رفع اشکال مربوط به:3DMAX

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام کسی میدونه تو مکس چطوری میشه چمن کار کرد؟گیاه های خزنده رو دیوار رو چطور؟متریال یا آبجکت خاصی داره؟اگه آره دارین برام میلش کنیین؟ممنون میشم کسی جوابمو بده....

درود دوست من دو نکته داره
1 ) خیلی سخته
2 )سیستم قوی برای رندر
شما مشخصات سیستم و چند تا نمونه کار بذارید ببینم در چه حدی کار میکنید
 
سلام.
هر رندر vray خیلی خیلی طول میکشه تا تموم بشه.
بعد از اینکه تموم میشه بعد میبینیم که طراحی مون خیلی مشکل داره.
نمیشه یه جوری پیش نمایشش رو ببینیم تا مشکلش رو قبل از رندر طولانی بگیریم؟
سلام. شمامیتونین در قسمت تنظیمات رندر قسمت IRRADIANCE MAPگزینه SHOW CALC.PHASE را تیک بزنید

یا میتونین یه رندر با سایز کوچیک بگیرین تا قبل از رندر نهایی ایراد کارتونو متوجه بشین
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
دوستان روشی برای فارسی نوشتن دارای ضخامت و سه بعدی در مکس هست؟لطفا راهنمایی کنید

در سایتی گفته بود در کورل نوشته و به dxf . save as کنید بعد در مایا ایمپورت کنید.

که من در مکس ایمپورت کردم به این صورت شد که نوشته درون گویهای به هم چسبیده هست

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=55940&d=1307368585
روش مناسب برای این کار نصب برنامه فارسی نویس مریم یا پرند
میتونین جمله تونو داخل این برنامه تایپ کنین بعد COPY کنین تو قسمت TEXT بعد تو قسمت فونت ها اگه تو مریم نوشتین M تایپ کنین اگه با پرند نوشتین P تایپ کنین بعد با کلیک در محل مورد نظر بعد از ایجاد کلمه با EXTRUD به آن ضخامت مورد نظرو بدین
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

zakari

عضو جدید
من الان کارام پیشم نیست...سیستم cpu4هسته ای داره...رمم هم هشته...کارت گرافیکم هم 1گیگه...کلا رندر گرفتن باهاش سخت نیست...شما اگه بلدی بگو سختی و رندرش با خودم...مرسی
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز

دوست من وظیفه من نیست به شما جواب بدم که با این لحن صجبت میکنید
ولی شما درست جواب منو دادی ؟ اگر جواب میدادی بهتر راهنماییت میکردم
گیاهان خزنده grow fx
چمن برای کار آماتور ( و رندر با فاصله دور )تکسچر چمن بهترین روشه
برای کار حرفه ای Vray 2d displace
برای کار حرفه ای scatter کردن چمن با proxy
برای کار حرفه ای auto grass
برای اسکتر کردن از برنامه forest و vray scatter و ..... میتونید استفاده کنید
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
یه مدلی دارم می سازم که بواسطه بولین سنگین حجم فیس های کار زیاد شده و اصلان باز نمی کنه فایلارو یا ارور میده.
راه حلی وجود داره که فیس ها کم بشه یا حجم فایلو کم کرد الان هنوز کار نصفه هم نشده 25 مگابایت شده.
ممنون.:gol:
تعداد faceها ؟
اگر ارور میده و باز نمیکنه که فقط شانس بیاری فایلت خراب نشده باشه :(
از proboolean استفاده میکنی ؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

??????

