***<<جلسات مطالعه هفتگی نهج البلاغه و خودسازی>>***

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

پنج شنبه

4- دانش الهى

همانا بر خداوند سبحان پنهان نيست آنچه را كه بندگان در شب و روز انجام مى‏ دهند، كه دقيقا بر اعمال آنها آگاه است، و با علم خويش بر آنها احاطه دارد، اعضاء شما مردم گواه او، و اندام شما سپاهيان او، روان و جانتان جاسوسان او، و خلوت‏هاى شما بر او آشكار است.
 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوشنبه:

نماز گناهان را همچون برگ درختان میریزد و ریسمان معصیت را از گردن گناهکاران می گشاید آن گونه که مهار از گردن حیوانات باز می شود.


سه شنبه:

هرکس زکات را با رغبت بپردازدبرای او کفاره گناهان و سپر نگهدارنده از آتش دوزخ خواهد بود.



 

eng shimi

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر خدای سبحان و متعال آنچه بندگان در شب و روزشان می کنند، پوشیده نیست. از کارهای ریز و ناپیدایشان آگاه است و دانشش آنان را فرا گرفته. اعضای شما گواهان خدایند و اندام هایتان سپاهیان حقند. ضمیرهایتان جاسوسان او و خاوت هایتان بر او آشکار است.


نماز
زکات
امانت داری
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام....

السلام علیک یا اباعبداله....

بچه ها خداقوت.....
صمیمانه تشکر می کنم از همه دوستایی که اینجا دارن کار می کنن و تاپیک رو آن نگه می دارند.....

ازهمه التماس دعای مخصوص دارم....

متاسفانه مدتیه نمیتونم توی تاپیک باشم....

دعا کنید واسه من که جا موندم.

یاعلی
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت همه دوستان عزیزم..
از آنجائیکه ظاهرا آقای یارانراد و دوستان عزیز نتونستند برنامه این هفته رو اعلام کنند بنده حقیر به خودم اجازه جسارت دادم تا از امروزمان نیز برای بهره بردن از بیانات گرانقدر مولایمان بهره ببریم و برنامه این هفته رو اعلام میکنم.

(با تشکرو قدر دانی از زحمات آقای احسان، آقای یارانراد و خانم آگاهدخت عزیز.)

خطبه 191
شنبه از الحمد الله تا اقفال الرین

حکمت 78
وَ مِنْ كَلَامٍ لَهُ [عليه السلام] لِلسَّائِلِ الشَّامِيِّ لَمَّا سَأَلَهُ أَ كَانَ مَسِيرُنَا إِلَى الشَّامِ بِقَضَاءٍ مِنَ اللَّهِ وَ قَدَرٍ بَعْدَ كَلَامٍ طَوِيلٍ هَذَا مُخْتَارُهُ
وَيْحَكَ لَعَلَّكَ ظَنَنْتَ قَضَاءً لَازِماً وَ قَدَراً حَاتِماً لَوْ كَانَ ذَلِكَ كَذَلِكَ لَبَطَلَ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ وَ سَقَطَ الْوَعْدُ وَ الْوَعِيدُ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ أَمَرَ عِبَادَهُ تَخْيِيراً وَ نَهَاهُمْ تَحْذِيراً وَ كَلَّفَ يَسِيراً وَ لَمْ يُكَلِّفْ عَسِيراً وَ أَعْطَى عَلَى الْقَلِيلِ كَثِيراً وَ لَمْ يُعْصَ مَغْلُوباً وَ لَمْ يُطَعْ مُكْرِهاً وَ لَمْ يُرْسِلِ الْأَنْبِيَاءَ لَعِباً وَ لَمْ يُنْزِلِ الْكُتُبَ لِلْعِبَادِ عَبَثاً وَ لَا خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ذلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ (16)
و در جواب مرد شامى فرمود : ( مرد شامى پرسيد آيا رفتن ما به شام ، به قضا و قدر الهى است ؟ امام با كلمات طولانى پاسخ او را داد ، كه برخى از آن را برگزيديم.)
واى بر او ! شايد قضاء لازم ، و قَدُر حُتمى را گمان كرده اى ؟ اگر چنين بود ، پاداش و كيفر ، بشارت و تهديد الهى ، بيهوده بود ! خداوند سبحان ! بندگان خود را فرمان داد در حالى كه اختيار دارند ، و نهى فرمود تا بترسند ، احكام آسانى را واجب كرد ، و چيز دشوارى را تكليف نفرمود ، و پاداش اعمال اندك را فراوان قرار داد با نافرمانى بندگان مغلوب نخواهد شد ، و با اكراه و اجبار اطاعت نمى شود ، و پيامبران را به شوخى نفرستاد ، و فرو فرستادن كُتُب آسمانى براى بندگان بيهوده نبود .(17) و آسمان و زمين و آنچه را در ميانشان است بى هدف نيافريد.
**************
یکشنبه از عبادالله تاتصونوا بها

