[ مصاحبه ی علمی-عقیدتی شرکت نفت ] سایت آزمون: azmoon.nioc.ir

salehi.com

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام برادر
حقوق پایه که حق با صالحی است واسه فوق 438 است.
ضریب حقوق تهران 8. کمتر است یا 7. است یا 6.
یک سوال کلی من دارم :
این ضریب حقوق که میگن مگه همون حق فنی،حق ورزش ،بدی اب و هوا و ... نیست؟ یا این چیز ها جدای از اون ضریب است؟


با اطلاعاتی که تقریبآ جمع کردیم :w10:، یک حساب سرانگشتی که کنیم تقریبآ باید این بشه

حقوق پایه ارشد 438000
حق جذب با فرض 0.6 * حقوق پایه = 263000
فوق العاده جذب نخبگی 350000
کمک هزینه مسکن که 0.4 * حقوق پایه = 175000
با فرض نفت کارت که در ماه 250000
-----------------------------------------------
جمعآ میشه = 1476000

یعنی حقوق ماهانه ما اینقدره؟؟؟؟؟؟؟

سلام
من از اینکه می بینم همکاران نخبه عزیز اطلاعی از وضعیت حقوقشون ندارن واقعا ناراحت میشم. چون خودم رو میذارم جای شما و...
امروز برگشتم رست، به امید خدا و یاری شما سعی می کنیم با مطالعه قوانین و مقررات و اطلاعات جانبی که تا الان خودتون کسب کردین بتونیم تخمین قابل قبولی از حقوق نخبگی بزنیم. برای شروع من میرم سراغ قوانین و مقررات و هر آنچه مربوط به نخبگی میشه رو استخراج می کنم. به زوی نتایج بررسی رو با شما در میون خواهم گذاشت.
 
آخرین ویرایش:

mehdi8487

عضو جدید
سلام
من از اینکه می بینم همکاران نخبه عزیز اطلاعی از وضعیت حقوقشون ندارن واقعا ناراحت میشم. چون خودم رو میذارم جای شما و...
امروز برگشتم رست، به امید خدا و یاری شما سعی می کنیم با مطالعه قوانین و مقررات و اطلاعات جانبی که تا الان خودتون کسب کردین بتونیم تخمین قابل قبولی از حقوق نخبگی بزنیم. برای شروع من میرم سراغ قوانین و مقررات و هر آنچه مربوط به نخبگی میشه رو استخراج می کنم. به زوی نتایج بررسی رو با شما در میون خواهم گذاشت.

سلام
مرسی مهندس صالحی
واقعآ لطف می کنید، که کمک می کنید ما از این سردرگمی بیرون بیایم، تکلیفمون حداقل با خودمون و خرج و مخارجمون معلوم بشه
ممنون
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
جدول حقوق پايه بدو استخدام و دوره كارآموزي كارمندان صنعت نفت
تاريخ اجرا از 01/01/1391
حقوق
مدرك تحصيلي
بدو استخدامپايان يكسال كارآموزيپايان كارآموزي
حقوق پايه (ريال)حقوق پايه (ريال)حقوق پايه (ريال)
ديپلم2,636,1002,668,4002,710,900
فوق ديپلم2,946,1002,983,5003,027,300
ليسانس غيرفني3,620,4003,667,6003,715,800
ليسانس نيمه فني3,724,8003,772,0003,820,300
ليسانس فني3,985,6004,033,7004,080,700
ليسانس فني رشته هاي مهندسي نفت4,146,8004,195,1004,245,000
فوق ليسانس غير فني4,003,4004,051,400
فوق ليسانس نيمه فني4,108,500
فوق ليسانس فني4,383,700
فوق ليسانس فني رشته هاي مهندسي نفت4,609,700
دكتراي غيرفني4,255,700
دكتراي نيمه فني4,439,000
دكتراي فني4,819,900
دكتراي فني رشته هاي مهندسي نفت5,142,400

سلام الان ضریب حقوق برای یک فوق لیسانس نفت دانشگاه ازاد با معدل 15.2 چند است؟در بدو استخدامی؟بعد از یکسال؟بعد از سه سال؟بعد از 5 سال؟
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
مدتی پیش مطلبی با عنوان «شرایط شغلی در عسلویه» (نوشته مهندس علی احمدی) رو در این وبلاگ منتشر کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد. به همین دلیل از یکی دیگه از دوستان خوبم، مهندس مهرداد ستوده که بیشتر از ۸ سال تجربه کار در صنعت رو دارن درخواست کردم برای کامل‌تر شدن آشنایی ما در رابطه با شرایط شغلی در شرکت نفت، مطلبی در این زمینه تهیه کنن و ایشون هم زحمتش رو کشیدن که جا داره همین‌جا ازشون تشکر کنم.




انسان در زندگی انتخاب‌های متعددی را پیش رو دارد اما انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌ساز زیاد نیستند. از جمله این انتخاب‌ها می‌توان به انتخاب رشته تحصیلی، محل زندگی، انتخاب شغل و... اشاره کرد. در برخی از این موارد، انتخاب تا حدود زیادی بر عهده شخص می‌باشد ولی انتخاب شغل تابع پارامترهای متعددی است. در کشورهای جهان سوم ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌مردان می‌باشد و جوانان ساکن در این کشورها می‌بایست در انتخاب شغل بسیار هوشمندانه عمل نمایند. یک جوان در کشور ما معمولاً بزرگ‌ترین آرزویش ورود به دانشگاه است ولی خیلی‌ها وقتی وارد دانشگاه شدند، متوجه می‌شوند رشته‌ای را که انتخاب کرده‌اند مورد علاقه آنان نیست و ممکن است از این بابت هزینه‌های جبران‌ناپذیری پرداخت نمایند. بعد از پایان تحصیلات، هدف شاغل شدن و تأمین مایحتاج خانواده است ولی بارها پیش می‌آید که شخص بعد از وارد شدن به یک رشته کاری یا استخدام در یک سازمان دولتی یا خصوصی متوجه می‌شود که نمی‌تواند با محیط کار کنار بیاید و به جای «عشق‌ورزیدن» به کار می‌بایست آن را «تحمل» کند و هزینه این انتخاب اشتباه به مراتب سنگین‌تر از انتخاب اشتباه رشته تحصیلی است، زیرا او مجبور است بهترین دوران زندگی خود را با یک ذهنیت منفی و رنج، در محیطی بگذراند که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. به همین جهت تصمیم‌گیری با چشم باز در رابطه با شغل و مشاوره با افراد آگاه در این زمینه اهمیت خاصی می‌یابد.

