تنيبه بدنى زن از ديدگاه دو قرآن پژوه معاصر

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای درک بیشتر مقام زن در اسلام به بیراهه نخواهم رفت فقط به قران و نهج الفصاحه و نهج البلاغه اکتفا میکنم:
کلام پیامبر در حجه الوداع در مورد زنان :
وظیفه زنان شما اینستکه جز شما کسی را در بستر خود راه ندهند و کسی را که مورد محبت شما نیست در خانه راه ندهند و اگر بر خلاف ان عمل کردند خدا به شما اجازه داده در بستری جداگانه بخوابید و آنها را کتک بزنید ولی نه به شدت و زیاد چون انها در خانه شما محبوس هستند و از خود اختیاری ندارند پس با محبوسی که در خانه شما اختیاری ندارد بهتر است به نیکی رفتار کنید واما امام علی بعد از جنگ جمل فرمودند:
مردم ایمان زنان ناتمام است بهره آنان ناتمام ،خرد ایشان ناتمام است .نشانه ناتمامی آنها معذور بودنشان در اجرای احکام الهی هنگام حیض است و نقصان بهره مندی مادی ایشان نصف بودن ارثشان است ،و نشانه نا بخردی آنها گواهی دو زن در برابر یک مرد است پس از زنان بد بپرهیزید و از خوبانشان دوری کنید و تا در کار زشت طمع نکنند در کار نیک هم از آنان متابعت نکنید .
این چیزها نیازی به تفسیر ندارد و از شخصیت های درجه اول دین اسلام است .


مقام و منزلت زن در قرآن آنچه در زیر از نظر می گذرد خلاصه ای است از دیدگاه مکتب رهائی بخش اسلام در مورد جایگاه زن که با توجه به بخشی از سور و آیات قرآن کریم تنظیم شده است .
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی دونم رشته تحصیلیت چیه ولی خیلی باید مطالعه کنید تا بتوانید زنجیر های اسارت دین را پاره کرده به دنیای سبز خرد پا گذارید.
باردروس حوزوی اشنایی ندارم
شما باوحود گذراندن دوره های حورزی دین گریزوخداگریزشده اید؟
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
جناب عراقی حس میکنم هدف شما پیداکردن جواب سوالتان نیست وبدنبال هدفی دیگرهستید ولی مطمئن باشیدبه اهدافتان نخواهید رسید
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
"حليه المتقين فصل ششم"
نقل است از محمد كه زني نزد او رفت و پرسيد حق شوهر بر زن چيست ؟
محمد فرمود زياده از انست كه بتوان گفت.از جمله آنست كه روزه سنت بي رخصت او نگيرد و از خانه بي رخصت او بيرون نرود و خود را بزك كند و هر بامداد و شام خود را بر او عرضه كند كه اگر اراده جماع كند ابا نكندحتي بر پشت شتران.هيچ چيز بي رخصت او بكسي ندهد و اگر بدهد گناهش براي زن و ثوابش براي شوهر است .......
زن گفت هر چند شوهر بر او ظلم كرده باشد؟
محمد فرمود آري. آنزن گفت قسم ميخورم كه شوهر نكنم.
نقل است از باقر يا جعفر صادق كه :​
حق تعالي براي زنان غيرت جايز نداشته و از براي مردان غيرت قرارداده است
زيرا كه از براي مردان چهار زن و از متعه (صيغه)و كنيز آنچه خواهد حلال گردانيده و از براي زن يك شوهر و اگر شوهر ديگري طلب كند نزد خدا زناكار است....
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقل است از محمد كه :
زنان را در بالا خانه جا ندهيد و به آنها سواد نياموزيد و سوره يوسف را به او تعليم ندهيد و به او خياطي بياموزيد .....
لابد مي پرسي مگه تو سوره يوسف چه آياتي اومده كه زنان بايد انرا ياد نگيرند؟
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
"النسا آيه 19 "
و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .
به مناسبت علاقه وافر شما به سوره نسا
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
"الملك آيه 5 "
شايد پروردگارش اگر طلاق دهد شما را كه بدل دهد او را جفت هايي بهتر از شما زنان مسلمان و مومن و فرمانبردار ..... نادوشيزه و دوشيزه
فرض کن این آیه ها معکوس بود !!!!!
شايد پروردگارش اگر طلاق دهد شما را كه بدل دهد او را جفت هايي بهتر از شما مردان مسلمان و مومن و فرمانبردار ..... پسر بچه و مرد
بازم باید دوتا آیه قبل و بعدشو خواند و به تفاسیر رجوع کرد !!!
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوره النسا از آيه 12
"خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده. "
بر این اساس کلید این است که هر پسر دو برابر دختر ارث می برد اما در ادامه آیه فرموده :
با وجود دو زن و يك مرد سهم دختران دو ثلث باقيمانده است حال با توجه به اينكه سهم هر دو تا زن معادل يك مرد است پس سهم پسرك ميشود نصف از مال و نصفه ديگر به دختران تعلق دارد كه دو سوم باقيمانده مال ميشود دو از شيش يعني سهم هر دختر يك از شش است حال اگر دو تا يك از شش را با سهم پسرك جمع كنيد به عدد پنج از شش ميرسيد !!! و اما اگر فرض كنيد دو از شش سهم هر دختر است بنابر اين كل مال ميشود هفت از شش !!!
حالا اگر از ديدگاه انديشمندان علوم قراني به مسئله نگاه كنيم بايد فرض كرد سهم دختران ميشود دو از شش و هر دختر يك از سه سهم ميبرند به اين ترتيب سهم پسرك هم يك سوم است اما اين نگاه هم با قسمت اول آيه كه كليد حل مسائل ارثيه است جور در نميايد
حتما مفسران تفسیری دیگری دارند و دوستی در همین سایت خواهد گفت ما که قبلا در اینمورد بحث کردیم !!
 
