چین مقصد جدید دانشجویان ایرانی

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمار دانشجویان ایرانی در چین/ چین مقصد جدید دانشجویان ایرانی روند اعزام دانشجویان ایرانی به چین به گفته مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم روندی رو به رشد در راستای استفاده بهتر از رابطه دو کشور است به طوری که اعزام دانشجوی بورسیه به چین از سال گذشته آغاز شده است و روند رو به رشدی را طی می کند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره افزود: در حال حاضر 8 دانشجوی ایرانی بورسیه و بیش از 100 دانشجوی ایرانی غیر بورس در دانشگاههای کشور چین در حال تحصیل هستند و تعداد دانشجویان ایرانی در چین از این پس افزایش هم خواهد یافت.

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم روند اعزام دانشجوی بورسیه به چین را روندی رو به رشد اعلام کرد و گفت: از سال گذشته اعزام دانشجوی بورسیه به چین را آغاز کردیم و برنامه مان نیز این است که یک مقدار منظم تر این اعزام ها صورت گیرد.

وی درباره چشم انداز رابطه ایران و چین گفت: در حال حاضر همه کشورها چین را هدف قرار داده اند. به عنوان نمونه آمریکا می خواهد 100 هزار نفر تا سال 2014 به چین اعزام کند. چین هم از نظر تکنولوژی در حال پیشرفت است و هم تبادلات بازرگانی با آنها داریم لذا باید تبادلات علمی ایران و چین نیز بیشتر شود تا از ارتباط دو کشور بهتر بتوانیم استفاده کنیم.
مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم از برنامه وزارت علوم برای افتتاح رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در چین خبر داد.
 

Similar threads

بالا