◄ نظام مهندسی ► پرسش و پاسخ

◄ نظام مهندسی ► پرسش و پاسخ

  • ضمن مطالعه کامل مطالب، با محتواي آن موافقم.

    رای: 12 63.2%
  • ضمن مطالعه کامل مطالب، با محتواي آن مخالفم.

    رای: 1 5.3%
  • نظر خاصي در مورد مطالب ارائه شده ندارم!

    رای: 6 31.6%

  • مجموع رای دهندگان
    19

R.N.Z

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلید سوالات نظارت عمران که سایت مقررات ملی ارایه داده جواب سوال 2 و 46 اشتباه داده
 

salar-fa

عضو جدید
با سلام و خدا قوت خدمت مهندسای عزیز به نظر من هم سوالات نظارت مثل محاسبات بود و اینکه بیشتر طراحان سوال به دنبال پیچوندن مهندسا هستن ،ما که نمی خوایم مچ گیری کنیم یه آزمون برای ورود به حرفه مهندسی هست و اینکه کتابهاشم که همه موجوده فقط برای اینکه مهندسا وارد این حرفه بشن یه امتحان که آیا مهندسا آشنایی دارن با مباحث یا نه مهمه ؟! اما این سوالا داشت اینو میگفت که :مهندس دیدی سوالی دادم که تا بحال ندیدی !!!!دیدی نمی تونی!!! سوالهایی که فقط فقط دلیلش این بود که همه غلط بزنن ،من از همه مهندسا میخوام یه حرکتی کنن برای این بی احترامی و دهان کجی طراحان سوالات به ما ،خوب سوال باید در یه حد متعادل باشه و نه اینکه سوالات دوره قبل با این دوره 100 درصد تغییر و حالا از جاهایی که خدای نکرده مهندسا نتونن جواب درست بدن . نون خوری باز کردن از این امتحان ها دیگه اگه خیلی سختگیر هستین برین جلو بساز بفروشا رو بگیرین که بی هیچ مزاحمتی وارد این مقوله میشن و روی هر چی مهندس سفید میکنن . اگه خیلی سختگیرین برین جلوی این ساخت و سازها رو بگیرین !!!
من و ما مهندسا یه کاری بکنیم ماشا الله که رئیس سازمان هم که میگه به من ربطی نداره !(توی سایت خبر آن لاین قسمت مشکلات مردم ) آقای رئیس پس به کی ربط داره شما باید از ما حمایت کنین . واقعا که قشر مهندس تو این جامعه و تو این مملکت داره میسوزه !!!وقتی یه استاد کار با دیدن دستمزد پیشنهادی کارفرما به ایشون میگه این حقوق مهندساس و من نمی تونم با این حقوق کار کنم ببینید که ما کجائیم .

با سلام
دوست عزیز من هم با نظر شما کاملا موافقم واقعا جایگاه یک مهندس در مملکت ما زیر سوال رفته.
 

sazansazan

عضو جدید
اعتراض به آزمون نظام مهندسي 1391

اعتراض به آزمون نظام مهندسي 1391

كساني كه به آزمون نظام مهندسي شهريور 1391 اعتراض دارند در نظر سنجي صفحه زير شركت كنند:

http://azmoonengineering.blogfa.com/
 

hatam a

عضو جدید
با عرض سلام وادب و احترام خدمت همه دوستان" نمره بنده تو آزمون نظارت 49 شده دوستان کسی میتونه در مورد جبران این 1 نمره کسری راهنمایی کنه؟ ساکن اصفهانم هستم. مرسی:smile:
 

salar-fa

عضو جدید
با عرض سلام وادب و احترام خدمت همه دوستان" نمره بنده تو آزمون نظارت 49 شده دوستان کسی میتونه در مورد جبران این 1 نمره کسری راهنمایی کنه؟ ساکن اصفهانم هستم. مرسی:smile:

دوست عزیز تا جایی که من اطلاع دارم یکی دو تا از دوستانم چنین برنامه ای براشون پیش اومد و با پیگیریهاشون موفق شدن ان شاء الله که کار شما هم درست میشه.
 

sazansazan

عضو جدید
شما اعتراض نداريد نظرتون محفوظ. ولي تعداد زيادي هم معترض هستن.

