید باشد، ضخامت این نقاب زیادتر می شود و آدمی استقلال شخصی خود را از دست داده به شکلی که جامعه می خواسته است در می آید.
بنابراین دیگر نمی تواند هدف ها و آرزوهای واقعی خود را دنبال کند و آنها را تحقق بخشد. متاسفانه خانم نامداری وقتی در ایران بود نقابی بر روی چهره اش زده بود خیلی ضخیم شده بود و حالا که دیگر نیازی به این نقاب دیگر وجود ندارد چهره واقعی این فرد از زیر این نقاب برای همگان آشکار وهویدا شد


اما نتیجه گیری من :به نظر من در جامعه به دلایل زیادی که متاسفانه مجاز به گفتن آن نیستم افرادی زیادی از سلامت روانی برخوردار نیستند همان طور که ملاحظه می کنید وقتی از دیدگاه روانشناسی به این رفتارهار ها نگریسته می شود نتیجه این فرهنگ مریض پرور آن خواهد بود که در حق زنان و مردان آسیب پذیرتر خود - نادانسته و نخواسته - ظلم می کند و آنها را مبتلا به انواع و اقسام مشکلات روانی و رفتاری می کند آزاده نامداری یکی از آنهاست به نظر من اگه خانم نامداری نمی گفت من به حجاب جادر افتخار می کنم این چنین مورد خشم قرار نمی گرفت

منظورتون از فرهنگ مریض پرور چیه؟ اینکه در ایران حجاب قانونی هست؟ اگر از نگاه قانون نگاه کنیم این مشکل روانشناسی نمیشه. اگر بخوایم اینطور بگیم پس باید بگیم هرکی که سرعت دوست داره ولی مجبوره از ترس قانون تو جاده سرعت نره مشکل روانی داره!
 

behnamcp

کاربر فعال
منظورتون از فرهنگ مریض پرور چیه؟ اینکه در ایران حجاب قانونی هست؟ اگر از نگاه قانون نگاه کنیم این مشکل روانشناسی نمیشه. اگر بخوایم اینطور بگیم پس باید بگیم هرکی که سرعت دوست داره ولی مجبوره از ترس قانون تو جاده سرعت نره مشکل روانی داره!

سرآغاز گفتارنام خداست *** که رحمتگر ومهربان، خلق راست
با سلام وعرض احترام
حقیقتش قصد نداشتم پاسخی به دیدگاه شما بدم چون اگه مطلب نوشته شده توسط اینجانب را به دقت مطالعه می فرمودید متوجه میشدید که اینجانب هرگز نگفتم که نعوذ بالله حجاب چیز بدی است نهایت دیدگاه من این هست گاهی برخی رفتار های غیر علمی که هیچ سنخیتی با نظرات شارع مقدس اسلام وتعالیم انسان ساز قرآن و روش ورفتار سرار حکیمانه چهارده معصوم علیهم السلام ندارد را به عنوان تنها قرائت رسمی از دین به دیگران تحمیل کنیم اجازه بدید برای شما مثال می زنم خانمی که نامش رو نمی برم(چون شاید بردن نامش صحیح نباشد)در کنکور دکترای چند سال اخیر رتبه 2 آورده بود این خانم دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه تهران بود ولی موقع انتخاب رشته به جای اینکه رشته روانشناسی بالینی رو انتخاب کنه گرایش های دیگر رشته روانشناسی رو انتخاب کرد (گرایش بالینی پر طرافدار ترین گرایش رشته روانشناسی است)وقتی علتش رو پرسیدم این خانم گفت کلا در کل ایران در دکترای روانشناسی وزارت علوم تنها سه دانشگاه گرایش بالینی دارد این دانشگاه ها عبارت بودند دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شاهد و دانشگاه شیرار. این خانم گفت دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه تهران خصومت دیرینه دارد بنابراین دانشجویان دانشگاه تهران قبول نمی کند دانشگاه شیراز هم به خاطر راه دورش انتخاب نکردم اما در مورد دانشگاه شاهد مطلبی گفت که شاید برای شماجالب باشد او گفت "در این دانشگاه حجاب چادر اجباری است من چون چادری نیستم نباید به خاطر بعضی ملاحظات چادری بشم(حجاب این خانم یه حجاب مناسب وعرفی بود ) در صورتی من چادری بشم میشم بودرلاین."(لازم به ذکر است اختلال شخصیت مرزی یا بودرلاین بیماری است که ویژگی های آن هویت ناپایدار و به شدت تحریف شده الگوی رفتاری اجتناب از طرد شدن و احساس پوچی و روابط آشفته و... که با مراجعه به کتاب های رواپزشکی یا آسیب شناسی روانی یا سرچ در اینترنت می تونید اطلاعات بیشتری کسب کنید)
من با این چیزها مخالفم . اینکه مثال رعایت سرعت و ترس از جریمه شدن رو می زنیدو آن را با حجاب مقایسه کنید میشود قیاس مع الفارق.
در هر صورت من از شرح و بسط بیشتر موضوع در می گذزم چون موضوع خطرناکی به حساب می آید و ممکن است عواقب بدی داشته باشددر هرصورت امیدوارم موفق وپایدار باشید
(نظرات این پست و پست قبلی من در این تاپیک نظرات شخصی هست لطفا کسی نقل قول نگیرد)
 

سحر صبح

عضو جدید
سلام و ادب دارم خدمتتون. ممنون از نظرتون. چشم نقل قول نگرفتم. ولی برام سؤاله چون میفرمائید اینکه آدم یک خوبی رو بخواد بعنوان توفیق اجباری پی بگیره نه با نیت الزاما ریا... این کار بد هست... من اینطور فکر نمیکنم. من فکر میکنم بی حجابی هیچ ریشه محکمی در عقل و دین و فرهنگ و فطرت و تاریخ و... نداره که بخواد بطور جدی پیگیری بشه بجز اینکه بی حجاب میشن بخاطر عدم تبعیت از عقل و شرع و فطرت و فرهنگ و صرفا بخاطر حرف مردم و مد غلط... هرجای دنیا نگاه بفرمائید همینه. و این حالت که میفرمائید این خانم دارن، بنظرم مربوط به همه نمیشه. این نگاه ایشون شاید بخاطر اصراری هست که روی پوشش ناصحیح خودشون دارن و نمیخوان دنبال یک فرصت تمرین خوب باشن برای بحث حجاب برتر. در هر صورت من از روانشناسی اطلاعی ندارم ولی میدونم فرصت خوب در جامعه همیشه خوبه چون بقدر کافی فرصتهای بد در جامعه هست بطوری که منکرات، زشتی خودش را از دست داده و تاجائیکه مثل یک معروف نشون داده میشه! اما اسلام روشش بر این هست که عمل را در جامعه محدود کن به حدود تعیین شده تا فکر آزاد گردد. ولی در جهان امروز عمل را آزاد میگذارند به توهم آزادی، اما خبر ندارند که فکرها را با این روش محدود میکنن...
 
آخرین ویرایش:

fereidonghorbani

عضو جدید
با سلام
از اینکه عضو "سحر صبح" اخراج موقت عنوان شده اند بسیار تعجب کردم چون مطالب ایشان با قوانین سایت نه تنها مغایر نبود بلکه اگر منصفانه نگاه کنیم از دیگر اعضای فعال مطالبی قرار گرفته است که صراحتا مخالف قوانین قید شده در سایت است اما عکس العملی ارائه نشده است لذا خواهشمندم دلیل عنوان اخراج موقت ایشان قید تا رفع ابهام شود. اگر بدلیل مطالبی باشد که در این مبحث قید شده است مشخص گردد کدام قسمت بوده تا برای بقیه هم خط مشی باشگاه شفاف تر گردد
با تشکر
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام
از اینکه عضو "سحر صبح" اخراج موقت عنوان شده اند بسیار تعجب کردم چون مطالب ایشان با قوانین سایت نه تنها مغایر نبود بلکه اگر منصفانه نگاه کنیم از دیگر اعضای فعال مطالبی قرار گرفته است که صراحتا مخالف قوانین قید شده در سایت است اما عکس العملی ارائه نشده است لذا خواهشمندم دلیل عنوان اخراج موقت ایشان قید تا رفع ابهام شود. اگر بدلیل مطالبی باشد که در این مبحث قید شده است مشخص گردد کدام قسمت بوده تا برای بقیه هم خط مشی باشگاه شفاف تر گردد
با تشکر
:eek::w13:
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام
از اینکه عضو "سحر صبح" اخراج موقت عنوان شده اند بسیار تعجب کردم چون مطالب ایشان با قوانین سایت نه تنها مغایر نبود بلکه اگر منصفانه نگاه کنیم از دیگر اعضای فعال مطالبی قرار گرفته است که صراحتا مخالف قوانین قید شده در سایت است اما عکس العملی ارائه نشده است لذا خواهشمندم دلیل عنوان اخراج موقت ایشان قید تا رفع ابهام شود. اگر بدلیل مطالبی باشد که در این مبحث قید شده است مشخص گردد کدام قسمت بوده تا برای بقیه هم خط مشی باشگاه شفاف تر گردد
با تشکر

