کار تحقیقاتی در زمینه ژئوتکستایل

کار تحقیقاتی در زمینه ژئوتکستایل

  • بلي

    رای: 13 61.9%
  • بستگي به علاقه شخصي دارد

    رای: 4 19.0%
  • بستگي به محل تحصيل دارد

    رای: 2 9.5%
  • خير

    رای: 2 9.5%

  • مجموع رای دهندگان
    21

hamid76

عضو جدید
سلام
آيا كسي در مورد ژئوتكستايلها كار تحقيقاتي، مطالعاتي، اقتصادي و انجام داده است؟

اگر علاقه‌مند هستين در اين موضوع فعاليت كنين اعلام آمادگي كنين تا يه كار باهم شروع كنيم.

موفق و شاد باشيد.
 

M.Deylamian

مدیر بازنشسته
با سلام .
به تالار نساجی خوش آمدید:gol:.
من آماده ام در این موضوع فعالیت کنم.:)تحقیق خاصی در این مورد انجام ندادم اما مطالعاتی داشتم.لطفا در مورد جزئیات کار بیشتر توضیح بدید.
با تشکر.
 

hamid76

عضو جدید
سلامممنون از اعلام همكاري شمازمينه فعاليتهايتان تاكنون در چه شاخه‌اي از نساجي بوده است؟چه قدر حاضر هستيد وقت صرف كنيد؟ ممنون
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
سلامممنون از اعلام همكاري شمازمينه فعاليتهايتان تاكنون در چه شاخه‌اي از نساجي بوده است؟چه قدر حاضر هستيد وقت صرف كنيد؟ ممنون
سلام مهندس.با تشکر از تاپیک جالبتون،می خواستم بپرسم نتایج این تحقیقات و جمع آوری اطلاعات در دسترس مهندسان نساجی این باشگاه هم قرارمیگیره؟؟
راستش من خیلی در مورد ژئوتکستایل نشنیدم!فقط در حد حرف!اگه لطف کنید دید من و مهندسینی مثل من رو که در این مورد مثل من زیاد تخصص ندارند باز تر کنید خیلی لطف می کنید.
با تشکر:gol:
 

moderntextile

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز
ژئوتکستایل به استفاده منسوج از قبیل توری، شبکه ای و ... با ابعاد تخلخل یا منافذ در زمینه عمرانی و کشاورزی و .... گفته میشه در حقیقت با استفاده از الیاف مثلا پلی پروپیلن ، پلی استر و گاهی الیاف طبیعی منسوجاتی شبکه ای یا توری با اندازه شبکه یا حفره مختلف بافته میشه که نقشهای متعددی در مهندسی عمران و کشاورزی دارد از جمله می توان به جداسازی در جاده، زیرسازی جاده، سدسازی، زیر سازی آسفالت خیابان و خط راه آهن، تونل، کنترل فرسایش سوحل و زهکشی و .... اشاره کرد. اطلاعات خیلی کلی را میتوانید در لینک زیر ببینید
شرکت بهسازنسج
جناب مهندس لطف کنید زمینه کاری و شرایط را هم بفرمایید تا آمادگی خود را برای همکاری اعلام کنیم.
 

htsh62

عضو جدید
سلام
من بروزه كارشناسيم در موردبافتهاي تقويت كننده اسفالت بود.فكركنم بتونيم باهم همكاري كنيم
به من ميل بزنيد hamideh_shad@yahoo.com
 

*lemon*

کاربر فعال مهندسی نساجی
كاربرد الياف در صنايع ساختمان

كاربرد الياف در صنايع ساختمان

پيچيدگي رفتار سازه اي در برابر بارهاي تصادفي، سازه هاي بلند و سازه هاي خاص در محيطهاي دريايي و غيره موجب شده نگرش جديد در بكار بردن مواد و مصالح و فرآورده هاي جديد ساختماني با رفتار و خواص متفاوت از آنچه تاكنون در ساخت سازه ها بكار مي رفته است بوجود آيد.
در اين تحقيق به بررسي نقش انواع رزينها، الياف و مواد كامپوزيت در مقاوم سازي سازه هاي بتني پرداخته شده است. تقويت كننده ها الزاماً به شكل الياف بلند نيستند، بلكه ممكن است بشكل ذره، پولك، موي ‏‎(Whisker)‎‏ و الياف غيرمداوم، الياف مداوم و ورقه باشند. اكثر مواد در شكل ليفي خود محكمتر و سفت تر از ديگر اشكال هستند و به اين دليل تقويت كننده هاي ليفي مصرف بيشتري دارند. ‏