رشته هم متفاوت هستن. شما توي امتحان برق اعتراض نداريد، ولي مثلا شخص خودم به امتحان محاسبات رشته عمران معترضم چون 8 تا تست آزمون مورد داشت و فقط 4 تاشو حذف كردن نمرشم ندادن، چون من دقيقا مي دونم چند تا تست زدم و نمره اين 4 تا به نمره من اضافه نشده. واسه بقيه تست ها هم به اصلاح كليد بسنده شد. من در مورد آزمون برق كه تخصص شما هستش نظري نمي دم چون اطلاعات شما رو در موردش ندارم.
 

civil.Technology

عضو جدید
چاره اندیشی برای حل مشکل حق پروانه طراحی برای مهندسی تکنولوژی عمران

چاره اندیشی برای حل مشکل حق پروانه طراحی برای مهندسی تکنولوژی عمران

با سلام

دوستان همانطور که در جریان هستید، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی کسانی که عنوان مدرک تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عنوان مهندسی تکنولوژی معرفی شده مانند:

(مهندسی تکنولوژی عمران) از دریافت پروانه طراحی و محاسبه محروم شده اند و کد رشته آنها در نظام مهندسی جز کد مرتبط به عمران محسوب شده و نه اصلی.

از سال 87 عنوان رشته دانشجویان کارشناسی ناپیوسته از مهندسی عمران-عمران به تکنولوژی عمران-عمران تغییر پیدا کرده که در این باره هم هیچگونه اطلاع رسانی نشد و هنوزم خیلی از دوستان دچار ابهام و سردرگمی هستند که هدف از ذکر واژه تکنولوژی برای عنوان مدرکشون بابت چی بوده و تفاوت اون با مهندسی عمران-عمران در چی هست.
با توجه به این که این مصوبه باعث یک بی عدالتی و تبعیض بزرگ نسبت به فارغ التحصیلان مهندسی تکنولوژی عمران شده و این فارغ التحصیلان از حق مسلم خودشون محروم شدند بر ما واجب هستش که با اعتراض به این مصوبه و اصلاح اون حق دارندگان مدرک مهندسی تکنولوژی ادا بشه و از همه شما دوستانی که این مصوبه شاملتان شده درخواست دارم با اطلاع رسانی به دیگران و پیگیری از هر نهاد و مسولی که فکر میکنید باعث ایجاد اعتراضی بشیم تا بتونیم از این طریق علاوه بر رسوندن اعتراضمون در سکوت معنادار مسولین مربوطه شروعی بشیم برای بازپس گیریه حق مسلم خودمون ببینید تاکید میکنم حققققق مسلللم خودمون. اینجاش آدمو میسوزونه

از آنجایی که حق گرفتنی است و نه دادنی پس ما هم باید حق ضایع شده خود را پس بگیریم.

به این وبلاگ هم سر بزنید. http://civilgroup1.mihanblog.com/
 

civil.Technology

عضو جدید
نامه دکتر فرهنگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون عمران مجلس که برای سال 90 هست.
هر کس تو هر شهری هست میتونه از نماینده مجلس شرو کنه هر چی تعداد درخواستها و مکاتبات بیشتر بشه و موضوع سر زبون بیوفته برامون بهتره بر خلاف الان که هیچ صدایی از کسی در نمیاد.
من با هر مسولی صحبت کردم فقط پیشنهاد تجمع میدن.

306739_275958775852950_1369989923_n.jpg
 

civil.Technology

عضو جدید
همین امروز بچه های دانشگاه آزاد تهران جنوب و چند تا شهر دیگه تجمع داشتن جلوی سازمان سنجش در اعتراض به مهندسی اجرایی عمران که دانشگاه آزاد خودداری کرده بود برگشتن عنوان رشته به تکنولوژی عمران و تجمعشون هم نتیجه داد.

متن نامه:
جناب اقای دکتر اقبالی
رئیس محترم مرکز ازمون دانشگاه ازاد اسلامی
با سلام
احتراما به استحضار می رساند با توجه به اینکه موضوع تغییر عنوان رشته تحصیلی کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران عمران به کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران مشکلات عدیده ای را برای پذیرفته شدگان کد رشته امتحانی ۲۰۹ به وجود اورده است خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان کد رشته۲۰۹ با عنوان مهندسی تکنولوژی عمران عمران صرفا برای ورودیهای سال ۱۳۹۱ اقدام لازم به عمل اید.
باارزوی توفیق الهی
دکتر سید ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش اموزش عالی ودبیر شورا

مدتی قبل هم که تجمع مقابل مجلس و سازمان سنجش باعث شد دکتر خدایی دستور بده که مهندسی اجرایی از سال 92 اعمال بشه و همه دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی موظف به این امر شدن فقظ دانشگاه آزاد خودداری کرده بود که اونم با تجمع امروز ترتیب اثر داده شد.

