کیفیت خودروهای تولید داخل

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا چند روز پیش که داشتم تو سایتها میگشتم حسرت خوردم، باز هم سوال بی جوابی که هر ایرانی بارها از خودش پرسیده، چرا مردم واسه سوار شدن بر خودرویی با کیفیت و ایمن باید دوبرابر و حتی 3 برابر قیمت اصلی پول بدهند؟ چرا خودروهای تولید داخل اینقدر بی کیفیت (آشغال و مزخرف بهتره) هستند؟

تنها راه رهایی از این وضعیت نخریدن گاری های تولید داخل هست. بیاییم یه کمپینی مثه "الکی مثلا" تشکیل بدیم که خودروهای تولید داخل رو تو جوکهامون مسخره کنیم و افراد رو به تحریم این خودروها تشویق کنیم. من که شخصا با خودم عهد بستم یه قرون پول بابت خرید گاری های تولید داخل و چینی ندم. با اینکه نیاز مبرم به خودرو دارم و فعلا پولم برای خرید خودروی خارجی با کیفیت کمه ولی حاضر نیستم پولم رو به جیب این سودجویان و دلالان و کلاهبرداران بریزم.

خواهشمندم این تاپیک رو جدی بگیرید.
- از فردا هر کس که خواست صحبت از خرید خودروی داخلی یا چینی بکنه خیلی محکم و با استدلال اون رو منصرف کنیم.
- کسانی رو که به حرف ما گوش نمیدن و ماشین تولید داخل یا چینی میخرند رو با نیشخند و پوزخند و کنایه مورد تمسخر قرار بدیم.

- به امید روزی که یک فرد دلسوز و میهن پرست و با توانایی مالی مناسب تو این مملکت پیدا بشه و شرکت خودروسازی ای تاسیس بکنه که خودروهایی با کیفیت و ایمنی و قیمت مناسب و متناسب با شان ایرانی به مردم عرضه بکنه. به امید روزی که افراد و مهندسانی مثه فورد در آمریکا، بنز در آلمان، ماتسودا در ژاپن (بنیانگذار شرکت مزدا)، آرماندو پژو در فرانسه، کیشیرو تویودا در ژاپن در ایران هم ظهور بکنن.


با تشکر
 
آخرین ویرایش:

amirdolu

عضو جدید
سلام.
واقعا فکر می کنی همچین کاری شدنی باشه؟( مسلما یک اتحاد فوق العاده قوی باید ایجاد بشه بین مردم تا تحریم مورد نظر اتفاق بیفته و اثربخش باشه).
حالا به فرض این اتفاق افتاد! نتیجه اش میشه اینکه شرکت های خودروسازی رو به ورشکستگی میرن و نهایتا ملت به نتیجه دلخواهشون(تهیه اتومبیل با کیفیت) می رسند.
آیا راه راحت تر و سریعتری برای درمان این سیستم معیوب( که خروجیش تو اکثر موارد نامطلوبه) وجود نداره؟
بهتر نیست یک ضرب بریم سراغ درست کردن سیستم؟(چون مردمی که توانایی ایجاد اون تحریم رو داشته باشن، مسلما توانایی از بنیاد درست کردن این سیستم رو هم دارند).
 

m.abedi1986

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرازما!!!
تنهاراه برون رفت ازاین وضعیت اسفناک رقابتی کردن صنعت خودروسازیه.
بزارین زیادبشن هم فیتیله قیمتو میکشن پایین هم کیفیت میره بالا;)
 

