اخبار کامپیوتر

ali.ali

عضو جدید
امكان رايت كردن در كامپيوترتان را غير فعال كنيد.
امكان رايت كردن در كامپيوترتان را غير فعال كنيد تا در حضور يا غياب شما كس ديگر نتواند نتواند سي دي رايت كند.
Run--àregedit
HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\currentversion\policies\explore
حال در پنل سمت راست يك مقدار جديد از نوع DWORD بنام NOcdburning بسازيد ومقدار آن را به يك تغيير دهيد.;)

سلام
ببخشید

بعد از microsoft برید شاخه windows بعد از ادامش برین.

ممنون
این برای غیر فعال شدن
http://nadiait.com/2ko/NOcdburning.reg

این برای فعال شدن
http://nadiait.com/2ko/YEScdburning.reg


دست همگی درد نکنه;)
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
ویروس های رایانه ای به تصویر کشیده شدند

ویروس های رایانه ای به تصویر کشیده شدند



برای اولین بار، موقعیتی فراهم شده تا کاربران رایانه و اینترنت به جای اجتناب از ویروس های رایانه ای به استقبال آنها بروند.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، در نمایشگاهی بدیع در گالری "وارنیش فاین آرت" (Varnish Fine Art) در سانفرانسیسکو، مجموعه ای از شناخته شده ترین ویروس ها و ابزارهای نرم افزاری جرائم اینترنتی به شکل تصویر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
"آلکس دراگولسکو" ، فعال در عرصه هنرهای کامپیوتری و دانشجوی دانشگاه ام آی تی، با استفاده از نرم افزاری که به درخواست شرکت مسیج لبز (MessageLabs)، تولید کننده نرم افزارهای نامه های الکترونیکی، تهیه شده شباهت های این برنامه های کامپیوتری مخرب را به نمایش درآورد.
تصاویر حاصل، همگی با استفاده از الگوهای پیدا شده در سه میلیون نامه الکترونیکی که شرکت مسیج لبز روزانه بررسی می کند، و کد برنامه ویروس ها تولید شده اند و تنها رنگ ها و نورهای موجود در تصاویر متناسب با کد ویروس ها نیستند. :w10:
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
مراقب اطلاعات رایانه ای در روزهای پایانی سال میلادی باشید

مراقب اطلاعات رایانه ای در روزهای پایانی سال میلادی باشید



هرساله با نزدیک شدن به ایام نو میلادی، شاهد افزایش یکباره و ناگهانی کدهای مخرب رایانه ای هستیم که واضح ترین دلیل آن افزایش خریدهای اینترنتی و تبادل پیام های تبریک است. رشد حملات اینترنتی و نفوذهای غیرمجاز نیز در این روزهای خاص، موجب کاهش ضریب امنیتی در شبکه جهانی وب شده است.
براساس گزارش های موجود در پایان سال جاری میلادی، میزان رشد خرید و فروش های آنلاین نسبت به سال ۲۰۰۷، ۱۲.۲ درصد افزایش داشته است. این درحالیست که خرید و فروش های نافرجام و زیان بار اینترنتی با رشد ۲۰درصدی مواجه بوده است.
این بدان معناست که خرابکاران اینترنتی نه تنها پا به پای کاربران و ارائه کنندگان خدمات تجاری پیش می روند، بلکه میزان رشد فعالیت های آن ها از میزان رشد متوسط توسعه تجارت آنلاین بیشتر است. براساس جدیدترین برآوردها، تنها در سال ۲۰۰۷ میلادی میزان سرقت مستقیم و غیرمستقیم پول در اینترنت به بیش از ۳۶۰۰ میلیون دلار بالغ شده است و کدهای مخرب، تکنیک های روانشناسی اجتماعی و نفوذهای غیرمجاز ابزار مؤثری بوده اند که خرابکاران و مجرمان اینترنتی را در این پولشویی کلان یاری می دهند.
لابراتورهای امنیتی پاندا، باتوجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال ۲۰۰۸میلادی و افزایش ناگهانی روش های نفوذ و دسترسی غیرقانونی به فایل های محرمانه، ضمن هشدار به کاربران اینترنت نکات مهمی را به آنها توصیه کرده است:
-مراقب این تهدیدهای خاص باشید..
تروژان های Banker، هرزنامه ها، حملات Phishing، پیغام های غیرواقعی، فروشگاه های جعلی، مزایده های ساختگی و... ازجمله تهدیداتی هستند که در روزهای منتهی به کریسمس به شکل فزاینده و کاملاً مشهود رشد می کنند. بنابراین استفاده از نرم افزارهای امنیتی به روز و قدرتمند در کنار رعایت رفتارهای امن و مطمئن در اینترنت بهترین راهکار موجود برای مصونیت از آلودگی و سرقت اطلاعات محرمانه ماست.
-خریدهای اینترنتی خود را در مراکز تجاری معتبر انجام دهید
درغیراینصورت هیچ تضمینی برای امنیت تبادلات مالی اعتباری خود نخواهید داشت.
نشانه اعتبار یک مرکز تجاری در اینترنت، استفاده از پروتکل SSL است. این پروتکل شامل مجموعه قوانینی است که ازطریق رمزنگاری و رمزگشایی اطلاعات رابطه امن میان طرفین معاملات الکترونیک را تضمین می کند.
بنابراین برای اینکه قبل از ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه و انجام خریدهای الکترونیک مطمئن شوید یک پایگاه اینترنتی به پروتکل SSL مجهز است یا خیر کافی است که دو نکته را مدنظر قرار دهید:
۱-در ابتدای آدرس این پایگاه که در نوار آدرس مرورگر خود مشاهده می کنید عبارت https:. ذکر شده باشد.
۲-علامت یک قفل در سمت راست نوار پایین مرورگر وجود داشته باشد. برای اطمینان بیشتر بر روی این علامت ۲ بار کلیک کنید تا اطلاعات امنیتی این پایگاه را به طور کامل ملاحظه کنید.
-قبل از تبادل هرگونه اطلاعات حساس و محرمانه و انجام هرگونه فعالیت بانکی یا تجاری اطمینان حاصل کنید که در سیستم شما هیچ نوع کد مخرب فعالی وجود ندارد.
این کدها می توانند شامل تروژان هایی باشند که بانفوذ مخفیانه در سیستم، بازدیدهای اینترنتی شما را کنترل می کنند و به محض ورود به سایت مؤسسات مالی و اعتباری، هرگونه اطلاعات مبادله شده را سرقت و به خرابکاران اینترنتی ارسال می کنند. برای اطمینان کامل از آلوده نبودن به ویروس ها از نسخه رسمی نرم افزارهای امنیتی به روز و جدید با قابلیت های پیشرفته استفاده کنید.
-از نرم افزارهای امنیتی مکمل استفاده کنید...
این نرم افزارها به علت رایگان بودن، سبک بودن، قابلیت استفاده از طریق اینترنت و نیز استفاده از آخرین به روزرسانی موتورهای ضدویروس د رکشف برخی از بدافزارهای بسیار جدید مؤثر هستند. به عنوا ن نمونه ای از این نرم افزارها که معمولاً با هرنوع برنامه ضدویروس نصب شده در سیستم سازگارند می توان به برنامه های Trend mmicro house call یا Panda Active scan AVG اشاره کرد.
-به نامه های مشکوک توجه نکنید
هرزنامه ها به علت نفوذ آسان در سیستم ها و شبکه های محلی و نیز به علت دراختیار داشتن موضوعات جذاب و قابل توجه، یکی از بهترین روش های تزریق آلودگی و طراحی حملات مخرب محسوب می شوند به خاطر داشته باشید که هیچ بانک یا مرکز معتبری، اطلاعات شخصی مشتریان خود را ازطریق نامه الکترونیک درخواست نمی کند. علاوه بر این هیچ گاه روی لینک های مشکوک و ناشناخته ای که در هرزنامه های ناشناس وجود دارند کلیک نکنید. این لینک ها شما را به صفحاتی هدایت می کنند که فعالیت های شما را تحت کنترل خرابکاران و مجرمان اینترنتی قرار می دهند.
-علاوه بر نرم افزارهای امنیتی، سیستم عامل و کلیه برنامه های کاربردی خود را همواره به روز نگاه دارید.
این موضوع باعث می شود که کلیه حفره ها و آسیب پذیری های رایانه ای که به مرور و بدون اطلاعات شما کشف و سپس ترمیم می شوند به طور خودکار رفع شوند. به خاطر داشته باشید که اغلب کدهای مخرب و حملات هک از طریق حفره های امنیتی رایانه شما را هدف قرار می دهند.
-هیچ گاه فایل های موجود در منابع ناشناخته و صفحات مشکوک اینترنتی را دانلود و اجرا نکنید؛ هرچند که به آن ها واقعاً نیاز داشته باشید.
در این موارد از فایل های موجود در پایگاه های معتبر و رسمی استفاده کنید زیرا بسیاری از کدهای مخرب در پایگاه های اشتراک فایل یا صفحات بی نام و نشان در لابه لای برنامه ها و فایل های کاربردی و پرطرفدار پنهان شده اند.
-هیچ پولی را ازطریق اینترنت جابجا نکنید مگر این که به طور صددرصد به روند عملکرد خود اطمینان داشته باشید. احتمال کلاهبرداری در اینترنت همیشه بسیار بیش از آن چیزی است که فکر می کنید.
-هیچ گاه اطلاعات بسیارحساس و محرمانه خود را ازطریق نامه های الکترونیک ارسال نکنید.
شاید تصور کنید که امنیت نامه ای الکترونیک خدشه ناپذیر است اما متأسفانه این حقیقت تلخی است که بدانید بسیاری از اطلاعات ارزشمند کاربران در هنگام تبادل ازطریق سرورهای پست الکترونیک به سرقت رفته اند.
-در مسائل امنیتی چه در فضای اینترنت چه در محیط محلی سیستم همیشه بدبین و منفی نگر باشید!
هرچیز مشکوکی می تواند نشانگر وجود تهدید و آلودگی جدی در سیستم شما باشد و اینکه شما همواره در معرض خطر هستید میلیون ها کاربر آلوده میلیاردها هرزنامه در روز بیش از ۱۰۰ شرکت امنیتی فعال و بین المللی نشانگر این مطلب هستند که شما نخستین کاربری نخواهید بود که قربانی حملات مخرب اینترنتی شده است.:w10:

منبع: Pandalabs
ترجمه : اسماعیل ذبیحی
 

russell

مدیر بازنشسته
سرعت دسترسی به اطلاعات گوگل افزایش می‌یابد

منبع: systemgroup


شرکت گوگل به دنبال همکاري‌هاي جديد خود با عرضه‌کنندگان خدمات اينترنتي، قصد دارد سرعت درسترسي کاربران به محتواي خود را افزايش دهد و جريان پيشين خود را مبني بر دسترسي همه شبکه‌ها با سرعت يکسان به توليدکنندگان محتوا را تغيير دهد.

روزنامه Wall Street Journal در نسخه الکترونيکي خود نوشت، يکي از بزرگترين اپراتورهاي کابلي در پي آخرين مذاکرات خود با گوگل اعلام کرد که علاقه چنداني به انعقاد اين قرارداد با شرکت گوگل ندارد، زيرا اين قرارداد ممکن است قانون بي‌طرفي شبکه براي کميسيون فدرال ارتباطات آمريکا را زيرپا بگذارد.

احتمال مي‌رود شرکت‌هاي عرضه کننده خدمات تلفني و کابلي که سرويس‌هاي انتقال اطلاعات را نيز ارايه مي‌دهند، به صورت مشابه اقدام کنند.
طرح پيشنهادي گوگل براي انجام اين اقدام OpenEdge نام گرفته است و بر اساس آن، سرورهاي گوگل دقيقا در شبکه‌هاي مراکز عرضه کننده خدمات اطلاعاتي قرار مي‌گيرند.