طینامه ای به شماره «62393/س» که از طرف دکتر ابراهیم خدایی به تمامی دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی سراسر کشور ارسال شده است، برای دانشجویان ورودی 1391 ، رشته مهندسی اجرایی عمران به مهندسی تکنولوژی عمران-عمران تغییر پیدا کرده و کلیه دانشجویانی که در سال 91 تحت عنوان رشته کارشناسی مهندسی اجرایی عمران در دانشگاه ها پذیرش شده اند، با رشته مهندسی تکنولوژی عمران-عمران ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل می شوند.
شایان ذکر است از سال 1392 پذیرش دانشجو صرفاً تحت عنوان رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران صورت خواهد گرفت.


متن کامل نامه رسمی به شرح زیر می باشد:

http://siyahkal.com/up3nter/uploads/13545087511.gif

13545087511.jpg
 
آخرین ویرایش:

civil.Technology

عضو جدید
خواستم اینارو ببینید تا بدونید ما هم اگه یکم تلاش و همت کنیم میتونیم حقمون رو بگیریم.
همین سال قبل بود که گیر دادن به ناپیوسته ها دیدین که چطور شد و حقشون رو گرفتن.
من از نظام مهندسی که پرسیدم گفت دوستان تکنولوژی معماری خیلی پیگیر هستن و یه خبرایی داره میشه براشون و صحبتش هست که محاسبه هم بهشون بدن اما نمیدونم تکنولوژی عمرانیها کجان اصلا خیالشون نیست.
مثل این میمونه که به جای دو تا پات بگن بابد با یه پات راه بری و اینجوری همیشه لنگ میزنی و میلنگی، این ندادن حق طراحی هم مصداق همین مثاله.
تازه این نظارت هم نمیخواستن بهمون بدن همون اعتراضات سال قبل باعث شد اینم بدن.
توروخدا هر کی که تکنولوژی میخونه یا خونده یا میخواد بخونه که هر سه حالتش در نهایت یکیه یکم فعال بشه و پیگیری و نامه نگاری و هر چی به فکرش میرسه انجام بده.
 
آخرین ویرایش:

civil.Technology

عضو جدید
تجمع دانشجویان در اعتراض به تغییر نام یک رشته
صبح امروز عده ای از دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی عمران عمران برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به تغییر نام و سرفصلهای این رشته به مهندسی اجرایی از ترم جدید، مقابل وزارت علوم تجمع کردند.​



دانشجویان برخی واحدهای دانشگاه آزاد در اعتراض به تغییر نام و سرفصلهای رشته مهندسی عمران با اعتراض در مقابل وزارت علوم موفق به دریافت مطالبتشان از این یک مقام مسئول این وزارتخانه شدند.

صبح امروز عده ای از دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی عمران عمران برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به تغییر نام و سرفصلهای این رشته به مهندسی اجرایی از ترم جدید، مقابل وزارت علوم تجمع کردند.

یکی از این دانشجویان با اشاره به مشکلاتی که از این ترم برایشان پیش آمده به ارائه پاره ای توضیحات پرداخت و گفت: پس از آنکه دفترچه انتخاب رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته سال 91 دانشگاه آزاد منتشر شد، ما کدرشته 209 که در واقع همان رشته تکنولوژی عمران بود، انتخاب کردیم اما در توضیحات این رشته قید شده بود که عنوان آن به مهندسی اجرایی تغییر یافته است ولی هیچ اشاره ای به تغییر سرفصلها و مواد درسی این رشته نشده بود.

وی افزود: پس از شروع ترم جاری تحصیلی و گذشتن دو هفته از کلاسهای درس، متوجه شدیم تمام سرفصلها و مواد درسی این رشته همانند عنوان آن تغییر کرده و عملاً واحدهایی به ما تدریس می شود که هیچ کاربردی برای رشته ما ندارد، از سوی دیگر محاسبات از این رشته که یکی از مهمترین ارکان مهندسی عمران است، حذف شد.

به گفته این دانشجو، با حذف این درس و تغییر عنوان مهندسی عمران به مهندسی اجرایی عملاً نه تنها نظام مهندسی ما را به عنوان دانش آموخته مهندسی عمران قبول ندارد بلکه این رشته هنوز در مقطع کارشناسی ارشد هم راه اندازی نشده است.

