کارشناسی ارشد مجازی جوش امیرکبیر

siahpoush

عضو جدید
با سلام
کسی در مورد کارشناسی ارشد مجازی جوش امیرکبیر اطلاعی داره در مورد ارزش مدرک و سایر قضایا
 

Hamed_Saha

عضو جدید
باسلام.
در ابتدا باید خدمتتون عرض کنم من در مورد بخشی از سوالتون پاسخگو هستم و بخش اصلی سوالتون در حیطه اطلاعات من نیست.
من ورودی سال 90 کارشناسی ارشد نفت-مخازن هیدروکربوری مجازی امیرکبیر هستم و در مورد مدرک وشیوه تحصیل میتونم راهنماییتون کنم.
راستش از لحاظ بارعلمی؛ اساتید و برخورداری از کتابخانه و امکانات دانشکده؛ بجز خوابگاه با دانشجویان روزانه هیچ تفاوتی نداریم(به دانشجویان مجازی خوابگاه تعلق نمیگیره).
درمورد مسائل مالی همون ابتدای پذیرش بهتون میگن که ریز هزینه های تحصیل تا پایان تحصیل به چه شکل هست؛ مثلاً برای ما هر ترم 2 میلیون و پانصدهزار تومان که 880 هزار تومان شهریه ثابت هست و ابتدای ترم باید واریز بشه و بقیه شهریه مربوط به واحدهاست که آخر ترم باید به حساب دانشگاه واریز کنیم و درمجموع کل دوره 10 میلیون تومان هزینه برمیداره.
در مورد شیوه تحصیل به این شکل هست که هر درس یک استاد و یک استادیار داره که در هر هفته هر کدوم یک جلسه دارن و بطور میانگین هر ترم یه درس دارید که به این شکا هستن و برای هر کلاس از طریق پرتال مخصوص دانشجویان مجازی از راه دور و از طریق اینترنت وارد فضای مجازی کلاس میشید و میتونید وضعیت دانشجویان حاضر رو ببینید؛ با دانشجویان حاضر و استاد ارتباط متنی هم داشته باشید و استاد میتونه از هرکدوم از دانشجوها سوال کنه و منتظر پاسخ باشه؛ تو نرم افزار فعلی فقط استاد میتونه از میکروفون استفاده کنه اما قرار شده واسه سال 91 یعنی همین ترم این نرم افزار به دلیل مشکلات خاصی که داره تغییر کنه و امکاناتش بیشتر بشه.
کل درس های آنلاین امکان ذخیره داره و شما میتونید هر زمان که خواستید دوباره استفاده کنید.
در طول ترم 4 یا 5 جلسه حضوری هم برنامه ریزی شده برای دانشجویان؛ بطور متوسط هر ماه یک جلسه که اون هم اختیاری هست؛ مگر اینکه استاد بخواد میان ترمی بگیره یا هر موضوع دیگه ای که بخواد دانشجویان باشن.
کلاً از لحاظ کیفیت؛ بار علمی؛ امکانات بسیار بسیار بالاتر از دانشگاه آزاد هست و به هیچ عنوان قابل مقایسه با دانشگاه آزاد نیست(من لیسانس آزاد بودم).
در کل این شیوه تحصیل برای کسایی که شاغل اند و فرصت حضور فیزیکی دائم سرکلاس رو ندارن از هر شیوه دیگری بهتره و مهمترین مزیتش قابلیت ذخیره سازی کلاس هست که آخر ترم میتونید همه درسها رو دوباره مرور کنید.
در مورد مدرک هم اگر برای یک ارگان دولتی بخواید استفاده کنید باید در آزمون استخدامی مربوطه گزینه مربوط به تعدیل مدرک رو هم انتخاب کنید تا صلاحیت شما برای مدرک اخذ شده محک زده بشه (مثه شرایط من در حال حاضر کارمند رسمی مزارت نفت هستم ئ مدرک ثبت شدخ من لیسانس هست و زمان که مدرکم رو گرفتم باید در آزمون استخدامی کارکنان جدید الاسنخدام برای هریک از شرکتهای تابعه که باشه بعنوان تعدیل مدرک شرکت کنم و نتیجه اون به محل کارم اعلام میشه و خیلی از همکارانم این کار رو کردن).

امیدوارم این اطلاعات کمکتون کرده باشه؛ موفق باشید.
 

Similar threads

بالا