حکمت79
وَ قَالَ [عليه السلام] خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِى صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِى صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِى صَدْرِ الْمُؤْمِنِ .
حكمت را هر كجا كه باشد ، فراگير ، گاهى حكمت در سينه منافق است بى تابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينة مؤمن آرام گيرد.
***************

دوشنبه از و کونوا تا اعیتهم المحاول

حکمت80
وَ قَالَ [عليه السلام] الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَ لَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ .
حكمت ،گمشدة مؤمن است ، حكمت را فراگير هر چند از منافقان باشد.
**************

سه شنبه از فمن ناج تا لحال بالها

حکمت81
وَ قَالَ [عليه السلام] قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ
قال الرضى و هى الكلمة التى لا تصاب لها قيمة و لا توزن بها حكمة و لا تقرن إليها كلمة .
ارزش هر كس به مقدار دانايى و تخصّص اوست .
( سید رضی (ره) میفرمایند:اين از كلماتى است كه قيمتى براى آن تصور نمى شود ، و هيچ حكمتى هم سنگ آن نبوده و هيچ سخنى والايى آن را ندارد).

**************


چهارشنبه خطبه 187
از الا بأبی تا هذا الرجاء

حکمت82
وَ قَالَ [عليه السلام] أُوصِيكُمْ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ وَ لَا يَخَافَنَّ إِلَّا ذَنْبَهُ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لَا أَعْلَمُ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْ‏ءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ وَ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ وَ لَا خَيْرَ فِى جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ وَ لَا فِى إِيمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ .
شما را به پنج چيز سفارش مى كنم كه اگر براى آن ها شتران را پر شتاب برانيد و رنج سفر را تحمل كنيد سزاوار است : كسى از شما جز به پروردگار خود اميدوار نباشد، و جز از گناه خود نترسد، و اگر از يكى سؤال كردند و نمى داند ، شرم نكند و بگويد نمى دانم ، و كسى در آموختن آنچه نمى داند شرم نكند و بر شما باد به شكيبايى كه شكيبايى ، ايمان را چون سر است بر بدن و ايمان بدون شكيبايى چونان بدن بى سر ، ارزشى ندارد.
**************

پنج شنبه از ایها الناس تا قلوبکم تفهموا..


حکمت83
وَ قَالَ [عليه السلام] لِرَجُلٍ أَفْرَطَ فِى الثَّنَاءِ عَلَيْهِ وَ كَانَ لَهُ مُتَّهِماً أَنَا دُونَ مَا تَقُولُ وَ فَوْقَ مَا فِى نَفْسِكَ .
و درود خدا بر او ، : (به شخصى كه در ستايش امام افراط كرد ، و آنچه در دل داشت نگفت).
فرمود : من كمتر از آنم كه بر زبان آوردى ، و برتر از آنم كه در دل داري.
**************
جمعه جمع بندی


دوستان عزیز ومهربان
التماس دعا
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام
باتشکر ویژه از همه شرکت کنندگان وهمراهان این تاپیک

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه 191نهج البلاغه

فهرست مطالب
1- شناخت پروردگار
2- ره آورد پرهيزكارى
3 - پرهيز از دنياى حرام
4- اقسام دنيا پرستان




