کاهش تمايل کاربران در به‌روزرساني نرم‌افزارهاي SAP

ali...

عضو جدید
با وجود تشديد فشارهاي اقتصادي و بروز مشکلات فراوان در اين زمينه، بيشتر مشتريان شرکت نرم‌افزاري SAP همچنان برنامه‌هاي پيشين خود براي به‌روزرساني سيستم‌ها را دنبال مي‌کنند. اما به هر حال، بيش از يک‌چهارم اين افراد قصد دارند هزينه‌هاي خود را در اين زمينه کاهش دهند.

بر اساس نتايج حاصل از آخرين مطالعه انجام شده توسط مرکز Panaya که در زمينه توليد نرم‌افزار براي راحتي در به‌روزرساني محصولات SAP فعاليت مي‌کند، فرآيند به‌روزرساني سيستم‌ها در دوسوم شرکت‌هاي مشتري SAP به خوبي انجام مي‌شود، زيرا آن‌ها با آخر دوره پشتيباني و نگهداري از نرم‌افزارهاي خود رسيده‌اند.

از هر چهار نفري که در اين بررسي شرکت کردند، سه نفر خاطرنشان ساختند که طرح به‌روزرساني سيستم‌هاي آن‌ها تا سال 2009 ادامه خواهد داشت. در اين ميان، 11 درصد اظهار داشتند که پس از خاتمه يافتن اين جريان در سال جاري، با تاخير مجددا به جريان به‌روزرساني نرم‌افزارهاي SAP خواهند پيوست.
حدود دوسوم شرکت‌کنندگان در اين بررسي‌‌(58 درصد) توضيح دادند که در پايان دوره پشتيباني و به‌روزرساني نرم‌افزارها به‌سر مي‌برند و 37 درصد اعلام کردند که "نيازهاي اساسي" و 28 درصد هم "افزايش کارآمدي" را در اين جريان مد نظر دارند. علاوه بر اين، 19 درصد هم تمايل دارند در اين جريان از "آخرين فناوري‌ها" استفاده کنند.

بيشتر مشتريان SAP(67 درصد در مجموع) هم‌اکنون از نسخه‌هاي 4.6 و 4.7 نرم‌افزار SAP R/3 استفاده مي‌کنند و مابقي نرم‌افزار ERP 2004 و ديگر نسخه‌ها را به کار مي‌برند.

شرکت SAP در تلاش است تا تعداد مشتريان خود را روي سيستم‌هاي قديمي افزايش دهد تا با به‌روز کردن نرم‌افزاري آن‌ها، نرم‌افزار SAP ERP را در اختيارشان بگذارد. اين در حالي است که شرکت SAP ژوئيه گذشته اعلام کرده بود که دوره پشتيباني و نگهداري از نسخه‌هاي 4.6c و 4.7 نرم‌افزارهاي خود را تا يک سال افزايش خواهد داد.
 
بالا