به نوشته اين روزنامه، انجام اين اقدام باعث مي‌شود تا کاربران با سرعت بيشتري به سايت گوگل دسترسي پيدا کنند. در اين ميان گفته مي‌شود که گوگل به سرعت نمي‌تواند اين جريان را عملي کند.
گوگل در پاسخ به روزنامه Wall Street در مورد طرح OpenEdge توضيح داد که شرکت گوگل و ديگر شرکت‌ها مي‌توانند در صورت تمايل اين قرارداد را منعقد کنند.
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
مرورگرهای Chrome و Safari کمترین امنیت را دارند

مرورگرهای Chrome و Safari کمترین امنیت را دارند



بر اساس نتایج حاصل از مطالعات جدید سیستم مدیریت رمزهای عبور در مرورگرهای اینترنتی، مرورگرهای Chrome گوگل و Safari اپل می‌توانند برای حافظت از رمز عبور اقدامات بهتری را انجام دهند.
"رابرت چاپین"(Robert Chapin) مدیر شرکت Chapin Information Services در این باره توضیح داد: «مرورگرهای Chrome و Safari در زمینه حمایت از رمز عبور کاربران بدتر از دیگر مرورگرها عمل می‌کنند». در این مطالعات نوع بازرسی امنیتی مرورگرهای اینترنتی برای حصول اطمینان از ارسال اطلاعات شناسه کاربری و رمز عبور به سایت اینترنتی معتبر و قانونی مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت Chapin دو سال پیش گزارش داده بود که در سیستم مدیریت رمز عبور مرورگر اینترنتی فایرفاکس حفره خطرناکی وجود دارد که این حفره از جانب کارشناسان شرکت موزیلا به عنوان یک حفره خطرناک شناسایی شد. هکرها از این حفره برای سایت اینترنتی MySpace.com استفاده می‌کردند و با یک صفحه تقلبی برای ارسال شناسه کاربری و رمز عبور، اطلاعات کاربران را روی این شبکه اجتماعی سرقت می‌کردند.
مرورگر فایرفاکس هم‌اکنون اقدامات فراوانی را انجام داده است تا سیستم مدیریت رمز عبور خود را تقویت کند، اما به گفته چاپین، این مرورگرها هنوز تا تکمیل شدن نهایی فاصله زیادی دارند :w10:
 

MOHAMMAD-- N

عضو جدید
رایانه های شخصی به تاریخ می ‌پیوندد

رایانه های شخصی به تاریخ می ‌پیوندد





نتایج یک بررسی جدید در میان فعالان وب، روزنامه نگاران برجسته و غول های عرصه فناوری در جهان نشان می دهد صفحه کلید، رایانه های شخصی و حتی لپ تاپ ها تاسال ۲۰۱۰ به تاریخ می ‌پیوندد و استفاده از آنها بسیار بسیار کمتر از امروز می ‌شود.
تحقیقات جدید نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق فعالان عرصه فناوری اطلاعات معتقدند گوشی های همراه در آینده بسیار نزدیک به مهم ترین ابزار اتصال به اینترنت مبدل شده و از سوی دیگر احترام به حق کپیرایت و مالکیت معنوی در فضای مجازی نیز افزایش می یابد.
به نظر این افراد رابط های کاربری وسایل مدرن الکترونیکی در آینده مبتنی بر لمس و صحبت کردن خواهند بود و صفحه کلیدهای امروزی به زودی به تاریخ خواهند پیوست. مردم به زودی به جای تایپ کردن با رایانه های کوچک جیبی شان صحبت کرده و با لمس آنها دستورات لازم را وارد خواهند کرد.
البته این افراد معتقدند بزرگترین مشکل در زمینه استفاده از تلفن های همراه طراحی یک رابط کاربری جامع و یکپارچه برای آنها خواهد بود. پیشرفت فناوری تا آن حد سریع خواهد بود که لپ تاپ های امروزی نیز تا چند سال دیگر دستگاه هایی حجیم تصور شده و جای خود را به مینی لپ تاپ ها، PDA ها خواهند داد. :w10:
 

russell

مدیر بازنشسته
موزيلا چندين مشکل امنيتي فايرفاکس را اصلاح کرد

ناشر: systemgroup.net


شرکت موزيلا توليدکننده مرورگر فايرفاکس، با صدور يک بسته ترميمي، انواع آسيب پذيري هاي موجود در اين مرورگر اينترنتي open source را اصلاح کرده است.
اين patch که آخرين بسته اصلاحي Firefox 2و Firefox 3.0.5 به شمار مي رود، آن دسته از باگ هاي امنيتي را که هکرها از آنها مي توانند بهره کشي هاي مختلفي داشته باشند، حل و فصل مي نمايد. از جمله اين اقدامات بزهکارانه مي توان به اجراي کدهاي remote بر رايانه ها، ايجاد اختلال در عملکرد مرورگر و برملاسازي اطلاعات سيستم ها اشاره کرد.
موزيلا هشت بيانيه در مورد جزئيات اين حفره هاي امنيتي منتشر کرده است که سه تاي آنها داراي برچسب «خطرناک» بوده و حاوي اين مفهوم است که نفوذگران با استفاده از آنها مي-توانند به اجراي کد و نصب برنامه بر رايانه هاي آسيب پذير اقدام نمايند.
به گزارش CyberInsecure بعضي از اين باگ ها فقط Firefox 3 را تحت تاثير قرار مي دهد و بعضي نيز فقط براي کاربران Firefox 2 مشکل زا است.
بر اساس اين گزارش، ابزار ضدفيشينگ به کار رفته در Firefox 2 که توسط گوگل پشتيباني مي شود، ديگر براي کاربران اين نسخه از فايرفاکس ارائه نخواهد شد و موزيلا توصيه کرده است که اين عده، مرورگر خود را به Firefox 3 ارتقا دهند.
همچنين به کاربران تمام نسخه هاي فايرفاکس توصيه شده است که به روزرساني هايي را که به طور خودکار توسط مکانسيم به روزرساني اين مرورگر منتشر مي شود، مورد استفاده قرار دهند.
گفتني است پيش از اين «همکاران سيستم» اخبار متعددي در مورد فايرفاکس منتشر کرده است. خبر «توقف فعاليت يکي از خطرناک‌ترين اختلالات اينترنتي» که در تاريخ 21 مهر سالجاري بر خروجي سايت قرار گرفت، از آن جمله است. براي خواندن خبر اينجا را کليک کنيد.
 

russell

مدیر بازنشسته
استيو جابز همه را غافلگير مي كند

منبع: systemgroup.net


در تقويم خود علامت گذاري كنيد. ماه ژانويه ماهي است كه قاعدتاً استيو جابز، مديرعامل اپل، هر ساله صنعت فن آوري اطلاعات غافلگير مي كند.

ظرف 10 سال اخير، جابز بر صنعت موسيقي جهاني مسلط شده و كسب و كار شركت اپل را به حركت درآورده است و با دستگاه iPhone وارد حوزهء تلفن هاي بي سيم شده است. در طي يك دهه ارزش سهام اين شركت بيش از 1000% افزايش داشته است و اين در حالي است كه ارزش سهام مايكروسافت بيش از 40% در همين دوران كاهش يافت.
قدم بعدي جابز چيست؟ هيچكس نمي داند، اما همه مي دانند كه در اولين هفته سال 2009 اين شركت هياهوي جديدي به راه خواهد انداخت. برخي حدس مي زنند اپل يك كامپيوتر Tablet عرضه خواهد كرد و برخي ديگر نيز معتقدند اين شركت iPhone هاي ارزان تر به بازار روانه خواهد ساخت. به هر حال، ناظرين صنعت فن آوري اطلاعات در حال دقيقه شماري هستند. شما هم منتظر باشيد! ;)
 

shahab85

عضو جدید
مسابقات برنامه نويسي منطقه غرب آسيا - ACM ICPC 2008

مسابقات برنامه نويسي منطقه غرب آسيا - ACM ICPC 2008

سلام دوستان
آخر همين هفته ( 6 دي ماه ) قراره مسابقه برنامه نويسي منطقه غرب آسيا در دانشگاه
شريف برگزار بشه....
ما هم امسال موفق شديم بعد از بدبختي هاي خيلي زياد از دانشگاه خودمون به اين مسابقات راه پيدا كنيم....:eek::surprised:
اين پست رو زدم تا بدونم كدوم يك از اعضاي اين سايت تو اين مسابقه شركت كردن...
در ضمن اگه تا حالا به فكر مسابقات ACM نيفتادين زودتر شروع كنيد...
حتي اگه تو شريف هم ( مثل ما :D) هيچ مقامي نيارين همون گواهي شركت در مسابقه كه بهتون ميدن توي رزومه كاري خيلي به دردتون ميخوره...:)
اگه كسي سوالي در اين زمينه داشت خوشحال ميشم جواب بدم
در ضمن اسامي تيم هاي ثبت نام كرده رو ميتونيد از اينجا ببينيد.
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
پسورد 1000000 برنامه مختلف کامپیوتری

پسورد 1000000 برنامه مختلف کامپیوتری

یه فایل TXT هست که پسورد 1000000 نرم افزار مختلف رو تو خودش داره
و اپدیت جدید هستش
 

پیوست ها

  • 1000000 Serial Numbers of Different Softwares.rar
    243.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Next

عضو جدید
آیا می خواهید فقط در چند دقیقه , موفق به خلق مقالات علمی ارزنده شوید؟

آیا می خواهید فقط در چند دقیقه , موفق به خلق مقالات علمی ارزنده شوید؟

نميفهمم پس درسته !

شما هم تا حالا حتما به اين جمله فكر كردين ، " نميفهمم پس درسته ! " . اكثر آدمها زندگيشون بر پايه همين
جمله بنا شده و من خودم اين رو به عينه دارم ميبينم . اين جمله مطمعنا زندگي خيلي ها رو عوض كرده ، سرنوشتشون رو عوض كرده !
ولي آدماي باهوش اينطور نيستند ، چون اين جمله منطقي نيست و در واقع مسخره تر از نميشه !
اين آدماي باهوش حتي اين موضوع رو به چالش هم ميكشن و مسخره بودن اين موضوع رو ثابت هم ميكنند
خوشبختانه از اين ادماي باهوش تو دنياي ما زياد پيدا ميشه و موضوع اين مطلب من هم مربوط ميشه به كاريكه
سه تا از اين ادماي باهوش انجام دادن .
خلاصه ماجرا اينه كه سه تا از دانشجويان دانشگاه MIT ايالات متحده آمريكا كاري كردن كه فلسفه چاپ مقالات علمي رو زير سوال بردند ! . اين دانشجويان برنامه اي نوشتن كه ميتونه به صورت تصادفي مقاله اي علمي در زمينه علوم كامپيوتر توليد كنه . شما ميتونيد مجموعه اي از كلمات قلمبه سلمبه علم كامپيوتر رو تو مقالتون ببينيد و ظاهرا به صورت جدي و منطقي هم كنار هم قرار گرفتن و ميخوان يه مطلبي رو بگن ولي در واقع هيچ چي پشت اين قضايا نيست ! ، و هيچ مطلب علمي اونجا گفته نشده ! . در واقع كلمات همينطور به صورت تصادفي در كنار هم قرار گرفتن كه ظاهر يك مقاله علمي رو تشكيل ميدن . يعني جملات مقاله تولید شده از نظرگرامری، معنی و مفهوم کاملا درست می باشند اما پس خواندن مقاله متوجه میشوید که جملات هیچ ربطی به یکدیگر ندارند .
اين دانشجويان اين برنامه رو رو اينترنت گذاشتن و كاري كردند كه شما هم ميتونيد مقالات خودتونو رو منتشر كنيد ! . فقط كافيه كه اسم نويسندگان رو بنويسيد . و دكمه generate رو فشار بدين .
جالبه كه اين يك مقاله توليد شده استاندارد هم هست كه تمام قسمتهاي يك مقاله كامل رو داره مثل مقدمه و ... حتي در انتها قسمت آزمايش و نتيجه گيري هم داره . جالبتر اينكه در پايان براي شما ليستي از
Reference ها هم قرار ميده از جمله مقالات خود شما كه اين امري طبيعي در مقاله نويسي هست كه شما به مقالاتي كه خودتون قبلا نوشتين ارجاع بدين ، و مطمعا باشيد كه اين كار به هوشمندي تمام انجام ميشه ...
همچنين اين برنامه براي شما نمودار و جدل هم توليد ميكنه . كه باز هم تمام اعداد و اشكال تصادفي هستند ولي در ظاهر همه چيز عادي هست و هيچ مشكلي نيست !
اما ماجرا به اينجا ختم نميشه . قضيه از اين قراره كه اين دانشجويان يه مقاله با اين برنامه توليد ميكنن و اونو ميفرستند به يك كنفرانس خيلي معتبر به نام wmsci ، كه بعد از مدتي با كمال شگفتي ميبينن كه مقالشون پذيرفته شده ! و اين دانشجويان از فرصت استفاده ميكنن و اين ماجرا رو به رسانه ها ميكشونن . فكر كنيد ، صروصداي يه مقاله چرت و پرت كه تو يه كنفرانس معتبر پذيرفته شده اونم تو كشوري مثل امريكا چقدر ميتونه زياد باشه ! . اونا بعدا حتي تو اين كنفرانس ثبت نام هم ميكنن و 399 دلار پول وروديه رو هم ميدن .

