چرا حجاب؟؟؟؟

Esmaeilpoor

عضو جدید
نامه‌ی بانوی مسیحی به بانوان مسلمان

نامه‌ی بانوی مسیحی به بانوان مسلمان


من تو را میبینم
من نمی توانم ... اما می ببینم که تقریبا هر زنی بچه ای بغل کرده یا اطراف او بچه هایی هستند. می بینم هرچند آنها پوششی محجوبانه دارند لیکن هنوز زیباییشان می درخشد . اما این فقط زیبایی بیرونی نیست ، که متوجه آن می شوم.
من چیزی عجیب در درون خود احساس می کنم :
غبطه می خورم...
اما نمیتوانم چیزی بگویم ؛ فقط قدرت ، زیبایی، عفت و بیش از همه رضایت و شادی تو را تحسین می کنم. آری ، عجیب است اما به ذهن من خطور می کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحالتری.

چرا که تو هنوز زندگی طبیعی یک زن را داری . شیوه ای که زنان از ابتدا همواره چنین زندگی میکردند . در غرب هم تا دهه 1960 اینچنین معمول بود، تا اینکه به وسیله دشمنی مشترک بمباران شدیم.
از طريق وسوسه
اما ما با مهمات واقعی بمباران نشدیم ، بلکه با فساد اخلاقی و نیرنگ آلود و زیرکانه از طریق وسوسه بمباران شديم.آنها به جای استفاده از بمب افکن ها و جنگنده های امریکایی ، ما را از هالیوود بمباران کردند. آنها می خواهند بعد از آنکه از بمباران زیرساختهای کشورهای شما فارغ شدند، شما را نیز اینگونه بمباران کنند . نمی خواهم این برای تو هم اتفاق بیافتد. تو هم احساس خفّت خواهی کرد همانطور که ما می کنیم. تو می توانی از این بمبارانها دوری کنی ، اگر لطف کنی ، و به ما که از نفوذ شیطانی آنها تلفات جدی داده ایم، گوش کنی.
برای اینکه هر چیزی که از هالیوود می بینی ، مشتی دروغ است ، تحریف است، دود و آينه ها
[اصطلاح smoke and mirrors "دود و آينه ها" در زبان انگليسي بنابر فرهنگ لغت هاي انگليسي من جمله Random House Dictionary نيرنگي ست ماهرانه كه حقايق را تيره و تار ساخته و تحريف مي كند مانند استفاده شعبده باز از حقه هاي شعبده بازي با استفاده از ابزاري چون آينه و دود] .
آنها روابط نا مشروع را تحت عنوان سرگرمی بی ضرر جلوه می دهند ، برای اینکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامعی است که تشعشعات و امواج برنامه های سمّی شان را به آنان مخابره می کنند .
ملتمسانه از تو می خواهم سم آنها را نخوری . وقتی که از آن خوردی، هیچ پاد زهری برای آن نیست !! ممکن است نسبتاً بهبود بیابی ، اما هرگز همچون قبل نخواهی شد. بهتر است کاملاً از این سم دوری کنی ، تا اینکه به دنبال شفا از آسیبهای که بوجود می آورد باشی .
آنها سعی دارند، با فیلم ها و نماهنگهای شهو ت انگیز ، به دروغ ما زنان امریکایی را شاد و راضی نشان دهند ، مفتخر به لباس پوشیدن چون هرزه ها و قانع بودن به نداشتن خانواده ؛ و تو را اینچنین وسوسه مي کنند .
اکثر ما شاد نیستیم، به من اعتماد کن ! میلیون ها نفر از ما داروهای ضد افسردگی مصرف می کنیم ، از شغلهایمان متنفریم و شب ها به خاطر مردانی که می گفتند دوستمان دارند، ولی حریصانه از ما سوءاستفاده می کنند و میروند ، گریه می کنیم.
آنها می خواهند خانواده های شما را از بین ببرند و شما را متقاعد کنند که فرزندان کمتری داشته باشید . آنها با جلوه دادن ازدواج به عنوان شکلی از بردگی ، مادری به عنوان نفرین ، و با جلوه دادن با حیا بودن و پاک ماندن به عنوان عقب افتادگی و اُمُلی چنین می کنند . آنها می خواهند خودت ، ارزش خودت را پایین آوری و ایمان و اعتقاداتت را از دست بدهی . آنها مانند شیطانی هستند که [آدم و حوا] را فریب دادند ، تو فريب نخور!برای خودت ارزش قائل باش :
من تو را به عنوان گوهر گران قیمت، طلای ناب ، یا مروارید گرانبها می بینم، (برگرفته از انجیل متی 13 :45).
همه ی زنان مرواریدهای گرانبهایی هستند، اما برخی از ما در مورد ارزش پاکدامنیمان فریب خوردیم. عیسی گفت : "آنچه مقدس است ، به سگان مدهید و مرواریدهای خود را پیش خوک وحشی نیاندازید، مبادا آنها را پایمال کنند و برگشته ، شما را بدرند." (متی فصل 7 عبارت 6 )
مرواریدهای وجودیمان بسیار گرانبها هستند ، اما آنها می خواهند به ما بقبولانند که بی ارزش اند. ولی باورم کن! هیچ جایگزینی برای اين نیست که بتوان در آیینه نگاه کرد و بازتاب پاکدامنی ، نجابت و عزت نفس خود را در آن دید .
مُدهایی که از زیر دست خیّاطان غربی بیرون می آیند براي اين طراحي مي شوند كه به تو بقبولاند که ارزشمندترین سرمایه تو ، جذابیت جسمی توست . اما لباسهای عفیف تو و حجاب تو درواقع پرجاذبه تر از هر مُد غربی است، برای اینکه آنها تو را به صورت اسرارآمیزی پوشانده اند و عزت نفس و اعتماد به نفس تو را جلوه می دهند .