اخراجشون مربوط به این تاپیک نبود
 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
از نظر من زندگی هر کسی به خودش مربوطه.اما مساله این خانم فرق داره چون داره نون حجابش و تزویرش رو میخوره.وقتی حجابش رو کرده بود چماق و به سر اینو اون میکوبید وقتی چادرشو تو بوق و کرنا کرده بود بایدم باید دوروییش پخش میشد تا رسوا بشه که مردم باورش نکن دیگه.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از نظر من زندگی هر کسی به خودش مربوطه.اما مساله این خانم فرق داره چون داره نون حجابش و تزویرش رو میخوره.وقتی حجابش رو کرده بود چماق و به سر اینو اون میکوبید وقتی چادرشو تو بوق و کرنا کرده بود بایدم باید دوروییش پخش میشد تا رسوا بشه که مردم باورش نکن دیگه.
از بس پررو بار اومده. دیروز یه پیام پشیمونی داده که ببخشد و دلیل داشتم که نمیتونم بگم و......
اینو بهش میگن دو روئی و پر روئی در حد کمال.
خیلی ها هستند که دست کمی از این خانم ندارن. منتظر قضاوت تاریخ میمانیم.
 

behnamcp

کاربر فعال
از نظر من زندگی هر کسی به خودش مربوطه.اما مساله این خانم فرق داره چون داره نون حجابش و تزویرش رو میخوره.وقتی حجابش رو کرده بود چماق و به سر اینو اون میکوبید وقتی چادرشو تو بوق و کرنا کرده بود بایدم باید دوروییش پخش میشد تا رسوا بشه که مردم باورش نکن دیگه.

یا به قول حافظ:حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی **دام تزویر مکن چون دگران قرآن را
 

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
از نظر من زندگی هر کسی به خودش مربوطه.اما مساله این خانم فرق داره چون داره نون حجابش و تزویرش رو میخوره.وقتی حجابش رو کرده بود چماق و به سر اینو اون میکوبید وقتی چادرشو تو بوق و کرنا کرده بود بایدم باید دوروییش پخش میشد تا رسوا بشه که مردم باورش نکن دیگه.

کاملا موافقم! جالبه چند صفحه قبلتر نوشتن طبق قوانین ایران حجاب داشته و این نمی تونه دلیل ریاکاری باشه!!!!!!! خب خانم معتمد آریا هم طبق قوانین اینجا روسری سر میکنن ولی وقتی میرن خارج از کشور طبق میل خودشون لباس میپوشن کسی بهشون نمی گه ریاکار ... حجاب این خانم یه مسئله شخصی نیست چون این موضوع بحث هایی بوده که تو رسانه مطرح می کرده، حتی اگه خودش چادر سر میکرد ولی پابه پای مردا تریبون فعالیت های رسانه ای بر علیه آزادی بقیه خانوما نمی شد، الان می تونست ادعا کنه من همیشه مدافع آزادی پوشش بودم و تو یه کشور دیگه صلاح دونستم منطبق بر فرهنگ اون منطقه لباس بپوشم!

یه سری دوستان هم که بحثو به صرفه نمی بینن فرموندن این موضوع ارزش وقت گذاشتن نداره! در حالیکه الان مهمترین موضوعی که ارزش وقت گذاشتن تو مملکت ما داره همین موضوعه! داستان آزاده رو دنبال کنی میرسی به مسئولینی که بچه های خودشون همه اقامت بلاد کفرو دارن، همون کشورایی که دشمن ما هستن و روابط دوستانه باهاشون به صلاح جامعه ما نیست و ترجیح میدیم کمرمون (در واقع کمر مردم) زیر بار تحریم ها بشکنه اما با این کشورا دست دوستی ندیم!!! خدا از این عکاسای آزاده خانم زیاد کنه شاید مردم ما بالاخره بیدار شدن ... بر خلاف دلواپسان بحث ما اصلا سر دو تا تار موی آزاده خانم نیست بحث سر موضوع "این غذا رو نخور حرامه برات خوب نیست، و بعد که عکس از سفره شام طرف گرفته میشه جمله من دلیل دارم که میخورم" هست!!!
 
آخرین ویرایش:

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از بس پررو بار اومده. دیروز یه پیام پشیمونی داده که ببخشد و دلیل داشتم که نمیتونم بگم و......
اینو بهش میگن دو روئی و پر روئی در حد کمال.
خیلی ها هستند که دست کمی از این خانم ندارن. منتظر قضاوت تاریخ میمانیم.

این خانم که در پررو بودنش شکی نیس یکی دیگه از منحرفان جامعه سنگ اسلام و دینداری رو به سینه میزنه تتلو هست که برای مجوز گرفتن حاضره هر کاری بکنه و هر حرفی بزنه خدا میدونه اینم زهرماری چیزی خورده ( به قول بچه مذهبی ها ) حجابشو انداخته الان فهمیده یا اینکه عمدا انداخته تا موهاش یه کم باد بخوره ولی انتظار نداشته اینطوری لو بره در جایی خوندم رفته دکتر بعد دکترش عامل صهیونیست بوده ی دارویی عمدا بهش داده تا بره فضا حجابشو بندازه :d ( جدی بود شوخی بود نمیدونم! )

تتلو هم معلوم نیس ساقیش کیه شر و ور زیاد میگه
 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
سلام و ادب دارم خدمتتون. ممنون از نظرتون. چشم نقل قول نگرفتم. ولی برام سؤاله چون میفرمائید اینکه آدم یک خوبی رو بخواد بعنوان توفیق اجباری پی بگیره نه با نیت الزاما ریا... این کار بد هست... من اینطور فکر نمیکنم. من فکر میکنم بی حجابی هیچ ریشه محکمی در عقل و دین و فرهنگ و فطرت و تاریخ و... نداره که بخواد بطور جدی پیگیری بشه بجز اینکه بی حجاب میشن بخاطر عدم تبعیت از عقل و شرع و فطرت و فرهنگ و صرفا بخاطر حرف مردم و مد غلط... هرجای دنیا نگاه بفرمائید همینه. و این حالت که میفرمائید این خانم دارن، بنظرم مربوط به همه نمیشه. این نگاه ایشون شاید بخاطر اصراری هست که روی پوشش ناصحیح خودشون دارن و نمیخوان دنبال یک فرصت تمرین خوب باشن برای بحث حجاب برتر. در هر صورت من از روانشناسی اطلاعی ندارم ولی میدونم فرصت خوب در جامعه همیشه خوبه چون بقدر کافی فرصتهای بد در جامعه هست بطوری که منکرات، زشتی خودش را از دست داده و تاجائیکه مثل یک معروف نشون داده میشه! اما اسلام روشش بر این هست که عمل را در جامعه محدود کن به حدود تعیین شده تا فکر آزاد گردد. ولی در جهان امروز عمل را آزاد میگذارند به توهم آزادی، اما خبر ندارند که فکرها را با این روش محدود میکنن...

من یک مختصر توضیحی در مورد 2 تا از چیزهایی که نوشتید، بنویسم.