شنبه


1- شناخت پروردگار

سپاس خداوندى را سزاست كه ستايش او در خلق آشكار، و سپاهش پيروز، و بزرگى او والا و بيكرانه است. خدا را براى نعمت‏ هاى پى در پى، و بخشش‏ هاى بزرگش ستايش مى‏ كنم، خدايى كه حلمش بزرگ و عفوش فراگير است، در فرمانش عادل، و از گذشته و آينده با خبر است، با علم خود جهان هستى را پديد آورده، و با فرمان خود موجودات را آفريده است، بى آن كه از كسى پيروى كند، و يا بياموزد، و يا از طرح حكيم ديگرى استفاده نمايد، در آفرينش پديده‏ ها، دچار اشتباهى نشده، و نه با حضور و مشورت گروهى، آفريده است. گواهى مى ‏دهم كه محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بنده و فرستاده اوست، هنگامى او را مبعوث فرمود كه مردم در گرداب جهالت فرو رفته بودند، و در حيرت و سرگردانى به سر مى ‏بردند، هلاكت آنان را مهار كرده و به سوى خود مى‏ كشيد، و گمراهى بر جان و دلشان قفل زده بود.

 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
شنبه:
شناخت پروردگار
سپاس خداوندى را سزاست كه ستايش او در خلق آشكار، و سپاهش پيروز، و بزرگى او والا و بيكرانه است.

موجودات را آفريده است، بى آن كه از كسى پيروى كند، و يا بياموزد، و يا از طرح حكيم ديگرى استفاده نمايد، در آفرينش پديده‏ ها، دچار اشتباهى نشده، و نه با حضور و مشورت گروهى، آفريده است. گواهى مى ‏دهم كه محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بنده و فرستاده اوست
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداوند سبحان ! بندگان خود را فرمان داد در حالى كه اختيار دارند ، و نهى فرمود تا بترسند ، احكام آسانى را واجب كرد ، و چيز دشوارى را تكليف نفرمود ، و پاداش اعمال اندك را فراوان قرار داد با نافرمانى بندگان مغلوب نخواهد شد ، و با اكراه و اجبار اطاعت نمى شود ، و پيامبران را به شوخى نفرستاد ، و فرو فرستادن كُتُب آسمانى براى بندگان بيهوده نبود . و آسمان و زمين و آنچه را در ميانشان است بى هدف نيافريد.
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
حكمت را هر كجا كه باشد ، فراگير ، گاهى حكمت در سينه منافق است بى تابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينة مؤمن آرام گيرد.

چقدر زیبا..من که خیلی خوشم اومد
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکشنبه:
ره آورد پرهیزکاری
پرهیزکاری حق خداوند به شماست، و نیز موجب حق شما بر پروردگار است.
از خدا برای پرهیزکاری یاری بخواهید و برای انجام دستورات خدا از یاری جویید زیرا،تقوا امرو زسپر بلا و فردا راه رسیدن به بهشت است.
گوش جان را به ندای تقوا بسپارید و برای به دست آوردن آن تلاش کنید.

با تقوا خواب خود را به بیداری تبدیل، و روزتان را با آن سپری کنید، دل های خود را با تقوا زنده کنید، و گناهان خود را با آن شستشو دهید.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

یکشنبه

حکمت79

وَ قَالَ [عليه السلام] خُذِ الْحِكْمَةَ أَنَّى كَانَتْ فَإِنَّ الْحِكْمَةَ تَكُونُ فِى صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِى صَدْرِهِ حَتَّى تَخْرُجَ فَتَسْكُنَ إِلَى صَوَاحِبِهَا فِى صَدْرِ الْمُؤْمِنِ .

حكمت را هر كجا كه باشد ، فراگير ، گاهى حكمت در سينه منافق است بى تابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينة مؤمن آرام گيرد.