جاذبه های جسمانی زن باید از چشمان بی لیاقت پوشانده شود، البته این باید هدیه ای باشد از طرف تو برای مردی که تو را آنقدر دوست دارد و برایت احترام قائل است ، که با تو ازدواج می کند . و از آنجا که مردان شما مرد اند و با غیرت و دلاور ، حق آنان نیز چیزی کمتر از بهترینی که تو عرضه کنی نیست . مردان ما دیگر حتی پاکدامنی نمی خواهند، آنها دُرّ گرانبها را درک نمی کنند ؛ آنها سنگ مصنوعی پر زرق و برق را انتخاب می کنند تا آن را نیز [پس از سوءاستفاده] رها کنند!
گوهربارترین سرمایه های تو زیبایی درونی ات ، نجابتت ، و آنچيزي ست که تو را تو کرده است. اما متوجه شدم برخی زنان مسلمان از حدود تجاوز می کنند و حتی در حین حجابشان سعی دارند تا جایی که ممکن است مانند غربی ها شوند (قسمتی از موهایشان نشان داده می شود[آرایش داشته باشند و ...] ).

چرا تقلید کنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمان اند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟
هیچ جبرانی برای آن ازدست رفته نیست. شما الماس های بی عیب هستید. نگذارید آنها شما را بفریبند و تبديل به سنگ بدلی شوید . زیرا که هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب می بینید، دروغ است . این دام شیطان است . طلا نمای ابلهان است.
قلب یک زن
می خواهم تو را به اعماق قلبم راه دهم و سرّی را با تو در میان گذارم ؛ احیاناً اگر کنجکاوی : ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما بدن هایمان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم ، فکر می کردیم این راهی است تا آنها نیز عاشقمان شوند و با ما ازدواج کنند، همانطوریکه همیشه در تلویزیون دیده بودیم . اما بدون امنیت ازدواج و علم قطعی به اینکه او همیشه با ما خواهد بود ، حتی لذت بخش هم نیست !! چنین است مسخرگی و وارونگی آن ، فقط یک هدر رفتن است . تو می مانی و اشکهایت .
به عنوان یک زن که با زن دیگر صحبت می کند ، باور دارم که تو اين را فهمیدی برای اینکه فقط یک زن میتواند حقیقتا بفهمد در قلب زن دیگر چیست. حقیقتاً ما همه شبیه یکدیگریم علی رغم نژاد ، دین و ملیتمان ، قلب یک زن همه جا یک شکل است . ما عشق می ورزیم ، این کاری است که به بهترین وجه انجام می دهیم . ما خانواده هایمان را پرورش می دهیم، و به مردی که دوستش داریم، آرامش و قدرت می دهیم. اما ما زنان آمریکایی فریب خورده ایم در این باور که ما سعادتمند ترین هستیم چون شغل داریم، خانه هایی شخصی داریم که میتوانیم در آن تنها زندگی کنیم، و آزادی، که عشق خود را نثار هر کس که می خواهیم کنیم .
این آزادی نیست. و آن عشق نیست.
فقط در پناهگاه امن ازدواج است که جسم و قلب یک زن می تواند ، برای عشق ورزیدن احساس امنیت کند . به چیزی کمتر از این، تن نده . ارزش ندارد. تو حتی آن را دوست نخواهی داشت و پس از آن، حتی خودت را هم کمتر دوست خواهی داشت، سپس او نیز تو را ترک خواهد کرد.
خويشتن داري
گناه هرگز فایده ای ندارد ، همیشه تو را فریب می دهد . هرچند شرافت و کرامتم را باز پس گرفته ام ، اما هنوز هیچ چیزی جای اینکه شرافتم را از اول نمی دادم ، نمی گیرد. ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما حقیقتاً ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم ، برده ی مدهایی هستيم که پستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردانی هستیم که نمی خواهند رشد فکری یابند [مسئولیت پذیر باشند]... در اعماق وجودمان می دانیم که سرمان کلاه رفته است .
ما مخفیانه تو را تحسین می کنیم و به تو رشک می ورزیم ، باوجود اینکه برخی از ما آن را اقرار نمی کنیم .
خواهش می کنم به دیده تحقیر به ما نگاه نکنید یا فکر نکنید ما اين چیزها را اینگونه که هست، دوست داریم .این تقصیر ما نیست. اکثر ما پدرانی نداشتیم تا وقتی نوجوان بودیم، از ما حمایت کنند چون خانواده های ما متلاشی شده اند. تو می دانی چه کسی پشت این نقشه است.
خواهران من، گول نخورید . نگذارید شما را هم بگیرند. پاک و با نجابت بمانید. ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما الگویی باشی، برای اینکه ما گمشده ایم. پاکی ات را نگه دار.
به خاطر داشته باش، خمیردندان بیرون آمده را نمی شود دوباره داخل برگرداند [آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد]. پس با دقت از خمیرت محافظت کن!
امیدوارم این نصیحت را با همان روحیه ای که نیت شده بود دریافت کنی : روحیه دوستی ، احترام و تحسین.
با محبت از طرف خواهر مسیحیت :