آخرین ویرایش:

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به علاقه شما به سوره نسا لطفا از آیه 12 به بعد که در مورد ارثیه است به زبان ریاضی و فارسی انها را توضیح دهید اگر هم نتوانستید توضیح دهید و حتی تنوانستید بفهمید که چی میخواد بگه مهم نیست چون مکتب رهایی بخش اسلام آنقدر به زنان الطفات دارد که نیازی نبوده که از همه چیز سر در بیارند.
 

reza_1364

مدیر بازنشسته
دوستان فکر کنم در این رابطه به عقل خودشون مراجعه کنند . به قول معروف کلاه خود را قاضی کنن بهتر باشه
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
لینکها با موضوع تنبیه زنان غیر مرتبط است در بخش زدن نوازشی زنان در همین آیه آمده است که در مرحله اول چه کنید بعد با او نخوابید پس تا اینجا همون زدن های نوازشی است ولی در بخش سوم آورده بزندیشان یا تنبیه کنید آنها را !!!!!!!!! اینجا دیگه بحث نوازش در کار نیست و خدا و پیامبرش چیزی میدانند که شما نمی دانید قلذا بر پایه این اعتقاد مسلمین که "من نمیدانم و همه چیز را او می داند" مجبور میشوید همچون حیوانات زنانتان را بزنید(یا نوازش اسلامی کنید). چون ادعا شده فقط انسان از شعور برخوردار بوده و نام اشرف مخلوقات را ربوده .!!!هر چند که حراستی که حیوانات از خانواده اشان میکنند به مراتب تحسین بر انگیز تر از اشرف مخلوقات است موجودی که چندین بار خدا را از خلقش مایوس کرده است .
چه جالب
بالاخره دارید نظریات خودتون و در مورد حیوان کامل بیان می کنید.
بر خلاف مسائل مطرحه در مورد اشخاص با ایمان و مطرح شدن انسان کامل

