مسابقه *** كي ميتونه اين برگ هارو بشناسه؟

گلابتون

مدیر بازنشسته


دوستان بفرماييد اين برگ چه گياهي هست...؟
 

somayehfaridi

عضو جدید
من امروز یه بنسای دیدم برگاش کاملاً شبیه این بود پرسیدم فروشندش گفت بونسای نارونه!!!! یعنی اینم نارونه؟

سلام
نارون درخته، برگاشم متقابل نیست، این برگاش متقابله مثل تیره نعناع، اما نعناع هم نیست، هر چی هست سخته چون از یه برگ نمیشه گفت و هیچ گیاهشناسی تنها با یک برگ نظر نمیده. اگه اینقدر سوالات سخت پرسیده شه دفه بعد منم میپرسم تا عوضش دربیاد. نگران نباش
 

سایه سار

عضو جدید
سلام
شبیه برگ های کالانکوئه است
کاش عکس دیگه هم میذاشتید!!!!
 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه کسی برای راه اندازی این تاپیک میومده و 1ماه میگذره که سوالی گذاشته نشده...
و من این سوال ور طرح میکنم
این برگ چه درختی؟
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
متاسفانه کسی برای راه اندازی این تاپیک میومده و 1ماه میگذره که سوالی گذاشته نشده...
و من این سوال ور طرح میکنم
این برگ چه درختی؟
سلام خانم ديوانعلي متاسفانه من عكسي نميبينم...
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خانم ديوانعلي متاسفانه من عكسي نميبينم...
متاسفانه تا چند روز پیش این عکس قابل رویت بود...منتهی من موندم چرا این سایت اینجوری شده......
مشکل پیدا کرده ......
براتون یه بار دیگه میزارم...

 

Iran4

عضو جدید
م
با سلام/ مثل تاپيك هاي ديگه با اين تفاوت كه :
برگ گياه مورد نظر رو ميتونه گياه باشه ميتونه درخت باشه ميتونه درختچه باشه ميتونه علف هرز باشه
يك برگ واضح قرار ميديم و هركس تونست تشخيص بده سوال بعد رو مطرح ميكنه/ اين باعث ميشه كه علاوه بر شناخت گياه شناخت به خود برگ ارايش برگي ان پي ببريم/ و باعث بشه دقت لازم رو به برگ هاي سبز درختان و گياهان رو داشته باشيم/
در مرحله اول 24ساعت اول يك برگ گذاشته ميشه درصورت نشناختن برگ در 24ساعت بعدي كل گياه رو قرار ميديم/ وتا تشخيص راحت تر واينكه بتونيم بيشترين شناخت برگ ها رو در اين تاپيك داشته باشيم/
اولين برگ رو خودم ميزارم:
ذكرنام گياه:
ذكر تيره:
ذكراسم علمي:
تفسير برگ:

مشاهده پیوست 69647

سلام فک کنم برگ یه گله
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
باید افرا باشه
این همون برگیه که روی پرچم کانادا هم هست
افرای کانادین

سلام
ممنونم نوع گياه رو درست حدس زديد و افرا هست...
اما نوع افرا رو من تا بحال به اين نام نشنيدم...
اگه محبت كنيد اسم علمي يا فارسي صحيح آنرا مشخص كنيد ممنون ميشوم.
 

