۱۰ راه برای اینکه وب‌سایت خود را موفق تر کنید

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
روزانه ۱۵۰۰۰۰ هزار وب سایت جدید ایجاد می‌شوند و این رقابت آنلاین را کاری بس دشوار ساخته است.
و این یعنی برای اینکه در رقابت فروش با رقبا برنده شوید، باید یک مزیت کوچک به سایت خود بدهید.در این مقاله، سعی داریم ده راه برای تحقق این مهم را به شما آموزش دهیم.


  1. یک گزاره‌ی فروش منحصر به فرد داشته باشید
هیچ وقت مردم برای خرید محصول تنها به یک سایت مراجعه نمی‌کنند. آن‌ها امکانات، ویژگی‌ها و قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند. اینکه تنها قیمت ارزانتری ارائه دهید لزوماً بهترین راهکار نیست چون مردم علاوه بر آن، سرویس یا حس کارآیی بهتر و باحال تر می‌خواهند. آیفون ارزان ترین راهکار بازار نیست و خدمات آن نیز بهترین نیست، ولی این محصول ارزش افزوده ای به نام «باحالی» دارد و همچنین دستگاهی همه کاره است.
این را درک کنید که محصول، خدمت و شرکت شما با دیگران مقایسه می‌شود. بنابراین باید نشان دهید که چرا شما منحصر به فرد هستید، و چرا مردم محصول شما را به دیگر محصولات ترجیح بدهند.


  1. محتوا پادشاه است
محتوای خوب کارهای زیادی انجام می‌دهد. اول از همه، در مورد محصولاتتان به کاربران اطلاع رسانی می‌کند. دوم اینکه، به آن‌ها کمک می‌کند تا در تمام جنبه‌های کسب و کار شما کاوش کنند. ممکن است برای نگاه کردن به محصولی وارد سایت شما شوند ولی چیز دیگری کشف کنند که از آن آگاه نبودند. همچنین محتوا به شما کمک می‌کند که در موتورهای جست و جو پیدا شوید. تنها کاری که گوگل و یاهو انجام می‌دهند این است که محتوای وب را آنالیز کرده و سپس سعی می‌کنند تا جست و جو‌های مردم را با محتوایی که بیشتر از همه برای جست و جو کننده مفید است، تطبیق دهند.


  1. دعوت به عمل قوی تری داشته باشید
اینکه مشتری محصول مورد نظرش را در سایت شما پیدا کند و آن را بخواهد کافی نیست. باید کاربر بداند بعدش چه کار کند. و این کار باید همانجا بوده و استفاده از آن ساده باشد. اگر شما به طرز برجسته ای گزینه‌های خرید را در محتوای خود بگنجانید، تکانه برای خرید بیشتری ترویج می‌دهید، و اگر جزئیات مربوط به تماس بیشتری در سایت خود بگنجانید، مردم بیشتری با شما تماس خواهند گرفت.


  1. دسترس پذیری
وب سایت خود را با تمام سیستم عامل‌ها و مرورگرهای وب سازگار کنید. کسانی که از مرورگرهای فایرفاکس و یا اپرا استفاده می‌کنند باید بتوانند به خوبی سایت شما را مشاهده کنند. کسانی که به جای ویندوز از مک استفاده می‌کنند باید وبسایت شما را به خوبی ببینند. بیشتر طراحان سایت تنها از کامپیوتر خود و با مرورگر اینترنت اکسپلورر سایت خود را مشاهده می‌کنند و خبر ندارند که دیگران که از مرورگرهای دیگر استفاده می‌کنند ممکن است سایت را به صورت درست مشاهده نکنند و برخی از منوها به خوبی برایشان کار نکند.کسانی که ناتوانی دارند نیز جمعیت زیادی از دنیا را تشکیل می‌دهند. می‌توانید فروش خود را با در نظر این گونه افراد، و طراحی سایت خود به نحوی که آن‌ها هم بتوانند خرید کنند افزایش دهید. یک بازدید کننده ممکن است از لحاظ بینایی مشکل داشته باشد و لازم باشد که سایت شما در نرم افزار مخصوص آن‌ها به خوبی نشان داده شود. یا کسانی که ناشنوا هستند باید قادر باشند تا ویدئوهای موجود در سایت شما را با زیرنویس مشاهده کنند.