ادامه بدید
می خوام بیشتر با نظریات حیوانیت شما آشنا بشم
تا شناختم نسبت به این نظریات بیشتر بشه
 

phalagh

مدیر بازنشسته
یکی از تکنیکهای شما اینه که بگید ما قبلا در اینمورد با هم گفتمان داشتیم خوب بله داشتیم ولی چیزی تغییر نکرده شما مایلید خودتون را در برابر بی حرمتی هایی که به زن میشه قانع کنید ولی بنده چنین نمیکنم اینکه زن مزرعه کشاورزی مرد است بسیار تمثیل زشت و بدور از انصافی است زن امروز هم پای مرد است و نه مزرعه که هر وقت مردش خواست بر او فرود آید!!!!
اینکه مردان قوامین بر زنان هستند و اینکه به صراحت در قران آمده بزنیدشان انکار ناپذیر است در این عصر و زمانه غلط میکند مردی که زنش را بزند حتی اگر پیامبرش فرمان انرا صادر کرده باشد
تكنيك؟
نه آقاي عراقي من تا جايي كه تونستم با شما بحث كردم. ولي يه مثل معروف هست كه ميگه : نرود ميخ آهنين در سنگ
وقتي قصد شما فقط به چالش كشيدن دينه، نه رسيدن به پاسخ. حدود يك ساله كه شما رو ميشناسم، به كدوم يك از پاسخهاي من يا دوستانم پاسخ گفتيد؟ كدوم يك پاسخهاي ما رو به چالش كشونديد؟ غير از اينه كه در مقابل هر پاخ شبهه ديگري رو مطرح كرديد،‌ و باز در تاپيك جديد همون شبهات قبلتون رو مطح كرديد؟
بحث كردن وقتي فايده داره كه حداقل اگه طرف مقابلتون به شما پاسخي ميده شما به پاسخ ايشون پاسخ بديد نه اينكه مسئله جديدي رو مطرح كنيد.
در جایی دیگر برایتان نوشتم که بچه ای که تازه زبان باز کرده نیاز به تفسیر گفتار الکنش توسط مادر هست و اگر قران را چنین میدانید می توانید به تفاسیر رجوع کنید اما اهل تسنن مفسران قران بویژه ایرانیان را بعلت تفسیر غلط قران ، رافضی میدانند بهتر است از تفسیر برایم چیزی ننویسید اگر از خودتان دلیل بیشتری دارید بیاورید در غیر اینصورت فقط به ترجمه نشانه ها اشاره نمایید .
آقاي عراقي هر علمي متخصص خودش رو ميطلبه شايد من علم اينو نداشته باشم كه آيات قران رو بررسي و تحليل كنم اما اينقد عقلم ميرسه كه وقتي تفسير و يا تحليلي بر آيات قران ميبينم اونو با عقلم مقايسه كنم.
آقاي عراقي چند از علوم موجود در علم مهندسي شيمي رو خودتون به شخصه كشف و يا ثابت كرديد؟ غير از اينه كه ديگران او علوم و نظريه ها رو كشف كردند و بعد شما با توجه به علم و ديگر آموخته هاتون اونا منطقي دونستيد و پذيرفتيد؟
