جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

khooshe

مدیر بازنشسته
تركي و فغاني داور چهارم ديدارهاي پنجم و ششم شدند


داوران مسابقات بعدي جام ملت‌هاي آسيا انتخاب شدند تا ديدارهاي شماره 5 تا 8 اين رقابت‌ها را قضاوت کنند.

از سوي کميته داوران اي اف سي اسامي تيم‌ داوري ديدارهاي پنجم تا هشتم جام ملت‌هاي آسيا اعلام شد که محسن ترکي و عليرضا فغاني به عنوان داور چهارم ديدارهاي پنجم و ششم انتخاب شدند.
* دوشنبه: 20 دي
هند - استراليا (ورزشگاه السد، ساعت 16:45)
داور: علي البدواوي (امارات)
کمک اول: صالح المرزوقي (امارات)
کمک دوم: ياسر مراد (کويت)
داور چهارم: محسن ترکي (ايران)

کره جنوبي - بحرين (ورزشگاه الغرافه، ساعت 19:45)
داور: عبدالهاس الهلالي (عمان)
کمک اول: باخدير کوچکاروف (قزاقستان)
کمک دوم: حمد المياهي (عمان)
داور چهارم: عليرضا فغاني (ايران)

* س‌شنبه: 21 دي
کره شمالي - امارات (ورزشگاه قطر اسپورت، ساعت 16:45)
داور: سوبخيدين محمد صالح (مالزي)
کمک اول: مو يوژين (چين)
کمک دوم: محمد صبري بن‌مات داود (مالزي)
داور چهارم: عبدالله بليده (قطر)

عراق - ايران (ورزشگاه الريان، ساعت 19:45)
داور: روشن ايرماتف (ازبکستان)
کمک اول: عبدالحميد رسولف (ازبکستان)
کمک دوم: رافائل لياسف (ازبکستان)
داور چهارم: والنتين کووالنکو (ازبکستان)


 

khooshe

مدیر بازنشسته
تغييرات در تركيب تيم ملي فوتبال امارات


تيم ملي فوتبال امارات 3 بازيکن را در ليست 23 نفره تيمش تعويض کرد.

اين تغييرات به شرح زير است:
1- محمد فاوزي جوهر فرج عبدالله جايگزين محمد احمد علي غريب جمعه شد
2- سعيد حسن سليم الکس الاواني جايگزين عبدالعزيز حسين مبارک البلوشي شد
3- عمر عبدالرحمن الراقي العمودي جايگزين احمد جمعه انبار الاريمي النيبي شد
تيم ملي فوتبال امارات در گروه چهارم جام ملت هاي آسيا 2011 قطر با تيم‌هاي ايران، کره شمالي و عراق هم‌گروه است و فردا در نخستين ديدار خود به مصاف کره شمالي مي‌رود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
نتایج بازیهای دیشب .....
عربستان 1 ..... سوریه 2
(در پی این شکست پسیرو سر مربی عربستان از کار برکنار و برای بار .... (نمیدونم چندم اما خیلی) ناصر الجوهر دوباره سرمربی موقت عربستان شد)
ژاپن 1 .... اردن 1
(ژاپن تو وقتهای اضافه تونست گل مساوی رو بزنه ... اگه یادتون باشه اردن تو جام ملتهای چند دوره قبل هم با ژاپن تو یک چارم نهایی بازی داشت ... که تو پنالتی با اینکه جلو بود اما با اعتراض کاپیتان ژاپن و تصمیم داور دروازه ها برای زدن ضربات پنالتی عوض شد و در نهایت اردن باخت ... اینجا هم بدشانسی آرودن )
ناصر الجوهر براي پنجمين بار روي نيمکت عربستان


يک باخت براي مسولان تيم ملي عربستان کافي بود تا سرمربي خود را برکنار کرده و چهره اي نام آشنا به نام الجوهر را بر سر کار بياورند. ناصر الجوهر که براي بازي هاي جام ملتها سرمربي عربستان شده ، پنجمين حضورش روي نيمکت اين تيم را تجربه مي کند.


این مربی برای اولین بار در سال 2000 و در جام ملت های لبنان بعد از شکست 4 بر صفر مقابل ژاپن به عنوان جانشین میلان ماچالا روی نیمکت سبزپوشان نشست و توانست این تیم را تا فینال بازیها ببرد. در سال 2002 و بعد از باخت عربستان مقابل ایران باز هم الجوهر در نقش ناجی ظاهر شد و این تیم را تا جام جهانی هدایت کرد اما در این رقابت ها با باخت 8 بر صفر مقابل آلمان با این تیم خداحافظی کرد.
در سال 2004 برای دوره ای دو ماهه جانشین واندرلیم شد. همکاری چهارم این مربی با تیم ملی عربستان در یک دوره 9 ماهه به جای ماریو ژوزف آنخوس روی نیمکت نشست اما به دلیل نتایج ضعیف در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2010 جایش را به پسیرو داد و اکنون باز هم به جای پسیرو به نیمکت بازگشته است.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرمربي كره‌شمالي به كنفرانس مطبوعاتي نرفت


سرمربي کره‌شمالي در محل کنفرانس مطبوعاتي تيم‌هاي کره شمالي و امارات حاضر نشد و از اين بابت عذرخواهي کرد.

با توجه به قوانين برگزاري رقابت‌‌ها يک روز قبل از آغاز بازي تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌ها، مربيان تيم‌هاي حاضر بايد در کنفرانس مطبوعاتي با حضور خبرنگاران شرکت کنند.
به همين منظور با توجه به ديدار فرداي تيم‌هاي کره‌شمالي و امارات، کيم جونگ هون، سرمربي کره‌شمالي بايد در اين کنفرانس حاضر مي‌شد که اين اتفاق رخ نداد.
مسئول رسانه‌اي AFC ضمن عذرخواهي از خبرنگاران دليل اين کار سرمربي کره‌اي‌ها را عواقب مصاحبه اين مربي در کنفرانس مطبوعاتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي اعلام کرد.
کيم جونگ هون در کنفرانس مطبوعاتي پس از بازي با برزيل در جام جهاني در حالي که با سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص سياست اين کشور روبرو شد از پاسخ دادن به آنها خودداري کرد، اما با اين حال با واکنش منفي سران کره شمالي مواجه شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
شجاعي: شايعه اختلافم با قطبي صحت ندارد

شجاعي: شايعه اختلافم با قطبي صحت ندارد

شجاعي: شايعه اختلافم با قطبي صحت ندارد


مهاجم تيم ملي فوتبال ايران گفت: شايعه اختلاف من با سرمربي تيم ملي صحت ندارد.