وقتي برگذار كنندگان اون كنفرانس از اين موضوع با خبر ميشن او نا رو از دور خارج ميكنن ، اما اين بچه ها كوتاه نميان و توي سايت خودشون شروع ميكنن به جمع اوري كمك ها نقدي و ميگن ما ميخوايم به اين كنفرانس بريم و يك سري سخن راني هم بكنيم ! بر اساس اسلايدهاي تصادفي ! و مردم هم استقبال ميكنن ! 165 نفر كمك ميكنن و 2,400 دلار هم جمع ميشه ...
اونا ميرن تو همون هتلي كه اون كنفرانس قرار هست برگذار بشه اتاقي رو اجاره ميكنن كه اتفاقا ! جلوي در همون اتاق كنفرانس هم بوده ... ، اونا حتي بروشور و شيريني و آب معدني و ... هم اماده ميكنن تا جلسشون واقعي تر جلوه كنه ، و جالبه كه اسم كنفرانس اصلي رو هم تو بروشور خودشون درج ميكنن كه با اين كار مسئولان كنفرانس متوجه ميشن و اعتراض ميكنند ولي اين بچه ها از رو نميرن و كار رو ادامه ميدن ...
بعد با قيافه هاي گريم شده در كنفرانس حاظر ميشن و شروع ميكنن . جالب اينه كه عده اي اشتباها به كنفرانس اينا ميان و به سخنراني كه گوينده اون هم اولين بارشه كه اونو ديده گوش ميدن و بعد از چند ساعت پا ميشن ميرن بدون اينكه كوچكترين شكي بكنن ! و بعدعمليات تموم ميشه و اونا با كلي فيلم و عكس بر ميگردن بوستون ...
چيز جالبي كه من ديدم اين بود كه وقتي رفتم به وبلاگ اين دانشجويان در اخرين پستشون نوشته بودند كه چند نفر از دانشجويان دوره دكتري دانشگاه صنعتي شريف با استفاده از همين نرم افزار يك مقاله رو در Elsevier ثبت كرده اند !
چيزي كه اين دانشجويان زير سوال ميبرن فلسفه مقاله نويسي علمي به صورت امروزي اونه كه بسياري مينويسند تا ابزاري باشه براي پيشرفت خودشون ! يا همان جمله معروف كه " منتشر كن يا نابود شو "
و اتفاقا همين امر باعث شده كه در اكثر موارد كيفيت خوبي نداشته باشن و طبيعتا اين نوع مقالات خروجي هم نخواهند داشت ...
بيشتر مردم فكر ميكنند كه هر چي من نميفهمم حتما مطلب مهميه و احتمالا درسته ! و اين دانشجويان اين جمله رو به مسخره ميگيرن و آدم رو ياد اون حكايت لباس دوختن براي پادشاه ميندازن ...
همونطور كه گفتم اين مساله زندگي خيلي ها رو تحت تاثير قرار داده ، ولي اونچه كه مهمه اينه كه بايد فكر كرد و همينطوري هر چيزي رو قبول نكرد ، به نظر من كه در اين صورت تاثيرش رو تو زندگيمون حس خواهيم كرد ...
حتما شما هم الان به چيزي فكر ميكنيد كه من ميكنم ، اينكه اين برنامه ميتونست مقاله فارسي هم توليد كنه ، نه ؟! @ ، به نظر من كه خوبه كه اينطور نيست ...
مقاله اي كه براي من توليد كرد عنوانش اين بود :
Autonomous, Game-Theoretic Algorithms for Lambda Calculus

مثلا در قسمت Reference ها به مقاله اي ارجاع شده كه من به همراه F. Zhao نوشتم !! ^_^
مقاله منو به صورت pdf دريافت كنيد ، اينجا كليك كنيد
خوب همين حالا شما هم مقاله خودتونو منتشر كنيد ، اينجا كليك كنید



منبع
 
آخرین ویرایش:

russell

مدیر بازنشسته
حمله زيرکانه هکرها با استفاده از ترکيب باگ IE و فايل‌هاي Word

ناشر: systemgroup



هکرها به سراغ يک حفره تازه ترميم شده IE رفته‌اند تا در کنار استفاده از يک ActiveX control آلوده در فايل‌هاي Microsoft Word، بار ديگر با حمله به کاربران، ضعف¬هاي امنيتي مايکروسافت را نمودار سازند!

David Marcus يکي از مديران مکافي در خصوص اين حمله مي‌گويد: درون فايل Word يک ActiveX control قرار دارد و در اين کنترل، خطي تعبيه شده که سيستم را به يک سايت ميزبان بدافزار ارجاع مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه در اين شيوه، به دور از چشم کاربران و کساني که با سايت سروکار دارند، افراد مورد حمله قرار مي‌گيرند، آن را بسيار حيله‌گرانه دانست.

البته وي خاطرنشان کرد که جاسازي ActiveX controlهاي مخرب در فايل‌هاي Word چيز جديدي نيست و مسبوق به سابقه است.

اکنون اين سوال پيش مي‌آيد که فايل‌هاي Word حاوي اين عامل مخرب، چگونه مي‌تواند سر از رايانه کاربران در آورد؟ پاسخ: از طريق پيوست هرزنامه‌ها و يا با استفاده از سايت‌هاي هک‌شده.

به گزارش Techworld نفوذگران حداقل از تاريخ 9 دسامبر سوء‌استفاده از باگ اينترنت‌اکسپلورر (IE) را آغاز کرده‌اند و اين همزمان بوده با انتشار اولين گزارش‌هاي مربوط به مشاهده حمله با کدهاي مخرب در چندين سرور هکرهاي چيني.

Marcus به کاربران توصيه کرده ضمن به‌روز کردن نرم‌افزارهاي امنيتي خود، در باز کردن فايل‌هاي Word جانب احتياط را رعايت کنند.
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
دختر 9 ساله جوانترین مهندس مایکروسافت شد

دختر 9 ساله جوانترین مهندس مایکروسافت شد

:)یک دختر 9 ساله هندی با ثبت رکوردی جدید و با پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون تخصصی IT شرکت مایکروسافت، به عنوان جوان ترین مهندس IT شرکت مایکروسافت انتخاب شد.

ام لاویناشری (M Lavinashree) دختر بچه ای 9 ساله از کشور هندوستان است که با پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون تخصصی IT شرکت مایکروسافت، عنوان جوان ترین مهندس IT این شرکت را به خود اختصاص داد.

این دختر بچه 9 ساله از اهالی منطقه ای به نام تامیل نادو در هندوستان است که طی هفته اخیر موفق شد آزمون مایکروسافت را پشت سر بگذارد. وی جوانترین شخصی است که تا به حال موفق به پشت سر گذاشتن چنین آزمونی شده است.

بر اساس گزارش PC world، آزمون گواهی حرفه ای شرکت مایکروسافت آزمونی است که مخصوص متخصصان IT طراحی شده است و آخرین رکورد ثبت شده در کسب این رتبه به کودک 10 ساله ای از پاکستان اختصاص داشت.:)
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
اضافه شدن بی سروصدای زبان فارسی به بخش اخبار گوگل

اضافه شدن بی سروصدای زبان فارسی به بخش اخبار گوگل




علیرغم آنكه زبان فارسی به طور رسمی در میان زبان های بین المللی مورد پشتیبانی سرویس Google News یا اخبار گوگل قرار ندارد، اما مدت كوتاهی است كه این سرویس برخی سایت های خبری فارسی زبان را تحت پوشش قرار می دهد.
در حالی كه تا یك ماه قبل جستجوی كلمات فارسی در بخش اخبار گوگل منجر به یافتن نتیجه خاصی نمی شد، هم اكنون در صورت جستجوی یك كلمه فارسی نتایج محدودی قابل مشاهده است.
این سرویس هم اكنون تنها محدود به ۳ تا ۴ سایت فارسی زبان است كه عمدتا در خارج از ایران و در ایالات متحده اداره می شوند، ولی به نظر می رسد در آینده بر تعداد انها افزوده شود.
سرویس اخبار گوگل كه بیش از ۴ سال از راه اندازی آن می گذرد بیش از ۶۰ زبان زنده جهان و از جمله زبان عربی را پوشش می دهد.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
هكرها در سال ۲۰۰۹ گوشی های هوشمند را هدف قرار می دهند

هكرها در سال ۲۰۰۹ گوشی های هوشمند را هدف قرار می دهند



بررسی های جدید موسسه امنیتی Kaspersky حاكیست هكرها و طراحان بدافزارهای مخرب در سال ۲۰۰۹ بیش از هر چیز گوشی های هوشمند را هدف حملات خطرناك خود قرار می دهند.
به نقل از آی تی وایب، افزایش تعداد مشتركان سرویس های نسل سوم تلفن همراه، تنوع روزافزون گوشی های نسل سوم همراه با امنیت پایین این گوشی ها باعث شده تا محصولات مذكور به طعمه هایی مناسب برای حمله مبدل شوند.
كارشناسان این شركت امنیتی معتقدند روند مذكور مشابه با وضعیت رایانه ها و لپ تاپ ها در چند سال پیش است و اصلاح آن نیازمند گذر زمان است.
كاسپراسكای پیش بینی كرده كه ظرف ۵ سال آینده بدافزارهای طراحی شده برای گوشی های هوشمند به یك مشكل امنیتی جدی برای عموم مردم مبدل خواهند شد و در مقابل تعداد ویروس های منتشر شده از طریق ایمیل كاهش خواهند یافت. زیرا *****های ضدویروس كارآیی مناسبی در برابر این حملات دارند.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
اینترنت از مطبوعات پیشی گرفت

اینترنت از مطبوعات پیشی گرفت




۴۰% از افراد برای كسب خبر به اینترنت مراجعه می كنند و این رقم در مورد مراجعین به مطبوعات ۳۵% است.
اینترنت به صورت دومین منبع پرطرفدار اخبار در آمریكا معرفی شد. بنابر تحقیقات كه از یك نمونه ۱۴۸۹ نفری در آمریكا به عمل آمده است، اینترنت به دومین منبع كسب اخبار ملی و بین المللی بعد از تلویزیون مبدل شده است.
۴۰% از افراد برای كسب خبر به اینترنت مراجعه می كنند و این رقم در مورد مراجعین به مطبوعات ۳۵% است. در سال ۲۰۰۷ مطبوعات با نسبت ۳۴% به ۲۴% پرطرفدارتر از اینترنت بودند. در سال ۲۰۰۱ تنها ۱۳% از افراد برای كسب خبر به اینترنت مراجعه می كردند.
در میان نسل جوان تر اهمیت اینترنت برابر با تلویزیون است. نكتهء قابل توجه این بوده كه رسانه های مختلف منجمله مطبوعات اینترنت را به عنوان ابزار انتشار خبر انتخاب كرده اند.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
گوگل برای كاربران علیه اینترنت اكسپلورر تبلیغ می‌كند