‏در دهه اخير مواد كامپوزيتها، پيشرفت شاياني كرده اند اين به دليل ويژگيهاي منحصر به فردي است كه در اين مواد به چشم مي خورد. امكان بكارگيري كامپوزيتها در بسياري از زمينه هاي صنعتي فراهم شده است. در اين ميان ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد؛ استفاده از كامپوزيتها در صنعت هوافضا بخاطر خواص استثنايي از قبيل مقاومت، سختي، سبكي، پايداري حرارتي و غيره اي است كه اين مواد از خود نشان مي دهند و اين امكان را فراهم مي سازند كه بتوان به افزايش كارايي و عملكرد ساختار هوا فضا كمك كرد ‏‎]‎‏1‏‎[‎‏.
يكي ديگر از كاربردهاي الياف در ساخت فضاپيماهاي شاتل است. همانطور كه مي دانيم شاتل در پروازهاي خود متحمل انواع شوكهاي حرارتي مي شود، بويژه هنگام ورود به اتمسفر تفاضل دما در دماغه مخروطي شكل آن در صورت بكارگيري هر نوع فلز سبب ذوب شدن آن مي شود. اما بكارگيري الياف كربن (گرافيت) در كنار رزين گرما سخت از نوع اپوكسي نه تنها موجب حل مشكل فوق گرديد بلكه منجر به كاهش وزن شاتل به ميزان 400 كيلوگرم نيز شد كه اين خود به تنهايي موفقيت بزرگي بود. از كاربردهاي ديگر كامپوزيتها مي‌توان به ساخت بدنه قطارها و لوكوموتيوها اشاره نمود .
بسياري از انواع مواد مهندسي، نوعي كامپوزيت محسوب مي‌شوند . هم مواد ترموست (گرما سخت) و هم مواد ترموپلاستيك (گرمانرم) جهت فراهم نمودن خواص فيزيكي بهتر براي كامپوزيتهاي حاصل مورد مصرف در صنايع شيميايي قابل تقويت شدن مي‌باشند.
پلي استرها تركيبات فنوليك، اپوكسي ها، وينيل استرها و فوران ها بعنوان رزين دامنه وسيعي از كاربردها را بخود اختصاص مي دهند. از مواد تقويت كننده متداول نيز مي‌توان به شيشه، آزبست، گرافيت، الياف آلي و فلزي اشاره نمود. اصولاً هدف از استفاده كامپوزيتها در صنايع شيميايي را مي‌توان بطور خلاصه بصورت دستيابي به موادي با خواص فيزيكي و شيميايي بهتر خلاصه نمود. از متداولترين و پرمصرف ‌ترين تقويت كننده هاي اين صنعت ( شيميايي ) مي‌توان به شيشه اشاره نمود. مهمترين ماتريسهاي مورد استفاده نيز عبارتند از : پلي استرهاي با مصرف عمومي ، پلي استرهاي ايزوفتاليك، پلي استرهاي بيس فنل، پلي استرهاي مقاوم شيميايي هالوژنه، رزينهاي وينيل استر، اپوكسيها و فورانها. ‏
‏ ‏
كاربرد مواد كامپوزيت در صنعت ساختمان
كاربرد كامپوزيت را مي‌توان در محيط زيست، هيدروليك، سازه و حتي ژئوتكنيك مشاهده كرد. مواد كامپوزيت استفاده شده در مهندسي ساختمان را مي‌توان به سه دسته تقسيم كرد :
الف) ملات ‏‎-‎‏ الياف
ب ) بتن ‏‎-‎‏ الياف
ج ) سيمان ‏‎-‎‏ الياف‏
امروزه در مهندسي ساختمان استفاده از آرماتورها و كابلهاي غيرفلزي ‏F R P‏ تهيه شده از مواد كامپوزيت جهت مسلح كردن سازه ها مطرح شده است . اين مواد جهت سازه هاي بتني به خصوص پلها، سازه هاي دريايي و ... كاربرد دارند‏‎]‎‏2‏‎[‎‏.
كامپوزيت تركيبي از دو ماده الياف و ماتريس مي‌باشد . الياف مي‌تواند از جنس هاي گوناگون بوده و به صورت منظم و يكنواخت و يا به صورت غيرمنظم و پراكنده در محيط ماتريس قرار گيرد . در واقع سه نوع از الياف در مهندسي ساختمان متداولترند كه عبارتند از :‌الياف شيشه اي ، آراميد و الياف كربن. ماتريس هاي معمول در كاربردهاي مهندسي ساختمان عموماً از خانواده ماتريس هاي پليمري بوده كه مهمترين آنها اپوكسي و پلي استر مي باشند. در ضمن مواد كامپوزيت جهت مقاوم سازي سازه هاي بتن مسلح نيز كاربرد دارند كه با استفاده از ورقهاي كامپوزيت كه در سطح خارجي سازه بتني اتصال داده مي‌شود عمل مقاوم سازي انجام مي گيرد . اين ورقه ها از جنس الياف شيشه، آراميد، و يا كربن هستند .
اصولاً عمل مقاوم سازي به منظور بهبود رفتار مكانيكي دالها، شاه تيرها، تيرها و ستونها كه ميزان آن بستگي به نوع الياف و مقدار لايه پوششي دارد . كه اين عمل با استفاده از ماسه پاشي جهت زبر كردن سطح و برداشتن لايه غيرمقاوم و سپس اتصال به دو صورت پليمريزاسيون پس ازآغشته شدن در محل و يا استفاده از چند لايه كامپوزيتي كه با رزين واسط به سطح چسبانده مي‌شود صورت مي گيرد . اين روش جهت مقاوم سازي سازه در مناطق زلزله خيز شناخته شده است و هم اكنون در كشورهاي صنعتي جهت مسلح كردن تيرها و ستونها و ... استفاده مي‌شود.
در اينجا بيشتر به بحث پيرامون انواع رزينها و تقويت كننده هاي مورد مصرف در صنعت فوق مي پردازيم.

الف) تقويت كننده هاي ليفي
در صنايع ساختماني به منظور بالا بردن ميزان مقاومت و سختي سازه ها، تقويت كننده هاي مختلفي استفاده مي شود.
تقويت كننده ها الزاماً به شكل الياف بلند نيستند ممكن است بشكل ذره، پولك، موي ‏‎(Whisker)‎‏ و الياف كوتاه، الياف پيوسته و ورقه باشند. اكثر مواد در شكل ليفي خود محكمتر و سفت تر از ديگر اشكال خود هستند و به اين دليل تقويت كننده هاي ليفي مصرف بيشتري دارند.
در حقيقت نباتات بزرگترين مواد اوليه الياف هستند . مثلاً الياف سلولزي به شكل پنبه، كتان و كنف در صنعت نساجي به كار مي روند و چوب و كاه در صنعت كاغذسازي مصرف مي‌شوند. ساير الياف طبيعي مانند مو، پشم و ابريشم شامل اشكال مختلفي از پروتئين هستند ‏‎]‎‏3‏‎[‎‏. الياف شيشه در اشكال مختلف خود ، معمولي ترين تقويت كننده براي ماتريس هاي پليمري اند، الياف كولار (نوعي آراميد ) كه توسط شركت دوپونت در سال 1960 ساخته شد بسيارسفت تر و سبكتر از الياف شيشه هستند. ساير الياف كه تركيبي از استحكام بالا و سفتي زياد در آنها وجود دارد عبارتند از الياف بور، سيليكون كاربيد، كربن و آلومينا (‏Al2O3‎‏) تمام اين الياف در نيمه دوم قرن بيستم توسعه يافتند از طرفي الياف سراميكي بين سالهاي 1970 تا 1980 به روش هاي جديد تكامل يافته است.
كاربرد الياف به عنوان يك ماده مؤثر مهندسي مبتني بر سه خصوصيت مهم است:
1 ‏‎-‎‏ قطر كوچك نسبت اندازه دانه ها يا واحدهاي ساختاري ريز (‏Microstructueral‏)، اين امر باعث مي‌شود كه پخش بيشتري از استحكام نسبت به حالتي كه به شكل توده اي است به دست آيد.
اين نتيجه مستقيم اثر اندازه است، بدين معني كه اندازه كوچكتر عامل نقص كمتر در ماده مي‌شود.‏
‏2 ‏‎-‎‏ نسبت طول به قطر( ‏‏ )زياد، كه اين امر سبب مي‌شود كه بخش بسيار زيادي از بار به كار رفته از طريق ماتريس به الياف قوي و سفت منتقل شود.
3 ‏‎-‎‏ درجه انعطاف پذيري بسيار بالا كه مشخصه مدول بالاي ماده و قطر كوچك آن است. اين انعطاف پذيري كاربرد روشهاي مختلف براي ساخت كامپوزيتها با الياف را امكان پذير مي سازد.
متداولترين انواع تقويت كننده هايي كه در ساخت اين كامپوزيتها بكار مي روند. شيشه مي‌باشد كه بدليل خواص ويژه اي كه دارد در اغلب سازه ها از آن به اشكال گوناگون استفاده مي شود.
به هر حال كامپوزيتهاي تقويت شده با الياف شيشه اي بزرگترين گروه را در بين كامپوزيتهاي با ماتريس پليمري به خود اختصاص داده اند.