اگه یه روز به دادگاه خانواده در ایران سری بزنید اونوقت خواهید دید که مرد ها چه جوری با دو انگشت زنانشون را میزنند که پای چشماشو بادمجان سبز میشه
خواهشا وقتي بحث دين و مذهب ميشه به دادگاه خانواده مراجعه نكنيد. مگه ملاك ما براي خوب يا بد بودن دين اين مردم جامعن؟
به جاي رفتن به دادگاه خانواده و مثال زدن افرادي كه معلومه بويي از دين اسلام نبردن، يه سري به زندگينامه امام علي (ع) و طرز برخورد ايشون با خانواده و همسرشون بزنيد.
.يه سري به زندگي شخصي امام خميني بزنيد راه دور نريم خاطرات همسر دكتر چمران و يا ديگر شهدامون هم نمونه خوبيه.
نقل است از محمد كه :
زنان را در بالا خانه جا ندهيد و به آنها سواد نياموزيد و سوره يوسف را به او تعليم ندهيد و به او خياطي بياموزيد .....
لابد مي پرسي مگه تو سوره يوسف چه آياتي اومده كه زنان بايد انرا ياد نگيرند؟
اين مطلبي كه شما بيان كرديد چقدر سنديت داره؟
خوبه منم چند تا حديث بزارم.
مَنِ اتَّخَذَ زَوْجَةً فَلْيُكْرِمْها.
كسى كه زن مى گيرد، بايد او را احترام كند.
و فرمود :
اَيُّما رَجُل ضَرَبَ اِمْرَأَتَهُ فَوْقَ ثَلاث اَقامَهُ اللهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى رُؤُسِ الْخَلائِقِ فَيَفْضَحُهُ فَضيحَةً يَنْظُرُ اِلَيْهِ الاَْوَّلُونَ وَ الاْخِرُونَ.
هركس همسرش را بيش از سه مشت بزند، خداوند در قيامت در برابر اولين و آخرين رسوايش كند.
رسول حق (صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود :
اَيَضْرِبُ اَحَدُكُمُ الْمَرْأَةَ ثُمَّ يَظَلُّ مُعانِقَها.
آيا روز، زن را به باد كتك مى گيريد، و شب او را به آغوش مى خوانيد ؟!
و نيز فرمود :
اِنَّمَا الْمَرْأَةُ لُعْبَةٌ مَنِ اتَّخَذَها فَلا يُضَيِّعْها.
همانا زن لعبت است، كسى كه با او ازدواج مى كند او را ضايع ننمايد.
و فرمود :
اِنّى اَتَعَجَّبُ مِمَّنْ يَضْرِبُ اِمْرَأَتَهُ وَ هُوَ بِالضَّرْبِ اَوْلى مِنْها لا تَضْرِبُوا نِسائَكُمْ بِالْخَشَبِ فَاِنَّ فيهِ الْقِصاصَ.
در شگفتم كسى كه همسرش را مى زند، با اينكه خود او به كتك خوردن سزاوارتر است، زن را با چوب مزنيد كه موجب قصاص است.
اميرالمومنين (عليه السلام) فرمود :
. . . وَ اِنَّهُنَّ اَمانَةٌ فَلا تُضارُّوهُنَّ وَ لا تَعْضُلُوهُنَّ.
زنان در دست شما امانت هستند، بر آنان سخت نگيريد، و بلاتكليفشان مگذاريد