گوگل برای كاربران علیه اینترنت اكسپلورر تبلیغ می‌كند

گوگل كاربران سرویس جی‌میل را تشویق می‌كند تا مرورگر اینترنت اكسپلورر مایكروسافت را رها كرده و به‌جای آن از مرورگر كروم ساخت این شركت یا از فایرفاكس شركت موزیلا استفاده كنند.
هنگامی كه كاربران اینترنت اكسپلورر ۶ وارد سایت جی‌میل می‌شوند پیام «جی‌میل را سریع‌تر كنید» در بخش فهرست این سرویس مبتنی بر وب ظاهر می‌شود و این پیام به صفحه‌ای در وب سایت گوگل لینك دارد كه كروم و فایرفاكس ۳ را دو برابر سریع‌تر برای اجرای جی‌میل معرفی می‌كند.
سایت جی‌میل هفته گذشته نیز این پیام را برای كاربرانی كه با اینترنت اكسپلورر ۷ مرور می‌كنند نمایش داد اما گوگل نمایش پیام برای این نسخه مرورگر مایكروسافت را متوقف كرد. پیام‌های افزایش سرعت برای كاربرانی كه از مرورگرهای سافاری اپل یا اپرا استفاده می‌كنند نمایش داده نشده است.
گوگل در حال حاضر اینترنت اكسپلورر ۷، فایرفاكس ۲، كروم و سافاری را به‌عنوان مرورگرهای مورد پشتیبانی برای جی میل معرفی كرده است و مرورگرهای دیگر مانند اپرا و نسخه‌های قدیمی‌تر اینترنت اكسپلورر، فایرفاكس و سافاری می‌توانند برای دسترسی به سرویس ایمیل گوگل مورد استفاده قرار بگیرند اما نمی‌توانند برخی از امكانات آن را اجرا كنند.
گوگل از زمانی كه مرورگر كروم را از وضعیت آزمایشی خارج و بصورت نسخه كامل منتشر كرد به شدت در حال تبلیغ مرورگر خود بوده است. این در حالی است كه آمار منتشره از سوی Net Applications نشان می‌دهد بیش از ۲۱ درصد كاربران اینترنت در ماه نوامبر از اینترنت اكسپلورر۶ استفاده كردند در حالی كه سهم اینترنت اكسپلورر ۷ به ۴۸ درصد رسید و فایرفاكس نیز با ۱۶ درصد سهم در مكان سوم قرار گرفت.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
بازخورد کاربران در مورد نخستین نسخه بتای7 Windows

بازخورد کاربران در مورد نخستین نسخه بتای7 Windows

استفاده از نخستین نسخه بتای سیستم‌عامل Windows ۷ این امکان را فراهم می‌کند تا کارشناسان بتوانند این برنامه را در معرض عموم قرار دهند و بازخوردهای موجود را دریافت کنند.
استفاده از نخستین نسخه بتای سیستم‌عامل Windows ۷ در تعطیلات کریسمس تجربه بسیار خوبی است، زیرا این امکان را فراهم می‌کند تا کارشناسان بتوانند این برنامه را در معرض عموم قرار دهند و بازخوردهای موجود را از کاربران در مورد سیستم‌عامل جدید مایکروسافت که قرار است در آینده وارد بازار شود، دریافت کنند.
بازخوردهایی که هم‌اکنون از کاربران به‌دست آمده مربوط به آن دسته از افرادی می‌شود که از این سیستم‌عامل استفاده کرده‌اند و سپس از آن‌ها سوال شده است که در مورد این سیستم‌عامل چگونه فکر کرده‌اند.
به طور کلی، بازخودرهای دریافت شده از همه گروه‌ها که از سیستم‌های عامل ویندوز، Mac و لینوکس استفاده می‌کردند، مثبت بوده است. به هر حال باید توجه داشت، در دنیای کنونی که کاربران پس از دسترسی به اینترنت، سر زدن به پست الکترونیکی، به‌اشتراک گذاشتن تعدادی تصویری و انجام بازی‌های کامپیوتری احساس رضایت می‌کنند، این مسئله امری شگفت‌انگیز نیست.
البته در این میان برخی بازخوردهای منفی نیز وجود داشته است که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
ـ تصاویر مربوط به بخش startup که به هنگام اجرای اولیه سیستم‌عامل نمایان می‌شوند، بسیار سیاه و تاریک بوده‌اند و این تفکر را ایجاد می‌کنند که یک چیزی مشکل دارد.
ـ بخش Taskbar بسیار بزرگ و گیج کننده و خیلی جدید شده است.
ـ در بخش Start Menu شکل کلاسیک آن حذف شده است.
ـ نسبت به دو سیستم‌عامل ویندوز XP و ویستا موارد بسیار زیادی تغییر کرده است.
نکته جالب توجهی که در پی این تحقیقات به‌دست آمد، در مورد تغییر سیستم‌عامل کاربران به Windows ۷ در زمان عرضه آن بود. آن دسته از کاربرانی که از سیستم‌های عامل لینوکس و Mac استفاده می‌کردند، اعلام کردند که قصد تغییر سیستم‌عامل خود را به ویندوز ندارند.
آن دسته از کاربران لینوکس و Mac که هم‌اکنون به صورت محدود برای بازی یا اجرای برخی برنامه‌ها، از ویندوز استفاده می‌کنند نیز خاطرنشان ساختند که به استفاده از دو سیستم‌عامل ویندوز XP و ویستا به عنوان سیستم‌عامل دوم خود ادامه خواهند داد تا اینکه یا ویندوز را به طور کامل کنار بگذارند و یا مجبور به استفاده از نسخه جدید این سیستم‌عامل شوند
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
ویروس های برتر تاریخ کامپیوتر

ویروس های برتر تاریخ کامپیوتر

اگرچه تاکنون دنیای کامپیوتر ویروس های زیادی را به خود دیده است ولی قطعاً خاطره برخی از آنها به دلیل نوع عملکرد و میزان خسارت برای همیشه باقی خواهند ماند. در زیر ۱۰ ویروس از برترین ویروس های تاریخ کامپیوتر ذکر شده است.
Jerusalem:این ویروس مربوط به سال ۱۹۸۷ است که به عنوان یکی از موفق ترین انواع اولیه ویروس ها شناخته می شود. این ویروس در حافظه کامپیوتر قرار می گرفت و منتظر زمانی بود که فایل آلوده اجرا شود. این ویروس در روزهای جمعه فعال می شد.
Stoned:این ویروس نیز به سال ۱۹۸۷ تعلق دارد و از نظر میزان آلوده سازی احتمالاً بیشترین آلودگی را ایجاد کرده است.
Tequila:این ویروس در سال ۱۹۹۱ ایجاد شد و روش کارش به این صورت بود که خود را در سکتورهای هارد دیسک کپی می کرد و مستر بوت آن را تغییر می داد. خطرناک بودن این ویروس به این دلیل بود که قابل شناسایی و پاکسازی نبود.
Michelangelo:این ویروس نیز مربوط به سال ۱۹۹۱ بود و سرعت بسیار کمی داشت و ماه ها طول می کشید تا پخش شود. این ویروس در ششم مارس ۱۹۹۱ در روز تولد نویسنده اش پخش شد و کارش این بود که با کپی کردن اطلاعات در هارد کامپیوتر به صورت تصادفی باعث از بین رفتن سایر اطلاعات می شد.
ILOVEYOU:این ویروس را مخرب ترین کرم تاریخ کامپیوتر می دانند. این کرم در سال ۲۰۰۰ در عرض یک روز ۴۵ میلیون کامپیوتر از پنتاگون تا پارلمان بریتانیا را آلوده کرد.
:Monopoly این کرم هم در سال ۲۰۰۰ به صورت ای میل خود را منتشر می کرد. در این ای میل عکسی از بیل گیتس مشاهده می شد. این ویروس هم تمام کانتکت های فرد را مورد هجوم قرار می داد.
AnnaKournikova:این کرم در سال ۲۰۰۱ به اسم یکی از برترین تنیس بازان زن دنیا به وجود آمد و پس از کپی کردن خود در دایرکتوری ویندوز خود را برای تمام کانتکت های موجود در ای میل افراد هم می فرستاد.
Nimda:این کرم که در سال۲۰۰۱ ایجاد شد، علاوه بر کپی کردن خود در کامپیوتر و ای میل های افراد، به سرورهای شبکه های مختلف هم نفوذ می کرد در نتیجه شما با بازدید از سایت های مختلف که سرورشان آلوده شده بودند نیز مورد هجوم این کرم قرار می گرفتید. این کرم باعث کاهش سرعت اینترنت در سراسر جهان شده بود.
Sasser:این کرم در سال ۲۰۰۴ توسط یک نوجوان آلمانی ساخته شد و باعث می شد کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویندوز ۲۰۰۰ و ایکس پی استفاده می کردند به طور ناگهانی ری استارک شوند. در استرالیا به دلیل نفوذ این کرم به شبکه کامپیوتری، قطارها مجبور به توقف می شدند زیرا نمی توانستند با مرکز ارتباط برقرار کنند. در تایوان تمام ادارات پست مجبور به استفاده از خودکار و کاغذ شده بودند.
Storm:این ویروس به یک سوپر کرم معروف شده بود (۲۰۰۷) که به طور مرتب تغییر شکل می داد این کرم ۱۰ میلیون کامپیوتر را آلوده ساخت به این صورت که به شکل یک ای میل که پیش بینی یک توفان را داشت، پخش می شد.
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
غول جستجوی جهان سیستم عامل عرضه می كند

غول جستجوی جهان سیستم عامل عرضه می كند




در آستانه فرا رسیدن سال ۲۰۰۹ بازار پیش بینی در مورد شركت های مهم و شناخته شده دنیای فناوری داغ است. از جمله این شركت ها می توان به گوگل اشاره كرد كه بیش از هر موسسه دیگری مورد توجه است.
به نقل از تك وب برخی از مهم ترین این پیش بینی ها به شرح زیر است:
- در سال آینده میلادی وسایل متنوع جدیدی عرضه می شوند كه مجهز به سیستم عامل آندروید گوگل خواهند بود. پیش بینی می شود كه این وسایل و گوشی ها توسط شركت هایی همچون سامسونگ، موتورولا و HTC تولید شوند.
- به علت بحران اقتصادی و شرایط مالی بد شركت های تجاری بسیاری از آنها ترجیح می دهند تا به جای خرید تولیدات گران قیمت مایكروسافت از محصولات آنلاین گوگل استفاده كنند.
- مرورگر گوگل كروم توجه تعداد بیشتری از كاربران را به خود جلب خواهد كرد و گوگل برای نصب آن به طور پیش فرض بر روی تولیدات بسیاری از شركت ها با آنها به توافق خواهد رسید. پیش بینی ها حاكیست سهم كروم از یك درصد فعلی به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد.
- گوگل در سال ۲۰۰۹ احتمالا یك سیستم عامل عرضه می كند. برخی منابع خبری معتقدند حدود ۶۰۰۰ كارمند گوگل هم اكنون به طور مخفیانه در حال طراحی یك سیستم عامل هستند و این شركت برای مقابله جدی با رقیب قدرتمندی همچون مایكروسافت چاره ای جز این كار ندارد.
 

هياهو

عضو جدید
تولید رایانه هایی که به درخت تبدیل می شوند!

تولید رایانه هایی که به درخت تبدیل می شوند!

محققان شرکتی رایانه ای در کشور ایرلند موفق به تولید اولین رایانه قابل تجزیه زیستی جهان شدند که نسبت به رایانه های رایج کم مصرف تر بوده و از ضایعات چوبی تولید شده است.


اولین رایانه قابل تجزیه زیستی جهان با نام "یامکو" (iameco) از صفحات چوبی که از خرده و تراشه های چوبی صنعتی شکل گرفته بودند در شهر دوبلین تولید شد.