مسعود شجاعي اظهار داشت: در شرايط خيلي خوبي قرار دارم. من و ديگر بازيکنان آماده‌ايم و مي‌خواهيم عراق را شکست دهيم.
وي درباره شايعه اختلافش با قطبي گفت: من هم اين شايعه را شنيده‌ام ولي اين خبرها صحت ندارد.
شجاعي با اشاره به بازي اول تيم ملي ايران در جام ملت‌ها مقابل عراق گفت: عراق تيم بسيار خوبي است، اسکلت قبلي خود را حفظ کرده است؛ هرچند انسجام 4 سال قبل را ندارد.
وي در پاسخ به اين سؤال که ارزيابي‌اش از جام ملت‌ها و چند بازي برگزار شده در اين مسابقات چيست، گفت: متأسفانه همه بازي‌ها با تمرينات تيم ملي هم‌زمان بوده و نتوانستم به طور کامل بازي‌ها را ببينم، اما برخي تيم‌ها که کسي حساب ويژه‌اي روي آنها نمي‌کرد، اوج گرفته‌اند؛ مثلاً ژاپن مقابل اردن متوقف شد و قطر نيز در خانه مقابل ازبکستان شکست خورد.
شجاعي تصريح کرد: بازي مقابل عراق را با قدرت شروع خواهيم کرد و تمام توان خود را براي شکست اين تيم به کار خواهيم بست.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
شاگردان قطبي در انديشه شکار شيرهاي بين‌النهرين


تيم ملي فوتبال عراق که در کمين براي کسب دومين جام قهرماني در قاره کهن است، در نخستين گام کار سختي برابر ايران خواهد داشت.

پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا در حالي از 17 دي‌ماه به ميزباني قطر آغاز مي‌شود که با نگاهي گذرا به ترکيب گروه تيم ملي ايران در اين رقابت‌ها با حريفان نام آشنايي روبرو مي‌شويم که شايد عراق، رقيب سنتي کشورمان در سال‌هاي اخير با توجه به قدرتي که از خود نشان داده از بقيه قدرتر به نظر برسد.
تيم ملي فوتبال عراق يکي از سخت کوش‌ترين تيم‌هاي آسياست و بزرگترين افتخار آنها راهيابي به جام جهاني 1986 مکزيک است. البته اين تيم هر 3 مسابقه خود را در اين رقابت‌ها باخت اما در پانزدهمين دوره بايد ديد آيا شيرهاي بين‌النهرين با عطشي که دارند موفق به کسب دومين جام قهرماني خود در تاريخ 60 ساله فوتبالشان مي‌شوند يا خير.

* المپيک آتن و مدالي که از دست عراقي‌ها پريد
اوج درخشش فوتبال عراق رسيدن به مقام چهارم المپيک آتن در سال 2004 ميلادي بود. عراقي‌ها در آن سال با رهبري عدنان حمد معروف و با پيروزي بر پرتغال، کاستاريکا و همچنين استراليا به اين موفقيت دست يافتند.
آنها در ديدار نيمه نهايي با نتيجه 3 بر يک مقابل پاراگوئه تن به شکست دادند تا از حضور در نخستين فينال جهاني کشورشان محروم شوند.
تيم المپيک عراق در ديدار رده‌بندي نيز با حساب يک بر صفر و با گل جيلاردينيو بازي را به ايتاليا واگذار کرد. البته آنها بدشانس بودند و گرنه مي‌توانستند تک مدال خود را از آتن و يکي از سکوهاي سه گانه المپيک در رشته فوتبال را فتح کنند.

* حضور 4 بازيکن ليگ ايران در تيم ملي عراق و شباهت فوتبال دو کشور
در ترکيب فعلي تيم ملي عراق تعدادي از بازيکنان سرشناس حضور دارند که سابقه بازي در ليگ باشگاهي ايران را در کارنامه خود دارند. از آن جمله مي‌توان به هوار ملا محمد (پرسپوليس، عقد قرارداد با استقلال)، علا عبدالزهرا (مس کرمان)، عماد محمدرضا (سپاهان و شاهين بوشهر) و جاسم کرار (تراکتورسازي) اشاره کرد.
از طرفي علاقمندي بازيکنان عراقي براي حضور در ليگ ايران بيانگر شباهت‌هاي فوتبال دو کشور است. فوتبالي که بيشتر متکي بر خلاقيت‌هاي فردي بازيکنان است و کار هجومي نيز در دستور هر دو تيم قرار دارد.
عراق از مهاجمان آماده‌اي سود مي‌برد که در ديدارهاي اخير اين تيم گل‌هاي فراواني را وارد دروازه حريفان کرده‌اند. هوار محمد، عماد رضا و علا عبدالزهرا مهاجماني هستند که سابقه بازي در ليگ ايران را دارند و فوتبالدوستان کشورمان به خوبي با آنها آشنا هستند.
يونس محمود، کاپيتان تيم ملي فوتبال عراق که در تيم باشگاهي الغرافه بازي مي‌کند در اين روزها بسيار آماده است و در ديدار تيم ملي عراق برابر عربستان تک گل پيروزي بخش اين تيم را به ثمر رساند. وي سابقه گلزني به استقلال ايران در فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا را نيز دارد.

* کارنامه درخشان ايران در ديدار مقابل عراق
عراق اولين تيم عربي است که تيم ملي با آن بازي کرده است. ايران و عراق تاکنون 21 بار باهم روبرو شده‌اند که 13 برد براي ايران و 4 پيروزي براي عراق ثبت شده و 4 بازي نيز به تساوي انجاميده است. ايران 30 گل و عراق 13 گل به ثمر رسانده‌اند.
البته ايران و عراق در مسابقات فوتبال 2007 غرب آسيا نيز 2 بار باهم روبرو شدند که بازي اول در مرحله گروهي به تساوي بدون گل و بازي دوم که فينال مسابقات بود، با برد 2 بر يک و قهرماني ايران همراه بود، اما با توجه به اينکه تيم ملي "ب " ايران در اين بازي‌ها حضور داشت، اين رقابت‌ها ملي محسوب نشده است.
تيم‌هاي ملي ايران و عراق در حالي 21 دي ماه در مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا به ديدار هم مي‌روند که اين دو تيم کمتر از يک ماه قبل در نيمه نهايي رقابت‌هاي فوتبال غرب آسيا با هم روبرو شدند، در نهايت تيم کشورمان با گل‌هاي سيدجلال حسيني و محمدرضا خلعتبري در مقابل تک گل مصطفي کريم موفق به شکست عراق شد.

* تاريخچه ديدارتيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عراق:
11 خرداد 1341: اولين رويارويي دو تيم يک بازي دوستانه در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران بود که به تساوي يک بر يک انجاميد. جميل عباس براي عراق و پرويز کوزه کناني براي ايران گلزني کردند.