اگر قرار باشد روی صحبت ما فقط با فارغ‌التحصیلان مهندسی شیمی‌ و زیرشاخه‌های آن باشد، باید عرض کنم در چشم‌انداز آینده ایران، بهترین بازار کار را فارغ‌التحصیلان این رشته دارند. بالاترین دل‌مشغولی یک محصل مهندسی شیمی‌ این است که آینده شغلی او چه خواهد بود؟ کدام شرکت از زیرمجموعه‌های وزارت نفت را انتخاب کند؟

بهتر است که برای اشتغال در وزارت نفت اصلاً عجله نکنید، چرا که اگر راه را اشتباه بروید تغییر محل خدمت در این وزارت‌خانه، کار بسیار دشواری است. شما باید در وهله اول روحیه خودتان را به طور کامل واکاوی و شناسایی نمایید و سپس موقعیت و وضعیت خانوادگی خود را بشناسید. هروقت به صورت واقعی به این شناخت رسیدید، می‌توانید یک انتخاب صحیح داشته باشید. به عنوان مثال باید مواردی از قبیل وضعیت اقتصادی، میزان وابستگی به خانواده، میزان علاقه‌مندی به کار در اجتماع و محیط شهری، میزان علاقه‌مندی به کار در محیط‌های صنعتی و بیابانی، میزان علاقه‌مندی برخورد با ارباب‌رجوع و... را مشخص کنید.

در وزارت نفت سه نوع زمان‌بندی شغلی داریم:

الف) اداری: از ساعت ۷ الی ۱۶ روزهای شنبه تا چهارشنبه می‌باشد.

ب) اقـمـاری - اداری: بـه صـورت «۲۱ روز کـار و ۷ روز تـعـطیـل» یا «۱۴ روز کـار و ۱۴ روز تـعـطیـل» و یـا «۱۴ روز کار و ۷ روز تعطیل» است.

ج) اقماری - شیفتی: مانند مورد «ب» است با این تفاوت که یک هفته روز و یک هفته شب می‌بایست سرکار باشیم و به «کار شیفتی» مشهور است.


مواردی را در این رابطه به اختصار توضیح می‌دهیم:

مزیت زمان‌بندی اداری این است که در بین مردم کار می‌کنید. با افراد مختلف و از اقشار مختلف اجتماع در ارتباط هستید. هرچه انسان با افراد بیشتری سر و کار داشته باشد، می‌تواند صاحب موقعیت‌های بیشتری در جهت پیشرفت گردد. تنوع در کار در این مورد بیشتر است.

موارد اقماری - اداری و اقماری - شیفتی نسبتاً شبیه به هم هستند. از مزایای این موارد می‌توان حقوق ماهیانه بیشتر و ارتقاء شغلی بهتر را نام برد. معمولاً شرکت نفت فلات قاره، شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، شرکت نفت شمال، شرکت ملی حفاری، شرکت نفت اروندان و... مشمول چنین خصوصیاتی می‌باشند. محل خدمت در شرکت نفت فلات قاره عموماً در دریا می‌باشد. از معایب این دو مورد می‌توان به دوری از خانواده، استـرس زیاد، تـکـراری بودن افـراد، روزمـرگی و... اشاره نـمود و این نـکته کـه در زمان‌بنـدی اقـمـاری - شیفتی، شب‌کاری سیستم بدن را از حالت طبیعی خارج می‌کند.


به لحاظ حقوقی هم هر کس که استخدام می‌شود، با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری یک پایه حقوقی برای او مشخص می‌گردد. هر منطقه و شرکت ضریب مخصوص به خود را دارد که ضریب مورد نظر حاصل اعمال بعضی موارد از جمله حق محرومیت، حق اولاد، حق کارگاهی، ایاب و ذهاب، سختی محیط کار، شب‌کاری، حق اقماری، حق جنوب و... می‌باشد. به عنوان مثال برای شرکت نفت مناطق مرکزی ضریب بین ۲٫۸ تا ۳٫۵ است. یعنی حقوق پایه در این عدد ضرب می‌شود. برای منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، ضریب بین ۵ تا ۵٫۵ است. برای شرکت نفت فلات قاره ضریب حدوداً ۴٫۵ تا ۵ و برای شرکت‌های گازرسانی ضریب نزدیک به ۲ می‌باشد. همچنین این ضریب برای شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ و برای شرکت ملی حفاری بین ۴ تا ۵ است.



در پایان صادقانه خدمت شما عزیزان عرض می‌کنم همیشه وجدان کاری، صداقت در کار و پشتکار و تلاش در راستای نوآوری، درک متقابل دیگران و تفاهم با همکاران، اساس پیشرفت هر انسان در صنعت نفت کشورمان می‌باشد.