"النسا آيه 19 "
و انانكه كنند كار بدي(الفاحشه)از زنانتان پس گواه طلبيد چهار تا از شما پس اگر شهادت دادند در خانه نگاه داريدشان تا بميرند .
به مناسبت علاقه وافر شما به سوره نسا
آها، ببخشيد با زني كه با وجود داشتن همسر خيانت ميكنه چجوري بايد رفتار كرد؟
سوره النسا از آيه 12
"خدا وصيت ميكند شما را در اولادتان از برای مذكر مانند بهره دو مونث پس اگر باشند زنان فوق دو تا پس از برای آْنهاست دو ثلث باقيمانده. "
بر این اساس کلید این است که هر پسر دو برابر دختر ارث می برد اما در ادامه آیه فرموده :
با وجود دو زن و يك مرد سهم دختران دو ثلث باقيمانده است حال با توجه به اينكه سهم هر دو تا زن معادل يك مرد است پس سهم پسرك ميشود نصف از مال و نصفه ديگر به دختران تعلق دارد كه دو سوم باقيمانده مال ميشود دو از شيش يعني سهم هر دختر يك از شش است حال اگر دو تا يك از شش را با سهم پسرك جمع كنيد به عدد پنج از شش ميرسيد !!! و اما اگر فرض كنيد دو از شش سهم هر دختر است بنابر اين كل مال ميشود هفت از شش !!!
حالا اگر از ديدگاه انديشمندان علوم قراني به مسئله نگاه كنيم بايد فرض كرد سهم دختران ميشود دو از شش و هر دختر يك از سه سهم ميبرند به اين ترتيب سهم پسرك هم يك سوم است اما اين نگاه هم با قسمت اول آيه كه كليد حل مسائل ارثيه است جور در نميايد
حتما مفسران تفسیری دیگری دارند و دوستی در همین سایت خواهد گفت ما که قبلا در اینمورد بحث کردیم !!
در اين مورد هم به لينك زير مراجعه كنيد. البته طبق گفته خودتون ما قبلا حرف اينو زديم. من براي شما اين لينكو نميزارم فقط بريا روشن شدن ذهن دوستاني كه به اين تاپيك سر ميزنن لينك ميزارم.
بحث تكراري با شما بي‌فايدست.
http://www.www.www.iran-eng.ir/showpost.php?p=252500&postcount=59
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
- من تا به امروز از شما سوالی ندیدم لطفا سوالاتتان را بفرمایید در پاسخ به آنها دریغ نخواهم کرد .
- به ضرب المثل خود نگاه کنید "نرود میخ آهنین درسنگ" فکر میکنید این ادعای درستی است؟
- به دانستن در برابر ندانستن علم نمی گویند علم شیمی و مهندسی شیمی قابل قیاس با دانستنی های دینی نیست از طرفی علت ارتقا علوم تجربی به لحاظ تحقیق مستمر در آن است در حالی که تحقیق در دین منع شده "لا تجسس فی الدین"
در علم مهندسی شیمی ابزارهای پایه تحقیق به شما داده میشود و شما بر پایه آن ابزار ها مثلا برج تقطیری را طراحی مینمایید چگونه میتوانید این فرایند را با آموزه های دینی که عمدتا چزمیت دارند قیاس کنید ؟در واقع یک مهندس شیمی در حالت جنرال خود کاشف چیزهایی خواهد بود که قبلا توسط عالمان در این رشته طراحی نشده است . شما در آموزه های دینی فقط مطالبی را حفظ میکنید و بدون نیاز به پروسسور مغزتان آنها را بازگو می نمایید که در غلوم تجربی چنین نیست در این علو فرایندی بنام بسط و توسعه همیشه وجود دارد.
- ملاک ما در علوم تجربی اختراعات آنهاست و در آموزه های دینی به اجتماع و قوانین جاری در آن رجوع مینماییم نمیشود یک چیز ذهنی بدون نمونه عینی ساخت و از آن دفاع کرد بنابراین حتما نمونه جامعه مدینه فاضله ای که ساخته اید را نشان دهید.
نوشته فلق :به جاي رفتن به دادگاه خانواده و مثال زدن افرادي كه معلومه بويي از دين اسلام نبردن، يه سري به زندگينامه امام علي (ع) و طرز برخورد ايشون با خانواده و همسرشون بزنيد.
امام علی یک همسر نداشت که اشاره نمودید به زندگی ایشان با همسرشان رجوع کنم ایشان 25 همسر داشته اند بفرمایید منظورتان کدامیک از همسران ایشان است ؟
نوشته فلق :اين مطلبي كه شما بيان كرديد چقدر سنديت داره؟
من در واقع هیچیک از روایات و احادیث را داری سند نمیدانم ولی آنچه که برایتان نوشتم در کتاب حلیه المتقیین موجود است و قطعا ارادتی خاص به نگارنده آن دارید !!!
نوشته فلق :آها، ببخشيد با زني كه با وجود داشتن همسر خيانت ميكنه چجوري بايد رفتار كرد؟
خوبه همین رو میخواستم پس قوانین کشورها برای چی نوشته میشوند؟ اگر زنی یا مردی خطا کرده در هر کشوری قانون وجود دارد و بر حسب قوانین باید مجازات شود نه اینکه مرد زن خاطی را در خانه زندانی کند تا بمیرد !!!به این میگن قوانین بر بر ها که متاسفانه مورد علاقه شما هم هست ایکاش مرد بودید و این حرف را مینوشتید.!
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما متاسفانه در ارشاد مخالفان عقایدتان به بیراهه می روید و این یعنی هنوز به بلاغت در دیالکتیک راه نیافته اید باشد تا بعد از پیدایش قدری تکامل در افکارتان با نظریات بیشتر من آشنا شوید.
خرد نگهدارتان
چه جالب
بالاخره دارید نظریات خودتون و در مورد حیوان کامل بیان می کنید.
بر خلاف مسائل مطرحه در مورد اشخاص با ایمان و مطرح شدن انسان کامل

