گفتگو و آشنایی با دیگر اعضای تالار مهندسی معماری

setare.tanha

عضو جدید
طرحی شگرف از زاها حدید مطالعات تحلیلی سیستمهای سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.
http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/2010/12/2222_634276181572672500_l.jpg مطالعات تحلیلی سیستم های سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.

این متن ها و طراحی های طبیعی، بوسیلۀ انرژیی که تأ مین کنندۀ سیستم های همجوار است و کاهش ثانویۀ انرژی که به علت گسترش سازماندهی ساختار می باشد، شکل می پذیرد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2001.jpg

انرژی مرکز هنرهای نمایشی نمادی از حرکت حاکم بر کالبد شهری در معابر سرپوشیدۀ پیاده و گردشگاه مشرف به دریای منطقۀ فرهنگی است، دو جزء اولیۀ متقاطع سایت، منشعب کردن الگوریتم و رشد روندهای شبیه سازی است که در بازنمایی گسترش فضایی استفاده می گردد و در مجموعۀ هندسی پایه قرار می گیرد، سپس دیاگرام ها برنامه-ریزی شده و تفسیرات معماری در یک سری از دوره های متوالی به آن اضافه می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2002.jpg

در این ترکیبات ابتدائی، تحلیل زیستی از دیاگرام های تجریدی به طراحی معماری تغییر شکل می دهد. محورهای مرکزی منطقۀ فرهنگی ابوظبی، معبر راهرو مانندی است که از موزۀ طبیعی شیخ زاید تا دریا ادامه دارد. این محورهای مرکزی و تقابل عمل آن ها با گردشگاه مشرف به دریا، در جایی که جزیره شکل می گیرد، مجزا می شود، کالبدهای داخل شاخص و ساختار فضاهای اصلی این مرکز معنا می یابد، یک انشعاب هندسی به وجود می آورد. دیاگرام فعل و انفعالات مسیرها، یک سیستم سازماندهی اولیه برای بنا و حرکتی از یک طرح عمومی به سمت ساختار آتی طرح را به طور کامل و صحیح میسر می سازد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2003.jpg

فرم تندیس گونۀ مرکز هنرهای نمایشی از حرکات خطوط پدیدار می شود، بتدریج به درون جزئی رشد یابنده گسترش می یابدکه مانند شبکه ای از شاخه ها و انشعابات متوالی است. بادهای وزنده در اطراف سایت، بر پیچیدگی معماری می افزاید. بناهایی که در ارتفاع و عمق هستند و در کالبد خود دارای نقطه های اوج چندگانه در فضاهای اجرایی می باشند، ساختاری ارتجاعی مانند میوه ها دریک درخت انگور را دارند و نمای آنها به سمت غرب ونزدیک به آب است.
ارتفاع بنا به 62 متر می¬رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی¬ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می یابد. این ترتیب، بلوک ماتریس گونه در Arterial Road (جادۀ شریانی) را جدا می کند و نماهایی به سمت دریا و خط آسمان ابوظبی جلوه گر می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2005.jpg

تالار کنسرت بالای چهار تأتر کوچک قرار گرفته است و اجازه می دهد که نور روز به درون نفوذ کند و جلوه های مهیجی از دریا و خط آسمان شهر از پنجرۀ عظیم آن دیده شود. سرسراهای محلی هر یک از تأترها بازدیدکنندگان را به سمت دریا هدایت می کنند تا با یک دید ثابت با محیط اطرافشان ارتباط برقرار بکنند. در قسمت شمالی بنا رستورانی با یک تراس بزرگ و سقفی سایه انداز قرار داردکه مرکز کنفرانس مجاور در بالای تأتر را در دسترس قرار می دهد. قسمت آموزشی هنرهای نمایشی در بالای تأتر تجربی و در قسمت جنوبی قرار دارد، در همان حال در قسمت انتهای غربی این تندیس که به تردد پیاده در بعضی مناطق یاری می رساند، پلی مرکز هنرهای نمایشی را به ناحیۀ مرکزی پیوند می دهد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2006.JPG
 

setare.tanha

عضو جدید
طرحی شگرف از زاها حدید مطالعات تحلیلی سیستمهای سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.
http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/2010/12/2222_634276181572672500_l.jpg مطالعات تحلیلی سیستم های سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.