با سپاس
مهرداد ستوده
عضو گروه راه‌اندازی میادین گازی هوش پارسیان
رئیس گازرسانی شهرستان تنگستان
 

salehi.com

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام
تا اونجایی که تو قوانین و مقررات نوشته شده، حقوق نخبگی با در نظر گرفتن شرایط زیر تقریبا 1600 خواهد بود.
حقوق پایه 438000
حداقل سمت سازمانی 16
محل خدمت: مناطق شمالی
اضافه کاری 80 ساعت(من شنیدم تو تهران اضافه کاری رو بیشتر می زنن)
فوق العاده نخبگی: 350000 (از شروع سال چهارم دریافت، افزایش فوق العاده مذکور متوقف و سالانه به میزان 10 ‌درصد از مبلغ آخرین دریافتی تا استهلاک کامل کسر می شود)
بدون در نظر گرفتن نفت کارت
 

mostafa6x

عضو جدید
سلام دوستان
ممتارين كه تهران استخدام شدند سوال مي كنند انشاالله همين روزا شروع به كار مي خورند اگر حكمشون بياد در مورد حقوق هم بيس ( مهندس نفت فوق 460 ميشه بقيه كمتر است) فوق العاده ويژه (138 ) كارگاهي (46) ف.ق جذب (95) ممتازي(346) حق مسكن (100) اياب ذهاب (45) كسورات 150) با اين حساب تقريبا 1100000 دريافتي دارند
 

salehy3067

عضو جدید
سلام
کسی میدونه آزمون سال 91 برگذار میشه یا اینکه لغو شده؟
من از خوده نفتی ها شنیدم برج 9 هست...یکیشون هم گفته که لغو شده!
کسی خبری داره؟؟؟
 

jommok

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
من چند روز قبل از اینکه استخدام نخبگی کنسل بشه تو سایت ثبت نام کردم
به نظرتون واسه مصاحبه ازم دعوت می کنن؟
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
دست‌نوشته‌ای جالب و خواندنی از یکی از دانشجویان ورودی ۸۲ رشته مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس، مهندس صدرایی که در شرکت نفت قلات قاره (جزیره خارک) مشغول به کار هستن:





دوستان آقای مهندس لک از من خواستند به زبون خودمونی بنویسم. بنده هم اطاعت امر کردم.

«اقماری» کلمه‌ایه که تا پایان تحصیلات لیسانس حتی به گوشم هم نخورده بود و باهاش آشنا نبودم و بار اول که با این کلمه برخورد کردم، خیلی ساده و حتی خوشایند به نظر می‌رسید.


دو هفته کار و دو هفته استراحت کامل! دو هفته تمام وقت خود را آزاد بودن، مزیت فوق‌العاده‌ایه!

اجازه بدید حال و احوال خودم که مجرد هستم و فلات قاره اولین تجربه کاریم هست رو براتون توضیح بدم.

من حدود یک ساله که به صورت اقماری در شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارک مشغول به کار هستم.

از اون‌جا که بعد از گرفتن مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت، بلافاصله وارد فلات قاره شدم و هیچ تجربه کاری نداشتم، یه جوری کنار اومدن با شرایط جدید برام سخت بود، هر چند در واقع زمانی که سر کار هستیم به ما حسابی خوش می‌گذره.

من برای اومدن به سر کار باید از یکی از مبادی پرواز (تهران، اصفهان یا شیراز) با هواپیما به جزیره بیام و بعد از وارد شدن به منطقه، از فرودگاه به سمت کمپ فلات می‌رم.

اون‌جا اتاق‌هایی که به صورت سوئیت هستند رو در اختیارمون قرار می‌دن. به هر نفر یک اتاق جداگانه با امکانات مناسب (میز و تخت، تلویزیون، تلفن، یخچال، سماور، سرویس بهداشتی و حمام) اختصاص داده می‌شه. اتاق‌دار هم اگه چیزی لازم داشته باشیم یا کاری داشته باشیم برامون انجام می‌ده.

در سیستم فلات قاره، زمان‌بندی کاری برای کارمندان روزکار از ۶ صبح تا ۶ عصر و برای شب‌کاران از ۶ عصر تا ۶ صبحه. صبح بعد از خوردن صبحانه می‌ریم سر کار. ساعت ۹ وقت میان‌وعده هست و حدود ساعت ۱۱:۳۰ می‌ریم برای ناهار و استراحت. بعد از ظهر هم از ساعت ۱:۳۰ کار دوباره شروع می‌شه تا حدود ساعت ۶ عصر. از ساعت ۶ عصر تا ۸ هم می‌تونیم از امکانات ورزشی (سالن بیلیارد، فوتسال، والیبال، بدن‌سازی، اسکواش، تنیس، بدمینتون، استخر و سونا) استفاده کنیم. یک زمین فوتبال چمن و تعدادی دوچرخه نیز برای ورزشکاران موجوده. رستوران هم شب‌ها از ساعت ۷ تا ۹ بازه.

کنار مجموعه خوابگاه‌ها، باشگاه شهید صفری قرار گرفته که امکاناتی از قبیل اتاق مشاوره و روان‌شناس، یک دستگاه خودپرداز بانک ملی، سالن سینما، کتاب‌خانه، کافی‌نت، سالن شطرنج و سالن تلویزیون و قسمت پذیرایی (چای و نسکافه و قهوه و شربت‌های متنوع و بستنی) داره.

ساختمان درمانگاه، اتاق پزشک و آزمایشگاه هم در کنار مجموعه خوابگاه‌ها قرار دارن.

اما با همه این امکانات، کار کردن در این محیط با این شرایط کاری، سختی‌ها و بدی‌های خاص خودش رو داره.

شما دو هفته کامل از خانواده، آشنایان و شهر و دیار خودتون دور هستید و تنها راه دسترسی شما، تلفنه و فقط می‌تونید با تماس تلفنی از حال و احوال خانواده و دوستان و آشنایان باخبر بشید و در صورت بروز هرگونه مشکلی شما قادر به انجام هیچ کاری نخواهید بود. فشار روحی که از این بابت روی کارمندان هست خیلی زیاده.

خدای نکرده اگه حتی با یه مشکل کوچیک هم روبرو بشید، زمان خیلی کند و با سختی و تلخی تمام خواهد گذشت.

بعضی روزها به علت شرایط بد آب و هوایی، برنامه پروازها تغییر می‌کنه یا لغو می‌شه و برای خیلی‌ها این‌طور اتفاقات یه فاجعه‌اس!

نکته دیگه این‌که تعداد افرادی که در این سیستم به کارشون عشق می‌ورزن و ازش لذت می‌برن، خیلی کمه. گاهی نارضایتی چنان در چهره همکاران من موج می‌زنه که منو خیلی دلسرد می‌کنه و باعث می‌شه نسبت به آینده احساس خوشایندی نداشته باشم.