مخترعان این رایانه در توضیح به وزیر علوم و نوآوری ایرلند اعلام کردند که در صفحات چوبی استفاده شده در تولید این رایانه، بذر درختان بومی قرار داده شده است. در این صورت زمانی که این سیستم به عنوان زباله در زمین دفن شود چوبها به تدریج مرطوب و پوسیده شده و بستری مناسب را برای رشد بذرهایی که در چوب قرار گرفته اند ایجاد کرده و در نهایت دفن هر یک از این رایانه ها منجر به تولد چندین درخت در جهان خواهد شد.

به گفته مسئولان شرکت میکروپرو هدف از تولید چنین سیستمی، تولید رایانه ای سالم تر، کم مصرف تر و ارزانتر بوده است که تاثیر کمتری بر روی محیط زیست داشته و به راحتی قابل بازیافت باشد.

در عین حال میزان مصرف انرژی یامکو تنها یک سوم از میزان انرژی مصرفی رایانه های معمولی بوده و چوب قابل تجزیه می تواند به راحتی در تولید تمامی قطعات رایانه مانند نمایشگر، کیس، ماوس و صفحه کلید مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش ارث تایمز، شرکت میکروپرو اعلام کرد گسترش چنین نوآوری در سطح جهانی می تواند تعداد انتخاب مصرف کنندگان را در برگزیدن محصولات دوستدار محیط زیست افزایش داده و در عین حال به شیوه ای جدید در کاهش آلودگی محیط زیست موثر واقع شود.
 

afa

عضو جدید
کاربر ممتاز
تازه های الکترونیک در لاس و گاس

تازه های الکترونیک در لاس و گاس

این نمایشگاه که از بزرگترین نمایشگاه های مربوط به تجارت محصولات الکترونیک در جهان محسوب می شود، در سال 2009 در شرایطی برگزار شد که رکورد مالی جهانی بر همه صنایع سایه انداخته است، اما برگزار کنندگان آن انتظار داشتند که شمار شرکت کنندگان به 130 هزار نفر برسد.














 

fatem

عضو جدید
حمله‌ي ورم تكثير شونده به رايانه‌هاي ويندوز

حمله‌ي ورم تكثير شونده به رايانه‌هاي ويندوز

طبق گزارش يك شركت امنيتي، ورم تكثير شونده Downadup موفق شده بيش از 3.5 ميليون رايانه را كه با سيستم عامل ويندوز مايكروسافت كار مي‌كنند آلوده سازد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق اعلام F-Secure، ورم Downadup كه به Conficker نيز معروف است، علاوه بر انتشار از راه شبكه از طريق USB نيز منتشر مي‌شود و اگر شخصي درايو USB را به يك رايانه آلوده متصل كند اين بدافزار يك فايل autorun.inf را در درايو USB ايجاد خواهد كرد.

اين فايل سپس با متصل شدن درايو USB به سيستم از امكان اجراي خودكار براي آلوده كردن سيستم‌هايي كه آسيب‌پذيري در آن‌ها ترميم نشده استفاده مي‌كند.

مايكروسافت در اواخر ماه اكتبر با انتشار يك وصله اضطراري كه جز به‌روزرساني‌هاي نادر اين شركت بود، به ترميم آسيبپذيري مورد بهره‌برداري اين ورم اقدام كرد اما شمار صعودي آلودگي‌ها توسط اين ورم مايكروسافت را واداشته تا امكان تشخيص اين ورم را به نرم‌افزار آنتي‌ويروس MSRT خود اضافه كند.

همچنين به گفته كارشناسان امنيتي شركت Qualys، اين ورم كه ميليون‌ها رايانه ويندوز را آلوده كرده خسارت زيادي وارد كرده زيرا 80 روز پس از اين كه مايكروسافت ترميم اضطراري مربوط به آن را منتشر كرد نزديك به يك سوم از سيستم‌ها وصله نشده‌اند.

شركت Qualys بر مبناي اسكن رايانه صدها هزار رايانه ويندوز به اين نتيجه رسيد كه حدود 30 درصد از اين دستگاه‌ها هنوز از وصله امنيتي مايكروسافت كه در 23 ماه اكتبر منتشر شد استفاده نكرده‌اند.

منبع:www.irexpert.ir
 

هياهو

عضو جدید
برترین‌هاى دنیاى كامپیوتر در ۲۰۰۹

برترین‌هاى دنیاى كامپیوتر در ۲۰۰۹

در میان گزارش‌هاى متعددى كه در هفته‌هاى اخیر نشریات مختلف در ارتباط با دستاوردهاى سال ۲۰۰۸ منتشر كرده‌اند مجله PC گزارشى به منظور پیش بینى در مورد برترین تكنولوژى‌هاى رایانه‌اى و ارتباطاتى سال آینده میلادى ارائه كرده است. مجله PC در مقاله‌اى در شماره اخیر خود به پیش بینى برترین‌هاى تكنولوژى‌هاى رایانه‌اى ‌و‌‌ارتباطاتى ‌سال ‌۲۰۰۹ ‌میلادى‌ پرداخته ‌است.

1- ارایه‌ ویندوز ۷

ویندوز ۷ تكنولوژى را از ركود خارج خواهد كرد. زمانى كه شركت مایكروسافت ویندوز ۷ را در اواسط سال آینده ارائه كند این برنامه مى‌تواند اقتصاد تكنولوژى را تسریع بخشیده و بهبود دهد زیرا این سیستم عامل مى‌تواند فروش انواع‌ رایانه‌ و‌لپ‌تاپ ‌را‌‌ در ‌‌‌اواخر ‌سال ‌۲۰۰۹‌ افزایش ‌دهد.

2- بهبود ‌‌‌‌‌‌‌‌سریع‌‌ تجارت ‌تكنولوژى


صنعت تكنولوژى اولین صنعتى خواهد بود كه از بحران اقتصادى خارج خواهد شد. در حالى كه تجارت املاك و اتومبیل به كندى از بحران خارج خواهند شد صنعت تكنولوژى با سرعت و حركتى صعودى به حالت اولیه باز خواهد گشت.

3- افزایش‌ اشتغال ‌به‌كار‌ و ‌‌رواج ‌مجدد‌استفاده ‌از‌ رایانه‌ها


بسیارى از افرادى كه به دلیل بحران اقتصادى از كار خود اخراج شده اند متخصصانى هستند كه توانایى ارایه خدمات متفاوتى را خواهند داشت. در این صورت تكنولوژى رایانه ها و ارتباطات به عنوان پایه اصلى این كارهاى جدید ‌با ‌پیشرفت‌ مواجه‌ خواهد ‌شد.

4- افزایش ‌فروش‌مینى ‌لپ‌تاپ‌ها


سال ۲۰۰۹ سالى خواهد بود كه فروش مینى لپ تاپ‌ها با افزایش قابل توجهى مواجه خواهد شد. تولید كنندگان این صنعت در سال جدید میلادى بالغ بر ۳۶ الى ۳۸ میلیون مینى لپ تاپ را در سرتاسر جهان به فروش خواهند رساند.

5- افزایش ‌محبوبیت‌ تلفن‌هاى‌ هوشمند


در ۱۲ ماه آینده تلفن‌هاى هوشمندى نظیر آی‌فون و بلك برى جاى پاى خود را در اروپا و آمریكا مستحكم تر ساخته و تا سال ۲۰۱۵ این تجهیزات بالغ بر ۶۵ درصد از فروش جهانى تلفن هاى همراه را به خود اختصاص خواهند داد.

6- گسترش‌ سیستم‌عامل‌ آندروئید


تا انتهاى سال ۲۰۰۹ میلادى سیستم عامل جدید گوگل با سرعت فراگیر خواهد شد و همه تلویزیون هاى دیجیتال و تلفنهاى هوشمند و یا حتى رایانه هاى خانگى را در اشغال خود در خواهد آورد. این سیستم عامل مى تواند به عنوان رقیبى جدى محبوبیت سیستم عامل لینوكس را مورد تهدید قرار داده و تا سه سال آینده به عنوان سیستم عامل‌اصلى‌در‌جهان‌مورد‌استفاده‌قرار‌‌بگیرد.

7-افزایش ‌قیمت‌ سهام‌ شركت ‌اپل


حتى در بدترین شرایط بحران اقتصادى سهام اپل حداقل دو درجه افزایش خواهد یافت. استفاده آسان و خصوصیات منحصر به فرد محصولات این شركت تعداد بیشترى از مصرف كنندگان را به سمت خریدارى محصولات این شركت سوق خواهد داد. در عین حال اپل به نوآورى و ابداع روى آى فون ادامه داده و این محصول را با قیمتى پایین تر در سطح‌جهانى‌به‌فروش‌خواهد‌رساند.

۸-افزایش ‌فعالیت‌هاى ‌مایكروسافت‌ در ‌زمینه ‌تلفن‌هاى‌ هوشمند


در صورتى كه اپل در جهت استحكام جایگاه خود اقدامى جدى به عمل آورد، مایكروسافت به منظور افزایش و یكپارچگى موقعیت تلفن هاى هوشمند این شركت با شركت RIM همكارى خود را آغاز خواهد كرد.
 
آخرین ویرایش:

هياهو

عضو جدید
به دنبال تعریفی جامع از هرزنامه (SPAM )

به دنبال تعریفی جامع از هرزنامه (SPAM )

هرزنامه چیست؟ شاید از میان‌ آنان‌ كه‌ درگیر این‌ کار با اینترنت و ایمیل شده‌ اند هنوز خیلی‌ ها باشند كه‌ دقیقاً ندانند هرزنامه چیست‌.

در بین‌ استفاده‌ كنندگان‌ معمولی‌ اینترنت‌، هرزنامه به‌ این‌ صورت‌ ساده‌ تعریف‌ می‌ شود كه‌ «هرزنامه چیزی‌ نیست‌ جز نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ناخواسته‌ یا .UNSOLICITED EMAILS» متاسفانه‌، همانط‌ور كه‌ می‌ بینید این‌ تعریف‌، آنقدرها تعریف‌ به‌ جا و دقیقی‌ نیست‌ . اگر این‌ تعریف‌ ساده‌ درست‌ بود برای‌ ما كه‌ می‌ خواهیم‌ از بوجود آمدن‌ و گسترش‌ یافتن‌ هرزنامه به‌ نحوی‌ جلوگیری‌ كنیم‌ باید پیش‌ از ارسال‌ هر نوع‌ نامه‌ الكترونیكی‌ای‌ به‌ مخاط‌ب‌ (یا مخاط‌بین‌) خود، با آنها قبلاً (به‌ شكلی‌، مثلاً تلفنی‌) تماس‌ بگیریم‌ و از او (یا ایشان‌) بپرسیم‌ كه‌ آیا می‌ توانیم‌ برایشان‌ نامه‌ الكترونیكی‌ ارسال‌ كنیم‌ یا اینكه‌ خیر.