13 خرداد 1341: دو تيم بار ديگر در ديداري دوستانه مقابل هم قرار گرفتند و اين بار ياران "عمو بابا " سرمربي وقت تيم ملي عراق، 2 بر يک تيم ملي کشورمان را در شيرودي شکست دادند.
22 آذر 1342: در مرحله مقدماتي المپيک 1964توکيو، تيم ملي به رهبري حسين فکري در تهران 4 بر صفر عراق را برد. حميد شيرزادگان با زدن 3 گل ستاره اين بازي بود.
13 دي 1342: بازي برگشت مقدماتي المپيک در بغداد انجام شد و به تساوي بدون گل انجاميد. ايران پس از عبور از سد عراق آماده جدال با هند شد.
16 اسفند 1348: پنجمين مصاف دو تيم در جام دوستي تهران شکل گرفت که ايران با گل‌هاي قليچ خاني و افتخاري 2 بر يک پيروز شد.
19 ارديبهشت 1351: در جام ملت‌هاي 1972 آسيا در بانکوک، ايران با هت‌تريک حسين کلاني 3 بر صفر عراق را پشت سر گذاشت.
17 خرداد 1351: ايران بار ديگر و در ديدار برگشت جام ملت‌هاي 1972 آسيا با نتيجه 2 بر صفر مقابل عراق به برتري رسيد.
22 شهريور 1353: روند پيروزي‌هاي تيم ملي مقابل عراق ادامه يافت و اين بار در نيمه نهايي بازي‌هاي آسيايي 1974 تهران با گل حسن روشن به سختي عراق را برديم.
7 شهريور 1354: در مرحله مقدماتي المپيک 1976 در آزادي تهران يک بر صفر و با گل عليرضا خورشيدي، ايران بار ديگر عراق را شکست داد.
14 خرداد 1355:در اولين بازي رسمي تيم ملي به رهبري مهاجراني، ايران با نتيجه 2 بر صفر عراق را در جام ملت‌هاي 1976 تهران برد. نورايي و روشن گلزنان ايران در اين ديدار بودند.
14 آبان 1368: پس از 13 سال و در اولين بازي دو تيم پس از پايان جنگ تحميلي، تيم ملي در جام صلح و دوستي کويت با عراق به تساوي بدون گل رسيد.
30 مهر 1372: در مسابقات مقدماتي جام جهاني 1994 در دوحه، ايران 2 بر يک به عراق باخت. اين اولين شکست تيم ملي مقابل عراق پس از 31 سال بود.
15 آذر 1375: در اولين بازي جام ملت‌هاي 1996 در دبي با نتيجه 2 بر يک باز هم به عراق باختيم. علي دايي تک گل ايران را از روي نقطه پنالتي در دقايق پاياني بازي به ثمر رساند.
27 مهر 1379: در جام ملت‌هاي 2000 لبنان، ايران با تک گل علي دايي عراق را شکست داد. اين بازي در شهر صيدا برگزار شد.
16 شهريور 1380: در مقدماتي جام جهاني 2002، ايران با بلاژويچ در بغداد تيم قدرتمند عراق را با نتيجه 2 بر يک برد.
20 مهر 1380: ايران بازي برگشت مقدماتي جام جهاني را با نتيجه مشابه بازي رفت برد؛ 2 بر يک با گل‌هاي مهدوي کيا و باقري.
27 مهر 1381: در نيمه نهايي دومين دوره جام غرب آسيا در دمشق پس از تساوي بدون گل در ضربات پنالتي با نتيجه 6 بر 5 به عراق باختيم.
22 مرداد 1382: در مسابقات چهارجانبه جام ال جي تهران تيم ملي با مربيگري همايون شاهرخي يک بر صفر به عراق باخت و چهارمين باخت خود را مقابل اين تيم تجربه کرد.
3 تير 1383: در ديدار نيمه نهايي سومين دوره مسابقات جام غرب آسيا در تهران، با گل‌هاي نکونام و برهاني عراق را با نتيجه 2 بر يک شکست داديم و به فينال رسيديم.
12 مهر 1385: در مسابقات 3 جانبه امان، تيم ملي با قلعه‌نويي 2 بر صفر عراق را شکست داد. رجب‌زاده و شيث رضايي براي تيم ملي گلزني کردند.
26 خرداد 1386: تيم ملي "ب " ايران با هدايت مظلومي در مرحله گروهي مسابقات فوتبال غرب آسيا با نتيجه صفر بر صفر با عراق مساوي کرد.
3 تير 1386: بار ديگر دو تيم در فينال چهارمين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا با يکديگر روبرو شدند که تيم ملي "ب " ايران با نتيجه 2 بر يک با هدايت پرويز مظلومي عراق را شکست داد و قهرمان شد. در جام ملت‌هاي همين سال بود که عراق عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا را به خود اختصاص داد.
23 مهر 1389: در نيمه نهايي رقابت‌هاي فوتبال غرب آسيا با نتيجه 2 بر يک و با هدايت افشين قطبي مقابل عراق به برتري رسيديم. سيدجلال حسيني و محمدرضا خلعتبري براي ايران در اين ديدار گلزني کردند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ژوزه پسيرو اخراج شد؛ ناصرالجوهر مربي عربستان شد

ژوزه پسيرو اخراج شد؛ ناصرالجوهر مربي عربستان شد

ناصر الجوهر براي پنجمين بار روي نيمکت عربستان


يک باخت براي مسولان تيم ملي عربستان کافي بود تا سرمربي خود را برکنار کرده و چهره اي نام آشنا به نام الجوهر را بر سر کار بياورند. ناصر الجوهر که براي بازي هاي جام ملتها سرمربي عربستان شده ، پنجمين حضورش روي نيمکت اين تيم را تجربه مي کند.


این مربی برای اولین بار در سال 2000 و در جام ملت های لبنان بعد از شکست 4 بر صفر مقابل ژاپن به عنوان جانشین میلان ماچالا روی نیمکت سبزپوشان نشست و توانست این تیم را تا فینال بازیها ببرد. در سال 2002 و بعد از باخت عربستان مقابل ایران باز هم الجوهر در نقش ناجی ظاهر شد و این تیم را تا جام جهانی هدایت کرد اما در این رقابت ها با باخت 8 بر صفر مقابل آلمان با این تیم خداحافظی کرد.
در سال 2004 برای دوره ای دو ماهه جانشین واندرلیم شد. همکاری چهارم این مربی با تیم ملی عربستان در یک دوره 9 ماهه به جای ماریو ژوزف آنخوس روی نیمکت نشست اما به دلیل نتایج ضعیف در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2010 جایش را به پسیرو داد و اکنون باز هم به جای پسیرو به نیمکت بازگشته است.


