BPM چیست و چگونه سازمان شما را ارتقاء میدهد؟

gandomnami

عضو جدید
[h=1]مشاهده پیوست 2313
[/h][h=1]BPM چیست و چگونه سازمان شما را ارتقاء میدهد؟[/h]در فضای غبارآلود خیابان های خشک Laredo تگزاس، یک کامیون بار تجهیزات و لوازم منزل به مغازه Lacks Valley نزدیک میشود. بدون توجه به کارگران بارانداز، در حالیکه کلیه محصولات ورودی پایش و کنترل میگردد، با استثناء های بیشماری در تجارت خرده فروشی مواجهه میشوند:[h=2]کالاهای جامانده، سفارشات مشتریان وفادار و کالاهایی که هرگز سفارش داده نشده اند.[/h]به هرحال، در پشت این صحنه ها، یک برنامه کاربردی مدیریت فرآیند کسب و کار، انبار و سیستم های دریافتی را جهت تعیین خطاهای احتمالی کنترل و نظاره مینماید. برنامه BPM نه فقط وظیفه نظارتی خود را انجام میدهد بلکه استثناء های احتمالی را اولویت بندی مینماید و برای کارکنان محتلف سازمان، وظایف مختلفی را تخصیص میدهد (به عنوان مثال بررسی و تحقیق سفارش موردنظر که هنوز محقق نشده است). این استثناء ها در سیستم به عنوان وظایف و یا فرآیندهای در دست اقدام در نظر گرفته و پایش میشوند تا راه حل های لازم در موردشان اعمال شوند.تحلیل گران کسب و کار که با مشکلات مربوط به بازار و فرآیندهای مرتبط سروکار دارند، قادرند همزمان در حالیکه راه حل های موثرتری را جهت بهبود عملیات کسب و کار فرا میگیرند، روشهای بهینه ای جهت حل مشکلات ارائه دهند.در کتاب Extreme Competition: Innovation and the Great 21st Century Business Reformation اثر Peter Finger، افزایش رقبای جدید در سرتاسر جهان که چگونگی عملکرد خود را بطور خلاقانه بازنگری میکنند و آنهایی را که بازار کوچک و بزرگ را مورد هدف قرار میدهند (شامل شهرهای مرزی کوچک و بزرگ تگزاس)، مورد بررسی قرار میگیرد. برای روبرو شدن با رقبای جدید شرکتهایی مانند Lacks Valley Stores باید فریندها و عملیات خود را نسبت به گذشته متحول نموده و مورد بازنگری قرار دهند.BPM یا مدیریت فرایند در این مسیر آنها را یاری میکند. Lee Aaronson مدیر اجرایی شرکت Lack Valley Stores میگوید:
بزرگترین تاثیر BPM، شناسایی به موقع استثناء ها به منظور تصمیم گیری در مورد آنها میباشد. قبل از اینکه ما به شکایات مشتریان عادت کنیم یا بصورت تصادفی مشکلات را کشف کنیم، هم اکنون کارمندان شرکت ایمیل هایی را دریافت میکنند که به آنها جهت واکنش مناسب هشدار میدهد و یا آنها به منظور شناسایی و مدیریت استثناء ها و اعمال راه حل های مناسب حتی قبل از اطلاع مشتریان، وارد پرتال سازمان میشوند.همچنین BPM فرآیند ارتباط با مشتری را میتواند دگرگون نماید.ANICO (American National Insurance Co) یکی از اولین کاربران BPM بوده است و از BPM به منظور افزایش کارایی فرایندهای خدمات مشتریان در چهار گروه کسب و کار خود استفاده نموده است. این رویکرد منجر به افزایش ۱۹۲ درصدی در ظرفیت کاری CSR گردیده است.Gary Kirkham رئیس بخش پشتیبانی و طراحی Anico می گوید: ابتکار عمل BPM ما باعث سود بالایی در کسب و کار گردیده است. وی به این نکته اشاره داشت که: ما نیاز به CSR ها را با استفاده از چندین برنامه کاربردی Mainframe که درخواست های نمایندگی و مشتریان را مدیریت می نمودند، حذف کرده ایم و قوائدی را در فرایندهایمان تعریف کرده ایم تا آنها را براساس یک مجموعه اطلاعات مشخص در چندین سیستم راهنمایی نماییم. BPM ما را قادر میسازد تا یک رشد قابل توجه در پایگاه مشتریان را تجربه نماییم و همزمان شاخص های خدمات به مشتریان را بهبود دهیم.البته یک مدیر اجرایی با تجربه متوجه این موضوع میباشد که یک فناوری به تنهایی قادر نخواهد بود کلیه مشکلات مربوطه به فرآیندهای پیچیده را حل نماید. تلاشهای بی شماری لازم خواهد بود تا شما مشخص نمایید چه کسی مالک فرآیند میباشد و آن فرآیند چگونه عمل مینماید. اگر یک فرآیند نامطلوب و ناکارا باشد، تنها شما یک عملکرد نامطلوب را مکانیزه مینمایید. بهرحال، مانند شرکت Anico و Lack Valley Store یک مجموعه شرکت های متنوعی با بکارگیری تکنولوژی BPM در تلاشهای بهبود فرآیندهایشان، به نتایج مطلوبی دست یافته اند.
[h=2]یک مسیر جدید در ساخت و مدیریت فرآیندها[/h]یک داستان قدیمی در مورد یک طراح باهوش دانشگاه مطرح است که منتظر زمانی بود تا روی پیاده روهای دانشگاه بتن ریزی کند که دانشجویان مسیر بین ساختمان ها را فرسوده نمایند. ساختار IT سنتی به همین روش متحول گردیده است. هم اکنون خبره های صنعت تلاش میکنند تا نیاز پیچیده کاربران قبل از مکانیزه نمودن بطور کامل درک کنند. بهرحال رویکردهای سنتی به توسعه برنامه های کاربردی و مهندسی مجدد نمیتواند بیش از این پاسخگوی نیازهای ذینفعان در ارتباط با تغییرات سریع فرآیند باشد.BPM به منظور پوشش این دغدغه ها ظهور نمود تا تکنولوژی ساده تری همراه با حرکت های پیوسته مدیریتی بتواند در جهت توسعه عملیاتی فرایندها گام بردارد.گرچه صدها فروشنده ممکن است تعاریف متفاوتی ارائه دهند، اما بیشتر آنها برای این نکته اتفاق نظر دارند که BPM به سازمانها توانایی تعریف، اجرا و مدیریت فرآیندها را میدهد تا:
  • بین برنامه های کاربردی ارتباط برقرار نموده و تعاملات انسانی را درگیر نماید.
  • تغییرات و قواعد فرآیندهای پویا را البته نه به سادگی جریان های پویا مدیریت نماید.

برای مطالعه این مطلب به صورت کامل اینجا را کلیک نمایید.
 

Similar threads

بالا