یکی دیگر از این دانشجویان معترض اعلام کرد که این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاههای غیردولتی نیز تغییر کرد که با اعتراض دانشجویان، رئیس سازمان سنجش به دانشگاههای غیردولتی اعلام کرد: "با توجه به اینکه موضوع تغییر عنوان رشته تحصیلی کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران – عمران به کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران پس از ثبت نام و شرکت داوطلبان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 91 به این سازمان( سنجش) ابلاغ شده است، تغییر عنوان رشته تحصیلی مورد نظر در آزمون سال 1391 منتفی بوده و در آزمون سال 92 در این زمینه اقدام خواهد شد.

بنابراین عنوان صحیح رشته قبولی پذیرفته شدگان کد رشته های امتحانی 209(گرایش 2) و 232 با در نظر گرفتن رشته امتحانی ثبت نامی آنان در آزمون سال 91، به ترتیب همان کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران – عمران و کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران است و ضرورت دارد که پذیرفته شدگان کدرشته های امتحانی مذکور، در پایان تحصیلات دوره کارشناسی ناپیوسته با عنوان مربوط به کدرشته امتحمانی خود دانش آموخته شوند.

در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 92، عنوان رشته تحصیلی کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران – عمران حذف خواهد شد و پذیرش دانشجو صرفاً تحت عنوان کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران صورت می گیرد."

به گفته این دانشجو، این مصوبه تنها به دانشگاههای غیردولتی ابلاغ شد در حالیکه دانشجویان این رشته در دانشگاه آزاد هم شامل مصوبه مذکور می شوند و تاکنون از سوی وزارت علوم این مصوبه به دانشگاه آزاد ابلاغ نشده است.

یکی دیگر از مشکلاتی که تغییر نام و سرفصلهای این رشته برای دانشجویان به همراه دارد، افزایش تعداد واحدهای کارگاهی و همچنین شهریه تحصیلی آنان است.

دانشجوی دیگری درباره شهریه تحصیلی شان تاکید کرد: در حالیکه شهریه تحصیلی رشته مهندسی عمران تنها 600 هزارتومان بود، در ترم جاری تنها شهریه ثابت این رشته 600 هزارتومان اعلام شده است.

دانشجویان واحدهای تهران جنوب، پرند و شهرک قدس دانشگاه آزاد در حالیکه پلاکاردهای " اعتراض " و " آینده ما در گرو تصمیمات مسئولان وزارت علوم است"، امروز صبح در مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.

مدیر کل گسترش وزارت علوم با حضور در میان دانشجویان و پاسخ دادن به سوالات آنها، با تغییر نام مجدد این رشته به مهندسی تکنولوژی عمران در سال تحصیلی جاری موافقت کرد و مقرر شد این رشته از سال تحصیلی آینده تغییر یابد.





منبع: مهر
 
آخرین ویرایش:

civil.Technology

عضو جدید
عنوان: پایگاه اطلاع رسانی مهندس حسین محمدزاده نماینده مردم شریف شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی -

ارتباط با ما:

پیگیری مصوبات ناحق در تبعیض برای رشته مهندسی تکنولوژی عمران

پیغام:

جناب آقای مهندس حسین محمدزاده نماینده محترم مردم درگز

سلام علیکم

جناب آقای مهندس بنده یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی عمران هستم چندین سال رو به امید اینکه مهندس فردای مملکت خود باشم و بتوانم خدمتگذارهر چند کوچک این مردم و کشور باشم و به همین شوق و علاقه ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل شدم.ولی متاسفانه بر اساس مصوبات نا حق کمیسیون هم ارزی رشته ها که بر علیه عنوان رشته من تصویب شده تمام اشتیاق و آینده کاری و زندگی من و هزاران فارغ التحصیل و دانشجو مثل من فدای تصمیم گیریهای بی پایه و بدون دلیل و استدلال این کمیسیون شده. بنده به عنوان فارغ التحصیل رشته ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران قطع به یقین میتوانم ادعا کنم نه از نظر علمی و عملی و نه تعداد واحدهای گذرانده در دانشگاه هیچ کمبودی نسبت به دانشجویان پیوسته نداشته و بلکه یک سر و گردن نیز بالاتر میباشیم. من نمیدانم چرا آوردن کلمه تکنولوژی در عنوان رشته در حالی که سیلابس دروس و چارت دروس هیچ تفاوتی با پیوسته ها نداشته و بسیاری از دروس محاسباتی رو نه یک بار بلکه چندین بار به طور مکرر در کاردانی و کارشناسی گذراندیم مارو از داشتن حق پروانه محاسبه و طراحی در نظام مهندسی محروم کرده اند. با توجه به حضور شما در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و به عنوان یک نماینده دلسوز مردم استدعا دارم به طور جد این موضوع مهم را که آینده کاری و زندگی هزاران دانشجو و فارغ التحصیل این رشته همانند من را ضایع کرده و باعث سرشکستگی گردیده را پیگیری نمایید تا به امید خدای متعال و تلاشهای شما نماینده محترم مهر ابطالی بر این مصوبه ناحق زده شود و موجبات رضایتمندی نامبردگان فراهم گردد.