  1. در مورد اون "تاریخی" من اون موقع که جوان بودم در تحقیقاتم در مورد ادیان خیلی کتاب خوندم و خیلی هم فکر کردم. در یکی از کتابها (که فکر می کنم عهد عتیق بود، همون که ما بهش میگیم تورات) جریان ارتباط جنسی یک پیامبر با عروس خودش رو نوشته بود. ظاهراً در اون زمانها روسپیها برای اینکه شناخته نشن چادر به سر می کردند و نقاب می زدند... قصد تعریف کل اون ماجرا رو ندارم؛ خودتون برید بخونید. قصدم این بود که یادآوری کنم که یک زمانی اینی که الآن میگن "حجاب برتر" در حقیقت حجاب روسپیها بود؛ حالا در کجای تاریخ اشتباهی رخ داده که اینجوری شده، من نمی دونم!
  2. موقعی که برای شغل یا هر چیز دیگری شرطی می گذارند که با اعتقاد طرف در تضاده اون شخص می تونه قبولش نکنه. دو نمونه از خودم بگم.
    • من بعد از فارغ التحصیلی، اوضاع مالی خوبی نداشتم و به عنوان نخبه (به تعریف شرکت نفت) در شرکت نفت استخدام شده بودم و مطابق یک قانونی حقوقم دو برابر استخدام شده های عادی بود. حدود 6 ماه بعد از استخدام از من خواستند که "نماز رو سبک نشمارم" و من قبول نکردم و از اونجا اخراج شدم.
    • مدت 4 سال هند کار می کردم. یه دختری با من دوست شده بود، که پروتستان بود و باباش هم کشیش بود. بعد از یک مدت آشنایی، به من پیشنهاد ازدواج داد (در هند مرسومه که دختر از پسر خواستگاری کنه). یک شرط برام گذاشته بود که دینم رو به پروتستان تغییر بدم. من قبول نکردم. بهش گفتم حاضرم دینم رو عوض کنم، اما در اون صورت تو هم باید دینت رو عوض کنی؛ و هر دو به یک دین دیگه در بیاییم. قبول نکرد و ما به دوستی ادامه دادیم.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من یک مختصر توضیحی در مورد 2 تا از چیزهایی که نوشتید، بنویسم.

  1. در مورد اون "تاریخی" من اون موقع که جوان بودم در تحقیقاتم در مورد ادیان خیلی کتاب خوندم و خیلی هم فکر کردم. در یکی از کتابها (که فکر می کنم عهد عتیق بود، همون که ما بهش میگیم تورات) جریان ارتباط جنسی یک پیامبر با عروس خودش رو نوشته بود. ظاهراً در اون زمانها روسپیها برای اینکه شناخته نشن چادر به سر می کردند و نقاب می زدند... قصد تعریف کل اون ماجرا رو ندارم؛ خودتون برید بخونید. قصدم این بود که یادآوری کنم که یک زمانی اینی که الآن میگن "حجاب برتر" در حقیقت حجاب روسپیها بود؛ حالا در کجای تاریخ اشتباهی رخ داده که اینجوری شده، من نمی دونم!
  2. موقعی که برای شغل یا هر چیز دیگری شرطی می گذارند که با اعتقاد طرف در تضاده اون شخص می تونه قبولش نکنه. دو نمونه از خودم بگم.
    • من بعد از فارغ التحصیلی، اوضاع مالی خوبی نداشتم و به عنوان نخبه (به تعریف شرکت نفت) در شرکت نفت استخدام شده بودم و مطابق یک قانونی حقوقم دو برابر استخدام شده های عادی بود. حدود 6 ماه بعد از استخدام از من خواستند که "نماز رو سبک نشمارم" و من قبول نکردم و از اونجا اخراج شدم.
    • مدت 4 سال هند کار می کردم. یه دختری با من دوست شده بود، که پروتستان بود و باباش هم کشیش بود. بعد از یک مدت آشنایی، به من پیشنهاد ازدواج داد (در هند مرسومه که دختر از پسر خواستگاری کنه). یک شرط برام گذاشته بود که دینم رو به پروتستان تغییر بدم. من قبول نکردم. بهش گفتم حاضرم دینم رو عوض کنم، اما در اون صورت تو هم باید دینت رو عوض کنی؛ و هر دو به یک دین دیگه در بیاییم. قبول نکرد و ما به دوستی ادامه دادیم.
من به این نتیجه رسیدم که برای خیلی از دین باوران ایرانی حفظ حجاب ظاهری از حجاب درونی و روحانی مهمتره. و این باور در تمام نیایش ها و برنامه های دینی شان دیده میشه. کلا به ظاهر و نمایش های ظاهری بیشتر از پاکی باطن و فهم دین و آیات و احادیث اهمیت داده میشه.
 

fereidonghorbani

عضو جدید
متاسفانه قانون حفظ حرمت و آبروی افراد مستمسکی شده است تا با افرادی که بیان حقیقت میکنند برخورد شود این قانون خیلی خوب است و باعث حفظ حرمت و آبروی انسانها میشود به شرط اینکه موضوع در مرحله اتهام باشد و جرم اثبات نشده باشد چون ممکن است پس از بررسی ، مشخص شود که اتهام صحت نداشته و برائت حاصل گردد اما ای کاش ارائه اطلاعات و مشخصات و تصاویر متخلفین از هر نوعی ، مجاز میشد تا همین عامل باعث میشد افرادی که ظاهرشان موجه اما عملکرد و باطنشان و نیاتشان مخالف معیارهای جامعه است دست و پایشان را جمع کنند.
این امر در تمام سطوح جامعه از هر نوع و فرقه ای حتما موثر خواهد بود و دیگر هیچ متخلفی،کلاهبرداری،شیادی،رانت خواری و ..... نمیتواند برای بار دوم اقدامش را تکرار کند.
اگر میشد بدون نگرانی از مسائلی که جرم یا خلاف محرز و واضح هستند مستنداتی بصورت کاملا واضح و قابل شناسایی تهیه کرد و آن را نشر داد،و این مسئله به عنوان یک فرهنگ جا می افتاد ، مطمئنا حتی در اموری مانند ریختن آشغال در طبیعت،پرتاب آشغال از خودروها،پارک خودروها در شرایطی که برای دیگران مزاحمت ایجاد میکند،مزاحمینی که آزادانه به کارشان مشغولند،رانندگانی که با خیال راحت انواع تخلافات را مرتکب میشوند،مغازه دارانی که پیاده رو را جزو سند ملکی شان میدانند،مسئولین و مقامات و افرادی که چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی با مراجعین بسیار بد و توهین آمیز برخورد میکنند و .... موثر واقع میشد و باعث می گردید تا مرتکبین این گونه امور خلاف عرف جامعه کمی به خود بیایند.
شاید در ابتدا سوء استفاده هایی نیز صورت بگیرد اما مطمئنا به مرور با مشخص شدن فواید آن،مردم خودشان از صحت امر پشتیبانی خواهند کرد مثل فروشگاههای بزرگ و هایپر مارکت ها که در اوایل مرسوم شدنشان برخی تخلفات در آنها صورت میگرفت اما به مرور مردم با مشاهده راحتی و رفاه و همچنین قیمت مناسب تر حاصل از این فروشگاهها ، خودشان راسا با مشاهده متخلفین و خرده سارقین ، مانع شده و جلوی آنها را گرفتند تا جایی که دیگر این تخلفات کمتر رخ میدهند.
 

fereidonghorbani

عضو جدید
به دوست عزیزم توصیه میکنم در احوالات تاریخ بیشتر بگردید مخصوصا برسید به دوران کورش پادشاه افتخار آمیز ایران باستان و به خشایار شاه و پوشش زنان حرم شاهی در آن زمان و سرنوشت وشتی همسر خشایار و حکایات هامان و مردخای و استر وو تا برسید به زمانی که متوجه شوید این عربها نبودند که چادر را به ایران آوردند بلکه این ایرانی ها بودند که چادر را به اعراب تحمیل کردند ضمنا خیلی زشت و دور از اخلاق است با یک نظر شخصی یکباره همه چادری ها روسپی عنوان کنید و اگر در هما هند و دهلی بگردید میبینید دختران نوجوانی که بدلیل عدم توانایی در تهیه جهیزیه ، امید ازدواج نداشته و در برخی اماکن که کم هم نیستند به تن فروشی مشغولند هیچکدام چادری نیستند و در کشورهای غربی و آسیای دور هم که حتی در برخی از آنها توریسم جنسی یکی از جاذبه های گردشگریشان است هیچ زن تن فروشی چادری نیست.
البته همانگونه که رسم جاری است برخی برای رد گم کردن ظاهرشان را بصورت موجه در می آورند تا در امنیت بیشتری خلافشان را انجام دهند که همه معتقدیم این گونه افراد منتسب به جامعه اصلی نیستند و باید غربال شوند چه در بین خانمهای چادری چه در بین کسبه و مغازه داران و چه در جمع مشاغل دیگر و حتی وکلا و قضات و بقیه...
ضمنا عذر میخواهم با خواندن نظریات شما ، اصلا متوجه نشدم دین شما چیست چون بنده در مورد اکثر ادیان مطالعاتی دارم و حتی مدارک زیادی در مورد جعلی بودن اخبار عهد عتیق و عهد جدید وجود دارد که خود مبلغین آن ادیان در مورد صحت برخی امور آنها در تردید هستند و یا انجیل های متعددی که داریم
 

fereidonghorbani

عضو جدید
من یک مختصر توضیحی در مورد 2 تا از چیزهایی که نوشتید، بنویسم.