گاهی مواقع با رفتارهای غیرعادی، واکنش‌های مضحک، سخنان و برخوردهای دور از انتظار و سوتی‌های عجیبی روبرو می‌شیم که در واقع نمی‌شه اون‌ها رو غیرطبیعی قلمداد کرد. مخصوصاً اگه روزهای پایانی دو هفته کاری اون شخص باشه.

از طرفی من تو این محیط کاری دوستان زیادی پیدا کردم. بعضی هم‌سن و سال خودم، بعضی هم‌سن و سال پدرم و بعضی حتی بزرگ‌تر هستن و هرکدوم از این دوستان از یک نقطه از ایران به این‌جا اومدن و این مسئله جذابیت‌های دوستی‌های ایجادشده رو بیشتر می‌کنه.

همچنین به مناسبت‌های مختلف در طول ایام سال، این‌جا مراسم مختلفی برگزار می‌شه: جشن‌های باشکوه، مسابقات ورزشی مختلف و...

البته در ماه مبارک رمضان هم حال و هوای بسیار دل‌نشینی بر جو این‌جا حکم‌فرما هست.

بیشتر اوقات این‌جا کلاس‌های آموزشی بنا به درخواست واحدهای مختلف برگزار می‌شه. مثلاً خودم در کلاس مربوط به «گواهی‌نامه ISO 17025» که یه دوره سه روزه بود شرکت کردم.

حقوق و مزایای شرکت هم نسبت به خیلی از کارهای اداری دیگه و سیستم‌های غیرنفتی تا حدی خوب و قابل قبوله. اما این نفت کجا و آن نفت قدیم که مد نظر من بود کجا؟!!!

نکته آخر این‌که در این سیستم گذر زمان رو با سرعت وحشتناکی احساس می‌کنم. دو هفته کاری با تمام پستی و بلندی‌هاش زود تموم می‌شه و دو هفته استراحت هم با تمام شیرینی و خوشی‌هاش مثل برق و باد می‌گذره و این چرخه باز به نقطه آغازش می‌رسه.

امیدوارم اطلاعات مفیدی در اختیار شما دوستان گرامی قرار داده باشم.

ارادتمند شما
صدرایی
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
آقای علی احمدی دوست دوران دانشجویی من كه الان حدود ۵ سالی می‌شه تو عسلویه مشغول به كار هستن زحمت كشیدن و یه مطلب در رابطه با شرایط شغلی عسلویه نوشتن در حد تیم ملی! لازم می‌دونم همین جا ازشون تشكر كنم به خاطر این اطلاع‌رسانی كه فكر می‌كنم برای همه ما مفید باشه.

سلام به همه دوستان و دانشجویان عزیز مخصوصاً هم استانی‌هامون.

من زمانی كه در سال ۷۶ وارد دانشگاه خلیج فارس شدم تا حدود ترم ۷ هنوز تو عشق و حال دانشجویی بودم چون همه می‌گفتند درس و مشقت كه تموم شد كار زیاده و میری تو شركت نفت و حال می‌كنی و این‌جور چیزا. ولی از اون به بعد تو این فكر افتادم كه آینده شغلیم چطور میشه، ولی هیچ‌كس نبود كه اطلاعات خوب و جامعی در این خصوص برامون ارائه بده و درست و حسابی آینده شغلی و مالی شركت نفت رو موشكافانه بهمون بگه. به همین دلیل تصمیم گرفتم با توجه به اینكه از اواسط سال ۸۲ در شركت ملی گاز ایران و در مجتمع گاز پارس جنوبی مشغول به كار هستم در خصوص یكی از دغدغه‌های فكری شما (فقط یكی، چون می‌دونم تعدادشون زیاده) كه اسمش هست: پول (یا به قول خودمون پیل!) توضیحاتی بدم و سعی می‌كنم تا اون‌جایی كه اطلاعات دارم توضیحاتم جامع باشه و اگه هر كدوم از دوستانی كه این متن رو می‌خونن اطلاعات بیشتری دارن، اطلاعاتشون رو در قسمت نظرات ارائه كنن.

البته اینو بگم كه من در مورد كار در عسلویه و مخصوصاً مجتمع گاز پارس جنوبی توضیح می‌دم.

یك مهندس شیمی وقتی در مجتمع گاز پارس جنوبی استخدام می‌شه با توجه به تشخیص كسی كه مسئول تقسیم نفراته (كه فقط در صورتی كه شما خیلی كارت درست باشه و قبلاً جای دیگری كار كرده و سابقه كار داشته باشی، شما رو به واحد خوبی می‌فرستند و در غیر این‌صورت كاملاً شانسی یا به قول خودمون شامسكی هستش) در یكی از واحدهای زیر مشغول به كار می‌شید:

- مهندسی پالایش
- بهره‌برداری

هر كدوم از واحدهای مهندسی و بهره‌برداری برای خودشون دنیایی توضیحات داره كه راستش رو بخواید من حوصله توضیح دادنش رو ندارم ولی لپ كلامو بگم برای ماها مهندسی بهتر از بهره‌برداری هستش.

حالا بریم سر موضوع اصلی صحبت یعنی پیل! وقتی شما استخدام می‌شید بایستی یكسری دوره‌های آموزشی تئوری رو بگذرونید كه به احتمال زیاد مكان برگزاری‌شون در تهران، اصفهان، اهواز و شاید محمودآباد هستش. در اون زمان شما یه حقوق علی‌الحساب بخور و نمیر كه حول و حوش ۳۰۰ هزار تومان هستش بهتون میدن تا زیاد ولخرجی نكنید (البته بعداً كه اومدید عسلویه حساب و كتاب می‌كنن و مقدار باقی‌موندش رو یه دفعه‌ای بهتون میدن تا خوش بحالتون بشه‌).

بعد از پایان دوران آموزش شما به عسلویه میاید و طبق موضوعی كه در بالا مطرح كردم به یكی از قسمت‌های بهره‌برداری یا مهندسی انتقال داده می‌شید (كسی كه به مهندسی می‌ره به صورت روزكار دائمه و كسی كه بهره‌برداری باشه بایستی به صورت شیفتی كار بكنه).

