کنترل هوشمند استخر و جکوزی

BEKco

عضو جدید
اشکال بزرگ روش فعلی کنترل گرمایش استخر اینست که موتورخانه باید همیشه حداقل 70 درجه داشته باشد.
معمولا پمپهای گرمایش حدود 5 ساعت در روز کار میکنند و بدلیل عدم ارتباط بین کنترل موتورخانه و پمپهای استخر، موتورخانه همیشه باید حداقل 70 درجه داشته باشد .
این اشکال توسط سامانه کنترل هوشمند استخر و جکوزی برطرف شده است.
سیستم هوشمند استخر هنگامیکه فرمان پمپهای گرمایش استخر (شامل پمپهای استخر ، جکوزی ، آب درمانی ، استخر کودک ) را صادر مینماید به سیستم هوشمند موتورخانه نیز فرمان میدهد تا گرمایش مورد نیاز استخر را فراهم نماید.
بنابراین سیستم هوشمند موتورخانه در حالت عادی وظائف خود را انجام میدهد (مثل گرمایش ساختمان یا گرمایش آب گرم مصرفی) و هرگاه فرمان سیستم هوشمند استخر را دریافت نمود چنانچه به گرمایش بیشتری نیاز بود ، حرارت بیشتری تولید مینماید.
 

anishtain4

عضو جدید
خوب ترموستات جداری میزاریم اگه آب تو سیستم های استخر استفاده نشه دماش پایین نمیاد و مشعل استارت نمی خوره، اینکه دمای آب ۷۰ درجه باشه مشکلی ایجاد نمی کنه که!!!

سیستم هایی که اجرا کردید تا چند درصد مصرف سوخت رو پایین آوردن؟ اطلاعات فنی بیشتری بدید لطفا.
 

BEKco

عضو جدید
این فرمایش شما دقیقا همان نکته کنترل هوشمند است و استدلال تاسیساتیها همیشه برای رد سیستم هوشمند همین است .
البته در مدت سالیان گذشته گاهی بعضی از برندهای سیستمهای هوشمند درست کار نکرده یا ناقص اجرا شده یا خدمات پس از فروش مطلوب ارائه نشده و نتیجتا در میان فعالان تاسیسات گاهی نگاه منفی ایجاد شده است.
نکته اینجاست که میزان پرت حرارت بین دمای 50 و 60 و 70 برایشان مشخص نیست و نمیدانند وقتی پمپی بدون هدف آب را داخل دیگ میچرخاند چه حجم حرارتی تلف خواهد شد.

بهترین جمله ای که میتوان بکار برد اینست که میزان بهینه سازی توسط سیستم هوشمند برای افرادی که صرفا کار تاسیسات میکنند و با دنیای اتوماسیون و کنترل هوشمند آشنا نیستند قابل تصور نیست .
حداقل کاهش سیستم هوشمند 15 درصدبرای مسکونی و 40 درصد برای اداری میباشد و معمولا با یزرگ شدن موتورخانه درصد بهینه سازی افزایش میابد . وقتی تعداد تجهیزات بیشتر میشود در سیستم ترموستاتی کنترل تجهیزات دارای تداخل میباشد ولی در سیستم هوشمند چون کلیه تجهیزات بصورت یکپارچه کنترل میشوند تداخل در عملکرد پمپها و دیگها کمتر میشود. البته این مورد را نیز باید ببینید تا متوجه شوید.
وقتی سیستم هوشمند را با خدمات انرژی نصب میکنیم و در واقع از میزان بهینه سازی هزینه را دریافت میکنیم برای طرف قرار دادمان جالب است که در مدت چند ماه هزینه دستگاه از میزان بهینه سازی انرژی جبران میشود .
چند نکته پیرامون سیستم هوشمند موتورخانه
  • سیستم هوشمند باید کلیه تجهیزات موتورخانه را بصورت مجزا کنترل نماید .
  • امکان دستی کردن تجهیزات ساده باشد
  • حتما از یکی از پروژه های انجام شده دیدن نمایید.
  • از خدمات انرژی استفاده کنید . خدمات انرژی به شما این اطمینان را میدهد که در صورتیکه از سیستم هوشمند رضایت داشتید پول بدهید . همچنین شما از عملکرد بهینه سیستم هوشمند اطمینان حاصل میکنید.
  • از خدمات انرژی شرکتهایی که قیمت دستگاه را مشخص میکنند استفاده نمایید. افزایش قیمت دستگاه ناشی از خدمات انرژی حداکثر 50 درصد باشد.
  • از سیستمهایی استفاده کنید که کلیه تجهیزاتشان گارانتی دارد.
با تشکر
بازهم اگر سوالی بود بفرمایید


 

sadeghxmas

عضو
با سلام
دوست عزیز ما که در قسمت تاسیسات فعالیت داریم از یک طرف حرف شما درست که دید تاسیساتی ها به هوشمند سازی منفی هست اما این تاسیساتی ها از چه طبقات و چه گروهی هستن من تا بحال ندیدم که مهندس تاسیسات با هوشمند سازی مخالف باشد و یه عیب بزرگ در عزیزان برقکار وجود دارد که تا بحال مشارکتی بین این دو گروه نبوده و هر دو میدونن که تاسیسات یعنی برق و مکانیک در کنار هم میشه سیستمی رو بهربرداری کرد.
 
بالا