در سالهای‌ اخیر، تعریف‌ دیگری‌ نیز مطرح‌ شده‌ است‌. برخی‌ می‌ گویند كه‌ هرزنامه (SPAM) یعنی‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ای‌ كه‌ از منابع‌ نامشخص‌ و یا ناشناخته‌ ارسال‌ و دریافت‌ می‌ شود. نظ‌ر شما چیست‌؟ به‌ نظ‌ر من‌، این‌ هم‌ غلط‌ است‌. من‌ در سایت‌ خودم‌ هر روز تعداد بسیاری‌ نامه‌ الكترونیكی‌ دریافت‌ می‌ كنم‌. این‌ نامه‌ ها ، اگر چه‌ از افرادی‌ ناشناخته‌ به‌ دستم‌ می‌ رسد، و اكثراً نیز علیرغم‌ میل‌ باط‌نی‌ و درخواست‌ من هستند، اما هرزنامه هم‌ نیستند. خیلی‌ ها معتقدند كه‌ هرزنامه همین‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ای‌ است‌ كه‌ خیلی‌ ساده‌ به‌ نحوی‌ باعث‌ رنجش‌ و ناراحتی‌ مان‌ می‌ شود. این‌ تعریف‌، هنوز نمی‌ تواند هرزنامه را آن‌ ط‌ور كه‌ مورد نظ‌ر ماست‌ تعریف‌ كند. گاهی‌ اوقات‌ شنیده‌ ایم‌ كه‌ هرزنامه اشاره‌ دارد به‌ آن‌ دسته‌ از نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ ناخواسته‌ ای‌ كه‌ به‌ صورت‌ «انبوه» برای‌ افراد یا موسسات‌ ارسال‌ می‌ شود. این‌ تعریف‌ نیز، تعریف‌ بدی‌ نیست‌ و بیشتر به‌ آنچه‌ مورد نظ‌ر ماست‌ نزدیك‌ شده‌ است‌ اما كماكان‌ نمی‌ تواند تعریف‌ كامل‌ و دقیقی‌ از هرزنامه باشد چرا كه‌ فرض‌ كنید شما با سازمان‌، بانك‌، شركت‌ یا فردی‌ كار می‌ كنید، شما آدرس‌ پست‌ الكترونیك‌ خود را به‌ آنها می‌ دهید اما هیچگاه‌ از آنها نخواسته‌ اید كه‌ برایتان‌ نامه‌ الكترونیكی‌ بفرستند. اماچون‌ گاهی‌ اوقات‌ این‌ یك‌ نوع‌ اجبار است‌ و بعضی‌ وقتها هم‌ توفیقی‌ است‌ كه‌ گاه‌ گاه‌ از ط‌رف‌ های‌ كاری‌ و تجاری‌ خود با خبر شوید، پس‌ بنابر این،‌ این‌ نوع‌ نامه‌ ها را تحمل‌ می‌ كنید و آنها را هرزنامه نمی‌ دانید. پس‌ این‌ تعریف‌ هم‌ كامل‌ نیست‌.
پس‌ هرزنامه چیست‌؟ در اینترنت، مقوله‌ اخلاق‌ و رعایت‌ آن‌، مقوله‌ ای‌ دیگر است‌. موضوع هرزنامه ، به‌ نوعی‌ از حیطه‌ امور فنی‌ خارج‌ می‌ شود و وارد دنیای‌ موضوعات‌ اخلاقی‌ می‌شود. موضوع‌ هرزنامه به‌ عقیده‌ كارشناسان‌ و دست‌ اندركاران‌ فعالیتهای‌ اینترنتی‌ و حرفه‌ ای‌ های‌ آن‌، بیشتر موضوعی‌ اخلاقی‌ است‌. شخصاً با این‌ تعریف‌ موافق‌ ترم‌ كه‌ نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ می‌ توانند به‌ دو دسته‌ تقسیم‌ شوند: «اخلاقی‌ و غیر اخلاقی‌» اما آن‌ دسته‌ از نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ كه‌ به‌ صورت‌ «انبوه‌ یا BULK» یا «MASS» برای‌ دهها، صدها، هزاران‌ و یا حتی‌ گاهی‌ میلیونها نفر بر روی‌ اینترنت‌ ارسال‌ می‌ شود اصط‌لاحاً و قطعاً كاری‌ غیر اخلاقی‌ است‌ و اكثراً هم‌ حاوی‌ مطالبی‌ غیر حرفه‌ ای‌، خام‌، غلط‌، بی‌ محتوا و وقت‌ تلف‌ كن‌ هستند كه‌ در واقع‌ می‌ توانند مثال‌ مشخصی‌ باشند برای‌ تعریف‌ كوتاه‌ اما جامع‌ ما از مقوله‌ ای‌ به‌ نام‌هرزنامه ، كه‌ هرزنامه همانا نامه‌ های‌ الكترونیكی‌ انبوه‌ و غیر اخلاقی‌ای‌ هستند كه‌ برای‌ افراد به‌ صورت‌ ناخواسته‌ ارسال‌ می‌ شوند و موجبات‌ ناراحتی‌ و انزجار گیرندگان‌ آنها را فراهم‌ می‌ كنند.
</SPAN>

نامه‌ های‌ اخلاقی‌، نامه‌ هایی‌ هستند كه‌ ارسال‌ كننده‌ آنها مشخص‌ و معتبر است‌ و جزئیات‌ موجود در HEADER پیام‌ های‌ الكترونیكی‌ آنها كاملاً درست‌ و بدون‌ خدشه‌ است‌. پیام‌ هایی‌ كه‌ هرزنامه تلقی‌ می‌ شوند، پیام‌ هایی‌ هستند كه‌ در آنها ارسال‌ كننده‌ پیام‌ نامشخص‌ و گمنام‌ است‌ و یا اینكه‌ HEADER این‌ گونه‌ نامه ‌ها اساساً مخدوش‌، جعلی‌ و ساختگی‌ است‌، به‌ ط‌وری‌ كه‌ نمی‌ توان‌ ارسال‌ كننده‌ آنها را تشخیص‌ داد و یا اینكه‌ رد آنها را دنبال‌ كرد و در چنین‌ حالتی‌، حتی‌ اگر پیام‌، فقط‌ و تنها یك‌ پیام‌ هم‌ باشد كه‌ برایتان‌ ارسال‌ می‌ شود، یعنی‌ اگر به‌ صورت‌ انبوه‌ و گروهی‌ هم‌ ارسال‌ نشده‌ باشد، از نظ‌ر ما، آن‌ پیام‌ هرزنامه است‌. نامه‌ هایی‌ كه‌ ارسال‌ كنندگان‌ آنها رعایت‌ اصول‌ اخلاقی‌ را كرده‌ اند، نامه‌ هایی‌ هستند كه‌ اگر به‌ صورت‌ گاهنامه‌، ماهنامه‌ یا خبرنامه‌ ارسال‌ می‌ شوند، گیرندگان‌ براحتی‌ و بدون‌ دردسر و دغدغه‌ می‌ توانند از آن‌ فهرست‌ خارج‌ شوند. متاسفانه‌ برنامه‌ نویسانی‌ آمده‌ اند و برنامه‌ هایی‌ نوشته‌ اند كه‌ مانند روبات‌ از سایت‌ وبی‌ به‌ سایت‌ دیگر می‌ روند و به‌ قول‌ معروف‌ آدرس‌ های‌ پست‌ الكترونیكی‌ مردم‌ را - كه‌ برای‌ تماس‌ های‌ ضروری‌ و كاری‌ بر روی‌ صفحات‌ اینترنتی‌ خود قرار داده‌ اند - از روی‌ صفحات‌ و سایتهایشان‌ جمع می‌ كنند كه‌ اصط‌لاحا" به‌ این‌ نوع‌ برنامه‌ ها EMAIL HARVESTERS می‌ گویند. استفاده‌ از اینگونه‌ برنامه‌ ها، كاری‌ غیر اخلاقی‌ است‌ و استفاده‌ كنندگان‌ از این‌ گونه‌ برنامه‌ ها، مسلماً نامه‌ هایی‌ كه‌ به‌ این‌ سوی‌ و آن‌ سوی‌ اینترنت می‌ فرستند، چیزی‌ جز هرزنامه نیست‌ و این‌ كار، همانا نادیده‌ گرفتن‌ حقوق‌ دیگران‌ است‌.
 

هياهو

عضو جدید
فهرست عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008 ميلادي

فهرست عجيب‌ترين ويروس‌هاي رايانه‌اي در سال 2008 ميلادي

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]​
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بنا بر اعلام شركت امنيتي Panda Security، تمامي اين كدهاي مخرب داراي نوع ساختار، روش انتشار و يا عملكردهاي خاصي بوده‌اند كه به نحوي موجب افزايش وسعت و ريسك تخريب و يا ايجاد جذابيت در روش عملياتي آنها شده است. علاوه بر اين، روش‌هاي عجيب و نامتعارف در طراحي، توليد و انتشار كدهاي مخرب همواره مورد توجه خرابكاران اينترنتي قرار داشته است. زيرا استفاده از اين روش‌ها، علاوه بر اين افزايش محبوبيت و شهرت آنها در ميان همكاران زيرزميني‌شان،‌ كاربران اينترنت را نيز به انجام فعاليت‌هاي پرخطر و غير ايمن در وب ترغيب مي‌كند.

كارشناسان امنيتي پاندا بر اين عقيده‌اند كه خلاقيت مجرمان اينترنتي در طراحي روش‌هاي عجيب تخريب بي‌تأثير نيست. اما علاوه بر اين عامل مهم، تأثير اتفاقات سياسي، اقتصادي و اجتماعي بزرگ مانند بحران جهاني اقتصاد و نيز روانشناسي فردي اجتماعي كاربران و همينطور سوءاستفاده از علايق، سلايق و موضوعات مورد توجه كاربران چندان دور از نظر نبوده است. لطفا به شيوه تخريبي اين كدهاي مخرب توجه كنيد:

P2Pshared.U، کرم رایانه‌ای در منوی غذاهای آماده!
با انتشار این کرم در اوايل دسامبر 2008، شرکت امریکایی مک دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای غذاهای آماده، مورد استفاده ابزاری در طراحی حملات وسيع اینترنتی قرار گرفت. این کرم به صورت ضمیمه یک نامه با موضوع تبریک سال نو میلادی به كاربران ارسال می‌شود. در این نامه به شما گفته می‌شود که یک بن تخفیف برایتان در نظر گرفته شده که می‌توانيد در هنگام مراجعه به هر کدام از رستوران‌های مک دونالد از آنها استفاده کنيد. اما این بن تخفیف، چیزی نیست به جز یک کرم رایانه‌ای که با کلیک بر روی آن، رایانه شما با آلودگی نسبتا شدیدی مواجه خواهد شد.

Agent.JEN، پستچی قلابی
تصور كنيد كه يك پستچي به درب منزل شما مراجعه مي‌كند تا یک بسته پستی را به شما تحویل دهد اما به محض این که شما درب خانه را باز کردید، لشكري از مجرمان و جنايتكاران مسلح آماده‌اند تا به خانه شما سرازیر شوند و تا جايي كه قدرت دارند آن را زير و رو و حتي به طور كامل ويران كنند. اين تروژان و به دنبال آن دسته‌اي از كدهاي مخرب ريز و درشت در پس نامه‌اي مخفي شده‌اند كه شايد شما هم آن را در صندوق پست الكترونيك خود پيدا كنيد. به هر حال اين نامه از يكي از ادارات محلي يا مركزي پست به شما ارسال شده‌اند كه اگر به هر دليل فايل ضميمه آن را اجرا كنيد، شاهد يك فاجعه ديجيتال خواهيد بود.

Banbrd.FXT، به هر حال شما بی‌گناه نیستید (قسمت اول)!
این کرم خطرناک هم در نامه‌های الکترونیک مخفی می‌شود، اما برای انتشار از روش بسیار جالبی استفاده می‌کند. در این نامه‌ها که به ظاهر از طرف اداره محلی پلیس و یا یک مرکز امنیتی به کاربر ارسال می‌شوند، وی متهم به مشارکت در جرم‌های رایانه‌ای و اینترنتی شده و IP وی توسط ماموران امنیتی ردیابی و ثبت گردیده است. سپس از وی خواسته می‌شود که گزارش اتهام خود را با کلیک بر روی ضمیمه نامه دریافت کند، اما این فایل متنی هم چیزی نیست به جز نسخه‌ای از یک بدافزار که با نصب خود در سیستم رمزهای عبور و شماره‌های حساب بانکی شما را در حین اتصال به بانک‌های آنلاین، سرقت می‌کند.

Sinowal.VTJ، پيش‌دستي فوق‌العاده
این کد مخرب یکی از عجیب‌ترین و منحصر بفردترین ویروس‌های منتشر شده در سال 2008 میلادی بوده است. ابتدا نامه‌ای را در صندوق پستی خود مشاهده مي‌کنید که از طرف شخصي ناشناس برایتان ارسال شده. آن را باز می‌کنید ... شخص ناشناس به شما گفته است که تا کنون چندین بار از آدرس شما برای وی ویروس‌هاي خطرناكي ارسال شده است و این که وی به عمدی یا غیرعمدی بودن این مسئله اهمیتی نمی‌دهد؛ اما در صورت تکرار، این مسئله را با مستندات موجود به پلیس اطلاع خواهد داد. مستندات موجود برای اطلاع شما نيز به نامه ضمیمه شده‌اند... اما دستپاچگي و سپس کلیک بر روی اين فايل، رایانه خود را در معرض حمله کرم Sinowal.VTJ قرار خواهید داد که یکی از مخرب‌ترین و سمج‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای است.