در عسلویه دو حالت كاری داریم: شیفت و روزكار كه هر كدومشون دوباره دو حالت داره یعنی ساكن منازل سازمانی جم یا اقماری (۲ هفته كار و ۱ هفته استراحت). پس در کل شد چند حالت؟ شد ۴ حالت كه حالا اونا رو یكی‌یكی می‌گم:

۱) اگه شیفت باشه و اقماری باشه، ۱ هفته شب‌كار و ۱ هفته روزكار و ۱ هفته استراحته.

۲) اگه شیفت ساكن باشه، ۱ هفته كار و ۱ هفته استراحته. هاااااا فكر می‌كنی خوبه، نه این‌طور نیست چون كه اونا مجبورن (البته اگه نیاز مالی داشته باشن) بخاطر اینكه دریافتی آخر ماهشون كم نشه توی هفته استراحتشون بیان اضافه كار.

۳) اگه روزكار اقماری باشه بایستی ۲ هفته مداوم از صبح ساعت ۶:۳۰ تا ۷ شب در محل كار باشه و بعد بره كمپ بگیره بخوابه.

۴) اگه روزكار ساكن منازل سازمانی جم باشه، هر روز به جز پنج‌شنبه و جمعه بایستی بره به محل كار كه اگه بخوان می‌تونن روزهای تعطیل به عنوان اضافه كار بیان به محل كار.

راستی اینو بگم كه كسانی كه ساكن هستند بایستی روزانه دو بار مسیر ۷۰ كیلومتری جم تا عسلویه رو با اتوبوس شركت برن و بیان.

در حال حاضر یك مهندس صفر كیلومتر در این مجتمع اگر اقماری كار باشه (۲ هفته توی عسلویه و ۱ هفته خونه لالا) باشه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و كسی كه بعد از استخدام اومده و ساكن شده یه مقدار جزیی كمتر می‌گیره كه اونم با اومدن سركار در بعضی روزهای تعطیل و استراحتش می‌تونه اونو جبران و حتی دریافتی آخر ماهش بیشتر از یك نفر اقماری باشه.

پیشرفت حقوقی یك كارمند استخدام‌شده در شركت نفت بستگی به خود شخص داره به این صورت كه مثلاً ۲ نفر با هم استخدام می‌شن ولی بعد از ۵ سال یكی‌شون ۹۰۰ هزار تومان می‌گیره و دیگری ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان. كه دلایلی داره و اونم اینه كه در شركت نفت سالانه كارمندان توسط نفرات مافوقشان ارزشیابی می‌شن و اگه كسی چند سال متوالی ارزشیابی خوب بگیره حقوقش پیشرفت خوبی خواهد داشت و در غیر این صورت پیشرفت حقوقی كمتر خواهد بود. البته علاوه بر ارزشیابی، خود شركت ملی نفت هم سالانه حقوق كلیه كارمندان را به طور ثابت افزایش می‌ده.
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
دوستان زیادی تا حالا در مورد مصاحبه‌های استخدامی مهندسی شیمی و نوع سؤالاتی که در این مصاحبه‌ها پرسیده می‌شه، از من سؤال کردن. به همین دلیل از چند تا از دوستانی که در چند ماه اخیر در مصاحبه‌های شرکت نفت شرکت کردن کیفیت سؤالات رو جویا شدم و اونا هم زحمت کشیدن و این مطلب رو تهیه کردن که لازم می‌دونم ازشون تشکر می‌کنم.


الف) آقای نادر علی‌یاری: مصاحبه شرکت ملی نفت مناطق مرکزی

میز مصاحبه شامل چهار نفر مصاحبه‌کننده و سؤالات آنها شامل پنج بخش می‌شد:

۱) زبان خارجه (بیوگرافی خود به زبان انگلیسی یا شرح وقایع اتفاق‌افتاده فرضاً برای امروز شخص)

۲) سابقه کار یا سابقه پژوهشی - علمی (اگر شخص در این زمینه دارای توانایی خاصی باشد این قسمت اکثر سؤالات را به خود اختصاص داده و کمتر به سؤالات دیگه پرداخته می‌شود.)

۳) محک توانایی فرد از نظر علمی (سؤالاتی از مکانیک سیالات، عملیات واحد، ترمودینامیک و... مثلاً شرح کار اُریفیس یا ونتوری‌متر)

۴) سـؤالات عـلمی مربـوط به گرایش تحصیلی (به عنوان مثال در گرایـش صنـایع گـاز: مراحل تصفیه گاز، انواع کــمپرسورها و...)

۵) در هر کدام از مراحل یاد شده «اعتمادبه‌نفس» شخص اهمیت داشته و فرد از نظر روانشناختی و سلامتی محک زده می‌شود.

به امید این‌که در تمام مراحل زندگی و تمامی مصاحبه‌های آن سرافراز باشید.


ب) آقای مهدی عباسی: مصاحبه‌ فنی - تخصصی شركت نفت فلات قاره

محل انجام خدمت سربازی؟

میزان تحصیلات؟

محل تحصیل؟

رشته‌ تحصیلی؟

گرایش در رشته‌ تحصیلی؟

محل و زمان دوره‌ كارآموزی؟

سابقه کار؟

ورودی پالایشگاه گاز و كارهای اولیه‌ انجام‌شده بر روی گاز طبیعی؟

نم‌زدایی (Dehydration

واحد Fractionation؟

برج تقطیر (Distillation Tower

هدف و دلیل شیرین‌سازی گاز طبیعی و روش‌های شیرین‌سازی گاز؟

تفاوت Absorption و Adsorption؟

با توجه به نوع محصول پالایشگاه C[SUB]5[/SUB][SUP]+[/SUP] چیست و خواص آن چگونه مشخص می‌شود؟

تفاوت گاز ترش و شیرین از لحاظ مقدار كمی گازهای اسیدی؟

آیا آمین‌ها گازهای اسیدی را یكسان جداسازی می‌كنند یا قابلیت جداسازی جداگانه وجود دارد؟

پروژه‌ كارشناسی شما؟

هدف از انجام پروژه و توضیحات مربوط به آن؟

و بخش سؤالات انگلیسی که به صورت خواندن یك متن به زبان انگلیسی بود.