با نهایت تشکر و احترام

--------------------------------------------------------

پاسخ: با سلام نامه شما در تاریخ 2/10/91 چاپ و خدمت ایشان داده شد . با تشکر از پیغام شما فرزاد فلاحتی

--------------------------------------------

مشابه این ناکه رو برای:
دکتر فرهنگی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون عمران: dr.farhangi@yahoo.com
مهندس علی اکبر آقای رئیس کمیسیون عمران مجلس: http://aghai.ir/
مهندس صومعلو معاونت امور مسکن و ساختمان : moaven_maskan@mrud.gov.ir
باشگاه خبرنگاران جوان: science@yjc.ir
مهندس خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس: http://khosravee.ir/
سامانه ارتباطی ریاست جمهوری
وزارت راه و شهرسازی تماس مستقیم با وزیر: http://www.mrud.ir
و چند نماینده دیگه که عضو کمیسیون عمران مجلس هستن هم ارسال کردم.
 

civil.Technology

عضو جدید
طبق ابلاغیه ای که به ادارات راه و شهرسازی استانها ارسال شده رشته های مرتبط به مهندسی ساختمان مه در حال حاضر تکنولوژی عمران هم مرتبط محسوب میشه حق دریافت پروانه محاسبات تا حداکثر پایه 2 رو داره.
دوستان تو شهرای خودشون استعلام کنن تا ببینیم صحت داره یا نه.

ابلاغیه رو از اینجــــا دانلود کنید.
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب از اون طرف در نظر بگیرید, مثلا الان دانشگاه علمی کاربردی اومده مهندسی تکنولوژی عمران - عمران رو ارائه داده که یک دانشجو با مدرک فوق دیپلم مثلا زنبور داری رفته داری تکنولوژی عمران - عمران میخونه. این دانشجویی که رشته دبیرستانش انسانی بوده و فوق دیپلم زنبور داری داشته و حالا کارشناسی ناپیوسته عمران - عمران میخونه آیا اصلا پایه ریاضی داره واسه مهندسی؟

البته مشکل از دانشجو ها نیست, چون دانشجو رشته رو میبینه و خوشش میاد و بطور قانونی مدرکش رو میگیره. اما اشکال از اینه که سیستم آموزشی و دانشگاهی ما الان چند سالی هست که بصورت فجیع هردمیبل شده. فقط پول خانواده ها داره تو بنگاه های مدرک دهی هدر میره از اونور هم دانشجوهای بیسواد با مدرکهای دوزاری بیرون میان که حتی مدرکشون رو سازمان هایی مثه نظام مهندسی هم قبولش ندارند. کی این وسط جوابگو هست الله اعلم.
 

civil.Technology

عضو جدید
خب از اون طرف در نظر بگیرید, مثلا الان دانشگاه علمی کاربردی اومده مهندسی تکنولوژی عمران - عمران رو ارائه داده که یک دانشجو با مدرک فوق دیپلم مثلا زنبور داری رفته داری تکنولوژی عمران - عمران میخونه. این دانشجویی که رشته دبیرستانش انسانی بوده و فوق دیپلم زنبور داری داشته و حالا کارشناسی ناپیوسته عمران - عمران میخونه آیا اصلا پایه ریاضی داره واسه مهندسی؟

البته مشکل از دانشجو ها نیست, چون دانشجو رشته رو میبینه و خوشش میاد و بطور قانونی مدرکش رو میگیره. اما اشکال از اینه که سیستم آموزشی و دانشگاهی ما الان چند سالی هست که بصورت فجیع هردمیبل شده. فقط پول خانواده ها داره تو بنگاه های مدرک دهی هدر میره از اونور هم دانشجوهای بیسواد با مدرکهای دوزاری بیرون میان که حتی مدرکشون رو سازمان هایی مثه نظام مهندسی هم قبولش ندارند. کی این وسط جوابگو هست الله اعلم.