پسیرو ماه‌ها بود تحت فشار شدید انتقادات قرار داشت و شکست مقابل سوریه در جام ملت‌های آسیا آخرین ضربه را به او وارد کرد.
در بیانیه اتحادیه فوتبال عربستان آمده است: «ژوزه پسیرو را پس از شکست امروز اخراج کردیم و ناصر الجوهر ماموریت ما را در جام ملت‌ها ادامه خواهد داد.»
عربستان که سه بار فاتح جام ملت‌های آسیا شده از مدعیان قهرمانی بود، اما با دو گل عبدالرزاق الحسین مقابل سوریه شکست خورد.
پسیرو پس از ناکامی در رساندن عربستان به جام جهانی زیر تیغ تیز انتقادات قرار داشت و پس از آن رابطه خوبی با رسانه‌های عربستان نداشت.
الجوهر در سال 2000 به طریقی مشابه جانشین میلان ماچالا در جام ملت‌های آسیا شد و تیمش را به فینال برد، جایی که آنها به ژاپن باختند.
او همچنین در جام جهانی 2002 هدایت تیم را به عهده داشت. او در سال 2008 پس از اخراج هلیوس دوس آنخوس دوباره مربی عربستان شد ولی پس از باخت به کره شمالی استعفا داد.!
الجوهر که در دوران بازی مدافع بود به خوبی به تیم انگیزه می‌دهد، هرچند که او هم در یک سال آخری که مربی عربستان بود با رسانه‌ها صحبت نکرد. او در دو سال گذشته مشاور فنی تیم بوده است.
شاهزاده سلطان بن فهد بن عبدالعزیز، رییس اتحادیه فوتبال عربستان در این اخراج نقشی کلیدی داشته است. او پس از بازی با پسیرو دیدار کرده بود و گفت: «کیفیت بازیکنان آن طور که می‌خواستیم نبود. آنها با جان و دل بازی نکردند. من بازیکنان را مقصر می‌دانم و مربی را اخراج کردم !. این برای عربستان سعودی پذیرفتنی نیست. مربی زمان کافی برای انجام کاری بی‌نقص و کامل داشت؛ بیش از یک سال و نیم.» !
 

gholle

عضو جدید
استرالیا طوفانی آغاز کرده.خودشو از دیګر مدعیان که دوتاشون بد شروع کردن،بالا کشید
 

khooshe

مدیر بازنشسته
آشنايي با عراق و سيستم 1-3-2-4: سيدكا 6 عراقي در ايران بازي كرده اند


سيدکا به خوبي مي داند اگر ايران را ببرد مي تواند نيمي از راه صعود را طي کند.
تيم ملي عراق برنامه هاي بسياري براي بازي برابر ايران در سر دارد. بر همین اساس سيدکا تيمش را با روش 1-3-2-4 به ميدان مي فرستد. در اين روش محمد کاسد دروازه بان عراق خواهد بود. دو مدافع مياني اين تيم سالهاست کنار يکديگر بازي مي کنند. سلام شاکر و علي حسين رحيمه بازيکناني هستند که در مرکز خط دفاعي عراق بازي خواهند کرد.
باسم عباس مدافع چپ خواهد بود و سامال سعيد در سمت راست خط دفاعي بازي خواهد کرد. نشات اکرم و يکي از بين قضي منير يا سامر سعيد هافبک هاي تدافعي عراق خواهند بود. سه بازيکن با تجربه و خطرناک پشت سر تک مهاجم عراق بازي مي کنند.
علا عبدالزهرا، عماد رضا و يکي از بين هوار ملا محمد و کرار جاسم که احتمال حضور اولي بيشتر از دومي است پشت تک مهاجمي به نام يونس محمود به ميدان خواهند رفت.
نکته جالب درباره عراقي ها اينکه 7 بازيکن اين تيم در ليگ قطر بازي مي کنند. سلام شاکر در الخور، حسين رحيمه و نشات اکرم در الوکره، قضي منير در القطر، مصطفي کريم در السيسيليه، علا عبدالزهرا در الخروطيات و يونس محمود در الغرافه توپ مي زنند.
محمد علي کريم هم فصل گذشته را خيلي ناموفق در مس سپري کرد. عماد رضا مدتها در فولاد و سپاهان توپ زد و حالا بازيکن شاهين بوشهر است. هوار ملا محمد مدتي در پرسپوليس بازي کرد و حالا به اعتقاد استقلالي ها بازيکن اين تيم به حساب مي آيد. کرار جاسم هم يکي دو فصلي است به ليگ ايران کوچ کرده و در تراکتورسازي توپ مي زند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
حاجيلو: انتخاب 11 بازيکن اصلي تيم ملي دشوار است/ يک پله از عراق جلوتريم

حاجيلو: انتخاب 11 بازيکن اصلي تيم ملي دشوار است/ يک پله از عراق جلوتريم

حاجيلو: انتخاب 11 بازيکن اصلي تيم ملي دشوار است/ يک پله از عراق جلوتريم


سرپرست تيم ملي فوتبال کشورمان تاکيد کرد انتخاب 11 بازيکن اصلي از بين 23 بازيکن آماده‌اي که در اردوي اين تيم حضور دارند کاري دشوار است.

اصغر حاجیلو پیش از آغاز تمرین دوشنبه شب تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد و بازیکنان آماده هستند تا فردا ضمن ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند، عراق را از پیش رو بردارند.
وی با اشاره به اینکه در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان بازیکن مصدومی حضور ندارد، افزود: مربیان آسیایی این روزها حسابی برای هم کری خوانی می کنند و جنگ روانی را در بیرون از زمین مسابقه آغاز کرده‌اند. امروز هم مربی آلمانی تیم عراق برای تیم ملی ما خیلی کری خوانی کرد که امیدوارم بازیکنان فردا شب در زمین پاسخ او را بدهند.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان گزینش 11 بازیکن برتر این تیم برای حضور در میدان را دشوار خواند و گفت: در تیم ملی 23 بازیکن خوب و آماده حضور دارند که انتخاب بهترین‌ها از بین آنها بسیار دشوار است. امیدوارم کادر فنی تیم ملی برای دیدار فردا بهترین انتخاب را داشته باشد و مشکلات تیم برطرف شود.
حاجیلو یادآور شد: از آنجائیکه در مسابقات فوتبال غرب آسیا موفق شدیم تیم ملی فوتبال عراق را شکست دهیم از این تیم یک پله جلوتریم و با برتری روحی و روانی نسبت به این تیم به میدان می رویم. عراق تیم گردن کلفتی است اما قطعا این تیم هم از تیم ما ترس و واهمه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: عراق مدافع عنوان قهرمانی آسیاست و در قطر توجه بیشتر خبرنگاران را به خود جلب کرده است و همه از این تیم حرف می زنند. با این حال شکست عراق برای ما دور از دسترس نیست و می توانیم این تیم را شکست دهیم.
سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: مربیان تیم ملی ترکیب این تیم را برای دیدار با عراق انتخاب کرده‌اند و فقط در یکی دو پست ابهاماتی دارند. البته با توجه به اهمیت دیدار فردا مقابل عراق از بیان ترکیب تیم معذورم.
حاجیلو در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم تیم ملی پس از 35 سال عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد و اهالی فوتبال آشتی دوباره با این تیم داشته باشند.
تیم ایران در مرحله گروهی پانزدهمین دوره جام ملت‌‌های آسیا در گروه D با تیم‌های عراق، کره شمالی و امارات همگروه است که ساعت 19:45 دقیقه فردا سه‌شنبه در ورزشگاه الریان در نخستین دیدارش در این جام به مصاف عراق می‌رود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
رويترز از احتمال جريمه شدن تيم هاي فوتبال عراق و كره شمالي خبرداد


خبرگزاري رويترز از احتمال جريمه شدن تيم هاي فوتبال عربستان و کره شمالي از سوي کنفداسيون فوتبال آسيا به دليل حاضر نشدن کاپيتان هاي اين دو تيم در کنفرانس مطبوعاتي امروز خبرداد.