Bat.Gen.D آشپز بی‌مزه
اگر به فایلی مشکوک برخورد کردید که نام آن «دستور پخت انواع کیک به شیوه اسپانیایی» بود روی آن کلیک نکنید. البته اگر هم روي آن كليك كنيد اتفاق خاصي نمي‌افتد؛ چون در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود. این فایل خود را دستورالعمل کامل آشپزی و پخت شیرینی معرفی می‌کند. اما پس از مدتی می‌فهمید که در حقیقت این کد، ابزاری را در رایانه شما نصب کرده که خود یک موتور ساخت و تولید ویروس‌های رایانه‌اي است. از این به بعد داستان را خودتان حدس بزنید!

Aidreder.A، این یکی را اصلا جدی نگیرید
تاکنون ویروس‌های زیادی تولید شده‌اند که با موضوع پیشگویی آینده و فال‌بینی، كاربران را به دانلود فایل‌های آلوده تحریک کرده‌اند، اما بی‌شک این ویروس سمج، عجیب‌ترین آنهاست؛ چون پس از نفوذ در سیستم، پیغام‌هایی را به صورت پی در پی به شما نمایش می‌دهد مبنی بر این که شما به زودی کشته خواهید شد یا به نحو مرموزی خواهید مرد! تصور کنید که این پیغام‌ها به صورت پی در پی و آزارنده‌اي نيز برای شما نمایش داده شوند. مضاف بر این اگر شما گزینه OK را كه در زیر این پیغام قرار داده شده کلیک نکنید، پنجره حاوی آن روی صفحه نمایش شما باقی خواهد ماند. شاید منتشر کننده این ویروس فکر کرده اين یعنی این که شما با مرگ خود در آینده‌ای نزدیک موافقید!!

[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Banker.LLN، همه خرابکاری‌های رئیس‌جمهور!
اگر با یک فایل با تصوير پرچم ایالات متحده برخورد کردید، حتما به آن شک کنید. به احتمال زیاد این فایل، به یک کرم رایانه‌ای آلوده است که از طریق حافظه‌های جانبی، صندوق‌های پست الکترونیک و یا از طریق کنجکاوی شما برای مشاهده یک فیلم اينترنتي جذاب از انتخابات اخير ايالات متحده در رایانه شما وارد شده است. رمزهای عبور و اطلاعات بانکی شما هدف اصلی این کرم محسوب می‌شوند. پس يا از ضدويروس‌هاي به روز استفاده كنيد و يا هفته‌اي يكبار تمام اطلاعات بانكي خود را تغيير دهيد!

[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Banbra.GDB به هر حال شما بی‌گناه نیستید (قسمت دوم)!
اگر روزي پلیس به منزل شما مراجعه کند، شاید در را به روي او باز کنید و وي را به منزل خود راه دهید و شاید از او درخواست مدارک شناسایی کنید. در مورد انتشار کرم Banbra.GDB نیز دقیقا همین شرایط حاکم است. این بدافزار خود را به عنوان يك اطلاعيه پلیسي جا می‌زند و به کاربر اعلام می‌کند که متأسفانه از رایانه وی در یک حمله خرابکارانه اینترنتي استفاده شده و از وي مي‌خواهد كه اطلاعات مفصل را با مراجعه به لينك زير دريافت نمايد. به محض اين كه کاربر برای درخواست اطلاعات بیشتر، روی لینک موجود در پايين نامه کلیک می‌کند یک کرم اینترنتی به شکل نامحسوس در رایانه وی نصب می‌شود و به سرقت اطلاعات شخصی وی می‌پردازد.

بر اساس اعلام PandaLabs، لابراتوارهاي امنيتي پاندا، با توجه به منسوخ شدن بسیاری از روش‌های فریبکارانه که کاربران را به دانلود فایل‌های آلوده یا کلیک بر روی لینک‌های مخرب تحریک می‌کنند، بکارگیری روش‌های جدید مانند استفاده از کدهایی به نام ترس‌افزار یا Shockware مورد توجه خرابکاران اینترنتی قرار گرفته است. این نوع بدافزار كه نمونه‌هايي از آنها را در همين گزارش ملاحظه فرموديد، با دستپاچه کردن کاربران و ایجاد ترس و دلهره آنها را به انجام عملکردهای سریع و ناآگاهانه که معمولا بسیار ناایمن هستند، وادار می‌کند.[/FONT]
 

هياهو

عضو جدید
كرك ویستا، یك تروجان است !

كرك ویستا، یك تروجان است !

file:///C:/Documents%20and%20Settings/Dear-User.COMPUTER1/My%20Documents/كرك%20ویستا،%20یك%20تروجان%20است_files/580442503812516814511643161125181153146250.jpg

برنامه‌ای كه مدعی بود می تواند نسخه منتشر شده ویستا را كرك كند، در اصل یك تروجان می باشد كه پسورد های سیستم را به سرقت برده و آنها را برای مهاجم ارسال می كند.

به گفته محققین امنیتی SUNBELT SOFTWARE یك برنامه كه حاوی فایلی به نام WINDOWS VISTA ALL VERSIONS ACTIVATION 21.11.06.EXE می باشد در اصل یك تروجان است كه پسورد های سیستم را به سرقت می برد.

در نظر ابتدایی به نظر می آمد كه این برنامه كرك ویندوز ویستا می باشد كه هفته قبل در سایت مایكروسافت در دسترس عموم قرار گرفت.

به گفته یكی از محققین امنیتی KASPERSKY ، این تروجان كه به نام TROJAN-PSW.WIN32.LDPINCH.AZE می باشد در اصل پسورد های كاربران را به سرقت می برد و آنها را برای مهاجم ارسال می كند. KASPERSKY اولین آنتی ویروسی بود كه این تروجان را در گزارش های روزانه خود معرفی كرده است.

كاربرانی كه از آنتی ویروس های سیمنتك یا NOD32 استفاده می كنند اذعان داشتند كه حتی به روز رسانی این آنتی ویروس ها نیز قادر به تشخیص این تروجان نبوده اند.

مایكروسافت نسخه جدید ویستا را برای شركت های تجاری ارائه داد تا آنها نیز بتوانند سیستم های خود را با آن وفق بدهند اما بسیاری از شركت های محتاط ترجیح می دهند كه شبكه ها و كامپیوتر های خود را بعد از دو سال از ارائه نسخه جدید ویستا به روز رسانی كنند تا در این مدت اشكالات اساسی این سیستم عامل مشخص گردد. منبع : همکاران سیستم
 

هياهو

عضو جدید
ویروس هاى كامپیوترى خدمت یا خیانت !!!

ویروس هاى كامپیوترى خدمت یا خیانت !!!

این نخستین بار است كه یك شركت كامپیوترى در حد و اندازه مایكروسافت براى به دام انداختن یك ویروس نویس وارد عمل مى شود. به نظر مى رسد آن چه كه شركت مایكروسافت را وادار به حضور در عرصه هاى امنیت كامپیوترى در مقابله با خرابكاران كامپیوترى مى كند ضربه هاى متعددى است كه خصوصاً طى چند ماه اخیر بر سیستم عامل هاى این شركت وارد آمده است. شاید به همین علت است كه آنها از چند روز قبل با تعیین ?? میلیون دلار جایزه عملاً به تیم هاى تحقیقاتى CIAو FBI پیوستند و نتایج فعالیت آنها به دستگیرى نویسنده ویروس ساسر انجامید.نوجوان ?? ساله آلمانى پیش از آن كه ماموران پلیس بخش هانوفر را جلو در منزل خود ببیند هیچ گاه تصور نمى كرد كرم رایانه اى كه او نگارش آن را انجام داده و در طى مدت كوتاهى میلیون ها كامپیوتر در سرتاسر جهان را آلوده ساخته است بتواند به این سادگى صاحب خود را گرفتار پلیس كند.

هر چند این كرم كوچك رایانه اى در ابتداى شناسایى خود از طرف شركت هاى ضدویروس كم خطر اعلام شد اما كمى بعد با گسترش شتاب گونه، ناگهان در سرتاسر جهان پخش گردید و در نقاطى نیز برخى فعالیت هاى حیاتى را متوقف ساخت. هر چند مقامات شركت مایكروسافت از این ابتكار خود در قرار دادن جایزه كه منجر به دستگیرى این پسرك آلمانى شد راضى به نظر مى رسند اما خود آنها نیز مى دانند ویروس نویسان همواره چند پله جلوتر از شركت هاى كامپیوترى بوده اند.بنابر گزارش خبرگزارى ها آن چه كه منجر به دستگیرى این پسر آلمانى شد اطلاعاتى بود كه توسط فرد دیگر كه همشهرى فرد ویروس نویس بود به مایكروسافت و مقامات پلیس ارائه شده بود.شیوه اى كه مایكروسافت در برخورد با این كرم در پیش گرفت به گونه اى مقابل قرار دادن متخصصان امنیتى و یا حتى ویروس نویسان با هم است. به این ترتیب وظیفه یافتن یك خرابكار صرفاً به دانش چند متخصص امنیت شبكه در یك كشور خاص محدود نمى شود، كسب ? میلیون دلار آن قدر وسوسه انگیز است كه یك فرد آلمانى نویسنده ویروس ساسر را به آمریكایى ها معرفى كند.


• این كوچك موذى


از عمر ویروس ساسر چند هفته نمى گذرد. این ویروس از تكنیكى بهره مى برد كه سال قبل ویروس مشهور بلستر آن را به كار گرفت تا میلیون ها كامپیوتر را در سرتاسر جهان بارها Reboot كند ویژگى اصلى هر دو كرم، آلوده كردن سیستم هاى كامپیوترى بدون استفاده از اى میل و یا فایل هاى الصاقى دیگر است.كرم از طریق نقاط ضعفى كه سیستم عامل ویندوز دارد و از طریق tcp/ip به سیستم هاى كامپیوترى نفوذ مى كند و پس از آلوده شدن دستگاه اعلام یك پیغام خطا یا Reboot ظاهر مى شود و دستگاه به اصطلاح دوباره راه اندازى مى شود.

طى روزهاى بحرانى آلودگى این ویروس بیمارستان ها، بانك ها، شركت هاى هواپیمایى، سازمان هاى دولتى و كاربران خانگى با مشكلات عمده اى روبه رو شدند حتى در روز دستگیرى نویسنده آن اعلام شد كه به رغم نسخه هاى اصلاحى نصب شده روى رایانه ها و بازگشت شرایط به حالت عادى امكان بازگشت مجدد این ویروس وجود دارد. نگاهى به چرخه ویروس هاى كامپیوترى طى چند سال اخیر نشان مى دهد همگام با پیشرفت راه هاى امنیتى مبارزه با حملات اینترنتى و ویروس ها این نرم افزارهاى كوچك موذى نیز خود را با محیط تطبیق داده و به اصطلاح هوشمند تر و مخرب تر شده اند. اگر تا چند سال قبل عمده تاثیر ویروس ها پاك شدن اطلاعات چند كاربر و یا حداكثر یك صدمه سخت افزارى نه چندان شدید بود ویروس هاى هوشمند امروزین گاه شریان هاى حیاتى یك جامعه را هدف قرار مى دهند این موضوع خصوصاً براى جوامعى كه بیشترین توسعه كامپیوترى را داشته اند و بسیارى از امور خود را روى شبكه و یا اینترنت منتقل كرده اند تاثیر بیشترى داشته است.در ایران بلافاصله پس از هجوم این ویروس به اینترنت نشانه هاى آلودگى آن مشاهده شد حتى یكى از نمایندگان شركت هاى تولیدكننده آنتى ویروس ادعا كرد ویروس ساسر بیشترین قربانى را در ایران داشته است.