حرف شما درسته ولی روی صحبت من و امثال من در مورد ناپیوسته تکنولوژی عمران هستش و وقتی حرف ناپیوسته میشه مدرک کاردانی هم ملاک قرار میگیره و خوب اینجا میتونن بین ما که عمران بوده کاردانیمون و اون که زنبورداری بوده به قول شما فرق بزارن.
از اولشم با عمران شرو کردیم و با عمران پیش رفتیم و تموم کردیم مساله اینجاست به کدوم دلیل و با استناد به چبزی این محدودیت را گذاشتن.
حرف اینه چرا باید گذاشتن یه کلمه تو عنوان رشته تمام ارزش و اعتبار اون رو زیر سوال ببره والا بخدا سواد ما بیشتر نباشه کمتر نیست.
 

eirajs

عضو جدید
با عرض سلام بنده مدرک کاردانی عمران رو سال 86 گرفتمو کارشناسی رو سال 91 از مدرک کاردانیم 5 سال میگذره یه جایی خوندم سابقه کار برای کارشناسی ناپیوسته 2 سال هست و برای کارشناسی پیوسته 3 سال با این اوصاف 1 سال سنوات برای (5 سال که از مدرک کاردانیم میگذره )حساب میشه سال دیگه میتونم امتحان نظارت نظام مهندسی رو بدم؟؟(جمعا دو سال) خیلی ممنون میشم از دوستان جوابمو بدن با تشکر
 

civil.Technology

عضو جدید
با عرض سلام بنده مدرک کاردانی عمران رو سال 86 گرفتمو کارشناسی رو سال 91 از مدرک کاردانیم 5 سال میگذره یه جایی خوندم سابقه کار برای کارشناسی ناپیوسته 2 سال هست و برای کارشناسی پیوسته 3 سال با این اوصاف 1 سال سنوات برای (5 سال که از مدرک کاردانیم میگذره )حساب میشه سال دیگه میتونم امتحان نظارت نظام مهندسی رو بدم؟؟(جمعا دو سال) خیلی ممنون میشم از دوستان جوابمو بدن با تشکر

دوست عزیز من هم بهمن 86 کاردانی رو گرفتم و تیر 91 کارشناسی.
شما باید فاصله زمان اخذ مدرک کاردانی رو تا زمان اخذ مدرک کارشناسی به ماه حساب کنی بعد تقسیم بر 5 کنی مثلا برای 5 سال میشه 60 ماه تقسیم به 5 میشه 12 ماه.
اما این 3 سال برای همه یکی هستش شما با 5 سال فاصله از کاردانیت 1 سال از سه سال کم میشه و 2 سال دیگه باید بگذره از مدرکت.
شما تا زمان زمان ثبت نام آزمون نظام باید حداقل 36 ماه از مدرکت با احتساب سنوات کاردانی گذشته باشه
 

sasanjahan

عضو جدید
همین امروز بچه های دانشگاه آزاد تهران جنوب و چند تا شهر دیگه تجمع داشتن جلوی سازمان سنجش در اعتراض به مهندسی اجرایی عمران که دانشگاه آزاد خودداری کرده بود برگشتن عنوان رشته به تکنولوژی عمران و تجمعشون هم نتیجه داد.

متن نامه:
جناب اقای دکتر اقبالی
رئیس محترم مرکز ازمون دانشگاه ازاد اسلامی
با سلام
احتراما به استحضار می رساند با توجه به اینکه موضوع تغییر عنوان رشته تحصیلی کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران عمران به کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران مشکلات عدیده ای را برای پذیرفته شدگان کد رشته امتحانی ۲۰۹ به وجود اورده است خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان کد رشته۲۰۹ با عنوان مهندسی تکنولوژی عمران عمران صرفا برای ورودیهای سال ۱۳۹۱ اقدام لازم به عمل اید.
باارزوی توفیق الهی
دکتر سید ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش اموزش عالی ودبیر شورا

مدتی قبل هم که تجمع مقابل مجلس و سازمان سنجش باعث شد دکتر خدایی دستور بده که مهندسی اجرایی از سال 92 اعمال بشه و همه دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی موظف به این امر شدن فقظ دانشگاه آزاد خودداری کرده بود که اونم با تجمع امروز ترتیب اثر داده شد.