  1. در مورد اون "تاریخی" من اون موقع که جوان بودم در تحقیقاتم در مورد ادیان خیلی کتاب خوندم و خیلی هم فکر کردم. در یکی از کتابها (که فکر می کنم عهد عتیق بود، همون که ما بهش میگیم تورات) جریان ارتباط جنسی یک پیامبر با عروس خودش رو نوشته بود. ظاهراً در اون زمانها روسپیها برای اینکه شناخته نشن چادر به سر می کردند و نقاب می زدند... قصد تعریف کل اون ماجرا رو ندارم؛ خودتون برید بخونید. قصدم این بود که یادآوری کنم که یک زمانی اینی که الآن میگن "حجاب برتر" در حقیقت حجاب روسپیها بود؛ حالا در کجای تاریخ اشتباهی رخ داده که اینجوری شده، من نمی دونم!
  2. موقعی که برای شغل یا هر چیز دیگری شرطی می گذارند که با اعتقاد طرف در تضاده اون شخص می تونه قبولش نکنه. دو نمونه از خودم بگم.
    • من بعد از فارغ التحصیلی، اوضاع مالی خوبی نداشتم و به عنوان نخبه (به تعریف شرکت نفت) در شرکت نفت استخدام شده بودم و مطابق یک قانونی حقوقم دو برابر استخدام شده های عادی بود. حدود 6 ماه بعد از استخدام از من خواستند که "نماز رو سبک نشمارم" و من قبول نکردم و از اونجا اخراج شدم.
    • مدت 4 سال هند کار می کردم. یه دختری با من دوست شده بود، که پروتستان بود و باباش هم کشیش بود. بعد از یک مدت آشنایی، به من پیشنهاد ازدواج داد (در هند مرسومه که دختر از پسر خواستگاری کنه). یک شرط برام گذاشته بود که دینم رو به پروتستان تغییر بدم. من قبول نکردم. بهش گفتم حاضرم دینم رو عوض کنم، اما در اون صورت تو هم باید دینت رو عوض کنی؛ و هر دو به یک دین دیگه در بیاییم. قبول نکرد و ما به دوستی ادامه دادیم.
به دوست عزیزم توصیه میکنم در احوالات تاریخ بیشتر بگردید مخصوصا برسید به دوران کورش پادشاه افتخار آمیز ایران باستان و به خشایار شاه و پوشش زنان حرم شاهی در آن زمان و سرنوشت وشتی همسر خشایار و حکایات هامان و مردخای و استر وو تا برسید به زمانی که متوجه شوید این عربها نبودند که چادر را به ایران آوردند بلکه این ایرانی ها بودند که چادر را به اعراب تحمیل کردند ضمنا خیلی زشت و دور از اخلاق است با یک نظر شخصی یکباره همه چادری ها را روسپی عنوان کنید و اگر در همان هند و دهلی بگردید میبینید دختران نوجوانی که بدلیل عدم توانایی در تهیه جهیزیه ، امید ازدواج نداشته و در برخی اماکن که کم هم نیستند به تن فروشی مشغولند هیچکدام چادری نیستند و در کشورهای غربی و آسیای دور هم که حتی در برخی از آنها توریسم جنسی یکی از جاذبه های گردشگریشان است هیچ زن تن فروشی چادری نیست.
البته همانگونه که رسم جاری است برخی برای رد گم کردن، ظاهرشان را بصورت موجه در می آورند تا در امنیت بیشتری خلافشان را انجام دهند که همه معتقدیم این گونه افراد منتسب به جامعه اصلی نیستند و باید غربال شوند چه در بین خانمهای چادری چه در بین کسبه و مغازه داران و چه در جمع مشاغل دیگر و حتی وکلا و قضات و بقیه...
ضمنا عذر میخواهم با خواندن نظریات شما ، اصلا متوجه نشدم دین شما چیست چون بنده در مورد اکثر ادیان مطالعاتی دارم و حتی مدارک زیادی در مورد جعلی بودن اخبار عهد عتیق و عهد جدید وجود دارد که خود مبلغین آن ادیان در مورد صحت برخی از مطالب کتب دینیشان در تردید هستند و یا انجیل های متعددی که داریم و باهم تفاوتهایی دارند مثلا حکایتی که میگوید دختران یکی از انبیا پدرشان را مست کردند تا بتوانند با وی همبستر شوند و یا آن مطلبی که شما فرموده اید.
بیانات شما با ادیان رسمی و حتی ادیان موحد دارای پیروان اندک نیز منطبق نیست کاش پیشنهاد آن خانم را قبول میکردید
اگر در بین هموطنان بسیار گرامی زرتشتی ایران هم آشنایی داشته باشید حرمت و ارزش حجاب را در بین آنها حتی بیشتر از مسلمانان میبینید و اگر گذرتان به سرزمینهای اشغالی هم بیفتد در بین پیروان مذهب یهود نیز فرقه هایی را میبینید که حتی در حضور محارمشان هم معتقد به حفظ حجاب حتی در حد افراطی هستند
یعنی حجاب و حفظ بدن از معرض دید نامحرمان مختص مسلمانان نیست
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: ayja

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
من به شخصه قضیه رو به این شکل می بینم:

1. کسی در مورد آزاده نامداری نمی تونه ادعا کنه حجاب یه موضوع شخصیه چرا که هزاران هزار دختر هستن که وقتی ادعا می کنن داخل ماشین من حریم خصوصی منه و حجابم موضوع شخصیه، مجرم شناخته میشن. پس بیاین قبول کنیم که حجاب یه مساله شخصی نیس، اگه مساله شخصی باشه باید عادلانه باهاش برخورد بشه.

2. کسی نمی تونه بگه طفلک حجابشم خوبه! اصلی ترین معنی حجاب از دید نظام جمهوری اسلامی ایران پوشوندن مو هستش. پس حجابی ندارن ایشون. و به شخصه معتقدم اگه تو فصل گرم تری بود تیکه های بیشتری از لباسشو باد می برد!

3. کسی نمی تونه بگه حریم خصوصی ایشون نقض شده. حوزه پارک عمومی یه کشوری جزو حریم خصوصی یه فرد نیس. یه جای عمومی یه جای عمومیه و رفتار و لباس باید متناسب با اون فضا باشه (که در مورد آزاده نامداری اینطوریه) ولی اینم در نظر بگیرین که این خانم یه شهروند ایرانیه. در ضمن، یه نگاه سرسری به برنامه های پاپاراتزی کشور دوست و همسایه مثه ترکیه کاملا نشون میده که مثلا بازیگری که رو عرشه یه کشتی با لباس شنا با همسرش داره حموم آفتاب میگیره و دوربینا این صحنه رو شکار کردن و تو فلان کانال شون داده شده، هیچ وقتِ هیچ وقتِ هیچ وقت این خانم یا همسرش زنگ نزده به کانال مربوطه بگه شما وارد حریم خصوصی من شدین، یا تو حساب اینستاگرامش پستی منتشر نکرده با این مضمون که لباسم و باد برده و غیره. اگه یه فردی از دیوار خونه آزاده نامداری می پرید پایین و از آزاده نامداری تو خونش فیلم می گرفت و منتشر می کرد، این می شد نقض حریم خصوصی.

4. مورد بعدی خوردن نوشیدنی الکلیه که تو ایران مجازات شلاق داره و همه ما دیدیم مردان و زنانی که تو میدونا با دستای بسته به خاطر مشروب خوری شلاق خوردن.


5. مورد بعدی اینه که خیلیا صدا و سیما رو مقصر می دونن که باعث میشه زور و اجباری در کار باشه. من به شدت با این قضیه مخالفم. من طرفدار پر و پا قرص صدا و سیما نیستم اما اگه صدا و سیما تو این زمینه اجباری داشت ما الان بازیگرایی رو نداشتیم که گردنشون بیرونه، به جنس مخالف دس می زنن یا مانتویی هستن. این خود فرده که چادر رو یه وسیله می دونه و نه چیز دیگه ای!

