کی رئیسه، شما یا احساساتتون؟

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
آیا از این که مرتب در روابط عاطفی و اجتماعی تان دچار مشکل می شوید خسته شده اید؟ فکر نمی کنید زمان آن رسیده است که به جای اینکه مانند یک ترن هوایی گاه در اوج و گاه در فرود باشید به شرایطی مطمئن، محکم و پایدار در روابط خود دست یابید؟ آیا دوست دارید افرادی بی نیاز به علاقه، توجه و تحسین دیگران باشید؟

اگر در راهی قدم برداشته اید که احساساتتان برایتان مشخص کرده است بدون تردید زندگی و روابط بی ثباتی را تجربه کرده اید. پیروی از احساس جز دلشکستگی و دلسردی ارمغانی نخواهد داشت. البته هیچکس دوست ندارد چون یک روبات بی احساس باشد اما باید بیاموزید که چگونه می توانید احساسات خود را مدیریت کنید و آنرا در کنترل خود بگیرید.

زندگی تحت کنترل احساسات، هیچ شادی و موفقیتی در پی نخواهد داشت زیرا احساسات شما هر روز، هر ساعت و حتا هر لحظه تغییر می کند. احساسات نه تنها تغییر می کنند بلکه در بسیاری از موارد شما را فریب می دهند. به طور مثال تصور کنید در یک مهمانی هستید و عده ای از دوستانتان که آهسته با هم صحبت می کنند ناگهان شروع به خندیدن می کنند؛ ممکن است احساس کنید آن ها شما را مسخره کرده اند اما این تصور لزوما درست نیست. ممکن است احساس کنید در زندگیتان هیچکس شما را درک نمی کند اما احتمالا این احساس نیز واقعیت ندارد. احساسات در بسیاری از موارد منشاء واقعی ندارند و اگر بر اساس آنها واکنش نشان دهید و زندگی کنید، چون افراد بالغ و پخته به نظر نخواهید رسید.

  • خوب چطور می شود با خردمندی واکنش نشان داد و نه بر اساس احساس؟ تنها با صبوری!
احساس، شما را به شتاب تشویق می کند. احساس آسیب دیده تان به شما می گوید ساکت ننشینید؛ باید کاری کنید، همین حالا! اما خردمندی معتقد است باید صبر کنید. صبر کنید تا زمانی که بتوانید تصویر روشن و درستی از شرایط کنونی و آن چه که در آینده رخ خواهد داد ترسیم کنید. قبل از انجام هر واکنشی باید بدانید چه می خواهید انجام دهید، هدف  تان از انجام آن چیست و چه زمانی آن را صورت خواهید داد. باید تصویری از خواسته و روش تان در ذهن داشته باشید. باید این تصویر آنقدر روشن باشد که بتوانید آن را دوباره از ابتدا تا انتها مرور و تصحیح کنید و حتا آن را مکتوب نمایید.
تنها بدین شکل قادر خواهید بود تصمیماتی اتخاذ کنید که زیربنای محکمی از حقیقت داشته باشند و شما را دچار افسوس و پشیمانی نسازند. هر بار که می خواهید تصمیمی بگیرید، واکنشی نشان دهید و یا کاری انجام دهید، توصیه می کنم زود وارد عمل نشوید. تا زمانی که برای رفتار خود دلیلی روشن، مشخص و منطقی نیافته اید، هیچ قدمی برندارید. به یاد داشته باشید قبل از اینکه به احساساتتان فرصت دهید شما را تحت کنترل خود گیرند، شما آن ها را در اختیار خود بگیرید.
 

avayestan

کاربر بیش فعال
فک کنم عجولم.... مطلب واقعا مفیدی بود... ممنون مثه همیشه گل مینا..
 

abandon

عضو جدید
  • خوب چطور می شود با خردمندی واکنش نشان داد و نه بر اساس احساس؟ تنها با صبوری
  • آفرین عالی بود.خیلی خوب میشه بتونیم از عقلمون بیشتر استفاده بکنیم،بهمین خاطره که تو قرآن این کلمه خیلی بکار رفته.;)
 

Similar threads

بالا