به نظر من منظور این بوده که هر سخن صوابی به دنبال محل خودش خواهد بود

ره آورد پرهيزكارى

اى بندگان خدا شما را به پرهيزكارى سفارش مى‏ كنم، كه حق خداوند بر شماست، و نيز موجب حق شما بر پروردگار است. از خدا براى پرهيزكارى يارى بخواهيد، و براى انجام دستورات خدا از تقوا يارى جوييد، زيرا تقوا، امروز سپر بلا، و فردا راه رسيدن به بهشت است، راه تقوا روشن، و رونده آن بهرمند، و امانت دارش خدا، كه حافظ آن خواهد بود. تقوا همواره خود را بر امّت‏ هاى گذشته (و حال) عرضه كرده و بر آينده نيز عرضه مى ‏كند، زيرا فرداى قيامت، همه به آن نيازمندند.
آنگاه كه در قيامت آفريده ‏ها را گرد مى‏ آورد و آنچه باز داده است باز پس مى ‏گيرد و در باره همه نعمت‏ ها مى ‏پرسد، پس چه اندكند آنان كه تقوا را برگزيدند و بار آن را بدرستى بر دوش كشيدند آرى پرهيزكاران تعدادشان اندك است و شايسته ستايش خداوند سبحان كه فرمود «بندگان سپاسگزار من اندكند» پس گوش جان را به نداى تقوا بسپاريد، و براى بدست آوردن آن تلاش كنيد. تقوا را به جاى آنچه از دست رفته به دست آوريد و عوض هر كار مخالفى كه مرتكب شده ايد انتخاب كنيد، با تقوا خواب خود را به بيدارى تبديل، و روزتان را با آن سپرى كنيد،
دل‏هاى خود را با تقوا زنده كنيد، و گناهان خود را با آن شستشو دهيد.
بيمارى‏ هاى روان و جان خود را با تقوا درمان، و خود را آماده سفر آخرت گردانيد،
از تباه كنندگان تقوا عبرت گيريد و خود عبرت پرهيزكاران نشويد. آگاه باشيد تقوا را حفظ كنيد و خويشتن را با تقوا حفظ نماييد.

 

یارانراد

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
حكمت را هر كجا كه باشد ، فراگير ، گاهى حكمت در سينه منافق است بى تابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينة مؤمن آرام گيرد.

ذکاوت را کاملا در کلام مولا میشه مشاهده کرد برای دریافت حکمت باید بسیار هوشمند بود
 

Ehsan_M

عضو جدید
کاربر ممتاز
جمعبندی هفته چهاردهم

جمعبندی هفته چهاردهم

بسم رب الزهرا

ای مهربان ترین مهربانان! به سوی تو امدیم از چیزهایی که شکایت می کنیم که بر تو پنهان نیست و این هنگامی است که سختی های طاقت فرسا ما را بیچاره کرده است..

سلام به همه دوستای عزیزم
این هفته اول یه تشکر ویژه از دوستای خوبم علی(یارانراد), خانم آگاهدخت و دردونه خانم میکنم که خیلی زحمت میکشن, مطمئنا اجر زحماتشون رو هم از طریف اونی که کریمه میگیرند.

جمله منتخب:
ببدانید میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست: باطل آن است که بگویی ((شنیدم)) و حق آن است که بگویی ((دیدم)).

خوب فکر کنم تمرین این هفتمون مشخصه, هیچ چیزی رو تا به چشم خودمون ندیدیدم نباید باور کنیم.

**************************************************************************************************************
جملات منتخب خطبه ها:
**************************************************************************************************************

ای مردم! آن کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد
باید به گفته مردم درباره او گوش ندهد.

آگاه باشيد گاهى تير انداز، تير افكند و تيرها به خطا مى ‏رود، سخن نيز چنين است،
در باره كسى چيزى مى ‏گويند كه واقعيّت ندارد و گفتار باطل تباه شدنى است،

بدانید میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست: باطل آن است که بگویی ((شنیدم)) و حق آن است که بگویی ((دیدم)).

**************************************************************************************************************

برای کسی که نابجا به ناکسان نیکی کند بهره ای جز ستایش فرومایگان، تعریف اشرار و سرکشان، و سخنان جاهلان بدگفتار ندارد, و
اینها نیز تا هنگامی که به آنها بخشش می کند ادامه دارد.

**************************************************************************************************************


همانا خدا استغفار و آمرزش خواستن را وسيله دائمى فرو ريختن روزى، و موجب رحمت آفريدگان قرار داد و فرمود:
«از پروردگار خود آمرزش بخواهيد، كه آمرزنده است، بركات خود را از آسمان بر شما فرو مى‏ بارد، و با بخشش اموال فراوان و فرزندان، شما را يارى مى ‏دهد، و باغستان‏ها و نهرهاى پر آب در اختيار شما مى ‏گذارد»

**************************************************************************************************************
**************************************************************************************************************
منتخب حکمت ها:

**************************************************************************************************************
**************************************************************************************************************

نادان را يا تُندرو و يا كُند رو مىبيني.