ب) رزينها
تقريبا كليه پلاستيكها ميتوانند بعنوان ماتريس سازه هاي كامپوزيتي مورد استفاده واقع شوند از متداولترين و پرمصرف ترين آنها در صنايع ساختماني بعلت ارزان قيمت بودن و سهولت ساخت مي‌توان به رزينهاي پلي استر غير اشباع ، اپوكسي ها و تا حدي آكريليكها اشاره نمود. از گروههاي اتصال دهنده اكريليك مي‌توان جهت بالا بردن مقاومت محيطي سازه استفاده نمود.

نتيجه گيري
وجود الياف در ماتريس سيماني شكننده سبب كاهش عرض ترك خوردگي و افزايش مقاومتهاي خمشي و كششي ميشود و در نتيجه طاقت شكست افزايش مي يابد. آگاهي از ويژگيهاي الياف اهميت زيادي در طراحي سازه ها دارد.
عوامل مهمتر انتخاب الياف عبارتند از مقاومت كششي، بالا بودن نسبت ضريب ارتجاعي الياف به ضريب ارتجاعي ماتريس كه انتقال تنش را از ماتريس ممكن ميسازد. ‏
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
الیاف بتونی





+
=
• الیاف تولیدی این شرکت منطبق بر استاندارد ASTM C-1116 میباشد و در اندازه های 3، 6، 12 و 19 میلیمتر تولید میگردد.
• برش 3 و 6 میلیمتر برای کاربرد در گچ و پلاستر و ... میباشد. الیاف 12 و 19 میلیمتر برای کاربرد در بتون و انواع مخلوطهای سیمانی میباشد.
چرا باید از الیاف استفاده کنیم؟​

  • الیاف پلی پروپیلن باعث دوام بتون در شرایط سخت محیطی میشود.
  • استفاده از الیاف باعث کاهش ترک خوردگی به میزان قابل توجهی میشود.
  • کاربرد الیاف از هدر رفتن سرمایه های هنگفت به علت خوردگی آرماتور و خرابی بتون جلوگیری میکند.
  • الیاف پلی پروپیلن جایگزینی مناسب برای آرماتور حرارتی میباشد و میتواند ترکهای پلاستیک و ترکهای ناشی از افت و خزش بتون و تغییرات دما را به نحو مطلوبی کنترل نماید.
  • جایگزینی آرماتور حرارتی با الیاف پلی پروپیلن به کاهش بار مرده و کاهش هزینه ها و زمان اجرا منجر شود.
  • از سال 1980 به طور گسترده ای از الیاف در سراسر دنیا برای جایگزینی آرماتور حرارتی استفاده شده است.
  • بتون تقویت شده با الیاف دارای مقاومت کششی و خمشی بیشتری نسبت به بتون معمولی میباشد.
  • بتون الیافی چسبندگی بهتری به میلگردها دارد.
  • بتون الیافی بسیار دیرتر دچار خستگی میشود.
  • به علت کاهش نفوذپذیری، بتون در برابر سیکلهای ذوب و انجماد مقاومت بیشتری خواهد داشت.
  • کاربرد الیاف در شاتکریت باعث کاهش ریباند به میزان قابل توجهی میشود و از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.


 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
بتون بدون ترک و همگن با الیاف پلی پروپیلن علت اصلی استفاده از الیاف، جلوگیری از ایجاد ترک می باشد. کاربرد الیاف پلی پروپیلن از ترک خوردگی و جمع شدگی بتون بخصوص در سنین اولیه آن (Plastic Shrinkage) جلوگیری میکند. علت ایجاد ترک پلاستیک، تمایل بتون به جمع شدگی دراثر تبخیر آب سطحی یا کاهش دمای بتون می باشد. در صورت مقید بودن بتون (اصطکاک با زمین زیر آن، چسبندگی به جداره قالب و...)، تمایل به جمع شدگی باعث ایجاد تنشهای کششی در بتون می شود و با توجه به اینکه مقاومت اولیه بتون ناچیز است، ترک ایجاد میشود. در بعضی موارد، ترکها میتوانند به حدی گسترش یابند که کل ضخامت قطعه بتونی را فرا گیرد و بشدت کیفیت و دوام عضو را کاهش دهد.
تعداد زیاد الیاف و مقاومت کششی آن، باعث جلوگیری از ایجاد اینگونه ترکها میشود.
همچنین آب انداختگی بتون باعث ایجاد ترکهای ریزی میشود که اصطلاحاً ترک پوست سوسماری گفته میشود.
الیاف پلی پروپیلن باعث جلوگیری از آب انداختگی بتون شده و از انتقال آب به سطح بتون جلو گیری می­کند که نتیجه آن همگن شدن بتون و یکسان سازی نسبت آب به سیمان در تمام بتون و تداوم عمل هیدراتاسیون می­باشد. این الیاف نفوذپذیری سطح بتون را کاهش داده و موجب افزایش مقاومت سایشی بتون می­شود و لذا سطح بتون دچار خردشدگی و ورقه شدن نمی­گردد. کاهش ترک خوردگی در سنین اولیه بتون و جلوگیری از آب انداختگی آن به معنی جلوگیری از ایجاد نقاط ضعیف در بتون بوده و بعد از سخت شدن بتون، جلوی جمع شدگی آن را می­گیرد و از ایجاد ترکهای حرارتی به میزان بسیار زیادی جلوگیری می کند(جایگزین مناسبی برای آرماتور حرارتی).
همچنین از نفوذپذیری بتون کاسته شده و نفوذ عوامل خورنده به داخل بتون کمتر شده و دوام بتون افزایش می یابد.
در شکل چگونگی خوردگی آرماتور به علت وجود ترک دربتون و کاهش قلیایی بودن محیط بتون (در اثرکربناسیون
سیمان طی زمان) نشان داده شده است.