ج) آقای حسین صفری: مصاحبه شركت نفت فلات قاره

مصاحبه شرکت فلات قاره دو بخش داشت: بخش فنی - تخصصی و بخش روانشناسی.

مصاحبه فنی - تخصصی بیشتر در رابطه با دروس دانشگاه و کارآموزی و پروژه است. در ابتدای مصاحبه از من راجع به کارآموزی و پروژه پرسیدن و می‌شه گفت تمامی سؤالاتشون رو از کارآموزیم پرسیدن. توصیه‌ام به دوستان اینه که حتماً کارآموزی رو یه جایی برن که به رشته‌شون ربط داشته باشه و سعی کنن اونجا مطالب فرایندی رو یاد بگیرن که خیلی خیلی توی مصاحبه به نفعشونه و یه امتیاز مثبت براشون به حساب میاد. ضمن این‌که سابقه کار خیلی براشون مهمه و اگه کسی سابقه کار داشته باشه خیلی به نفعش هست.

از نرم‌افزارهای کامپیوتری از ویندوز، آفیس و برنامه‌هایی که بلد هستید می‌پرسن و یه متن انگلیسی هم می‌دن که ترجمه کنید.

در بخش مصاحبه روانشناسی بیشتر به دنبال این نکته هستند که آیا شما توی منطقه عملیاتی می‌مونید یا نه؟ توی این قسمت بومی‌ها امتیاز مثبت دارن چون به مناطق عملیاتی نزدیک هستن و شرایط آب و هوایی رو می‌شناسن. یه سری سؤال در مورد این‌که «آیا با شرایط کار اقماری می‌تونی بسازی؟» یا این‌که «وقتت رو چطور اونجا پر می‌کنی؟» و مواردی از این قبیل پرسیدن و بعد از این یه آزمون روانشناسی که نزدیک به ۷۰ سؤال (به صورت گزینه‌ای) داشت گرفتن. در واقع به این آزمون، «آزمون شخصیت» گفته می‌شه. من قبلاً از اینترنت آزمون شخصیت داده بودم و یه آشنایی نسبی داشتم. باید دقت کنید چون بعضی سؤال‌ها دنبال یه نکته مشترک هستن! مثلاً «آیا شما انسان شادی هستید؟» یا «آیا زیاد خشمگین می‌شوید؟» این دو سؤال دقیقاً دنبال این هستن که بدونن شما انسان آرامی هستی یا نه؟!

امیدوارم که از این اطلاعات استفاده کرده باشید.


د) «دوست چهارم خواستن اسمشون محفوظ بمونه!»: مصاحبه شركت نفت فلات قاره

ابتدا فرم‌های مربوط به اطلاعات شخصی رو پر کردم و بعد از تحویل مدارک مورد نیاز و مدتی انتظار به اتاق مصاحبه فرا خوانده شدم.

پشت میزی نشستم و سؤالات پنج نفری که روبه‌روی من نشسته بودند شروع شد:

کارآموزی خود رو کجا گذروندید؟

کدام واحد بودید؟

هدف اون واحد چی بود؟

قسمت‌های مختلف اون واحد رو نام ببرید؟

نحوه عملکرد یک بخش خاص از واحد رو تا اونجا که می‌توانید دقیق توضیح دهید.

پایان‌نامه شما در مورد چی بود؟

چرا این موضوع رو انتخاب کردید؟

هدف از انجام چی بود؟

برای انجام پروژه کجاها رفتید؟

به چه نتایجی رسیدید؟

چند تا سؤال در مورد درس‌هایی که تو دانشگاه گذروندیم پرسیدن:

تشعشع چیست؟

مثال بزنید؟

شرایط لازم برای تشعشع؟

تفاوت آن با سایر روش‌ها؟

شیرین‌سازی گاز برای چیست؟

مکانیزم آن را توضیح دهید؟

میزان مجاز گازهای اسیدی چقدر است؟

فرمول انتقال جرم در مایعات؟

ونتوری‌متر چیست؟

نیروی محرکه انتقال جرم در عملیات جذب چیست؟

چند تا سؤال هم در مورد کامپیوتر پرسیدن:

چقدر با کامپیوتر آشنا هستید؟

دوره ADCL رو گذروندید؟

در برنامه Word کلید ترکیبی Ctrl+X چه کار می‌کند؟

آیا در Excel می‌توان تعداد Data رو مشخص کرد؟

میانگین آنها رو چطور؟

و سؤالاتی از این قبیل.

چند تا سؤال هم در مورد زبان انگلیسی پرسیدن که باید به زبان انگلیسی جواب می‌دادیم:

یک سری مکالمات روزمره انگلیسی و این‌که چرا دوست دارید تو این شرکت کار کنید؟

از شرایط زندگی تو جزایر خلیج فارس چی می‌دونید؟

ترجیح می‌دید اوقات‌ فراغت خود رو چطوری بگذرونید؟

مرحله آخر حدود ۷۰ تا سؤال روانشناسی به صورت دو جوابی «بله یا خیر» بود که پشت یه کامپیوتر نشستیم و جواب دادیم.
 