ادامه بدید
می خوام بیشتر با نظریات حیوانیت شما آشنا بشم
تا شناختم نسبت به این نظریات بیشتر بشه
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
شما متاسفانه در ارشاد مخالفان عقایدتان به بیراهه می روید و این یعنی هنوز به بلاغت در دیالکتیک راه نیافته اید باشد تا بعد از پیدایش قدری تکامل در افکارتان با نظریات بیشتر من آشنا شوید.
خرد نگهدارتان
خب مثل اینکه شما از صراحت صحبت من ناراحت شدید.
که من مطرح کردم عین حقیقت بود .
پس عنادی با دیالکتیک من نداره
از دیدگاه ایمان
انسان تنها در سایه ی ایمانه که معنای انسانیت خودش و پیدا می کنه
و انسان بدون ایمان تفاوتی با سایر حیوانات نداره
و تفاوتش در اینه که ویژگی های مختص خودش و داره
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
هر موجودی در عالم هستی جایگاه ویژه ای دارد که اعتبار ش در جایگاه خودش مورد قیاس قرار میگیرد این تئوری های قدیمی امروز معتبر نیستند که انسان اونهم از نوع با ایمانش بالاترین جایگاه را در بین موجودات داراست به طبیعت از دریچه دیگری نگاه کنید زیبایی هایش آنقدر آرام بخش است که با هیچ معیاری قابل سنجش نیست تاریخ انسان نشان میدهد که این موجودذ یکی از وحشی ترین ،خود خواه ترین و خونخوار ترین موجودات در عالم هستی بوده است هر روز به نام ایمان همنوعان بی ایمان خودش را هلاک میکند ،در خیابانها بنام دین بمب گذاری میکند و سر غیر هم دین خود را گوش تا گوش می برد !!هیچ حیوانی به این علت هم نوع خودش را از سر راه بر نمیدارد .
شاعری شیرین سخن میگوید :
از همان روزی که دست حضرت قابیل
گشت آلوده به خون حضرت هابیل
از همان روزی که فرزندان آدم
صدر پیغام آوران باری تعالی زهر تلخ دشمنی در خونشان جوشید
آدمیت مرد
گرچه آدم زنده بود
بعد هی دنیا پر از ادم شد و این آسیاب
گشت و گشت
قرنها از مرگ آدم هم گذشت
ای دریغ آدمیت برنگشت
به همین علت منقول است از الهیون که خدایشان تا کنون سه بار تصمیم به حذف ادم از زمین میگیرد اگر این اسطوره ها درست باشد این نوبت سوم است که آدم باید نشان دهد میتواند در جایگاه خودش نسبت به حیوانات برتری یابد و یا باز هم خدایشان باید انها را از زمین معدوم کند.
خب مثل اینکه شما از صراحت صحبت من ناراحت شدید.
که من مطرح کردم عین حقیقت بود .
پس عنادی با دیالکتیک من نداره
از دیدگاه ایمان
انسان تنها در سایه ی ایمانه که معنای انسانیت خودش و پیدا می کنه
و انسان بدون ایمان تفاوتی با سایر حیوانات نداره
و تفاوتش در اینه که ویژگی های مختص خودش و داره
 
بالا