**************************************************************************************************************


دنيابدن ها را فرسوده و آرزوها راتازه مى كند ، مرگ را نزديك و خواسته ها رادور و دراز مى سازد ، كسى كه به آن دست يافت خسته مى شود ، و آن كه به دنيانرسيد رنج مى برد

**************************************************************************************************************

كسیكه خود را رهبر مردم قرار داد،بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد ، خود را بسازد ، و پيشاز آن كه به گفتار تربيت كند ، با كردار تعليم دهد ،
زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند سزاوار تر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد.


**************************************************************************************************************
**************************************************************************************************************
**************************************************************************************************************

جملات منتخب :

**************************************************************************************************************

Dordoone: ای مردم! آن کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد باید به گفته مردم درباره او گوش ندهد.

Eng shimi: میان حق و باطل تنها به اندازه چهار انگشت فاصله است. باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم.



یا حق که همیشه با علی ست
:gol:
 
آخرین ویرایش:

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام

دوشنبه


3 - پرهيز از دنياى حرام

دربرابر دنيا خويشتن دار و برابر آخرت دلباخته باشيد. آن كس را كه تقوا بلند مرتبت كرد خوار نشماريد، و آن را كه دنيا عزيزش كرد گرامى نداريد. برق درخشنده دنيا شما را خيره نكند، و سخن ستاينده دنيا را نشنويد. به دعوت كننده دنيا پاسخ ندهيد، و از تابش دنيا روشنايى نخواهيد، و فريفته كالاهاى گران قدر دنيا نگرديد. همانا برق دنياى حرام بى فروغ است، و سخنش دروغ، و اموالش به غارت رفتنى، و كالاهاى آن تاراج شدنى است. آگاه باشيد دنياى حرام چونان عشوه‏ گر هرزه ‏اى است كه تسليم نشود، و مركب سركشى است كه فرمان نبرد، دروغگويى خيانتكار، ناسپاس حق نشناس، دشمنى حيله‏ گر، پشت كننده‏اى سرگردان، حالاتش متزلزل، عزّتش خوارى، جدّش بازى و شوخى، و بلندى آن سقوط است. خانه جنگ و غارتگرى، تبهكارى و هلاكت، و سر منزل نا آرامى است، جايگاه ديدار كردن‏ها و جدايى‏ هاست. راه‏هاى آن حيرت زا، گريزگاهايش ناپيدا، و خواسته‏ هايش نوميد كننده و زيانبار است، پناهگاه‏ هاى آن دنيا انسان را تسليم مرگ مى‏ كند، و از خانه ‏هاى خود بيرون مى‏ راند، و چاره انديشى ‏هاى آن ناتوان كننده است.


 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز

بدانید میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست: باطل آن است که بگویی ((
شنیدم)) و حق آن است که بگویی ((دیدم)).


ای مردم! آن کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد
باید به گفته مردم درباره او گوش ندهد.

آگاه باشيد گاهى تير انداز، تير افكند و تيرها به خطا مى ‏رود، سخن نيز چنين است،
در باره كسى چيزى مى ‏گويند كه واقعيّت ندارد و گفتار باطل تباه شدنى است،


برای کسی که نابجا به ناکسان نیکی کند بهره ای جز ستایش فرومایگان، تعریف اشرار و سرکشان، و سخنان جاهلان بدگفتار ندارد, و
اینها نیز تا هنگامی که به آنها بخشش می کند ادامه دارد.

نادان را يا
تُندرو و يا كُندرو مى بيني.

كسی كه خود را رهبر مردم قرار داد، بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد ، خود را بسازد ، و پيش از آن كه به گفتار تربيت كند ، با كردار تعليم دهد ،
زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند سزاوار تر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اصلا احساس نمی کنم مولامون هزار و اندی سال با ما فاصله دارن

انگار برای زمان ما نصیحت فرمودن


حواسمون رو جمع کنیم

هر شایعه ای تو جامعه پخش میشه اعم از
تعریف و تقدیسیا بدگویی و تهمت، به راحتی باور نکنیم

چند ماه دیگه دوباره فضای کشور ملتهب می شه

حواسمون رو جمع کنیم تا فریب نخوریم

تنها ملاک حق و باطل ، قرآن و اهل بیت هستند و نیازی به نماینده و معرف ندارند !