مهمترین نکته در مورد آزاده نامداری جانماز آب کشیدن ایشون تو ایرانه. مردم دیگه دوگانگی رفتاری یه فرد رو بر نمی تابند! الان هزاران هزار ایرانی سفر خارج میرن، مویی به باد میدن و مشروبی تو بار بالا میزنن و تنی به آب میدن. آیا اینا اذیت کننده س؟! نخیر! چرا؟ چون این افراد اینجا کسی رو موعظه نکردن که راجع به امام رضا شعر بگو، یا موهاتو بده تو و غیره. ولی آزاده نامداری در کمال وقاحت کارایی رو تو ایران انجام داد و حرفایی به خورد مردم داد که رفت سوئیس و رفتارهای 180 درجه متفاوت رو نشون داد.

می دونین چندصدتا پدر و مادر حجاب آزاده نامداری رو تو سر دختراشون کوبیدن؟ می دونین چند هزار تا دختر آزاده نامداری رو الگوی خودشون کرده بودن؟ الان بحث سر این نیس که حجاب چیه، حجاب قبل از انقلاب چطوری بود بعدش چطوری شد، مشروب خوری خوبه یا بده یا یه چیزی شخصیه....بحث سر اینه که یه آدم کارش به کجا می کشه که میگه خدا رو شکر چادریم!!!! و میره اون ور آب بی حجاب میشه و نوشیدنی الکلی می خوره، و بد تر از اون میاد توجیحاتی رو در حرفاش به کار می بره که بیش از اندازه مضحکه و منِ بیننده احساس می کنم گوشام دراز و مخملیه! من بچه دارم! من یه مادرم! لباسم و باد برد! تو یه فضای خصوصی بودم! مردمی که در و بر من بودن همه محرم بودن؟! خانم نامداری! اگه مردم دور و برتون همه محرم بودن پس حتما منتشر کننده عکس و فیلم مستی شما هم جزو محارم بودن!....

حضرت حافظ چقدر زیبا سروده:

واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند!

 

meytim

متخصص محاسبات عددی و MATLAB
کاربر ممتاز
به دوست عزیزم توصیه میکنم در احوالات تاریخ بیشتر بگردید مخصوصا برسید به دوران کورش پادشاه افتخار آمیز ایران باستان و به خشایار شاه و پوشش زنان حرم شاهی در آن زمان و سرنوشت وشتی همسر خشایار و حکایات هامان و مردخای و استر وو تا برسید به زمانی که متوجه شوید این عربها نبودند که چادر را به ایران آوردند بلکه این ایرانی ها بودند که چادر را به اعراب تحمیل کردند ضمنا خیلی زشت و دور از اخلاق است با یک نظر شخصی یکباره همه چادری ها را روسپی عنوان کنید و اگر در همان هند و دهلی بگردید میبینید دختران نوجوانی که بدلیل عدم توانایی در تهیه جهیزیه ، امید ازدواج نداشته و در برخی اماکن که کم هم نیستند به تن فروشی مشغولند هیچکدام چادری نیستند و در کشورهای غربی و آسیای دور هم که حتی در برخی از آنها توریسم جنسی یکی از جاذبه های گردشگریشان است هیچ زن تن فروشی چادری نیست.
البته همانگونه که رسم جاری است برخی برای رد گم کردن، ظاهرشان را بصورت موجه در می آورند تا در امنیت بیشتری خلافشان را انجام دهند که همه معتقدیم این گونه افراد منتسب به جامعه اصلی نیستند و باید غربال شوند چه در بین خانمهای چادری چه در بین کسبه و مغازه داران و چه در جمع مشاغل دیگر و حتی وکلا و قضات و بقیه...
ضمنا عذر میخواهم با خواندن نظریات شما ، اصلا متوجه نشدم دین شما چیست چون بنده در مورد اکثر ادیان مطالعاتی دارم و حتی مدارک زیادی در مورد جعلی بودن اخبار عهد عتیق و عهد جدید وجود دارد که خود مبلغین آن ادیان در مورد صحت برخی از مطالب کتب دینیشان در تردید هستند و یا انجیل های متعددی که داریم و باهم تفاوتهایی دارند مثلا حکایتی که میگوید دختران یکی از انبیا پدرشان را مست کردند تا بتوانند با وی همبستر شوند و یا آن مطلبی که شما فرموده اید.
بیانات شما با ادیان رسمی و حتی ادیان موحد دارای پیروان اندک نیز منطبق نیست کاش پیشنهاد آن خانم را قبول میکردید
اگر در بین هموطنان بسیار گرامی زرتشتی ایران هم آشنایی داشته باشید حرمت و ارزش حجاب را در بین آنها حتی بیشتر از مسلمانان میبینید و اگر گذرتان به سرزمینهای اشغالی هم بیفتد در بین پیروان مذهب یهود نیز فرقه هایی را میبینید که حتی در حضور محارمشان هم معتقد به حفظ حجاب حتی در حد افراطی هستند
یعنی حجاب و حفظ بدن از معرض دید نامحرمان مختص مسلمانان نیست

خواننده خیلی بدی هستید؛ اگر وقت پیدا کردم، توضیح میدم؛ فعلاً وقت ندارم.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گاهی حرفای خیلی کوچیک باعث بروز توهمات یا دلخوری های بزرگی میشه. که برمیگرده به نوع برداشت انسان.
 

behnamcp

کاربر فعال
به نام آنکه هستی نام ازاویافت***فلک جنبش زمین آرام ازاویافت
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دوستان
حقیقتش نکته ای هست که به نظر من مورد غفلت قرار گرفته است دکتر علی شریعتی یه جمله داره که میگه خدایا کاری کن که قبل از این که در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفشهای او راه بروم .اجازه بدید بیشتر توضیح بدم فرض کنید کسی در محل کار یا در دانشگاه و یا هر محیط دیگه مدام آدامس می جود شما در او چه قضاوتی می کنید؟آیا نمی گید این فرد چه آدم بی شخصیت و بی ادبی هست که آداب معاشرت نمی فهمد ؟خواهش می کنم قبل از این که ادامه توضیحات مرا بخوانید به این پرسش پاسخ بدید
توضیحات :عوارض بعضی داروها باعث خشکی دهان می شود اینجانب چون با داروهای روانپزشکی آشنایی کمی دارم عرض می کنم بعضی داروها روانپزشکی مثل ونلافاکسین (Venlafaxine) {که یک داروی ضد افسردگی هست} و کوئتیاپین و اولانزاپین (هر دوی این داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک هستند که در درمان اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد).و خیلی داروهای دیگه( که ذکر آنها باعث طولانی شدن بحث می شود) باعث خشکی دهان میشود برای همین به کسانی این داروها رامصرف می کنند گفته میشود که آدامس بدون قند بجوند تا کمتر عذاب بکشند توجه داشته باشید خشکی دهان خیلی آزاردهنده هست و فکرنکنید مساله مهمی نیست شاید این فرد هم که گفتم همین مشکل را دارد حالا به من بگید آیا حالا هم همون نظر را مورد این فرد دارید؟
نتیجه گیری من :من نمی گم ازاده نامداری بچه پیغمبر هست یا کارهایی که انجام داده درسته من میگم قضاوت کردن در مورد رفتار دیگران در صلاحیت مانیست چون ما خدا نیستیم .
 