تولید بتونی شکل پذیر با الیاف پلی پروپیلن
بتون الیافی دارای شکل پذیری بسیار زیادی میباشد و هرگز خرد نمیشود (حتی بعد از رسیدن به مقاومت نهایی).
با توجه به تاکید زیاد متخصصان امر بر شکل پذیری اعضا (بویژه در مناطق زلزله خیز) که باعث کاهش خسارات و تلفات میشود؛ استفاده از بتون الیافی در ساخت و ساز بسیار مناسب میباشد.


بتون دارای مقاومت ضربه ای و سایشی زیاد با الیاف پلی پروپیلن
بتون الیافی دارای مقاومت ضربه ای بسیار زیادی میباشد. برای اولین بار در سال 1960 از الیاف پلی پروپیلن در ساخت پناهگاههای نظامی به علت مقاومت ضربه ای زیاد آن استفاده شد. افزایش مقاومت ضربه ای در موارد بسیاری مانند پلها، پارکینگها، پی ماشین آلات سنگین، باند فرودگاهها، سازه های دریایی و ... بسیار مناسب است.
به علت موارد یاد شده از بتون الیافی برای ساخت سازه های مقاوم در برابر انفجار، انبار مهمات، پناهگاهها و ... استفاده میشود.
بتون الیافی در برابر سایش نیز مقاومتر از بتون معمولی است. بتون الیافی در بسیاری از نقاط که در معرض سایش قرار دارند، مثل کفهای کارخانجات صنعتی، پیاده روها، کانالهای آب و روسازی و... در سراسر دنیا مورد استفاده است.


 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
ایجاد بتن ضد حریق با الیاف پلی پروپیلن
بتن در دمای بالای آتش سوزی خرد میشود. علت این امر، افزایش فشار داخلی بتن در اثر تبخیر آب درون آن میباشد. هرچه مقاومت بتن بیشتر باشد، به علت کمتر بودن منافذ آن، امکان خروج آب کمتر و در نتیجه نحوه شکست بیشتر به صورت انفجاری است.
الیاف پلی پروپیلن تنها الیاف مصنوعی است که بتن را در برابر آتش سوزی مقاوم میکند. علت این امر، ذوب شدن الیاف در دمای آتش سوزی میباشد که اجازه خروج به رطوبت داخل بتن میدهد.
به همین علت، الیاف پلی پروپیلن در ساخت قطعات نسوز استفاده میشود تا از تخریب قطعات بتنی درون کوره جلوگیری به عمل آید.

کاربرد الیاف دربتن آماده و قطعات پیش ساخته
با توجه به اینکه کاربرد الیاف باعث همگنی بتن و کاهش انحراف معیار نتایج مقاومت فشاری میشود، مقدار fcm کاهش یافته و باعث اقتصادی تر شدن طرح اختلاط بتن میگردد.
کاربرد الیاف باعث افزایش مقاومت اولیه بتن میشود که این امر اجازه زودتر باز کردن قالبها را میدهد.
علاوه بر این، با ایجاد یک سطح بدون ترک و مستحکم، عمر و دوام قطعات پیش ساخته را بیشتر میکند.





روش و میزان مصرف الیاف
الیاف را میتوان در هر زمان به میکسر اضافه نمود. معمولاً الیاف در ابتدا همراه با سنگدانه ها وارد میکسر میشود. همچنین میتوان الیاف را در انتها به آب طرح اختلاط اضافه نمود و داخل میکسر ریخت که در این صورت باید برای رسیدن به مخلوط یکنواخت، 3 تا 4 دقیقه دیگر هم زدن ادامه یابد.
در صورت استفاده از بتون آماده، میتوان الیاف را به تدریج داخل تراک میکسر ریخت و هم زدن در دور تند باید به قدری ادامه داشته باشد که از پخش کامل الیاف داخل بتون مطمئن شد.
استفاده از هر نوع الیافی باعث کاهش اسلامپ بتون میشود اما در زمان ویبره و تراکم بی تأثیر است. طبق پیشنهاد ACI 544 آزمایش اسلامپ برای بتون الیافی مناسب نیست و باید از آزمایش اسلامپ وارونه استفاده کرد که این آزمایش تأییدی برعدم کاهش کارآیی بتون الیافی میباشد و نشان میدهد بتون از لحاظ تراکم پذیری تغییری نمیکند.​
کاهش اسلامپ در درصد مصرف بالای الیاف در بعضی موارد میتواند جادادن بتون در قالب را با مشکل مواجه کند که دراین صورت میتوان از روان کننده ها استفاده نمود.
الیاف پلی پروپیلن آب گریز است و درصد جذب آب آن صفر میباشد. بنابراین هرگز نباید از افزودن آب اضافی جهت افزایش روانی بتون استفاده کرد.​
مقدار مصرف الیاف باتوجه به عملکردمورد نظر، از 6/0 تا 3 کیلوگرم در مترمکعب متغیر است. مقدار متوسط مصرف (مثلاً دردالها) حدود 1 کیلوگرم در متر مکعب است. در قطعات پیش ساخته با استفاده از سیستم دوغاب تزریقی (Slurry infiltrated ) از مقدار بسیار بیشتری الیاف استفاده میشود تا به هدف مورد نظر، (مثلاً مقاومت خمشی مورد نظر) رسید.
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
سایر موارد مصرف
از الیاف پلی پروپیلن علاوه بر بتون و سیمان، در گچ و پنلهای پیش ساخته گچی جهت جلوگیری از ترک و خردشدن قطعات هنگام جابجایی استفاده میگردد. همچنین در گچکاری، در لایه های گچ و خاک استفاده میشود.

در تولید ورقهای سیمانی (ایرانیت) ازالیاف پلی پروپیلن استفاده میشود تا مقدار مصرف آزبست کم شود. در تولید کنیتکس، الیاف پلی پروپیلن به طور کامل جایگزین آزبست میشود.
در ساخت پوششهای دیواری (رومالین) از ترکیب رنگها و اندازه های مختلف الیاف استفاده میشود.