ehsan*

عضو جدید
سلام
من خودم وضع افتضاح خودرو سازی رو میبینم و تا چند ماه پیش اعتقاد داشتم که در این کارخونه ها رو باید تخته کرد و ماشین رو هم مثل هزار و یک چیز دیگه از خارج وارد کرد
تا اینکه 2ماه کارآموزی رو ایران خودرو گذروندم و دیدم عوض شد : جمعیت کارگرا و مهندسا و مدیرایی که 7 صبح خواب آلود میومدن سرکار رو دیدم سیل آدم و اتوبوس رو که برای ی حقوق معمولی میومدن و ساعت 4 که میشد خسته بودن ولی بالاخره دلشون به کار و حقوق و تعطیلات 10 روزه تابستونشون خوش بود اگه این کارخونه تعطیل بشه این سیل جمعیت میشه بیکار و شرمنده زن و بچه و هزارتا مشکل دیگه که واس جامعه داره
کی مقصره که صنعت خودروی ما داغونه؟ من کارآموز بخش طراحی محصول بودم اصل تقصیر گردن مدیرای کلان این صنعت هستش که سیستم رو کند و خسته و بدون خلاقیت تربیت کردن و با پیشنهاد شما هیچ مشکلی برای مدیرا ایجاد نمیشه (جاشون عوض میشه به ی سازمان دیگه) این صنعت هر گندی که هست صنعت دوم کشور ماست قبول دارم که هرسال جون و اعصاب و آسایش خیلیا رو از بین میبرن با این ماشیناشون ولی این همه تجهیزات (از نظر تکنولوژی تجهیزات ایران خودرو کمبودی نداشت) از پول من و تو و این مردم خریداری شده و کارگرا و کارمنداش از همین مردمن
پای کسی عفونت کرد درمان میکنن نه اینکه سریع قطع کنن بندازن دور ...
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من خودم وضع افتضاح خودرو سازی رو میبینم و تا چند ماه پیش اعتقاد داشتم که در این کارخونه ها رو باید تخته کرد و ماشین رو هم مثل هزار و یک چیز دیگه از خارج وارد کرد
تا اینکه 2ماه کارآموزی رو ایران خودرو گذروندم و دیدم عوض شد : جمعیت کارگرا و مهندسا و مدیرایی که 7 صبح خواب آلود میومدن سرکار رو دیدم سیل آدم و اتوبوس رو که برای ی حقوق معمولی میومدن و ساعت 4 که میشد خسته بودن ولی بالاخره دلشون به کار و حقوق و تعطیلات 10 روزه تابستونشون خوش بود اگه این کارخونه تعطیل بشه این سیل جمعیت میشه بیکار و شرمنده زن و بچه و هزارتا مشکل دیگه که واس جامعه داره
کی مقصره که صنعت خودروی ما داغونه؟ من کارآموز بخش طراحی محصول بودم اصل تقصیر گردن مدیرای کلان این صنعت هستش که سیستم رو کند و خسته و بدون خلاقیت تربیت کردن و با پیشنهاد شما هیچ مشکلی برای مدیرا ایجاد نمیشه (جاشون عوض میشه به ی سازمان دیگه) این صنعت هر گندی که هست صنعت دوم کشور ماست قبول دارم که هرسال جون و اعصاب و آسایش خیلیا رو از بین میبرن با این ماشیناشون ولی این همه تجهیزات (از نظر تکنولوژی تجهیزات ایران خودرو کمبودی نداشت) از پول من و تو و این مردم خریداری شده و کارگرا و کارمنداش از همین مردمن
پای کسی عفونت کرد درمان میکنن نه اینکه سریع قطع کنن بندازن دور ...

سالهاست این پا عفونت کرده، اتفاقا پا وقتی عفونت بکنه و درمان نشه قطعش میکنن چون باعث قانقاریا و مرگ فرد میشه.