جواَنا فرانسیس
Joanna Francis
برای دیدن اصل نامه به سایت زیر مراجعه کنید
http://texasmuslims.lefora.com/2009/03/25/a-letter-from-a-christian-to-a-muslim-woman-by-joa/
نویسنده و روزنامه نگار – ایالات متحده امریکا














































 

Esmaeilpoor

عضو جدید
غنچه نهان

غنچه نهان



خستگی آزارم می داد. روی صندلی پارک نشستم. صدای هیاهو و بازی بچه ها بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کرد. نگاهم به پسرکی افتاد که از کنار گلهای سرخ و زرد باغچه پارک رد می شد. او نگاهی به اطراف انداخت و خم شد؛ گل رزی درشت را چید و مثل برق گرفته ها از ترس باغبان پا به فرار گذاشت. نفسم که سر جا آمد، از جایم بلند شدم تا به راهم ادامه دهم. به انتهای باغ نرسیده، گل رز دستمالی شده ای را دیدم که از ساقه شکسته بود و بی طراوت و پرپر شده روی آسفالت رها شده بود. من هم از کنارش بی تفاوت گذشتم. در همین حال نگاهم به غنچه ای درون باغ افتاد.به یاد این بیت افتادم:

کس غنچه نهان شده در برگ را ندید
از بد حجابی است اگر عمر گل کم است

آری، غنچه همان گل است اما از آنجا که خود را در پوشش گلبرگ مخفی نگه داشته، دست هر کس و نا کس به سویش دراز نمی شود. زن هم گل است؛ اگر خود را در گلبرگ عفاف پنهان کند، سلامتی روح و جسمش تضمین می شود و اگر اهل خود نمایی برای نامحرمان باشد، دست گلچین های بی وفا از هر طرف به سمتش دراز خواهد شد.
 

After Life

عضو جدید
قال الامام علي - عليه السّلام - : دَخَلْتُ أنا و فاطمَةُ عَلي رسول الله - صلّي الله عليه و آله - ... فقالَ، يا عليُّ، ... رايتُ اِمرَاَةً معلَّقَةً بشَعْرِها يَغْلي دماغُ راسها ... فانّها لا تُغَطّي شَعْرَها من الرّجالِ.
«بحار الانوار، ج 8، ص 309»

امام علي - عليه السّلام - فرمود: (روزي) من و فاطمه خدمت رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - رسيديم، (ديدم كه ايشان شديداً گريه مي كنند. عرض كردم: پدر و مادرم فدايت، اي رسول خدا، چه چيزي شما را به گريه انداخته است؟) حضرت فرمود: اي علي شبي كه مرا به آسمانها بردند. زناني از امت خود را ديدم كه در عذاب هاي بسيار سختي به سر مي بردند، به ياد عذاب سخت آنها افتادم و گريه بر من غلبه نمود، زناني را ديدم كه از موهاي سر خود آويزان هستند و از آتش جهنم مغز سرشان مي جوشيد ... پس آنها كساني هستد كه در دنيا موهاي سرشان را از مردان نامحرم نمي پوشانند.

خدای که من میشناسم مهربان تر از این حرفهاست که به خاطر یک بد حجابی ساده چنین مجازاتی برای کسی در نظر بگیره!
لطفا این داستان های دروغی رو از امام ها و پیامبرها نقل نکنید که گناهش از کفر هم بیشتره
 

Body Guard

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خدای که من میشناسم مهربان تر از این حرفهاست که به خاطر یک بد حجابی ساده چنین مجازاتی برای کسی در نظر بگیره!
لطفا این داستان های دروغی رو از امام ها و پیامبرها نقل نکنید که گناهش از کفر هم بیشتره

با مزه بود دوست گلم
یه بی حجابی ساده رو میشه تشریح بفرمایی؟
 

After Life

عضو جدید
با مزه بود دوست گلم
یه بی حجابی ساده رو میشه تشریح بفرمایی؟

بیرون بودن موی یه زن درسته که حرکت زشتیه و ناهنجاری ایجاد میکنه اما همه ما میدونیم خدا خیلی عادله و
صرفا برای بیرون گذاشتن مو کسی رو به این صورت مجازات نمیکنه!