طینامه ای به شماره «62393/س» که از طرف دکتر ابراهیم خدایی به تمامی دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی سراسر کشور ارسال شده است، برای دانشجویان ورودی 1391 ، رشته مهندسی اجرایی عمران به مهندسی تکنولوژی عمران-عمران تغییر پیدا کرده و کلیه دانشجویانی که در سال 91 تحت عنوان رشته کارشناسی مهندسی اجرایی عمران در دانشگاه ها پذیرش شده اند، با رشته مهندسی تکنولوژی عمران-عمران ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل می شوند.
شایان ذکر است از سال 1392 پذیرش دانشجو صرفاً تحت عنوان رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران صورت خواهد گرفت.


متن کامل نامه رسمی به شرح زیر می باشد:

http://siyahkal.com/up3nter/uploads/13545087511.gif

مشاهده پیوست 128149

با سلام
ببخشید شما عکسی از نامه بالا که برای دانشگاه آزاد هست رو دارید؟
 

amir-

عضو جدید
کاربر ممتاز
آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفند 1391

آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفند 1391

عنوان: قابل توجه داوطلبان آزمونهای ورود به حرفه مهندسان.. تاريخ: چهار شنبه 6 دی 1391
در اجراي مواد 26،21،11و28 آئين نامه اجرائي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان شركت در آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان، در رشته‌هاي معماري(نظارت و طراحي)، عمران(نظارت و محاسبات)، تأسيسات مكانيكي، تأسيسات برقي، شهرسازي، نقشه برداري و ترافيك براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي پایه 3 و كاردانهاي فني ساختمان در رشته‌هاي معماري، عمران، مكانيك، برق، نقشه‌برداري و شهرسازي براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار كارداني پايه ‌3 و آزمونهاي تعيين صلاحيت معماران تجربي براي متقاضيان اخذ پروانه اشتغال به كار تجربي مي‌رساند آزمونهاي ياد شده در اسفند ماه سال جاری مي‌گردد.
ثبت‌نام اين آزمونها از تاريخ شنبه 16/10/91 آغاز و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد. ثبت‌نام كليه آزمونهاي ياد‌شده ‌به ‌صورت الكترونيكي ‌و از طريق همين وب سايت انجام خواهد شد. كليه داوطلبان عزيز مي‌توانند جهت ثبت‌نام به سامانه ثبت نام آزمونها به آدرس الكترونيكي www.inbr.ir مراجعه ‌نمايند.
ضروري است كليه متقاضيان قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه فرمايند
 

kazem791

عضو جدید
کسی میدونه زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه روزی ه ؟؟؟؟؟
لطفا کمکم کنید
و اگر میشه سایت شو معرفی کنید؟

با سلام
ثبت نام آزمون اسفند 91 از تاريخ شنبه 16 ديماه 91 آغاز ميشه سايت سازمان مقررات ملي ساختمان به آدرس www.inbr.ir
هر گونه راهنمايي و مشاوره ، معرفي منابع و برگزاري آزمون هاي آزمايشي نظام مهندسي ، اطلاع رساني توسط پيامك و ايميل و .... در سايت زير در دسترس شماست :
www.azmoonline.ir & www.azmoonline.com
 

nazicivil

عضو جدید
آغاز ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان از 16 دی

آغاز ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان از 16 دی

منبع:cacademy.ir


هومن موتمنی اظهار داشت: ثبت‌نام ‌به ‌صورت الکترونیکی ‌و از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان اسفند ماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.

موتمنی درباره رشته‌های آزمون یادآور شد: رشته‌های معماری(نظارت و طراحی)، شهرسازی، عمران(نظارت و محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی (پایه3) و همچنین آزمون‌های حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، برق، نقشه‌برداری و شهرسازی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی (پایه‌) و آزمون‌های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی برگزار می‌شوند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی مازندران درباره زمان ثبت‌نام مهندسان در آزمون مذکور اظهار داشت: ثبت‌نام این آزمون‌ها از شنبه 16/10/91 آغاز و ‌به ‌صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

موتمنی خاطر نشان کرد: داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه ثبت‌نام آزمون‌ها به آدرس الکترونیکی www.inbr.ir مراجعه ‌کنند. وی افزود: ضروری است متقاضیان قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه کنند.

قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام به اخذ پروانه اشتغال به‌کار می‌کند.