این متن ها و طراحی های طبیعی، بوسیلۀ انرژیی که تأ مین کنندۀ سیستم های همجوار است و کاهش ثانویۀ انرژی که به علت گسترش سازماندهی ساختار می باشد، شکل می پذیرد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2001.jpg

انرژی مرکز هنرهای نمایشی نمادی از حرکت حاکم بر کالبد شهری در معابر سرپوشیدۀ پیاده و گردشگاه مشرف به دریای منطقۀ فرهنگی است، دو جزء اولیۀ متقاطع سایت، منشعب کردن الگوریتم و رشد روندهای شبیه سازی است که در بازنمایی گسترش فضایی استفاده می گردد و در مجموعۀ هندسی پایه قرار می گیرد، سپس دیاگرام ها برنامه-ریزی شده و تفسیرات معماری در یک سری از دوره های متوالی به آن اضافه می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2002.jpg

در این ترکیبات ابتدائی، تحلیل زیستی از دیاگرام های تجریدی به طراحی معماری تغییر شکل می دهد. محورهای مرکزی منطقۀ فرهنگی ابوظبی، معبر راهرو مانندی است که از موزۀ طبیعی شیخ زاید تا دریا ادامه دارد. این محورهای مرکزی و تقابل عمل آن ها با گردشگاه مشرف به دریا، در جایی که جزیره شکل می گیرد، مجزا می شود، کالبدهای داخل شاخص و ساختار فضاهای اصلی این مرکز معنا می یابد، یک انشعاب هندسی به وجود می آورد. دیاگرام فعل و انفعالات مسیرها، یک سیستم سازماندهی اولیه برای بنا و حرکتی از یک طرح عمومی به سمت ساختار آتی طرح را به طور کامل و صحیح میسر می سازد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2003.jpg

فرم تندیس گونۀ مرکز هنرهای نمایشی از حرکات خطوط پدیدار می شود، بتدریج به درون جزئی رشد یابنده گسترش می یابدکه مانند شبکه ای از شاخه ها و انشعابات متوالی است. بادهای وزنده در اطراف سایت، بر پیچیدگی معماری می افزاید. بناهایی که در ارتفاع و عمق هستند و در کالبد خود دارای نقطه های اوج چندگانه در فضاهای اجرایی می باشند، ساختاری ارتجاعی مانند میوه ها دریک درخت انگور را دارند و نمای آنها به سمت غرب ونزدیک به آب است.
ارتفاع بنا به 62 متر می¬رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی¬ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می یابد. این ترتیب، بلوک ماتریس گونه در Arterial Road (جادۀ شریانی) را جدا می کند و نماهایی به سمت دریا و خط آسمان ابوظبی جلوه گر می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2005.jpg

تالار کنسرت بالای چهار تأتر کوچک قرار گرفته است و اجازه می دهد که نور روز به درون نفوذ کند و جلوه های مهیجی از دریا و خط آسمان شهر از پنجرۀ عظیم آن دیده شود. سرسراهای محلی هر یک از تأترها بازدیدکنندگان را به سمت دریا هدایت می کنند تا با یک دید ثابت با محیط اطرافشان ارتباط برقرار بکنند. در قسمت شمالی بنا رستورانی با یک تراس بزرگ و سقفی سایه انداز قرار داردکه مرکز کنفرانس مجاور در بالای تأتر را در دسترس قرار می دهد. قسمت آموزشی هنرهای نمایشی در بالای تأتر تجربی و در قسمت جنوبی قرار دارد، در همان حال در قسمت انتهای غربی این تندیس که به تردد پیاده در بعضی مناطق یاری می رساند، پلی مرکز هنرهای نمایشی را به ناحیۀ مرکزی پیوند می دهد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2006.JPG
 

setare.tanha

عضو جدید
طرحی شگرف از زاها حدید مطالعات تحلیلی سیستمهای سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.
http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/2010/12/2222_634276181572672500_l.jpg مطالعات تحلیلی سیستم های سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.