عضو جدید
سلام.
چرا وقتی از autocad architecture 2012 به مکس 2009 ایمپرت میکنم توی مکس پنجره هایی رو که توی کد سه بعدی کشیدم نشون نمیده؟

با سلام.اگه جسم در محیط کد solid باشه مکس میشناسه و قاعدتا نباید مشکلی باشه مگر در شرایط لایه بندی ولی چنانچه جسم ساخته شده در کد surface باشه مکس یا نمیشناسه یا نصفه و نیمه فراخوانی میکنه
از استاد عزیزم جناب 3D Art عذر خواهی میکنم و امیدوارم این جوابو تکمیل تر کنن تا شما کاملا توجیه شین.ضمنن توصیه میکنم با ورژن 2012 فعلا کار نکنین.
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان.من تازه کارم.چندتا سوال دارم.ممنون میشم جواب بدید.
1-وقتی رندر میگیرم صفحه تاریکه.باید حتما نورپردازی کنم یا مشکل دیگه ای هست؟
2-چطور میتونم متریالی که از اینترنت گرفتم وارد بخش متریال کنم؟
3-چطور میتونم به در وپنجره ای که توی نرم افزار کشیدم دو تاجنس مختلف نسبت بدم.مثلا به یه قسمت پنجره شیشه ویه قسمتش چوب؟
ممنون
درود دوست من
1 - با وی ری کار میکنید یا موتور رندر پیش فرض مکس ؟ ( scanline ) بدون نور رندر سیاه نمیشه یا نور دارید توی صحنه ولی خیلی از آبجکت شما دوره یا متریالی دادید که بوسیله موتور رندر پشتیبانی نمیشه
en 2-باید توی متریال ادیتور get material رو بزنید و توی قسمت Browse from روی mtl library کلیک کنید حالا روی دکمه open که ظاهر میشه کلیک کنید  
3- روش زیاده ... مثلا شیشه رو detach کنید یا اینکه به شیشه یک mat id نسبت بدید به فریم یک mat id دیگه و . . .
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام.اگه جسم در محیط کد solid باشه مکس میشناسه و قاعدتا نباید مشکلی باشه مگر در شرایط لایه بندی ولی چنانچه جسم ساخته شده در کد surface باشه مکس یا نمیشناسه یا نصفه و نیمه فراخوانی میکنه
از استاد عزیزم جناب 3D Art عذر خواهی میکنم و امیدوارم این جوابو تکمیل تر کنن تا شما کاملا توجیه شین.ضمنن توصیه میکنم با ورژن 2012 فعلا کار نکنین.

شما لطف دارید به من ولی من عذر خواهی میکنم از شما ... مثل اینکه طوری رفتار کردم که دوستان دلخور شدند :(
جواب شما کامل و درسته
ولی برای تست کردن و دیدن خطا آبجکت هایی که تو مکس نشون داده نمیشن رو توی کد به یک لایه جدید ببرید و ذخیره کنید و در زمان ایمپورت به مکس فقط اون لایه رو ایمپورت کنید ببینید اصلا چیزی برای نمایش هست یا نه . . .
 

fphoenix

عضو جدید
سلام.
یه مدلی دارم می سازم که بواسطه بولین سنگین حجم فیس های کار زیاد شده و اصلان باز نمی کنه فایلارو یا ارور میده.
راه حلی وجود داره که فیس ها کم بشه یا حجم فایلو کم کرد الان هنوز کار نصفه هم نشده 25 مگابایت شده.
ممنون.:gol:
میتونی از دستور optimaiz استفاده کنی.
در قسمت پارامتر ها هم میتونی مقدار اصلاح رو وارد کنی.
یه راه دیگه هم هست.مدلت رو به هالت editable mesh در بیار.بعد احجامی که قرار هست از جسم اصلی کم بشه رو با ابزار editable poly به هم attach کن تا یه جسم یک پارچه شن و روشون دوباره دستور optimaiz رو انجام بده.بعد pro bloom کن.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

