گران قیمت‌ترین خانه جهان درتهران‌+‌عکس

hadifar

عضو جدید
این خانه از این جهت گران قیمت است که استاد دانشگاه تهران (صاحب خانه)پس از مستقر شدن در این خانه، شروع به جمع آوری مجموعه های تاریخی ارزشمندی کرده است.

موزه و خانه مقدم در آغاز، عمارتی بزرگ و مجلل و محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب منصبان مشهور دربار قاجاریه بوده که بعدها در اختیار محسن مقدم، استاد باستان شناسی دانشگاه تهران، قرار می گیرد.

محسن مقدم در اروپا در رشته نقاشی، تاریخ هنر و باستان شناسی تحصیل کرد و پس از بازگشت به ایران در تاسیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و گروه باستان شناسی مشارکت بسیار فعال و نقش تعیین کننده ای ایفا کرد.

او به همراه همسر فرانسوی اش در خانه پدری خود در تهران ساکن شد. محسن مقدم و همسرش “سلما” که کارمند کتابخانه و موزه ملی ایران بوده در کنار فعالیت های علمی، آثار و اشیاء فراوانی را با هدف حفظ میراث فرهنگی و تاریخی ایران گردآوری کردند.
آن ها، این آثار و اشیای ارزشمند را به طرزی زیبا در جای جای اتاق ها و فضاهای عمارت قدیمی خاندان خود نصب و به نمایش گذاشتند. وی خانه خود را بعد از مرگش برای دانشگاه تهران وقف می کند و دانشگاه تهران هم این خانه را به همراه بقیه میراث ارزشمندش در سال ۱۳۸۸ به موزه تبدیل می کند.




 

Similar threads

بالا