آخرین ویرایش:

farzaneh*memary

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به نام آنکه هستی نام ازاویافت***فلک جنبش زمین آرام ازاویافت
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دوستان
حقیقتش نکته ای هست که به نظر من مورد غفلت قرار گرفته است دکتر علی شریعتی یه جمله داره که میگه خدایا کاری کن که قبل از این که در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفشهای او راه بروم .اجازه بدید بیشتر توضیح بدم فرض کنید کسی در محل کار یا در دانشگاه و یا هر محیط دیگه مدام آدامس می جود شما در او چه قضاوتی می کنید؟آیا نمی گید این فرد چه آدم بی شخصیت و بی ادبی هست که آداب معاشرت نمی فهمد ؟خواهش می کنم قبل از این که ادامه توضیحات مرا بخوانید به این پرسش پاسخ بدید
توضیحات :عوارض بعضی داروها باعث خشکی دهان می شود اینجانب چون با داروهای روانپزشکی آشنایی کمی دارم عرض می کنم بعضی داروها روانپزشکی مثل ونلافاکسین (Venlafaxine) {که یک داروی ضد افسردگی هست} و کوئتیاپین و اولانزاپین (هر دوی این داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک هستند که در درمان اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد).و خیلی داروهای دیگه( که ذکر آنها باعث طولانی شدن بحث می شود) باعث خشکی دهان میشود برای همین به کسانی این داروها رامصرف می کنند گفته میشود که آدامس بدون قند بجوند تا کمتر عذاب بکشند توجه داشته باشید خشکی دهان خیلی آزاردهنده هست و فکرنکنید مساله مهمی نیست شاید این فرد هم که گفتم همین مشکل را دارد حالا به من بگید آیا حالا هم همون نظر را مورد این فرد دارید؟
نتیجه گیری من :من نمی گم ازاده نامداری بچه پیغمبر هست یا کارهایی که انجام داده درسته من میگم قضاوت کردن در مورد رفتار دیگران در صلاحیت مانیست چون ما خدا نیستیم .

حق با شماست مثلا قبل از اینکه قاتل بنیتا یا آتنا رو قضاوت و حتی اعدام کنیم باید به این فکر کنیم که "قضاوت کردن در مورد رفتار دیگران در صلاحیت مانیست چون ما خدا نیستیم"...
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نام آنکه هستی نام ازاویافت***فلک جنبش زمین آرام ازاویافت
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دوستان
حقیقتش نکته ای هست که به نظر من مورد غفلت قرار گرفته است دکتر علی شریعتی یه جمله داره که میگه خدایا کاری کن که قبل از این که در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفشهای او راه بروم .اجازه بدید بیشتر توضیح بدم فرض کنید کسی در محل کار یا در دانشگاه و یا هر محیط دیگه مدام آدامس می جود شما در او چه قضاوتی می کنید؟آیا نمی گید این فرد چه آدم بی شخصیت و بی ادبی هست که آداب معاشرت نمی فهمد ؟خواهش می کنم قبل از این که ادامه توضیحات مرا بخوانید به این پرسش پاسخ بدید
توضیحات :عوارض بعضی داروها باعث خشکی دهان می شود اینجانب چون با داروهای روانپزشکی آشنایی کمی دارم عرض می کنم بعضی داروها روانپزشکی مثل ونلافاکسین (Venlafaxine) {که یک داروی ضد افسردگی هست} و کوئتیاپین و اولانزاپین (هر دوی این داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک هستند که در درمان اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد).و خیلی داروهای دیگه( که ذکر آنها باعث طولانی شدن بحث می شود) باعث خشکی دهان میشود برای همین به کسانی این داروها رامصرف می کنند گفته میشود که آدامس بدون قند بجوند تا کمتر عذاب بکشند توجه داشته باشید خشکی دهان خیلی آزاردهنده هست و فکرنکنید مساله مهمی نیست شاید این فرد هم که گفتم همین مشکل را دارد حالا به من بگید آیا حالا هم همون نظر را مورد این فرد دارید؟
نتیجه گیری من :من نمی گم ازاده نامداری بچه پیغمبر هست یا کارهایی که انجام داده درسته من میگم قضاوت کردن در مورد رفتار دیگران در صلاحیت مانیست چون ما خدا نیستیم .
اگر قرار بود که انسان قضاوت نکنه, خدا این قدرت را در او نمی آفرید و قرار نمیداد. قضاوت مخصوص انسان است. فقط شرطش اینه که اگه بهش ثابت شد که قضاوتش اشتباه بوده, باید فورا بپذیره و توبه کنه .
 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام آنکه هستی نام ازاویافت***فلک جنبش زمین آرام ازاویافت
با سلام و عرض ادب و ارادت خدمت دوستان
حقیقتش نکته ای هست که به نظر من مورد غفلت قرار گرفته است دکتر علی شریعتی یه جمله داره که میگه خدایا کاری کن که قبل از این که در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفشهای او راه بروم .اجازه بدید بیشتر توضیح بدم فرض کنید کسی در محل کار یا در دانشگاه و یا هر محیط دیگه مدام آدامس می جود شما در او چه قضاوتی می کنید؟آیا نمی گید این فرد چه آدم بی شخصیت و بی ادبی هست که آداب معاشرت نمی فهمد ؟خواهش می کنم قبل از این که ادامه توضیحات مرا بخوانید به این پرسش پاسخ بدید
توضیحات :عوارض بعضی داروها باعث خشکی دهان می شود اینجانب چون با داروهای روانپزشکی آشنایی کمی دارم عرض می کنم بعضی داروها روانپزشکی مثل ونلافاکسین (Venlafaxine) {که یک داروی ضد افسردگی هست} و کوئتیاپین و اولانزاپین (هر دوی این داروهای آنتی سایکوتیک آتیپیک هستند که در درمان اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی مورد استفاده قرار می گیرد).و خیلی داروهای دیگه( که ذکر آنها باعث طولانی شدن بحث می شود) باعث خشکی دهان میشود برای همین به کسانی این داروها رامصرف می کنند گفته میشود که آدامس بدون قند بجوند تا کمتر عذاب بکشند توجه داشته باشید خشکی دهان خیلی آزاردهنده هست و فکرنکنید مساله مهمی نیست شاید این فرد هم که گفتم همین مشکل را دارد حالا به من بگید آیا حالا هم همون نظر را مورد این فرد دارید؟
نتیجه گیری من :من نمی گم ازاده نامداری بچه پیغمبر هست یا کارهایی که انجام داده درسته من میگم قضاوت کردن در مورد رفتار دیگران در صلاحیت مانیست چون ما خدا نیستیم .

وقتی خانم آزاده نامداری در مصاحبه با خانم مونا برزویی ایشون رو قضاوت کردن من ندیدم کسی بگه خانم آزاده نامداری شما الان در صندلی یه مجری نشستین نه جایگاه قضاوت! یا من ندیم کسی بگه خانم آزاده نامداری اول شما با کفشای مونا برزویی راه برو بعد بیا بهش بگو حجابتو رعایت کن.

کسی که در محل کار یا دانشگاه آدامس انداخته دهنش رو نباید قضاوت کرد، اما آیا اگه این فرد به هرکی آدماس تو دهنشه ایراد بگیره چطور؟!

من جواب سوال شما رو می دونم: بعله، من باز هم همون نظر و راجع به امثال آزاده نامداری دارم. بازم میگم مشکل ما بی حجابی یا مشروب خوری آزاده نامداری نیس، مشکل اینه که ایشون دوگانگی شخصیتی رو از خودشون نشون دادن.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وقتی خانم آزاده نامداری در مصاحبه با خانم مونا برزویی ایشون رو قضاوت کردن من ندیدم کسی بگه خانم آزاده نامداری شما الان در صندلی یه مجری نشستین نه جایگاه قضاوت! یا من ندیم کسی بگه خانم آزاده نامداری اول شما با کفشای مونا برزویی راه برو بعد بیا بهش بگو حجابتو رعایت کن.

کسی که در محل کار یا دانشگاه آدامس انداخته دهنش رو نباید قضاوت کرد، اما آیا اگه این فرد به هرکی آدماس تو دهنشه ایراد بگیره چطور؟!