من موضوح طرحم دبستان پسرانست

آبجکت چندتا بچه می خواستم

کسی داره برام بذاره؟؟

دوست نازنین این آبجکتی که شما میخواهید خیلی خیلی کم پیدا میشه
آبجکت بچه کوچیک با شلوارک دارم اگر بدرتون میخوره . . .
برای بچه rpc بهتره استفاده کنید یا اینکه توی فتوشاپ به کارتون اضافه کنید
 

sufia89

عضو جدید
دوست نازنین این آبجکتی که شما میخواهید خیلی خیلی کم پیدا میشه
آبجکت بچه کوچیک با شلوارک دارم اگر بدرتون میخوره . . .
برای بچه rpc بهتره استفاده کنید یا اینکه توی فتوشاپ به کارتون اضافه کنید

پس جریان اینه که من به هر دری می زنم پیدا نمیکنم
نه ممنون ، rpc چیه ؟ میشه توضیح بدید؟
آره فتوشاپم گزینه چاره سازیه
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
سازه چادری کله قندی رو چجوری باید کشید؟
بیا دوست من
 

پیوست ها

  • cloth stracture.zip
    101.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

nomber_van

عضو جدید
کسی میتونه آموزشی صرفا برای سیستم متریال دهی مکس 2012 بزاره ؟ چون خیلی تغییر کرده و من اصلا سردر نمیارم که چطوری باید متریال داد ....
یه سوال دیگه آیا وی ری مکس تنظیمات خاصی داره ... چون وی ری اسکچ بدون هیچ گونی تنظیمی وقتی فضای داخلی خونه ای رو بدون هیچ وسایل و متریالی رندر میگیریم یه فضای طبیعی رندر گرفته میشه ولی وی ری مکس همون فضا رو مثل رندر اسکن لاین رندر میگیره
خب متریالش رو که میتونین دوباره به همون شکل قدیمی تغیر بدین.
در مورد تنظیمات هم بگم اره تنظیم داره و حتی اون اسکچ هم فکر کنم تنظیمات داشته باشه چون هر تنظیمی واسه یه فضای خواص فرق میکنه.
 

behzad_n0111

عضو جدید
درخواست کمک

درخواست کمک

سلام

بچه ها کسی میدونه چطوری از 3ds max به نرم افزار vue وصل میشه مثلا من تو vue9 طراحی کنم و به 3ds max منتقلش کنم؟؟؟؟

ممنون.
 

tabalvor

عضو
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon5.gif کمک فایل سه بعدی اتوکد در مکس
:que:با سلام
وقتی فایل سه بعدی اتوکد در مکس ایمپورت می کنم فایل واردشده از حالت طبیعی خارج شده
یعنی یه استوانه تبدیل می شه به چند ضلعی

اشکال از کجاست ؟ کد یا مکس چه جوری رفع می شه ؟ segment ....؟

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=55552&d=1307140873​

می تونی قبل وارد کردن فایل به مکس scale مدلت رو تو کد 1000 برابر کنی بعدش ایمپورت کنی تو مکس- من خودم این کارو می کنم جواب گرفتم-
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sepidehs

عضو جدید
نیاز به کمک به صورت اورژانسی

نیاز به کمک به صورت اورژانسی

سلام دوستای گلم.من حدود 8 هکتار فضای سبز طراحی کردم و باید رندر بگیرم . کسی میدونه چجور میشه انبوه گل و درخت کشید ولی حجمش خیلی زیاد نشه؟؟؟؟؟چون حجم کار زیاده بخوام تک تک درخت بزارم زمان رندر بیش از جد بالا میره:(
 

darya68

عضو جدید
چه روش های برای ترسیم دیوار در مکس وجود داره؟
بهترین روش کدومه؟
سلام بنظر من ساده ترین و بهترین روش استفاده از wall هست که در قسمت AEC extended که در منوی کشویی geometry قرار داره است. چون هم امکان پنجره کذاری و در رو میذه و هم ترسیم و ویرایشش راحت تره.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