کاربرد الیاف پلی پروپیلن در کنیتکس و پوششهای دیواری (رومالین):
در تولید کنیتکس، الیاف پلی پروپیلن به طور کامل جایگزین آزبست میشود. سایر ویژگیهای الیاف در کاربرد آن در کنیتکس به شرح زیر است:

  • اختلاط کامل با عناصر تشکیل دهنده کنیتکس (سنگدانه ها و رنگدانه ها) و عدم رویت آن در مخلوط پس از ترکیب
  • پراکندگی راحت و یکسان الیاف در کنیتکس
  • جلوگیری از ترک خوردن و پوسته شدن کنیتکس
  • کاهش نفوذ پذیری در برابر آب و مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر کلیه مواد خورنده اسیدی و قلیایی
  • اقتصادی بودن آن به دلیل وزن حجمی پایین الیاف در مقایسه با آزبست (مقدار مصرف حدود یک دهم تا یک نهم مقدار آزبست میباشد.)
  • افزایش مقاومت در برابر ضربه و سایش
  • بهداشتی بودن الیاف و عاری بودن آن از هرگونه آثار منفی زیست محیطی و بیماری زا)
  • الیاف پلی پروپیلن به راحتی با انواع رزینها مخلوط و بطور یکنواخت در سطح آن متفرق میشود.
  • کاربرد الیاف به انعطاف پذیری و زیبایی محصول می انجامد.
  • الیاف پلی پروپیلن دارای مقاومت شیمیایی بالایی میباشد.
  • از ظرافت بالایی جهت کاربرد در رومالین برخوردار میباشد.
  • از جهت رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی کاملاً بی ضرر است.
  • هزینه تأمین و بکارگیری این الیافی به مراتب از انواع مشابه کمتر است.
  • الیاف در رنگها و طولهای متنوع (3، 6، 12، 19 میلیمتر و بلندتر) قابل عرضه میباشد.
در هر کیلوگرم الیاف پلی پروپیلن در حدود 3 متر مربع رومالین استفاده می شود.



منبع: http://www.aliafpp.com/fa/index.htm
 

hamid76

عضو جدید
سلامبعضي ها اعلام همكاري كردند ولي زمينه فعاليتها را نگفتند و اينكه تاكنون در چه شاخه‌اي از نساجي فعال هستند و چه قدر حاضر هستيد وقت صرف كنند؟ ممنون مي‌شوم اگر اطلاعات بدين تا يك فعاليت را شروع كنيم.
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
سلامبعضي ها اعلام همكاري كردند ولي زمينه فعاليتها را نگفتند و اينكه تاكنون در چه شاخه‌اي از نساجي فعال هستند و چه قدر حاضر هستيد وقت صرف كنند؟ ممنون مي‌شوم اگر اطلاعات بدين تا يك فعاليت را شروع كنيم.
دوست عزیز اگه شما یک زمینه رو مشخص کنید فکر کنم بقیه راحت تر باشند.چون میزان فعالیت رو نمی شه از اول حدس زد.بستگی به موضوع و علاقه مندی اشخاص داره.
بنابراین من پیشنهاد میکنم یک زمینه مشخص بشه و بقیه کاربرها در اون جهت حرکت و فعالیت کنند.هرکس مطلبی پیدا کرد اینجا برای بقیه بذاره و بقیه در ادامه اون تلاش کنند. ;)
 

moderntextile

عضو جدید
دوستان نساجی بخصوص کارشناسی ارشد عموما در زمینه خاصی تخصص دارند اما با توجه به توانایی بالایشان در تحقیق و جستجو می توانند در زمینه های دیگر نساجی حضور فعال و مثمر ثمرداشته باشند بنابراین در تایید فرمایشات خانم مهندس آرامش ، جناب مهندس زمینه هایی که میتوانند سرمایه گذاری کنند یا مایل به سرمایه گذاری هستند را معرفی کنند تا در مورد زیر و بم قضایا بحث بعمل آید:w10:
 

hamid76

عضو جدید
سلام

من راجب چيزي نمي‌خواهم سرمايه‌گذاري كنم. يعني سرمايه‌دار نيستم. من شغلم مرتبط با فعاليت‌هاي تحقيقاتي در حوزه مهندسي نساجي هست.
منظورم از كار تحقيقاتي، انجام يك مطالعات منسجم راجب به چند ين ژئوتكستايل پر مصرف است تا بتونيم در اختيار افراد مختلف قرار بديم و راجب اين محصولات، فرهنگ‌سازي بشود. در حقيقت يك فعاليت مطالعاتي، براي آشنايي بيشتر خودمان و افراد غير نساج.

من مي‌توانم در 10-15 روز آينده سرفصل يك كار تحقيقاتي را جمع‌آوري كنم و به دوستان معرفي كنم. هركس روي يك سري از موضوعات كار بكند و در جمع يك كار خوب انجام بشود.
 

hamid76

عضو جدید
حالا اگر كسي تمايل دلره، اعلام كند تا در صورت اجماع دوستان (حداقل 5-6 نفر) كار را برنامه‌ريزي كنيم.
 

moderntextile

عضو جدید
مهندس جان
این کار تحقیقاتی که میفرمایید در یک شرکت خصوصی انجام میشه ؟ بیایم از دو بعد نگاه کنیم یکی تحقیقات برای افزایش اطلاعات خود و دیگری تحقیقات برای به صنعتی رساندن یا فروش آن به سرمایه گذاران! حالا منظورتون کدومه. ما دنبال دومی هستیم:w06::w23:
 

ARAMESH

مدیر راهنمای سایت
مدیر تالار
مدرن تکستایل عزیز حالا اگه به حالت تحقیقاتی هم باشه ضرری نداره.اگه یه موضوعی گذاشته بشه و عزیزانی که اطلاعات دارن لطف کنند اینجا هم بگذارند سطح علمی بقیه بالاتر می ره.;):D
 

hamid76

عضو جدید
نساجي و پليمر در مهندسي عمران

نساجي و پليمر در مهندسي عمران

منسوجات مهندسي مورد استفاده در مهندسي عمران
يك رهبر نظامي 240 سال قبل از ميلاد مسيح در جنگ با استفاده از پتو‌ها و پوشاك اضافي سربازان خود، راهي موقت روي يك مرداب براي عبور ايجاد كرد. اين اولين كاربرد منسوجات در مهندسي عمران مي‌باشد كه در تاريخ ثبت شده است. به طور كلي به محصولات مسطح كه از مواد پليمري ساخته شده و در پروژه‌هاي مهندسي عمـــران به همراه خاك، سنگ، زمين و ساير مصالح به‌كار مي‌روند، عنوان ژئوسينتتيك‌ها اطلاق مي‌شود. استفاده از انواع ژئوسينتتيك‌ها مـزايايبسياري دارد، آنها محصولاتي هستند كه جايگزين مواد خام نظيــر فولاد، سنگدانه و.... مي‌شوند و نسبت به اين مواد از نظر اقتصادي با‌صرفه‌تر هستند و خواص آنها را اصلاح مي‌كند. برخي از كاربردهاي ژئوسينتتيك‌ها عبارتند از:
ـ يك مصالح مسلح‌كننده توده خاك مي‌باشند و تغيير شكل در آن توده را در اثر بارگذاري كاهش مي‌دهد، مانند استفاده ار آنها در خاكريزها.
ـ جلوگيري از اختلاط دو لايه خاك با دانه‌بندي مختلف.
ـتسهيل در عبور آب و ساير مايعات در خاك و ساير مصالحي كه نفوذ‌پذيري پاييني دارند.
ـ شبيه يك فيلتـر از عبور ذرات خاك جلوگيري مي‌كند، در حالي كه به راحتي اجازه عبور مايعات از آنها داده مي‌شود.
ـ عايق براي جلوگيري از نفوذ مايعات و يا گازها، مانند جلوگيري از نفــــوذ شيرابه‌ها به خاك در محل دفن زباله‌ها.
ژئوسينتتيك‌ها كاربردهاي متعدد ديگري نظير تقويت آسفالت و بتن، كنترل فرسايش خاك، محدود سازي حركت شن‌هاي روان و.... دارند، اين مصالح پليمري از لحاظ ساختمان و عملكرد به چند دسته تقسيم مي‌شوند كه به طور مختصر به آنها پرداخته خواهد شد.