باهاتون موافق نیستم. بنظرم سیستم معیوب باید از بین بره. این افرادی که شما گفتید چند نفر هستند؟ یک میلیون نفر؟ بهتره یک میلیون نفر قربانی بشوند یا یک جامعه 80 میلیونی؟ ما سالی بالای 20 هزار نفر کشته میدیم اکثر این کشته شدگان هم مربوط به تصادف ماشینهای تولید داخل هستند. یه سری بیکار میشن؟ خب من خیلی متاسفم میشم ولی این دلیل خوبی نیست.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از اعتماد بنفس استاتر تعجب میکنم که با چه انرژی مثبتی فکر میکنه . معلومه که ما هنوز این ملتمونو نشناختیم.
 

ehsan*

عضو جدید
من هیچ وقت نمیگم چون یک سری بیکار میشن پس مردم رو به کشتن بدیم اشکال نداره . گفتم راهش این نیست (تازه من فرض رو این موضوع میذارم که حرف شما عملی باشه)
با چند تا استدلال شما موافق نیستم
1 شما میگی "ا سالی بالای 20 هزار نفر کشته میدیم اکثر این کشته شدگان هم مربوط به تصادف ماشینهای تولید داخل هستند" : یعنی به نظر شما کسی که ی حوصله نداره مثل آدم رانندگی کنه و تو جاده شاخ به شاخ میشه تقصیر کیه ؟ نقص جاده رو هم که قبول داری شما؟ طبق بررسی سازمانای معتبر ترافیکی بین المللی فرهنگ پایین رانندگی ایرانیا عامل خیلی از تصادفاته شما برو تست تصادف ماشینارو بررسی کن اگه ی سری ماشینا از خط تولید خارج بشه (مثلا اون تابوت متحرک : پراید) خیلی از ماشینا استاندارد قابل قبول ایمنی رو دارن سازمان استاندارد باید به وظیفش عمل کنه و زیرساخت حمل و نقل مملکت باید درست بشه مثل همه جای دنیا راه اهن درست باشه و... و مردم ی کم یاد بگیرن که جاده پیست مسابقه نیست و رانندگی بازی نیست game over بشی دوباره از اول شروع کنی
2 شما گفتی 1 میلیون از 80 میلیون من ی سرچ کردم حدودا 850 هزار نفر شاغل هستن یعنی درباره 850 هزار خانواده صحبت میکنی نه 850 هزار نفر؟
فقط مشکل پا نیست ی بیماری هستش که به کل بدن مربوطه حالا شما فقط پا رو میبینی؟
شما مهندس مملکتی ما از کره چی کم داریم که صنعت خودرو رو جمع کنیم جاش بریم چیپس و پفک تولید کنیم به نظر من نباید راحت این زیر ساخت رو بذاریم کنار ...
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
من هیچ وقت نمیگم چون یک سری بیکار میشن پس مردم رو به کشتن بدیم اشکال نداره . گفتم راهش این نیست (تازه من فرض رو این موضوع میذارم که حرف شما عملی باشه)
با چند تا استدلال شما موافق نیستم
1 شما میگی "ا سالی بالای 20 هزار نفر کشته میدیم اکثر این کشته شدگان هم مربوط به تصادف ماشینهای تولید داخل هستند" : یعنی به نظر شما کسی که ی حوصله نداره مثل آدم رانندگی کنه و تو جاده شاخ به شاخ میشه تقصیر کیه ؟ نقص جاده رو هم که قبول داری شما؟ طبق بررسی سازمانای معتبر ترافیکی بین المللی فرهنگ پایین رانندگی ایرانیا عامل خیلی از تصادفاته شما برو تست تصادف ماشینارو بررسی کن اگه ی سری ماشینا از خط تولید خارج بشه (مثلا اون تابوت متحرک : پراید) خیلی از ماشینا استاندارد قابل قبول ایمنی رو دارن سازمان استاندارد باید به وظیفش عمل کنه و زیرساخت حمل و نقل مملکت باید درست بشه مثل همه جای دنیا راه اهن درست باشه و... و مردم ی کم یاد بگیرن که جاده پیست مسابقه نیست و رانندگی بازی نیست game over بشی دوباره از اول شروع کنی
2 شما گفتی 1 میلیون از 80 میلیون من ی سرچ کردم حدودا 850 هزار نفر شاغل هستن یعنی درباره 850 هزار خانواده صحبت میکنی نه 850 هزار نفر؟
فقط مشکل پا نیست ی بیماری هستش که به کل بدن مربوطه حالا شما فقط پا رو میبینی؟
شما مهندس مملکتی ما از کره چی کم داریم که صنعت خودرو رو جمع کنیم جاش بریم چیپس و پفک تولید کنیم به نظر من نباید راحت این زیر ساخت رو بذاریم کنار ...