 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوشنبه:
پرهیز از دنیای حرام
آن كس را كه تقوا بلند مرتبت كرد خوار نشماريد، و آن را كه دنيا عزيزش كرد گرامى نداريد.(اینو حواسمون باشه ها)
ب
ه دعوت كننده دنيا پاسخ ندهيد، و از تابش دنيا روشنايى نخواهيد.
همانا برق دنياى حرام بى فروغ است، و سخنش دروغ، و اموالش به غارت رفتنى، و كالاهاى آن تاراج شدنى است.
آگاه باشيد دنياى حرام چونان عشوه‏ گر هرزه ‏اى است كه تسليم نشود، و مركب سركشى است كه فرمان نبرد، دروغگويى خيانتكار، ناسپاس حق نشناس، دشمنى حيله‏ گر، پشت كننده‏اى سرگردان، حالاتش متزلزل، عزّتش خوارى، جدّش بازى و شوخى، و بلندى آن سقوط است.


 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارزش هر كس به مقدار دانايى و تخصّص اوست

(کاش ما اینو بفهمیم و درک کنیم..هر کسی که یکم از این ماله بی ارزش و فانی دنیا داره رو نمیدونم چرا بیشتر ارزش و احترام میزارن..)
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
سه شنبه
اقسام دنیا پرستان
نجات يافته‏ اى مجروح، يا مجروحى پاره پاره تن، دسته‏اى سر از تن جدا، و دست ه‏اى ديگر در خون خود تپيده، گروهى انگشت به دندان، و جمعى از حسرت و اندوه دست بر دست مى‏ مالاند، برخى سر بر روى دست‏ ها نهاده به فكر فرو رفته‏ اند، عدّه‏ اى بر اشتباهات گذشته افسوس مى‏ خورند و خويشتن را محكوم مى ‏كنند، و عدّه ‏اى ديگر از عزم و تصميم ‏ها دست برداشته‏ اند، چرا كه راه فرار و هر نوع حيله‏ گرى بسته شده، و دنيا آنها را غافلگير كرده است، و كار از كار گذشته، و عمر گرانبها هدر رفته است، هيهات هيهات آنچه از دست رفت گذشت، و آنچه سپرى شد رفت، و جهان چنانكه مى ‏خواست به پايان رسيد. «نه آسمان بر آنها گريست و نه زمين، و هرگز ديگر به آنها مهلتى داده نشد.»
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
از چهارشنبه خطبه 187 رو دنبال میکنیم که به دو قسمت می پردازد..
1- خبر از حوادث آينده
2 -ضرورت اطاعت از رهبرى

به قول دوستموم زیبا انگار واقعا واسه نسل ما نوشته شده..حالا این خطبه انگار گویاتره وقتی میخونیم بیشتر متوجه میشیم که امامت و ولایت واسه همه دوران ها هستند..
و اینکه امامان و معصومین بزرگوار علمی دارند که هر بنده ای نداره و خاص اولیای الهیه..
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
چهارشنبه
خبر از حوادث آينده
هان اى مردم در آينده پشت كردن روزگار خوش، و قطع شدن پيوندها، و روى كار آمدن خردسالان را انتظار كشيد، و اين روزگارى است كه ضربات شمشير بر مؤمن آسان تر از يافتن مال حلال است، روزگارى كه پاداش گيرنده از دهنده بيشتر است. و آن روزگارى كه بى نوشيدن شراب مست مى ‏شويد، با فراوانى نعمت‏ها، بدون اجبار سوگند مى‏ خوريد، و نه از روى ناچارى دروغ مى‏ گوييد.
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنج شنبه
ضرورت اطاعت از رهبرى
اى مردم مهار بار سنگين گناهان را رها كنيد، و امام خود را تنها مگذاريد، كه در آينده خود را سرزنش مى‏ كني
د
از راهى كه به سوى فتنه‏ ها كشانده مى‏ شود دورى كنيد، مؤمن در شعله آن فتنه‏ ها نابود می شود.
همانا من (رهبر) در ميان شما چونان چراغ درخشنده در تاريكى هستم، كه هر كس به آن روى مى‏آورد از نورش بهرمند مى ‏گردد. اى مردم سخنان مرا بشنويد، و به خوبى حفظ كنيد، گوش دل خود را باز كنيد تا گفته‏ هاى مرا بفهميد.
 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
جملات منتخب من در هفته شانزدهم
1. خداوند موجودات را آفريده است، بى آن كه از كسى پيروى كند، و يا بياموزد، و يا از طرح حكيم ديگرى استفاده نمايد، در آفرينش پديده‏ ها، دچار اشتباهى نشده، و نه با حضور و مشورت گروهى، آفريده است.

