آب در مرغداری ها، مشکلات و راه حل

M. H. Rajani

عضو جدید
کاربر ممتاز
امروزه مرغداری در کشور ما یک صنعت کاملا حرفه ای قلمداد می شود. مرغداران امروزه به دنبال سیستمها و روش هایی هستند که به بازدهی مطلوب تر (کاهش ضریب تیدیل) بیانجامد. با توجه به پیشرفتهای صنایع تجهیزات مرغداری افتخار این را دارم که روش بسیار مناسب و مرقون به صرفه برای تصفیه آب این واحد ها به شما معرفی کنم.
امروزه تصفیه آب به روشهای مختلفی انجام می شود. جدید ترین و مدرن ترین و کار آمد ترین و ارزانترین روش برای تصفیه آب این واحد ها روش تصفیه مغناطیسی و الکترومغناطیسی است. اکثر مرغداران در رابطه با آب دارای مشکلات فراوانی هستند از جمله سختی آب که باعث بروز مشکلاتی از جمله کاهش حلالیت آب است. که این باعث می شود دارو ها به طور کامل در آب حل نشوند و در ته تانک دارو و به صورت ژلاتینی رسوب دهند که در موجب به هدر رفتن مقدار قابل توجهی دارو می گردد. همچنین گرفتگی لوله ها و مسیر آب رسانی و آبخوری های نیپل که عموما یا به صورت رسوبات دارو ها و یا رسوبات آهکی می باشد یکی از معضلات است. در نتیجه مرغدار ناگزیر است که با مواد لوله باز کن (ونوشه) این مشکلات را بر طرف کند که مستلزم صرف هزینه و زمان و همچنین باعث خرابی و خوردگی لوله ها می شود. مشکل بعدی بار میکروبی آب است که مرغدار با استفاده از مواد ضد عفونی کننده اقدام به حذف آلودگی میکروبی می نماید. این در حالی است که این مواد شیمیایی در رشد مرغ تاثسر منفی دارد و بر خی از انها حتی سمی نیز هستند.
دستگاه های مغناطیسی و الکترو مغناطیسی باعث افزایش حلالیت آب و از بین رفتن مشکلات ناشی از سختی (گرفتگی لوله ها) شده و بار میکروبی را نیز به صفر می رساند. بالا رفتن حلالیت آب موجب می شود دارو بهتر حل شده و بهتر جذب بدن مرغ شود و دیگر مشکل رسوب را به هیچ عنوان نخواهید داشت. وقتی مرغ این آب را مصرف می کند چون عاری از هرگونه ماده شیمیایی است و قدرت هضم کنندگی ان بالاست سالم تر و شاداب تر می ماند.حالت های مقایشه ای (مثلا یک سالن با آب مغناطیسی و سالن دیگر یا آب معمولی) نشان می دهند که سالنی که آب مغناطیسی استفاده می کند تلفات ان کمتر و ضریب تبدیل آن هم بهتر خواهد شد.
به عنوان نمونه در آزمایشی بین دو سالن کاملا مشابه در یک فارم با نژاد جوجه یکسان و تاریخ ورود و خروج یکسان و جیره غذایی و حتی تناژ دان یکسان و کلا همه شرایط برابر بعد از 46 روز سالنی که از آب مغناطیسی استفاده می کرد برای هر مرغ 95 گرم وزن بیشتری گرفت که طبق براورد خود مرغدار توی همان دوره هزینه دستگاه جبران شد.
مزایای دیگر این دستگاه عدم نیاز به ***** و هزینه های شارژ و یا تعوض ***** و احیای ***** و این گونه هزینه های جانبی است.
دوستان و عزیزان در صورت نیاز به اطلاعا بیشتر و چگونگی تهیه این دستگاه های با Babolnit@yahoo.com تماس حاصل کنید.
برای اطلاعات تخصصی تر به تاپیک زیر مراجعه کنید
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=101002
 

Similar threads

بالا