يکي از مسوولان کنفدراسيون فوتبال آسيا روز دوشنبه در گفت وگو با رويترز گفت :‌همه تيم هاي شرکت کننده در جام ملت هاي آسيا موظفند يکي از بازيکنان خود را در کنفرانس هاي خبري پيش از هر ديدار حاضر کنند.
وي افزود: تيم هايي که از اين الزام کنفدراسيون فوتبال آسيا سرباز مي زنند براي تصميم گيري به کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي مي شوند.
ديدار تيم هاي کره شمالي با امارات فردا /سه شنبه/ در ورزشگاه ''القطر'' و ايران با عراق در همين روز در استاديوم ''الريان'' دوحه برگزار مي شود.
اين ديدارها از گروه چهارم پانزدهمين دوره مسابقات جام ملت هاي آسيا برگزار مي شود.
کنفرانس مربيان اين تيم ها امروز برگزار شد و ''جو تونگ سوپ '' سرمربي کره شمالي با تاخير وارد کنفرانس شد و براساس اعلام سخنگوي تيم کره شمالي دليل تاخير ورود اين مربي به محل کنفرانس اشتباه فردي اين مربي بوده است.
در اين کنفرانس کاپيتان کره شمالي حاضر نشد.
کاپيتان تيم فوتبال عراق نيز از حضور در کنفرانس مطبوعاتي امروز تيمش خودداري کرد و تنها سرمربي اين تيم جوابگوي سوالات خبرنگاران بود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
سامر سعيد: گروه چهار گروه آهنين جام است

سامر سعيد: گروه چهار گروه آهنين جام است

سامر سعيد: گروه چهار گروه آهنين جام است


سامر سعيدتاکيد کرد روحيه بازيکنان عراقي همان روحيه چهار سال گذشته است که توانستند جام قهرماني بازيهاي آسيايي را به خانه ببرند.
سامر سعید ستاره درخشان فوتبال عراق با اشاره به بازی فردا در مقابل تیم ملی ایران، تاکید کرد که نگاه عراقی ها نه فقط به بازی در مقابل رقیب ایرانی بلکه به هدف بزرگتر یعنی حفظ عنوان قهرمانی رقابت های دوره گذشته بازیهای آسیایی است.
سامر سعید در گفت و گو با روزنامه قطری الشرق، با تاکید برا ینکه روحیه بازیکنان عراقی همان روحیه چهار سال گذشته است که توانستند جام قهرمانی بازیهای آسیایی را به خانه ببرند، افزود: با نهایت قدرت و تلاش، برآنیم تا تمامی موانع را از پیش روی خود برداریم و این بار نیز جام را به عراق ببریم.
این ستاره فوتبال عراقی، گروه چهار را گروهی آهنین توصیف کرد که تنها تیم های پرتلاش و قوی و با تمرکز بیشتر قادر به راهیابی به مراحل بعدی خواهند بود.
سامر سعید با اشاره به تیم های همگروه عراق، تاکید کرد که تمامی تیم ها به منظور پیروزی و بردن جام به خانه به دوحه آمده اند و از این رو، از نگاه ما تمامی تیم ها قوی و تمامی فرصت ها مساوی است و همواره رویدادهای غافلگیرکننده، برخلاف پیش بینی ها روی می دهد، با این حال، ما برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به میدان می رویم.
تیم ملی عراق قهرمان دوره قبل جام ملت های آسیایی 2007، قرار است فردا در نخستین بازی خود در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیایی 2011 دوحه، به مصاف تیم ملی کشورمان برود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
جام ملت هاي آسيا
استراليا گام اول را محکم برداشت


تيم ملي فوتبال استراليا نخستين گام خود را در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا محکم برداشت.

تيم ملي استراليا که براي دومين بار در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا شرکت مي‌کند، امروز در نخستين ديدار خود توانست با 4 گل از سد حريف نه چندان قدرتمند خود، هندوستان بگذرد و بدين ترتيب نخستين گام خود را محکم بردارد.
در نيمه نخست اين بازي که قضاوت آن را "علي البدواوي" از امارات بر عهده داشت، استراليا بازي را طوفاني آغاز کرد و تا پايان اين نيمه با سه گل از هند پيش افتاد. "تيم کيهيل" (11) "هري کيول"(25) و "برت هولمن"(45) گل‌هاي شاگردان "هولگر اوسيک" را به ثمر رساندند.
با شروع نيمه دوم کانگوروها که از پيروزي خود در اين ديدار مطمئن بودند، تا حدودي از شدت حملات خود کاستند، اما با اين وجود يک بار ديگر به وسيله "تيم کيهيل"(65) دروازه هندي‌ها را گشودند.

*ورزشگاه السد
*ترکيب دو تيم
هند:‌ سوبراتا پائول ـ ايرونگ بام سينگ ـ ديپاک کومار ـ اورامانگي سينگ ـ انور علي ـ ام پي پاراديپ (مهرجودين، 61) ـ وادو ـ‌ کلايمکس ـ لارنس ـ سيد رحيم نبي ـ استيون دياس ـ سانيل چتري ـ رافيد محمد (آبيشک ياداف، 63)
استراليا: مارک شواتزر ـ لوکاس نيل ـ برت امرتون ـ ساشا اوگننوفسکي ـ تيم کيهيل ـ لوک ويلشاير ـ جيسون کولينا ـ ديويد کارني ـ ميل جديناک (مت مک کي، 63) ـ هري کيول (اسکات مک دانل، 72) ـ برت پلمن
تيم ملي استراليا در دومين ديدار خود جمعه به مصاف کره جنوبي خواهد رفت که نتيجه اين ديدار تا حد زيادي صدرنشين اين گروه را مشخص خواهد کرد و از آنجا که تيم ملي ايران در صورت صعود از گروهش بايد به احتمال فراوان با يکي از اين دو تيم روبه‌رو شود نتيجه اين بازي براي ايران هم مهم است.
ديگر ديدار گروه C ساعت 19 و 45 دقيقه در ورزشگاه الغرافه بين تيم‌هاي کره جنوبي و بحرين برگزار خواهد شد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
بازيکنان باتجربه مي‌توانند زمينه ساز پيروزي مقابل عراق شوند

بازيکنان باتجربه مي‌توانند زمينه ساز پيروزي مقابل عراق شوند

بازيکنان باتجربه مي‌توانند زمينه ساز پيروزي مقابل عراق شوند


مدافع تيم فوتبال استقلال با تاکيد براينکه عراق با تمام توان خود به مصاف ملي پوشان فوتبال کشورمان خواهد آمد، گفت: بازيکنان باتجربه مي‌توانند سرنوشت اين ديدار را به سود ما رقم بزند.