این متن ها و طراحی های طبیعی، بوسیلۀ انرژیی که تأ مین کنندۀ سیستم های همجوار است و کاهش ثانویۀ انرژی که به علت گسترش سازماندهی ساختار می باشد، شکل می پذیرد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2001.jpg

انرژی مرکز هنرهای نمایشی نمادی از حرکت حاکم بر کالبد شهری در معابر سرپوشیدۀ پیاده و گردشگاه مشرف به دریای منطقۀ فرهنگی است، دو جزء اولیۀ متقاطع سایت، منشعب کردن الگوریتم و رشد روندهای شبیه سازی است که در بازنمایی گسترش فضایی استفاده می گردد و در مجموعۀ هندسی پایه قرار می گیرد، سپس دیاگرام ها برنامه-ریزی شده و تفسیرات معماری در یک سری از دوره های متوالی به آن اضافه می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2002.jpg

در این ترکیبات ابتدائی، تحلیل زیستی از دیاگرام های تجریدی به طراحی معماری تغییر شکل می دهد. محورهای مرکزی منطقۀ فرهنگی ابوظبی، معبر راهرو مانندی است که از موزۀ طبیعی شیخ زاید تا دریا ادامه دارد. این محورهای مرکزی و تقابل عمل آن ها با گردشگاه مشرف به دریا، در جایی که جزیره شکل می گیرد، مجزا می شود، کالبدهای داخل شاخص و ساختار فضاهای اصلی این مرکز معنا می یابد، یک انشعاب هندسی به وجود می آورد. دیاگرام فعل و انفعالات مسیرها، یک سیستم سازماندهی اولیه برای بنا و حرکتی از یک طرح عمومی به سمت ساختار آتی طرح را به طور کامل و صحیح میسر می سازد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2003.jpg

فرم تندیس گونۀ مرکز هنرهای نمایشی از حرکات خطوط پدیدار می شود، بتدریج به درون جزئی رشد یابنده گسترش می یابدکه مانند شبکه ای از شاخه ها و انشعابات متوالی است. بادهای وزنده در اطراف سایت، بر پیچیدگی معماری می افزاید. بناهایی که در ارتفاع و عمق هستند و در کالبد خود دارای نقطه های اوج چندگانه در فضاهای اجرایی می باشند، ساختاری ارتجاعی مانند میوه ها دریک درخت انگور را دارند و نمای آنها به سمت غرب ونزدیک به آب است.
ارتفاع بنا به 62 متر می¬رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی¬ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می یابد. این ترتیب، بلوک ماتریس گونه در Arterial Road (جادۀ شریانی) را جدا می کند و نماهایی به سمت دریا و خط آسمان ابوظبی جلوه گر می شود.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2005.jpg

تالار کنسرت بالای چهار تأتر کوچک قرار گرفته است و اجازه می دهد که نور روز به درون نفوذ کند و جلوه های مهیجی از دریا و خط آسمان شهر از پنجرۀ عظیم آن دیده شود. سرسراهای محلی هر یک از تأترها بازدیدکنندگان را به سمت دریا هدایت می کنند تا با یک دید ثابت با محیط اطرافشان ارتباط برقرار بکنند. در قسمت شمالی بنا رستورانی با یک تراس بزرگ و سقفی سایه انداز قرار داردکه مرکز کنفرانس مجاور در بالای تأتر را در دسترس قرار می دهد. قسمت آموزشی هنرهای نمایشی در بالای تأتر تجربی و در قسمت جنوبی قرار دارد، در همان حال در قسمت انتهای غربی این تندیس که به تردد پیاده در بعضی مناطق یاری می رساند، پلی مرکز هنرهای نمایشی را به ناحیۀ مرکزی پیوند می دهد.

http://www.www.www.iran-eng.ir/mhtml:file://E:\1\download\طرحی شگرف از زاها حدید.mht!http://memarinews.com/Image/News/zaha%20design%2006.JPG
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اجازه دوست خوبم art_s می خوام اجازه بگیرم از دوستان کارای زاحا حدید رو معرفی کنیم و در کنارش تاثیر احساسات زنانش در طرحاش بررسی کنیم تا اینطوری به دوستمون ArChitect _90 کمک بشه پروژشو با علاقه دنبال کنه نه از رو اجباره استادش