ـ ژئوتكستايل‌ها
ژئوتكستايل‌ها بزرگترين زير مجموعه ژئوسينتتيك‌ها مي‌باشند. اين مصالح منسوجاتي متخلخل و نفوذ‌پذير مي‌باشند كه با سه روش بافندگي تاري‌ـ‌پودي، حلقوي و بي‌بافت تهيه مي‌شوند. ژئوتكستايل‌ها با ساختمان پارچه تاري ـ پودي و بي‌بافت بيشتر از انواع حلقوي كاربرد دارد. اين مصالح براي اولين بار و به‌منظور كنترل فرسايش، به عنوان ***** مورد استفاده قرار گرفتند. پس از دهة پنجاه ميلادي با گسترش توليد انواع الياف مصنوعي و امكان تهيه الياف و نخ‌هاي فيلامنتي با كارايي بالا، استفاده از ژئوتكستايل‌ها رشد چشمگيري پيدا كرد.
امروزه اكثر ژئوتكستايل‌ها از الياف مصنوعي نظير پلي‌پروپيلن، پلي‌استر، پلي‌اتيلن تهيه مي‌شوند و كمتر از الياف طبيعي استفاده مي‌شود. به‌طور كلي نوع ماده اوليه و ساختمان بافت ژئوتكستايل‌ها تعيين‌كننده ويژگي‌هاي مختلف منسوج نظير مقاومت كششي، ازدياد طول، مقاومت بيولوژيكي، مقاومت در برابر مواد شيميايي و حرارت مي‌باشد. نوع ليف و ساختمان بافت با توجه به نوع مصرف منسوج، شرايط استفاده از آن و پارامترهاي اقتصادي تعيين مي‌شود. با توجه به اهميت ژئوتكستايل‌ها و ارتباط آن با موضوع طرح، در فصل آينده به طور جداگانه، انواع ژئوتكستايل‌ها، عملكرد و كاربردهاي ويژه آنها معرفي مي‌شوند.

ـ ژئوممبرين‌ها
ژئوممبرين‌ها، بعد از ژئوتكستايل‌ها بيشترين مصرف را در بين انواع ژئوسينتتيك‌ها دارد. اين مصالح ورقه‌هايي پليمري با حداقل نفوذ پذيري مي‌باشند و براي حفاظت از مايعات و گازها يا جلوگيري از نفوذ آنها به لايه‌هاي ديگر استفاده مي‌شود. ژئوممبرين‌ها از مواد پلاستيكي (پليمرهاي ترموپلاست) يا لاستيكي (پليمرهاي ترموست) ساخته مي‌شود. پلي‌اتيلن، PVC و لاستيك بيشترين كاربرد را در تهيه انواع ژئوممبرين‌ها دارند.



ـ ژئوگريدها
ژئوگريدها بخش كوچكي از ژئوسينتتيك‌ها مي‌باشند كه به صورت يك شبكه پليمري بوده و اندازه حفره‌هاي آن طوري انتخاب مي‌شوند كه بتواند مصالح (نظير خاك، بتن و آسفالت) را به نحوه مطلوبي تقويت كنند. از ژئوگريدها علاوه بر تسليح (كاربرد اصلي)، براي جدا سازي مصالح مختلف نيز استفاده مي‌شود. ژئوگريدها نسبت به ژئوتكستايل‌ها انعطاف‌پذيري كمتري دارند و سوراخ‌هاي بزرگي دارند. ژئوگريدها با استفاده از سه روش پانچ كردن صفحات پليمري، جوش ليزري نوارهاي پليمري و منسوج بافته شده توليد مي‌شوند. ژئوگريدها بافته شده انعطاف‌پذيري و استحكام بيشتري نسبت به دو نوع ديگر دارند. در برخي موارد براي جلوگيري از لغزش نخ‌ها و محافظت از ساختمان پارچه در برابر عوامل مخرب محيط از رزين‌هاي خاصي استفاده مي‌شود.

ـ ژئونت‌ها
ژئونت‌ها يكي از زيرمجموعه‌هاي ژئوسينتتيك‌ها مي‌باشند كه شكل توري مانند دارند و به وسيله اتصال تيرك‌‌هاي پليمري موازي با زاويه‌اي مشخص ساخته مي‌شوند. عملكرد ژئونت‌ها براي زهكشي مي‌باشد و براي انتقال مايعات و گازها از آنها استفاده مي‌شود. كاربرد محدود ديگري از ژئونت‌ها محافظت از انواع ديگر ژئوسينتتيك‌ها مي‌باشد. لازم به ذكر است كه ژئونت‌ها به همراه ژئوتكستايل‌ها، ژئوممبرين‌ها و يا سطوح مشترك بين سازه‌هاي مختلف به كارمي‌روند تا از ورود خاك و شن به داخل سوراخ‌هاي آنها جلوگيري شود. پلي‌اتيلن بيشترين مصرف را در توليد انواع ژئونت‌ها دارد.