حنیف عمران‌زاده اظهار داشت: تیم ملی عراق مدعی قهرمانی است. به طور حتم این تیم با تمام قوا مقابل تیم ملی ایران قرار می‎گیرد تا برنده نخستین بازی خود باشد.
وی به حضور بازیکنان باتجربه مانند نکونام، تیموریان، شجاعی و رحمتی در ترکیب تیم ایران و تاثیری که می‌توانند بر سرنوشت بازی با عراق داشته باشند، اشاره کرد و ادامه داد: بازیکنان ایرانی باید با خونسردی کامل و بدون استرس در این دیدار ظاهر شوند تا بتوانند اجازه خودنمایی را از بازیکنان عراقی گرفته و در عین حال از فرصت‎های بدست آمده به سود خود بهره ببرند.
عمران‎زاده که در جریان اردوی تیم فوتبال استقلال در ترکیه صحبت می‎کرد دراین مورد اظهارداشت: در این اردو تمرینات بسیار خوبی را انجام داده و توانستیم از نظر بدنی و کارهای تاکتیکی نظر مثبت مربیان را جلب کنیم.
وی تصریح کرد: برطرف شدن مصدومیت بازیکنان هم خبری خوب برای کادر فنی بود. با این شرایط مربیان با آرامش واطمینان کاملی می‎تواند کارهای تاکتیکی مورد نظر خود را انجام دهند.
عمران‌زاده تاکید کرد: تا زمان آغاز مسابقات لیگ فرصت مناسبی وجود دارد تا با ادامه تمرینات تیمی بتوانیم به آمادگی کامل رسیده و با قدرت تمام به مصاف حریفان برویم.
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق به عنوان نخستین دیدار دو تیم در چارچوب مسابقات 2011 جام ملت‎های آسیا فردا سه شنبه ساعت 19:45 در ورزشگاه الریان دوحه برگزار می‎شود.

 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
الوطن: ايران- عراق، دربي دو قدرت شبيه به هم

الوطن: ايران- عراق، دربي دو قدرت شبيه به هم

روزنامه الوطن در شماره روز سه‌شنبه (امروز) مقاله‌اي تحليلي از مصاف تيم تحت رهبري افشين قطبي و شاگردان ولفگانگ سيدكا پرداخت.
گزارشگر اين نشريه روزانه از تقابل سفيدپوشان پرافتخار ايران و عراق كه در آخرين دوره جام ملت‌هاي آسيا در عين شگفتي به مقام نخست رسيد، به خاطر سبك و ساختار بازي نزديك به هم به عنوان "دربي دو قدرت شبيه به هم " ياد كرد.
در بخشي از اين گزارش عنوان شد: در اين دوره هر دو قدرت با اهدافي شبيه به هم حضور يافته اند. ايران مي‌كوشد تا به عنوان قدرتي هميشگي به خواسته سه دهه اخير خود يعني كسب قهرماني برسد. در مقابل عراق نيز خواهان دفاع سزاوارانه از مقام قهرماني دوره قبل خويش است.
ديدار اين دو تيم امشب ساعت 19:45 در شهر دوحه انجام خواهد شد.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
برتري تيم ملي فوتبال کره جنوبي مقابل بحرين

برتري تيم ملي فوتبال کره جنوبي مقابل بحرين

در اين ديدار که از گروه سوم و در ورزشگاه الغرافه شهر دوحه برگزار شد تيم کره جنوبي با حساب دو بريک برابر بحرين به پيروزي رسيد.
گلهاي اين ديدار توسط '''' کو جائه چول '''' در دقايق 40 و 51 براي کره جنوبي و '''' فوزي آئيش '''' از روي نقطه پنالتي در دقيقه 85 براي بحرين به ثمر رسيد. '''' کيم هوي '''' مدافع کره جنوبي به دليل ارتکاب خطاي محرز برروي مهاجم بحرين که منجر به اين پنالتي شد ، از داور کارت قرمز دريافت کرد و از زمين اخراج شد .
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
تيم ملي به احترام كشته شدگان سانحه هوايي اروميه يك دقيقه سكوت مي‌كند

تيم ملي به احترام كشته شدگان سانحه هوايي اروميه يك دقيقه سكوت مي‌كند

رييس فدراسيون فوتبال مي‌گويد AFC با يک دقيقه سکوت پيش از شروع ديدار ايران برابر عراق در همدردي با خانواده‌هاي کشته شدگان سانحه هوايي اروميه موافقت کرده است.
علي کفاشيان گفت: پس از آنکه کنفدراسيون فوتبال آسيا نپذيرفت که بازيکنان ايراني از بازوبند مشکي براي همدردي با خانواده‌ کشته شدگان سانحه هوايي اروميه استفاده کنند، قرار شد پيش از شروع بازي امشب ايران برابر عراق، يک دقيقه سکوت توسط تماشاگران و بازيکنان انجام گيرد.

:gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

khooshe

مدیر بازنشسته
7 تا 10 هزار بليت رايگان در اختيار هواداران ايراني


با کمک کميته رايزني و فرهنگي سفارت ايران در قطر 7 تا 10 هزار قطعه بليت رايگان در اختيار هواداران ايراني قرار مي‌گيرد.


با کمک کميته رايزني و فرهنگي سفارت ايران در قطر 7 تا 10 هزار قطعه بليت براي هواداران ايراني مقيم قطر و خارج تهيه شده تا رايگان بازي امشب ايران و عراق را تماشا و از ايران حمايت کنند.
کميته فرهنگي فدراسيون هم تي شرت و پرچم هاي ايران را در بيرون از ورزشگاه به هواداران خواهند داد تا همگي يکدست در ورزشگاه حاضر باشند.
ديدار ايران و عراق ساعت 19:45 امشب برگزار مي شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
گائو: به قطر ببازيم بايد به چين بازگرديم

گائو: به قطر ببازيم بايد به چين بازگرديم

گائو: به قطر ببازيم بايد به چين بازگرديم


سرمربي تيم ملي فوتبال چين گفت: اگر مقابل قطر نتيجه نگيريم، با مشکل مواجه شده و بايد به چين بازگرديم.

گائو هونگ‌بو در نشست خبري پيش از ديدار تيم‌هاي ملي قطر و چين که قرار است فردا شب برگزار شود، اظهار داشت: بازي فردا را بايد ببريم چرا که به طور دقيق وضعيتي که در آن قرار داريم را حس مي‌کنم. قطر ميزبان است و پول زيادي را صرف تيم کشورش کرده است.
وي ادامه داد: مي‌دانم متسو بازيکنان بسيار خوبي را در تيم ملي قطر دارد؛ اما اگر مقابل اين تيم نتيجه نگيريم، با مشکل مواجه شده و بايد به چين بازگرديم. بازي با قطر آزمايش خوبي براي جوانان چين است.
گائو تأکيد کرد: تيم ملي چين ديدار‌هاي کمي را خارج از خانه انجام داده و تنها در مرحله مقدماتي جام جهاني، ملي‌پوشان ما توانستند خارج از خانه بازي کنند. اکنون هم اين فرصت نصيبمان شده و علاقه دارم هر 23 بازيکنم را بازي دهم.