آبان شاه

عضو جدید
افرای کانادین:confused: خودمم تا حالا نشنیدم..
اما چون درخت ملی کانادا هست.. گفتم
والا اسم نوعشو نمیدونم
حالا از این به بعد اسمش میشه.. کانادین افرا:)
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
Acer saccharum - Marshall. , Sugar Maple
1- افرا قندی
از خانواده Aceraceae ،جنس Acer می باشد.
گستره:
آمریکای شمال شرقی
ویژگیهای فیزیکی:
درخت خزان پذیر تا 30 متر رشد می کند. گلدهی افرای قندی در ماههای فروردین و اردیبهشت، رسیدگی بذر آن درماههای آبان و آذر می باشد. گلها دوجنسی و گرده افشانی بوسیله حشرات صورت می گیرد.
درخت افرای قندی در خاکهای شنی، لومی و رسی با زهکش خوب و حتی در خاکهای خیلی رسی رشد می کند. این درخت در خاکهای اسیدی، خیلی اسیدی، خنثی و قلیایی هم رشد می کند. محیط رشدی این گیاه یا بدون سایه و یا تا حدی سایه می باشد. درخت افرای قندی در برابر آلودگی های جوی مقاومت خوبی دارد.
کاربرد غذایی:
شیره درخت دارای مقدار زیادی شکر می باشد و از آن شربت و موادشیرین دیگر می سازند. زمان برداشت شیره درخت از اواخر زمستان تا اوایل بهار می باشد. سواخی را که برای گرفتن شیره از درخت ایجاد می شود به عمق 7 سانتیمتر و در 1.3 متر بالای زمین روی درخت ایجاد می گردد. از هر درخت می توان 40 تا 100 لیتر شیره استخراج کرد. شیره درخت افرای قندی 2 تا 6% شکر دارد بنابراین هر 32 لیتر شیره درخت 1 لیتر شربت افرا می دهد. نهال هایی که در اطراف درخت ایجاد می شود را در اواخر بهار جمع کرده و به صورت تازه یا خشک شده مصرف می کنند. بالهای روی بذر گیاه را جدا کرده و بذر را جوشانده و سپس داغ داغ می خورند. اندازه بذر حدودا 6 میلی متر می باشد. پوسته داخلی درخت را می پزند. همچنین آنرا خشک کرده و آرد نموده و در سوپ یا با آرد غلات ترکیب نموده و از آن نان می سازند.
کاربرد دارویی:
از پوست داخلی افرا قندی چایی می سازند که برای خون مقوی می باشد و همچنین ادرار آور و خلط آور می باشد. از ان همچنین برای درمان سرماخوردگی، اسهال و دیگر بیماری ها استفاده می کنند. از شیره گیاه برای درمان چشم درد استفاده می کنند. شیره افرا برای جگر مقوی و کلیه ها را تمیز می کند.
کاربرد دیگر:
از برگ درخت درخت افرا برای بسته بندی میوه سیب، گیاهان ریشه ای و غیره استفاده می کنند. چوب درخت ریز بافت، سخت، سفت، محکم، قوی و غیرقابل انعطاف می باشد و بخوبی رنگ جلا را می پذیرد؛ بخاط این خواص از آن در مبل سازی، فرش کف اتاق، منبت کاری، آلات و ابزار موسیقی و در کشتی سازی استفاده می شود.
جزئیات کاشت:
درخت افرا درختی است که در بیشتر خاکها بخوبی رشذد می کند. این درختان به به محیط کاملا روشن و فضای زیاد برای رشد نیاز دارند. درخت افرا PH حدود 4.5 تا 7.3 و وقتی در دوره دورمانسی باشد تا 45 درجه زیر صفر را تحمل می کند. افرا تند رشد می باشد و تا 250 سال زنده می ماند؛ افرای قندی درختی تزیینی می باشد و همنشین بدی با گیاهان اطراف خود می باشد. به مدت 10 تا 15 سال می توان شیره درخت را استخراج کرد.
تکثیر:
بذر درخت افرا قندی را تا موقعیکه برسد درون شاسی سرد بکارید این بذرو در بهار جوانه می زنند. بذور انباری را به مدت 24 ساعت در آب بخیسانید و 2 تا 4 ماه در دمای 1 تا 8 درجه سانتی گراد استرافیکاسیون سرمایی بدهید. این بذور به آهستگی جوانه می زنند و گاهی تا دو سال عمل جوانه زنی آنها طول می کشد. می توان بذر را سبز(وقتی کاملا رشد و نمو کرده ولی خشک نشده است و هیچ مواد بازدارنده ای را ایجاد نکرده) برداشت کرده و فورا کاشت. این بذور در اواخر زمستان جوانه می زنند. وقتی نهال با مراقبت بقدر کافی رشد کرد، انها را در گلدانهای مجزا بکارید و اجازه بدهید که اندازه آن به 20 سانتی متر یا بیشتر برسد و سپس در زمین اصلی بکارید. خوابانیدن در حدود 12 ماه طول می کشد و در اکثر گونه ها این عمل موفقیت امیز می باشد. قلمه هایی را که از شاخه های جوان می گیرند در ماههای خرداد و تیر می کارند. هر قلمه باید دو تا سه جفت پای برگ، یک جفت جوانه در قاعده داشته باشد. در قاعده قلمه یک برش نازک ایجاد بکنید و اگر از هورمونهای ریشه زنی استفاده بکنید، ریشه زنی اصلاح می شود.
 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
افرای کانادین:confused: خودمم تا حالا نشنیدم..
اما چون درخت ملی کانادا هست.. گفتم
والا اسم نوعشو نمیدونم
حالا از این به بعد اسمش میشه.. کانادین افرا:)
بله اينم نظريه جالبيه...به هرحال ممنونم از همراهيتون
 

Similar threads

بالا