ـ ژئوكامپوزيت‌ها
ژئوكامپوزيت‌ها با استفاده از تركيب دو يا چند ژئوسينتتيك با يكديگر و يا با مواد ديگري نظير سيم‌هاي فولادي، مواد قيري و صفحات پليمري ساخته مي‌شوند. هدف از اين تركيب دسترسي به عملكردي بهينه براي كاربردي خاص مي‌باشد. عملكرد ژئوكامپوزيت‌ها تقريبا" مشابه ژئوتكستايل‌ها مي‌باشد. تعداد حالت‌هاي تركيب انواع ژئوسينتتيك‌ها با مصالح اشاره شده تقريباً نامحدود مي‌باشد. به عنوان مثال از تركيب ژئوتكستايل و ژئوگريد يك ژئوكامپوزيت تهيه مي‌شود كه علاوه بر انجام وظايف جداسازي و *****اسيون، خصوصيت مسلح‌كنندگي آن نيز تقويت مي‌شود. همچنين با قرار دادن ژئوتكستايل در يك يا دو طرف يك ژئوممبرين مقاومت در برابر سوراخ‌ شدگي و مقاومت كششي تقويت مي‌شود. از اين ژئوكامپوزيت مي‌توان زهكش‌هايي نواري تهيه كرد كه يك مصالح مناسب براي تحكيم خاك‌هاي ريزدانه مي‌باشد.
 

hamid76

عضو جدید
معرفي برخي از كاربردهاي ژئوتكستايل‌ها

معرفي برخي از كاربردهاي ژئوتكستايل‌ها

همانطور كه مي‌دانيد، ژئوتكستايل‌ها قادر هستند كه خواص مصالح را بهبـود دهند تا كارايي آنها افزايش يابد. ژئوتكستايل‌ها انواع مختلفي دارند كه در هريك از آنها كاركرد شاخصي وجود دارد. از طرفي در هر يك ار كاربردهاي ژئوتكستايل‌ها نياز به عملكرد خاصي از اين منسوجات مي‌باشد، بنابراين هنگام طراحي اين منسوجات مي‌بايست شرايط محل استفاده و عملكرد مورد نياز مد نظر قرار گيرد و پارامتـــرهاي مختلفي نظير مواد اوليه، ساختمان بافت و . . . انتخاب شود. در اين بخش برخي از مصارف ژئوتكستايل‌ها در فعاليت‌هاي عمراني معرفي مي‌گردد و به مـزاياي استفاده از اين منسوجات اشاره مي‌شود.

1ـ كاهش عمق شيارهاي ناشي از تاير وسايل نقليه
مصالح خاكي در تحمل نيروهاي كششي ضعيف هستند. عبور وسايل نقليه باعث ايجاد شيارهاي عميق (Rutting) در جاده مي‌شود و هزينه نگهداري آن را افزايش و عمر مفيد قابل بهره برداري را كاهش مي‌دهد. با استفاده از يك لايه ژئوتكستايل در سطح مشترك رو سازي و بستر خاكي راه مي‌توان مشكلات مزبور را تا حدود زيادي برطرف نمود و كيفيت مناسبي در طول مدت استفاده ارايه داد.
استفاده از ژئوتكستايل بين لايه‌هاي روسازي، باعث بالارفتن مقاومت و مشخصه‌هاي تنش‌ـ‌‌كرنش لايه اساس مي‌گردد و به توزيع بارهاي سطحي بر روي زيراساس كمك مي‌كند. از سوي ديگر ژئوتكستايل قرار گرفته در سطح مشترك سابگريد و لايه اساس موجب مي‌گردد كه تنش كمتري به بستر وارد شود؛ يعني در محاسبات مي‌توان ظرفيت باربري موجود بستر را با ضريب افزاينده‌اي اصلاح نمود. در مورد نشست ناشي از مسير چرخ وسايل نقليه مي‌توان اين مطالب را عنوان كرد كه اين شيار باعث افزايش كشش در ژئوتكستايل استفاده شده در راه مي‌گردد و موجب تغيير شكل آن مي‌شود. برآيند رو به بالاي نيروي كششي در ژئوتكستايل تغير شكل يافته، مقداري از بار چرخ را تحمل نموده و موجب كاهش تنش بر روي بستر و در نتيجه كاهش نشست بستر مي گردد. اين موضوع باعث مي‌شود، عمق شيار و مقدار نشست حاصل از عبور چرخ وسايل نقليه در لايه‌هاي مختلف راه محدود شده و كاهش يابد.
استفاده از يك لايه ژئوتكستايل براي كاهش عمق شيارها، علاوه بر راه‌هاي معمولي و روكش دار، به طور وسيع در ساختمان جاده‌هايي كه براي دسترسي موقت احداث مي‌شوند، همچنين راه‌هايي كه به صورت روكش نشده از آنها استفاده مي‌شود، كاربرد دارد.

2ـ پيشگيري از بروز ترك‌هاي انعكاسي در لايه‌هاي آسفالت
خرابي آسفالت همواره يكي از مشكلات عمده راه‌سازي و شهر سازي مي‌باشد و هزينه بسياري شامل هزينه ترميم روكش (آسفالت)، صدمات وارده به وسايل نقليه، بلااستفاده ماندن جاده در طول مدت ترميم به ارگان‌هاي مرتبط با راه‌سازي، حمل و نقل جاده‌اي و شهرداري‌ها تحميل مي‌كند. يكي از دلايل خرابي آسفالت جاده‌ها و خيابان‌هاي شهري، بروز ترك در آسفالت در اثر وجود آب و تغييرات آب و هوايي مي‌باشد. لذا استفاده از روشي كه بتواند طول عمر آسفالت و همچنين طول مدت استفاده از راه‌هاي ترميم شده را افزايش دهد، لازم و ضروري است.
استفاده از يك لايه ژئوتكستايل در ترميم روكش آسفالت جاده‌ها باعث مي‌شود، طول عمر روكش ترميم شده افزايش يابد و ترك‌هاي لايه آسفالت قبلي به لايه آسفالت جديد كمتر منعكس شود. مراحل ترميم جاده‌هايي كه روكش آنها معيوب است عبارتست از:
- ترميم ترك‌هاي قديمي به صورت موضعي؛
- نصب يك لايه پارچه‌اي با ساختمان بافت حلقوي تاري (ژئوتكستايل )روي روكش آسفالت قبلي؛
- انجام عمليات روكش كردن جاده با يك لايه آسفالت جديد.