من جواب سوال شما رو می دونم: بعله، من باز هم همون نظر و راجع به امثال آزاده نامداری دارم. بازم میگم مشکل ما بی حجابی یا مشروب خوری آزاده نامداری نیس، مشکل اینه که ایشون دوگانگی شخصیتی رو از خودشون نشون دادن.
درود بر شما
نکته مهم قضیه اینه که اونایی که خودشون دچار دوگانگی شخصیت باشند قطعا حرفا و نظرات ما رو نمیتونن متوجه بشن. خود اون خانم هم که این مشگل رو داره ممکنه اصلا خودش رو مقصر ندونه. همین دیروز تو اینستاگرامش یه فلاکس چایی گذاشت بود و از لذت دمنوش میگفت.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما تو خوابگاه یه دختر مثل این آزاده نامداری داشتیم که هر غلطی رو انجام میداد و بار ها به شعور بچه ها توهین میکرد و عین خیالش هم نبود. یه روز من صمیمانه ازش پرسیدم که چرا اینکارا رو انجام میدی تا همه ازت دلگیر بشن ؟گفت؛ دست خودم نیست ولی میدونم که یه مدت که بگذره همه یادشون میره.
 

behnamcp

کاربر فعال
به نام خداوندلوح وقلم *** حقبقت نگاروجود وعدم
خدایی که داننده رازهاست *** نخستین سرآغاز آغازهاست
با سلام و عرض احترام و ارادت
من فکر می کنم که دوستان متوجه منظور من نشدند من میگم قضاوت کردن در مورد انسان ها در اختیار خدا و کسانی که خدا مشخص کردند هست خداوند در آیه 6 سوره حجرات می فرماید:
(یا ایها الذین امنوا ان جاءکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا قوما بجهاله فتصبحوا علی مافعلتم نادمین ): (ای کسانیکه ایمان آورده اید، اگر فرد فاسقی با خبری به نزدتان آمد، پس تحقیق کنید تا مبادا ندانسته به قومی بی گناه حمله کنید و بعدا از عمل خود پشیمان شوید.) و همچنین در آیه 12 همین سور ه می فرماید:یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من االظن ان بعض الظن اثم و لاتجسسوا ولا یغتب بعضکم ): (ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمانهادوری کنید، همانا بعضی از گمانها گناه است و از عیوب مردم تجسس نکنید و پشت سریکدیگر غیبت ننمائید،)
ببینید حتما داستان حضرت موسی که با حضرت خضر همسفر شد را می دانید همانطور که می بینید حتی حضرت موسی در زمینه قضاوت در مورد اتفاقات رخداد داده و اعمالی که حضرت خضرت انجام داد دچار اشتباه شد اگه می فرمایید قضاوت کردن در زمینه رفتار انسانهای دیگر در صلاحیت هر انسانی هست میشه بفرمایید که چرا حضرت موسی (که یکی از پیامبران اولوالعزم هست)
چرا دچار شبابزدگی در قضاوت شد؟ می فرمایید پس چرا خود ازاده نامداری در مورد دیگران قضاوت کرده؟ خوب اگه ایشان هم اگه قضاوت کرده اشتباه کرده .
در هر صورت بنده عالم دین نیسم ولی به نظرم اگه کسی کار اشتباهی کرد و اگر جنبه حق الناس نداشته باشه و بعد اعلام ندامت کرد(هرچند ما مطمئنیم که او دروغ می گوید)باید مورد رفعت جامعه اسلامی قرار بگیره.
برای همه دوستان آرزوهای موفقیت و سلامت دارم

 

behnamcp

کاربر فعال
ما تو خوابگاه یه دختر مثل این آزاده نامداری داشتیم که هر غلطی رو انجام میداد و بار ها به شعور بچه ها توهین میکرد و عین خیالش هم نبود. یه روز من صمیمانه ازش پرسیدم که چرا اینکارا رو انجام میدی تا همه ازت دلگیر بشن ؟گفت؛ دست خودم نیست ولی میدونم که یه مدت که بگذره همه یادشون میره.

با نام ویاد خدا
با سلام
در مورد این فرد باید بگم در آسیب شناسی روانی و روانپزشکی اختلالاتی هست به نام اختلالات شخصیت (لطفا در این موردبه کتابهای مرجع و سایتهای معتبر مراجعi کنید) در مورد کسی که دچار اختلال شخصیت شده باشد گفته می شود این افراد از مکانیسم های دفاعی آلو پلاستیک(Alloplastic) استفاده می کنند ( این موضوع یک موضوع تخصصی هست که من سعی می کنم به زبان ساده بیان کنم)یعنی نسبت به استرس به وسیله کوشش برای دگرگون ساختن محیط بیرونی واکنش های متعدد انجام می دهند افراد مبتلا به اختلال شخصیت خود را بیمار نمی دانند واما باعث عذاب ورنج دیگران میشوند و همچنین برعکس افراد مبتلا به اختلال شخصیت مثلا افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی از مکانیسم های دفاعی اتوپلاستیک ( autoplastic )استفاده می کنند یعنی به استرس به وسیله دگرگون ساختن فرایندهای روانشناختی درون خویش واکنش نشان می دهند یعنی خود را بیمار می دانند وکمتر باعث عذاب دیگران میشوند
احتمالا این خانم هم اختلال شخصیت داشته. البته تشخیص اختلال روانی در صلاحیت روانپزشک و متخصص روانشناسی بالینی (دارای درجه دکترا) هست .در هر صورت موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: ayja