واقعا مرسی و یه دنیا تشکر از شما.ممنون که مطالب میزاریم.
میشه اگه منبع این مطالبو هم بگین؟
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اجازه دوست خوبم art_s می خوام اجازه بگیرم از دوستان کارای زاحا حدید رو معرفی کنیم و در کنارش تاثیر احساسات زنانش در طرحاش بررسی کنیم تا اینطوری به دوستمون ArChitect _90 کمک بشه پروژشو با علاقه دنبال کنه نه از رو اجباره استادش

واقعا مرسی و یه دنیا تشکر از شما.ممنون که مطالب میزاریم.
میشه اگه منبع این مطالبو هم بگین؟
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اجازه دوست خوبم art_s می خوام اجازه بگیرم از دوستان کارای زاحا حدید رو معرفی کنیم و در کنارش تاثیر احساسات زنانش در طرحاش بررسی کنیم تا اینطوری به دوستمون ArChitect _90 کمک بشه پروژشو با علاقه دنبال کنه نه از رو اجباره استادش

واقعا مرسی و یه دنیا تشکر از شما.ممنون که مطالب میزاریم.
میشه اگه منبع این مطالبو هم بگین؟
 

Paryfam

عضو جدید
سازه کششی

سازه کششی

سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟
 

Paryfam

عضو جدید
سازه کششی

سازه کششی

سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟
 

Paryfam

عضو جدید
سازه کششی

سازه کششی

سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام
منم تازه واردم. ترم 6 کارشناسی معماری.امیدوارم بتونم با اطلاعات اندکی که دارم برای تالار مفید باشم.بیشتر ترجیح میدم در قسمت مبانی نظری فعال باشم .اما هر قسمتی که لازم باشه و بتونم کمکی کنم،مطمئنا دریغ نخواهم کرد.
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام
منم تازه واردم. ترم 6 کارشناسی معماری.امیدوارم بتونم با اطلاعات اندکی که دارم برای تالار مفید باشم.بیشتر ترجیح میدم در قسمت مبانی نظری فعال باشم .اما هر قسمتی که لازم باشه و بتونم کمکی کنم،مطمئنا دریغ نخواهم کرد.
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام
منم تازه واردم. ترم 6 کارشناسی معماری.امیدوارم بتونم با اطلاعات اندکی که دارم برای تالار مفید باشم.بیشتر ترجیح میدم در قسمت مبانی نظری فعال باشم .اما هر قسمتی که لازم باشه و بتونم کمکی کنم،مطمئنا دریغ نخواهم کرد.
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟

سازه های کششی

سازه ی کششی شامل المان هایی است که تنها کشش تحمل می کنند و فشار و خمشی در آنها وجود ندارد. کلمه کششی نباید با تنسگریتی که فرمی از سازه است که اعضای فشاری و کششی با هم سازه را تشکیل می دهند اشتباه گرفته شود.
بیشتر سازه های کششی توسط اعضای خمشی یا فشاری مانند دکل ها (گنبد میلینیوم (ساختمان O2)) حلقه های فشاری و یا تیر ها پشتیبانی می شود. سازه های غشایی کششی بیشتر اوقات به عنوان سقف استفاده می شوند زیرا علاوه بر اقتصادی بودن به شکل جذابی دهانه های بزرگ را پوشش می دهند.
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟

سازه های کششی

سازه ی کششی شامل المان هایی است که تنها کشش تحمل می کنند و فشار و خمشی در آنها وجود ندارد. کلمه کششی نباید با تنسگریتی که فرمی از سازه است که اعضای فشاری و کششی با هم سازه را تشکیل می دهند اشتباه گرفته شود.
بیشتر سازه های کششی توسط اعضای خمشی یا فشاری مانند دکل ها (گنبد میلینیوم (ساختمان O2)) حلقه های فشاری و یا تیر ها پشتیبانی می شود. سازه های غشایی کششی بیشتر اوقات به عنوان سقف استفاده می شوند زیرا علاوه بر اقتصادی بودن به شکل جذابی دهانه های بزرگ را پوشش می دهند.
 