3ـ افزايش ظرفيت باربري ريل راه‌آهن
يكي از مشكلات موجود در زيرسازي خطــوط راه‌آهن اخطلاط لايه‌هاي اساس در اثر اعمال بار (حركت قطار روي ريل) مي‌باشد. اين مشكل باعث مي‌شود كه عملكرد لايه‌هاي مختلف در طول زمان تغيير كنند و قدرت تحمل بار توسط آنها كاهش يابد. با استفاده از يك لايه ژئوتكستايل امكان جلوگيري از فرورفتگي و نفوذ دانه‌هاي سنگي به داخل بستر خاكـــــي و وارد شدن ذرات بستر به داخل مصالح اساس به وجود مي‌‌‌آيد. مزيت‌هاي ديگر استفاده از يك لايه ژئـــوتكستايل در زيرسازي خطوط راه‌آهن عبارتند از:
ـ امكان افزايش ظرفيت عبور قطارها (وزن و سرعت حركت قطارها)؛
ـ كاهش ضخامت لايه‌هاي اساس سنگي؛
ـ بهبود قدرت زهكشي خاك و هدايت آب در خاك؛
با توجه به مزاياي استفاده از ژئوتكستايل‌ها در زيرسازي خطوط راه‌آهن، هزينه احداث ريل (با توجه به عملكرد صحيح و طـولاني مدت نسبت به شرايط معمول) كاهش پيدا مي‌كند. امروزه از تجهيزاتي براي نصب يك لايه ژئوتكستايل زير خطوط راه‌آهن احداث‌ شده، استفاده مي‌شود و امكان استفاده بهينه از خطوط راه‌آهن قديمي را به‌وجود مي‌آورند. با بازسازي خطوط راه‌آهن و نصب يك لايه ژئوتكستايل، حركت قطارهاي مدرن با سرعت بالاتر و وزن بيشتر در اين خطوط قديمي امكان‌پذير مي‌شود.
 

hamid76

عضو جدید
آمار و اطلاعات توليد و مصرف ژئوتكستايل‌ها

آمار و اطلاعات توليد و مصرف ژئوتكستايل‌ها

دوستان اگر تمايل دارند در خصوص ميزان تجارت، صادرات، توليد و مصرف انواع ژئوتكستايلها در كشورها و قاره‌هاي مختلف جستجو كنيد تا بتوان با تهيه گزارشي جامع، اهميت اين محصول را در كشور جا بيندازيم. گزارش بايد مستند و جامع باشد.

اگر هر اطلاعات مناسبي تهيه گرديد، به اطلاع بقيه هم برسانيد تا بتوانيم با همكاري يكديگر يك گزارش تهيه كنيم. در مرحله بعد، مسائل اقتصادي و سپس مسائل فني را دنبال مي‌كنيم.
 

hamid76

عضو جدید
سلام
خسته نباشيد كه اين همه در مورد ژئوتكستايل تحقيق كرديد!!!!!!
چه كار مي‌كنيد؟؟؟؟؟
كسي اهل مطالعه تخصصي نيست يا به موضوع علاقه ندارين؟ يا حوصله نداريد؟


؟؟؟؟
 

nassaji

عضو جدید
سلام
آيا كسي در مورد ژئوتكستايلها كار تحقيقاتي، مطالعاتي، اقتصادي و انجام داده است؟

اگر علاقه‌مند هستين در اين موضوع فعاليت كنين اعلام آمادگي كنين تا يه كار باهم شروع كنيم.

موفق و شاد باشيد.
بله. من مایل هستم
 

hamid76

عضو جدید
با سلام
اگر تمايل داريد در خصوص ميزان تجارت، صادرات، توليد و مصرف انواع ژئوتكستايلها در كشورها و قاره‌هاي مختلف جستجو كنيد تا بتوان با تهيه گزارشي جامع، اهميت اين محصول را در كشور جا بيندازيم. گزارش بايد مستند و جامع باشد.

اگر هر اطلاعات مناسبي تهيه گرديد، به اطلاع بقيه هم برسانيد تا بتوانيم با همكاري يكديگر يك گزارش تهيه كنيم. در مرحله بعد، مسائل اقتصادي و سپس مسائل فني را دنبال مي‌كنيم.
 

hamid76

عضو جدید
با سلام
پيشاپيش فرارسيدن سال جديد رابه همه مهندسين به ويژه نساجان، تبريك مي‌گويم. اميدوارم، هميشه سالم و موفق باشيد.

در مورد ژئوتكستايل‌ها، علاقه‌مندان تقريبا فعاليتي انجام ندادند. اين مسأله در مورد خيلي از مباحث ديگر هم اتفاق مي‌افتد. به نظر شما چرا ابتدا يك موضوع مورد توجه قرار مي‌گيرد ولي زماني كه لازم به انجام فعاليت اجرايي هست، ديگر كسي پي‌گير نيست؟ من فكر مي‌كنم با آسيب شناسي اين مسأله، سوالات مهمي پاسخ داده مي‌شود و برخي از علل اينكه در برخي از صنايع كشور، كمتر شاهد تحول و نوع‌آوري هستيم، مشخص مي‌شود.
نظر شما چيست؟
 

aminmohammad1

عضو جدید
سلام سال نو گذشته مبارک
یک سوال : اینکه یک نفر بگرده ببین یک محصول تو دنیا چقدر مصرف تجاری داره یا اینکه بیشتر تو چه صنایعی کاربرد داره مهم نیست! مهم اینه که بتونیم یک محصول از نوع همین ژئوتکستایل ها بسازیم که مصرف عمومی داشته باشد انوقت بازاریابی این محصول دیگه کار آسانی می شه ولی این که ما بخواهیم محصولات کشورهای دیگر را بیاریم تو کشورمون و از کار اونا تبلیغ کنیم و وقت و سرمایه خودمون را هدر بدهیم کار عاقلانه ای نیست.
2- شما اگه می خواهید کار تحقیقاتی انجام بدهید اولا باید هدف خودتون را مشخص کنید.(هدف چیست؟؟؟)
3- ببخشید پر حرفی کردم
 

hamid76

عضو جدید
ژئوتكستايل

ژئوتكستايل

سال نوي شما هم مبارك
يكي از اهداف انجام تحقيقات در زمينه ژئوتكستايل‌ها، باوراندن اين محصول صنعت نساجي به استفاده‌كنندگان بالقوه آنها است تا امكان فعاليت بيشتر براي واحدهاي صنعتي به وجود بيايد.

يكي از كاربردهاي ژئوتكستايل‌ها، استفاده در لايه آسفالت جاده‌ها است تا طول عمر روكش افزايش يابد. آيا كسي با ويژگي‌هاي مورد اين منسوج آشنا است؟ در كشورهاي پيشرفته در چه مواقعي استفاده مي‌شود؟ مزاياي فني و اقتصادي آن چيست؟ محدوديتي براي استفاده از ژئوتكستايل‌ها در روكش جاده‌ها وجود دارد؟ و ......

به نظر من بحث اقتصادي مسأله بايد زودتر از بحث فني مطرح شود تا ميزان تقاضا افزايش يابد. بنابراين با ارائه آمار مصرف و توليد در كشورهاي پيشرفته و معرفي مزيت‌هاي اين محصول صنعت نساجي، كمك بزرگي به واحدهاي صنهتي كه توانايي فعاليت در اين زمينه را دارند، مي‌شود.

نظر شما در اين خصوص چيست؟؟
 
بالا