هر چند این ادعا كمى اغراق آمیز به نظر مى رسید اما گزارش ها حاكى از تاثیر این ویروس روى چندین شركت بزرگ و كوچك و مراكز ادارى چون روزنامه ها و... بوده است.به رغم این به نظر مى رسد عقب ماندگى كامپیوترى كشور و عدم اتصال شریان هاى حیاتى و دستگاه هاى مختلف به اینترنت باعث كم اثر بودن این ویروس در كشور شده است البته این موضوع در مقابل بسیارى از منافعى كه گسترش تكنولوژى آى تى در كشور ایجاد مى كند بسیار كوچك و كم اهمیت مى نماید.برخى كارشناسان معتقدند كرم هاى امروزین پس از ظهور براى نخستین بار پس از مدتى دوباره با شكل تغییر یافته مشاهده خواهند شد. نمونه كرم هایى چون نت اسكاى كه طى یكى دو ماه گذشته چندین نسخه از آن در اینترنت شناسایى شده نشان مى دهد ویروس هاى امروزین به سادگى از بین نمى روند و عمر طولانى ترى دارند.به گفته برخى از كارشناسان بعضى از ویروس ها مثل SQLslammerو Code Red هنوز روى اینترنت مشغول فعالیت هستند. حتى برخى پیش بینى مى كنند ویروس هاى آینده با تركیب كردن قابلیت هاى امروزین به اندازه اى خطرناك خواهند بود كه بسیارى از افراد دسترسى خود به اینترنت را قطع كنند.


• زنده براى همیشه



تصورى كه از ویروس هاى كامپیوترى براى نخستین بار در ذهن یك كاربر كامپیوتر مجسم مى شود چیزى شبیه به ویروس هاى بیمارى زا است اما اگر گفته شود ویروس هاى كامپیوترى به نسبت همتایان انسانى خود مفیدتر و سازنده تر هستند حرف بى راهى نیست چرا كه این نرم افزارهاى كوچك با شناسایى نقاط ضعف سیستم ها طى سال هاى گذشته كمك شایانى به رشد امنیت سایت ها، شبكه هاى كامپیوترى و نرم افزارها كرده اند.ویروس ها معمولاً از قطعه نرم افزار كوچكى تشكیل شده اند كه بر دوش یك برنامه حقیقى حمل مى شود مثلاً یك ویروس مى تواند در كنار ویرایشگر الصاق شود و هر بار كه این برنامه اجرا مى شود ویروس یك كپى از خود ایجاد كرده و یا طبق برنامه نوشته شده براى آن دستورات تخریبى خاص را در سیستم اجرا كند. به نوشته سایت Srco ویروس هاى كامپیوترى بدین دلیل ویروس نامیده شده اند چون داراى برخى وجوه مشترك با ویروس هاى زیست شناسى هستند. یك ویروس كامپیوترى از كامپیوترى به كامپیوتر دیگر عبور كرده دقیقاً مشابه ویروس هاى زیست شناسى كه از شخصى به شخص دیگر منتقل مى شود. ویروس زیست شناسى یك موجود زنده نیست، ویروس بخشى از DNA بوده و داخل یك روكش حفاظتى قرار مى گیرد.

ویروس بر خلاف سلول قادر به انجام عملیات و یا تكثیر مجدد خود نیست، یك ویروس زیست شناسى مى بایست DNA خود را به یك سلول تزریق نماید DNA ویروسى در ادامه با استفاده از دستگاه موجود سلول قادر به تكثیر خود مى گردد. در برخى حالات سلول با ویروس جدید آلوده تا زمانى كه سلول فعال و باعث رها سازى ویروس گردد در حالات دیگر ذرات ویروس جدید باعث عدم رشد سلول در هر لحظه شده و سلول همچنان زنده باقى خواهد ماند. به هر حال یك ویروس كامپیوترى مى بایست بر دوش سایر برنامه ها و یا مستندات قرار گرفته تا در زمان لازم شرایط اجراى آن فراهم گردد. پس از اجراى یك ویروس زمینه آلوده كردن سایر برنامه ها و یا مستندات نیز فراهم مى شود اما كرم ها تفاوت آشكارى با ویروس ها دارند چرا كه كرم، یك برنامه كامپیوترى است كه قابلیت تكثیر خود از ماشینى به ماشین دیگر را دارا است. شبكه هاى كامپیوترى بستر مناسب براى حركت كرم ها و آلوده كردن سایر ماشین هاى موجود در شبكه را فراهم مى آورند. با استفاده از شبكه هاى كامپیوترى كرم ها قادر به تكثیر باور نكردنى خود در اسرع زمان هستند مثلاً كرم Code Red كه در سال ???? مطرح گردید قادر به تكثیر خود به میزان ?????? مرتبه در مدت زمان نه ساعت است.

همچنین كرم CodeRed نیز در زمان تكثیر به میزان قابل ملاحظه اى سرعت ترافیك اطلاعاتى بر روى اینترنت را كند مى كرد، هر نسخه از كرم فوق پیمایش اینترنت به منظور یافتن سرویس دهندگان ویندوز آنتى یا ???? را آغاز مى كرد و هر زمان كه یك سرویس دهنده ناامن (سرویس دهنده اى كه بر روى آن آخرین نرم افزارهاى امنیتى مایكروسافت نصب نشده بود) پیدا مى شد كرم نسخه اى از خود را بر روى سرویس دهنده تكثیر مى كرد و نسخه جدید نیز در ادامه عملیات پیمایش براى یافتن سایر سرویس دهندگان كار خود را آغاز مى كرد. با توجه به تعداد سرویس دهندگان نا امن، یك كرم قادر به ایجاد صدها و هزاران نسخه از خود است.

ایجادكنندگان ویروس هاى كامپیوترى افرادى آگاه و باتجربه بوده و همواره از آخرین حقه هاى موجود استفاده مى كنند. یكى از این حقه هاى مهم در خصوص قابلیت استقرار در حافظه و استمرار وضعیت اجراى خود در حاشیه است (البته تا زمانى كه سیستم روشن باشد) بدین ترتیب امكان تكثیر این نوع ویروس ها با شرایط مطلوب ترى فراهم مى شود. یكى دیگر از حقه هاى موجود قابلیت آلوده كردن بوت سكتور فلاپى دیسك ها و هارددیسك ها است، بوت سكتور شامل یك برنامه كوچك به منظور استقرار بخش اولیه یك سیستم عامل در حافظه است. با استقرار ویروس هاى كامپیوترى در بوت سكتور اجرا شدن آن تضمین خواهد شد بدین ترتیب یك ویروس بلافاصله در حافظه مستقر و تا زمانى كه سیستم روشن باشد به حضور مخرب خود در حافظه ادامه خواهند داد. ویروس هاى بوت سكتور قادر به آلوده كردن سایر بوت سكتورهاى فلاپى دیسك هاى سالمى كه در درایو ماشین قرار خواهند گرفت نیز مى باشد در مكان هایى كه كامپیوتر به صورت مشترك بین افراد استفاده مى گردد بهترین شرایط براى تكثیر ویروس هاى كامپیوترى به وجود خواهد آمد.


• رابین هود عالم اینترنت



همه ساله ویروس هاى كامپیوترى میلیون ها دلار خسارت به شبكه هاى كامپیوترى وارد مى سازند و همه ساله میلیون ها دلار نصیب شركت هاى سازنده آنتى ویروس و نرم افزارهاى امنیتى مى شود به نظر مى رسد این جنگ وگریز بین ویروس هاى كامپیوترى و شبكه ها به این زودى ها قابل رفع نباشد حتى برخى از افراد بدبین معتقدند بیشتر ویروس ها توسط شركت هاى آنتى ویروس تولید مى شوند چرا كه تنها كاربران از ترس ویروس است كه به سراغ نرم افزارهاى این شركت ها مى روند.واقعیت این است كه ویروس هاى كامپیوترى براى نفوذ به سیستم هاى افراد راه هاى متفاوتى را آزمایش كرده اند. ویروس سوبیگ كه یك ماه قبل در اینترنت مشاهده شد فشار شدیدى را به شبكه اینترنت و سیستم هاى شركت هاى تجارى وارد آورد و بسیارى از آنها را دچار كندى كرد.

این ویروس براى آن كه توسط كاربران شناسایى نشود مرتباً موضوع پیغام هاى آلوده خود را تغییر مى داد به این ترتیب كاربران كم تجربه از ریسك بیشترى براى گشودن نامه هاى آلوده به این ویروس برخوردار مى شدند. ویروسى مانند نت اسكاى تغییر عنوان نامه را به اوج رساند به نحوى كه با تغییر نام و آدرس فرستنده اى میل كاربران را دچار این شك مى ساخت كه این نامه از طرف یك دوست برایشان ارسال شده است. ویروس Mydoom كه از ژانویه سال ???? فعالیت خود را آغاز كرد تنها طى ?? ساعت ??? میلیون اى میل آلوده ایجاد كرد. این ویروس كه از ضعف هاى سیستم عامل مایكروسافت بهره مى برد از طریق یك فایل ضمیمه در نامه الكترونیكى منتشر مى شد و به آدرس هایى كه از طریق ضعف مزبور بر روى یك سیستم یافته بود اى میل آلوده ارسال مى كرد. میزان آلودگى این ویروس به حدى بود كه گفته مى شد یكى از هر ?? اى میل ارسالى را در بر مى گرفت و در بیش از ??? كشور جهان مشاهده مى شد.یك سال قبل ویروسى كه شباهت آشكارى به ویروس ساسر داشت و باعث Reboot كردن كامپیوتر ها مى شد تمام دنیاى كامپیوتر را بهم ریخت.

این ویروس كه ام اس بلاست نام داشت به سرعت مشهور شد چرا كه با دستور ساده خود مبنى بر راه اندازى مجدد ویندوز عملاً جلوى استفاده از دستگاه را مى گرفت. این ویروس به گونه هوشمندانه نوشته شده بود كه بعد از آلوده كردن یك دستگاه به دنبال دستگاه متصل به آن مى گشت تا آنها را نیز آلوده سازد.گفته مى شد این ویروس در اوج فعالیت خود تنها ظرف ?? ثانیه رایانه هاى سالم را پیدا مى كرد و تخمین زده مى شد بیش از ??? هزار رایانه توسط انواع مختلف این ویروس آلوده شده است اما شاید یكى از قدیمى ترین ویروس هاى نسل فعلى كه فعالیت آن تاثیر بسزایى روى نوع نگرش به ویروس ها داشت ویروس مشهور Love Letter بود كه در میان مردم به Love You I شهرت پیدا كرده بود و...اما باید در نظر داشت ویروس ها همچنان كه برخى اعمال تخریبى نیز به همراه داشته اند به گونه اى گاه مصارف مفیدى نیز براى آنها تصور مى شود.

به عنوان نمونه ویروس ولچى یا ناچى كه از شیوه تخریبى ام اس بلاست بهره مى برد نمونه اى از یك ویروس نیكوكار بود. این ویروس بعد از ورود به سیستم تلاش مى كرد بسته تازه نرم افزارهاى مایكروسافت را روى سیستم نصب كند و اگر كرم بلاستر را روى سیستم مى یافت آن را حذف مى كرد، مشاور ارشد یك شركت ضدویروس نویسنده این ویروس نیكوكار را رابین هود عالم اینترنت نامید كه مى خواهد ویروس پلید ام اس بلاست را نابود كند.

به نظر مى رسد ویروس هاى كامپیوترى ماهیت دو گانه اى دارند، آنها از یك سوى تخریب مى كنند و خسارت به بار مى آورند و از سوى دیگر نتایج كار آنها جلو تخریب هاى بیشتر و خسارت سنگین تر را مى گیرد. با چنین رویكردى آیا مى توان آنها را به طور مطلق مفید یا مضر خواند؟
 

Similar threads

بالا