  1. تست، تست، تست
ممکن است در صفحات پشتی سایت شما اشتباهاتی پنهان شده باشند. و ممکن است آن صفحه همان صفحه ای باشد که مردم مستقیماً از موتورهای جست و جو به آن کشیده می‌شوند. بنابراین لازم است که هر صفحه ای را کاملاً تست کرده و اطمینان حاصل کنید که کارهای شما را به درستی نشان می‌دهد.


  1. ارتباط برقرار کنید
اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابلیت‌ها و دلایل کافی برای اینکه کاربران ایمیل و اطلاعات تماس خود را برای شما بگذارند، داشته باشد. مهم است که بتوانید ابزارهای ارتباطی لازم را برای مشتریان خود ارسال کنید تا شرکت شما «جلو چشمشان» باقی بماند، و وجود خود را گاه و بی گاه به آن‌ها یادآوری کنید تا زمانی که دوباره به شما احتیاج پیدا می‌کنند.یک راه بسیار خوب برای انجام این کار اشتراک در خبرنامه‌ها، یا بروزرسانی یک وبلاگ، یا بروزرسانی‌های خودکار پیشنهاد‌های ویژه می‌باشد.


  1. بدانید که مشتریان در سایت شما چه کار می‌کنند
از یک بسته‌ی تحلیلی استفاده کنید تا بفهمید بازدیدکننده‌های شما چگونه شما را پیدا کردند، زمانی که به سایت شما رسیدند چه کار می‌کنند، و اینکه پیگیری کنید چه تعداد کاربر کاری را انجام می‌دهید که شما می‌خواهید انجام دهند: یعنی محصول شما را بخرند، با شما تماس برقرار کنند، یا در سرویس خاصی نظیر خبرنامه مشترک شوند. دانستن اینکه چه چیزی کاربران شما را به یک خریدار یا لید تبدیل می‌کند و اینکه چه چیزی آن‌ها را از سایت شما می‌راند مهمترین دانشی است که می‌توانید کسب کنید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید با تغییراتی جزئی فروش را افزایش دهید.


  1. سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه سازی کنید
سئو هنر بالا آوردن سایت خود در موتورهای جست و جو است زمانی که کلمات کلیدی خاصی را جست و جو می‌کنند که به سایت شما مربوط است. در حقیقت، به احتمال زیاد شما از طریق موتورهای جست و جو این مقاله را پیدا کردید.درک اینکه چه کلمات کلیدی بیشتر مورد استفاده‌ی کاربران شما است در دیدپذیری سایت شما در موتورهای جست و جو بسیار اهمیت دارد.


  1. سایت خود را تبلیغ کنید
سایت خود را در تمام متریال‌های فروش، از کارت‌های ویزیت گرفته تا بیلبوردها ذکر کنید. اگر کاربران شما تبلیغ شما را دیده ولی قبل از خرید محصول به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد، آنگاه سایت شما می‌تواند منبع بسیار خوبی باشد.همچنین اطمینان حاصل کنید که سایت شما امکان جست و جو دارد تا کاربران به راحتی بتوانند محصول یا عبارت مورد نظر خود را پیدا کنند.


  1. ظاهر سایت حرفه ای باشد
ظاهر مهم است. ظاهر حرفه ای به جلب اعتماد کمک می‌کند. مردم حسی که از سایت شما می‌گیرند را به کل شرکت شما تعمیم می‌دهند. اگر وبسایت شما ظاهر خوبی داشته باشد، آن‌ها از خرید از شما حس بهتری خواهند داشت. این امر تعداد کاربرانی که به مشتری تبدیل می‌شوند را افزایش می‌دهد.

کاریا
http://cleargoalmedia.com
 
بالا