آوا شمس

عضو جدید
سلام.من پریفام م.
کسی درمورد سازه کششی مطلب داره دوستان؟

سازه های کششی

سازه ی کششی شامل المان هایی است که تنها کشش تحمل می کنند و فشار و خمشی در آنها وجود ندارد. کلمه کششی نباید با تنسگریتی که فرمی از سازه است که اعضای فشاری و کششی با هم سازه را تشکیل می دهند اشتباه گرفته شود.
بیشتر سازه های کششی توسط اعضای خمشی یا فشاری مانند دکل ها (گنبد میلینیوم (ساختمان O2)) حلقه های فشاری و یا تیر ها پشتیبانی می شود. سازه های غشایی کششی بیشتر اوقات به عنوان سقف استفاده می شوند زیرا علاوه بر اقتصادی بودن به شکل جذابی دهانه های بزرگ را پوشش می دهند.
 

آوا شمس

عضو جدید
سازه های کششی

سازه های کششی

تاریخچه
این نوع فرم ساخت و ساز در اواخر قرن بیستم به طور درست درک شد و استفاده از آن گسترش پیدا کرد. سازه های کششی دیرزمانی است که در چادر ها و توسط طناب مهاردر پارچه آن پیش تنیدگی ایجاد و امکان تحمل بار ها را به آن می دهد استفاده می شود. مهندس روس ولادمیر شوخاف از اولین افرادی بود که محاسبات قابل استفاده ای را برای محاسبه تنش ها و تغییر شکل های سازه های کششی بسط داد. شوخاف هشت سازه ی کششی و پوسته نازک را برای ساختمان نمایشگاه Nizhny Novgorod سال 1896 طراحی کرد. این سازه مساحتی معادل 27 هزار متر مربع را می پوشاند. یک نمونه متاخر برای استفاده از سازه های کششی در مقیاس بزرگ ساختمان Sidney Myer Music Bowl است که در سال 1958 ساخته شد.
آنتونی گائودی از این اصول به صورت عکس برای تولید سازه ای که خالصا در فشار باشددر کلیسای Colonia Guellاستفاده کرد.
او یک سازه ی معلق از کلیسا ایجاد کرد تا بتواند نیرو های فشاری را محاسبه و هندسه ستون ها و طاق ها را بدست بیاورد. این اصول بعدا بوسیله مهندس و معمار آلمانی فری اتو که از این ایده در ساخت نمایشگاه آلمان در Expo 67 مونترال الهام گرفته بود مورد بهره برداری قرار گرفت. اتو بعدا از این ایده برای سقف سازه ای ساختمان المپیک مونیخ برای مسابقات تابستانه 1972 بهره برد. از 1960 به بعد سازه های کششی توسط طراحان و مهندسین پشتیبانی شده است مانند:
Ove Arup, Buro Happold, Walter Bird of Birdair, Inc., Frei Otto, Eero Saarinen, Horst Berger, Matthew Nowicki, Jorg Schlaich, Nicholas Goldsmith & Todd Dalland at FTL Design & Engineering Studio and David Geiger.
تکنولوژی های پیشرفته رو به رشد باعث شده است که سقف های پوشیده شده توسط پارچه بیشتر رواج یابند. وزن کم این نوع سازه ها ساختن آنها را نسبت به دیگر گزینه های طراحی مخصوصا هنگامی که هدف پوشش دهانه های بزرگ باشد آسان تر و ارزان تر کرده است.

منبع:سایت خبری/تحلیلی معمار نیوز
 

آوا شمس

عضو جدید
سازه های کششی

سازه های کششی

تاریخچه
این نوع فرم ساخت و ساز در اواخر قرن بیستم به طور درست درک شد و استفاده از آن گسترش پیدا کرد. سازه های کششی دیرزمانی است که در چادر ها و توسط طناب مهاردر پارچه آن پیش تنیدگی ایجاد و امکان تحمل بار ها را به آن می دهد استفاده می شود. مهندس روس ولادمیر شوخاف از اولین افرادی بود که محاسبات قابل استفاده ای را برای محاسبه تنش ها و تغییر شکل های سازه های کششی بسط داد. شوخاف هشت سازه ی کششی و پوسته نازک را برای ساختمان نمایشگاه Nizhny Novgorod سال 1896 طراحی کرد. این سازه مساحتی معادل 27 هزار متر مربع را می پوشاند. یک نمونه متاخر برای استفاده از سازه های کششی در مقیاس بزرگ ساختمان Sidney Myer Music Bowl است که در سال 1958 ساخته شد.
آنتونی گائودی از این اصول به صورت عکس برای تولید سازه ای که خالصا در فشار باشددر کلیسای Colonia Guellاستفاده کرد.
او یک سازه ی معلق از کلیسا ایجاد کرد تا بتواند نیرو های فشاری را محاسبه و هندسه ستون ها و طاق ها را بدست بیاورد. این اصول بعدا بوسیله مهندس و معمار آلمانی فری اتو که از این ایده در ساخت نمایشگاه آلمان در Expo 67 مونترال الهام گرفته بود مورد بهره برداری قرار گرفت. اتو بعدا از این ایده برای سقف سازه ای ساختمان المپیک مونیخ برای مسابقات تابستانه 1972 بهره برد. از 1960 به بعد سازه های کششی توسط طراحان و مهندسین پشتیبانی شده است مانند:
Ove Arup, Buro Happold, Walter Bird of Birdair, Inc., Frei Otto, Eero Saarinen, Horst Berger, Matthew Nowicki, Jorg Schlaich, Nicholas Goldsmith & Todd Dalland at FTL Design & Engineering Studio and David Geiger.
تکنولوژی های پیشرفته رو به رشد باعث شده است که سقف های پوشیده شده توسط پارچه بیشتر رواج یابند. وزن کم این نوع سازه ها ساختن آنها را نسبت به دیگر گزینه های طراحی مخصوصا هنگامی که هدف پوشش دهانه های بزرگ باشد آسان تر و ارزان تر کرده است.

منبع:سایت خبری/تحلیلی معمار نیوز
 

آوا شمس

عضو جدید
سازه های کششی

سازه های کششی

تاریخچه
این نوع فرم ساخت و ساز در اواخر قرن بیستم به طور درست درک شد و استفاده از آن گسترش پیدا کرد. سازه های کششی دیرزمانی است که در چادر ها و توسط طناب مهاردر پارچه آن پیش تنیدگی ایجاد و امکان تحمل بار ها را به آن می دهد استفاده می شود. مهندس روس ولادمیر شوخاف از اولین افرادی بود که محاسبات قابل استفاده ای را برای محاسبه تنش ها و تغییر شکل های سازه های کششی بسط داد. شوخاف هشت سازه ی کششی و پوسته نازک را برای ساختمان نمایشگاه Nizhny Novgorod سال 1896 طراحی کرد. این سازه مساحتی معادل 27 هزار متر مربع را می پوشاند. یک نمونه متاخر برای استفاده از سازه های کششی در مقیاس بزرگ ساختمان Sidney Myer Music Bowl است که در سال 1958 ساخته شد.
آنتونی گائودی از این اصول به صورت عکس برای تولید سازه ای که خالصا در فشار باشددر کلیسای Colonia Guellاستفاده کرد.
او یک سازه ی معلق از کلیسا ایجاد کرد تا بتواند نیرو های فشاری را محاسبه و هندسه ستون ها و طاق ها را بدست بیاورد. این اصول بعدا بوسیله مهندس و معمار آلمانی فری اتو که از این ایده در ساخت نمایشگاه آلمان در Expo 67 مونترال الهام گرفته بود مورد بهره برداری قرار گرفت. اتو بعدا از این ایده برای سقف سازه ای ساختمان المپیک مونیخ برای مسابقات تابستانه 1972 بهره برد. از 1960 به بعد سازه های کششی توسط طراحان و مهندسین پشتیبانی شده است مانند:
Ove Arup, Buro Happold, Walter Bird of Birdair, Inc., Frei Otto, Eero Saarinen, Horst Berger, Matthew Nowicki, Jorg Schlaich, Nicholas Goldsmith & Todd Dalland at FTL Design & Engineering Studio and David Geiger.
تکنولوژی های پیشرفته رو به رشد باعث شده است که سقف های پوشیده شده توسط پارچه بیشتر رواج یابند. وزن کم این نوع سازه ها ساختن آنها را نسبت به دیگر گزینه های طراحی مخصوصا هنگامی که هدف پوشش دهانه های بزرگ باشد آسان تر و ارزان تر کرده است.

منبع:سایت خبری/تحلیلی معمار نیوز
 
بالا