SAMIFAR

عضو جدید
سلام دوستای گلم.من حدود 8 هکتار فضای سبز طراحی کردم و باید رندر بگیرم . کسی میدونه چجور میشه انبوه گل و درخت کشید ولی حجمش خیلی زیاد نشه؟؟؟؟؟چون حجم کار زیاده بخوام تک تک درخت بزارم زمان رندر بیش از جد بالا میره:(
باید بری گروپ کنی که نرم افزار به عنوان 1 آبجکت بشناسه ، نه چند تا آبجکت جدا ، اینجوری خیلی حجمش کم میشه!
من در این حد می دونستم!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

gryphon

عضو جدید
سلام دوستان.من یه حجمو تو اسکچ اپ مدل کردم بعد تو مکسimport کردم.ولی کل حجم یکپارچس و نمیشه مثلا یه قسمتشو انتخاب کرد.با explodeگروپ نشد.فک کنم از edit mesh>element یه راهی داره ولی نمیدونم دقیقا چجوری.:confused:لطفا راهنماییم کنین کارم خیلی گیره.:cry::(
سلام.
خوب میشه کل جسمت رو به حالت editableploy تبدیل کنی.بعد در قسمت element کل element های جسم رو انتخاب کن.بعد در کرکره ی edit geomerty که مال المنت هست به سراغ کلید detach برو و تمام element ها رو detach کن و اگه کادری باز شد که سوال میکنه میخوای به عنوان:1:clon جداشون کنم 2:یا به عنوان جسم که بر حسب نیاز یکیشو انتخاب کن.ok?!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

gryphon

عضو جدید
سلام دوستای گلم.من حدود 8 هکتار فضای سبز طراحی کردم و باید رندر بگیرم . کسی میدونه چجور میشه انبوه گل و درخت کشید ولی حجمش خیلی زیاد نشه؟؟؟؟؟چون حجم کار زیاده بخوام تک تک درخت بزارم زمان رندر بیش از جد بالا میره:(
سلام
میتونی از راه های زیر استفاده کنی:
1-میشه اول جنگل رو مدل کنی و بعد رندر کنی و به عنوانه پس زمینه استفاده کنی.
2-میتونی از روش رندر لایه بندی شده استفاده کنی البته اگگه از vray استفاده کنی.
3-اگه از vray استفاده نمیکنی باید پارامتر های رندر رو کم کنی
3-اگه اینم نشد میتونی از لایه بندی دستی استفاده کنی.یعنی کل مدل هارو به تفکیکه لایه بندی کنی و بعد بدونه اینکه در زاویه دوربین تغییری بدی از هر لایه به طور جداگانه رندر بگیری و بعد تو فتو شاپ میکس کنی.
4-میتونی کل اجسام رو به هم اتچ کنی و از دستور optimaiz برای کاهش حجمش استفاده کنی که زیاد توصیه نمیکنم.
به نظر من اگه تنستی روش لایه بندی یا پس زمینه بهتره.
با تشکر شیردال!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sepidehs

عضو جدید
سلام
میتونی از راه های زیر استفاده کنی:
1-میشه اول جنگل رو مدل کنی و بعد رندر کنی و به عنوانه پس زمینه استفاده کنی.
2-میتونی از روش رندر لایه بندی شده استفاده کنی البته اگگه از vray استفاده کنی.
3-اگه از vray استفاده نمیکنی باید پارامتر های رندر رو کم کنی
3-اگه اینم نشد میتونی از لایه بندی دستی استفاده کنی.یعنی کل مدل هارو به تفکیکه لایه بندی کنی و بعد بدونه اینکه در زاویه دوربین تغییری بدی از هر لایه به طور جداگانه رندر بگیری و بعد تو فتو شاپ میکس کنی.
4-میتونی کل اجسام رو به هم اتچ کنی و از دستور optimaiz برای کاهش حجمش استفاده کنی که زیاد توصیه نمیکنم.
به نظر من اگه تنستی روش لایه بندی یا پس زمینه بهتره.
با تشکر شیردال!
ممنون از راهنماییاتون کلا چجوری میتونم یه بستر پر گل بسزام؟؟؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

