Don't be afraid this plane is fire resistance!!!!

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
BHDB POLYMER

برای تمامی افرادی که مجبورند حتی به مدت چند دقیقه ای بوی بد پلاستیک سوخته را تحمل نملیند , این نوع جدید پلاستیک برایشان بسیار خوشایند خواهد بود.
گروهی ار متخصصین از دانشگاه Massachusetts amherts به تازگی نوع جدید از پایمر های سنتزی را تولید نموده اند که نه می سوزد و نه احتیاج به مواد شی میایی باز دارنده شعله ای که در بیشتر پلاستیک ها موجود است و برای مصارفی از جمله صندلی اتوبوس ها ,هواپیما, منسوجات و موارد بیشمار تولیدات خانگی به کار می روند.
هنگامی که جسمی میسوزد در اثر حرارت, تجزیه شده. بخشی از ان تبدیل به گاز می شود و این همان چیزی است که به عنوان شعله می سوزد و ان ماده ای که نمیسوزد همان پلیمری است که دانشمندان لفظ ذغال نیم سوز (char) را به ان داده اند . و این همان ماده ی جامدی است که بر جای می ماند . هدف از تولید پلاستیک های صد حریق دستیابی به char بالاتری بوده چرا که char یا ذعال نیم سوز بیشتر به عبارتی معادل با حریق کمتر است که سبب می شود که مواد فرار شیمیایی کمتری ازاد شود.
بیتشر پلاستیک های رایج به راحتی میسوزند ( میزان char باقیمانده از پلی پروپیلن در حد 0 است ) لذا مواد ضد اتشی که حاوی مولکول های هالوژن دار و مواد شیمیایی راکتیوی از جمله کلر و برم و فسفر هستند به ان افزوده می شود.
این نوع پلیمر های جدید نقش برجسته ای در مواد پلاستیکی مورد استفاده در مصارف الکتریکی و نساجی دارند چرا که در برابر شعله مقاوم هستند ( ضد اتش هستند ) و تحت نام (solid gasoline) منسوب شده اند.پلیمر به کار گرفته شده در ان BHDB یا (bishydroxydeoxybenzion) به عنوان سازنده بلوک ها می باشد وهنگامی که در اتش قرار می گیرند ( به واسطه ی پاره شدن و شکسته شدن زنجیر ها ) به جای ازاد سازی گاز های مهلک و خطر ناک, بخار اب ازاد می نماید . این پلیمری که توسط تیم Amherst Umass سنتز شده است . دارای (char yield ) حدود 70 % بوده و بدون هالوژن است .
این نوع پلاستیک تمام خصوصیات مطلوب پلاستیک های ضد حریق را داراست. از جمله داشتن ظاهری تمیز ,نبودهالوژن ها, انعطاف پذیری, هزینه ی پایین تولیدی . این در حالی است که پلاستیک های مقاوم در برابر حرارت که تا به حال تولید شده اند دارای هزینه ی تولید بالاتر و شکنندگی بالاتری و رنگ های تیره تری می باشد . به علاوه در انها همان طور که گفته شد از مولکولهای هالوژن دار و فسفر استفاده می شود که اگر چه در کم کردن میزان اشتعال پذیری پلاستیک موثر است اما سلامت انسان و محیط زیست را به مخاطره می اندازد.
Bryan caughline یکی از متخصصین هلدایت کننده این تحقیق می گوید : مهمترین عامل در مورد BHDB اینست که با تولید این پلیمر جدید می توانیم با یک سنگ 2 هدف را نشانه بگیریم . چرا که به طور کلی کاملا مقاوم و ایمن در برابر اتش است و هیچ نوع ماده افزودنی هالوژنی که بخواهد برای محیط زیست مخرب باشد به همراه ندارد
Todd emecck یکی دیگر از اعضای این گروه می گوید : ما باید خارج از مسیر متداول شیمی فعالیت نماییم که این منجر به تولید ماده ای غیر قابل اشتعال گردد.
اولین کاربرد BHDB در قطهات و اجزای هواپیما خواهد بود . چرا که حدود 40 % از کسانی که در سوانح هوایی زنده می مانند در هنگام شعله ور شدن هواپیما جان خود را از دست می دهند.
Richard lyon مدیر برنامه های حریق FAA گفت : اژانس های هوایی به دنبال هواپیما هایی هستند که در ان از بیشترین پلاستیک های ضد حریق استفاده شده باشد اما ما به دنبال ساخت کابین های ضد حریق هستیم. همچنین او گفت : برای رسیدن به این امر باید پلاستیکی را ابداع نماییم که یا اصلا نسوزد یا سرعت سوختن بسیار پایینی داشته باشد بدین طریق مسافران فرصت نجات جان خود را در هنگام سوانح هوایی خواهند داشت.
در اینده این پلیمر ها راه خود را به سمت ابزار الات جنگی برای سربازان و تولیدات خانگی و بردهای مداری باز خواهند کرد ...

Ref: http://www.umass.edu
 

پیوست ها

  • melting%20plastic-jj-001.jpg
    melting%20plastic-jj-001.jpg
    35.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
I afraid of fier fighter

I afraid of fier fighter

Hi to you. this topic is very beuty for me. but, we don't afraid of fire. we afriad of fire fighter. for this reason they can not the fire is out also they make a big fier:D:surprised:
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
طراحی جدیدترین اطفا گر حریق با شما ..کنترل fire fighter ها با من ..ok ! ;)

ما BHDB مون کجا بود ؟! اخه توپولوف دیگه BHDB زدن نداره که !!! :thumbsdown:اگر هواپیماتون دچار حریق شد ما راحتریم که با همون شیلنگ قدیمی و co2 در خدمتتون باشیم !!! :tooth:
 
بالا