من نگفتم صنعت خودرو رو جمع کنیم، این چیزی که الان هست اسمش صنعت نیست، اسمش دلالی و کلاهبرداریه. صنعت خودرو کشکی کشکی نیست که، مدیریت درست میخواد، تویوتا و جنرالز موتورز با اون عظمتشون دست از پا خطا کنن ورشکست میشن. صنعت خودور باید مهندسی باشه. نه اینکه سال به سال کیفیت ماشینها پایین تر میاد قیمتشون بالاتر میره مردم باز هم میخرن...

باید تحریم کرد... تا حداقل به خودشون بیان.
 

ehsan*

عضو جدید
خب خدا روشکر
من اینجور از متن زیر برداشت کردم که شما منظورت تعطیل کردن این شرکت های فعلی هستش!
%%
خواهشمندم این تاپیک رو جدی بگیرید.
- از فردا هر کس که خواست صحبت از خرید خودروی داخلی یا چینی بکنه خیلی محکم و با استدلال اون رو منصرف کنیم.
- کسانی رو که به حرف ما گوش نمیدن و ماشین تولید داخل یا چینی میخرند رو با نیشخند و پوزخند و کنایه مورد تمسخر قرار بدیم.

- به امید روزی که یک فرد دلسوز و میهن پرست و با توانایی مالی مناسب تو این مملکت پیدا بشه و شرکت خودروسازی ای تاسیس بکنه که...
%%
اگه واقعا کمپینی درست بشه که ماشینای کیفیت پائین و تاریخ مصرف گذشته ای مثل "وانت پیکان " و "پراید" و "MVM110" و... رو نخرن خوبه تا شرکتای مجبور بشن از خط تولید خارجشون کنن خوبه. وقتی ملت از پیش تا 6 ماه بعد پیش خرید میکنیم اونا هم متاسفانه به خودشون نمیان اگه ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو با این سابقه و تجهیزات نتونن ماشین تولید کنن هیچ شرکت نو پایی نمیتونه با شرکتای قدیمی و ریشه داری مثل کیا و هیوندا و تویوتا رقابت کنه
من مهندس الکترونیکم متاسفانه اگه بوردهای خود زیمنس آلمان و تگزاس امریکا هم طراحی کنم هیچ کس حاضر نیست اعتماد کنه چون من ی ایرانیم و درحد ی مهندس کره ای و چینی منو قبول ندارن
خوب نیس تو ی کشور مردم کلا اینجور فکر کنن "کسانی رو که به حرف ما گوش نمیدن و ماشین تولید داخل یا چینی میخرند رو با نیشخند و پوزخند و کنایه مورد تمسخر قرار بدیم."
 

Unknown_S

متخصص سیستم های قدرت
کاربر ممتاز
تا زمانی که این مرزهای مزخرف باز نشدن و کشور از حالت قفس مانندش بیرون نیاد، گمرک میخوره، خودروساز میخوره، ملت بدبخت میشن...
خانه از پای بست ویران است!!
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
من حاضرم تویوتای هزار سال پیش ژاپن و سوار بشم ولی ماشن 2015 داخلی رو سوار نشم!!
اینا همشون روروئکن!!خخخ
:D
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
با 45 میلیون تومان در ایران شما چه خودروهای صفر کیلومتری می توانید بخرید؟

مدلهای مختلف تیبا و پراید ، تندر، پژو پرشیا، 405 ، 206، رانا و برخی خودروهای مدل چینی. تو این بازه قیمتی بغیر از تندر با اون قیافه زشتش هیچ ماشینی نمیتوانید پیدا کنید که از نظر ایمنی در سطح خوبی باشد. از نظر مصرف سوخت، زیبایی ، هندلینگ، قدرت موتور ، کیفیت ساخت همه این ماشینها در وضعیت اسف باری هستند. البته قبلا تندر کیفیتش خوب بود ولی الان اون هم بد شده. یه مدل ماشین چینی به نام لیفان 620 هم هست که از ظاهر و امکانات خوبی بهره میبره و قیمتش 45 میلیون تومن هست ولی متاسفانه من به ماشین چینی اعتقادی ندارم. البته امکاناتش هنوز هم با استاندارد جهانی فاصله زیادی داره.