سرمربي چين با بيان اينکه بايد به همه تيم‌ها حتي به هندي که با 4 گل بازي‌اش را واگذار کرد، احترام گذاشت، يادآور شد: هند هم قابل احترام است چرا که براي اعاده حيثيت بازي خود را انجام دادند. به همين دليل است مي‌گويم هيچ ديدار راحتي در جام ملت‌هاي آسيا وجود ندارد. اگر به تيم‌ها احترام نگذاريم، آنها مشکل‌ساز مي‌شوند.
وي ادامه داد: همه بازيکنان چين در يک سطح قرار دارند. از هيچ شرايطي هم نمي‌ترسند. ترکيب، سيستم و ايده خاص خودم را دارم. بازي فردا شب دليل نمي‌شود تا نقشه‌هايم را بهم بزنم. هدف هر مربي رسيدن به عنوان قهرماني است. من و تيمم چنين هدفي را داريم.
گائو در پايان نشست مطبوعاتي گفت: در گروه اول مسابقات تيم‌ها هنوز سطح واقعي خود را نشان نداده‌اند و بايد تا روز آخر سعي کرد تا شرايط مشخص شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
محسن تركي داور ديدار ژاپن و سوريه شد


با مصدوميت داور عربستاني محسن ترکي داور وسط ديدار ژاپن و سوريه شد.

علي خسروي عضو کميته داوران اظهار داشت: من هر روز با داوران حاضر در جام ملت هاي آسيا در ارتباطم و امروز در تماس اينترنتي با آنها خبردار شدم که خليل الغمدي داور وسط که قرار بود پنجشنبه ديدار سوريه و ژاپن را سوت بزند در تمرين صبح امروز از ناحيه کشاله ران دچار آسيب ديدگي شد و به همين دليل محسن ترکي داور وسط اين بازي شد.
داوران وسط حاضر در جام ملت هاي آسيا به عنوان داور چهارم به اين رقابت ها دعوت شده اند و اين شانس براي ترکي ايجاد شد تا بتواند به عنوان داور وسط قضاوت کند. بدين ترتيب ديدار تيم هاي سوريه و ژاپن را داوري از ايران قضاوت مي کنند. کمک‌هاي او حسن کامراني‌فر و رضا سخندان خواهند بود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
فتح الله زاده: تساوي مقابل عراق هم راضي كننده است

فتح الله زاده: تساوي مقابل عراق هم راضي كننده است

فتح الله زاده: تساوي مقابل عراق هم راضي كننده است


عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال گفت: اگر ديدار تيم ملي کشورمان با عراق مساوي هم شود براي ما راضي کننده است.

تيم ملي فوتبال کشورمان ساعت 19:45 امروز در اولين مسابقه خود در جام ملت هاي آسيا در ورزشگاه الريان قطر به مصاف تيم ملي عراق مي رود.
''علي فتح الله زاده ''روز سه شنبه خاطرنشان کرد: اگر ايران در اين مسابقه پيروز هم نشود و نتيجه با تساوي به پايان برسد براي ما راضي کننده است، چرا که بازيکنان مي توانند در بازي هاي آينده نتيجه را جبران کنند.
وي در حال حاضر به عنوان عضو هيات رييسه فدراسيون فوتبال به همراه هادي آيت اللهي و غلامرضا بهروان ديگر اعضاي هيات رييسه ، مهدي محمد نبي دبيرکل و علي کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال در قطر حضور دارد تا اولين مسابقه تيم ملي کشورمان را از نزديک مشاهده کند.
فتح الله زاده با اشاره به شرايط مناسب بازيکنان تيم ملي يادآور شد: ملي پوشان از نظر روحي و رواني سرحال و آماده اند و همه چيز براي انجام يک مسابقه تماشايي با تيم عراق آماده است.
سرپرست باشگاه استقلال ضمن دشوار دانستن ديدار ايران مقابل عراق خاطرنشان کرد: عراق تيم منسجم و قدرتمندي است اما اگر بازيکنان ما اراده کنند، مي توانند پيروز از ميدان خارج شوند.
وي با خودداري از صحبت در مورد انتخاب سرمربي جديد تيم ملي گفت: در حال حاضر شرايط تيم ملي در جام ملت هاي آسيا حساس است و نمي توان در اين مورد صحبت کرد.
فتح الله زاده امشب پس از پايان ديدار ايران و عراق راهي تهران مي شود و روز پنج شنبه به اردوي تيم استقلال در ترکيه اضافه مي شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
بازيكن تيم ملي كويت 2 جلسه محروم شد


بنا بر اعلام کميته انضباطي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر، بازيکن شماره 13 کويت از همراهي تيمش در 2 ديدار بعدي محروم شد.


توکواکي سوزوکي، مدير اجرايي اين تورنمنت تصميم کميته انضباطي AFC را در نشست رسانه‌اي امروز در مرکز اصلي رسانه‌ها اعلام کرد.
سوزوکي گفت: کميته تصميم گرفته اين بازيکن را از شرکت در 2 مسابقه بعدي تيمش محروم کند.
مساعد ندا در شکست 2 بر صفر تيمش مقابل چين بر روي يانگ ژو در دقيقه 36 خطا کرد و از زمين مسابقه اخراج شد.
بازي بعدي کويت 22 دي مقابل ازبکستان خواهد بود و در تاريخ 26 دي مقابل قطر ميزبان بازي‌ها به ميدان خواهد رفت.
اين کميته تأکيد کرد: حرکت ندا بر طبق بند 48 (1) (d) آيين نامه کميته انضباطي بدرفتاري محسوب شده و محروميت حداقل 2 مسابقه براي اين بازيکن بايد اعمال شود که شامل محروميت خودکار از يک مسابقه بر طبق بند 53 (d) قوانين رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 و بند 18 آيين نامه مي‌شود.

سوزوکي همچنين اعلام کرد: کواک تائه هويي بازيکن شماره 5 کره جنوبي که در بازي شب گذشته مقابل بحرين از زمين مسابقه اخراج شد، به صورت خودکار از همراهي تيمش در بازي بعدي محروم مي‌شود.
از آنجايي که عراق و کره‌شمالي نتوانستند روز گذشته يک بازيکن را از فهرست 11 نفره اصلي به کنفرانس مطبوعاتي پيش از مسابقه بفرستند، سوزوکي تأييد کرد که کنفدراسيون فوتبال آسيا اين مورد را بررسي خواهد کرد و از اين 2 تيم توضيح خواسته است.
وي اظهار داشت: ما در اين خصوص از تيم‌ها درخواست اطلاعات کرده‌ايم. هر کس فرصت دارد در مورد کاري که انجام داده است، توضيح دهد. پس از آن کميته انضباطي AFC براي بررسي اين مسئله تشکيل جلسه خواهد داد.
مدير اجرايي اين مسابقات گفت: ديدگاه AFC بالا بردن استاندارد جام ملت‌هاي آسيا تا بالاترين سطح رقابت‌هاي فيفا و يوفا است. ما کار کردن بر روي اين موضوع را ادامه خواهيم داد. اين تنها مسئله کيفيت نيست بازي در زمين نيست بلکه تماشاگران، رسانه‌ها، مارک‌هاي تجاري و بسياري چيزهاي ديگر است. اين مسئله بزرگي است، اما ما موفق مي‌شويم.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
رئيس فدراسيون فوتبال قطر در تمرين تيم ملي ايران حضور يافت

رئيس فدراسيون فوتبال قطر در تمرين تيم ملي ايران حضور يافت

رئيس فدراسيون فوتبال قطر در تمرين تيم ملي ايران حضور يافت


رئيس فدراسيون فوتبال قطر در آخرين تمرين تيم ملي ايران پيش از ديدار با عراق در ورزشگاه الريان دوحه حضور يافت.