شما حرف قرآن رو قبول دارید یا بعضی حدیث هایی که از دیگران نقل میشه و هیچ اعتباری بهش نیست ؟
قرآن نوشته هرکس به اندازه گناهش مجازات میشه نه بیشتر و نه کمتر

یعنی شما میگید امام علی از خداوند مهربون تر بوده که از دیدن این صحنه به گریه افتاده اما ... ؟
به نظر من درکتون رو از خداوند بهتر کنید. گرچه تا لحظه مرگ نمیشه چیز دقیقی فهمید اما میشه از عقلی که خدا داده استفاده کرد و
یه چیزهایی فهمید
 
آخرین ویرایش:

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیرون بودن موی یه زن درسته که حرکت زشتیه و ناهنجاری ایجاد میکنه اما همه ما میدونیم خدا خیلی عادله و
صرفا برای بیرون گذاشتن مو کسی رو به این صورت مجازات نمیکنه!

شما حرف قرآن رو قبول دارید یا بعضی حدیث هایی که از دیگران نقل میشه و هیچ اعتباری بهش نیست ؟
قرآن نوشته هرکس به اندازه گناهش مجازات میشه نه بیشتر و نه کمتر

یعنی شما میگید امام علی از خداوند مهربون تر بوده که از دیدن این صحنه به گریه افتاده اما ... ؟
به نظر من درکتون رو از خداوند بهتر کنید. گرچه تا لحظه مرگ نمیشه چیز دقیقی فهمید اما میشه از عقلی که خدا داده استفاده کرد و
یه چیزهایی فهمید

با یاد خدا
سلام
اینکه انسان نسبت به گناه ناراحتی داشته باشه
یه چیز خیر عادی ای نیست
یه خورده دقتم بد نیست این جمله مستقیم از کتابه(آدرسشم هست)
تازه امام علی از پیامبر نقل میکنه
پس پیامبر از گناه دیگران ناراحت بوده و گریه می کرد

خدا داخل قرآن قسم یاد کرد که جهنم رو از کسانی که پیروی شیطان می کنند پر کنه
تازه همه انسان ها باید با عبور از جهنم به بهشت برسن و هر کس گناه بیشتری داشته باشه بیشتر تو جهنم می مونه و مشرکان و کافران هم تا ابد تو جهنمن

تهمت دروغ به دیگران خودش گناه کبیرس و کوچک شمردن گناه هم گناه کبیرست.
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم

چرا زن در اسلام با ید حجاب داشته باشد؟

رحیم پور ازغدی پاسخ می دهد
 

پیوست ها

  • 08-Hejab-Chera_Rahimpour-CD-9.rar
    3.3 مگایابت · بازدیدها: 0

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
#تاملی_در_کلام_وحی
بسم الله الرحمن الرحیم
و لقد خلقنا الانسانَ و نعلمُ ما توسوسُ بهِ نفسُهُ و نحنُ اقربُ الیه مِن حبلِ الورید

ما انسان را آفریدیم و وسوسه های نفس او را می دانیم ، و ما به او از رگ قلبش نزدیکتریم

سوره مبارکه ق آیه شریفه 16



 

portgirl

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاش بتونیم رعایت کنیم...
فقط حجاب نه... همه رفتارا و کارامون باید درست بشه...
اما میشه از حجاب شروع کرد...

مرسی از همگی...
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
امروز باید خانم ها وظایف اجتماعی خودشان را و وظایف دینی خودشان را عمل ‏بکنند ؛ و عفت عمومی را حفظ بکنند ، و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی وسیاسی را انجام بدهند . آنچه اسلام با آن مخالف است و آن را حرام می‏داند فساد است ، چه از طرف‏ زن باشد و چه از طرف مرد، فرقی نمی‏کند .
امام خمینینمایش کمتر



 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود :
اَلا وَ اِنَّ اللهَ حَـرَّمَ الْحَرامَ وَ حَـدَّ الحُدودَ وَ‌ ما اَحَـدٌ اَغْـیَـرَ مِنَ اللهِ وَ مِنْ غَـیْـرَتِهِ حَـرَّمَ الْـفـواحِـشَ

آگاه باشید كه خداوند محرمات را حرام و حدود را وضع كرد و هیچ كس غـیـورتر از خدا نیست
كه از روی غـیـرتـش ، زشتی ها را حــرام كرده است.

بحارالانوار ج 76، ص 332.
.......................................................................................................