2.حكمت را هر كجا كه باشد ، فراگير ، گاهى حكمت در سينه منافق است بى تابى كند تا بيرون آمده و با همدمانش در سينة مؤمن آرام گيرد.


3.تقوا امرو زسپر بلا و فردا راه رسیدن به بهشت است.


4.
آن كس را كه تقوا بلند مرتبت كرد خوار نشماريد، و آن را كه دنيا عزيزش كرد گرامى نداريد.


5.
ارزش هر كس به مقدار دانايى و تخصّص اوست





 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سلام
سه شنبه

4- اقسام دنيا پرستان

نجات يافته‏ اى مجروح
يا مجروحى پاره پاره تن
دسته‏اى سر از تن جدا
و دست ه‏اى ديگر در خون خود تپيده
گروهى انگشت به دندان
و جمعى از حسرت و اندوه دست بر دست مى‏ مالاند
برخى سر بر روى دست‏ ها نهاده به فكر فرو رفته‏ اند
عدّه‏ اى بر اشتباهات گذشته افسوس مى‏ خورند و خويشتن را محكوم مى ‏كنند
و عدّه ‏اى ديگر از عزم و تصميم ‏ها دست برداشته‏ اند، چرا كه راه فرار و هر نوع حيله‏ گرى بسته شده، و دنيا آنها را غافلگير كرده است، و كار از كار گذشته، و عمر گرانبها هدر رفته است،
هيهات هيهات آنچه از دست رفت گذشت، و آنچه سپرى شد رفت،
و جهان چنانكه مى ‏خواست به پايان رسيد.

«نه آسمان بر آنها گريست و نه زمين، و هرگز ديگر به آنها مهلتى داده نشد.»


خدایا ما رو از هیچ کدوم از این دسته ها قرار نده
خدایا همه ی ما رو عاقبت بخیر بمیران
الهی آمین
..........
 

zeinab70

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
شما را به پنج چيز سفارش مى كنم كه اگر براى آن ها شتران را پر شتاب برانيد و رنج سفر را تحمل كنيد سزاوار است : كسى از شما جز به پروردگار خود اميدوار نباشد، و جز از گناه خود نترسد، و اگر از يكى سؤال كردند و نمى داند ، شرم نكند و بگويد نمى دانم ، و كسى در آموختن آنچه نمى داند شرم نكند و بر شما باد به شكيبايى كه شكيبايى ، ايمان را چون سر است بر بدن و ايمان بدون شكيبايى چونان بدن بى سر ، ارزشى ندارد.
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

سلام

چهارشنبه

خطبه 187 نهج البلاغه (اين سخنرانى پس از جنگ نهروان در سال 38 هجرى در كوفه ايراد شد
)

فهرست مطالب

1- خبر از حوادث آينده
2 -ضرورت اطاعت از رهبرى


1- خبر از حوادث آينده

آگاه باشيد آنان كه پدر و مادرم فدايشان باد، از كسانى هستند كه در آسمان‏ها معروف، و در زمين گمنامند. هان اى مردم در آينده پشت كردن روزگار خوش، و قطع شدن پيوندها، و روى كار آمدن خردسالان را انتظار كشيد، و اين روزگارى است كه ضربات شمشير بر مؤمن آسان تر از يافتن مال حلال است، روزگارى كه پاداش گيرنده از دهنده بيشتر است. و آن روزگارى كه بى نوشيدن شراب مست مى ‏شويد، با فراوانى نعمت‏ها، بدون اجبار سوگند مى‏ خوريد، و نه از روى ناچارى دروغ مى‏ گوييد. و آن روزگارى است كه بلاها شما را مى ‏گزد، چونان گزيدن و زخم كردن دوش شتران از پالان آه آن رنج و اندوه چقدر طولانى، و اميد گشايش چقدر دور است

 
بالا