Mohsen406

عضو جدید
سلام دوستان
ممتارين كه تهران استخدام شدند سوال مي كنند انشاالله همين روزا شروع به كار مي خورند اگر حكمشون بياد در مورد حقوق هم بيس ( مهندس نفت فوق 460 ميشه بقيه كمتر است) فوق العاده ويژه (138 ) كارگاهي (46) ف.ق جذب (95) ممتازي(346) حق مسكن (100) اياب ذهاب (45) كسورات 150) با اين حساب تقريبا 1100000 دريافتي دارند

در واقع صالحی و مصطفی حرفشون در مورد حقوق و مزایا حدودا یکی است چون صالحی با حساب 80 ساعت اضافه کاری گفته 1600
منم طبق تحقیقاتی که کردم حقوق ممتازین تهران بدون احتساب نفت کارت و اضافه کاری بین 1 تا 1100 خواهد بود.
اگه حدود 400 تومان هم اضافه کاری بگیریم حدودا میشه 1.5
 

mehdi8487

عضو جدید
مهندسین گرامی یک سوال
این حقوق را از همون ماه اول شروع به کار، واریز می کنند؟ یا اینکه چند ماه علی الحساب کمتر از حقوق می دهن بعد یکدفعه همشو تسویه می کنن؟
 

nima_4321

عضو جدید
طبق لیست حقوقی که دوستان در تاپیک ارسال کرده اند . در مقطع فوق دیپلم فنی و غیر فنی نداریم و همگی یک پایه حقوقی دارن . من با مدرک فوق دیپلمم(الکترونیک) در امتحان نفت شرکت کرده ام و سوالی که داشتم اینه که حقوق در شرکت نفت بر مبنای مدرک تحصیلی پرداخت می شود یا جایگاه شغلی ؟ چرا که اگر بر مبنای مدرک تحصیلی باشد حقوق بنده با این که کارم فنی است بسیار پایین تر لیسانس فنی می شود اما اگر بر مبنای جایگاه باشد و مطابق قوانین نفت می توانم در دو جایگاه بالاتر از مدرک تحصیلی ام (مثلا یک جایگاه متعلق به لیسانس فنی ) مشغول به کار شوم و در این صورت حقوق و متعلقات آن بسیار افزایش میابد .
 

arash3566

عضو جدید
کاربر ممتاز
طبق لیست حقوقی که دوستان در تاپیک ارسال کرده اند . در مقطع فوق دیپلم فنی و غیر فنی نداریم و همگی یک پایه حقوقی دارن . من با مدرک فوق دیپلمم(الکترونیک) در امتحان نفت شرکت کرده ام و سوالی که داشتم اینه که حقوق در شرکت نفت بر مبنای مدرک تحصیلی پرداخت می شود یا جایگاه شغلی ؟ چرا که اگر بر مبنای مدرک تحصیلی باشد حقوق بنده با این که کارم فنی است بسیار پایین تر لیسانس فنی می شود اما اگر بر مبنای جایگاه باشد و مطابق قوانین نفت می توانم در دو جایگاه بالاتر از مدرک تحصیلی ام (مثلا یک جایگاه متعلق به لیسانس فنی ) مشغول به کار شوم و در این صورت حقوق و متعلقات آن بسیار افزایش میابد .

بر اساس مدرک تحصیلی پرداخت میشه و طبق جدول زیر:


جدول حقوق پايه بدو استخدام و دوره كارآموزي كارمندان صنعت نفت
تاريخ اجرا از 01/01/1391
حقوق
مدرك تحصيلي
بدو استخدامپايان يكسال كارآموزيپايان كارآموزي
حقوق پايه (ريال)حقوق پايه (ريال)حقوق پايه (ريال)
ديپلم2,636,1002,668,4002,710,900
فوق ديپلم2,946,1002,983,5003,027,300
ليسانس غيرفني3,620,4003,667,6003,715,800
ليسانس نيمه فني3,724,8003,772,0003,820,300
ليسانس فني3,985,6004,033,7004,080,700
ليسانس فني رشته هاي مهندسي نفت4,146,8004,195,1004,245,000
فوق ليسانس غير فني4,003,4004,051,400
فوق ليسانس نيمه فني4,108,500
فوق ليسانس فني4,383,700
فوق ليسانس فني رشته هاي مهندسي نفت4,609,700
دكتراي غيرفني4,255,700
دكتراي نيمه فني4,439,000
دكتراي فني4,819,900
دكتراي فني رشته هاي مهندسي نفت5,142,400



یک نکته دیگه اینکه فکر نمیکنم در استخدامی های جدید، نفت فوق دیپلم غیر فنی گرفته باشه و منظورشون ازفوق دیپلم، فوق دیپلم فنیه.
 

nima_4321

عضو جدید
بر اساس مدرک تحصیلی پرداخت میشه و طبق جدول زیر:






یک نکته دیگه اینکه فکر نمیکنم در استخدامی های جدید، نفت فوق دیپلم غیر فنی گرفته باشه و منظورشون ازفوق دیپلم، فوق دیپلم فنیه.

آرش عزیز فوق دیپلم غیر فنی هم گرفته اند . در رشته حسابداری که اطلاع دارم نفراتی در مقطع کاردانی پذیرفته شده اند و ممکن است در سایر رشته ها نیز پذیرفته باشند. اما به هر روی اگر از منبعی معتبر مطلعید که بر پایه مدرک تحصیلی و نه جایگاه شغلی حقوق پرداخت می شود که مسئله حل شده به نظر میرسد .
 

miladeng1

عضو جدید
تقاضای راهنمایی

تقاضای راهنمایی

سلام عزیزان

از دوستان خواهشی داشتم بنده را راهنمایی کنید
بنده از ممتازین اقدام کردن هنوز شروع بکارم را نگفتم ولی احتمالش نزدیک به این زودی است. بنده از طرف دیگه دارم دکترا میخونم ترم اولم، الان رفتم واسه انصراف میگن اگه انصراف بدی 4میلیون باید بدی! از طرفی هم من روزکار و در دو شهر مختلف با فاصله زیاد هستم بنظر دوستان چیکار کنم
ممنون میشم جواب بدید
 

elias2

عضو جدید
سلام دوستان
یک سوال داشتم اگر کسی میدونه ممنون میشم جواب بده
ایا ازمون استخدامی شرکت نفت که هر ساله برگزار میشه با شرکت نفت و گاز پارس فرق داره ؟
با تشکر
 

nima_4321

عضو جدید
سلام دوستان
یک سوال داشتم اگر کسی میدونه ممنون میشم جواب بده
ایا ازمون استخدامی شرکت نفت که هر ساله برگزار میشه با شرکت نفت و گاز پارس فرق داره ؟
با تشکر