fereidonghorbani

عضو جدید
با عرض معذرت از دوستان صاحب نظر - بهتر است امر قضاوت در قران را با امر صیانت از جامعه و کنترل صحت رفتار جامعه متفاوت در نظر بگیریم
امر به معروف و نهی منکراز فروع دین اسلام و اجراء آن باعث برپا شدن واجبات و از بین رفتن منکرات و برقراری امنیت و آسایش در جامعه می شود. زیرا از نظر اسلام جامعه انسانی یک واحد به هم پیوسته است که اگر جلوی میکروب های موجود در یک عضو گرفته نشود ناراحتی و مرض از یک عضو به سایر اعضاء سرایت خواهد کرد. امر به معروف و نهی از منکر به منزله واکسیناسیون جامعه و جلوگیری از ابتلاء به بیماریهای روحی و روانی است. بر این اساس امر به معروف و نهی از منکر برای همه جوامع ضرورت تام دارد
.مثال امر به معروف و نهی از منکر مثال جلوگیری از انسان نادانی است که سوار کشتی شده و قصد سوراخ کردن آن را دارد که اگر از این کار او جلو گیری نشود با سوراخ شدن کشتی، خود او و دیگر مسافران کشتی غرق خواهند شد. آیا اگر چنین فردی اعتراض کند که هیچ کس حق ندارد آزادی مرا سلب کند ؛ زیرا من تنها زیر صندلی مخصوص خود را که اختیار آن را دارم، سوراخ می کنم و تنها خودم غرق می شوم !!!کسی به اعتراض او توجه می کند؟ مسلما کسی اعتراض او را نمی پذیرد زیرا همگان می دانند که سوراخ شدن یک نقطه از کشتی همان و غرق شدن همه کشتی با تمام سر نشینان هم همان.بنابراین اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکرترک شود گناه و فساد یک نفر یا یک گروه به سایر افراد و سایر گروه ها نیز سرایت می کند و جامعه ای را آلوده می کند.البته ممکن است گاهی در اجراء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشتباهات یا تخلفاتی صورت گرفته باشد که ما منکر آن نیستیم و شاید دلیل نارضایتی بعضی افراد نیز به سبب خاطرات تلخی است که از آن اشتباهات دارند ولی توده های مردم مسلمان از امر به معروف و نهی از منکر و اجراء آن به شکل صحیح ، استقبال می کنند.البته افرادی هم که اهل منکرات هستند همیشه از اجراء امر به معروف و نهی منکر احساس وحشت دارند و اجرای آنرا به ضرر خود می پندارند،در صورتی که اجراء صحیح امر به معروف و نهی از منکر به نفع آنان نیز می باشد.امر به معروف و نهی از منکر مراتب و شرایطی دارد که اگر همگان مخصوصا مجریان و ضابطین این فریضه مهم با آنها آشنا گردند و آن را بصورت صحیح در جامعه پیاده کنند، همه افراد جامعه آنرا اصلی ضروری و مترقی و قابل دفاع خواهند یافت.امر به معروف و نهی از منكر, در قرآن كریم با بیانات مختلف و تاکیدات فراوان بیان شده که به برخی از این آیات اشاره می گردد:در بیان صفات ممتاز مؤمنان می فرماید: وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیا بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكاهَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ [توبه,711] مردان و زنان با ایمان ولی (و یار و یاور) یكدیگرند، امربه معروف و نهی ازمنكر می كنند، نماز را برپا می دارند و زكات را می پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می كنند.به موجب این آیه، افراد مؤمن به سرنوشت یكدیگر علاقمند بوده و به منزله یك پیكر می باشند. پیوند سرنوشت ها موجب می شود كه تخلف و انحراف یك فرد، در كل جامعه تأثیر بگذارد؛ چنان كه یك بیماری واگیر در صورتی كه معالجه نگردد، از فرد به جامعه سرایت نموده و سلامت آن را به خطر می اندازد.خداوند متعال فرموده : فلو كان من القرون من قبلكم اولوا بقیه ینهون عن الفساد فی الارض الا قلیلا ممن انجینا...[هود , 116]در این آیه خداوند بیان داشته است كه همه آنان را، به جز اندكی كه از فساد در روی زمین جلوگیری می كردند، هلاك كرده است.«كنتم خير امه اخرجت للناس تامرون باالمعروف و تنهون عن المنكر و تومنون بالله» (آل عمران، ۱۰۹). شما بهترين امتى هستيد كه براى مردم پديدار شده ايد؛ به كار پسنديده فرمان مى دهيد و از كار ناپسند بازمى داريد و به خدا ايمان داريد.«الذين ان مكناهم فى الارض اقاموا الصلواه و اتوالزكوه آمروا باالمعروف و نهوا عن المنكر و لله عاقبه الامور» (حج، ۴۱). همان كسانى كه چون در زمين به آنها توانايى دهيم نماز برپا مى دارند و زكات مى دهند و به كارهاى پسنديده وامى دارند و از كارهاى ناپسند بازمى دارند و فرجام همه كارها از آن خداست. اين آيه واجد چند نكته مهم است. اول آن كه تمكن در آيه شامل همه گونه توانايى و امكان است به هر نوع تواناى اى كه لوازم تحقق اهداف مذكور در آيه را فراهم سازد. دوم آن كه در اقامه اين دو آموزه عاقبت كارها به خداوند متعال ارجاع شده است. اين ارجاع نشان مى دهد كه در مرحله اجرا صرف توصيه و تذكار اهميت دارد و نه اكراه و اجبار.در مقابل مومنين و مومنات، منافقين و منافقات عكس اين آموزه عمل مى كنند. آنان در كنار اين صفت - نفاق - داراى بخل نيز هستند. بنابراين، از آن جا كه خداوند را فراموش كرده اند، و يا به عبارت ديگر، به مواعظ خداوند توجه نكرده اند، خداوند نيز به آنان توجهى نخواهد كرد. بى توجهى به امر به معروف و نهى از منكر به اضافه صفت «بخل» منافقون و منافقات را شايسته صفت «فسق» كرده است. «المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض يامرون بالمنكر و ينهون عن المعروف و يبقضون ايديهم نسواالله فنسيهم ان المنافقين هم الفاسقون» (توبه، ۶۹). مردان و زنان دو چهره (همانند) يكديگرند. به كارهاى ناپسند وامى دارند و از كارهاى پسنديده بازمى دارند و دست هاى خود را (از انفاق) فرو مى بندند. خدا را فراموش كردند؛ پس (خداوند هم) فراموششان كرد. در حقيقت، اين منافقانند كه فاسقند.
 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خداوندلوح وقلم *** حقبقت نگاروجود وعدم
خدایی که داننده رازهاست *** نخستین سرآغاز آغازهاست
با سلام و عرض احترام و ارادت
من فکر می کنم که دوستان متوجه منظور من نشدند من میگم قضاوت کردن در مورد انسان ها در اختیار خدا و کسانی که خدا مشخص کردند هست خداوند در آیه 6 سوره حجرات می فرماید:
(یا ایها الذین امنوا ان جاءکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا قوما بجهاله فتصبحوا علی مافعلتم نادمین ): (ای کسانیکه ایمان آورده اید، اگر فرد فاسقی با خبری به نزدتان آمد، پس تحقیق کنید تا مبادا ندانسته به قومی بی گناه حمله کنید و بعدا از عمل خود پشیمان شوید.) و همچنین در آیه 12 همین سور ه می فرماید:یا ایها الذین امنوا اجتنبوا کثیرا من االظن ان بعض الظن اثم و لاتجسسوا ولا یغتب بعضکم ): (ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمانهادوری کنید، همانا بعضی از گمانها گناه است و از عیوب مردم تجسس نکنید و پشت سریکدیگر غیبت ننمائید،)
ببینید حتما داستان حضرت موسی که با حضرت خضر همسفر شد را می دانید همانطور که می بینید حتی حضرت موسی در زمینه قضاوت در مورد اتفاقات رخداد داده و اعمالی که حضرت خضرت انجام داد دچار اشتباه شد اگه می فرمایید قضاوت کردن در زمینه رفتار انسانهای دیگر در صلاحیت هر انسانی هست میشه بفرمایید که چرا حضرت موسی (که یکی از پیامبران اولوالعزم هست)
چرا دچار شبابزدگی در قضاوت شد؟ می فرمایید پس چرا خود ازاده نامداری در مورد دیگران قضاوت کرده؟ خوب اگه ایشان هم اگه قضاوت کرده اشتباه کرده .
در هر صورت بنده عالم دین نیسم ولی به نظرم اگه کسی کار اشتباهی کرد و اگر جنبه حق الناس نداشته باشه و بعد اعلام ندامت کرد(هرچند ما مطمئنیم که او دروغ می گوید)باید مورد رفعت جامعه اسلامی قرار بگیره.
برای همه دوستان آرزوهای موفقیت و سلامت دارم

دوست عزیز درسته پستتون با نقطه تموم شد ولی چنتا پرسش مطرح کردین و من به خودم اجازه دادم بهشون جواب بدم. ممنون میشم اگه شما هم نظرتون رو بگید:gol:.
من به شخصه شاید مثل خیلی از دوستانی که اینجا هستن متوجه منظور شما شدم و حداقل یه تعریف ابتدائی از قضاوت تو ذهنمون هست. ولی اصرار شما بر کلمه "قضاوت" رو متوجه نمی شم. یه تاپیکی هست و یه سوالی پرسیده شده و به نظرم ما داریم راجع به یه موضوع اجتماعی - مذهبی نظر میدیم. نظرتون چیه کلمه قضاوت رو با نقد عوض کنیم؟

اولا شما که مثال از قرآن آورید با آیه 6 سوره حجرات، باید بگم این آیه اینجا صدق نمیکنه. اینجا کسی خبری نیاورده برای ما و ما کسی رو ندیده محکوم نمی کنیم. (ممنونم که لطف کردید و معنی آیات رو نوشتید چون من زبان عربیم چندان خوب نیس). آیه بعدی که مثالشو زدید باز اینجا صدق نمی گنه چون ما نه گمان بردیم و نه غیبت می کنیم. آزاده نامداری می تونه بیاد اینجا و پستا رو بخونه و حتی می تونه نظر بده و بحث کنه. غیبت و گمان بردن تعریفی دارن که اینجا کسی غیبت نکرده.
بله داستان حضرت موسی و خضر رو شنیدم (مثه خیلیای دیگه). اینجا باید خدمتتون عرض کنم که اولا حضرت موسی با اون عظمت و بزرگی و مقام پیامبری، بنا به گفته شما قضاوت کرد، پس این بنده حقیر با مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد ناکجا آباد تقصیری ندارم. پیامبر دچار قضاوت بشه دیگه قضاوت کردن من اصلا به حساب نمیاد! در ثانی، من باز هم تاکید می کنم کاری که من و امثال من انجام میدیم قضاوت نیست و مطمعنا در قرن 21 تعریف بهتری برای این رفتار هست.
آزاده نامداری اگه قضاوت کرده اشتباه کرده، معلومه که اشتباه کرده. حتی حدس می زنم کائنات دست در دست همدیگه دادن و اشتباهشو بهش متذکر شدن. دیگه فک نمی کنم آزاده نامداری عزیز حالا حالاها از این اشتباها بکنه!

جمله آخرتون باعث شد یکم فک کنم و چندین و چند بار خوندمش. "اگه کسی احساس ندامت دروغی و ساختگی کرد باید مورد رفعت قرار بگیره". باور کنید اگه اینی که میگید اتفاق می افتاد آخر الزمان میشد و دنیا تبدیل میشد به یه جنگل بزرگ! هرکی هرکاری دلش می خواست انجام میداد و مطمئن بود که با اظهار ندامت ساختگی مورد رفعت جامعه اسلامی قرار خواهد گرفت! در ضمن این رفعت جامعه اسلامی که فرمودین خیلی وسوسه انگیز و دلنشینه. ینی اگه بخوام از دید تجسم مدینه فاضله بهش نگاه کنم واقعا کار خوبیه ولی یه شرطی که برای همه برابر اجرا بشه نه امثال آزاده نامداری ها!

امیدوارم همیشه موفق باشید:gol:
 
آخرین ویرایش:
بالا