translation.

mohan

عضو جدید



FACE LIFT :
زیبا سازی ظاهر بیرونی اتومبیل (بزک اتومبیل


FADING :
تضعیف عملکرد ترمز اتومبیل در نتیجه داغ شدن لنتهای ترمز. مشکلاتی مانند , ضرورت محکم تر فشار دادن پدال ترمز و طولانی شدن نقطه ترمز گیری پدال نیز در اینوضعیت به وجود می آید.

FAN :
به طور متوسط 70% سوخت مورد استفاده موتورتبدیل به گرما میشود. وظیفه خنک کردن موتور نیز همراه سیستم خنک کننده آبی با FAN (پروانه) است. آب حرارت موتور را جذب کرده و حرارت خود آب بالا میرود. این آب وقتیاز داخل رادیاتوری که در جلوی اتومبیل است عبور میکند خنک میشود. اگر حرارت آب بیشاز حد مجاز بالا رود ترموستات FAN را که روی رادیاتور نصب شده به کار می اندازد تاحرارت پائین آید.

FIS :
نمایشگر اطلاعات که اطلاعاتی مانند مسافتپیموده شده , متوسط سرعت , میزان مصرف سوخت و دمای بیرونی را نمایش میدهد.

FLOATING CAR DATA :
اطلاعاتی که از اتومبیل در حال حرکت فرستادهمیشود.

FPS :
سیستم جلوگیری از آتش سوزی در اتومبیل.

FSI :
موتورهای direct injection (پاشش مستقیم سوخت) تولیدی توسط گروه Volkswagen. بزرگترین آوانتاژ این موتورها اینست که در مقایسه با موتورهای با حجم یکسان مصرفسوخت کمتر و قدرت بیشتری دارند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
G


Gaz Generator :
وسیله ای که AIR BAG (کیسه های هوا) را در دهم ثانیه باز میکند
.

generator :
مولد برق و شارژ کننده باطری اتومبیل.استفاده از باطری های 12 ولت در اتومبیلها مرسوم است و با افزایش احتیاجات در برخی از اتومبیلهای تولیدسری از باطری های 42 ولتی اتسفاده میشود.

GDI :
موتورهای Direct Injection میتسوبیشی.

GPS :
Global Positioning System
سیستم موقعیتیابی جهانی.کامپیوتری که در داخل اتومبیل است موقعیت و محل اتومبیل را با برقراریارتباط با ماهواره تعیین میکند و توسط نقشه موجود در حافظه خود راننده را به محلمورد نظر هدایت میکند.

GRIP :
چسبندگی و یا گیرش جاده.

GT :
مخفف لغات ایتالیایی Gran Turismo (تور بزرگ) میباشد.در اصل این اصطلاح برایاتومبیلهای سدان با خصوصیات اسپورتی بکار میرود.


H


HALDEX :
موسسه ای که با تولیدات سیستمهای ترمز و کمک فنر های خود کسب شهرت کرده وریشه سوئدی دارد
.

HARDTOP :
اتومبیلهایی که سقف فلزی داشته و ستون B ندارند به این نام خوانده میشوند.چنانچه یک اتومبیل HARDTOP سقفی قابل جدا کردن ویا تا شونده داشته باشد شکلی مانند cabrio بدست می آورد.

HATCHBACK :
اتومبیلی که صندوق با شیشه عقب یکپارچه باشد و روی آن چراغهای Stop قرار گیرفتهباشد.

HC :
مخفف هیدرو کربن ها. برای جلوگیری از تولید گازهای مضر درکاتالیزاتور تمیز میشوند.

HDC :
Hill Descent Control
کنترل حرکت درسرازیری. HDC معمولا از تجهیزات اتومبیلهای 4WD است. در پائین آمدن از سرازیری هاسرعت را ثابت میکند و بدین ترتیب بدون احتیاج به ترمز میتوان سرازیری های طولانی راطی کرد.

HDI :
High Pressure Direct Injection (
پاشش مستقیم با فشاربالا) نوعی موتور دیزلی که از سوی پژو و سیتروئن با همکاری فورد ساخته شده. اینموتورها از تکنولوژی common rail استفاده میکنند و مصرف سوخت و آلودگی کمتری دارند.

Horse Power :
اسب بخار. واحد اندازه گیری قدرت تولیدی توسط موتور. هراسب بخار برابر 0.7457 کیلو وات است.

HYBRID :
اتومبیلهایی که دوپیشرانه داشته باشند و این نام بیشتر برای اتومبیلهایی که یک موتور درون سوز (بنزینی یا دیزلی) و یک موتور برقی(که انرژی خود را از باطری ها یش میگیرد) دارنداستفاده میشود. تا سرعت مشخصی فقط موتور برقی کار میکند و بعد از یک سرعت مشخص برایافزایش قدرت موتور درون سوز نیز شروع به کار میکند.هدف از تولید این نوع اتومبیلهامصرف سوخت کم و حداقل آلودگی محیط زیست است.

HYDROPNOMATIK :
استفادهاز بازوهای عیدرولیکی کمک فنر یه جای بازوهای فلزی که تنها از سوی سیتروئن استفادهمیشود.

HILL HOLD CONTROL :
این سیستم در هنگام حرکت در سربالایی جلویحرکت اتومبیل به عقب را میگیرد.در این سیستم ترمزها بصورت اتوماتیک عمل کرده و بافشار ثابتی ترمز گرفته میشود.بدین ترتیب تا زمان فشردن پدال گاز توسط راننده و حرکتاتومبیل جلوی حرکت اتومبیل به عقب گرفته میشود.

HUD :
Heads-up Display
این سیستم برای اولین بار در هواپیماهای جنگنده استفاده شد و به راننده امکان میدهداز وی شیشه جلوی اتومبیل اطلاعات اتومبیل را ببیند. این سیستم توسط یک پروژکتوراطلاعات را روی شیشه جلو منعکس میکند.


 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد




FAN :
به طور متوسط 70% سوخت مورد استفاده موتورتبدیل به گرما میشود. وظیفه خنک کردن موتور نیز همراه سیستم خنک کننده آبی با FAN (پروانه) است. آب حرارت موتور را جذب کرده و حرارت خود آب بالا میرود. این آب وقتیاز داخل رادیاتوری که در جلوی اتومبیل است عبور میکند خنک میشود. اگر حرارت آب بیشاز حد مجاز بالا رود ترموستات FAN را که روی رادیاتور نصب شده به کار می اندازد تCOLOR]]حرارت پائین آیدCOLOR][.



این نوع سیستم ها رو اولین بار آلمان ها در جنگ جهانی دوم بکار بردند. برای جلوگیری از برخورد ترکش به مخزن سیستم های خنک کننده ی آب.
 
بالا