کمک ~~> موضوعات پیشنهادی برای پایاننامه ارشد

*sogand*

عضو جدید
دنبال یه موضوعی میگردم که خاص باشه چن ماهه فکر کردم و راه به جایی نبردم :(
یه موضوعی میخوام که خاص باشه و تکراری نباشه
راستش یه موضوع نمیخوام که همه روش کار کردن و میشه 100 پایاننامه با همون موضوع پیدا کرد و همه مطالب ها شبیه همه
تو رو خدا اگه کسی ایده ای داره بهم بگه حتی میتونین موضوع پایاننامه های خودتونم بگین شاید بتونم از توش چیزی دربیارم :gol:
 

هدیه.

مدیر تالار مهندسی شهرسازی
مدیر تالار
خوب اول از همه یه محدوده موضوعی مشخص کنید ،
البته باید یه چیزایی رو یادآور شم ؛ تو انتخاب موضوع پایان نامه یه نکته هایی هست که مهمه
1- موضوعی که انتخاب میکنین باید موضوعی باشه که قسمتی از خلل بدنه دانش رو بپوشونه ، یه جورایی بهتر بگم ، باید موضوعی باشه که به درد به اصطلاح بادی اف ناولج (body of knowledge ) بخوره ، مهم این نیست که موضوعی که انتخاب میکنین دغدغه شما باشه . مهم اینه که دردی از دانش بشری رو حل کنه.
نکته دیگه اینه که برای لیسانس و یا حتی ارشد، نو بودن موضوع منظور اینه که یک مشکل یا گپ کوچیک رو حل کنه . قرار نیست و نباید و نمیشه شما یک مشکل یا یگ گپ بزرگ رو حل کنین یا کشف کنین . این کار برای مقاطع دکتری و بالاتره و حتی داخل گروهتون هم شاید تصویب نشه .
و نکته آخر این که به دنبال موضوعی نباشید که مطلبی در موردش نیست . باز هم تاکید میکنم کار ما و شما تولید علم نیست و نمیتونیم تولید کنیم . پس باید موضوعی رو انتخاب کنید که حتما در اون زمینه کار شده باشه . منظورم موضوع تکراری نیست بلکه موضوعی رو انتخاب کنید که از تلفیق موضوعاتی به دست اومده باشه که در اون زمینه منبع و مطلب کافی برای رسیدن به یک نتیجه موجه وجود داشته باشه .

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
0 درخواست کتابای پارسه در موضوعات... سوالات و درخواست های شهرسازی 1

Similar threads

بالا