منبع:cacademy.ir
 

سوهاسهرابی

عضو جدید
آزمون محاسبات 90

آزمون محاسبات 90

سلام به همگی.من نمونه سوالای آزمون حرفه ای مهندسان محاسبات عمران شهریور سال 90 رو حل کردم .اما چندتا سوالش مشکل دارم و نتونستم حل کنم.کسی هست که پاسخنامه تشریحی داشته باشه .یا اگه پاسخنامش نیست کسی حاضره تا با همدیگه حلش کنیم؟چندتا مغز بهتر از یه مغز کار میکنه.ممنون
 

داش غلام 1

عضو جدید
مهندسی تکنولوژی عمران

مهندسی تکنولوژی عمران

با سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینکه چرا مدرک مهندسی تکنولوژی عمران برای رتبه بندی شرکت ، رشته زمینه محسوب نمیشه و امتیاز آن نصف لیسانس عمران لحاظ میشود نداره ؟ در صورتی که تمامی دروسی که یک دانشجوی مهندسی تکنولوژی عمران میگذراند با مهندسی عمران یکی میباشد
 

civil.Technology

عضو جدید
داداش خبر نداری مگه؟
تکنولوژی عمران رو در حال حاضر کمیسیون تبعیض رشته ها با مصوبات نمایشی خودش به رشته مرتبط به عمران و دارای صلاحیت اخذ پروانه فقط نظارت تبدیل کرده و دو سه سالی هست همه داریم میجنگیم که بفهمونیم بابا تکنولوژیا دود چراغ خوردن آخه رو چه حسابی به این راحتی حق رو ناحق میکنید دریغ از یه دلیل.
اخیرا هم یه مصوبه ای داده که به رشته های مرتبط مثل تکنولوژی به شرط پاس کردن تمام واحدهایی که هنوز اعلام نکردن لیستشو میتونه پروانه محاسبات تا حداکثر پایه2 بگیره.
امیدورام زودتر انتخابات بشه و این مسئولین بی فکر برن پی زندگیشون و کمیسیون هم ارزی بمونه و حوضش
 

m ebrahim

عضو جدید
با سلام

دوستان همانطور که در جریان هستید، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی کسانی که عنوان مدرک تحصیلی آنها در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عنوان مهندسی تکنولوژی معرفی شده مانند:

(مهندسی تکنولوژی عمران) از دریافت پروانه طراحی و محاسبه محروم شده اند و کد رشته آنها در نظام مهندسی جز کد مرتبط به عمران محسوب شده و نه اصلی.

از سال 87 عنوان رشته دانشجویان کارشناسی ناپیوسته از مهندسی عمران-عمران به تکنولوژی عمران-عمران تغییر پیدا کرده که در این باره هم هیچگونه اطلاع رسانی نشد و هنوزم خیلی از دوستان دچار ابهام و سردرگمی هستند که هدف از ذکر واژه تکنولوژی برای عنوان مدرکشون بابت چی بوده و تفاوت اون با مهندسی عمران-عمران در چی هست.
با توجه به این که این مصوبه باعث یک بی عدالتی و تبعیض بزرگ نسبت به فارغ التحصیلان مهندسی تکنولوژی عمران شده و این فارغ التحصیلان از حق مسلم خودشون محروم شدند بر ما واجب هستش که با اعتراض به این مصوبه و اصلاح اون حق دارندگان مدرک مهندسی تکنولوژی ادا بشه و از همه شما دوستانی که این مصوبه شاملتان شده درخواست دارم با اطلاع رسانی به دیگران و پیگیری از هر نهاد و مسولی که فکر میکنید باعث ایجاد اعتراضی بشیم تا بتونیم از این طریق علاوه بر رسوندن اعتراضمون در سکوت معنادار مسولین مربوطه شروعی بشیم برای بازپس گیریه حق مسلم خودمون ببینید تاکید میکنم حققققق مسلللم خودمون. اینجاش آدمو میسوزونه

از آنجایی که حق گرفتنی است و نه دادنی پس ما هم باید حق ضایع شده خود را پس بگیریم.

به این وبلاگ هم سر بزنید. http://civilgroup1.mihanblog.com/

باسلام خدمت دوست عزیز ، ازاقدام عاقلانه ودرخور تقدیرتان درایجاد این تاپیک سپاسگذاریم هراقدامی که بتونیم از نامه نگاری وحتی تجمع و... کوتاهی نخواهیم کرد دراولین اقدام یه نامه رسمی با امضای تمام دانشجوها وفارغ التحصیلان این رشته به مبادی مربوطه میفرستیم درصورت عدم دریافت پاسخ مناسب بامدارک موجود به دیوان عدالت مراجعه خواهیم کرد چون حق ما قانونی وگرفتنی است .موفق باشید
 
بالا