حال ببینیم با همین مقدار پول در خارج شما می توانید سوار بر چه خودرویی شوید.

نیسان ورسا اس سدان - ۱۲,۸۰۰ دلار


این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۱۰۹ اسب بخار نیرو و ۱۰۷ پوند فوت گشتاور را دارد. ورسا به صورت استاندارد با جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک عرضه می شود که مصرف سوخت این مدل در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۶ مایل در هر گالن است. امکان سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک با مصرف سوخت ۲۶ و ۳۵ مایل در هر گالن و جعبه دنده سی وی تی با مصرف سوخت ۳۰ و ۴۰ مایل در هر گالن نیز وجود دارد.

کیا ریو ال ایکس سدان - ۱۴,۷۰۰ دلار


کیا ریو با پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر که توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۱۲۳ پوندفوت گشتاور را دارد، عرضه می شود. این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت برخوردار بوده و می تواند نیروی خود را از طریق جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک و یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل کند. مصرف سوخت کیا ریو با هر دو جیعبه دنده در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۷ مایل در هر گالن است.

فورد فیستا اس سدان - ۱۴,۹۲۵ دلار


پیشرانه استاندارد فورد فیستا مدل ۱.۶ لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۱۲ پوندفوت گشتاور را دارد. به همراه این پیشرانه جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک و یا جعبه دنده دو کلاچه اتوماتیک ارائه می شود. مصرف سوخت این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۸ مایل در هر گالن بوده که این ارقام برای جعبه دنده اتوماتیک برابر با ۲۹ و ۳۹ مایل در هر گالن است.

شورلت سونیک ال اس سدان - ۱۴,۹۹۵ دلار


شولت سونیک پیشرانه خود را به صورت مستقیم از مدل بزرگتر کروز وام گرفته است. این پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۱۲۵ پوند فوت گشتاور را دارد. مصرف سوخت این خودرو با جعبه دنده غیراتوماتیک پنج سرعته در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۶ و ۳۵ مایل در هر گالن بوده و این ارقام برای جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته ۲۵ و ۳۵ مایل در هر گالن هستند.

هیوندای اکسنت جی ال اس سدان - ۱۵,۴۵۵ دلار


این خودرو نسبت به کلاس خود از پیشرانه قدرتمند ۱.۶ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳ پوندفوت سود می برد که نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. همچنین، پیشرانه این خودرو مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت است.

مزدا ۲ ۲۰۱۴ - ۱۵,۵۲۰ دلار


این خودرو فوق جمع و جور مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار نیرو و ۹۸ پوند فوت گشتاور را دارد. مزدا ۲ با جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک عرضه می شود و امکان سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد. میزان مصرف سوخت جعبه دنده پنج سرعته در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۹ و ۳۵ مایل در هر گالن بوده و این ارقام برای جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک ۲۸ و ۳۴ مایل در هر گالن است.

تویوتا یاریس ال سه در - ۱۵,۲۴۰ دلار


این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۰۶ اسب بخار مجهز است که حتی بدون سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک نباید انتظار شتاب گیری هیجان انگیزی را از آن داشته باشید. با توجه به فناوری های به کار گرفته شده، ابعاد جمع و جور و وزن کم، یاریس در جاده های پر پیچ و خم خودرو چابکی نشان می دهد.
 

Similar threads

بالا