اگرما اراده كنيم از آسمان برآنها آيه‏اي نازل ميكنيم كه گردنهايشان در برابر آن خاضع گردد

﴿ سوره شعراء آیه ۴ ﴾

و هر ذكر تازه‏ اي از سوي خداوند رحمان براي آنها بيايد از آن اعراض مي ‏كنند
﴿ سوره شعراء آیه ۵ ﴾
نمایش کمتر



 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اسماء خواهر عایشه با لباس نازک نزد رسول خدا (ص) حاضر شد حضرت روی خود را از او برگرداند وفرمود : ای اسماء وقتی زن به بلوغ می رسد نباید چیزی از بدن او آشکار گردد مگر این و این و اشاره به دو کف دست وصورتش کرد.
سنن داود ، ج 4 ، ص 64.


الحمدلله رب العالمين، الرحمن الرحيم، مالك يوم الدين، و العاقبة للمتقين، و لا عدوان إلا علي الظالمين.
اللهم صل و سلم و بارك علي عبدك و رسولك محمد و علي آله و صحبه أجمعين، أما بعد:
قانون اسلامي به زن مسلمان توجه خاص و فوق‌العاده‌اي نموده است تا عفت و پاكدامني، حرمت و كرامت و جايگاه بلندش را حفظ نمايد. و محدوديت‌هايي كه در لباس و زينت زن قرار داده شده است، فقط براي جلوگيري از فسادي است كه در نتيجه آشكار كردن زينت به وجود مي‌آيد. لذا آنچه اسلام آورده است، آزادي زن را محدود نمي‌كند، ‌بلكه وي را از سقوط در عمق منجلاب خواري و ذلت و گرداب ابتذال، حفظ مي‌نمايد تا به صورت نمايشي براي چشم‌چرانان در نيايد. ما در اين مختصر، براي تشويق به حجاب، به ذكر فضايل آن پرداخته و به عاقبت و انجام خوب آن، بشارت مي‌دهيم. همچنين، عيوب و بديهاي بدحجابي را يادآوري نموده و از عاقبت و سرانجام بد آن در دنيا و آخرت هشدار مي دهيم تا از بدحجابي دوري كرده و به حجاب روي آوريد. خداوند نيت‌ها را بهتر مي‌داند. او ما را كافي است و بهترين كارساز است.
 
آخرین ویرایش:

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
نتايج بي‌حجابي

زنان بي‌حجاب در آرايش حرام و غير شرعي براي جلب توجه هر چه بيشتر با يكديگر به رقابت مي‌پردازند به طوري كه در اين راستا، ارزشهاي اخلاقي پايمال و اموال زيادي حيف و ميل مي‌شود. و زن به شكل كالاي حقير و پستي درمي‌آيد كه براي نگاه تماشاگران به بازار عرضه مي‌شود.
باعث فساد اخلاق مردان، به ويژه جوانان و نوجوانان مي‌شود و آنان را به ارتكاب انواع كارهاي زشت و حرام وامي‌دارد.
روابط خانوادگي را به هم مي‌زند. اعتماد افراد خانواده نسبت به يكديگر سلب شده و باعث عدم اعتماد ميان افراد خانواده و شيوع طلاق در جامعه مي‌شود.
با زن به عنوان وسيله‌اي تبليغاتي يا آلت سرگرمي در زمينه‌هاي مختلف تجاري، رفتار مي‌شود.
بي‌حجابي براي خود زن نيز بد تمام مي‌شود زيرا نمايش اندام، خود نوعي اعلان سوءنيت و خبث دروني است و همين امر باعث مي‌شود تا مورد اذيت و آزار افراد شرور و نادان قرار گيرد.
انتشار انواع بيماريها:‌ رسول ‌الله ص مي‌فرمايد: هرگاه، زنا در قومي به حدي شيوع پيدا كند كه علني و آشكار گردد، طاعون و انواع بيماريهاي بي‌سابقه ميان آنها شيوع پيدا خواهد كرد.
زناي با چشم به سهولت و آساني انجام مي‌گيرد. رسول ‌الله ص مي‌فرمايد:‌ زناي چشم، نگاه كردن است». و حفظ و نگهداري چشم از نگاه به نامحرم كه ما براي رسيدن به رضاي خدا به آن دستور داده شده‌ايم، مشكل مي‌شود.
جامعه‌اي كه بر اثر بي‌حجابي دچار فساد و فحشاء شده است، سزاوار نزول عذابهاي عمومي مي‌گردد كه قطعاً خطرش از بمب‌هاي هسته‌اي و زمين‌لرزه‌ها بيشتر است
-------------------------------------------------------------------
به وبلاگ من اگه دوست داشتین یه سری بزنید و نظر بدید ودیدگاه خود را نسب به مطالب بگید ، در وبلاگ من هیچ گونه بحث اختلافات بین سنی و شیعه نیست ممنون که دعوت من را پذیرفتید
وبلاگ من
 
آخرین ویرایش:

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر همه دارای احترام است من هم به نوبه خودم نظر میدم و این حدیث را صحیح نمی دانم-------------------------------------------------------------------------الحمدلله رب العالمين، الرحمن الرحيم، مالك يوم الدين، و العاقبة للمتقين، و لا عدوان إلا علي الظالمين.اللهم صل و سلم و بارك علي عبدك و رسولك محمد و علي آله و صحبه أجمعين، أما بعد:قانون اسلامي به زن مسلمان توجه خاص و فوق‌العاده‌اي نموده است تا عفت و پاكدامني، حرمت و كرامت و جايگاه بلندش را حفظ نمايد. و محدوديت‌هايي كه در لباس و زينت زن قرار داده شده است، فقط براي جلوگيري از فسادي است كه در نتيجه آشكار كردن زينت به وجود مي‌آيد. لذا آنچه اسلام آورده است، آزادي زن را محدود نمي‌كند، ‌بلكه وي را از سقوط در عمق منجلاب خواري و ذلت و گرداب ابتذال، حفظ مي‌نمايد تا به صورت نمايشي براي چشم‌چرانان در نيايد. ما در اين مختصر، براي تشويق به حجاب، به ذكر فضايل آن پرداخته و به عاقبت و انجام خوب آن، بشارت مي‌دهيم. همچنين، عيوب و بديهاي بدحجابي را يادآوري نموده و از عاقبت و سرانجام بد آن در دنيا و آخرت هشدار مي دهيم تا از بدحجابي دوري كرده و به حجاب روي آوريد. خداوند نيت‌ها را بهتر مي‌داند. او ما را كافي است و بهترين كارساز است.
سلاممشکلی پیش اومده؟اینکه صحیح هست یا نه رو باید کارشناسان دینی نظر بدننمونه ای از روایات بود که حدود حجاب رو بیان میکنهو اگه اسم هایی که اومده منظورتونه بنظر نمیرسه کسی رو متهم کنه(بلکه تذکر و رهنمایی و هدایت بوده)
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتايج بي‌حجابيزنان بي‌حجاب در آرايش حرام و غير شرعي براي جلب توجه هر چه بيشتر با يكديگر به رقابت مي‌پردازند به طوري كه در اين راستا، ارزشهاي اخلاقي پايمال و اموال زيادي حيف و ميل مي‌شود. و زن به شكل كالاي حقير و پستي درمي‌آيد كه براي نگاه تماشاگران به بازار عرضه مي‌شود. باعث فساد اخلاق مردان، به ويژه جوانان و نوجوانان مي‌شود و آنان را به ارتكاب انواع كارهاي زشت و حرام وامي‌دارد. روابط خانوادگي را به هم مي‌زند. اعتماد افراد خانواده نسبت به يكديگر سلب شده و باعث عدم اعتماد ميان افراد خانواده و شيوع طلاق در جامعه مي‌شود. با زن به عنوان وسيله‌اي تبليغاتي يا آلت سرگرمي در زمينه‌هاي مختلف تجاري، رفتار مي‌شود. بي‌حجابي براي خود زن نيز بد تمام مي‌شود زيرا نمايش اندام، خود نوعي اعلان سوءنيت و خبث دروني است و همين امر باعث مي‌شود تا مورد اذيت و آزار افراد شرور و نادان قرار گيرد. انتشار انواع بيماريها:‌ رسول ‌الله ص مي‌فرمايد: هرگاه، زنا در قومي به حدي شيوع پيدا كند كه علني و آشكار گردد، طاعون و انواع بيماريهاي بي‌سابقه ميان آنها شيوع پيدا خواهد كرد. زناي با چشم به سهولت و آساني انجام مي‌گيرد. رسول ‌الله ص مي‌فرمايد:‌ زناي چشم، نگاه كردن است». و حفظ و نگهداري چشم از نگاه به نامحرم كه ما براي رسيدن به رضاي خدا به آن دستور داده شده‌ايم، مشكل مي‌شود.جامعه‌اي كه بر اثر بي‌حجابي دچار فساد و فحشاء شده است، سزاوار نزول عذابهاي عمومي مي‌گردد كه قطعاً خطرش از بمب‌هاي هسته‌اي و زمين‌لرزه‌ها بيشتر است-------------------------------------------------------------------به وبلاگ من اگه دوست داشتین یه سری بزنید و نظر بدید ودیدگاه خود را نسب به مطالب بگید ، در وبلاگ من هیچ گونه بحث اختلافات بین سنی و شیعه نیست ممنون که دعوت من را پذیرفتید وبلاگ من
سلامبهتره حدیث با منبع گفته بشهتشکرسر میزنم
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلاممشکلی پیش اومده؟اینکه صحیح هست یا نه رو باید کارشناسان دینی نظر بدننمونه ای از روایات بود که حدود حجاب رو بیان میکنهو اگه اسم هایی که اومده منظورتونه بنظر نمیرسه کسی رو متهم کنه(بلکه تذکر و رهنمایی و هدایت بوده)
درود بر شما دوست عزیز
مشکلی نیست بفرماید حذفش کردم تا مشکلی نباشد
سلامبهتره حدیث با منبع گفته بشهتشکرسر میزنم
ببخشید بنده مهندس برقم نه حافظ احادیث
مرسی دوست خوبم
 

Esmaeilpoor

عضو جدید
چرا مشکی؟؟؟

چرا مشکی؟؟؟


قسمتی از صحبت زیبای خانوم نیلچی زاده :
سوال : برای علاقه مند کردن دیگران به داشتن حجاب کامل باید از رنگ های شاد هم استفاده شود. بعضی با این بهانه که رنگ تیره افسردگی می اورد از حجاب فرار می کنند . خانم ها محکوم به مشکی پوشیدن نیستند.رنگ شاد چه اشکالی دارد؟
ج:ما همیشه به عنوان یک معلم در دانشگاه و حوزه می گوییم که هر موقع سوالی را در امتحان دیدید که جوابش را بلد نبودید سوال را خیلی خوب حلاجی کنید. نصف جواب در سوال است. این دوست عزیز سه قسمت جواب را خودشان گفته اند . یکی تهمت افسردگی را به حجاب می زنند و دیگری برای اینکه دیگران را می خواهند جلب کنند رنگ شاد بپوشیم تا دیگران بگویند حجاب چیزه خوبی است و آخری اینکه رنگ شاد گناه ندارد.
بله مشکی رنگ محبوب مسلمانان واقعا نیست. رنگ اول اسلام در حریم خصوصی رنگ سفید است .رنگ عبادت هم رنگ سفید است . بعد از اون رنگ سبز و بعد زرد و بعدش تمام رنگ های زیبای عالم تا هر سلیقه ای داری از اون رنگ ها استفاده بکنی .

اما رنگ حضور اجتماعی در درجه اول مشکی است . این تهمت افسردگی هم زمانی درسته که کسی در زندگی شخصی خودش مدام از رنگ مشکی استفاده کند. درخانه اش بدون اینکه ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) باشد یا بدون اینکه خدایی نکرده غم و مصیبت شخصی داشته باشد. یعنی به طور عادی و مداوم لباس های مشکی استفاده می کند . این ادم دچار بیماری روحی است.در معرض افسردگی قرار دارد . یا افسرده است یا در معرض افسردگی. هر کسی هم که می خوهاد باشد فرقی نمی کند.

اما رنگ مشکی 11تا معنی دیگر هم دارد( این قسمت رو خوب بخونید) من این ها رو سریع می گویم و تقدیم می کنم به همه ی دوستان خوب مسلمانمان در کشور اسلامی ایران و همه کشور های مسلمان که رنگ حجابشان را در درجه ی اول مشکی انتخاب کردند : مشکی رنگ اقتدار است به خاطر همین در ورزش های رزمی کمربند مشکی یعنی اینکه بالاتر از سیاهی رنگی نیست . رنگ مشکی رنگ اقتدار و بزرگی است . رنگ مشکی رنگ دانایی است. به خاطر همین هم ردای قاضی ها و وکلا در جهان غرب همچنان مشکی یا سرمه ای بسیار سیره که به مشکی میزند. رنگ مشکی رنگ تقدس است . به خاطر همین هم ردای کشیش ها ، راهب ها و راهبه ها به رنگ مشکی است . رنگ مشکی رنگ نه گفتن به غریزه ی جنسی و شهوت است . به خاطر همین هم کارکرد ویژه در حجاب دارد به دلیل اینکه قرار است جاذبه های جنسیتی رو به حد اقل برساند . رنگ مشکی رنگ هیبت و عظمت است. به همین خاطر رنگ پرده خانه خدا مشکی است . وقتی که پرده های خانه خدا رو در ایام حج تمتع بالا می زنند شما می بینید که سنگ های خانه ی خدا هم مشکی است و اون عظمت را شما بیشتر احساس می کنید. رنگ مشکی رنگ نجابت و شرافت است. به همین دلیل در فرانسه و انگلستان شما می بینید که قصرهای نجبا حتی سنگ هایش به رنگ مشکی است.لوازم منزل هم به رنگ مشکی است. چیزی که امروز در بازار لوازم منزل کشور ما هم آمده ، مشکی ایتالیک . البته با یک مد فروشی اشراف منش . رنگ مشکی معانی بسیاری دارد که اگر همه اش را ببینید قطعا تهمت افسردگی و دلمردگی را به آن نخواهیم زد....

بله. این جوریاست. شمایی که رنگ لباس شبت رو مشکی انتخاب می کنی چون با کلاس تره،تیپ مشکی می زنی چون جذاب تره ، هزار جای دیگه مشکی استفاده می کنی چون شیک تره اما به چادر ما که میرسی افسردگی میاره ، زشته . نه دیگه نشد. اگه اونجا خوبه اینجا هم خوبه . بذار اینجوری بگم مشکی چادر من رنگه عشقه ، عشق به خدا و خودم .

http://www.aparat.com/v/Swflv

 

sahel70

عضو جدید
قال رسول الله - صلّي الله عليه و آله - : ... لِلْابنِ و الاخِ ما فوقَ الدَّرعِ و لِغَيْرِ ذي مَحرمٍ ارَبَعة اثوابٍ: دِرعٌ وَ حمِارٌ وَ جِلْبابٌ وَ ازارٌ.
«تفسير نور الثقلين، ج 3، ص 624»
رسول خدا - صلّي الله عليه و آله - فرمود: زن در پيش برادر و فرزند خود اگر يك پيراهن بپوشد كه تا زانوان يا ساق پاي او مستور باشد كافي است ولي در نزد نامحرمان، زن بايد چهار لباس داشته باشد: پيراهن، روسري يا مقنعه، چادر و شلوار.

چادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فک نمیکنم اسلام تا این حدی که گفته سخت گیر باشه ،من خودم چادریم ولی اسلام همچین اجباری نزاشته
 

sahel70

عضو جدید
با یاد خدا
سلام
اینکه انسان نسبت به گناه ناراحتی داشته باشه
یه چیز خیر عادی ای نیست
یه خورده دقتم بد نیست این جمله مستقیم از کتابه(آدرسشم هست)
تازه امام علی از پیامبر نقل میکنه
پس پیامبر از گناه دیگران ناراحت بوده و گریه می کرد

خدا داخل قرآن قسم یاد کرد که جهنم رو از کسانی که پیروی شیطان می کنند پر کنه
تازه همه انسان ها باید با عبور از جهنم به بهشت برسن و هر کس گناه بیشتری داشته باشه بیشتر تو جهنم می مونه و مشرکان و کافران هم تا ابد تو جهنمن

تهمت دروغ به دیگران خودش گناه کبیرس و کوچک شمردن گناه هم گناه کبیرست.

بدترین ضربه رو به دین کسایی می زنن که بد ازش دفاع میکنن
اسلام خ قشنگ تر از این حرفاس،فک نمیکنم پیامبر با کسی که ازش سوال می پرسیده یا ناآگاه بوده ایطور برخورد می کرده
بحث این موضوع نیست ولی همه ما میدونیم خیلی از این آیات و روایاتی که ما داریم دروغ محضه
جوون امروز عقل داره ،خواهش می کنم از همه مبلغا که با عقل باهاشون حرف بزنین
از دین فراریشون نکنید
مفاید حجابو بگین ،ثوابشو بگین فقط از دین عذابشو به ما گفتن
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
بدترین ضربه رو به دین کسایی می زنن که بد ازش دفاع میکنن
اسلام خ قشنگ تر از این حرفاس،فک نمیکنم پیامبر با کسی که ازش سوال می پرسیده یا ناآگاه بوده ایطور برخورد می کرده
بحث این موضوع نیست ولی همه ما میدونیم خیلی از این آیات و روایاتی که ما داریم دروغ محضه
جوون امروز عقل داره ،خواهش می کنم از همه مبلغا که با عقل باهاشون حرف بزنین
از دین فراریشون نکنید
مفاید حجابو بگین ،ثوابشو بگین فقط از دین عذابشو به ما گفتن

چه ستمی بالاتر از دروغ بستن به خدا----قران بطور کامل از طرف خداست و تمام آیات آن دست نخوره در دست شما -این وعده الهی هستش
روایات شاید دروغ باشه اما این ضد عقل و قرآن که نبود بود؟؟
دکتر میگه فلان قرص رو بخور خوب میشی یا فلان کارو بکنی بدتر میشی علت (عقلا) رو نمی دونیم و ولی عقل حکم میکنه که حرف دکتر رو گوش کنیم(کار ضد عقل از ما نخواسته!!)
در مورد مسائل دینی هم همینه من که عالمی رو ندیدم منکر واجب بودن حجاب بشه پس اگه واجب انجام بشه میشه ثواب اگه انجام نشه میشه عذاب
دلایل عقلی هم که کم نیست برای حجاب که خیلی از دوستان در این تایپک و دیگر تایپک ها بحث کردن درباره اون، یکیشم اینه: حجاب یعنی مهربانی
اسلام دین کاملی هستش و خدا زیبایی مهربانی و حتی آزادی رو در حجاب و حفظ نگاه قرار داده اما مردم اینها رو در بی حجابی و نگاه بی مورد جست و جو می کنن
کسی نیست که فواید و عذاب ها رو ندونه
اینها فقط یاد آوری هستش
 

M.Adhami

عضو جدید
کاربر ممتاز
چادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فک نمیکنم اسلام تا این حدی که گفته سخت گیر باشه ،من خودم چادریم ولی اسلام همچین اجباری نزاشته

ما مستقیما از روی احادیث نمی توانیم نظر بدیم --و این نکات جهت یاد آوری هستش
این مراجع هستند که با اشراف به همه آیات و کتاب های فقه و اصول و حدیث های معتبر میایند فتوا می دهند
حال اینجا نیز شرایط پوشش طوری بیان میشود که برجستگی های بدن جلب توجه نکند

روز یکی از آشنایان در مورد پوشش خانم ها می گفت : خیلی از این خانم ها که با لباس های امروزی!!! میاین تو خیابون اگر عریان بشن نمی تونن این قدر جلب توجه کنن که با این لباس ها می کنن!!
 
بالا