gryphon

عضو جدید
ممنون از راهنماییاتون کلا چجوری میتونم یه بستر پر گل بسزام؟؟؟
خوب اینکار یکم سخت.
یه اسکریپت هست به نام advanced painter که برای مکس 32 بیتی 2008 -2009 هست.دانلودش کن اگه تو گوگل بگردی زود پیداش میکنی.بعد باید چند تا گل برای نمونه بسازی البته با متریال کامل و این اسکریپت رو نصب کنی و با استفاده از ابزار هاش گل های نمونه رو میتونی به صورت رندوم روی یک بستر تکثیر کنی. از قسمت :randomaize میتونی گل های که ساختی رو به عنوان جسمی که میخوای تثیر شه انتخاب کنی و بعضی پارامتره رو نیز باید تنظیم کنی که مهمترینش max oriention
هست که باید مقدار بدی 5،5،360 بعد از حالت pick در میای و جسم مورد نظر برای تکثیر رو انتخاب میکنی و با گزینه paint کار رو انجام میدی.
دانلودش کن طریقه نصبش هم تو سایتش هست. اگه به مشکلی برخورد کردی میتونم کمکت کنم. با تشکر شیر دال!!:)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

کدخدا

مدیر بازنشسته
سلام دوستای گلم.من حدود 8 هکتار فضای سبز طراحی کردم و باید رندر بگیرم . کسی میدونه چجور میشه انبوه گل و درخت کشید ولی حجمش خیلی زیاد نشه؟؟؟؟؟چون حجم کار زیاده بخوام تک تک درخت بزارم زمان رندر بیش از جد بالا میره:(
راحت ترین روش استفاده از multi scatter هست.
 

gryphon

عضو جدید
سلام دوستای گلم
پیشاپیش بگم واقعا ممنون میشم اگه کمکم کنیییید
یه کار 3d دارم انجام میدم که یه کوچولو توش گیر کردم..
3 تا عکس ضمیمه کردم که عکس اول کانسپت کار هست,یعنی این کار یه پلان چند ضلعی نا منظم داره و یه سقف پوسته ای مواج
2 تا عکس بعدی فرم بازشو ها هستش,یعنی یه جورایی شبیه کارای زاها حدید,کف و سقف و بدنه ها حالت ارگانیک به هم اتصال دارن و بازشو ها به فرم های نا منظم بین بدنه ها درمیان
من خودم چند تا مدا با CV surface ها زدم اما اصلا این چیزی که می خوام نشد...
خیلی خیلی لطف میکنید اگه راهنماییم کنید...:gol::gol:

مشاهده پیوست 62714


این 2تا عکس مربوط به فرم بازشو ها و نحوه اتصال کف و بدنه هست


مشاهده پیوست 62718 مشاهده پیوست 62719
سلام.
من تو مکس مدل سازی ارگانیک کار کردم اما نه با CV surface،با مدل سازی چند ضلعی خیلی راحت تره.
به نظر من اگه از مدل سازی ploymodeling استفاده کنی بهتر نتیجه میگیری.قسمت هایی که میخوای تیز باشن رو با اضافه کردن edge میشه درست کرد و برای بدست اوردن مدل صیقلی در اخر از smooth میشه استفاده کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.
من تو مکس مدل سازی ارگانیک کار کردم اما نه با CV surface،با مدل سازی چند ضلعی خیلی راحت تره.
به نظر من اگه از مدل سازی ploymodeling استفاده کنی بهتر نتیجه میگیری.قسمت هایی که میخوای تیز باشن رو با اضافه کردن edge میشه درست کرد و برای بدست اوردن مدل صیقلی در اخر از smooth میشه استفاده کرد.
منظورتون استفاده از ٍEdit poly هست؟؟؟
مرسی از راهنماییت دوست عزیز
میشه یکم در مورد poly modeling توضیح بدی..
باهاش میشه این فرمی رو که گذاشتم در آورد؟؟؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا