گاف تازه رسانه ملی درباره بحرین!

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بر خلاف "شبكه العالم" كه در كنار "المنار" در زمینه پوشش اخبار بحرین و خیزش اسلامی در منطقه پیشرو است، اخبار شبكه‏های داخلی صدا و سیما و حتی شبكه خبر، ضمن اینكه گاهی تا یك روز عقب‏تر از زمان است، از وثوق و اعتبار لازم نیز برخوردار نیست. نمونه بارز این عدم اعتبار، انعكاس خبر شهادت «آیات القرمزی» شاعره جوان بحرینی بود كه قبل از تأیید صحت آن، از صداوسیما پخش شد و همین اطلاع‏رسانی‏های اشتباه منجر به صدور بیانیه‏های متعدد نهادها و انجمن‏های مختلف در محكومیت یا همدردی با شهادت این شاعره گردید!!
در حالی كه رژیم آل خلیفه «مطر ابراهیم مطر» و «جواد فیروز»‌ دو نماینده مستعفی پارلمان بحرین را بازداشت كرده‌اند برخی خبرگزاری‏های داخلی و نیز صدا و سیما در خبری نادرست اعلام كردند كه جواد فیروز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل وخامت حال وی، جان خود را از دست داده است.

به گزارش ابنا در حالی كه تلویزیون و برخی از خبرگزاری‏های داخلی، ظهر امروز پنجشنبه از شهادت «جواد فیروز» نماینده مستعفی پارلمان بحرین خبر داده بودند خانواده وی و نیز رییس مركز حقوق بشر بحرین این خبر را تكذیب كردند.

«نبیل رجب» رییس مركز حقوق بشر بحرین تأكید كرد: "خبر شهادت جواد فیروز به هیچ عنوان درست نیست. من با خانواده جواد فیروز تماس گرفتم و آنان این خبر را رد كردند".

رییس مركز حقوق بشر بحرین البته از وضعیت سلامتی جواد فیروز اظهار نگرانی كرد و گفت: "من از وضعیت سلامتی وی اطلاع دقیقی در دست ندارم".

وی در پاسخ به این سؤال كه ممكن است این خبر را منابع نزدیك به رژیم بحرین با هدف ارعاب مردم منتشر كرده باشند تصریح كرد: "فكر نمی‌كنم اینطور باشد زیرا شهادت وی وضعیت این كشور را از حالت كنونی بدتر خواهد كرد".

گفتنی است مقامات رژیم آل خلیفه در ادامه سیاست ارعاب و فشار، سه روز پیش «مطر ابراهیم مطر» و «جواد فیروز»‌ دو نماینده مستعفی پارلمان بحرین از "جمعیت شیعی الوفاق" را بازداشت كرده‌اند.

امروز برخی خبرگزاری‏های داخلی اعلام كردند كه جواد فیروز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل وخامت حال وی، جان خود را از دست داده است. این خبر متاسفانه از بخش خبری ساعت 14 امروز سیمای جمهوری اسلامی ایران هم پخش شد كه برای رسانه ملی چندان خوشایند نیست.

متأسفانه بر خلاف "شبكه العالم" كه در كنار "المنار" در زمینه پوشش اخبار بحرین و خیزش اسلامی در منطقه پیشرو است، اخبار شبكه‏های داخلی صدا و سیما و حتی شبكه خبر، ضمن اینكه گاهی تا یك روز عقب‏تر از زمان است، از وثوق و اعتبار لازم نیز برخوردار نیست. نمونه بارز این عدم اعتبار، انعكاس خبر شهادت «آیات القرمزی» شاعره جوان بحرینی بود كه قبل از تأیید صحت آن، از صداوسیما پخش شد و همین اطلاع‏رسانی‏های اشتباه منجر به صدور بیانیه‏های متعدد نهادها و انجمن‏های مختلف در محكومیت یا همدردی با شهادت این شاعره گردید!!

نمونه دیگر نیز خبر امروز درباره شهادت جواد فیروز است كه بسرعت تكذیب شد.

از این رو جا دارد كه مسؤولان محترم خبر سازمان صدا و سیما، دقت بیشتری در انتشار این اخبار داشته باشند تا شائبه بزرگ‏نمایی این اخبار به وجود نیامده، منجر به مظلومیت مضاعف برای مردم مظلوم بحرین، یمن و لیبی نگردد.

http://www.ayandenews.com/news/27677/
 

masisabz

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا یه چی گفتن دور هم باشیم، شما زیاد سخت نگیر. آسمون که به زمین نیومده.دی
 

Similar threads

بالا