بسمه الله الرحمن الرحیم
شرکت نفت و گاز پارس یکی از شرکت های زیر مجموعه ملی نفت ایران است . به همراه چند شرکت دیگر مانند فلات قاره ، مناطق نفت خیز ، پایانه ها، حفاری و ... بنابراین شما با شرکت در آزمونی که شرکت نفت تاکنون و هر چند سال یکبار برگزار کرده است خود را نامزد ورود به یکی از شرکت های زیر مجموعه نموده اید . اما این که در صورت قبول ی در مرحله کتبی جهت مصاحبه عملی و استخدام به کدام شرکت معرفی شوید به طالع شما و نحوه چرخش چرخ گردون بستگی دارد . این که تفاوت شرایط کاری شرکت ها در چیست را هم با اندکی جستجو در اینترنت و همین تاپیک می توان یافت. برای قبول شدن در آزمون نفت هم بهتر است سوالات کارشناسی ارشد را بخوانید و همچنین بانک سوالات آزمون های قبلی نفت را بیابید . اگر قبول شدید و به مصاحبه دعوت شدید سوالات در مورد کامپیوتر - سابقه شغلی - زبان - سوالات درسی است . یک مرحله گزینش هم باقی می ماند که اگر اهل نماز و روزه و ... هستید مشکلی نیست انشاءالله ! تمامی این پروسه از لحظه ثبت نام در آزمون کتبی تا قبولی احتمالی تان حدود یک سال طول می کشد و برای ما که پس از حدود یک سال و نیم هنوز ادامه دارد ! امیدوارم که نکته ناگفته ای باقی نمانده باشد . و من الله توفیق ...
 

Mohsen406

عضو جدید
چقدر تاپیک خلوت و بی روح شده
رییس روسا اقدام کنند
فکر کنم خداروشکر اکثر بچه ها سر و سامون گرفتن
ولی بچه ها بیاین اینجا را نه تنها یک وسیله برای دادن اطلاعات استخدامی به همدیگر بلکه یک محل دوستی قرار بدیم
 

mehdi8487

عضو جدید
سلام عزیزان

از دوستان خواهشی داشتم بنده را راهنمایی کنید
بنده از ممتازین اقدام کردن هنوز شروع بکارم را نگفتم ولی احتمالش نزدیک به این زودی است. بنده از طرف دیگه دارم دکترا میخونم ترم اولم، الان رفتم واسه انصراف میگن اگه انصراف بدی 4میلیون باید بدی! از طرفی هم من روزکار و در دو شهر مختلف با فاصله زیاد هستم بنظر دوستان چیکار کنم
ممنون میشم جواب بدید

با سلام
تصمیم سختی ای که بی خیال دکتری بشی مخصوصآ وقتی که قبول شدی و ثبت نام هم کردی
من خودم وقتی جریان نفت پیش اومد دیگه بی خیال دکتری شدم، خیلی ها هم گفتن اشتباه کردی ولی الان از تصمیمی که گرفتم راضی ام، چون می دونم در آینده پس از اینکه ثبات کاری پیدا کنی میشه برای دکتری وقت گذاشت
ولی نظر من اینکه حالا که قبول شدی با تمام سختی هاش کنار بیا ولی رهاش نکن
 

Arbitrage

عضو جدید
چقدر تاپیک خلوت و بی روح شده
رییس روسا اقدام کنند
فکر کنم خداروشکر اکثر بچه ها سر و سامون گرفتن
ولی بچه ها بیاین اینجا را نه تنها یک وسیله برای دادن اطلاعات استخدامی به همدیگر بلکه یک محل دوستی قرار بدیم

سلام
بنده روزی حداقل بیش از 10 بار به این تاپیک سر میزنم و از اینکه میبینم اکثر دوستان مشغول به کار شده و یا حداقل در اتمام مراحل استخدامی به سر میبرند بسیار خوشحال میشوم.
 

hamed_majhool

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا جان پس این تکمیل ظرفیت چی شد خوووووو!!!!!:)

دوست عزیزی که پالایش و پخشی مگه میشه هنوز شروع بکار نکرده پولی از شما بخوان بگیرن؟؟؟مگر اینکه تعهد داده باشین...
تازه وقتی شروع بکار هم کنین هر زمان که بخوایین توی این دوره پیمانی میتونین بدون پرداخت وجهی فسخ پیمان کنین و حتی حقوقتون تا اون لحظه روو دریافت کنید به شرط اینکه تعهدی نداده باشین..این یکی از بندهای قرار داد پیمانی هست
 

salariiii

عضو جدید
آقا جان پس این تکمیل ظرفیت چی شد خوووووو!!!!!:)

دوست عزیزی که پالایش و پخشی مگه میشه هنوز شروع بکار نکرده پولی از شما بخوان بگیرن؟؟؟مگر اینکه تعهد داده باشین...
تازه وقتی شروع بکار هم کنین هر زمان که بخوایین توی این دوره پیمانی میتونین بدون پرداخت وجهی فسخ پیمان کنین و حتی حقوقتون تا اون لحظه روو دریافت کنید به شرط اینکه تعهدی نداده باشین..این یکی از بندهای قرار داد پیمانی هست

سلام

دوست عزیز شما که اطلاع دارین تعهد شرکت ملی نفت به چه صورت هست؟ اگر به هر دلیلی بعد از استخدام بخواهیم از خدمت در شرکت نفت انصراف بدیم امکانش هست؟ آیا بایستی خسارت بدیم؟ مفاد تعهدش چی هست؟
 

Doctor Doctor

عضو جدید
دوستان قصد تخریب روحیه ندارم ولی شرکت نفت باید در مقایسه با جایی مثه بانک دولتی لنگ پهن کنه
رفیق من سه سال کارمند بانکه 2 تا خونه خریده و ماشینشم الان 50 تومن می ارزه خودش میگه تاحالا 130 میلیون وام گرفتم که بیش از نصفش با وام بلاعوض تفاوتی نداره حالا شما برو عسلویه برجی 3 میلیون هم حقوق بگیر اگه تا بیست سال دیگه به این رفیق ما رسیدی بیا هرچی خواستی به من بگو
 
بالا