شيخ حمد بن خليفه بن احمد آل ثاني گفت وگوي کوتاهي با علي کفاشيان و مهدي محمدنبي رئيس و دبيرکل فدراسيون ايران داشت. وي ضمن خوشامد، از کفاشيان خواست چنانچه هر مشکلي براي تيم ايران وجود داشت، به او اطلاع دهد.
وي که رئيس کميته برگزار کننده پانزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا نيز هست، درباره ورزشگاه الريان که اکنون گنجايش 25 هزار تماشاگر را دارد، به کفاشيان و نبي گفت که قطر قصد دارد براي جام جهاني 2022 گنجايش اين ورزشگاه را به دو برابر افزايش دهد و ضمن بازسازي کلي، آن را مسقف کند.
اين ورزشگاه اکنون نيز از بهترين ورزشگاه هاي قطر با امکانات مناسب و زمين چمن با کيفيت عالي است. ديدار امشب تيم هاي ملي ايران و عراق در اين ورزشگاه برگزار مي شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
آخ جون آخ جون....مساوی شدن....

آخ جون آخ جون....مساوی شدن....

تقسيم امتيازات همگروهي‌هاي ايران


تيم‌هاي فوتبال کره‌شمالي و امارات با تساوي به کار خود پايان دادند.

اولين بازي روز پنجم مسابقات جام ملت‌هاي آسيا بين تيم‌هاي امارات و کره‌شمالي از گروه چهارم رقابت‌ها در ورزشگاه 15 هزار نفري سهيم بن حمد (القطر) و از ساعت 16:45 به وقت ايران آغاز شد که اين بازي با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.
اماراتي‌ها در نيمه اول بازي به مراتب بهتري از حريف شرق آسيايي خود ارائه کردند و چند موقعيت مسلم گلزني را از دست دادند. کره‌شمالي نيز که تجربه حضور در جام جهاني2010 آفريقاي جنوبي را دارد در نيمه اول بازي دور از انتظاري را به نمايش گذاشت، هرچند که در نيمه اول هونگ يونگ چو، کاپيتان کره‌ شمالي يک ضربه پنالتي را از دست داد.
در نيمه دوم نيز امارات بازي به مراتب بهتري را از خود به نمايش گذاشت که باز هم در چند صحنه بخت با اين تيم يار نبود. به اين ترتيب 2 تيم امتيازان اين ديدار را تقسيم کردند.
سوبخيدين مالزيايي قضاوت اين ديدار را بر عهده داشت.
در ديگر ديدار اين گروه ايران و عراق از ساعت 19:45 به وقت ايران در ورزشگاه الريان به مصاف هم مي‌روند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
تركيب تيم ملي فوتبال ايران مشخص شد


ترکيب تيم ملي فوتبال ايران براي ديدار امشب مقابل عراق مشخص شد.

ترکيب تيم ملي براي بازي مقابل عراق به شرح زير است:
سيد مهدي رحمتي - محمد نصرتي - هادي عقيلي - سيد جلال حسيني - احسان حاج صفي - آندرانيک تيموريان - جواد نکونام - ايمان مبعلي - غلامرضا رضايي - محمد غلامي - مسعود شجاعي.
اين ديدار از ساعت 19:45 از گروه چهارم جام ملت‌هاي آسيا برگزار مي‌شود.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
گام نخست رو محکم برداشتیم

گام نخست رو محکم برداشتیم

ايران با پيروزي مقابل عراق صدرنشين شد


ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عراق با نتيجه 2 بر يک به سود کشورمان به پايان رسيد.


ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و عراق در چارچوب مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2011 آسيا از ساعت 19:45 در ورزشگاه الريان آغاز شد که اين مسابقه با نتيجه 2 بر يک به سود ايران به پايان رسيد.
گل عراق را يونس محمود در دقيقه 12 وارد دروازه ايران کرد و غلامرضا رضايي در دقيقه 42 کار را به تساوي کشاند. ايمان مبعلي در دقيقه 84 با يک ضربه ايستگاهي زيبا دروازه عراق را فرو ريخت تا تيم ملي کشورمان در نخستين ديدار خود در پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا با پيروزي از زمين مسابقه خارج شود.
قضاوت اين ديدار را روشن ايرماتوف ازبک بر عهده داشت که به سامر سعيد از عراق کارت نشان داد. با اين پيروزي ايران 3 امتيازي شد و در صدر جدول رده‌بندي گروه چهارم ايستاد و عراق بدون امتياز پس از امارات و کره شمالي در قعر جدول اين گروه قرار گرفت.
پيش از اين مسابقه در اولين ديدار گروه چهارم نيز تيم‌هاي ملي فوتبال امارات و کره شمالي به نتيجه مساوي بدون گل رسيده بودند.
ترکيب تيم ملي فوتبال ايران:
سيد مهدي رحمتي، محمد نصرتي، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، احسان حاج صفي، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، ايمان مبعلي (87 - پژمان نوري)، غلامرضا رضايي، محمد غلامي (83 - کريم انصاري‌فرد)، مسعود شجاعي (69 - محمدرضا خلعتبري).
سرمربي: افشين قطبي
( خوشحالیم که بردیم و شیرینی بیشتر این برد به دلیل بازی خوب بچه های کشورمون بود

البته در این بین بازیکنانی هم بودن که در حد و اندزه خودشون نبودن ......... مثل شماره 6 دوست داشتنی کشورمون
در به ثمر رساندن گل دوم از نقش موثر محمد رضا خلعتبری نیز به سادگی نمیتوان گذشت و در همین مدت کوتاه خلعتبری بارها دفاع عراق رو به هم ریخت و نشان داد شایستگی بودن در ترکیب اصلی رو داراست )
آندرانیک تیموریان نیز بار دیگر غیرت ایرانی رو به همگان نشان داد و شایعات بوجود آمده پیرامون اسم انتخابی کاروان کشورمان را در هم پیچید .

گفتنی است ایمان مبعلی بازیکن خوب کشورمون که موفق به زدن گل برتری کشورمون شد به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از يه چيز مي ترسم!
دوره قبل هم بازي اول رو خوب بازي كرديم و مقابل ازبكستان 2 1 برديم ولي بعدش چي شد؟:(
سلام دوره قبل که خوب بازی نمیکردن .......... فقط خوب شروع کرده بودن ............. اما اینبار حقیقتا 20 دقیقه بازی بد بودن و بقیه زمان رو جنگنده بودن
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا